Honda

Honda Civic 1977 – 40000 PLN – Wrocław

Honda Civic to auto, którego nazwa jest Europejczykom doskonale znana. Dziś produkowana jest już jedenasta generacja modelu, jednak jego historia sięga aż do 1972 roku. Za jej techniczne opracowanie odpowiadał Yoshio Nakamura, inżynier, który opracował w latach 60-tych doskonały bolid Formuły 1 z 1,5-litrowym silnikiem V12. W królowej motorsportu Honda zdołała wygrać pierwszy wyścig już w pierwszym sezonie i podobnie w klasie miejskich samochodów, nie brano jeńców. Auto było bardzo nowoczesne. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 l był chłodzony cieczą, umieszczony poprzecznie, napędzał przednie koła i dzięki opracowanej przez Hondę technologii CVCC spełniał wyśrubowane normy emisji spalin w USA bez zastosowania katalizatorów. Auto wyposażono w przednie hamulce tarczowe, mogło być wyposażone w tylną klapę podnoszoną wraz z szybą, mogło mieć automatyczną skrzynię biegów, a nawet klimatyzację. Tylko tej ostatniej brakuje w prezentowanym egzemplarzu, jednak trudno tutaj na cokolwiek narzekać. Auto zachowane jest w fantastycznym stanie i wręcz trudno uwierzyć, że jego przebieg to „aż” 97 tys. km. Auto ma częściowo zachowaną fabryczną folię w kabinie i wygląda tak, jakby przejechało dystans poniżej 10 tys. km.
Czytaj dalej Honda Civic 1977 – 40000 PLN – Wrocław

Honda S2000 2001 – 198000 PLN – Żory

Honda S2000 to dziecko epoki, która już bezpowrotnie odeszła. Epoki wysokoobrotowych, wolnossących silników, w których produkcji Honda była absolutnym mistrzem. 120 koni mechanicznych uzyskane z jednego litra pojemności było najlepszym wynikiem wśród masowo produkowanych samochodów na świecie. Sam silnik to oczywiście nie wszystko. Tylny napęd, dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, sześciostopniowy manual, idealny rozkład masy i zaawansowane zawieszenie z podwójnymi wahaczami – to wszystko złożyło się na ponadczasowy przepis na wybitne auto sportowe. Ten egzemplarz ma jedynie 37,5 tys. km przebiegu i z pewnością może być dobrym wyborem pod kątem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej Honda S2000 2001 – 198000 PLN – Żory

Honda NSX 2017 – Jedlińsk

Honda NSX drugiej generacji o kodzie modelu NC1 powstała we współpracy oddziałów firmy w Japonii i Stanach Zjednoczonych. Produkcja rozpoczęła się w 2016 roku i zakończyła w 2022 roku wersją Type S. Samochód napędzany jest specjalnie zaprojektowanym 3,5-litrowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem i mocą 507 KM z dodatkiem trzech silników elektrycznych, które łącznie dają moc 581 KM. Dwa z tych silników elektrycznych zamontowano przy przednich kołach, a trzeci napędza koła tylne. Silniki te umożliwiają wektorowanie momentu obrotowego w celu poprawy wydajności na zakrętach, uzupełnianie momentu obrotowego w celu poprawy przyspieszenia i natychmiastowy moment obrotowy w celu poprawy reakcji na gaz. Skrzynia biegów, zaprojektowana i zbudowana przez Hondę, to dziewięciobiegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem (DCT), której można używać za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. NSX ma wielomateriałową ramę przestrzenną wykonaną głównie z aluminium, a reszta to kompozyty, włókno węglowe i ultralekka stal. Przy dopracowywaniu pojazdu brali udział dwaj kierowcy Formuły 1: Fernando Alonso i Jenson Button. Honda sprzedała na całym świecie tylko 2908 egzemplarze modelu NSX, więc można mówić tutaj o niezłej inwestycji.
Czytaj dalej Honda NSX 2017 – Jedlińsk

Honda CRF450R 50th Anniversary 2022 – 39000 PLN – Obrowiec

CRF450 R 50th Anniversary to dla Hondy specjalny motocykl. Powstał, aby uczcić półwieczną obecność firmy w motocrossie. Pionierem był debiutujący w 1973 roku model CR250M Elsinore, który przez zwycięstwa na arenie sportowej doskonale ucieleśnił maksymę „Win on Sunday, sell on Monday”. Również i dziś bezpośrednie osiągnięcia i opinie motocylistów HRC z mistrzostw FIM World MXGP, AMA Supercross i Pro Motocross nadały kierunek rozwoju flagowego modelu CRF450R. Techniczne aktualizacje najnowszej wersji objęły zmiany w układzie dolotowym, co zapewnia silnikowi większy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Zmieniono sztywność ramy i zawieszenie, co zapewnia większą stabilność podczas hamowania, szybsze skręcanie, lepszą przyczepność przedniej opony i lepsze prowadzenie w koleinach. Są też zmiany wizualne – niebieskie siedzenie, złota kierownica, złote felgi i pamiątkowa grafika, podkreślająca unikatowość tej limitowanej serii.
Czytaj dalej Honda CRF450R 50th Anniversary 2022 – 39000 PLN – Obrowiec

Honda CBR 1000 F 1994 – 11000 PLN – Obrowiec

Honda CBR 1000F po raz pierwszy trafiła na rynek w 1987 roku i na rynku utrzymała się aż przez 12 lat. To duży motocykl o sportowym zacięciu z regulowanym zawieszeniem obu kół i jednym z najmocniejszych wówczas silników, który był także wygodny na dłuższych trasach. W swoim czasie był to pierwszy motocykl sportowo-turystyczny z pełną owiewką, co przekładało się na komfort przy wysokich prędkościach. Dobrze wykonana, zapewniała wygodną pozycję i mimo, że tylko w pierwszych latach pełniła funkcję flagowego modelu, może być ciekawym wyborem i dziś. Prezentowany egzemplarz jest już po zmianach liftingowych, które wprowadzono w 1992 roku. Oprócz nowej sylwetki, największą zmianą było wprowadzenie DCBS, czyli nowego układu hamulcowego Hondy, zaprojektowanego tak, by uprościć proces hamowania i zmniejszyć ryzyko zablokowania jedego z kół. Jeżeli więc szukasz wygodnego jednośladu, ten pięknie zachowany i przygotowany do jazdy egzemplarz może być Twój.
Czytaj dalej Honda CBR 1000 F 1994 – 11000 PLN – Obrowiec

Honda CBR 1100XX 1998 – SPRZEDANA

W szalonych latach 90. producenci motocykli rywalizowali o pałeczkę pierwszeństwa w przekroczeniu magicznej granicy 300 km/h. Rywalizacja ta nie rozgrywała się jednak w świecie motocykli stricte sportowych, a turystycznych. Wśród superbików poprzeczkę dla innych producentów wyznaczała Honda CBR 900RR. Jednak żeby bić rekordy prędkości, potrzebna była maszyna cięższa i bardziej stabilna. Tu na arenę wkracza Honda CBR 1100XX, motocykl sportowo-turystyczny, którym Honda pobiła rekord prędkości, osiągając według różnych źródeł 290-303 km/h. Niestety dominacja Blackbirda nie trwała długo, ale i tak model zapisał się na kartach historii. Jego osiągi nawet dziś powinny budzić szacunek. 2,9 s do setki, 9 s do 200 km/h, lecz przede wszystkim jest to motocykl niezwykle udany, ceniony i poszukiwany, jeden z najlepszych na świecie w swojej epoce.
Czytaj dalej Honda CBR 1100XX 1998 – SPRZEDANA

Honda Legend Coupe 1991 – Świdnica

Honda Legend Coupe została wprowadzona 6 lutego 1987 i na wiele sposobów była pierwszym takim samochodem marki. Z silnikiem V6 o powiększonej do 2,7 l pojemności i z kolektorem dolotowym o zmiennej długości (dla zwiększenia momentu obrotowego) oraz tylnym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami, stała się ważnym graczem na rynku. Nawiasem mówiąc, coupe było dłuższe i szersze od sedana, co zwiększyło zobowiązanie podatkowe w Japonii, ale nie wpłynęło na zmniejszenie popularności. Legend Coupe była ekskluzywna i świetnie się sprzedawała. Ze względu na sukces rynkowy, model posłużył jako inspiracja dla wielu pojazdów różnych producentów, w tym Subaru Legacy, z którym ma wiele podobieństw wizualnych i wymiarów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Czytaj dalej Honda Legend Coupe 1991 – Świdnica

Honda Legend 1998 – SPRZEDANA

Honda Legend to bez wątpienia symbol japońskiej motoryzacji, a może nawet legenda. Rodził się początkowo we współpracy z brytyjskim Roverem i był pierwszą propozycją marki w segmencie aut luksusowych. Napędzał ją zawsze silnik V6, który w prezentowanej 3. generacji modelu, zaprezentowanej w 1996 roku, miał już pojemność 3,5 l i moc 208 koni mechanicznych. We wnętrzu króluje drewno i skóra, a komfort gwarantowany przez nią jest najwyższych lotów. Jeżeli pragniecie spróbować klasy premium w japońskim wydaniu, Lexus wcale nie musi być jedyną odpowiedzią.
Czytaj dalej Honda Legend 1998 – SPRZEDANA

Honda GL 1200 Gold Wing 1985 – 29900 PLN – Łódź

Po czterech latach budowy GL1100, Honda odnowiła serię i wiosną 1984 roku zaprezentowała GL 1200 jako ostatni Gold Wing z czterocylindrowym silnikiem. Japoński producent motocykli konsekwentnie rozwijał koncepcję luksusowego i komfortowego motocykla turystycznego, zachwycając tysiące motocyklistów na całym świecie. Honda zwiększyła pojemność skokową nowego Gold Winga do 1182 cm³, zwiększając moc chłodzonego cieczą boksera do 94 KM przy 7000 obr./min, a moment obrotowy przekroczył granicę 100 Nm. Takiego ciągu nie miał dotąd żaden Gold Wing. Pomimo ogromnej masy 296 kilogramów, Goldwing osiągał prędkość maksymalną około 200 km/h. Ale i tak, spokojna jazda prawym pasem pasuje jej bardziej, niż autostradowa pogoń.
Czytaj dalej Honda GL 1200 Gold Wing 1985 – 29900 PLN – Łódź

Honda CBR 1100 XX Blackbird 1999 – 28900 PLN – Łódź

W szalonych latach 90. producenci motocykli rywalizowali o pałeczkę pierwszeństwa w przekroczeniu magicznej granicy 300 km/h. Rywalizacja ta nie rozgrywała się jednak w świecie motocykli stricte sportowych, a turystycznych. Wśród superbików poprzeczkę dla innych producentów wyznaczała Honda CBR 900RR. Jednak żeby bić rekordy prędkości, potrzebna była maszyna cięższa i bardziej stabilna. Tu na arenę wkracza Honda CBR 1100XX, motocykl sportowo-turystyczny, którym Honda pobiła rekord prędkości, osiągając według różnych źródeł 290-303 km/h. Niestety dominacja Blackbirda nie trwała długo, ale i tak model zapisał się na kartach historii. Jego osiągi nawet dziś powinny budzić szacunek. 2,9 s do setki, 9 s do 200 km/h, lecz przede wszystkim jest to motocykl niezwykle udany, ceniony i poszukiwany, jeden z najlepszych na świecie w swojej epoce.
Czytaj dalej Honda CBR 1100 XX Blackbird 1999 – 28900 PLN – Łódź