Honda

Honda CB 750 Seven Fifty Cafe Racer 1997 – Warszawa

Cafe racer to seryjny motocykl przerobiony tak, by wyglądał i jeździł jak wyścigowy. Rasowy Cafe Racer powinien przypominać najlepsze motocykle wyścigowe z lat ich świetności: Nortona Manxa, AJS 7R, BSA Gold Star, czy Triumpha GP. Rockersi, używający Cafe Racerów w latach 60. i 70. w Wielkiej Brytanii, montowali w swych maszynach wąskie, niskie kierownice i wąskie wyścigowe siodełka. Okazuje się, że Honda CB 750 pasuje do tych przeróbek idealnie. Może nie jest mistrzem prędkości, ale dziś w Cafe Racerach chodzi bardziej o stylistykę niż wyścigowe możliwości. CB to prawdziwy wehikuł czasu, pachnący i pracujący jak klasyk. Dlatego ta stylizacja pasuje do niej idealnie.
Czytaj dalej Honda CB 750 Seven Fifty Cafe Racer 1997 – Warszawa

Honda Motocompo NCZ50 1982 – 5650 EUR – Łódź

Honda Motocompo NCZ 50 to składany skuter, który powstał na początku lat 80. Był to najmniejszy motocykl kiedykolwiek wyprodukowany przez Hondę i można go było złożyć w foremny prostopadłościan, co ułatwiało przechowywanie albo… pozwalało na przewożenie w samochodzie. Doskonale ograno ten temat marketingowo, oferując i reklamując jednoślad wraz z Hondą City / Jazz, modelem klasy mini. Z masą ledwie 45 kg był to kompaktowy rekordzista, choć warto pamiętać, że nie był to pierwszy mini jednoślad od Hondy. Kilkanaście lat wcześniej pojawiły się modele Monkey i Dax, choć trzeba przyznać, że Motocompo było zupełnie nową stylistycznie jakością i świetnym gadżetem. Od 1981 do 1983 roku sprzedano nieco ponad 53 tysiące egzemplarzy, zważywszy na możliwości producenta ilość znikomą, i śmiało można stwierdzić, że to był pomysł, który wyprzedził swoją epokę. Fascynuje dopiero dziś, w zestawieniu z wszystkim, co przyszło po niej – pierwszymi komputerami, 8-bitową grafiką, całą kulturą i wzornictwem lat 80. Może nie była doceniona za młodu, ale dziś Motocompo zdecydowanie stała się ikoną swojej epoki i pożadanym kolekcjonersko pojazdem.
Czytaj dalej Honda Motocompo NCZ50 1982 – 5650 EUR – Łódź

Honda CBR1000F 1994 – 25000 PLN – Obrowiec

Honda CBR 1000F w swoim pierwszym wcieleniu została wprowadzona na rynek w 1987 roku jako duży motocykl o sportowym zacięciu. Wygodne dwuosobowe siedzenie, komfortowa pozycja za kierownicą, solidna rama, elastyczny silnik i rozbudowana owiewka czyniły CBR atrakcyjną dla niestroniących od dodatkowej dawki adrenaliny amatorów dalekich podróży. W produkcji utrzymała się przez dekadę, niezmiennie kusząc kompromisem pomiędzy własnościami turystycznymi i sportowymi. To zawsze był wybór dla tych, którzy chcieli mieć „tysiąc”, ale nie po to, by jeździć nim bardzo szybko. Tak pozostało dziś, a jej świetna jakość wykonania sprawia, że zadbany egzemplarz z przebiegiem 24 tys. km prezentuje się niemal jak nowy.
Czytaj dalej Honda CBR1000F 1994 – 25000 PLN – Obrowiec

Honda Civic 1977 – 59000 PLN – Wrocław

Honda Civic to auto, którego nazwa jest Europejczykom doskonale znana. Dziś produkowana jest już jedenasta generacja modelu, jednak jego historia sięga aż do 1972 roku. Za jej techniczne opracowanie odpowiadał Yoshio Nakamura, inżynier, który opracował w latach 60-tych doskonały bolid Formuły 1 z 1,5-litrowym silnikiem V12. W królowej motorsportu Honda zdołała wygrać pierwszy wyścig już w pierwszym sezonie i podobnie w klasie miejskich samochodów, nie brano jeńców. Auto było bardzo nowoczesne. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 l był chłodzony cieczą, umieszczony poprzecznie, napędzał przednie koła i dzięki opracowanej przez Hondę technologii CVCC spełniał wyśrubowane normy emisji spalin w USA bez zastosowania katalizatorów. Auto wyposażono w przednie hamulce tarczowe, mogło być wyposażone w tylną klapę podnoszoną wraz z szybą, mogło mieć automatyczną skrzynię biegów, a nawet klimatyzację. Tylko tej ostatniej brakuje w prezentowanym egzemplarzu, jednak trudno tutaj na cokolwiek narzekać. Auto zachowane jest w fantastycznym stanie i wręcz trudno uwierzyć, że jego przebieg to „aż” 97 tys. km. Auto ma częściowo zachowaną fabryczną folię w kabinie i wygląda tak, jakby przejechało dystans poniżej 10 tys. km.
Czytaj dalej Honda Civic 1977 – 59000 PLN – Wrocław

Honda CRF450R 50th Anniversary 2022 – 47000 PLN – Obrowiec

CRF450 R 50th Anniversary to dla Hondy specjalny motocykl. Powstał, aby uczcić półwieczną obecność firmy w motocrossie. Pionierem był debiutujący w 1973 roku model CR250M Elsinore, który przez zwycięstwa na arenie sportowej doskonale ucieleśnił maksymę „Win on Sunday, sell on Monday”. Również i dziś bezpośrednie osiągnięcia i opinie motocylistów HRC z mistrzostw FIM World MXGP, AMA Supercross i Pro Motocross nadały kierunek rozwoju flagowego modelu CRF450R. Techniczne aktualizacje najnowszej wersji objęły zmiany w układzie dolotowym, co zapewnia silnikowi większy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Zmieniono sztywność ramy i zawieszenie, co zapewnia większą stabilność podczas hamowania, szybsze skręcanie, lepszą przyczepność przedniej opony i lepsze prowadzenie w koleinach. Są też zmiany wizualne – niebieskie siedzenie, złota kierownica, złote felgi i pamiątkowa grafika, podkreślająca unikatowość tej limitowanej serii.
Czytaj dalej Honda CRF450R 50th Anniversary 2022 – 47000 PLN – Obrowiec

Honda Civic 1998 – 29900 PLN – Olsztyn

Szósta generacja Hondy Civic oferowana była w latach 1995-2000. Był to już wtedy produkt globalny, dostępny na niezliczonej ilości światowych rynków, i wszędzie oceniany bardzo wysoko. Warto zaznaczyć, że była to ostatnia generacja z przednim zawieszeniem na podwójnych wahaczach, a późniejsze stosowanie zwyczajnych kolumn MacPhersona przez wielu entuzjastów zostało ocenione jako krok wstecz. Model zaoferowano w szerokiej palecie nadwozi i silników. Ten egzemplarz to sedan produkcji japońskiej z 90-konnym silnikiem 1,4 pod maską. Pierwsze 25 lat spędził u jednego właściciela, jeżdżąc tylko okazyjnie. Do dziś jest serwisowany w ASO i ma jedynie 36 tys. km przebiegu. To duża gratka dla tych, którzy wyżej od VTECa cenią dziewiczy stan samochodu i wszystkie cechy, które pozwoliły Civikowi zdobyć ogromną popularność w latach 90.
Czytaj dalej Honda Civic 1998 – 29900 PLN – Olsztyn

Honda Legend Coupe 1994 – 38000 PLN – Ostrołęka

Honda Legend Coupe debiutowała w 1987 roku, a już 3 lata później zastąpił ją model drugiej generacji. W związku z zastąpieniem jednostki 2,7 l większą, o pojemności 3,2 l, na rodzimym rynku przylgnęło do niej określenie „Super Legend”. Auto służyło jako platforma testowa dla NSX, co poskutkowało poprawieniem prowadzenia w zakrętach. Zwiększono również bezpieczeństwo, usztywniając karoserię i wprowadzając poduszkę powietrzną dla pasażera. Absolutnie klasyczna i ponadczasowa okazała się być sylwetka tego samochodu. Do dziś obracają się za nią głowy na ulicach.
Czytaj dalej Honda Legend Coupe 1994 – 38000 PLN – Ostrołęka

Honda Legend Coupe 1991 – SPRZEDANA

Honda Legend Coupe została wprowadzona 6 lutego 1987 i na wiele sposobów była pierwszym takim samochodem marki. Z silnikiem V6 o powiększonej do 2,7 l pojemności i z kolektorem dolotowym o zmiennej długości (dla zwiększenia momentu obrotowego) oraz tylnym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami, stała się ważnym graczem na rynku. Nawiasem mówiąc, coupe było dłuższe i szersze od sedana, co zwiększyło zobowiązanie podatkowe w Japonii, ale nie wpłynęło na zmniejszenie popularności. Legend Coupe była ekskluzywna i świetnie się sprzedawała. Ze względu na sukces rynkowy, model posłużył jako inspiracja dla wielu pojazdów różnych producentów, w tym Subaru Legacy, z którym ma wiele podobieństw wizualnych i wymiarów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Czytaj dalej Honda Legend Coupe 1991 – SPRZEDANA

Honda CBR 600 F4 1999 – SPRZEDANA

Honda CBR 600 to niewielki, sportowy motocykl, produkowany w czterech seriach od 1986 roku do 2006 roku (w nowej odsłonie pod tą samą nazwą, również od 2011 roku). Przez dwie dekady produkcji stał się synonimem niezawodności, dla dwóch pokoleń motocyklistów był często pierwszym lub drugim mocnym jednośladem. Jego wyróżnikiem zawsze był czterocylindrowy silnik i niska masa. Odmiana F4 ukazała się w 1999 roku i ważyła jedynie 170 kg, przy mocy podniesionej do 110 KM. Świetne zawieszenie, doskonała poręczność i mocne hamulce składają się na obraz motocykla, który można polecić każdemu.
Czytaj dalej Honda CBR 600 F4 1999 – SPRZEDANA