Chevrolet

Chevrolet Corvette C3 1974 – 149800 PLN – Poznań

Chevrolet Corvette C3 wzorowany był na prototypie „Shark II” Larry’ego Shinody. Żywot rozpoczął w 1968 roku, będąc w produkcji aż do 1982 roku. Zmiany przychodziły w każdym roku produkcyjnym, ale zawsze kluczowa była moc pochodząca z silnika V8, napęd na tył i maksymalnie wyciągnięty przód auta przypominający pędzący pocisk. Czarny, matowy lakier, maska z wybrzuszeniem sugerująca, że napędza go solidny big block, to są elementy, dzięki którym ten Chevrolet Corvette C3 z 1974 roku prezentuje się szczególnie bojowo. Pod maską pracuje tu standardowa w tym roczniku jednostka L48 o pojemności 350 cali sześciennych, przekazująca niespełna 200 koni mechanicznych na tylną oś za pośrednictwem 4-stopniowej skrzyni manualnej.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1974 – 149800 PLN – Poznań

Chevrolet Corvette C4 1985 – 69800 PLN – Poznań

Chevrolet Corvette C4 to prawdziwa ikona amerykańskiej motoryzacji, jak i całych lat 80. Ma świetną, sportową sylwetkę, maskę kilometrowej długości, przednie światła w formie pop-up’ów i tylne w postaci 4 drapieżnych, schowanych luf. Do tego cyfrowe wskaźniki, pięknie gadający silnik V8 i… prowadzenie zdecydowanie lepsze, niż powszechna opinia o autach amerykańskich. Od strony technicznej był to etap pośredni pomiędzy konstrukcją ramową a nadwoziem samonośnym, tzw. uniframe, gdzie o sztywność dbała tradycyjna rama zespolona z ramą przedniej szyby i ramą słupka B. We wnętrzu to czyste szaleństwo lat 80., z kanciastymi kształtami i cyfrowymi zegarami przypominającymi gry zręcznościowe z 8-bitowych komputerów. Ten egzemplarz z 1985 roku zachowany jest w dużym stopniu w oryginalnym stanie, ale przeszedł szeroko zakrojony serwis mechaniczny, dzięki czemu zdaje się być bardzo ciekawą propozycją.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C4 1985 – 69800 PLN – Poznań

Chevrolet G20 Van America by Cobra 1991 – 139000 PLN – Niepołomice

Chevrolet Van to amerykański bestseller od General Motors. W kwietniu 1970 roku GM wprowadził trzecią generację serii G z hasłem reklamowym: „Chevrolet launches the space vehicle.”, co stanowiło ukłon dla programu kosmicznego USA. Produkowane przez 25 lat samochody trzeciej generacji serii G stały się jednym z najdłużej produkowanych pojazdów GM. W latach 80. telewizyjny serial „Drużyna A” rozsławił G20 jeszcze bardziej. Egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu to luksusowa wersja Van America po konwersji wykonanej przez firmę Cobra. Ten salon na kołach z minimalnym jak na pojazd tego typu przebiegiem według zapewnień sprzedającego jest w świetnym stanie i na pewno da wiele radości i nowych doznań kolejnemu właścicielowi.
Czytaj dalej Chevrolet G20 Van America by Cobra 1991 – 139000 PLN – Niepołomice

Chevrolet Corvette C5 1997 – 119900 PLN – Obrowiec

Drapieżna sylwetka, chowane przednie lampy i tylne w postaci czterech okrągłych luf. Tak prezentuje się wspaniałe marzenie z plakatów zdobiących ściany młodzieńczych pokoi na całym świecie. Fakt, że wyprodukowano go w USA pomógł tu w taki sposób, że wyprodukowano ich wiele i w swojej lidze osiągów i możliwości zawsze był to samochód przystępny. I dziś warto go spróbować. Nie jest może tani, ale oferuje znacznie więcej niż konkurencja o zbliżonej cenie. Lekka konstrukcja, wielowahaczowe zawieszenie, układ transaxle i idealny rozkład mas. Brzmi jak zapowiedź świetnego prowadzenia i tak właśnie jest. Chevrolet Corvette C5 projektowany był z myślą o europejskim odbiorcy, miał robić wrażenie nie tylko przyspieszając na prostej, ale i na górskich serpentynach. Jednostka 5,7 l V8 o mocy 345 KM katapultuje go do pierwszej setki w 5,6 s i pozwalaja na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 274 km/h. Jednocześnie to pierwsza Vette, która oferuje rozsądnych rozmiarów bagażnik, pali rozsądne ilości paliwa, a w wersji targa i z automatyczną skrzynią biegów – pozwala również na relaksujące podróże.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C5 1997 – 119900 PLN – Obrowiec

Chevrolet Corvette C6 2008 – 148900 PLN – Legionowo

Chevrolet Corvette C6 to generacja z lat 2005-2010. Debiutowała z jednostką LS2 pod maską, a od 2008 roku napędzała ją LS3, czyli 430-konne V8 o pojemności 6,2 l. Nawet w wersji z automatem do osiągnięcia 60 mil na godzinę wystarczyły jej ledwie 4 sekundy – mniej, niż w jakiejkolwiek automatycznej Vette do tej pory. Oczywiście model otrzymał również niezliczoną ilość sportowych, hard corowe’ych wersji zdolnych udowadniać, że Corvette z tej epoki potrafi być konkurencyjna również na torze wyścigowym, ale trzeba przyznać, że nawet jej podstawowa wersja jest po prostu znakomitym gran tourerem, w niczym nie ustępującym europejskiej konkurencji, a wręcz potrafiącym ją zadziwić.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C6 2008 – 148900 PLN – Legionowo

Chevrolet Corvette C4 1990 – 72000 PLN – Maków Podhalański

Corvette C4 jest idealnym przykładem na to, że Amerykanie także potrafią robić naprawdę dobre samochody sportowe. Niesamowita stylistyka, wyposażenie oraz dźwięk V8 to tylko przykłady cech, dzięki którym C4 tak dobrze przyjęła się na rynku motoryzacyjnym. Model produkowano w latach 1983 – 1996, tworząc projekt od podstaw. Konstrukcja oparta była o platformę Y-body koncernu General Motors. Chowane reflektory, panoramiczna tylna szyba oraz podwójne tylne lampy umieszczone w tubalnych kloszach wyróżniały czwartą generację. Pod maską znaleźć można było tylko i wyłącznie silniki V8, a ponadczasowy styl i całokształt jaki oferowało Corvette, pozwalał na konkurencję nawet z Porsche 911. Dziś Corvette C4 to prawdziwy, amerykański klasyk, który nie tylko świetnie brzmi, ale również przyciąga spojrzenie i pozwala się wyróżnić.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C4 1990 – 72000 PLN – Maków Podhalański

Chevrolet Trailblazer 2003 – 49900 PLN – Gliwice

TrailBlazer to średniej wielkości SUV, produkowany przez Chevroleta od 2001 do 2019 roku, następca modelu Blazer. Pierwsza seria TrailBlazer była oparta na platformie GMT360, wykorzystywanej również w GMC Envoy. Model był hitem już od debiutu, zdobywając w 2002 roku nagrodę North American Truck of the Year, podczas gdy GMC Envoy otrzymał w tym samym roku nagrodę Motor Trend Sport/Utility of the Year. TrailBlazer posiadał w standardzie sześciocylindrowy rzędowy silnik Vortec L6 o pojemności 4,2 l, dzięki któremu stał się najpopularniejszym sześciocylindrowym SUV-em na rynku w USA. Ten egzemplarz pochodzi z Japonii, ma niewielki przebieg i efektowny układ wydechowy.
Czytaj dalej Chevrolet Trailblazer 2003 – 49900 PLN – Gliwice

Chevrolet Corvette C4 1987 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C4 to prawdziwa ikona amerykańskiej motoryzacji, jak i całych lat 80. Ma świetną, sportową sylwetkę, maskę kilometrowej długości, przednie światła w formie pop-up’ów i tylne w postaci 4 drapieżnych, schowanych luf. Do tego cyfrowe wskaźniki, pięknie gadający silnik V8 i… prowadzenie zdecydowanie lepsze, niż powszechna opinia o autach amerykańskich. Dość powiedzieć, że C4 na zakrętach zdolna jest znieść przeciążenia rzędu g = 0,95, podczas gdy Porsche 928 mogło się poszczycić wynikiem g = 0,9. Pomogły opony opracowane przez firmę Goodyear, zębatkowa przekładnia kierownicza i unikalne zawieszenie w postaci dwóch poprzecznych resorów z włókna szklanego, uzupełnionych o stabilizatory. Jak to wszystko działa najlepiej poczuć w samochodzie, którego stan jest możliwie bliski fabrycznemu, a ten egzemplarz ma tylko… 345 kilometry przebiegu. Rzecz niebywała i z pewnością warta dołączenia do zacnej kolekcji.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C4 1987 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C3 1980 – 110000 PLN – Poznań

Chevrolet Corvette C3 wzorowany był na prototypie „Shark II” Larry’ego Shinody. Żywot rozpoczął w 1968 roku, będąc w produkcji aż do 1982 roku. Zmiany przychodziły w każdym roku produkcyjny. 1980 to udoskonalona aerodynamika, zmniejszenie masy i dwie jednostki napędowe do wyboru. W prezentowanym egzemplarzu jest ta mocniejsza – L82, generująca 230 koni mechanicznych. Kolor żółty nie był często spotykanym – tak fabrykę opuściło tylko 2077 egzemplarzy. Niewiele z nich było zapewne skonfigurowanych tak jak ten. Główną atrakcją jest unoszona tylna szyba jak w hatchbacku, pozwalająca łatwo sięgnąć do przestrzeni bagażowej za przednimi fotelami. To praktyczne rozwiązanie, które popularne stało się dopiero dzięki wersji Collector Ediditon z 1982 roku. Druga fajna sprawa to szklane, zdejmowane panele dachu. Co poza tym? Elektryczne szyby, klimatyzacja i regulowana kolumna kierownicy, ale to już były wówczas elementy wyposażenia standardowego. Ten egzemplarz z pewnością przykuwa uwagę nie tylko kolorem, ale i bardzo dobrze zachowanym, oryginalnym stanem zachowania. Jego przebieg to niespełna 40 tys. mil.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1980 – 110000 PLN – Poznań

Chevrolet Corvette C4 1988 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C4 w perfekcyjny sposób robi to, co każdy sportowy samochód powinien – przyspiesza rytm serca, czaruje sylwetką, raduje uszy i duszę pięknym brzmieniem V8-mki, tym lepiej słyszalnym gdy ściągniemy dach typu targa. Model czwartej generacji zaprezentowany został w 1984 roku. To była zupełnie nowa konstrukcja i mimo zewnętrznych podobieństw do poprzednika, zachowaniu pewnych elementów jak np. chowane reflektory, samochód był zdecydowanie bardziej przestronny, aerodynamiczny i nowoczesny, lepiej również się prowadził. Od strony technicznej był to etap pośredni pomiędzy konstrukcją ramową a nadwoziem samonośnym, tzw. uniframe, gdzie o sztywność dbała tradycyjna rama zespolona z ramą przedniej szyby i ramą słupka B. We wnętrzu to czyste szaleństwo lat 80-tych, z kanciastymi kształtami i cyfrowymi zegarami przypominającymi gry zręcznościowe. Napęd stanowi silnik V8 5,7 l o fabrycznym kodzie L83, który od 1987 roku osiągał moc 205 KM. Ten egzemplarz to model przedliftowy, bardziej klasyczny w formie, ale już z nowym wzorem felg, który debiutował właśnie w 1988 roku. Na pokładzie ma materiałową tapicerkę, co nie zdarza się często i zdecydowanie jest zaletą.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C4 1988 – SPRZEDANY