Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet 1988 – 208000 PLN – Warszawa

Sylwetka: kultowa. Design: ponadczasowy. Brzmienie: niepowtarzalne. Chłodzone wiatrem Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet daje wszytko co trzeba, by poczuć wiatr we włosach i szczęście za kierownicą. Bokser o pojemności 3,2 litra to była ostatnia odmiana silnikowa dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Zmian w porównaniu do trzylitrowej „Super Carrery” było wiele – odświeżono stylistykę, wymyślono nowe zawieszenie i poprawiono hamulce. Na klapie pojawiła się nazwa Carrera zamiast liter SC. Największe zmiany były jednak mechaniczne. Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 został zastąpiony większą jednostką. 3,2-litrowy silnik otrzymał 80% nowych części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania i zamontowano nowy układ wydechowy – od 1987 roku wszystkie samochody zostały wyposażone we wspaniałą skrzynie G50. Ta wersja była dostępna w nadwoziu targa, coupe oraz kabriolet. Carrera 3.2 jest uznawana przez wielu za najlepsze klasyczne 911.
Czytaj dalej Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet 1988 – 208000 PLN – Warszawa

Porsche 911 Carrera 996 2001 – 99911 PLN – Niemodlin

Porsche 911 Carrera 996, czyli C2, posiada napęd na jedną oś, tą właściwą. Dla jednych to zaleta, dla innych wada, jednak nie da się zaprzeczyć, że Carrera jest dzięki temu lżejsza od swojego brata z napędem na cztery łapy. Z praktycznego punktu widzenia C2 ma większy bagażnik, mniej pali i szybciej jeździ. Z punktu widzenia przyjemności C2 także wygrywa, bo Carrera 4 nie da Ci takiej swobody i wybroni Cię od uślizgu, nawet gdy go pragniesz… jeżeli lubisz pełną kontrolę, szczególną frajdę zapewni Ci egzemplarz skonfigurowany tak, jak ten prezentowany, czyli ze skrzynią manualną. Co więcej, jest on o kolejne kilogramy lżejszy niż wersja ze skrzynią Tiptronic, co składa się na około 200-250 kilogramów przewagi na każdym zakręcie. Jeżeli więc jesteś dobrym kierowcą, lubisz doskonałą jakość, perfekcyjne wykonanie i pragniesz przyjemności z jazdy, to piękne, czarne Porsche 911 Carrera 996 jest samochodem dla Ciebie.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 2001 – 99911 PLN – Niemodlin

Porsche 911 Speedster 964 1994 – UK

Dla postronnego obserwatora może się wydawać dziwne i garbate, ale tak wygląda Porsche, które porusza serca miłośników i kolekcjonerów marki. Porsche 911 Speedster 964 było trzecią inkarnacją kultowego stylu Speedster, po modelach 356 Speedster i 911 Speedster 3.2. Zbudowano ich jedynie 925 sztuk – w tym 409 na amerykański rynek, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz. Na wyposażeniu ma kubełkowe fotele, 17-calowe felgi „Cup”, 40% blokadę tylnego dyferencjału, przestrzeń bagażową wykończoną welurem oraz klimatyzację. W 2010 roku zakupione zostało przez trzeciego i aktualnego właściciela, Dario Franchitti’ego, czterokrotnego mistrza serii IndyCar, wraz z którym pojazd przeprowadził się do Wielkiej Brytanii w 2014 roku. Dziś ma jedynie 19,5 tysiąca mil i w pełni oryginalny stan, ma aktualne badanie techniczne i jest gotowe dołączyć do każdej kolekcji Porsche. Wycena opiewa na kwotę 130-150 tysięcy funtów, czyli około 640-740 tysięcy złotych. Aukcja odbędzie się 21 listopada w muzeum RAF w Londynie.
Czytaj dalej Porsche 911 Speedster 964 1994 – UK

Porsche 911 Carrera 4 996 2000 – 88000 PLN – Ostrołęka

Porsche 911 Carrera 4 996 ma nie tylko niepowtarzalną sylwetkę, ale i świetne maniery drogowe. Jest cywilizowane i wyśmienicie się prowadzi, a doceni ją każdy, kto lubi czuć się pewnie za kółkiem. Mimo upływu czasu to w dalszym ciągu świetny samochód zarówno na autostrady, jak i bardziej kręte odcinki dróg. Ze skrzynią manualną pozwoli wyciągnąć ekscytację wraz z obrotami aż pod czerwone pole, a gdy zajdzie taka potrzeba, może uratować w trudnej sytuacji dodatkowym napędem przedniej osi. Ten egzemplarz ma nie tylko ciekawe i bogate wyposażenie, ale również szwajcarskie pochodzenie, niski przebieg i piękny stan. Idealnie, by dołączyć do kolekcji, cieszyć z jazdy i powoli nabierać na wartości. Wszak to jedyna generacja 911, którą jesteśmy obecnie w stanie kupić w tak zachęcającym stanie w cenie poniżej 100 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4 996 2000 – 88000 PLN – Ostrołęka

Porsche Boxster 986 1998 – 41000 PLN – Katowice

Start miał dość trudny, bo jak przy każdym Porsche tańszym od kultowego 911, pojawiła się i tutaj łatka „samochodu dla fryzjerów”, przypięta przez ludzi nie interesujących się zbyt mocno motoryzacją. Kompletnie niesłusznie i krzywdząco, gdyż Porsche Boxster 986 to pełnoprawne Porsche, jeden z najlepiej prowadzących się roadsterów na rynku. Nisko umieszczony środek ciężkości i doskonały rozkład mas to zasługa sześciocylindrowego, przeciwsobnego silnika umieszczonego centralnie. Samochód był dopracowany i ludzie szybko go pokochali. Boxster był najlepiej sprzedającym się Porsche do czasu zaprezentowania modelu Cayenne w roku 2003. Choć jego ceny dość mocno spadły, po latach zaczyna być doceniany. To dobry moment, by potraktować go nie tylko jako maszynę do sprawiania przyjemności, ale i lokatę kapitału.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 1998 – 41000 PLN – Katowice

Porsche 911 3.2 Carrera Targa 1987 – 185000 PLN – Warszawa

Niesamowity sukces rynkowy trzylitrowej jednostki produkowanej od 1978 roku skłonił Porsche do wprowadzenia sześć lat później wersji o pojemności 3,2 litra – była to ostatnia odmiana silnikowa dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Zmian w porównaniu do trzylitrowej „Super Carrery” było wiele – odświeżono stylistykę, zmodyfikowano zawieszenie i poprawiono hamulce. Na klapie pojawiła się nazwa Carrera zamiast liter SC. Największe zmiany były jednak mechaniczne. Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 l został zastąpiony większą jednostką. 3,2-litrowy silnik otrzymał 80% nowych części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania i zamontowano nowy układ wydechowy – od 1987 roku wszystkie samochody zostały wyposażone we wspaniałą skrzynie G50. 911 było dostępna w nadwoziu coupe, kabriolet oraz targa – łączącej zalety obu wersji. Porsche 911 3.2 Carrera Targa to dla wielu najlepsze klasyczne 911. Z jednej strony dopracowane mechanicznie, a z drugiej pozwalające złapać wiele powietrza do kabiny.
Czytaj dalej Porsche 911 3.2 Carrera Targa 1987 – 185000 PLN – Warszawa

Porsche 911 Carrera 4 996 2001 – SPRZEDANE

Porsche 911 Carrera 4 to napęd na cztery koła i 3,4-litrowy silnik o mocy 300 koni mechanicznych pod tylną pokrywą. Zdecydowanie dość, aby poczuć prawdziwą radość z jazdy. Jest cywilizowana i wyśmienicie się prowadzi, a doceni ją każdy, kto lubi czuć się pewnie za kółkiem. Mimo upływu czasu to w dalszym ciągu świetny samochód zarówno na autostrady, jak i bardziej kręte odcinki dróg. Ze skrzynią Tiptronic sprawdzi się w dalekiej podróży, a za cel możemy brać nawet ośnieżone Alpy. Taki zadbany, szesnastoletni samochód, jak ten prezentowany, w dalszym ciągu robi świetne wrażenie, zarówno na ulicy, jak i w garażu.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4 996 2001 – SPRZEDANE

Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 159000 PLN – Łódź

Po sukcesie modelu 993 4S, Porsche ponownie postanowiło stworzyć odmianę modelu Carrera, która posiada wspólne mianowniki z droższym Turbo. Poszerzane nadwozie, lepsze hamulce, sportowe zawieszenie M030 oraz bogate wyposażenie wewnętrzna, to oczywiście nie wszystkie zalety samochodu, ale jedynie punkty wspólne z modelem Turbo. To co wyróżnia Porsche 911 Carrera 4S 996 to atmosferyczny silnik M96/03, wysuwany automatycznie spoiler oraz charakterystyczna właśnie dla tego modelu czerwona blenda („Heckeblende”) biegnąca pomiędzy tylnymi światłami. Dzięki tym zabiegom można śmiało powiedzieć, że 996 4S jest jedną z najładniejszych wersji w tej generacji. Dziś prezentujemy okaz w świetnym zestawieniu kolorystycznym czarnego nadwozia z czerwonym wnętrzem. Pięknie zachowany okaz z pełną dokumentacją to nie tylko okaz kolekcjonerski, ale przede wszystkim samochód, który sprawi wiele radości z jazdy.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 159000 PLN – Łódź

Alpha Porsche 911 Junior – SPRZEDANA

Jak to możliwe, że polska firma w latach 90-tych była eksporterem niezwykłych miniatur prawdziwych samochodów? Na taki pomysł mógł wpaść jedynie ktoś mocno związany z branżą, a był nim Sobiesław Zasada. To właśnie on w 1977 roku założył firmę polonijną Alpha, wyspecjalizowaną początkowo w produkcji zamków błyskawicznych, ale dysponującą odpowiednimi technologiami, aby stworzyć samochody spalinowe dla dzieci 🙂 Dzięki współpracy Zasady z Mercedesem i Porsche pomysł powiódł się, a auta z prawdziwą skrzynią biegów, sprzęgłem, silnikiem, oświetleniem, ba… nawet klaksonem, lądowały za Oceanem i na Bliskim Wschodzie. W ofercie znalazły się oczywiście Mercedes i Porsche, ale także BMW, Jeep czy Jaguar. Obecny dyrektor zakładu zdradził nam, że wszystkich modeli powstało około 2000 sztuk, a pan Sobiesław miał nawet pomysł, aby podarować jedno Porsche samemu Ferdynandowi. Czy do tego doszło nie wiemy, ale dziś przed nami Porsche, które z całą pewnością nawet właściciel marki by docenił. Piękne, czerwone Alpha Porsche 911 Junior zachwyci nie tylko każdego małego wielbiciela motoryzacji, ale i dorosłych miłośników marki, którzy potraktować mogą tę miniaturę jako wisienkę na torcie kolekcji.
Czytaj dalej Alpha Porsche 911 Junior – SPRZEDANA

Porsche Boxster 986 2000 – 48900 PLN – Wrocław

Porsche 986 to oznaczenie generacji, w której po raz pierwszy od czasów kultowego Porsche 550 Spyder pojawił się zgrabny roadster z silnikiem umieszczonym centralnie. Jego nazwa stworzona została poprzez połączenie słów „boxer” i „roadster”, idealnie pokazujące, z czym mamy do czynienia. Sześciocylindrowy silnik w przeciwsobnym układzie cylindrów występował w odmianach 2,5, 2,7 oraz 3,2 litra w wersji S. Ten niebanalny pojazd marki Porsche, świetnie łączący w sobie zalety samochodu sportowego i pojazdu codziennej użyteczności (dwa bagażniki), swoją premierę miał 23 lata temu, lecz ciągle wygląda aktualnie i posiada sporą rzeszę fanów. I nic w tym dziwnego, wystarczy chociaż raz przejechać się Porsche Boxsterem w piękny dzień po krętej drodze z odkrytym dachem, aby zrozumieć o co chodzi… Piękne Porsche Boxster w konfiguracji „triple black”, z silnikiem o pojemności 2,7-litra i manualną skrzynią to coś, w czym doprawdy idzie się zakochać. Ten egzemplarz ma 187000 km przebiegu, wyśmienity stan mechaniczny i wizualny oraz cenę, która jest dobrą opcją na wejście w świat Porsche.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 2000 – 48900 PLN – Wrocław