Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 911 GT3 RS 997.2 2010 – 169800 EUR – Poznań

911 to legenda, ale tam gdzie w oznaczeniu pojawiają się dodatkowe litery „GT” oraz „RS”, rodzi się największe uwielbienie miłośników tej marki. RS to skrót od „Rennsport”, czyli wyścigów i przysługiwało samochodom, które łączyły świat sportu z możliwością poruszania się po drodze. Z kolei „GT” w Porsche zawsze oznaczało politykę rezygnacji z masy, co było najlepszym sprzymierzeńcem walki o osiągi. Historia odmiany GT3 zaczyna się w 1999 na targach we Frankfurcie. Od razu spotkało się z ciepłym przyjęciem. Wielu widziało w nim następcę słynnej 911 Carrera RS 2.7. Manualna skrzynia biegów, napęd wyłącznie na tylną oś i przede wszystkim brak turbodoładowania, który jest rzadkością wśród współczesnych supersamochodów. Takie połączenie daje niepowtarzalne doznania kierowcy, a w parze z tym idą nadzwyczajne osiągi. GT3 zostało jednym z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów, które pokonały Nürburgring w czasie poniżej 8 minut (7:54), ale to był wyczyn generacji 996. Jego następca 997.1 osiągnął już 7:48, a prezentowane Porsche 911 GT3 RS 997.2 to rekordowy czas 7 minut i 33 sekund. Każde kolejne GT3 jest klejnotem, który warto schować do garażu jako obiekt kolekcjonerski, a czasem się nim dobrze przejechać. Inwestować można w różne rzeczy, ale takich wrażeń nie zapewni żadne wino ani najdroższy nawet zegarek.
Czytaj dalej Porsche 911 GT3 RS 997.2 2010 – 169800 EUR – Poznań

Porsche 911 GT3 RS 991 2018 – 235000 EUR netto – Poznań

Marka Porsche jest ucieleśnieniem sportowej osobowości i ducha rywalizacji. Najbardziej wybitne są jej hardcorowe odmiany, takie jak ten egzemplarz Porsche 911 GT3 RS 991. Idealnie nadaje się na tor. Między innymi świadczy o tym system Pit Speed, który ograniczy maksymalną prędkość podczas poruszania w PIT-lane. Ale to nie znaczy, że samochód nie nadaje się do jazdy poza torem. Zespół Porsche wyposażył go system dzięki któremu można podnieść przednią oś o 30 mm. Co znacząco minimalizuje ryzyko otarcia podczas przejeżdżania przez progi spowalniające. Jest stworzony dla fanów prawdziwego motorsportu. Jest głośniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Mocniejszy dzięki wykorzystaniu wolnossącego 4-litrowego boksera rozwijającego 500 KM i 470 Nm. Szybszy, gdyż silnik został sparowany ze specjalnie przygotowaną odmianą przekładni PDK. Do 100 km/h rozpędza się 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 312 km/h. Niezwykle ważna jest też masa, która wynosi tu zaledwie 1430 kilogramów. Porsche 911 GT3 RS stanowi naturalne przedłużenie rąk, nóg i myśli, bezbłędnie realizując plany wytrawnego kierowcy. Dlatego jest tak ceniony przez profesjonalistów.
Czytaj dalej Porsche 911 GT3 RS 991 2018 – 235000 EUR netto – Poznań

Porsche 911 Carrera 997 2006 – 199000 PLN – Dębe Wielkie

Stacyjka umieszczona po lewej stronie, wlew paliwa na przednim błotniku, tylne koła rozstawione szerzej niż przednie, a nade wszystko charakterystyczna sylwetka. Tego samochodu nie da się pomylić z żadnym innym. Porsche 911 Carrera generacji 997 powróciło również do okrągłego kształtu reflektorów, co po eksperymencie w generacji 996 wzbudziło duży entuzjazm u miłośników marki. Do tego intuicyjna obsługa, świetnie wykonane wnętrze i znakomite osiągi nawet w podstawowej wersji. A awaryjność? Według badań niezawodności TÜV przeprowadzonych na samochodach 10- i 11-letnich w 2017 roku, Porsche 911 zajęło pierwszą lokatę na 86 pozycji. To mówi samo za siebie.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 997 2006 – 199000 PLN – Dębe Wielkie

Porsche 911 SC 1977 – 169000 PLN – Wrocław

Era modelu G w Porsche rozpoczęła się w roku 1974. Cztery lata później światło dzienne ujrzało Porsche 911 SC (pod skrótem zawierało się określenie „Super Carrera”). Nowością był aluminiowy silnik, w dalszym ciągu był to chłodzony powietrzem 6-cylindrowy bokser, którego pojemność zwiększono do 3 l. Ten egzemplarz ma piękne zestawienie kolorystyczne czarnego lakieru i brązowego wnętrza „cork”. Certyfikat potwierdza zgodność tej specyfikacji z tą, z jaką samochód opuścił fabrykę. Jest też szyberdach i klimatyzacja, jedynie lampy i zderzaki przeszły konwersję na Europę, co zdecydowanie działa na plus, podobnie jak i gustowne felgi BBS. Przebieg nie jest niski, ale dla tej konstrukcji i technologii nie jest niczym strasznym. To, co jest ważne, to fakt, że silnik przeszedł pełną rewizję, a wykonane prace serwisowe są kompleksowe. W tym układzie można mieć pewność, że auto doskonale będzie się nadawać do tego, do czego zostało stworzone, czyli po prostu do jazdy. To z pewnością nie jest „garage queen”, a świadomość przybywających kilometrów na liczniku będzie powodem do dumy, a nie stresu, że wartość wkrótce spadnie.
Czytaj dalej Porsche 911 SC 1977 – 169000 PLN – Wrocław

Porsche 911 Carrera 996 1999 – REZERWACJA

Komfort, elegancja i sportowe geny. To już nie jest brzydkie kaczątko. Pomimo, że era chłodzonych powietrzem silników Porsche 911 zakończyła się w 1997 roku wraz z generacją 993, również ich następcy mają coraz szersze grono fanów. Porsche 911 Carrera 996 pomimo powiększenia karoserii zachowało cechy charakterystyczne dla 911 i zostało poprawione aerodynamicznie. Zachowało sportowy charakter, lecz stało się bardziej praktyczne i komfortowe, we wnętrzu oferując więcej miejsca, i lepiej spisując się na dłuższych trasach. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, pochodzi z rynku japońskiego i zdecydowanie przykuwa uwagę nieszablonowym odcieniem lakieru. Wyposażony jest w zautomatyzowaną przekładnię Tiptronic z możliwością ręcznej zmiany biegów i silnik bokser o pojemności 3,4 l, generujący 300 koni mechanicznych. Jak każdy jego następca, jest chłodzony cieczą, co dziwić już nie powinno – taka oznaka nowoczesności. Sprawi radość nie tylko wytrawnym kierowcom.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 1999 – REZERWACJA

Porsche 911 Carrera 4S 997 2006 – 197000 PLN – Mława

O ile klasyczne Porsche zawsze dobrze trzymać w garażu i poprawiać sobie nim humor przy dobrej pogodzie i sprzyjających okolicznościach, dopasowanie do niego drugiego auta na co dzień wcale nie musi być trudne. Jeżeli nie mamy potrzeby wożenia pasażerów ani dużego bagażu, jak również konieczności ujeżdżania po nieutwardzonych drogach, nie musimy nawet wychodzić poza obręb marki. Doskonale tą rolę może spełniać Porsche 911 Carrera 4S 997. Napęd na cztery koła pozwoli tu czuć się bezpiecznie nawet na śliskiej nawierzchni, a wolnossący silnik 3,9 l znany jest nie tylko ze swoich ponadprzeciętnych osiągów, ale również z umiejętności spalania niewielkiej ilości paliwa podczas spokojnej jazdy. W tej konfiguracji odrobiną szaleństwa na co dzień jest z pewnością kolor, wnętrze, sportowy układ wydechowy i ceramiczne hamulce, a także pakiet Sport Chrono Plus (obejmujący m.in. stoper na szczycie deski rozdzielczej).
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 997 2006 – 197000 PLN – Mława

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet 997.2 2010 – Krapkowice

Carrera 997 wprowadzona została w 2004 roku jako następca generacji 996. Reflektory i kształt nadwozia bardziej przypominały te ze starszych 911, co zadowoliło purystów Porsche i poskutkowało rekordowym wzrostem sprzedaży. W 2008 roku 997 przeszedł lifting i te wersje znamy jako 997.2. Odmłodzono nadwozie i wnętrze samochodu, silniki zyskały bezpośredni wtrysk paliwa poprawiający osiągi, a dodatkowo w ofercie pojawiła się dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia PDK. Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet 997.2 to otwarta, czteronapędowa wersja tego kultowego, sportowego samochodu. Z zewnątrz wyróżnia się blendą poprowadzoną pomiędzy tylnymi światłami, a zza kierownicy – świetny prowadzeniem i znakomitymi osiągami, w końcu 385 koni mechanicznych to już nie przelewki.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet 997.2 2010 – Krapkowice

Porsche 968 Cabriolet 1994 – 67000 PLN – Poznań

Porsche 968 było ostatnim małym Porsche z układem transaxle – silnik z przodu, skrzynia biegów przy tylnej osi, co gwarantuje świetne właściwości jezdne. Jego 3-litrowa jednostka miała tylko cztery cylindry, lecz oferowała 3 litry pojemności i solidne 240 koni mechanicznych. Efekt? To fantastycznie dopracowana konstrukcja, wykorzystująca wiele technicznych rozwiązań z wcześniejszego 944 S2 i 944 Turbo. Porsche 968 Cabriolet zachęca nie tylko osiągami, świetnym prowadzeniem, otwartym dachem nad głową, ale i swoją unikatowością. W ciągu 4 lat produkcji w amerykańskiej specyfikacji stworzono ich jedynie 2008 sztuk. Efekt to rosnące ceny i bardzo trudna dostępność modelu.
Czytaj dalej Porsche 968 Cabriolet 1994 – 67000 PLN – Poznań

Porsche 911 Carrera 2 964 1991 – 279900 PLN – Zawiercie

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można je nazwać najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Pierwsza duża zmiana w historii modelu nadeszła w 1989 wraz z premierą Porsche 911 Carrera 964, którego konstrukcja była w dużej mierze inspirowana rozwiązaniami z supersamochodu rajdowego 959. Całkowitą nowością była również skrzynia automatyczna Tiptronic, która potrafiła adaptować swoje działanie do stylu jazdy kierowcy i umożliwiała również ręczną zmianę przełożeń. Z zewnątrz Porsche 911 964 kontynuowało linię i charakter klasycznego modelu 911. Wspaniale zachowany egzemplarz z niskim przebiegiem to również dziś jest obiekt pożądania.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 2 964 1991 – 279900 PLN – Zawiercie

Porsche 911 Turbo S Cabriolet 996 2005 – 329900 PLN – Zawiercie

Debiutowało w 2004 roku, będąc pierwszym uturbionym kabrioletem 911-tki od czasów 964, czyli od 1989 roku. Porsche 911 Turbo S Cabriolet 996 zaoferowało 450 koni mechanicznych napędzających obie osie, prędkość maksymalną na poziomie 310 km/h i przyspieszenie do pierwszej setki w 4,1 s. Fenomenalne osiągi jednocześnie z możliwością spokojnego podróżowania z wiatrem we włosach. Takich parametrów nie powstydziłby się żaden supersamochód, lecz Porsche ujmuje swoją drugą twarzą. Jest uniwersalne, potrafi być łagodne, może zmieniać się tak jak nastroje kierowcy. Żaden inny samochód tej klasy nie potrafi być tak przystępny, nieuciążliwy i relaksujący.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo S Cabriolet 996 2005 – 329900 PLN – Zawiercie