Skoda Fabia pierwszej generacji produkowana była w latach 1999 – 2008. Zastąpiła mocno już przestarzałą Felicię, bazując na płycie podłogowej na bazie płyty podłogowej VW A04, która dziielona była z VW Polo oraz Seatami Cordoba i Ibiza. W Polsce z miejsca stała się hitem sprzedaży, trwale wpisując się w krajobraz naszych dróg. Z pewnością wiele osób ma dziś związane z nią sentymenty i taki „barn find” może dziś być ciekawą propozycją. Ten poliftowy egzemplarz z silnikiem 1.2 HTP przejechał do dziś jedynie 2 tysiące kilometrów. W ciągu 18 lat odbył cztery serwisy w ASO oraz wyjeżdżał na coroczne przeglądy techniczne. Zachowała się kompletna dokumentacja od nowości, w tym rachunek zakupu, książka serwisowa z czterema wpisami czy oryginalny folder sprzedażowy, dwa kluczyki. Według zapewnień sprzedającego, samochód zawsze stał w garażu, nie jeździł jeszcze w śniegu czy deszczu.
Czytaj dalej Skoda Fabia 2006 – 39000 PLN – Wrocław
Skoda
Skoda 105 L 1981 – 45000 PLN – Poddębice
Skoda 105 L rodziła się jako skromniejsza wersja modelu 120. Tylnosilnikowa, tylnonapędowa następczyni modelu 100/110 zaczęła zmieniać drogi Bloku Wschodniego od 1976 roku. W połowie 1981 roku otrzymała prostokątne światła, ale ten egzemplarz rodził się jeszcze przed tą zmianą. Na wiele lat trafił do jednego właściciela, który jeździł nią oszczędnie, by po 35 latach przekazać auto swojemu wnukowi. Tu rozpoczyna się nowy rozdział, bowiem auto otrzymało niemal wszystko, co mogło otrzymać, albo nawet więcej. Cały opis sprzedającego czyta się z wielką przyjemnością, bo widać w nim ogrom pracy i zapału, by zamontować w aucie wszystko, co najlepsze. Jednocześnie cały projekt jest doskonale osadzony w swojej epoce i wzbogacony według filozofii OEM+. Z całą pewnością można stwierdzić, że jak byś długo 105-tki nie szukał, to lepszego egzemplarza nie znajdziesz.
Czytaj dalej Skoda 105 L 1981 – 45000 PLN – Poddębice
Skoda 120L 1985 – 8500 PLN – Zgierz
Skoda 120L to przedstawiciel kompaktowej rodziny Skoda 742. Debiutowała w 1976 roku, najpierw w Brnie, a później w Paryżu, gdzie miała swoją światową premierę w październiku 1976 roku. Sprzedawana była początkowo jako Skoda 105 albo Skoda 120, co skrywało pojemność silnika. Wyróżniała się nadwoziem sedan z paroma osobliwościami – silnikiem umieszczonym z tyłu, chłodnicą z przodu i maską otwieraną na bok. Bagażniki miała dwa, bo poza głównym z przodu mieszczącym również koło zapasowe, jest także drugi za oparciem tylnych foteli. Wyprodukowano ich ponad dwa miliony, a ostatnie wozy opuściły fabrykę dopiero w 1990 roku.
Czytaj dalej Skoda 120L 1985 – 8500 PLN – Zgierz