Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 968 1992 – 89000 PLN – Warszawa

Porsche 968 było ostatnim małym Porsche z układem transaxle – silnik z przodu, skrzynia biegów przy tylnej osi, co zagwarantowało idealny rozkład mas i świetne właściwości jezdne. Jego 3-litrowa jednostka miała tylko cztery cylindry, lecz w momencie debiutu uczyniła z niego najmocniejszy, wolnossący, czterocylindrowy samochód na świecie. W połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów to 6,5 sekundy do setki i prędkość maksymalna 250 km/h. To fantastycznie dopracowana konstrukcja, wykorzystująca wiele technicznych rozwiązań z wcześniejszego 944 S2 i 944 Turbo. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg i niezwykle smakowite zestawienie kolorystyczne. Czy to dobry zakup? Oczywiście, a przy okazji jest to wybór rozsądku. Za mniej niż pół ceny 911-tki otrzymujemy niezwykle angażujące i świetnie wykonane auto legendarnej marki. Chłodzone powietrzem Porsche jest trzykrotnie droższe, trudniejsze w prowadzeniu na limicie i mniej komfortowe na długim dystansie.
Czytaj dalej Porsche 968 1992 – 89000 PLN – Warszawa

Porsche 911 Carrera 4S 996 2002 – Krapkowice

Po sukcesie modelu 993 4S, Porsche ponownie postanowiło stworzyć odmianę modelu Carrera, która posiada wspólne mianowniki z droższym Turbo. Poszerzane nadwozie, lepsze hamulce, sportowe zawieszenie M030 oraz bogate wyposażenie, to oczywiście nie wszystkie zalety samochodu, ale jedynie punkty wspólne z modelem Turbo. To co wyróżnia Porsche 911 Carrera 4S 996 to atmosferyczny silnik M96/03, wysuwany automatycznie spojler oraz charakterystyczna właśnie dla tego modelu czerwona blenda („Heckeblende”) biegnąca pomiędzy tylnymi światłami. Dzięki tym zabiegom można śmiało powiedzieć, że 996 4S jest jedną z najładniejszych wersji w tej generacji. Dziś prezentujemy okaz w klasycznym czarnym lakierze z rzadko spotykaną wśród egzemplarzy importowanych z Japonii manualną skrzynią biegów. To gwarantowana radość z jazdy, która zawsze będzie w cenie.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2002 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 996 2003 – 169900 PLN – Gliwice

Porsche 911 Carrera generacji 996 to przedstawiciel nowej ery, pierwsze 911 chłodzone cieczą. Dopracowana aerodynamicznie sylwetka, zautomatyzowana skrzynia z możliwością ręcznej zmiany biegów i 320 koni mechanicznych w poliftowej wersji z silnikiem 3,6 l, dostępnej od roku modelowego 2002 do 2006. Podczas projektowania 996 skupiono się na przydatności do codziennego użytku i komforcie jazdy. Dlatego typ samochodu można porównać bardziej z Gran Turismo, takim jak Porsche 928, niż ze spartańskim samochodem sportowym, tak jak poprzednicy. Ten egzemplarz ma mniej niż 50 tys. km przebiegu, dzięki czemu prezentuje się niezwykle świeżo.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 2003 – 169900 PLN – Gliwice

Porsche 911 Carrera 4S 993 1996 – 395000 PLN – Świdnica

Porsche 993 jest wewnętrznym oznaczeniem dla generacji Porsche 911 produkowanej i sprzedawanej w okresie od stycznia 1994 do 1998 jako zastępca modelu 964. Jego zaprzestanie oznaczało koniec modeli 911 chłodzonych powietrzem. 993 był znacznie ulepszony i zupełnie inny od swojego poprzednika. Według Porsche każda część samochodu została zaprojektowana od podstaw, łącznie z silnikiem i tylko 20% jego części zostało przeniesionych z poprzedniej generacji. Porsche określa 993 jako „znaczący postęp, nie tylko z technicznego, ale także wizualnego punktu widzenia”. Inżynierowie Porsche opracowali nową ramę pomocniczą ze stopu metali lekkich z zawieszeniem wielowahaczowym, eliminując zjawisko nadsterowności, tworząc bardziej cywilizowany samochód, zapewniający lepsze wrażenia z jazdy. 993 był także pierwszym 911, który otrzymał sześciostopniową skrzynię biegów. Debiutujące w 1996 roku Porsche 911 Carrera 4S i późniejsza Carrera S z napędem na tylne koła (1997) miały wspólną karoserię z modelem Turbo, czyli z szerszymi tylnymi nadkolami. Oba modele S miały nieco obniżone zawieszenie w porównaniu do standardowych modeli Carrera i uchodzą za najzgrabniejsze w serii.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 993 1996 – 395000 PLN – Świdnica

Porsche Carrera GT 2005 – Monako

Program rozwoju supersamochodu, znany jako „kod 80”, rozpoczął się po zwycięstwie Porsche 911 GT1 w Le Mans w 1998 roku. Chociaż wyprodukowano limitowaną ilość GT1 przystosowanych do użytku drogowego, potrzebny był samochód bardziej praktyczny. Pierwsza wskazówka, że ​​Porsche planuje coś wyjątkowego, pojawiła się w 2000 roku, kiedy samochód koncepcyjny zaprojektowany przez Amerykanina Granta Larsona pojawił się na stoisku Porsche na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Niezwykle przychylne przyjęcie dało Porsche zielone światło do rozpoczęcia prac nad wersją odpowiednią do produkcji. Konstrukcja samochodu, podobnie jak GT1, obejmowała nadwozie z włókna węglowego, a jednostka napędowa wywodziła się ze zdobywcy Le Mans. Silnik V10 został powiększony do 5,7 litra, osiągając maksymalną moc 612 KM przy 8000 obr./min. W trosce o stabilność przy dużych prędkościach, w tylnej części nadwozia zastosowano skrzydło, które podnosi się automatycznie przy prędkości około 120 km/h, a chowa gdy prędkość spada do 80 km/h. Zawieszenie Carrera GT to czysty samochód wyścigowy. Jego hamulce również zostały opracowane na tor. Sześciotłoczkowe aluminiowe zaciski chwytają tarcze z kompozytu ceramicznego o średnicy 15 cali, które są bardziej odporne na ciepło i 50% lżejsze niż odpowiedniki z metalu. Dla większego komfortu prowadzenia, Porsche Carrera GT standardowo wyposażona została we wspomaganie kierownicy, ABS i klimatyzację. Choć planowano produkcję 1500 sztuk, zbudowano tylko 1270 egzemplarzy. Jeden z nich, w poszukiwanej europejskiej specyfikacji, trafił właśnie na aukcję. Numer 926 w niesamowitym kolorze „Fayence yellow” z czarnym skórzanym wnętrzem, zakupiony został przez obecnego sprzedawcę w Niemczech w 2015 roku. Symboliczny przebieg i oszałamiający stan Porsche spowodowały, że wycenione zostało na 790 – 850 tys. euro, czyli około 3,6 – 3,9 miliona złotych. Za ile zostanie wylicytowane? Tego dowiemy się już 23 kwietnia.

Czytaj dalej Porsche Carrera GT 2005 – Monako

Porsche Cayenne Turbo II 2010 – 246000 PLN – Grodzisk Mazowiecki

Porsche Cayenne drugiej generacji (typ 92A) debiutowało na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku. Podobnie jak poprzednik, powstało w oparciu o model VW Touareg II, choć było zdecydowanie bardziej ekskluzywne. Zestawiając z pierwszą generacją, sylwetkę wysmuklono i popracowano nad zmniejszeniem masy. Przednie światła i wnętrze przypominały model Panamera. Prezentowany model Turbo był w momencie debiutu najdroższy i najmocniejszy w ofercie. Napędza go jednostka V8 z dwiema turbosprężarkami, generująca 500 KM i zapewniająca przyspieszenie do pierwszej setki w 4,7 s oraz prędkość maksymalną na poziomie 278 km/h. To osiągi odpowiadające małemu Boxsterowi, co w przypadku tak dużego i uniwersalnego samochodu robi ogromne wrażenie nawet po upływie dekady.
Czytaj dalej Porsche Cayenne Turbo II 2010 – 246000 PLN – Grodzisk Mazowiecki

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 259000 PLN – Dębe Wielkie

Porsche 911 Turbo – ta nazwa zawsze działała na wyobraźnię, podkreślając wyjątkowość modelu i jego wyśrubowane osiągi. Również wygląd nadąża tu za mechaniką, oferując kształty, które są zapowiedzią świetnych osiągów i fantastycznych wrażeń z jazdy. Szersze tylne bioderka, usztywnione zawieszenie i wzmocnione hamulce, a także napęd na wszystkie koła. To maszyna, która wprost wgryza się w asfalt i gwarantuje niezapomniane przeżycia, chodź gdy prowadzona jest spokojnie, może z powodzeniem towarzyszyć w długiej trasie, nie męcząc i zapewniając właściwy komfort. Ta dwoistość natury i konsekwentnie przez dziesięciolecia używany język stylistyki sprawiają, że jest to na wskroś poszukiwany model, będący pewną inwestycją. Gdy patrzymy na ten pięknie utrzymany egzemplarz, nie może nas to dziwić.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 996 2001 – 259000 PLN – Dębe Wielkie

Porsche 911 Turbo 996 2001 – SPRZEDANE

Porsche 911 Turbo 996 jest uznawane przez wielu znawców marki za jeden z najlepszych obecnie zakupów, dlaczego? Z jednej strony kosztuje połowę ceny poprzedników w wersjach Turbo. Z drugiej strony jest to pierwszy model 911 Turbo, który jest na tyle przewidywalny i komfortowy, że może zostać przyjacielem również na jesienne i zimowe wieczory – nie tylko w garażu, ale i na drodze. Mimo, że jego produkcja zakończyła się w roku 2005, nadal jest fenomenalnie szybki, daje ogromną radość z jazdy i spokojnie może konkurować z najnowszymi super samochodami ze stajni w Zufenhaussen. Mówi się też o tym, że jest to świetna inwestycja, te samochody były już zdecydowanie tańsze, a ich wartość zaczęła już wzrastać. Prezentowany egzemplarz ma niski przebieg, kompletną dokumentację serwisową i świetny, żółty kolor (Speed Yellow), który zawsze może być decydującym argumentem do zakupu.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 996 2001 – SPRZEDANE

Porsche 911 Carrera 997 2006 – Krapkowice

Stacyjka umieszczona po lewej stronie, wlew paliwa na przednim błotniku, tylne koła rozstawione szerzej niż przednie, a nade wszystko charakterystyczna sylwetka. Tego samochodu nie da się pomylić z żadnym innym. Porsche 911 Carrera generacji 997 powróciło również do okrągłego kształtu reflektorów, co po eksperymencie w generacji 996 wzbudziło duży entuzjazm u miłośników marki. Do tego intuicyjna obsługa, świetnie wykonane wnętrze i znakomite osiągi nawet w podstawowej wersji. A awaryjność? Według badań niezawodności TÜV przeprowadzonych na samochodach 10- i 11-letnich w 2017 roku, Porsche 911 zajęło pierwszą lokatę na 86 pozycji. To mówi samo za siebie. Ten egzemplarz zachęca piękną konfiguracją kolorystyczną, niskim przebiegiem i bezwypadkową historią.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 997 2006 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 3.2 Targa 1986 – 289000 PLN – Lubań

Porsche 911 Carrera 3.2 w 1986 roku było efektem ponad 20-letniej ewolucji modelu, zachowując większość rozwiązań i założeń stworzonych w latach 60-tych. Zmiany bez wątpienia były widoczne – mocniejszy silnik, hamulce, bardziej luksusowo wyposażone wnętrze. Utrzymując styl i charakter samochodu, zadbano o to, by jak najlepiej nadawał się on do codziennego użytku. Sprawdzić może się nawet dziś, przy okazji zwracając na siebie uwagę niemniej, niż w czasach swojej i naszej młodości.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 3.2 Targa 1986 – 289000 PLN – Lubań