Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 911 Carrera 4S 993 1996 – 395000 PLN – Świdnica

Porsche 993 jest wewnętrznym oznaczeniem dla generacji Porsche 911 produkowanej i sprzedawanej w okresie od stycznia 1994 do 1998 jako zastępca modelu 964. Jego zaprzestanie oznaczało koniec modeli 911 chłodzonych powietrzem. 993 był znacznie ulepszony i zupełnie inny od swojego poprzednika. Według Porsche każda część samochodu została zaprojektowana od podstaw, łącznie z silnikiem i tylko 20% jego części zostało przeniesionych z poprzedniej generacji. Porsche określa 993 jako „znaczący postęp, nie tylko z technicznego, ale także wizualnego punktu widzenia”. Inżynierowie Porsche opracowali nową ramę pomocniczą ze stopu metali lekkich z zawieszeniem wielowahaczowym, eliminując zjawisko nadsterowności, tworząc bardziej cywilizowany samochód, zapewniający lepsze wrażenia z jazdy. 993 był także pierwszym 911, który otrzymał sześciostopniową skrzynię biegów. Debiutujące w 1996 roku Porsche 911 Carrera 4S i późniejsza Carrera S z napędem na tylne koła (1997) miały wspólną karoserię z modelem Turbo, czyli z szerszymi tylnymi nadkolami. Oba modele S miały nieco obniżone zawieszenie w porównaniu do standardowych modeli Carrera i uchodzą za najzgrabniejsze w serii.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 993 1996 – 395000 PLN – Świdnica

Porsche 911 Turbo 996 2002 – Krapkowice

Porsche 911 Turbo – ta nazwa zawsze działała na wyobraźnię, podkreślając wyjątkowość modelu i jego wyśrubowane osiągi. Również wygląd nadąża tu za mechaniką, oferując kształty, które są zapowiedzią świetnych osiągów i fantastycznych wrażeń z jazdy. Szersze tylne bioderka, usztywnione zawieszenie i wzmocnione hamulce, a także napęd na wszystkie koła. To maszyna, która wprost wgryza się w asfalt i gwarantuje niezapomniane przeżycia, chodź gdy prowadzona jest spokojnie, może z powodzeniem towarzyszyć w długiej trasie, nie męcząc i zapewniając właściwy komfort. Ta dwoistość natury i konsekwentnie przez dziesięciolecia używany język stylistyki sprawiają, że jest to na wskroś poszukiwany model, będący pewną inwestycją. Gdy patrzymy na ten pięknie utrzymany egzemplarz, nie może nas to dziwić.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 996 2002 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera Cabriolet 996 1999 – 159000 PLN – Poznań

Porsche 911 typ 996 sam producent nazwał zupełnie nową dziewięćset jedenastką. Klasyczne w liniach nadwozie stało się większe, podwozie ulepszone, a pod tylną pokrywą zagościł nowy, sześciocylindrowy, chłodzony cieczą silnik. 911 Carrera Cabriolet 996, wyposażona w wolnossącą jednostkę o pojemności 3,4 l o mocy 300 KM oraz manualną skrzynię biegów, to coś dla fanów jazdy. Ten egzemplarz pochodzi z początku produkcji, rozpoznawalnego po charakterystycznych, pomarańczowych światłach kierunkowskazów. Zachowane jest w oryginalnym stanie, z niskim przebiegiem. Przez szereg lat było elementem ciekawej kolekcji, używane jedynie sporadycznie. W pełni sprawne, gotowe jest wyruszyć na kręte drogi w rękach nowego właściciela.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera Cabriolet 996 1999 – 159000 PLN – Poznań

Porsche 944 Turbo 1987 – 99000 PLN – Stary Dzierzgoń

Nowy model w gamie transaxle Porsche, czyli 944, miał za zadnie wypełnić lukę cenową i wydajnościową między 924 a 911 SC. Chociaż baza 944 była oparta na 924, auto otrzymało znacznie bardziej wyraziste kontury. 944 posiadał 2,5-litrowy, rzędowy, czterocylindrowy silnik opracowany przez Porsche, był zatem postrzegany w oczach klientów jako „prawdziwe” Porsche. W styczniu 1985 roku wprowadzono na rynek 944 Turbo – topowy model w linii 944. Porsche 944 Turbo miało aerodynamiczny przedni zderzak ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi i drogowymi, a poniżej tylnego zderzaka znajdował się dyfuzor pomalowany na kolor nadwozia. 2,5-litrowy, turbodoładowany silnik generował 220 KM. Samochód przedstawiony w ogłoszeniu zachowany jest w świetnym stanie mechanicznym, pochodzi z USA i wedle zapewnień sprzedającego nie wymaga wkładu finansowego. Jeżeli szukasz niecodziennego klasyka o rosnącym na rynku znaczeniu, warto przyjrzeć się temu okazowi.
Czytaj dalej Porsche 944 Turbo 1987 – 99000 PLN – Stary Dzierzgoń

Porsche 911 Carrera 997.2 2011 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 997.2 to poliftowa wersja generacji, którą wielu uważa za najzgrabniejsze 911 w historii. Co zmieniono w 2009 roku, który rozpoczął drugą fazę produkcji? Zewnętrznie przedni zderzak, biksenonowe lampy w standardzie, światła do jazdy dziennej i tylne światła LEDowe, we wnętrzu nowa kierownica i nowy system multimedialny PCM3, lecz najważniejsze były zmiany techniczne. Auto otrzymało nowy silnik DFI, zaprojektowany z użyciem mniejszej ilości elementów ruchomych. Nie ma tu już kłopotliwego łożyska IMS, zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, uzyskano lepszą reakcję na gaz, wyższe osiągi i niższe spalanie. Skrzynię automatyczną zastąpiono ultraszybką dwusprzęgłówką PDK, która znalazła się również na pokładzie prezentowanego egzemplarza. Udoskonalono zawieszenie i wzmocniono hamulce, a w rezultacie powstał świetny gran tourer, auto doskonałe nie tylko do szybkiej jazdy po zakrętach, ale i dalszej podróży. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca świetną, nieszablonową kolorystyką.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 997.2 2011 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera Cabriolet 993 1997 – 220000 PLN – Warszawa

Porsche 911 to prawdziwa ikona, która od początków produkcji wyznaczała trendy i była niedoścignionym wzorem oraz punktem odniesienia dla innych producentów. Nie tylko znawcy marki wiedzą, że 993 to finalna, czwarta z kolei generacja „wiatraków” z Zuffenhausen, produkowana i sprzedawana pomiędzy 1994 a 1998 rokiem, godnie zastępująca 964. 993 często określana jest jako najlepsza i najbardziej pożądana z klasycznych serii 911, nie tylko ze względu na jej piękne kształty, ale także ze względu na świetne osiągi, nawet jak na dzisiejsze standardy. A cóż może być piękniejszego niż rozkoszowanie się jazdą Porsche 911 Carrera Cabriolet 993 w ciepły dzień? Ten egzemplarz dodatkowo zachęca manualną skrzynią biegów oraz piękną konfiguracją kolorystyczną. Ma niewysoki przebieg i jest w jednych rękach od 10 lat.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera Cabriolet 993 1997 – 220000 PLN – Warszawa

Porsche 924 1984 – 48000 PLN – Świdnica

Stara motoryzacyjna prawda mówi, że nie moc jest najważniejsza, lecz jakość łącznika między kierownicą a pedałami. A szkolić najlepiej się w aucie, gdzie nadmiaru mocy nie ma, nie strach jest wcisnąć gaz do oporu i wykorzystać wszystko, co samochód ma do dyspozycji. Tak przygotowane Porsche 924 nadaje się do tego znakomicie. Dzięki układowi transaxle ze skrzynią biegów umieszczoną przy tylnej osi gwarantuje idealny rozkład mas i przewidywalne prowadzenie. Przygotowane do sportu zostało skrupulatnie, odnajdziemy w nim nie tylko profesjonalnie wyspawaną klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, szelkowe pasy, ale jest i hydrauliczny hamulec ręczny, pozwalający na wykonywanie sprawnych nawrotów. Wzór oklejenia tego egzemplarza nawiązuje do Porsche 924, którym załoga Jürgen Barth – Roland Kussmaul wystartowała w rajdzie Monte Carlo w 1979 roku. Warto wspomnieć, że w założeniu Niemcy planowali startować w 924 Turbo, ale nie spełnienie przez Porsche wymagań homologacyjnych (1000 wyprodukowanych sztuk samochodów drogowych) zmusił ich do zamontowania w samochodzie silnika wolnossącego. Deficyt około 50 KM okazał się nie być dużym problemem – auto spisało się znakomicie, pozwalając uzyskać na mecie 20 miejsce w klasyfikacji generalnej i 4 miejsce w klasie GT4.
Czytaj dalej Porsche 924 1984 – 48000 PLN – Świdnica

Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 180000 PLN – Gliwice

Porsche 911 Carrera generacji 996 to wspaniała ewolucja modelu, szczególnie w prezentowanej odmianie 4S. Kultowy 6-cylindrowy bokser zamontowany z tyłu to 3,6 litra pojemności i 320 KM przekazywanych na wszystkie koła. Porsche 911 Carrera 4S 996 powstało na wzór topowej odmiany 911 Turbo. Choć ma wolnossący silnik, otrzymało analogiczne poszerzenia tylnych nadkoli, identyczne zawieszenie i hamulce. Carrera 4S jest w tym porównaniu bardziej cywilizowana, ale równie wyśmienicie się prowadzi. Doceni ją każdy, kto lubi czuć się pewnie za kółkiem. Egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu wyróżnia się stanem zachowania, a także niebanalną konfiguracją kolorów: białej karoserii i czerwonego wnętrza.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 180000 PLN – Gliwice

Porsche Cayenne Turbo Hamann Guardian Evo 2012 – Krapkowice

Dużo spojlerów, dużo carbonu, niżej zawieszenie, większe koła, więcej mocy. To wzór na to, jak być bardziej zauważonym na ulicy, a przepis na to najlepszy proponują w ostatnich latach takie firmy, jak Gemballa, FAB, TechArt czy właśnie Hamann. Dyskrecja to ostatnie słowo, które będzie się z nim kojarzyć. To coś dla wszystkich, dla których zwykłe Porsche Cayenne Turbo jest po prostu za skromne. Oryginalne 20-calowe felgi zastąpiono tu rozmiarem o 3 cale większym. Mocy też jest tu więcej. Hamann Guardian Evo do fabrycznych 500 KM dodaje jeszcze 40 KM. Według Hamanna auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,6 s i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h. A we wnętrzu? Dwukolorowa skóra, Alcantara, fotele posiadają podgrzewanie, jak i chłodzenie, a także masaż. Bez wątpienia jest luksusowo.
Czytaj dalej Porsche Cayenne Turbo Hamann Guardian Evo 2012 – Krapkowice

Porsche 944 1986 – SPRZEDANE

Porsche 944 to wspaniały przedstawiciel ery transaxle, czyli etapu w dziejach marki, kiedy to dla lepszego rozkładu masy postanowiono przenieść silnik do przodu samochodu, a skrzynię biegów do tylnej jego części. 944 wprowadzony na rynek od roku modelowego 1982, miał wypełnić lukę pomiędzy modelami 924 a 911 SC. Design nadwozia w dużej części był oparty na 924, jednak przedni spojler w kolorze nadwozia oraz znacznie szersze, kanciaste skrzydło na tylnej klapie, dały mu więcej sportowego charakteru. Zdecydowanie mocniejszy był za to silnik. Tym razem od początku przygotowany przez Porsche, 2,5-litrowy, czterocylindrowy, w europejskiej specyfikacji osiągający 163 KM. Wisienką na torcie pozostają tu chowane światła, tak bardzo przypominające klimat lat 80-tych. Porsche 944 to fantastyczny youngtimer, z mocnym silnikiem i dopracowaną mechaniką. Ten egzemplarz ma jedynie 30 tysięcy kilometrów przebiegu, dzięki czemu jest niczym kapsuła czasu.
Czytaj dalej Porsche 944 1986 – SPRZEDANE