Archiwum kategorii: Lamborghini

Lamborghini Countach LP400 S 1981 – SPRZEDANE

Lamborghini Countach LP400 S to druga seria produkcyjna legendy wprowadzona w 1978 roku. Zachowała ona styl i osobowość pierwowzoru, lecz dorzuciła kilka usprawnień, które sprawiły, że samochód stał się bardziej przyjazny kierowcy. Przyczepność podniesiono dzięki zastosowaniu szerszych opon, a właściwości jezdne poprawiono zmieniając ustawienia zawieszenia. Nadwozie otrzymało bardziej muskularne nadkola. Co ciekawe silnik V12 Countacha pozostał nietknięty, a moc delikatnie zmniejszono z 375 do 355 KM. Nikomu to jednak dziś nie przeszkadza, wyprodukowano jedynie 105 egzemplarzy drugiej serii, a lubiane ona są szczególnie ze względu na prezencję – najniżej osadzone nadwozie wśród wszystkich serii LP400 i piękny, gładki wzór felg. Ten Countach został dostarczony jako nowy do Szwajcarii, wykończony w kolorze czerwonym z beżowym skórzanym wnętrzem. Oprócz remontu silnika przeprowadzonego przez pierwszego właściciela, Countach pozostaje w dużej mierze nierestaurowany i oryginalny. Przejęty przez pana Guikasa – czwartego udokumentowanego właściciela – za pośrednictwem RM Sotheby’s w 2015 roku, Countach jest od tego czasu starannie serwisowany. LP 400 S w bardzo dobrym stanie technicznym sprzedany został za 432,5 tysięcy euro, czyli około 2 miliony złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Countach LP400 S 1981 – SPRZEDANE

Lamborghini LM002 1988 – SPRZEDANE

Blisko pięciometrowy, trzytonowy, napędzany silnikiem V12 potwór z napędem na cztery koła był sensacją podczas Salonu Samochodowego w Brukseli w 1986 roku. Geneza powstania Lamborghini LM002 sięga prototypu Cheetah zbudowanego w 1977 roku dla wojska. Przetarg przegrano, ale projekt otrzymał nowe, cywilne życie, w postaci 328 zbudowanych pojazdów w latach 1986-1993. LM002 otrzymał silnik V12 z modelu Countach, podwozie z rur stalowych, pokryte panelami z aluminium i włókna szklanego, z typowo luksusowym wnętrzem Lamborghini, ze skórzaną tapicerką, klimatyzacją i elektrycznie sterowanymi szybami. Pięciobiegowa skrzynia ZF przekazywała moc 444 KM na dwa albo cztery koła, osiągi były spektakularne, podobnie jak i spalanie, które pomagał znieść zbiornik paliwa o pojemności 290 litrów. Prezentowany egzemplarz to wczesna, gaźnikowa wersja. LM002 całe swoje życie spędził w Szwajcarii, ma udokumentowaną historię serwisową i powłokę lakierniczą położoną w 2019 roku. Auto licytowane 15 czerwca w Mediolanie, sprzedało się za ponad 393 tys. euro (ok. 1,8 mln złotych).
Czytaj dalej Lamborghini LM002 1988 – SPRZEDANE

Lamborghini Diablo 1991 – SPRZEDANE

Lamborghini Diablo pojawiło się 21 stycznia 1990 roku, jako długo oczekiwany zmiennik nieco przestarzałego już Countacha. Styl projektowania Marcello Gandiniego został przeniesiony do Diablo, choć został znacznie dopracowany. Linie zostały zaokrąglone, aby wyglądały nowocześnie i przyciągały spojrzenia. Moc pochodziła z 5,7-litrowej wersji silnika Bizzarrini V12 z wtryskiem paliwa o mocy 485 koni mechanicznych, dzięki któremu samochód przekraczał barierę 200 mil na godzinę. Nowy model Lamborghini wprowadził również udogodnienia, takie jak klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Na aukcji wystawiony został numer 283 z zaledwie 401 egzemplarzy zbudowanych w pierwszym roku produkcji. Wyjątkowo dobrze zachowany i bardzo oryginalny egzemplarz, fabrycznie został wykończony w kolorze czerwonym z czarnym skórzanym wnętrzem obszytym czerwoną lamówką i doposażony w opcjonalne tylne skrzydło. Samochód był przechowywany przez swojego pierwszego właściciela przez prawie 14 lat. Obecnie na liczniku widnieje niecałe 5250 kilometrów. Okaz wylicytowany został za ponad 274 tysiące dolarów.
Czytaj dalej Lamborghini Diablo 1991 – SPRZEDANE

Lamborghini Espada S1 1968 – SPRZEDANE

Lamborghini Espada została zaprezentowana na targach w Genewie w 1968 roku i odniosła natychmiastowy sukces. Fascynujące połączenie nadwozia Bertone, 3,9-litrowego silnika V12 i świetnego komfortu dla czteroosobowej rodziny pomogło stworzyć hit, którego sprzedaż przekroczył dopiero model Countach w latach 80-tych. Ten egzemplarz jednak jest wyjątkowy. Oto 1 z 37 egzemplarzy zbudowanych w 1968 roku. Przedstawiciel pierwszej serii, wyróżniający się pionowymi listwami na tylnej szybie, uchylnymi bocznymi szybkami i wnętrzem z zegarami w kształcie ośmiokątów. Początkowo stworzone na rynek włoski, zostało wyeksportowane do USA, by w 2014 roku wrócić do Europy. Wyremontowane przez najlepszych włoskich specjalistów (Top Motors Di Salvioli, Carrozzeria Biondy & Parini oraz Auto Interni), stanowiło w latach 2018-19 część ekspozycji w Museo Lamborghini w Sant’Agata. Od czasu remontu przejechało jedynie około 200 kilometrów i stanowi obecnie część niemieckiej kolekcji. Licytowane na aukcji w Paryżu, sprzedane zostało za 173 tysiące euro (ok. 778 tysiące złotych).
Czytaj dalej Lamborghini Espada S1 1968 – SPRZEDANE

Lamborghini Miura P400 SV 1971 – SPRZEDANE

Lamborghini Miura to prawdziwe dzieło sztuki. Konstrukcja elitarna i rewolucyjna, pierwszy supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie, który został zaprojektowany do drogowego użytku. Wóz słynny zarówno dzięki swoim dynamicznym właściwościom, jak i doskonałym kształtom, za który odpowiedzialny był młody geniusz, zaledwie 27-letni podczas prezentacji wozu w 1966 roku Marcello Gandini ze studia Bertone. Lamborghini Miura P400 SV to wersja rozwojowa modelu z lat 1971-73. Wyposażona w zmodyfikowane zawieszenie, poszerzoną tylną część i przebudowany silnik V12 o mocy podniesionej 385 KM, wyróżniała się przednimi światłami, które utraciły charakterystyczne rzęsy. Stworzono ich zaledwie 150 sztuk. Ta przez wiele lat jeździła wystylizowana na parawyścigową wersję „Jota”, choć jej aktualny właściciel po zakupie w 2015 roku zdecydował się przywrócić jej oryginalny wygląd. Karoserię do gołego metalu oczyściło przedsiębiorstwo Carrosserie Battaglia-Bolognesi z Ferrary, pokrywając ją zgodną z pierwotnym lakierem „Rosso Corsa”. Ciemnoniebieskie wnętrze jest również zgodne z oryginalnym i jest to dzieło firmy Auto Interni. Również mechanicznie auto zostało dopieszczone przez włoskich specjalistów z Top Motors. Prace zostały zakończone w 2016 roku, auto pokonało od tamtego czasu 500 km, z ostanim serwisem odnotowanym w 2019 roku. Aktualnie znajduje się w Niemczech, skąd odbierze je zwycięzca aukcji. Zapłaci za nie 2423750 euro (około 10,9 mln złotych).
Czytaj dalej Lamborghini Miura P400 SV 1971 – SPRZEDANE

Lamborghini Countach LP400 Periscopio 1977 – SPRZEDANE

Kiedy Lamborghini Countach wkraczało na scenę w 1974 roku, na nowo zdefiniowało pojęcie supersamochodu. Szokowało formą, przykuwało uwagę kształtem, zachwycało nożycowo otwieranymi drzwiami. Wzbudzało podziw, wcale nie musiało być użyteczne, choć umieszczenie silnika wzdłużnie i skrzyni biegów w centralnym miejscu pozwoliło uzyskać dobry rozkład masy, precyzyjną zmianę biegów i rozwiązało problemy z chłodzeniem, na które cierpiał poprzednik – Miura. Ten egzemplarz narodził się w 1977 roku w specyfikacji RHD i jako nowy został sprzedany na rynku australijskim w ręce Roda Stewarta. Artysta przeniósł się wraz z nim do Los Angeles, a następnie do Wielkiej Brytanii. Egzemplarz przez lata przechodził modyfikacje, upodabniające go do wersji S i SS, aby ostatecznie skończyć jako Targa, co było przeróbką firmy Albert Madikian Engineering. Właściciela zmienił dopiero w 2002 roku, a następnie w 2013 roku. W międzyczasie auto przeszło konwersję na ruch prawostronny. W ostatnim czasie przeszło pełną renowację mechaniczną i wizualną, dzięki czemu prezentuje się jak nowe auto. Samochód sprzedano na paryskiej aukcji RM Sotheby’s za 775625 euro (ok. 3,5 mln złotych).
Czytaj dalej Lamborghini Countach LP400 Periscopio 1977 – SPRZEDANE

Lamborghini Miura P400 S 1969 – SPRZEDANE

Lamborghini Miura zapoczątkowała erę supersamochodów. Przed jej wprowadzeniem w 1966 roku żaden wóz nie był taki jak Miura. Oferowała ekscytujące połączenie doskonałych osiągów, ale też designu i innowacji technicznych. Lamborghini Miura swój oszałamiający wygląd zawdzięcza Bertone, a jej projekt powstał na desce kreślarskiej Marcello Gandiniego. Zespół inżynierów tworzyli Gian Paolo Dallara i Paolo Stanzani. Samochód z centralnie umieszczonym silnikiem zrewolucjonizował branżę i chociaż Miura była wówczas jedynym samochodem tego typu w produkcji, inni producenci, w tym Ferrari, szybko podążyli jej śladem. W 1968 roku zapowiedziano wprowadzenie zaktualizowanej Miury P400 S. Projekt zachował styl nadwozia, różniąc się z zewnątrz jedynie detalami. P400 S miała chromowane wykończenie szyb, a także znaczek S z tyłu. W środku lepszej jakości wykończenie wnętrza, zmieniony układ instrumentów i elektryczne szyby. Dodatkowym udogodnieniem była klimatyzacja oraz zmiany w układzie napędowym, które zaowocowały zwiększeniem mocy o 20 KM. Oferowany na sprzedaż okaz został zbudowany 22 stycznia 1969 roku i dostarczony do włoskiego dealera Auto Elite z Bolonii. Auto miało kolor srebrny z wnętrzem z musztardowym wnętrzem oraz silnikiem o numerze 2706. Dokumentacja zaczyna się od połowy lat siedemdziesiątych, kiedy została przejęta przez George’a Cocalasa z Long Beach w Kalifornii. Miura przechodziła z rąk do rąk, aż w W 1995 roku kolejny właściciel podjął się czteroletniej renowacji. Lamborghini odzyskało dawną świetność, a hamulce zostały ulepszone do specyfikacji SV. Nadwozie zostało odnowione w kolorze Giallo Fly, a wnętrze zyskało ciemnoszarą tapicerkę. Miura do dziś pozostaje w doskonałym stanie ogólnym, z niewielkimi oznakami zużycia lakieru i wnętrza. Wyceniona na 1,2 – 1,4 miliona dolarów sprzedała się za 1,16 miliona dolarów, czyli około 4,5 miliona złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Miura P400 S 1969 – SPRZEDANE

Lamborghini Miura P400 SV Speciale 1971 – SPRZEDANE

Pomiędzy 1970 a 1973 rokiem Lamborghini zbudowało zaledwie 150 egzemplarzy przełomowego supercara, jakim była Miura w specyfikacji P400 SV. W tej grupie szczególnie ciekawe są egzemplarze budowane w specyfikacji na zamówienie, tylko dla ważnych klientów Lamborghini. Jednym z z nich był bogaty francuski przemysłowiec Jacques Dembiermont, który był także jednym z pierwszych posiadaczy pierwszej Miury. Kiedy ogłoszono, że powstanie SV, lojalny klient Lamborghini zgłosił się od razu po Miurę P400 SV w wersji Speciale. Okaz otrzymał dwie ważne cechy wspólne z eksperymentalnym okazem Boba Wallace’a nazwanym Miura Jota, a mianowicie suchą miskę olejową i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ZF. Miura gotowa była w maju 1971 roku, wykończona w niezwykłym kolorze Oro Metallizzato, czyli metalicznym złocie. SV pozostawała w rękach swojego pierwotnego właściciela przez ponad dekadę. Po tymczasowym pobycie na południu Francji, w Norwegii i w Anglii, niezwykła Miura została sprzedana obecnemu właścicielowi. To właśnie w jego posiadaniu Lamborghini zostało całkowicie odnowione przez wiodących włoskich specjalistów marki, Carrozzeria Autosport i Top Motors. Od czasu renowacji samochód był wykorzystywany zgodnie ze swoim przeznaczeniem, przemierzając Wielką Brytanię i Europę. To wyjątkowe Lamborghini Miura P400 SV Speciale ma bogatą, fascynującą historię, świetne parametry mechaniczne, znakomitą dokumentację i silne powiązania z legendarnym modelem Jota. Dlatego też nie będzie dziwić cena samochodu uzyskana podczas aukcji, która wynosi ponad 3,2 milionów funtów, czyli prawie 16 milionów złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Miura P400 SV Speciale 1971 – SPRZEDANE

Lamborghini Urraco P250 S 1974 – SPRZEDANE

Pomimo, że Lamborghini Urraco produkowane było przez siedem lat, od 1972 do 1979 roku, powstało zaledwie 777 egzemplarzy tego modelu. Autorem sylwetki był Marcello Gandini z Bertone. Jego projekt reprezentował odejście od dotychczasowych krzywizn karoserii, których użył np. w Lamborghini Miura. Gandini zabrał się do ostrych klinów, z których później stał się sławny dzięki takim projektom, jak Lamborghini Countach, Lancia Stratos czy De Tomaso Pantera. Na potrzeby tego małego Lamborghini pod kierownictwem Paolo Stanzini’ego stworzony został zupełnie nowy silnik, którego pojemność zdradzało oznaczenie P250. Aluminiowa, 16-zaworowa jednostka V8 o pojemności 2,5 litra produkowała 220 KM. Pierwsze Lamborghini z silnikiem V8 wyróżniało się samonośnym, stalowym nadwoziem, tarczowymi hamulcami od BMW przy każdym z kół i niezależnym zawieszeniem, które opracował Bob Wallace. Kolumny MacPhersona przy obu osiach wspomagane zostały rozpórkami rodem z luksusowego Fiata 130. Kilka miesięcy po wprowadzeniu auta na rynek pojawiła się odmiana Urraco P250 S, która była cichą odpowiedzią na Dino. Wyróżniała się między innymi nowymi kolorami nadwozia, skórzaną tapicerką, elektrycznymi szybami, a także nowymi gaźnikami Webera. Odmianę P250 wytwarzano do roku 1976, budując łącznie 520 egzemplarzy. Dziś Urraco jest nieco niedocenionym klejnotem w katalogu Lamborghini i nigdy nie osiągnęło sławy swojego ówczesnego rywala, Dino. Okaz wystawiony na aukcji do kolekcji Petitjean trafił w 2007 roku i od tego czasu nie był używany. Urraco zdecydowanie potrzebuje miłości nowego właściciela, czyszczenia wnętrza, dużego serwisu mechanicznego po tak długim postoju, a także usunięcia niedoskonałości lakieru i zabezpieczenia niektórych uszkodzeń. Lamborghini sprzedano za 58300 euro (około 260 tysięcy złotych).
Czytaj dalej Lamborghini Urraco P250 S 1974 – SPRZEDANE

Lamborghini Countach LP 5000S 1983 – SPRZEDANE

Countach to słowo z dialektu piemonckiego, czyli z okolic Turynu, i w wolnym przekładzie oznacza coś fantastycznego. Od razu przypomina odcinek serialu Jerryego Seinfelda „Comedians in Cars Getting Coffee” z Jimem Careyem wołającym „Countach”! Jerry zawsze dobiera klasyczny samochód do swojego gościa i faktycznie Countach jest trochę jak Jim Carey: szalony, nieokiełznany, wyzywający i bezkompromisowy. Komu się marzy jeden z zaledwie 321 wyprodukowanych Lamborghini Countach LP 5000S powinien zobaczyć tę aukcję. Może i legendarny samochód nie jest tutaj w idealnym stanie, ale za to nakłady poczynione na serwis mechaniczny gwarantują przyjemność z jazdy. Remont mechaniczny potwierdzony jest zresztą udziałem samochodu w programie telewizyjnym Motor Trend Car Fix w 2019 roku. Aerodynamiczny, płaski klin z aukcji ma też jedną ciekawostkę, zdejmowany przedni spojler, dość kontrowersyjny w wyglądzie, lecz przwołujący kultowy film „Cannonball run”. Lamborghini Countach LP 5000S od ponad 20 lat znajduje się w rękach jednej rodziny pochodzącej z Longwood na Florydzie, a na liczniku przebiegu ma niecałe 40000 kilometrów. Samochód wylicytowany został online na stronie RM Sotheby’s za 275 tysięcy dolarów, a więc około 1,1 miliona złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Countach LP 5000S 1983 – SPRZEDANE