Archiwum kategorii: Lamborghini

Lamborghini Urraco P250 S 1974 – SPRZEDANE

Pomimo, że Lamborghini Urraco produkowane było przez siedem lat, od 1972 do 1979 roku, powstało zaledwie 777 egzemplarzy tego modelu. Autorem sylwetki był Marcello Gandini z Bertone. Jego projekt reprezentował odejście od dotychczasowych krzywizn karoserii, których użył np. w Lamborghini Miura. Gandini zabrał się do ostrych klinów, z których później stał się sławny dzięki takim projektom, jak Lamborghini Countach, Lancia Stratos czy De Tomaso Pantera. Na potrzeby tego małego Lamborghini pod kierownictwem Paolo Stanzini’ego stworzony został zupełnie nowy silnik, którego pojemność zdradzało oznaczenie P250. Aluminiowa, 16-zaworowa jednostka V8 o pojemności 2,5 litra produkowała 220 KM. Pierwsze Lamborghini z silnikiem V8 wyróżniało się samonośnym, stalowym nadwoziem, tarczowymi hamulcami od BMW przy każdym z kół i niezależnym zawieszeniem, które opracował Bob Wallace. Kolumny MacPhersona przy obu osiach wspomagane zostały rozpórkami rodem z luksusowego Fiata 130. Kilka miesięcy po wprowadzeniu auta na rynek pojawiła się odmiana Urraco P250 S, która była cichą odpowiedzią na Dino. Wyróżniała się między innymi nowymi kolorami nadwozia, skórzaną tapicerką, elektrycznymi szybami, a także nowymi gaźnikami Webera. Odmianę P250 wytwarzano do roku 1976, budując łącznie 520 egzemplarzy. Dziś Urraco jest nieco niedocenionym klejnotem w katalogu Lamborghini i nigdy nie osiągnęło sławy swojego ówczesnego rywala, Dino. Okaz wystawiony na aukcji do kolekcji Petitjean trafił w 2007 roku i od tego czasu nie był używany. Urraco zdecydowanie potrzebuje miłości nowego właściciela, czyszczenia wnętrza, dużego serwisu mechanicznego po tak długim postoju, a także usunięcia niedoskonałości lakieru i zabezpieczenia niektórych uszkodzeń. Lamborghini sprzedano za 58300 euro (około 260 tysięcy złotych).
Czytaj dalej Lamborghini Urraco P250 S 1974 – SPRZEDANE

Lamborghini Miura P400 S 1969 – USA

Lamborghini Miura zapoczątkowała erę supersamochodów. Przed jej wprowadzeniem w 1966 roku żaden wóz nie był taki jak Miura. Oferowała ekscytujące połączenie doskonałych osiągów, ale też designu i innowacji technicznych. Lamborghini Miura swój oszałamiający wygląd zawdzięcza Bertone, a jej projekt powstał na desce kreślarskiej Marcello Gandiniego. Zespół inżynierów tworzyli Gian Paolo Dallara i Paolo Stanzani. Samochód z centralnie umieszczonym silnikiem zrewolucjonizował branżę i chociaż Miura była wówczas jedynym samochodem tego typu w produkcji, inni producenci, w tym Ferrari, szybko podążyli jej śladem. W 1968 roku zapowiedziano wprowadzenie zaktualizowanej Miury P400 S. Projekt zachował styl nadwozia, różniąc się z zewnątrz jedynie detalami. P400 S miała chromowane wykończenie szyb, a także znaczek S z tyłu. W środku lepszej jakości wykończenie wnętrza, zmieniony układ instrumentów i elektryczne szyby. Dodatkowym udogodnieniem była klimatyzacja oraz zmiany w układzie napędowym, które zaowocowały zwiększeniem mocy o 20 KM. Oferowany na sprzedaż okaz został zbudowany 22 stycznia 1969 roku i dostarczony do włoskiego dealera Auto Elite z Bolonii. Auto miało kolor srebrny z wnętrzem z musztardowym wnętrzem oraz silnikiem o numerze 2706. Dokumentacja zaczyna się od połowy lat siedemdziesiątych, kiedy została przejęta przez George’a Cocalasa z Long Beach w Kalifornii. Miura przechodziła z rąk do rąk, aż w W 1995 roku kolejny właściciel podjął się czteroletniej renowacji. Lamborghini odzyskało dawną świetność, a hamulce zostały ulepszone do specyfikacji SV. Nadwozie zostało odnowione w kolorze Giallo Fly, a wnętrze zyskało ciemnoszarą tapicerkę. Miura do dziś pozostaje w doskonałym stanie ogólnym, z niewielkimi oznakami zużycia lakieru i wnętrza. Licytowana będzie bez ceny minimalnej już w październiku.
Czytaj dalej Lamborghini Miura P400 S 1969 – USA

Lamborghini Countach LP 5000S 1983 – SPRZEDANE

Countach to słowo z dialektu piemonckiego, czyli z okolic Turynu, i w wolnym przekładzie oznacza coś fantastycznego. Od razu przypomina odcinek serialu Jerryego Seinfelda “Comedians in Cars Getting Coffee” z Jimem Careyem wołającym “Countach”! Jerry zawsze dobiera klasyczny samochód do swojego gościa i faktycznie Countach jest trochę jak Jim Carey: szalony, nieokiełznany, wyzywający i bezkompromisowy. Komu się marzy jeden z zaledwie 321 wyprodukowanych Lamborghini Countach LP 5000S powinien zobaczyć tę aukcję. Może i legendarny samochód nie jest tutaj w idealnym stanie, ale za to nakłady poczynione na serwis mechaniczny gwarantują przyjemność z jazdy. Remont mechaniczny potwierdzony jest zresztą udziałem samochodu w programie telewizyjnym Motor Trend Car Fix w 2019 roku. Aerodynamiczny, płaski klin z aukcji ma też jedną ciekawostkę, zdejmowany przedni spojler, dość kontrowersyjny w wyglądzie, lecz przwołujący kultowy film “Cannonball run”. Lamborghini Countach LP 5000S od ponad 20 lat znajduje się w rękach jednej rodziny pochodzącej z Longwood na Florydzie, a na liczniku przebiegu ma niecałe 40000 kilometrów. Samochód wylicytowany został online na stronie RM Sotheby’s za 275 tysięcy dolarów, a więc około 1,1 miliona złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Countach LP 5000S 1983 – SPRZEDANE

Lamborghini Diablo 1991 – SPRZEDANE

Lamborghini Diablo to flagowe V12 od włoskiego producenta, które swoją premierę miało pod koniec stycznia 1990 roku w Hotelu de Paris w Monte Carlo. Dzieło Marcello Gandiniego stylistycznie kontynuowało kanciastą i klinową sylwetkę Countacha, ale jego wnętrze było wygodniejsze i lepiej wyposażone. Diablo to legendarny supercar, który wydaje się być idealnym przykładem samochodu kolekcjonerskiego pochodzącego z lat 90-tych. Okaz Lamborghini Diablo wystawiony na aukcji wykończony jest w kultowej czerwieni Rosso corsa i posiada opcjonalny spojlerem. Jest jednym z 900 okazów zbudowanych w pierwszej serii. Rodowód również posiada wspaniały, ponieważ był własnością Mario Andrettiego, amerykańskiego kierowcy wyścigowego. Auto przez lata nie było eksploatowane i wymaga ogromnego wkładu finansowego, jednak wylicytowane zostało za 68200 dolarów (około 277 tysięcy złotych).
Czytaj dalej Lamborghini Diablo 1991 – SPRZEDANE

Lamborghini LM002 1992 – SPRZEDANE

Lamborghini LM002 to skrzyżowanie supersamochodu z autem terenowym. Jest dokładnie takie, jak każde Lambo być powinno – dzikie, egzotyczne, ekstrawaganckie i wykonane we włoskim stylu. Pokochane zostało przez arabskich szejków, do których trafiła duża część z zaledwie 328 zbudowanych egzemplarzy. Mogli oni poczuć się w nim jak w domu, rozpoznając jednostkę V12 z Countacha oraz podobnie bogato wykończone skórą wnętrze. Dodatkowo cieszyć ich mogła nie tylko perspektywa zabrania dwóch dodatkowych pasażerów, ale i monstrualny zbiornik paliwa mieszczący 288 litrów. Zasięg? To i tak było ledwie kilkaset kilometrów, ale wada to była bez znaczenia. Prezentowany egzemplarz pochodzi z 1992 roku, z ostatniego etapu produkcji. Dzięki temu ma już na pokładzie zaktualizowaną i powiększona do 5,7 l jednostkę napędową, zestawioną z 5-stopniową skrzynią manualną. Samochód ma na liczniku mniej niż 29 tysięcy kilometrów i zachowany jest w bardzo dobrym stanie. Wylicytowane zostało za 275 tys. USD (ok. 1,1 mln PLN) a więc przy dolnej granicy estymacji.
Czytaj dalej Lamborghini LM002 1992 – SPRZEDANE

Lamborghini Miura P400 SV Speciale 1971 – UK

Pomiędzy 1970 a 1973 rokiem Lamborghini zbudowało zaledwie 150 egzemplarzy przełomowego supercara, jakim była Miura w specyfikacji P400 SV. W tej grupie szczególnie ciekawe są egzemplarze budowane w specyfikacji na zamówienie, tylko dla ważnych klientów Lamborghini. Jednym z z nich był bogaty francuski przemysłowiec Jacques Dembiermont, który był także jednym z pierwszych posiadaczy pierwszej Miury. Kiedy ogłoszono, że powstanie SV, lojalny klient Lamborghini zgłosił się od razu po Miurę P400 SV w wersji Speciale. Okaz otrzymał dwie ważne cechy wspólne z eksperymentalnym okazem Boba Wallace’a nazwanym Miura Jota, a mianowicie suchą miskę olejową i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ZF. Miura gotowa była w maju 1971 roku, wykończona w niezwykłym kolorze Oro Metallizzato, czyli metalicznym złocie. SV pozostawała w rękach swojego pierwotnego właściciela przez ponad dekadę. Po tymczasowym pobycie na południu Francji, w Norwegii i w Anglii, niezwykła Miura została sprzedana obecnemu właścicielowi. To właśnie w jego posiadaniu Lamborghini zostało całkowicie odnowione przez wiodących włoskich specjalistów marki, Carrozzeria Autosport i Top Motors. Od czasu renowacji samochód był wykorzystywany zgodnie ze swoim przeznaczeniem, przemierzając Wielką Brytanię i Europę. To wyjątkowe Lamborghini Miura P400 SV Speciale ma bogatą, fascynującą historię, świetne parametry mechaniczne, znakomitą dokumentację i silne powiązania z legendarnym modelem Jota. Dlatego też nie będzie dziwić wycena przedaukcyjna, która opiewa na 1,6 – 2 milionów funtów, czyli około 8 – 10 milionów złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Miura P400 SV Speciale 1971 – UK

Lamborghini 400 GT Espada 1968 – Francja

Ta Lamborghini 400 GT Espada to dwudziesty pierwszy egzemplarz pierwszej serii produkcyjnej. Wyróżnić w nim warto wszystkie detale pierwotnej wersji, jak grill z sześciokątnym wzorem, kratka z pionowymi poprzeczkami za tylną szybą, koła z centralną nakrętką mocującą czy zegary ukryte w sześciokątnych obudowach. Egzemplarz w 1968 roku dostarczony został do Piacenzy we Włoszech, by później wyemigrować do USA i ponownie wrócić do Europy. Aktualnie auto jest zaledwie 200 kilometrów po pełnej renowacji, obejmującej zarówno piękny lakier w kolorze Midnight Blue, czerwone wnętrze, jak i kompletną odbudowę mechaniki. Oferowane jest wraz z certyfikatem Polo Storico Lamborghini, potwierdzającym oryginalność podzespołów. Ten wyjątkowo rzadki i piękny egzemplarz wyceniony został na około 210-260 tysięcy euro (890 tys. – 1,1 mln złotych) i oferowany będzie na aukcji Artcurial podczas Retromobile w Paryżu.
Czytaj dalej Lamborghini 400 GT Espada 1968 – Francja

Lamborghini Miura S 1969 – USA

Prowadzenie Lamborghini Miura jest całkowicie zmysłowym doświadczeniem. Takim, z którym niewiele samochodów zbudowanych niegdyś lub obecnie może konkurować. Piękna linia samochodu autorstwa Marcello Gandini z Bertone, niemal leżąca pozycja przed ryczącym silnikiem V12 konstrukcji Giotto Bizzarrini, wyścigowa konstrukcja zawieszenia Giampaolo Dallara, wszystko zagrało tu znakomicie. Publiczność od samego debiutu na salonie samochodowym w 1966 roku w Genewie była oszołomiona i wprost trudno uwierzyć, że był to zaledwie drugi model stworzony przez włoskiego producenta, który wcześniej konstruował ciągniki rolnicze. Miura S to model po pierwszych zmianach, które wprowadzono w 1968 roku. Dodano elektryczne szyby, chromowane ramki wokół szyb, zmodyfikowano nieco wnętrze, powiększono bagażnik, uzyskano dodatkowe 20 KM. Do marca 1969 roku zbudowano ich ledwie 140 sztuk. Wśród właścicieli tych samochodów mogliśmy odnaleźć takie sławy, jak Frank Sinatra. Miles Davis i Eddie Van Halen. Ta prezentowana spędziła w jednej kalifornijskiej rodzinie blisko 45 lat. Dziś pozostaje jedną z nielicznych, której nigdy nie dotknął proces pełnej renowacji. Egzemplarz oryginalnie był biały, ma zgodne numery nadwozia i silnika, przebieg jedynie 24 tysięcy mil i potrafi całkiem sprawnie przemieszczać się o własnych siłach. Dom aukcyjny Bonhams oferuje auto jako idealną bazę do renowacji, a cenę prognozuje na poziomie 1-1,3 miliona dolarów (około 3,8-5 milionów złotych).
Czytaj dalej Lamborghini Miura S 1969 – USA

Lamborghini Espada CHD Edition 1968 – USA

Wyobraźnia ludzka zdaje się nie mieć granic. Oto pierwszy Rad Rod zbudowany na bazie Lamborghini Espada, który powstał… we Francji, w celu uczczenia 50 rocznicy rozpoczęcia produkcji modelu. Oryginalna Espada zbudowana została w ilości 1200 sztuk z latach 1968-72. W tym projekcie z oryginału pozostawiono jedynie karoserię i silnik. Potwór ma 2,5 metra szerokości, boczne wloty powietrza z modelu Reventon i stylizację rodem z filmów sci-fi. Niegdyś Feruccio Lamborghini stwierdził, że nie zajmuje się budowaniem samochodów dla wszystkich, lecz dla wybranych. Dzieło Danton Art Kustoms, CHD Edition i Carrosserie Hervé zdało się powstać z tych samych pobudek. Niestandardowe siedzenia i elementy wnętrza zostały wykonane całkowicie od podstaw, wpisując się w filozofię projektu. Taka Espada z pewnością jest kontrowersyjna, godnie kontynuując zamysł oryginału. Samochód wyceniono na około 200-250 tysięcy dolarów (około 770-960 tys. PLN) i licytowany będzie na początku roku na aukcji Mecum w Stanach Zjednoczonych.
Czytaj dalej Lamborghini Espada CHD Edition 1968 – USA

Lamborghini Miura P400 S 1969 – SPRZEDANE

Miura była modelem przełomowym, w jednym momencie umieściła Lamborghini w tej samej lidze, co Ferrari i Porsche. Również młody projektant samochodu, Marcello Gandini, z miejsca został sławą. Tak narodził się pierwszy supersamochód, który podbił serca i zmysły wszystkich, którzy ujrzeli jej kształt i usłyszeli dźwięk silnika V12. Lamborghini Miura P400 S to wersja wzmocniona do 370 KM, z lepiej wykończonym wnętrzem i udoskonalonymi hamulcami. Pierwszym właścicielem tego egzemplarza w ekscentrycznej żółci, z niebieskim wnętrzem, był Walter Becker, właściciel norymberskiej agencji reklamowej, o reputacji playboya. Po trzech latach sprzedał je Hansowi Peterowi Weberowi, który zaopiekował się nią przez ponad 40 lat, aż do swojej śmierci. Auto zachowało oryginalny silnik, oryginalny lakier i oryginalne wnętrze. Jedyne modyfikacje to dodane przednie kierunkowskazy i szelkowe pasy Schroth. Samochód oferowany jest z szeroką dokumentacją, wprost z garażu rodziny Weber, gdzie był przechowywany przez ostatnie lata. Miura była niewątpliwą gwiazdą październikowej aukcji w Londynie, a oferowana bez ceny minimalnej wylicytowana została za 1,25 miliona funtów, czyli za 6,15 miliona złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Miura P400 S 1969 – SPRZEDANE