Archiwum kategorii: Opel

Opel Monza 1986 – 42800 PLN – Bydgoszcz

Opel Monza to jeden z ostatnich świadectw wielkości znanej niemieckiej marki. Luksusowe, tylnonapędowe gran turismo miało ogromne fotele, dawało poczucie komfortu i oparte było o mechanikę reprezentacyjnego modelu Senator. Zwraca uwagę duże przeszklenie nadwozia i ogromna tylna szyba, będąca jedną z największych stosowanych seryjnie w osobowych samochodach. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji. Napędza go jednostka czterocylindrowa o pojemności 2,2 l, dostępna w ostatnim etapie produkcji (od października 1984). Auto jest od 11 lat w jednych rękach, swego czasu było bohaterem artykułu w magazynie Classicauto i wciąż prezentuje się bardzo atrakcyjnie.
Czytaj dalej Opel Monza 1986 – 42800 PLN – Bydgoszcz

Opel Manta A 1975 – 55700 PLN – Świdnica

Opel Manta A to sportowy styl pierwszej połowy lat 70-tych. Wzorowany na amerykańskich liniach, był propozycją nieszablonowego wozu dla Europejczyków. Podobnie jak Ford Capri, czyli europejski Mustang, tu również zdecydowano się na karoserię w nieco mniejszym rozmiarze i skromniejsze jednostki napędowe. Styliści jednak zrobili co należy, wóz wyglądał rasowo i świetnie przyjął się na rynku. Jego produkcja zamykała się w zaledwie 5-letnim okresie (1970-75), lecz pomimo to zbudowano ich wówczas niemal pół miliona. Mimo tak ogromnego nakładu, po 50 latach jest to model na ulicach kompletnie niespotykany. Ogromna większość została zniszczona tuningiem, resztę zjadła korozja. Tymczasem, jeżeli tylko uda odszukać się odpowiedni egzemplarz, okazuje się, że to nieco zapomniany, lecz niezwykle przyjemny w użytku model. Ma tylny napęd, z silnikiem 1,9 jeździ bardzo dynamicznie, mechanicznie jest prosty, a części są łatwo dostępne. W mieście poręczny, jako klasyk na co dzień – idealny… a wygląda przy tym tak, że odwróci każdą głowę na ulicy, szczególnie w tym kolorze.
Czytaj dalej Opel Manta A 1975 – 55700 PLN – Świdnica

Opel Rekord 1982 – 49500 PLN – Wrocław

Te Opel idzie na Rekord pod względem ceny modelu. Inna rzecz, że naprawdę jest tyle warty i dojdzie do tego każdy, kto siedzi w temacie starych samochodów i zacznie dokładnie analizować jego stan. Jego przebieg to 70 tys. km, ale to jeszcze nie wszystko. Auto może nie jeździć i być zniszczone – wystarczy, że jest po prostu źle przechowywane, to do ideału nie wróci, choćby przejechało 1000 km i nie więcej. Tu jednak wszystko się zgadza, i nie jest to efekt renowacji ani detailingu. Cytując opis sprzedającego „wykonane prace: brak”, bo też nie za to tu się płaci, lecz po prostu za muzealną troskę pierwszych właścicieli. Kupić auto jako nowe i doczekać momentu, by można je było zarejestrować jako weteran i ciągle wyglądało jak nowe, to też jest nie lada wyzwanie.
Czytaj dalej Opel Rekord 1982 – 49500 PLN – Wrocław

Opel Vectra B 1997 – 16000 PLN – Nowy Sącz

Opel Vectra zastąpił Asconę w 1988 roku, jego druga generacja ukazała się w 7 lat później. Zbudowany został na platformie GM2900, która wykorzystana była do budowy Opla Calibry, Vectry A, Saaba 900 II, 9-3 I oraz 9-5 II. To wóz o stylistyce stonowanej, uniwersalny, komfortowy, który przez wiele lat na ulicach zupełnie nie był zauważany. Nie znaczy to, że dziś nie może być ciekawy. Wśród kilkunastu stosowanych jednostek najciekawsze zdają się być te najmocniejsze. 2,5 V6 (C25XE) to widlasta szóstka o mocy 170 KM, oferowana w latach 1995-2000, gwarantująca pierwszą setkę w 8,5 s i prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h.
Czytaj dalej Opel Vectra B 1997 – 16000 PLN – Nowy Sącz

Opel Tigra 1997 – 11000 PLN – Poznań

Opel Tigra to niemiecka propozycja niewielkiego, sportowego i stylowego samochodu, oferowana jako model pierwszej generacji w latach 1994 – 2000. Choć auto bazowało w dużej mierze na Oplu Corsie B, w sylwetkę „tygrysa” włożono dużo pracy i serca, by nie przypominała pierwowzoru. Warto zwrócić uwagę choćby na finezyjny kształt tylnej szyby, podnoszonej w całości i stanowiącą część tylnej klapy. Ponad stukonny silnik 1,6 l był większą z dwóch dostępnych jednostek napędowych. Miał on dwuwałkową konstrukcję, elektroniczny układ wtryskowy i zdolny był rozpędzić to lekkie auto do ponad 200 km/h, a pierwsza setka pojawiała się tu na liczniku już po 9,4 s. Dziś może to być godny uwagi youngtimer, o ile tylko uda nam się odnaleźć dobrze zachowany egzemplarz bez amatorskich, tuningowych modyfikacji. Choć wyprodukowano ich 256392 sztuki, wcale nie jest to dziś proste.
Czytaj dalej Opel Tigra 1997 – 11000 PLN – Poznań

Opel Astra F 1994 – SPRZEDANY

Opel Astra F debiutował w 1991 roku, zastępując Kadetta. Nowa nazwa w tym przypadku oznaczała również nową jakość i niespotykaną wcześniej popularność. Razem z Volkswagenem Golfem trzeciej generacji oba modele zdominowały segment, pokazując, jak powinien wyglądać wzór klasy kompaktowej. To auto popularne, lecz odpowiednio przestronne, uniwersalne i wytrzymałe. Ten egzemplarz to model przedliftowy, trzydrzwiowy, wyposażony w opcjonalną automatyczną skrzynię biegów. Co jednak jest najciekawsze i najbardziej zaskakujące, to stan samochodu. Astra ma zaledwie 116000 km przebiegu i prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej Opel Astra F 1994 – SPRZEDANY

Opel Olympia A Coupe 1968 – SPRZEDANY

Sylwetka fastback coupe, spora ilość chromowanych ozdób i winylowy dach przywodzą ma myśl amerykańską motoryzację, choć w europejskiej rzeczywistości lat 60-tych wszystko musiało być mniejsze i bardziej poręczne. Taki właśnie jest Opel Olympia A, czyli produkowana jedynie w latach 1968-70 luksusowa odmiana modelu Kadett B. Samochód będący odpowiednikiem rynkowym i konkurentem Garbusa, choć zbudowany według bardziej uniwersalnej formuły z chłodzonym cieczą silnikiem z przodu, napędzającym koła tylne. Oferujący więcej miejsca zarówno we wnętrzu, jak i w bagażniku, lecz wciąż popularny, dostępny dla mas i sprawdzający się na co dzień. Ten egzemplarz po raz pierwszy zobaczyliśmy na hali wypełnionej po brzegi klasykami około 3 lata temu. Przykuł uwagę ciekawą sylwetką, nieszablonowym kolorem i przepięknie zachowanym wnętrzem. Kusił, ale nie było innej możliwości, by sprawdzić, jak się spisuje w czasie jazdy, niż podjąć się jego kompleksowej renowacji. Ta szczęśliwie jest już za nami, a z efektu jesteśmy dumni.
Czytaj dalej Opel Olympia A Coupe 1968 – SPRZEDANY

Opel Ascona 1983 – 18900 PLN – Lublin

Opel Ascona C to trzecia generacja modelu. Debiutowała w 1981 roku, całkowicie odmieniając koncepcję poprzednika. Obłości zastąpiła kantami, stylistycznie nawiązywała do mniejszego Kadetta i podobnie jak ten ostatni otrzymała również przedni napęd. Trwała mechanika i przeciętnej jakości blachy nie były przepisem na wieczne życie, ale auto było skonstruowane dobrze i wygodne. Po latach każdy zadbany egzemplarz cieszy w oko. Ten srebrny liftback ze Szwajcarii prezentuje się lepiej, niż zazwyczaj prezentowały się te samochody po dwóch-trzech latach. Brawo za znalezisko dla sprzedającego!
Czytaj dalej Opel Ascona 1983 – 18900 PLN – Lublin

Opel Omega B 2001 – 32900 PLN – Lubenia

Rozpieszcza komfortem, bogatym wyposażeniem i jakością wykonania. Opel Omega B to limuzyna składająca się głównie z zalet, a jej największą wadą jest fakt… że praktycznie nie ma na rynku godnych uwagi egzemplarzy. Ten z ogłoszenia zdaje się być wyjątkiem. Jedynie 48000 km przebiegu w 20-letnim samochodzie zawsze robi wrażenie. Zwłaszcza, gdy mówimy o Omedze, którą jeździ się po prostu doskonale. Na pokładzie odnajdziemy dwustrefową klimatyzację automatyczną, komputer pokładowy, podgrzewane fotele i ksenonowe lampy. Aż łezka się oku kręci, gdy pomyślimy, jak dobre to było auto. Niestety – nigdy nie doczekało się następcy, a rynek dużych, luksusowych limuzyn zdecydowanie jest w odwrocie.
Czytaj dalej Opel Omega B 2001 – 32900 PLN – Lubenia

Opel Ascona B 1980 – SPRZEDANY

Opel Ascona B to ostatnia, która ma tylny napęd. W czasach inwazji przedniego napędu uczyniło to z niej idealną podstawę do budowy fabrycznego auta rajdowego. Od roku 1980 do 1982 tacy kierowcy, jak Walter Röhrl czy Ari Vatanen święcili nią triumfy w najtrudniejszych rajdach świata, jak Rajd Monte Carlo czy Safari. Walter Röhrl zdobył nawet tytuł w całym cyklu Rajdowych Mistrzostwach Świata Kierowców 1982. O ile wersja Ascona 400 jest przedmiotem kolekcjonerskiego obrotu, to z mniejszymi silnikami przez szereg lat było to przeciętne auto średniej klasy. Dziś już jednak nikt w ten sposób na to auto nie spojrzy. Dwudrzwiowa sylwetka jednoznacznie kojarzy się ze sportem, a chromowane zderzaki dodają jej szlachetności. Zestawienie pomarańczowego lakieru i beżowo-brązowego wnętrza idealnie wpisuje się w modę lat 70-tych. Cena tego egzemplarza jest niska, ale uwzględnia mankamenty blacharskie i brak badania technicznego.
Czytaj dalej Opel Ascona B 1980 – SPRZEDANY