Archiwum kategorii: Honda

Honda Legend Coupe 1991 – 48900 PLN – Świdnica

Honda Legend Coupe została wprowadzona 6 lutego 1987 i na wiele sposobów była pierwszym takim samochodem marki. Z silnikiem V6 o powiększonej do 2,7 l pojemności i z kolektorem dolotowym o zmiennej długości (dla zwiększenia momentu obrotowego) oraz tylnym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami, stała się ważnym graczem na rynku. Nawiasem mówiąc, coupe było dłuższe i szersze od sedana, co zwiększyło zobowiązanie podatkowe w Japonii, ale nie wpłynęło na zmniejszenie popularności. Legend Coupe była ekskluzywna i świetnie się sprzedawała. Ze względu na sukces rynkowy, model posłużył jako inspiracja dla wielu pojazdów różnych producentów, w tym Subaru Legacy, z którym ma wiele podobieństw wizualnych i wymiarów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Czytaj dalej Honda Legend Coupe 1991 – 48900 PLN – Świdnica

Honda Prelude 1982 – Warszawa

Honda Prelude pierwszej generacji debiutowała w 1978 roku w Japonii, a w kolejnym roku w Europie. Była odpowiedzią na model Celica od Toyoty. Zbudowana na bazie modelu Accord, otrzymała bardziej sportowe proporcje – krótszy rozstaw osi, wydłużona maska, skrócony bagażnik. Wyróżniał ją również fakt, że duży szyberdach był tu elementem wyposażenia standardowego. Ciekawy jest również zestaw wskaźników, z połączonym zegarem prędkościomierza i obrotomierza, z dwiema wskazówkami poruszającymi się w jednej osi. W swojej epoce samochód zbierał świetne recenzje, Hondę chwalono za wysoką jakość wykonania, a sprzedażowy wynik robił wrażenie. W latach 1978-1982 sprzedano 313 tysięcy sztuk, z czego 80% poza Japonią. Auto nie było jednak nigdy hitem w Europie, dziś na ulicach jest już prawdziwą rzadkością. Cena wywoławcza tego egzemplarza, licytowanego przed dom aukcyjny Ardor Auctions, to jedyne 15000 złotych.
Czytaj dalej Honda Prelude 1982 – Warszawa

Honda Accord Coupe 1998 – 27000 PLN – Nowy Sącz

Honda Accord Coupe szóstej generacji to zupełnie inne auto, niż oferowane w tym samym czasie w Europie sedany. Była zaprojektowana przez amerykańskich designerów w Stanach Zjednoczonych, i wyłącznie tam produkowana. Jej tylne lampy nieodzownie przypominają model NSX, lecz we wnętrzu było więcej luksusu, niż sportu. Nacisk położono na wysoką jakość wykonania i świetne materiały. Topowa, 3-litrowa jednostka V6 SOHC VTEC osiągała 200 KM i dostarczona została wprost z modelu Acura 3.0 CL. Prezentowany egzemplarz wyprodukowany został w specyfikacji na rynek szwajcarski. Jest w srebrnym kolorze i ma bardzo ładnie zachowane wnętrze. To rzadki w historii przypadek, gdy połączenie japońskiej technologii z amerykańskim poczuciem smaku zaowocowało ciekawym, komfortowym i doskonale wykonanym samochodem.
Czytaj dalej Honda Accord Coupe 1998 – 27000 PLN – Nowy Sącz

Honda S2000 AP1 2003 – 69900 PLN – Piaseczno

Honda S2000 AP1 to pierwsza odsłona kultowego roadstera japońskiej marki. Debiutowała w 1999 roku na 50-lecie marki. Kontynuowała nazewnictwo modeli z lat 60-tych, czyli S500, S600 i S800, zawierając w nazwie pojemność silnika. Była prawdziwym fenomenem, jeżeli chodzi o moc maksymalną uzyskaną z wolnossącej jednostki. 120 koni mechanicznych uzyskane z jednego litra pojemności było najlepszym wynikiem wśród masowo produkowanych samochodów na świecie. Lekki silnik zamontowany za przednią osią, tylny napęd, szpera, sześciostopniowy manual, idealny rozkład masy i zaawansowane zawieszenie z podwójnymi wahaczami – to wszystko złożyło się na ponadczasowy przepis na wybitne auto sportowe. Do dziś nie wynaleziono nic lepszego, co więcej – takie silniki jak jej wolnossące, dwulitrowe DOHC ze zmiennymi fazami rozrządu nie mają już racji bytu, wykończone przez przepisy ekologiczne. Owszem, mniejsze i współczesne 1,6 turbo może być równie mocne, nie zagwarantuje jednak pięknej, liniowej charakterystyki rozwijania mocy, z maksymalną mocą na górze skali obrotów. Ten egzemplarz przybył do Polski z rynku japońskiego, ma niewysoki przebieg, piękną konfigurację kolorystyczną i bezwypadkową historię.
Czytaj dalej Honda S2000 AP1 2003 – 69900 PLN – Piaseczno

Honda Accord 1993 – 19000 PLN – Obrowiec

Honda Accord V generacji to dzieło romansu japońsko-brytyjskiego. Produkowana w brytyjskim Swindon, powstała we współpracy z firmą Rover, ale w dużej mierze oparta była wciąż na udanej czwartej generacji, a ściślej – na modelu Ascot Innova, który był oferowanym w Japonii bardziej luksusowym wydaniem Accorda. W odróżnieniu od starszych Accordów, tu możliwe już było zamówienie klimatyzacji, w którą wyposażony jest również egzemplarz z ogłoszenia. Wyróżnia się on doskonałym stanem zachowania i przekonującą dokumentacją. Mimo niewielkiego przebiegu, auto było regularnie serwisowane, co powinno zapewnić spokojną głowę podczas eksploatacji i zarazem duże oszczędności w obsłudze samochodu.
Czytaj dalej Honda Accord 1993 – 19000 PLN – Obrowiec

Honda Civic 1998 – 22900 PLN – Buczkowice

Honda Civic szóstej generacji zaproponowana na europejskim rynku powstała w oparciu o azjatycki model Domani, będący następcą modelu Concerto. Inne było natomiast wnętrze, zdecydowanie przyjemniej wykonane w nowym Civiku, podobnie jak w Roverze 400 drugiej generacji. Auto oferowane było jako kombi (Aerodeck) albo pięciodrzwiowy liftback, taki jak w ogłoszeniu. W 1998 roku na wyposażeniu standardowym była tu już klimatyzacja, i oczywiście odnajdziemy ją w prezentowanym egzemplarzu. Na pewno jego mocnym atutem jest stan zachowania i bardzo niski przebieg, wynoszący zaledwie 52 tys. km.
Czytaj dalej Honda Civic 1998 – 22900 PLN – Buczkowice

Honda CX 500 1980 – 27000 PLN – Kotórz Mały

Motocykle przebudowywane w stylu cafe racer mają w sobie to coś. Imponują stylem, przekonują swoją bezkompromisowością, czarują rezygnacją z plebejskiej wygody. To moda która zrodziła się w latach 60-tych ubiegłego stulecia, a dziś w zachodnioeuropejskich miastach przeżywa swój renesans. Ten projekt jest świeżo po zakończonej odbudowie i z pewnością nie ma się czego wstydzić. Honda CX500 nie jest najpopularniejszą bazą do retro modyfikacji, lecz jej atuty związane są zarówno z trwałością konstrukcji, jak i stylistyką. Jej zamontowany wzdłużnie, chłodzony cieczą silnik w układzie V przypomina wyglądem ten z ówczesnego Moto Guzzi. Taki cafe racer to dobry wybór dla indywidualisty, chcącego oderwać się od szarości dnia codziennego.
Czytaj dalej Honda CX 500 1980 – 27000 PLN – Kotórz Mały

Honda VT 750 Shadow American Classic Edition 1997 – 15000 PLN – Obrowiec

Jeżeli ktokolwiek zastanawia się, skąd wziął się „cień” w nazwie Hondy VT 750 Shadow, należy wrócić do sposobu, w jaki Honda wkradała się na amerykański rynek. Szacunek zdobywała powoli nie przez styl, a dzięki świetnej technice i doskonałym jednostkom napędowym. Model VT 750 debiutował w 1983 roku, wyróżniając się jednostką w układzie widlastych dwóch cylindrów o kącie rozwarcia 45 stopni, co bez wątpienia było nawiązaniem do legendy motocykli Harley-Davidson. Jednostka japońska pracowała bardziej gładko i równo dzięki innowacji, jaką było unikalne rozwiązanie wału korbowego z dwoma czopami przesuniętymi względem siebie. Inne elementy były tylko dopełnieniem układanki wykorzystaniem rozwiązań stosowanych w amerykańskich cruiserach – zbiornik w kształcie łezki z ukrytym zbiornikiem rezerwy, nisko osadzone, dwupoziomowe siedzenie, szeroka kierownica, duży kąt natarcia i kątowo ścięte tłumiki. Tak zbudowano doskonałego towarzysza długich podróży, który stale rozwijany na rynku pozostał przez dziesięciolecia. Dziś już sam jest klasyką, szczególnie w tak pięknym, delikatnie zmodyfikowanym wydaniu.
Czytaj dalej Honda VT 750 Shadow American Classic Edition 1997 – 15000 PLN – Obrowiec

Honda Accord 1986 – 25000 PLN – Nowy Sącz

Japońska motoryzacyjna klasa średnia połowy lat 80-tych stanowiła klasę sama w sobie. Wystarczy zasiąść we wnętrzu takiej Hondy Accord, by zrozumieć dlaczego. Świetna welurowa tapicerka, automatyczna skrzynia biegów, elektryczny szyberdach. W czasie jazdy auto również nie rozczarowuje – zastosowane tu zawieszenie na podwójnych wahaczach zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu jest z pewnością droższe w produkcji niż powszechnie stosowane systemy kolumn MacPherson’a, lecz taka konfiguracja zapewnia lepszą stabilność i bardziej pewne prowadzenie pojazdu. Tu w żadnym elemencie samochodu nie widać oszczędności. Hondę projektowano tak, by po prostu była lepsza i mogła przekonać do siebie użytkowników preferujących wcześniej europejskie samochody.
Czytaj dalej Honda Accord 1986 – 25000 PLN – Nowy Sącz

Honda Prelude 1988 – SPRZEDANA

Honda Prelude trzeciej generacji zadebiutowała w 1987 roku w Genewie. Wkrótce zajęła trzecie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Miała to, co najlepsze w latach 80-tych – dużo kantów i chowane reflektory. Jej kształt i dzisiaj robi świetne wrażenie, a prezentowany egzemplarz w brązach i z nowym lakierem prezentuje się bardzo smakowicie. Napędzany jest wariantem silnika Honda B20A i jest to podstawowa wersja gaźnikowa z 12-zaworowym układem SOHC. Auto daje zdecydowanie sportowe odczucia z jazdy, za co odpowiada niska pozycja za kierownicą i kubełkowe fotele.
Czytaj dalej Honda Prelude 1988 – SPRZEDANA