Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 911 Carrera 993 1994 – 259000 PLN – Dębe Wielkie

Sylwetka Porsche 911 Carrera 993 z całą pewnością należy do najbardziej charakterystycznych i przykuwających uwagę w całej dekadzie lat 90-tych. Model 993 w porównaniu do poprzednika otrzymał bardziej opływowe nadwozie, wzmocniony silnik oraz lepsze hamulce. Charakterystyczne pochylone przednie reflektory przypominają wyglądem kultowy model 959. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w pakiet stylistyczny z monstrualnym tylnym spojlerem, dzięki czemu możemy mieć pewność, że na drodze nie przemknie niezauważone. Choć jest jak magnes, w konfiguracji ze skrzynią tiptronic pozostaje łagodne w obyciu. Kierowca z pewnością polubi tu pięknie zachowane skórzane wnętrze i charakterystyczny gang ostatniego w Porsche chłodzonego powietrzem silnika typu bokser.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 993 1994 – 259000 PLN – Dębe Wielkie

Porsche 911 Carrera 2 964 1992 – 239000 PLN – Zielona Góra

Porsche 911 od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Pierwsza duża zmiana w historii modelu nadeszła w 1989 wraz z premierą generacji 964, której konstrukcja była w dużej mierze inspirowana rozwiązaniami z supersamochodu rajdowego 959. Całkowitą nowością była również skrzynia automatyczna Tiptronic, która potrafiła adaptować swoje działanie do stylu jazdy kierowcy i umożliwiała ręczną zmianę przełożeń. Już w 1991 roku zaoferowano w standardzie dwie poduszki powietrzne. Porsche 911 Carrera 2 964 kontynuuje koncepcję klasycznego modelu 911. Z silnikiem chłodzonym powietrzem w układzie bokser jego brzmienie jest unikalne, charakter niepodważalny, a styl ponadczasowy. Ten egzemplarz przeszedł szereg prac serwisowych z pełnym uszczelnieniem silnika włącznie. Dzięki temu wolne jest od wad trapiących najczęściej ten model i może po prostu dawać radość bez zmartwień.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 2 964 1992 – 239000 PLN – Zielona Góra

Porsche 911 Carrera 996 2000 – 81900 PLN – Chorzów

Pomimo, że era chłodzonych powietrzem silników Porsche 911 zakończyła się w 1997 roku wraz z generacją 993, również ich następcy mają coraz szersze grono fanów. Nic dziwnego, w końcu 300-konny sześciocylindrowy boxer, szczególnie w zestawieniu ze skrzynią manualną, daje świetne sportowe odczucia. Porsche 911 Carrera 996 pomimo powiększenia karoserii zachowało cechy charakterystyczne dla 911 i zostało poprawione aerodynamicznie. Zachowało sportowy charakter, lecz stało się bardziej praktyczne i komfortowe. Co ciekawe, prezentowany egzemplarz był za Oceanem w kobiecych rękach, co poskutkowało gustownym zestawieniem kolorystycznym. Co jeszcze ciekawsze, jego właścicielka zdecydowała się na skrzynię manualną, dobrze wiedząc, co w takim samochodzie powinno być najistotniejsze. Jak możemy zobaczyć na pierwszym zdjęciu, również obecnie jest częścią ciekawej kolekcji.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 2000 – 81900 PLN – Chorzów

Porsche 968 1992 – 94000 PLN – Warszawa

Porsche 968 było ostatnim małym Porsche z układem transaxle – silnik z przodu, skrzynia biegów przy tylnej osi, co zagwarantowało idealny rozkład mas i świetne właściwości jezdne. Jego 3-litrowa jednostka miała tylko cztery cylindry, lecz w momencie debiutu uczyniła z niego najmocniejszy, wolnossący, czterocylindrowy samochód na świecie. W połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów to 6,5 sekundy do setki i prędkość maksymalna 250 km/h. To fantastycznie dopracowana konstrukcja, wykorzystująca wiele technicznych rozwiązań z wcześniejszego 944 S2 i 944 Turbo. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg i niezwykle smakowite zestawienie kolorystyczne. Czy to dobry zakup? Oczywiście, a przy okazji jest to wybór rozsądku. Za pół ceny 911-tki otrzymujemy niezwykle angażujące i świetnie wykonane auto legendarnej marki. Chłodzone powietrzem Porsche jest co najmniej dwukrotnie droższe, trudniejsze w prowadzeniu na limicie i mniej komfortowe na długim dystansie.
Czytaj dalej Porsche 968 1992 – 94000 PLN – Warszawa

Porsche 928S 1986 – 75000 PLN – Gdańsk

Model 928 całkowicie odmienił filozofię tworzenia sportowych samochodów Porsche. Zamiast silnika umieszczonego za tylną osią znalazł się on za osią przednią, a z kolei tylną oś dociążyła skrzynia biegów. Tak zwany układ transaxle zapewnił idealny rozkład masy i sprawił, że wszystko to, co było niebezpieczne w sposobie prowadzenia 911-tki, teraz stało się łatwe do okiełznania i naturalne. Porsche 928 prowadziło się jak marzenie, dodatkowo koiło uszy wspaniałym brzmieniem silnika V8, jednak jak widać nie to zadecydowało o wyborach klientów. Ci wciąż preferowali klasyczną sylwetkę 911, choć czy słusznie? Po latach zweryfikować może to każdy, a zakup 928 z pewnością będzie mniejszym wydatkiem, niż zakup klasycznej 911-tki. Bez dwóch zdań, jest to auto, które na pewno nie rozczaruje. 928 ukazało się na rynku w 1977 roku, a w 3 lata później światło dzienne ujrzało Porsche 928S. Litera “S” oznaczała tu powiększenie pojemności z 4,5 do 4,7 l i zwiększenie mocy, początkowo do 300 KM, a w kolejnych latach do 310 KM, jak w prezentowanym egzemplarzu. Przeszedł on szereg prac renowacyjnych, by mógł na nowo cieszyć oczy.
Czytaj dalej Porsche 928S 1986 – 75000 PLN – Gdańsk

Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 132000 PLN netto – Łódź

Po sukcesie modelu 993 4S, Porsche ponownie postanowiło stworzyć odmianę modelu Carrera, która posiada wspólne mianowniki z droższym Turbo. Poszerzane nadwozie, lepsze hamulce, sportowe zawieszenie M030 oraz bogate wyposażenie, to oczywiście nie wszystkie zalety samochodu, ale jedynie punkty wspólne z modelem Turbo. To co wyróżnia Porsche 911 Carrera 4S 996 to atmosferyczny silnik M96/03, wysuwany automatycznie spoiler oraz charakterystyczna właśnie dla tego modelu czerwona blenda (“Heckeblende”) biegnąca pomiędzy tylnymi światłami. Dzięki tym zabiegom można śmiało powiedzieć, że 996 4S jest jedną z najładniejszych wersji w tej generacji. Dziś prezentujemy okaz w świetnym zestawieniu kolorystycznym czarnego nadwozia z czerwonym wnętrzem. Pięknie zachowany okaz z pełną dokumentacją to nie tylko okaz kolekcjonerski, ale przede wszystkim samochód, który sprawi wiele radości z jazdy.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 132000 PLN netto – Łódź

Porsche Boxster 986 1997 – 53500 PLN – Poznań

Porsche Boxster 986 – jego nazwa jest połączeniem dwóch słów “boxer”, czyli silnik o przeciwległych cylindrach i “roadster”, oznaczającego samochód bez dachu. Produkcję pierwszej generacji Boxstera rozpoczęto w 1996 roku, samochód bardzo szybko zyskał ogromną popularność i stał się najlepiej sprzedającym modelem dostępnym w ofercie Porsche, aż do pojawienia się Cayenne w 2003 roku. Boxster posiada rewelacyjne właściwości jezdne, przede wszystkim dzięki jednostce napędowej zamontowanej centralnie, a dodatkowo silniki typu boxer charakteryzują się niższym niż w konwencjonalnych silnikach poziomem hałasu i wibracji. Okaz z oferty Austor – auta z historią poszczycić się może dobrym stanem zachowania, zarówno technicznym jak i wizualnym. Jeżeli ktoś ceni sobie pochodzenie samochodu, to również “salon Polska” może być dla niego autem. Spojrzenie na pewno przyciągnie rzadką konfiguracją ceglanej skórzanej tapicerki i kierownicy w kolorze w połączeniu ze srebrnym lakierem. Wraz z automatyczną klimatyzacją na wyposażeniu auta znajdziemy manualną skrzynię biegów i oryginalny hardtop z podgrzewaną szybą. Nic tylko brać, cieszyć się, dbać i obserwować wzrosty cen.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 1997 – 53500 PLN – Poznań

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 235000 PLN netto – Krapkowice

To nie jest zwykłe 911. Porsche 911 Turbo to zawsze była inna liga. Dzika, jeżeli chodzi o osiągi. Drapieżna, jeżeli chodzi o wygląd. Kolekcjonerska, jeżeli chodzi o rzadkość występowania. I o wartość, która przez lata pnie się do góry. Nie inaczej jest również w przypadku generacji 996, chociaż jej ceny sięgnęły właśnie historycznie najniższego poziomu. Jest piękne, jest pierwsze chodzone cieczą, jest jedyne, którego reflektory nie mają idealnie owalnego kształtu. Jest tu mnóstwo punktów zaczepienia, które wskazują, że w ciągu najbliższych lat może ono stać się świetną inwestycją. Ten egzemplarz szczególnie przykuwa uwagę ze względu na stan i… kolor. O ile wśród srebrnych i czarnych niemal można przebierać, to “speed yellow” zdecydowanie przykuwa uwagę i wręcz nie może przejechać nigdzie nie zauważony, kusząc legendarnym napisem “turbo” na tylnej klapie.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 996 2001 – 235000 PLN netto – Krapkowice

Porsche 911 GT3 RS 991 2018 – 235000 EUR netto – Poznań

Marka Porsche jest ucieleśnieniem sportowej osobowości i ducha rywalizacji. Najbardziej wybitne są jej hardcorowe odmiany, takie jak ten egzemplarz Porsche 911 GT3 RS 991. Idealnie nadaje się na tor. Między innymi świadczy o tym system Pit Speed, który ograniczy maksymalną prędkość podczas poruszania w PIT-lane. Ale to nie znaczy, że samochód nie nadaje się do jazdy poza torem. Zespół Porsche wyposażył go system dzięki któremu można podnieść przednią oś o 30 mm. Co znacząco minimalizuje ryzyko otarcia podczas przejeżdżania przez progi spowalniające. Jest stworzony dla fanów prawdziwego motorsportu. Jest głośniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Mocniejszy dzięki wykorzystaniu wolnossącego 4-litrowego boksera rozwijającego 500 KM i 470 Nm. Szybszy, gdyż silnik został sparowany ze specjalnie przygotowaną odmianą przekładni PDK. Do 100 km/h rozpędza się 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 312 km/h. Niezwykle ważna jest też masa, która wynosi tu zaledwie 1430 kilogramów. Porsche 911 GT3 RS stanowi naturalne przedłużenie rąk, nóg i myśli, bezbłędnie realizując plany wytrawnego kierowcy. Dlatego jest tak ceniony przez profesjonalistów.
Czytaj dalej Porsche 911 GT3 RS 991 2018 – 235000 EUR netto – Poznań

Porsche 911 GT3 RS 997.2 2010 – 175000 EUR – Poznań

911 to legenda, ale tam gdzie w oznaczeniu pojawiają się dodatkowe litery “GT” oraz “RS”, rodzi się największe uwielbienie miłośników tej marki. RS to skrót od “Rennsport”, czyli wyścigów i przysługiwało samochodom, które łączyły świat sportu z możliwością poruszania się po drodze. Z kolei “GT” w Porsche zawsze oznaczało politykę rezygnacji z masy, co było najlepszym sprzymierzeńcem walki o osiągi. Historia odmiany GT3 zaczyna się w 1999 na targach we Frankfurcie. Od razu spotkało się z ciepłym przyjęciem. Wielu widziało w nim następcę słynnej 911 Carrera RS 2.7. Manualna skrzynia biegów, napęd wyłącznie na tylną oś i przede wszystkim brak turbodoładowania, który jest rzadkością wśród współczesnych supersamochodów. Takie połączenie daje niepowtarzalne doznania kierowcy, a w parze z tym idą nadzwyczajne osiągi. GT3 zostało jednym z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów, które pokonały Nürburgring w czasie poniżej 8 minut (7:54), ale to był wyczyn generacji 996. Jego następca 997.1 osiągnął już 7:48, a prezentowane Porsche 911 GT3 RS 997.2 to rekordowy czas 7 minut i 33 sekund. Każde kolejne GT3 jest klejnotem, który warto schować do garażu jako obiekt kolekcjonerski, a czasem się nim dobrze przejechać. Inwestować można w różne rzeczy, ale takich wrażeń nie zapewni żadne wino ani najdroższy nawet zegarek.
Czytaj dalej Porsche 911 GT3 RS 997.2 2010 – 175000 EUR – Poznań