Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 944 Turbo 1987 – 99000 PLN – Stary Dzierzgoń

Nowy model w gamie transaxle Porsche, czyli 944, miał za zadnie wypełnić lukę cenową i wydajnościową między 924 a 911 SC. Chociaż baza 944 była oparta na 924, auto otrzymało znacznie bardziej wyraziste kontury. 944 posiadał 2,5-litrowy, rzędowy, czterocylindrowy silnik opracowany przez Porsche, był zatem postrzegany w oczach klientów jako „prawdziwe” Porsche. W styczniu 1985 roku wprowadzono na rynek 944 Turbo – topowy model w linii 944. Porsche 944 Turbo miało aerodynamiczny przedni zderzak ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi i drogowymi, a poniżej tylnego zderzaka znajdował się dyfuzor pomalowany na kolor nadwozia. 2,5-litrowy, turbodoładowany silnik generował 220 KM. Samochód przedstawiony w ogłoszeniu zachowany jest w świetnym stanie mechanicznym, pochodzi z USA i wedle zapewnień sprzedającego nie wymaga wkładu finansowego. Jeżeli szukasz niecodziennego klasyka o rosnącym na rynku znaczeniu, warto przyjrzeć się temu okazowi.
Czytaj dalej Porsche 944 Turbo 1987 – 99000 PLN – Stary Dzierzgoń

Porsche 911S Sportomatic 1975 – 389900 PLN – Warszawa

Czasy się zmieniają, a Porsche 911 pozostaje najlepszym autem sportowym na świecie. Ta legenda nie wzięła się znikąd. Choć pomysł oparcia samochodu sportowego o architekturę stworzoną dla rodzinnego Garbusa wydawał się absurdalny, to w praktyce sprawdził się wyśmienicie. 911 powstało w 1963 jako bardziej luksusowy i praktyczny następca cenionego modelu 356. Silnik został za tylną osią, jednak zyskał dwa cylindry, a auto w zamyśle miało lepiej nadawać się do codziennej jazdy. Rezultat? 911 stało się światowym fenomenem i benchmarkiem dla wszystkich producentów o sportowych aspiracjach, na dekady dominując drogi, tory i plakaty na ścianach dziecięcych sypialni. Model G to pierwsza wielka aktualizacja modelu, oferowana w latach 1974-89. Ten zachowany w pięknie oryginalnym stanie egzemplarz wyróżnia skrzynia Sportomatic, nazywana ówcześnie automatyczną, choć w praktyce będącą skrzynią manualną z automatycznie uruchamianym sprzęgłem.
Czytaj dalej Porsche 911S Sportomatic 1975 – 389900 PLN – Warszawa

Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 199900 PLN – Łódź

Lata mijają, a razem z nimi ten model budzi coraz więcej entuzjazmu. Porsche Carrera generacji 996 (z lat 1997–2006) ma piękną sylwetkę, a według wielu miłośników zdecydowanie najwspanialej wygląda w wersji Carrera 4S. Ten czarny egzemplarz mocno potwierdza tę tezę. Poszerzane nadwozie, lepsze hamulce, napęd na 4 koła i sportowe zawieszenie M030 to elementy, które miał wspólne z wersją 911 Turbo. To, co było indywidualne dla Carrery 4S, to piękna czerwona blenda pomiędzy tylnymi światłami – element, który zainspirował twórców najnowszej wersji 911. Auto napędza atmosferyczny silnik M96/03 o pojemności 3,6 l i mocy 320 KM. Ten egzemplarz ma tylko 92 tys. km przebiegu i przybył do Polski z Japonii.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 199900 PLN – Łódź

Porsche Carrera GT 2005 – SPRZEDANE

Zaprezentowane w Genewie w 2003 roku Porsche Carrera GT było bodaj najbardziej ekstremalnym, dopuszczonym do ruchu drogowego modelem w historii firmy ze Stuttgartu. Nic dziwnego, że niemiecki hipersamochód został przyjęty z ogromnym entuzjazmem. Silnik V10 Typ 980 zawdzięcza swoje istnienie wieloletniemu zaangażowaniu Porsche w sporty motorowe. Według Porsche jedyne modyfikacje mające na celu przystosowanie silnika wyścigowego do użytku drogowego dotyczyły przepisów dotyczących emisji spalin i hałasu. Silnik V10 z suchą miską olejową, współpracujący z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, zapewniał elektryzujące osiągi. Moc 612 KM rozpędzała samochód od 0 do 200 km/h w 9,9 sekundy. Carrera GT była bardzo analogową maszyną, ale to nie znaczy, że była staromodna. Oszałamiające nadwozie było pierwszym monokokiem Porsche z włókna węglowego, którego konstrukcję zlecono firmie ATR Composites, specjalizującej się w przemyśle lotniczym. Sprytna aerodynamika obejmowała tylne skrzydło, które rozkładało się automatycznie. W przypadku Porsche kluczowe znaczenie miały również praktyczność i wygoda, dlatego kokpit został obszyty miękką skórą. Panele dachu w stylu Targa łączyły zalety jazdy ze stałym dachem ze zmysłowymi rozkoszami kabrioletu. Porsche Carrera GT wystawione na aukcji w kolorze GT Silver Metallic z wnętrzem ze skóry Ascot z dopasowanym kolorystycznie zestawem bagażu powstało w październiku 2005 roku. Egzemplarz o numerze 000079 miał do tej pory trzech właścicieli, a obecny nabył go w grudniu 2018 roku. Ten okaz z limitowanej serii produkcyjnej wynoszącej zaledwie 1270 egzemplarzy po dużym serwisie mechanicznym prezentuje się doskonale, a sprzedany został za ponad milion euro.
Czytaj dalej Porsche Carrera GT 2005 – SPRZEDANE

Porsche 911 Carrera 996 1998 – 189000 PLN – Stary Dzierzgoń

Porsche 911 typ 996 sam producent nazwał zupełnie nową dziewięćset jedenastką. Po 34 latach produkcji producent całkowicie odnowił swoją ikonę. Klasyczne w liniach nadwozie stało się większe, podwozie ulepszone, a pod tylną pokrywą zagościł nowy, sześciocylindrowy, chłodzony cieczą silnik. To już młody klasyk, który z powodzeniem sprawdzi się także na dłuższej trasie, choć może również służyć jedynie do oczekiwania w garażu na dalszy wzrost wartości. Legenda marki Porsche to pewniak, zwłaszcza w przypadku tak kultowego modelu, jak 911. Warto zauważyć, że w ostatnim roku model odnotował jeden z największych wzrostów w swoim przedziale cenowym. Ten egzemplarz pochodzi z pierwszego roku produkcji i przykuwa uwagę świetnym, czerwonym kolorem oraz bardzo niskim przebiegiem.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 1998 – 189000 PLN – Stary Dzierzgoń

Porsche 911 Carrera 3.2 Targa G50 1989 – 439500 PLN – Świdnica

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można je nazwać najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Rok 1989 to ostatni w klasycznym nadwoziu drugiej serii, w którym odnajdziemy wiele elementów świetnej i dopracowanej z latami układanki. Wersja 3.2 wprowadzona została w 1983 roku. Nowy silnik o pojemności 3164 cm³ otrzymał elektroniczny system zarządzania Motronic 2 (DME) i nowy wtrysk paliwa Bosch LE Jetronic, co pozwoliło zwiększyć moc z 204 KM do 231 KM. Kolejnej znaczącej zmiany dokonano w październiku 1986 , wprowadzając skrzynię biegów G50. To właśnie te modele są dziś bardziej pożądanymi 911 w klasycznym nadwoziu drugiej serii.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 3.2 Targa G50 1989 – 439500 PLN – Świdnica

Porsche 911 Carrera S 997.2 2010 – 279000 PLN – Stary Dzierzgoń

Porsche 911 Carrera generacji 997 było ogromnym sukcesem firmy. W latach 2005-2012 wyprodukowano około 213 tysięcy egzemplarzy. Znaczące zmiany zaszły w połowie 2009 roku i samochody po tej dacie oznaczane dziś są jako 997.2. Największe zmiany zaszły w siliniku i w skrzyni biegów. 997.2 korzysta z technologii Porsche DFI, dzięki czemu paliwo jest precyzyjnie dawkowane i pompowane bezpośrednio do komory spalania. Ma lepszą reakcję przepustnicy i niższy poziom spalania, a także mniejszą ilość ruchomych części. Nie ma tu już łożyska IMS, które było słabym punktem silnika 997,1. Moc w wersji S o pojemności 3,8 l wzrosła do 385 KM. Druga niezwykle istotna zmiana w 997.2 to zastąpienie skrzyni Tiptronic skrzynią PDK. Dwusprzęgłowa skrzynia pozwala uzyskiwać przyspieszenia lepsze nawet od wersji z manualem.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera S 997.2 2010 – 279000 PLN – Stary Dzierzgoń

Porsche Boxster S 986 2002 – Warszawa

Jego design inspirowany był takimi historycznymi modelami Porsche, jak 356 Speedster i 550 Spyder, i już to zapewniło mu świetne sportowe proporcje. Koncept debiutował z początkiem 1993 roku, a wersja produkcyjna w 3 lata później, równolegle z droższym modelem 911 generacji 996, z którym projekt dzielił przednią maskę, błotniki, zderzak, przednie lampy, wnętrze i jednostkę napędową, która była pierwszym bokserem firmy chłodzonym cieczą. W 2000 roku wprowadzono nową odmianę Boxster S, która odznaczała się większym, mocniejszym silnikiem o pojemności 3.2 l, i z takim właśnie modelem mamy do czynienia na aukcji Ardor Auctions.
Czytaj dalej Porsche Boxster S 986 2002 – Warszawa

Porsche-Diesel Super 339 1963 – 110000 PLN – Krzywaczka

Porsche-Diesel Super 339 to ciągnik rolniczy oferowany w latach 1962-63. Napędza go chłodzony powietrzem, trzycylindrowy, czterosuwowy Diesel o mocy 30 KM. Ten egzemplarz został odrestaurowany. Wyposażony jest dodatkowo w miękki dach, przednią szybę i siedzenia dla pasażerów. W zestawie jest również kosiarka.
Czytaj dalej Porsche-Diesel Super 339 1963 – 110000 PLN – Krzywaczka

Porsche 911 997 Turbo Techart 2007 – 369900 PLN – Warszawa

911 Turbo ma wszystkie zalety rasowego supersamochodu i żadnej z jego wad. Niepowtarzalna charakterystyka prowadzenia Porsche z silnikiem za tylną osią, natychmiastowe przyspieszenie, które zapewnia 480-konny silnik i zawieszenie zestrojone tak, by nie ograniczać kierowcy w codziennej jeździe. Prezentowany w ogłoszeniu egzemplarz to Porsche 911 Turbo generacji 997 pochodzi z polskiego salonu. Pakiet stylistyczny Techart dodaje bardziej agresywną stylizację i dużo karbonowych akcentów, dzięki czemu wyróżnia się spośród seryjnych aut. Konfiguracja wnętrza świetnie zgrywa się ze stylistyką nadwozia. Czarne skóry i liczne srebrne akcesoria nastrajają sportowo. Nie brakuje tu żadnej opcji, która może uprzyjemnić eksploatację auta na co dzień.
Czytaj dalej Porsche 911 997 Turbo Techart 2007 – 369900 PLN – Warszawa