Opel

Opel Omega B 1996 – 9999 PLN – Wrocław

Opel Omega B to ostatni z rodziny wielkich, komfortowych, tylnonapędowych sedanów Opla. Dostępny był w latach 1994 – 2003, a w konkursie na Samochód Roku 1995 zająć trzecie miejsce (ustępując Fiatowi Punto i VW Polo). Miał swoich wiernych fanów, którzy do dziś twierdzą, że po nim już nic nigdy nie było takie samo. Polubić w nim można przestrzeń, miękkość zawieszenia i welur foteli. Ten egzemplarz pochodzi od jedynego, wiekowego właściciela i co często się z tym wiąże – ma niski przebieg, ale też obtarcia parkingowe. To, co czyni go ciekawym to jednostka 2,5 l V6 o fabrycznym oznaczeniu X25XE pod maską.
Czytaj dalej Opel Omega B 1996 – 9999 PLN – Wrocław

Opel GT Roadster 2008 – 79500 PLN – Siepraw

Opel GT Roadster zaprezentowany został w marcu 2006 roku jako następca modelu Speedster. Z początkiem 2007 roku wkroczył do Europy i reklamowany był hasłami „Legenda powraca” i „GT’aime”, nawiązując do francuskiego „je t’aime” (kocham Cię). Samochód bazował na platformie Kappa, na której zbudowane zostały również niemal bliźniacze Saturn Sky, Pontiac Solstice i Daewoo G2X. Podobnie jak w przypadku Opla GT z lat 60. XX wieku, w nowym Oplu GT można odnaleźć zapożyczenia projektowe z Chevroleta Corvette (w tym przypadku C6 Cabrio). Przykładem mogą być boczne wloty powietrza, otwierana przednia maska, kształt reflektorów czy wreszcie linia nadwozia, nawiązująca do kształtu butelki Coca Coli. 2-litrowe turbo pozwoliło na uzyskanie niamałej mocy 267 KM, co pozwalało na osiągnięcie pierwszej setki w niewiele ponad 5 sekund. Włożono wiele pracy, by mimo masy o wiele wyższej od poprzednika samochód sprawiał możliwie dużo frajdy z jazdy.
Czytaj dalej Opel GT Roadster 2008 – 79500 PLN – Siepraw

Opel Omega B 1997 – 18900 PLN – Kielce

Opel Omega B to ostatni z rodziny wielkich, komfortowych, tylnonapędowych sedanów Opla. Dostępny był w latach 1994 – 2003, a w konkursie na Samochód Roku 1995 zająć trzecie miejsce (ustępując Fiatowi Punto i VW Polo). Miał swoich wiernych fanów, którzy do dziś twierdzą, że po nim już nic nigdy nie było takie samo. Polubić w nim można przestrzeń, miękkość zawieszenia i welur foteli. Ten egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego i zachowany jest w bardzo dobrym stanie, a jego przebieg to tylko 130 tys. km. Bardzo ciekawa jest jego konfiguracja, z sinikiem 2,5 l V6 i skrzynią automatyczną podróżuje się nim bardzo przyjemnie.
Czytaj dalej Opel Omega B 1997 – 18900 PLN – Kielce

Opel Ascona C 1984 – 20000 PLN – Rybnik

Opel Ascona C to trzecia generacja modelu. Debiutowała w 1981 roku, całkowicie odmieniając koncepcję poprzednika. Stylistycznie nawiązywała do mniejszego Kadetta i podobnie jak ten ostatni otrzymała również przedni napęd. Trwała mechanika i słaba blacharka nie okazały się trwałym przepisem na długowieczność, lecz nieliczne bardzo dobrze zachowane egzemplarze podtrzymują pamięć o poprzedniku Vectry. Historia tego jest absolutnie wyjątkowa. Auto jest od nowości w jednych rękach, stale garażowane, wciąż zarejestrowane jest na czarnych tablicach rejestracyjnych. Pod maską skrywa jednostkę 1.6 D, której skromne 54 konie mechaniczne pozwalają wciąż delektować się jazdą w niespiesznym tempie i przy znikomym zużyciu paliwa.
Czytaj dalej Opel Ascona C 1984 – 20000 PLN – Rybnik

Opel Rekord 1982 – 47000 PLN – Wrocław

Ten Opel idzie na Rekord pod względem ceny modelu. Inna rzecz, że naprawdę jest tyle warty i dojdzie do tego każdy, kto siedzi w temacie starych samochodów i zacznie dokładnie analizować jego stan. Jego przebieg to 70 tys. km, ale to jeszcze nie wszystko. Auto może nie jeździć i być zniszczone – wystarczy, że jest po prostu źle przechowywane, to do ideału nie wróci, choćby przejechało 1000 km i nie więcej. Tu jednak wszystko się zgadza, i nie jest to efekt renowacji ani detailingu. Cytując opis sprzedającego „wykonane prace: brak”, bo też nie za to tu się płaci, lecz po prostu za muzealną troskę pierwszych właścicieli. Kupić auto jako nowe i doczekać momentu, by można je było zarejestrować jako weteran i ciągle wyglądało jak nowe, to też jest nie lada wyzwanie.
Czytaj dalej Opel Rekord 1982 – 47000 PLN – Wrocław

Opel Senator B 1988 – 27700 PLN – Konin

Był czas, kiedy marka Opel należała do najważniejszych na rynku niemieckim, a jej limuzyny wyznaczały prawdziwe standardy w klasie. Opel Admiral, Opel Diplomat czy Opel Commodore wzbudzały ogromny szacunek, a Opel Senator był ostatnim z wielkich. Jego pierwsza generacja to lata 1978 – 1986, a druga powstawała od 1987 do 1993 roku. Taki samochód zachowany w oryginalnym stanie jest jak wehikuł czasu. Wyobraź sobie, jest rok choćby 1988, a Ty za kierownicą nowego Opla Senatora słuchasz z kasety Modern Talking… tak wyglądało marzenie niejednego fana motoryzacji w lat 80. tych. Kiedy u nas królowały poczciwe maluszki, on działał na wyobraźnię. Pod maską tego Senatora pracuje silnik benzynowy o pojemności trzech litrów w układzie rzędowym, generujący 179 koni mechanicznych. To z pewnością mało już dziś spotykany model, który stał się klasykiem, podobnie jak choćby utwór „You’re My Heart, You’re My Soul”.
Czytaj dalej Opel Senator B 1988 – 27700 PLN – Konin

Opel Monza 1982 – SPRZEDANY

Opel Monza to jeden z ostatnich świadectw wielkości znanej niemieckiej marki. Luksusowe, tylnonapędowe gran turismo miało ogromne fotele, dawało poczucie komfortu i oparte było o mechanikę reprezentacyjnego modelu Senator. Zwraca uwagę duże przeszklenie nadwozia i ogromna tylna szyba, będąca jedną z największych stosowanych seryjnie w osobowych samochodach. Ten egzemplarz prezentuje się wybornie. Wyposażony jest w ówcześnie topowy, 3-litrowy silnik, zestawiony z manualną skrzynią biegów. O zwiększenie sportowych doznań z jazdy i bardziej efektowny wygląd dbają obniżone zawieszenie H&R i felgi BBS.
Czytaj dalej Opel Monza 1982 – SPRZEDANY

Opel Manta A 1975 – SPRZEDANY

Opel Manta A to sportowy styl pierwszej połowy lat 70-tych. Wzorowany na amerykańskich liniach, był propozycją nieszablonowego wozu dla Europejczyków. Podobnie jak Ford Capri, czyli europejski Mustang, tu również zdecydowano się na karoserię w nieco mniejszym rozmiarze i skromniejsze jednostki napędowe. Styliści jednak zrobili co należy, wóz wyglądał rasowo i świetnie przyjął się na rynku. Jego produkcja zamykała się w zaledwie 5-letnim okresie (1970-75), lecz pomimo to zbudowano ich wówczas niemal pół miliona. Mimo tak ogromnego nakładu, po 50 latach jest to model na ulicach kompletnie niespotykany. Ogromna większość została zniszczona tuningiem, resztę zjadła korozja. Tymczasem, jeżeli tylko uda odszukać się odpowiedni egzemplarz, okazuje się, że to nieco zapomniany, lecz niezwykle przyjemny w użytku model. Ma tylny napęd, z silnikiem 1,9 jeździ bardzo dynamicznie, mechanicznie jest prosty, a części są łatwo dostępne. W mieście poręczny, jako klasyk na co dzień – idealny… a wygląda przy tym tak, że odwróci każdą głowę na ulicy, szczególnie w tym kolorze.
Czytaj dalej Opel Manta A 1975 – SPRZEDANY

Opel Olympia A Coupe 1968 – SPRZEDANY

Sylwetka fastback coupe, spora ilość chromowanych ozdób i winylowy dach przywodzą ma myśl amerykańską motoryzację, choć w europejskiej rzeczywistości lat 60-tych wszystko musiało być mniejsze i bardziej poręczne. Taki właśnie jest Opel Olympia A, czyli produkowana jedynie w latach 1968-70 luksusowa odmiana modelu Kadett B. Samochód będący odpowiednikiem rynkowym i konkurentem Garbusa, choć zbudowany według bardziej uniwersalnej formuły z chłodzonym cieczą silnikiem z przodu, napędzającym koła tylne. Oferujący więcej miejsca zarówno we wnętrzu, jak i w bagażniku, lecz wciąż popularny, dostępny dla mas i sprawdzający się na co dzień. Ten egzemplarz po raz pierwszy zobaczyliśmy na hali wypełnionej po brzegi klasykami około 3 lata temu. Przykuł uwagę ciekawą sylwetką, nieszablonowym kolorem i przepięknie zachowanym wnętrzem. Kusił, ale nie było innej możliwości, by sprawdzić, jak się spisuje w czasie jazdy, niż podjąć się jego kompleksowej renowacji. Ta szczęśliwie jest już za nami, a z efektu jesteśmy dumni.
Czytaj dalej Opel Olympia A Coupe 1968 – SPRZEDANY

Opel Manta A 1975 – SPRZEDANY

Opel Manta A był mocną odpowiedzią na Forda Capri, czyli europejskiego Mustanga. W nieco mniejszym rozmiarze, z bardziej ekonomicznymi jednostkami, wyglądał rasowo i świetnie przyjął się na pogrążonych w paliwowym kryzysie rynkach. Jego produkcja zamykała się w zaledwie 5-letnim okresie (1970-75), lecz pomimo to zbudowano ich wówczas niemal pół miliona. Mimo tak ogromnego nakładu, po ponad 40 latach jest to model na ulicach kompletnie niespotykany. Ogromna większość została zniszczona tuningiem i zniszczona, resztę zjadła korozja. Tymczasem, jeżeli tylko uda odszukać się odpowiedni egzemplarz, okazuje się, że to nieco zapomniany, lecz niezwykle przyjemny w użytku model. Z silnikiem 1,9 jeździ bardzo dynamicznie, mechanicznie jest prosty, w mieście poręczny, a na trasie bezproblemowo można poruszać się nim z prędkościami rzędu 120 km/h bez nadmiernego hałasu. Jako klasyk na co dzień – idealny… a wygląda przy tym tak, że odwróci każdą głowę na ulicy.
Czytaj dalej Opel Manta A 1975 – SPRZEDANY