Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 911 Carrera 996 2003 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 996 w przeciwieństwie do poprzednich modeli, nie było już oparte na oryginalnym projekcie Ferdinanda Porsche z 1963 roku. Było o 19 cm dłuższe i 9,5 cm szersze, a wewnątrz zagwarantowało pasażerom więcej komfortu, utrzymując sportowy charakter, charakterystyczną sylwetkę i silnik za tylną osią. Jej nowa jednostka napędowa, po raz pierwszy chłodzona cieczą płaska szóstka, otrzymała 4 zawory na cylinder, więcej mocy i bardziej gładkie brzmienie. Od roku modelowego 2002 Carrera uzyskała silnik 3,6 litra ze sterowaniem skokiem zaworów (VarioCam Plus) i taki właśnie egzemplarz w zawsze modnej czerni prezentowany jest w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 2003 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 993 1994 – 259000 PLN – Dębe Wielkie

Sylwetka Porsche 911 Carrera 993 z całą pewnością należy do najbardziej charakterystycznych i przykuwających uwagę w całej dekadzie lat 90-tych. Model 993 w porównaniu do poprzednika otrzymał bardziej opływowe nadwozie, wzmocniony silnik oraz lepsze hamulce. Charakterystyczne pochylone przednie reflektory przypominają wyglądem kultowy model 959. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w pakiet stylistyczny z monstrualnym tylnym spojlerem, dzięki czemu możemy mieć pewność, że na drodze nie przemknie niezauważone. Choć jest jak magnes, w konfiguracji ze skrzynią tiptronic pozostaje łagodne w obyciu. Kierowca z pewnością polubi tu pięknie zachowane skórzane wnętrze i charakterystyczny gang ostatniego w Porsche chłodzonego powietrzem silnika typu bokser.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 993 1994 – 259000 PLN – Dębe Wielkie

Porsche 911 Carrera 997 2006 – 199000 PLN – Dębe Wielkie

Stacyjka umieszczona po lewej stronie, wlew paliwa na przednim błotniku, tylne koła rozstawione szerzej niż przednie, a nade wszystko charakterystyczna sylwetka. Tego samochodu nie da się pomylić z żadnym innym. Porsche 911 Carrera generacji 997 powróciło również do okrągłego kształtu reflektorów, co po eksperymencie w generacji 996 wzbudziło duży entuzjazm u miłośników marki. Do tego intuicyjna obsługa, świetnie wykonane wnętrze i znakomite osiągi nawet w podstawowej wersji. A awaryjność? Według badań niezawodności TÜV przeprowadzonych na samochodach 10- i 11-letnich w 2017 roku, Porsche 911 zajęło pierwszą lokatę na 86 pozycji. To mówi samo za siebie.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 997 2006 – 199000 PLN – Dębe Wielkie

Porsche 356 RSR MOMO Outlaw 1960 – USA

Każdy miłośnik stylowego tuningu zabytkowych Porsche zna dwie nazwy: Singer i Emory. Tak samo jak fani 911 lubują się w stylowych przeróbkach 911 Singer, tak samo każdy prawdziwy fan Porsche 356 chciałby w swojej kolekcji posiadać tuningowany przez warsztat Emoriego samochód. Ta ekstremalna wizja pierwszego seryjnie produkowanego modelu z nazwiskiem Porsche na masce, to po prostu coś, czego chciałoby się doświadczyć. To zmiany, które potrafią zachować prawdziwego ducha 356, ale i dodać do samochodu drapieżności i sportowego zacięcia. Rod Emory – właściciel firmy – przy każdym projekcie stara się myśleć, co zrobiłby Porsche, gdyby nie zaprzestali rozwijania 356 z przeznaczeniem do sportów motorowych. Jak powstało Porsche 356 RSR MOMO Outlaw? Właściciel firmy MOMO i przyjaciel Roda zapytał go kiedyś, który element ze wszystkich produkowanych przez jego firmę wybrałby jako inspirację do swojego projektu 356. Rod odparł, że ma swoje ulubione pięcioramienne felgi z przełomu lat 70 i 80-tych, używane w modelu 935, w erze wyścigowych 956 i 962. Emoremu spodobało się to wyzwanie i stwierdził, że używając tych felg z centralnym mocowaniem, 356 nie może mieć standardowych 60 KM i hamulców bębnowych. Lecz to nie ostatni z pomysłów na ten supersamochód… Ta niesamowita podróż jaką odbył Rod przy produkcji 356 RSR nie miała na celu zapełnić żadnej luki w rozwoju 356. RSR miał być surową, sportową wersją i sprawiać wrażenie odrobinę niedokończonej. Pięciobiegowa skrzynia G50 połączona z czterocylindrowym silnikiem 911 okraszonym wtryskiem paliwa, wielkim intercoolerem, turbinami Garretta, daje poczucie prowadzenia wręcz wyścigowego samochodu, jednocześnie dając odczuć tą szczególną magię prowadzenia wczesnych okazów Porsche. Tak właśnie Emory Motorsports stworzyli swoje opus magnum, które nazywali 356 RSR. Projekt ten jest daleki do uroczej specyfikacji fabrycznej 356. Czerpie z modelu 964 i ma 2,4-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik, który zapewnia pakiet piórkowej wagi połączony z 400 końmi mechanicznymi mocy. Niska masa, szerokie opony i świetna przyczepność sprawiają, że jazda tym cudem na kołach to prawdziwa frajda. Sam Rod mówi o jeździe, a nawet samym odpaleniu silnika, jako o dość surrealistycznym przeżyciu. Od razu po przekręceniu kluczyka, położeniu nogi na pedale gazu i uchwyceniu drążka zmiany biegów, wiesz, że wrażenia z jazdy RSR będą totalnie inne od wszystkiego co dotąd znałeś – tego po prostu trzeba spróbować. A to dopiero wierzchołek góry lodowej, nieograniczonych możliwości i fantazji zespołu Emory. Unikatowy projekt Porsche 356 RSR MOMO Outlaw wystawiony został na aukcji RM Sotheby’s i wyceniony został na 450 – 650 tysięcy dolarów.
Czytaj dalej Porsche 356 RSR MOMO Outlaw 1960 – USA

Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – SPRZEDANE

Po sukcesie modelu 993 4S, Porsche ponownie postanowiło stworzyć odmianę modelu Carrera, która posiada wspólne mianowniki z droższym Turbo. Poszerzane nadwozie, lepsze hamulce, sportowe zawieszenie M030 oraz bogate wyposażenie, to oczywiście nie wszystkie zalety samochodu, ale jedynie punkty wspólne z modelem Turbo. To co wyróżnia Porsche 911 Carrera 4S 996 to atmosferyczny silnik M96/03, wysuwany automatycznie spoiler oraz charakterystyczna właśnie dla tego modelu czerwona blenda (“Heckeblende”) biegnąca pomiędzy tylnymi światłami. Dzięki tym zabiegom można śmiało powiedzieć, że 996 4S jest jedną z najładniejszych wersji w tej generacji. Dziś prezentujemy okaz w świetnym zestawieniu kolorystycznym czarnego nadwozia z czerwonym wnętrzem. Pięknie zachowany okaz z pełną dokumentacją to nie tylko okaz kolekcjonerski, ale przede wszystkim samochód, który sprawi wiele radości z jazdy.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – SPRZEDANE

Porsche Boxster 986 1997 – SPRZEDANY

Porsche Boxster 986 – jego nazwa jest połączeniem dwóch słów “boxer”, czyli silnik o przeciwległych cylindrach i “roadster”, oznaczającego samochód bez dachu. Produkcję pierwszej generacji Boxstera rozpoczęto w 1996 roku, samochód bardzo szybko zyskał ogromną popularność i stał się najlepiej sprzedającym modelem dostępnym w ofercie Porsche, aż do pojawienia się Cayenne w 2003 roku. Boxster posiada rewelacyjne właściwości jezdne, przede wszystkim dzięki jednostce napędowej zamontowanej centralnie, a dodatkowo silniki typu boxer charakteryzują się niższym niż w konwencjonalnych silnikach poziomem hałasu i wibracji. Okaz z oferty Austor – auta z historią poszczycić się może dobrym stanem zachowania, zarówno technicznym jak i wizualnym. Jeżeli ktoś ceni sobie pochodzenie samochodu, to również “salon Polska” może być dla niego autem. Spojrzenie na pewno przyciągnie rzadką konfiguracją ceglanej skórzanej tapicerki i kierownicy w kolorze w połączeniu ze srebrnym lakierem. Wraz z automatyczną klimatyzacją na wyposażeniu auta znajdziemy manualną skrzynię biegów i oryginalny hardtop z podgrzewaną szybą. Nic tylko brać, cieszyć się, dbać i obserwować wzrosty cen.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 1997 – SPRZEDANY

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 235000 PLN netto – Krapkowice

To nie jest zwykłe 911. Porsche 911 Turbo to zawsze była inna liga. Dzika, jeżeli chodzi o osiągi. Drapieżna, jeżeli chodzi o wygląd. Kolekcjonerska, jeżeli chodzi o rzadkość występowania. I o wartość, która przez lata pnie się do góry. Nie inaczej jest również w przypadku generacji 996, chociaż jej ceny sięgnęły właśnie historycznie najniższego poziomu. Jest piękne, jest pierwsze chodzone cieczą, jest jedyne, którego reflektory nie mają idealnie owalnego kształtu. Jest tu mnóstwo punktów zaczepienia, które wskazują, że w ciągu najbliższych lat może ono stać się świetną inwestycją. Ten egzemplarz szczególnie przykuwa uwagę ze względu na stan i… kolor. O ile wśród srebrnych i czarnych niemal można przebierać, to “speed yellow” zdecydowanie przykuwa uwagę i wręcz nie może przejechać nigdzie nie zauważony, kusząc legendarnym napisem “turbo” na tylnej klapie.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 996 2001 – 235000 PLN netto – Krapkowice

Porsche 911 Turbo 997 2007 – 250000 PLN – Świętochów

Porsche 911 Turbo 997 długo było poza zasięgiem wielu entuzjastów. Ale dzisiejsza cena? W przypadku tego egzemplarza to zaledwie 1/4 ceny nowej 911 Turbo S. Co otrzymujemy w zamian? Podwójnie doładowany silnik o pojemności 3,6 l i mocy 480 KM, pierwsza setka w mniej niż 4 sekundy, napęd na 4 koła, poszerzone tylne nadkola, piękne tylne skrzydło i wygląd, który wciąż elektryzuje. Dla wielu 997 to najbardziej efektowne 911 w historii. Na dodatek – wyposażone jest tak, że możemy poczuć się w nim jak w nowoczesnym aucie. Jest nawigacja (choć nie będziecie chcieli z niej korzystać), jest świetna skóra, wszystko elektryczne, są systemy wspomagające jazdę i w tym egzemplarzu – nawet są hamulce ceramiczne i pakiet sport chrono. Bajka.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 997 2007 – 250000 PLN – Świętochów

Porsche 911 Carrera 993 1995 – 250993 PLN – Poznań

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Ten egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 141 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 993 1995 – 250993 PLN – Poznań

Porsche 911 GT3 RS 997.2 2010 – 175000 EUR – Poznań

911 to legenda, ale tam gdzie w oznaczeniu pojawiają się dodatkowe litery “GT” oraz “RS”, rodzi się największe uwielbienie miłośników tej marki. RS to skrót od “Rennsport”, czyli wyścigów i przysługiwało samochodom, które łączyły świat sportu z możliwością poruszania się po drodze. Z kolei “GT” w Porsche zawsze oznaczało politykę rezygnacji z masy, co było najlepszym sprzymierzeńcem walki o osiągi. Historia odmiany GT3 zaczyna się w 1999 na targach we Frankfurcie. Od razu spotkało się z ciepłym przyjęciem. Wielu widziało w nim następcę słynnej 911 Carrera RS 2.7. Manualna skrzynia biegów, napęd wyłącznie na tylną oś i przede wszystkim brak turbodoładowania, który jest rzadkością wśród współczesnych supersamochodów. Takie połączenie daje niepowtarzalne doznania kierowcy, a w parze z tym idą nadzwyczajne osiągi. GT3 zostało jednym z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów, które pokonały Nürburgring w czasie poniżej 8 minut (7:54), ale to był wyczyn generacji 996. Jego następca 997.1 osiągnął już 7:48, a prezentowane Porsche 911 GT3 RS 997.2 to rekordowy czas 7 minut i 33 sekund. Każde kolejne GT3 jest klejnotem, który warto schować do garażu jako obiekt kolekcjonerski, a czasem się nim dobrze przejechać. Inwestować można w różne rzeczy, ale takich wrażeń nie zapewni żadne wino ani najdroższy nawet zegarek.
Czytaj dalej Porsche 911 GT3 RS 997.2 2010 – 175000 EUR – Poznań