Archiwum kategorii: Porsche

Porsche Boxster 986 1997 – 58800 PLN – Poznań

Porsche Boxster 986 – jego nazwa jest połączeniem dwóch słów “boxer”, czyli silnik o przeciwległych cylindrach i “roadster”, oznaczającego samochód bez dachu. Produkcję pierwszej generacji Boxstera rozpoczęto w 1996 roku, samochód bardzo szybko zyskał ogromną popularność i stał się najlepiej sprzedającym modelem dostępnym w ofercie Porsche, aż do pojawienia się Cayenne w 2003 roku. Boxster posiada rewelacyjne właściwości jezdne, przede wszystkim dzięki jednostce napędowej zamontowanej centralnie, a dodatkowo silniki typu boxer charakteryzują się niższym niż w konwencjonalnych silnikach poziomem hałasu i wibracji. Okaz z oferty Austor – auta z historią poszczycić się może dobrym stanem zachowania, zarówno technicznym jak i wizualnym. Jeżeli ktoś ceni sobie pochodzenie samochodu, to również “salon Polska” może być dla niego autem. Spojrzenie na pewno przyciągnie rzadką konfiguracją ceglanej skórzanej tapicerki i kierownicy w kolorze w połączeniu ze srebrnym lakierem. Wraz z automatyczną klimatyzacją na wyposażeniu auta znajdziemy manualną skrzynię biegów i oryginalny hardtop z podgrzewaną szybą. Nic tylko brać, cieszyć się, dbać i obserwować wzrosty cen.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 1997 – 58800 PLN – Poznań

Porsche Carrera GT 2005 – USA

Saga Porsche Carrera GT rozpoczęła się na 5 lat przed tym, jak pierwszy model produkcyjny opuścił zakłady w Lipsku. Porsche dążyło do opracowania nowego prototypu Le Mans, który zastąpiłby zasłużone, lecz wysłużone GT1. Niestety FIA zmieniło zasady, i Porsche zmuszone zostało odłożyć na bok swoje wyścigowe plany. Nie zrezygnowano jednak z projektu Carrery GT i podczas Paris Motor Show w 2000 roku pokazano koncepcyjny model przeznaczony na drogi publiczne. Dzięki dużemu zainteresowaniu Porsche podtrzymało projekt i Carrera GT zadebiutowała w 2004 roku. Materiały, z których zbudowano model Carrera GT, były po prostu marzeniem każdego inżyniera. Wykorzystując monocoque i ramę pomocniczą z włókna węglowego, a także hamulce carbonowo-ceramiczne, inżynierowie Porsche przesunęli granicę tego, co było możliwe do użytku drogowego. Zaoferowali samochód tak lekki, jak i mocny. Ultralekkie, kute koła magnezowe z centralną śrubą, ognisty silnik V10 o pojemności 5,7 litra, 605 koni mechanicznych, fotele kubełkowe i wiele więcej. Każda powierzchnia w zasięgu ręki kierowcy to skóra, aluminium lub włókno węglowe, a przy tym w kokpicie nic nie odciąga uwagi od nadrzędnej dla tego samochodu rzeczy – wyczynowej jazdy. Prezentowane Porsche Carrera GT Silver z niewielkim przebiegiem 4952 mil pozostaje w oryginalnym stanie. Obecny, drugi właściciel samochodu wziął go w leasing w 2007 roku, a następnie wykupił w 2012. Nawet pomimo niewielkiego przebiegu nie obyło się bez uszkodzeń podwozia, całe szczęście nie konstrukcyjnych. Carrera GT i tak wyceniona została na 650 – 720 tysięcy dolarów, czyli około 2,7 – 3 miliony złotych, a do wylicytowania jest on-line na stronie RM Sotheby’s.
Czytaj dalej Porsche Carrera GT 2005 – USA

Porsche 911 Carrera 996 2000 – 81900 PLN – Chorzów

Pomimo, że era chłodzonych powietrzem silników Porsche 911 zakończyła się w 1997 roku wraz z generacją 993, również ich następcy mają coraz szersze grono fanów. Nic dziwnego, w końcu 300-konny sześciocylindrowy boxer, szczególnie w zestawieniu ze skrzynią manualną, daje świetne sportowe odczucia. Porsche 911 Carrera 996 pomimo powiększenia karoserii zachowało cechy charakterystyczne dla 911 i zostało poprawione aerodynamicznie. Zachowało sportowy charakter, lecz stało się bardziej praktyczne i komfortowe. Co ciekawe, prezentowany egzemplarz był za Oceanem w kobiecych rękach, co poskutkowało gustownym zestawieniem kolorystycznym. Co jeszcze ciekawsze, jego właścicielka zdecydowała się na skrzynię manualną, dobrze wiedząc, co w takim samochodzie powinno być najistotniejsze. Jak możemy zobaczyć na pierwszym zdjęciu, również obecnie jest częścią ciekawej kolekcji.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 2000 – 81900 PLN – Chorzów

Porsche 912 1966 – 235000 PLN – Warszawa

W 1965 roku, po zakończeniu produkcji Porsche 356, niemiecki producent wprowadził na rynek tańszą alternatywę samochodu sportowego niż flagowe, sześciocylindrowe Porsche 911, o cenie zbliżonej do opuszczającego rynek poprzednika. Było to Porsche 912. Wyposażony w silnik zbliżony do tego używanego w 356SC i dysponujący mocą 90 koni mechanicznych, ten model zyskał bardzo szybko sukces, sprzedając się lepiej niż jego większy brat 911. Całościowa produkcja Porsche 912 do jej zakończenia w 1969 roku reprezentowała ponad 32000 sztuk. Najbardziej dziś cenione egzemplarze Porsche 912 to te z dwóch pierwszych lat produkcji, wyróżniające się krótszym rozstawem osi. Właśnie taki, pięknie odrestaurowany egzemplarz oferuje Stacja Klasyki.
Czytaj dalej Porsche 912 1966 – 235000 PLN – Warszawa

Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 153000 PLN – Łódź

Po sukcesie modelu 993 4S, Porsche ponownie postanowiło stworzyć odmianę modelu Carrera, która posiada wspólne mianowniki z droższym Turbo. Poszerzane nadwozie, lepsze hamulce, sportowe zawieszenie M030 oraz bogate wyposażenie, to oczywiście nie wszystkie zalety samochodu, ale jedynie punkty wspólne z modelem Turbo. To co wyróżnia Porsche 911 Carrera 4S 996 to atmosferyczny silnik M96/03, wysuwany automatycznie spoiler oraz charakterystyczna właśnie dla tego modelu czerwona blenda (“Heckeblende”) biegnąca pomiędzy tylnymi światłami. Dzięki tym zabiegom można śmiało powiedzieć, że 996 4S jest jedną z najładniejszych wersji w tej generacji. Dziś prezentujemy okaz w świetnym zestawieniu kolorystycznym czarnego nadwozia z czerwonym wnętrzem. Pięknie zachowany okaz z pełną dokumentacją to nie tylko okaz kolekcjonerski, ale przede wszystkim samochód, który sprawi wiele radości z jazdy.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 153000 PLN – Łódź

Porsche 928S 1986 – 85000 PLN – Gdańsk

Model 928 całkowicie odmienił filozofię tworzenia sportowych samochodów Porsche. Zamiast silnika umieszczonego za tylną osią znalazł się on za osią przednią, a z kolei tylną oś dociążyła skrzynia biegów. Tak zwany układ transaxle zapewnił idealny rozkład masy i sprawił, że wszystko to, co było niebezpieczne w sposobie prowadzenia 911-tki, teraz stało się łatwe do okiełznania i naturalne. Porsche 928 prowadziło się jak marzenie, dodatkowo koiło uszy wspaniałym brzmieniem silnika V8, jednak jak widać nie to zadecydowało o wyborach klientów. Ci wciąż preferowali klasyczną sylwetkę 911, choć czy słusznie? Po latach zweryfikować może to każdy, a zakup 928 z pewnością będzie mniejszym wydatkiem, niż zakup klasycznej 911-tki. Bez dwóch zdań, jest to auto, które na pewno nie rozczaruje. 928 ukazało się na rynku w 1977 roku, a w 3 lata później światło dzienne ujrzało Porsche 928S. Litera “S” oznaczała tu powiększenie pojemności z 4,5 do 4,7 l i zwiększenie mocy, początkowo do 300 KM, a w kolejnych latach do 310 KM, jak w prezentowanym egzemplarzu. Przeszedł on szereg prac renowacyjnych, by mógł na nowo cieszyć oczy.
Czytaj dalej Porsche 928S 1986 – 85000 PLN – Gdańsk

Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet 1988 – 208000 PLN – Warszawa

Sylwetka: kultowa. Design: ponadczasowy. Brzmienie: niepowtarzalne. Chłodzone wiatrem Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet daje wszytko co trzeba, by poczuć wiatr we włosach i szczęście za kierownicą. Bokser o pojemności 3,2 litra to była ostatnia odmiana silnikowa dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Zmian w porównaniu do trzylitrowej “Super Carrery” było wiele – odświeżono stylistykę, wymyślono nowe zawieszenie i poprawiono hamulce. Na klapie pojawiła się nazwa Carrera zamiast liter SC. Największe zmiany były jednak mechaniczne. Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 został zastąpiony większą jednostką. 3,2-litrowy silnik otrzymał 80% nowych części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania i zamontowano nowy układ wydechowy – od 1987 roku wszystkie samochody zostały wyposażone we wspaniałą skrzynie G50. Ta wersja była dostępna w nadwoziu targa, coupe oraz kabriolet. Carrera 3.2 jest uznawana przez wielu za najlepsze klasyczne 911.
Czytaj dalej Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet 1988 – 208000 PLN – Warszawa

Porsche 911 Turbo Cabriolet 930 1988 – 160000 EUR – Łomianki

Klasyczne Porsche 911 Turbo to prawdziwa ikona zrodzona w latach 70-tych. To pierwsze turbodoładowane, drogowe Porsche. Wyjątkowo męski samochód, przeznaczony dla tych którzy mają odwagę nacisnąć mocno pedał gazu i poczekać na prawdziwy wulkan mocy. Choć powstało do rywalizacji stricte wyścigowej, na drodze spisywało się znakomicie. Ogromny tylny spojler i szerokie koła zapewniały dodatkową przyczepność i należytą uwagę na ulicy. Mimo fenomenalnych osiągów, Porsche było komfortowe, bogato wyposażone, świetnie wykonane i ciche. To przełożyło się na sprzedaż znacznie przekraczającą początkowo planowane 400 sztuk do homologacji w wyścigowej Grupie 4. Ten egzemplarz to przedstawiciel drugiej serii 930 z nadwoziem Cabriolet i silnikiem o pojemności 3,3 l, zachowany w fenomenalnym stanie. Takie auto z przebiegiem zaledwie 24 tysięcy mil, w pięknym kolorze Guards Red, to okaz typowo kolekcjonerski.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo Cabriolet 930 1988 – 160000 EUR – Łomianki

Porsche 906 1966 – SPRZEDANE

Porsche 906 to prawdziwa legenda sportów motorowych, stworzona w 1966 roku przez dział sportowy Porsche pod nadzorem Ferdinanda Piëcha, wnuka Ferdinanda. Model 906 powszechnie ochrzczono mianem Carrera 6, miał zastąpić genialnego poprzednika o numerze 904, znanego głównie w odmianie Carrera GTS Coupe. Le Mans, Daytona, Nürburgring, Sebring, czyli fascynujące, niebezpieczne i wymagające wyścigi długodystansowe, to było przeznaczenie Porsche 906. Okaz wystawiony na sprzedaż to świetnie zachowany egzemplarz tego wyczynowca. Numer 906-115 wyposażony w silnik o numerze 906-113 pierwotnie trafił do Włoch, gdzie pierwszy właściciel szykował mu karierę w wyścigach górskich. Dobre wyniki nie spowodowały jednak, by kierowca chciał go zatrzymać. Sprzedał go Antonio Zadrze, znanemu jako “Khandaru”. Zadra uczestniczył nim w różnych imprezach sportowych, w tym w rundach Mistrzostw Europy, a także w niektórych międzynarodowych wyścigach. Z przyjemnością podróżował poza granice Włoch, biorąc udział w wydarzeniach w Austrii (Innsbruck), Szwajcarii (Ollon-Villars), Niemczech (Nürburgring 1000 km) czy Francji (Mont-Ventoux). W 1968 roku samochód brał udział w Imola 500 km i innych wyścigach na torach Mugello i Vallelunga. Po wymagających dla samochodu sezonach, około 1970 roku, Porsche trafiło na chwilę w ręce znanego kolekcjonera Corrado Cupelliniego, ale już w 1977 roku powróciło do ojczystych Niemiec. Nowy właściciel nie korzystał z niego zbyt często, publicznie pojawiając się dopiero na Grand Prix Nürburgring Oldtimer w 1990 roku. Do 2001 roku samochód brał udział w wyścigach w Donington, Spa, Nürburgring, Monza i Most, a w lutym 2000 roku pojawił się w Południowej Afryce na wyścigu w Killarny. Porsche 906 po raz kolejny zmieniło garaż w Niemczech i trafiło do Pana Sadlowskiego. Ten zainspirował się prezentacją modelu 906-125 w muzeum Miles Collier w USA i postanowił okrasić karoserię Porsche tym samym motywem: białym z czerwoną maską i pokrywą silnika. W 2002 roku samochód zmienił właściciela we Francji, a sześć lat temu powrócił do Włoch. Porsche 906 o numerze 906-115 to jeden z około 50 wyprodukowanych egzemplarzy. Sprzedano je na aukcji w Paryżu za 1,73 miliona euro, czyli około 7,35 miliona złotych.
Czytaj dalej Porsche 906 1966 – SPRZEDANE

Porsche Boxster 986 2000 – 55000 PLN – Katowice

Start miał dość trudny, bo jak przy każdym Porsche tańszym od kultowego 911, pojawiła się i tutaj łatka “samochodu dla fryzjerów”, przypięta przez ludzi nie interesujących się zbyt mocno motoryzacją. Kompletnie niesłusznie i krzywdząco, gdyż Porsche Boxster 986 to pełnoprawne Porsche, jeden z najlepiej prowadzących się roadsterów na rynku. Nisko umieszczony środek ciężkości i doskonały rozkład mas to zasługa sześciocylindrowego, przeciwsobnego silnika umieszczonego centralnie. Samochód był dopracowany i ludzie szybko go pokochali. Boxster był najlepiej sprzedającym się Porsche do czasu zaprezentowania modelu Cayenne w roku 2003. Choć jego ceny dość mocno spadły, po latach zaczyna być doceniany. To dobry moment, by potraktować go nie tylko jako maszynę do sprawiania przyjemności, ale i lokatę kapitału.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 2000 – 55000 PLN – Katowice