Lamborghini

Lamborghini Diablo VT 1994 – SPRZEDANE

Napisać, że Diablo jest legendą to jak nic nie napisać. Lamborghini Diablo VT było najszybszym i najbardziej zaawansowanym modelem marki, przebijając Countacha pod każdym względem. Napędzane powiększonym, 5,7-litrowym silnikiem V12 w połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią, osiągało moc maksymalną 492 KM. Diablo VT zostało zaprezentowane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 1993 roku. Pożyczając rozwiązania techniczne z modelu LM002, nowe VT oferowało napęd na wszystkie koła, a także niezliczone ulepszenia kosmetyczne i mechaniczne, które zwiększyły komfort i użyteczność samochodu. Ulepszona klimatyzacja, lżejsze sprzęgło, szersze siedzenia i wspomaganie kierownicy – to wszystko było przydatne. Prezentowany na aukcji, jeden z około 400 egzemplarzy zbudowanych egzemplarzy Diablo VT, wykończony jest w kolorze głębokiej czerni z szarym skórzanym wnętrzem. Po raz pierwszy zarejestrowany został w październiku 1994 roku. Zbiór faktur szczegółowo opisuje serwis z ostatnich 15 lat. Lamborghini ostało sprowadzone do Niemiec w 2013 roku, właściciela zmieniło w kwietniu 2019, trafiając do kierowcy Scuderia Palladio z serii wyścigów BOSS GP. Dalsze serwisy w latach 2019-2021 potwierdzają jego regularne, choć oszczędne użytkowanie. Na liczniku przebiegu widnieje 63794 km. Diablo VT, samochód marzenie z dziecięcego plakatu, pochodzące z czasów świetności wolnossących supersamochodów, wylicytowane został nad jeziorem Como we Włoszech za 207 tysięcy euro.
Czytaj dalej Lamborghini Diablo VT 1994 – SPRZEDANE

Lamborghini Countach LP400 1975 – SPRZEDANE

Countach zawdzięcza swoją spektakularną stylistykę włoskiemu projektantowi Marcello Gandiniemu. Oprócz niesamowitego wyglądu z nożycowymi drzwiami, to w Countachu po raz pierwszy zastosowano wyjątkowy silnik: 3,9-litrowe V12 o mocy 375 KM. Jednostka montowana była centralnie za skrzynią biegów. Dzięki temu sprytnemu rozwiązaniu, z wałem napędowym obracającym się przez miskę olejową silnika, udało się stworzyć tak zwartą sylwetkę. Prezentowany na aukcji egzemplarz został dostarczony do importera 1 października 1974 roku. Samochód o numerze seryjnym 9 należy do cenionej przez kolekcjonerów partii „Periscopio”. Lamborghini w kolorach Marrone (brązowy) to auto z salonu samochodowego w Paryżu. Zanim został sprzedane i zarejestrowane w listopadzie 1975 roku, używane było do testów prasowych. We wczesnych latach 80. przemalowano je na bardzo atrakcyjny jasnoszary kolor, z delikatną czerwoną linią biegnącą wzdłuż auta. W 1983 roku Countach został zakupiony przez obecnego właściciela, który jako student jeździł Alfą Romeo 2600 i był zachwycony oszałamiającym designem Lamborghini. Właściciel regularnie jeździł nim do swojego biura, co nie uszło uwadze mieszkańców małego miasteczka, w którym praktykował. Zdecydował się więc rzadziej korzystać z samochodu i ukryć go w garażu aż do początku lat 2000. Nigdy nie remontowany samochód posiada zdrową karoserię, a lakier wykazuje tylko kilka oznak utleniania i bardzo lekką korozję. Wnętrze ze spatynowaną skórzaną tapicerką wydaje się być całkowicie oryginalne. Oryginalne są również dywaniki, a samochód wyposażony jest w radio Autovox i głośniki Pioneer. Countach posiada oryginalny silnik i ma pewne cechy charakterystyczne dla pierwszych egzemplarzy, dzięki czemu jest bliższy prototypowi niż modelowi produkcyjnemu. Countach od zawsze wygląda jak pojazd z kosmosu na drodze. Żeby go zdobyć, należało pogodzić się z korozją na karoserii i wyłożyć ponad 953 tys. euro.
Czytaj dalej Lamborghini Countach LP400 1975 – SPRZEDANE

Lamborghini Diablo VT 6.0 SE 2001 – SPRZEDANE

Po 17 latach produkcji legendarny Countach został zastąpiony przez Diablo. Było najszybszym i najbardziej zaawansowanym modelem marki, przebijając poprzednika pod każdym względem. Diablo projektował Marcello Gandini, odpowiedzialny wcześniej za Lamborghini Miura i Countach. Powiększony do 5,7 litra, 48-zaworowy silnik V12 Lamborghini po raz pierwszy otrzymał wtrysk paliwa, osiągając moc maksymalną 492 KM. Dzięki większej mocy i niższemu współczynnikowi oporu niż Countach, Diablo z łatwością przyćmiło swojego poprzednika, osiągając 322 km/h. Co ważniejsze, jego przyspieszenie i prędkość maksymalna były nieznacznie lepsze niż u największego konkurenta, Ferrari F40. Wkrótce pojawiły się wersje roadster i targa oraz Diablo VT z napędem na cztery koła. W 2001 roku podczas salonu samochodowego w Genewie Lamborghini ogłosiło produkcję ostatniej serii 40 samochodów. Oferowany na aukcji egzemplarz w specyfikacji SE to numer 05 z tej limitowanej serii kończącej produkcję. Lamborghini Diablo VT 6.0 SE zostało zbudowane zgodnie ze specyfikacją dla krajów Zatoki Perskiej i zakupione jako nowe w listopadzie 2001. Zostało zamówione w kolorze Oro Elios z wykończeniem Marrone i zawsze pozostawało w rękach jednego właściciela. Ma 50 tys. km przebiegu i wymaga serwisu. Lamborghini licytowane podczas aukcji Bonhams bez ustalonej ceny minimalnej zdecydowanie przekroczył przedaukcyjną wycenę i sprzedany został za 276 tysięcy funtów szterlingów.
Czytaj dalej Lamborghini Diablo VT 6.0 SE 2001 – SPRZEDANE

Lamborghini Countach LP400S 1981 – SPRZEDANE

Legendarna Miura była niezrównana, ale stopień, w jakim jej następca przyćmił największe supersamochody lat 60., był dla wszystkich szokiem. Countach zaprezentowany podczas genewskiego salonu w 1971 roku tak jak poprzedni model wystylizowany został przez Marcello Gandiniego z Carrozzerii Bertone. Różnił się jednak od niego zdecydowanie, a jego stylistykę opisywano najczęściej słowem: agresywna. Opinia publiczna i dziennikarze spodziewali się, że to jedynie prototyp. Na szczęście Lamborghini zlekceważyło krytykę rzekomego braku praktyczności samochodu, a Countach wszedł do produkcji zmieniony tylko w szczegółach. Silnik V12 zastosowano ten sam co w Miurze, chociaż tym razem zainstalowany został wzdłużnie. Aby uzyskać optymalny rozkład masy, projektant Paolo Stanzani umieścił pięciobiegową skrzynię biegów przed silnikiem. Produkcja rozpoczęła się w 1974 roku, a w roku 1978 pojawił się już zmodernizowany model LP400S. Rozległe zmiany w podwoziu i zawieszeniu, a także nowe opony Pirelli P7 sprawiły, że samochód mógł się rozpędzić do 289 km/h. Wyprodukowano zaledwie 237 egzemplarzy LP400S.
Czytaj dalej Lamborghini Countach LP400S 1981 – SPRZEDANE

Lamborghini Countach 25th Anniversary 1989 – SPRZEDANE

Wściekły byk w kształcie klina fascynował od momentu, gdy go po raz pierwszy pokazano. W ciągu 16 lat produkcji Countach przeszedł szereg zmian, od LP400 „Periscopio” Marcello Gandiniego, do 25th Anniversary. Po upublicznieniu tej ostatniej edycji specjalnej, natychmiast została wyprzedana. 650 egzemplarzy samochodu trafiło do najlepszych klientów marki. Ta wersja Countacha miała wiele wspólnych cech z poprzednim 5000 QV, w tym 5,2-litrową jednostkę napędową V-12, która uczyniła go najmocniejszym z dotychczas produkowanych. 449-konny 25th Anniversary mógł osiągnąć 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy. Zmieniona przez Horacio Paganiego stylistyka wraz ze zmodyfikowanym układem jezdnym przy udziale trzykrotnego rajdowego mistrza świata, Sandro Munariego, sprawiły, że ta edycja – w opinii Lamborghini – jest najlepszym Countachem. Egzemplarz wystawiony na aukcji został dostarczony jako nowy do Stanów Zjednoczonych. Obecnie wyposażony jest w bardziej estetyczne, „smukłe” zderzaki w specyfikacji europejskiej. Carfax dokumentuje pierwszą znaną rejestrację w lipcu 1997 roku, wydaną w Pensylwanii. Przed eksportem do Europy w październiku 2017 roku Countach spędzał czas pod opieką właścicieli z Pensylwanii, Illinois i Teksasie. Jego licznik kilometrów wskazuje 12484 km, a karoseria w kolorze Rosso Siviglia pięknie komponuje się z jasnobrązowym skórzanym wnętrzem. Okaz sprzedany został za 415 tysięcy franków szwajcarskich 9 września podczas aukcji w Sankt Moritz.
Czytaj dalej Lamborghini Countach 25th Anniversary 1989 – SPRZEDANE

Lamborghini DL25 1955 – SPRZEDANE

Lamborghini to przedsiębiorstwo, które słynne stało się przede wszystkim z produkcji supersamochodów, lecz korzenie firmy sięgają znacznie głębiej, do 1948 roku, kiedy uruchomiono produkcję ciągników rolniczych. Seria DL zrodziła się w 1952 roku i nie była to wówczas produkcja masowa. W pierwszym roku wytworzono raptem 46 sztuk, a z roku 1955, z którego pochodzi prezentowany ciągnik, stworzono raptem 383 sztuki wszystkich ciągników firmy Lamborghini. To, że dziś udało się tako maszynę odnaleźć i odrestaurować to prawdziwy ewenement, zwłaszcza na rynku amerykańskim, gdzie ciągniki te nigdy nie były wówczas oferowane jako nowe. Uzyskana na aukcji cena 110 tys. USD (ok. 417 tys. zł) pokazuje, jak interesującym dodatkiem dla kolekcjonerów może być ten ekscytujący kawałek historii firmy Lamborghini.
Czytaj dalej Lamborghini DL25 1955 – SPRZEDANE