Archiwum kategorii: Opel

Opel GT 1972 – 78000 PLN – Kalwaria Zebrzydowska

Opel w latach 60-tych i 70-tych mocno poszukiwał idealnego wzoru na auto o sportowym stylu. Opel Kadett Coupe, Opel Olympia A, Opel Ascona, Opel Rekord Coupe, Opel Commodore Coupe, Opel Diplomat Coupe, Opel Monza, Opel Manta i wreszcie Opel GT. To były czasy, kiedy marka była prawdziwym liderem rynku i sprzedawała więcej samochodów, niż choćby Volkswagen. Wśród całej tej różnorodności najwięcej zachwytów po latach budzi model niewielki, niepozorny i najodważniejszy stylistycznie. Produkowany jedynie przez 5 lat Opel GT (1968-73) doczekał się statusu kultowego. Auto powstało z wykorzystaniem techniki Kadetta B, którego ubrano w możliwie aerodynamiczne nadwozie, konstruowane we współpracy z francuskimi firmami Brissonneau & Lotz oraz Chausson. Wyróżniało go mnóstwo stylistycznych smaczków, począwszy od wąskiego chromowanego zderzaka, dwóch wlotów powietrza ponad nim, charakterystycznych obracanych lamp, centralnie umieszczonego wlewu paliwa czy podwójnych, okrągłych, tylnych lamp. Wszystko to było niezwykle wysmakowane i łączyło się w harmonijną całość. Jego historia zapewne mogłaby trwać dłużej, gdyby francuskiego kontrahenta nie przejęła firma Renault. Prezentowany egzemplarz pochodzi z rynku amerykańskiego, dokąd trafiło około 70 procent produkcji. Ma pięknie zachowane, oryginalne wnętrze, jest po remoncie lakierniczym i mechaniczny. Bez dwóch zdań – zachwyca.
Czytaj dalej Opel GT 1972 – 78000 PLN – Kalwaria Zebrzydowska

Opel Manta 400 1983 – SPRZEDANY

Niesamowity Opel Manta 400 to bezdyskusyjnie jeden z najwspanialszych niemieckich samochodów rajdowych w historii. Zbudowana została w oparciu o Asconę 400, w której Walter Röhrl zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Świata. Manta otrzymała przygotowany przez Coswortha silnik, którego seryjne 144 KM przy rajdowych ustawieniach niemal podwajano. Przepisy homologacyjne nakazywały budowę co najmniej 200 egzemplarzy – Manta 400 powstała w 245 sztukach. Okaz wystawiony na aukcji poszczycić się może udziałem w lokalnych rajdach we Francji, a za jego kierownicą zasiadał Hugues Delage. Manta karierę zakończyła na Gwadelupie, gdzie została uszkodzona podczas wypadku. W 2016 roku założyciel zespołu CMR, Charly Bourachot, podjął się renowacji i przygotowania technicznego samochodu dla obecnego właściciela. Oryginalna karoseria została zbyt mocno uszkodzona, dlatego została przeszczepiona z innej Manty, którą uzupełniono o wzmocnienia charakterystyczne dla grupy B. Silnik 2,441 l z głowicą Guerenta rozwija ponad 300 KM. Manta wyposażona została też w pięciobiegową skrzynię Getrag (w układzie dog leg, z jedynką w lewo do tyłu) oraz dyferencjał o ograniczonym poślizgu pochodzi z rajdowej wersji Opla Monzy. Po zakończeniu prac w 2017 roku wydano paszport techniczny FIA, który jest ważny do 2027 roku. Manta po odbudowie przebyła dotąd 2000 km. Wyceniona została na 80 – 120 tysięcy euro i z pewnością może zapewnić niesamowite rajdowe doznania. Sprzedany został podczas licytacji za 83440 euro, czyli 367212 złotych.
Czytaj dalej Opel Manta 400 1983 – SPRZEDANY

Opel Senator A 1985 – SPRZEDANY

Diplomat, Admiral, Kapitan. Opel przez dziesięciolecia obstawiał segment samochodów luksusowych, choć dziś w tym segmencie nie ma już żadnego modelu. Produkowany w dwóch generacjach Opel Senator był ostatnim z rodu. Pod jego maską, jeżeli zdecydowaliśmy się spalać benzynę, zawsze spoczywał będący wyznacznikiem wysokiego statusu silnik sześciocylindrowy, a napęd trafiał na jedyne słuszne, tylne koła. Model debiutował w 1978 roku i nigdy nie doczekał się następcy. Jako ostatni przedstawiciel rodu bez wątpienia warty jest uwagi. Bez wątpienia łatwo się zachwycić komfortem, jaki gwarantuje i wyśmienitym wnętrzem, wyściełanym doskonałym welurem. Zadbane i zdrowe blacharsko okazy to dziś prawdziwa rzadkość. Ten egzemplarz jest pierwszym, jaki prezentujemy po 6 latach naszej działalności i obserwacji rynku. Choć jak na Senatora wyposażenie ma dość skromne, w pełni rekompensuje to wyśmienitym stanem zachowania.
Czytaj dalej Opel Senator A 1985 – SPRZEDANY

Opel Rekord B 1966 – 26000 PLN – Wyszków

Opel Rekord serii B ukazał się w 1965 roku. Ktokolwiek myśli, że czasy motoryzacji zmieniały się wolno… musi zrewidować swoją wiedzę. Ten model powstawał tylko przez rok. Seria A była projektem stworzonym przez amerykańską centralę GM na rynek europejski w 1963 roku. Następca otrzymał unowocześnioną stylizację nadwozia, nowy przedni i tylny pas, w tym najbardziej charakterystyczny punkt w postaci prostokątnych przednich reflektorów. Największą nowością była całkowicie nowa gama silników. Poprzednie Rekordy posiadały jednostki pamiętające rok 1937, tymczasem tutaj zastosowano zupełnie nowe czterocylindrowe silniki z wałkiem rozrządu zintegrowanym z głowicą. Choć jednostki nie były konwencjonalnymi OHC (wałek rozrządu był fizycznie umiejscowiony niżej niż zawory; rozwiązanie to opracowano w Detroit i nazwano CIH), pozwoliły na zwiększenie momentu obrotowego i były rozwijane aż do lat 80-tych. Silnik dostępny był w pojemnościach 1492 cm³, 1698 cm³ i 1897 cm³, w ogłoszeniu wersja ze środkowej półki, w dwudrzwiowym nadwoziu typu sedan, stylizacją dającą nieco rajdowego smaku i świetnym, czerwonym wnętrzem.
Czytaj dalej Opel Rekord B 1966 – 26000 PLN – Wyszków

Opel Omega 3000 A 1988 – 13000 PLN – Kołobrzeg

Opel Omega 3000 był sportowym wariantem statecznej, niemieckiej limuzyny. Cyfrowe zegary, kubełkowe fotele, drapieżny pakiet stylistyczny – to wszystko zaoferowane zostało po raz pierwszy z 1987 roku i zdecydowanie dodało charakteru. Szczególnie w najszybszym, czerwonym kolorze – jak w ogłoszeniu – auto zdaje się być prawdziwym pożeraczem szos. 177-konna jednostka wywodzi się z Senatora i oferuje o 21 KM więcej, niż standardowy 3-litrowy silnik Omegi. W tym egzemplarzu moc można bardzo dobrze poczuć dzięki zastosowaniu skrzyni manualnej i mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. To bez wątpienia kultowe auto, zdecydowanie mniej szablonowe niż jakiekolwiek BMW czy Mercedes w podobnym budżecie.
Czytaj dalej Opel Omega 3000 A 1988 – 13000 PLN – Kołobrzeg

Opel Calibra 1992 – SPRZEDANY

Opel Calibra debiutował w 1989 roku, będąc dla wielu potężnym szokiem. Supernowoczesna sylwetka z rekordowo niskim współczynnikiem oporu aerodynamicznego, niezwykle wąskie przednie reflektory, drzwi bez ramek i bardzo mocno pochylona przednia oraz tylna szyba. Wtedy to było „wow”, potęgowane sukcesami samochodu w wyścigach aut turystycznych. Choć był to następca modelu Manta, tym razem zamiast umieszczonego wzdłużnie silnika i tylnego napędu zastosowano napęd na przód i silnik poprzeczny, co było następstwem technicznego pokrewieństwa z modelem Vectra. Początkowo Calibra była początkowo dostępna z dwoma różnymi 2-litrowymi silnikami. Ten w ogłoszeniu to wersja skromniejsza, 8-zaworowa, co wcale nie oznacza, że wolna… 115 koni mechanicznych pozwala tu przekroczyć 200 km/h i osiągnąć pierwszą setkę w 10 sekund, co jest zasługą doskonałej aerodynamiki. Zwraca uwagę fantastyczny stan prezentowanego egzemplarza, który ma mniej niż 100 tysięcy kilometrów przebiegu i pochodzi z rynku włoskiego.
Czytaj dalej Opel Calibra 1992 – SPRZEDANY

Opel Ascona C 1989 – 12000 PLN – Biedrzychowice

Opel Ascona C to trzecia generacja modelu. Debiutowała w 1981 roku, całkowicie odmieniając koncepcję poprzednika. Stylistycznie nawiązywała do mniejszego Kadetta i podobnie jak ten ostatni otrzymała również przedni napęd. Trwała mechanika i słaba blacharka nie okazały się trwałym przepisem na długowieczność, dlatego po latach każdy zadbany egzemplarz cieszy w oko. Biała „Aśka” z ogłoszenie to dwudrzwiowy sedan, często określany mianem „coupe”, pochodzący z ostatniego okresu produkcji.
Czytaj dalej Opel Ascona C 1989 – 12000 PLN – Biedrzychowice

Opel Kadett E 1989 – 2700 PLN – Konin

Opel Kadett E pochodzi z siódmej i bodaj najbardziej popularnej generacji modelu. Jednocześnie – generacji ostatniej, gdyż do dzisiaj nie doczekał się następcy o tej samej nazwie, mimo, że pierwszy Kadett światło dzienne ujrzał w 1936 roku i była to nazwa znana każdemu. Ten popularny wóz klasy kompaktowej i największy konkurent Golfa w produkcji znajdował się w latach 1984-1991 i był oferowany z czterema rodzajami nadwozia i sześcioma konfiguracjami drzwi. Ten w ogłoszeniu to 4-drzwiowy sedan. Praktyczny i niedrogi, choć z pewnością nie idealny. Choć sprzedający nie wprowadza nas bliżej w usterki oferowanego samochodu, z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy zgadywać, że bez wizyty u blacharza się nie obejdzie. Słaba blacharka była największym wrogiem tego modelu i w największym stopniu przetrzebiła ich liczebność na rynku. Z kolei od strony mechanicznej nic nie można było tym samochodom zarzucić – niezależnie od silnika jeździły doskonale, nie rujnując nigdy kosztami eksploatacji.
Czytaj dalej Opel Kadett E 1989 – 2700 PLN – Konin

Opel Olympia Rekord P1 1958 – 40000 PLN – Legbąd

Opel Olympia Rekord P1 debiutował w połowie 1957 roku. Wyróżniał się dużym, chromowanym grillem i panoramiczną przednią szybą. Gięta była również jego tylna szyba, kończąca się na ustawionym pod kątem ujemnym słupku C, co było wyraźnym zapożyczeniem z mody amerykańskiej. Za jego wzór uznawano Chevroleta Bel-Air, choć europejski model był zdecydowanie skromniejszy, również tu stosowano gustowne, dwukolorowe nadwozie, uzupełnione dwukolorowym wykończeniem wnętrza. Zaowocowało to określeniem „Bauern Buick” (chłopski Buick), jakim szybko obdarzono Opla. Mimo krótkiego okresu produkcji (1957-60), model błyskawicznie wzniósł się niemal na szczyt listy sprzedaży nowych samochodów w Niemczech, ustępując jedynie Garbusowi, od którego był jednak droższy i większy. Pod nowocześnie stylizowaną karoserią znalazły się sprawdzone rozwiązania techniczne, w tym silnik konstrukcyjnie pamiętający lata 30-te, w którym zwiększano jedynie stopień sprężania, przystosowując go do benzyny o wyższej liczbie oktanowej. 45 koni mechanicznych to jednak jak na tamten okres niemało, bo o połowę więcej, niż oferował będący głównym punktem odniesienia, wspomniany już wcześniej Garbus. Jeżeli uda nam się odnaleźć zdrowy i nie wymagający prac renowacyjnych egzemplarz, z pewnością będziemy mieć wiele radości z eksploatacji tego stylowego Opla.
Czytaj dalej Opel Olympia Rekord P1 1958 – 40000 PLN – Legbąd

Opel Olympia A 1968 – SPRZEDANY

Opel Olympia A to oferowana w latach 1968-70 luksusowa odmiana modelu Kadett B. Olympia nawiązywała do chwalebnych chwil w historii marki, nazwy używanej kilkukrotnie w latach 1935-59 roku w modelach Olympia i Olympia Rekord. Wizualnie wyróżnia się winylowym dachem, listwą łączącą tylne światła z satynowego aluminium oraz większą ilością chromowanych ozdób, a także bardziej wyrafinowaną tapicerką. Samochody te dostępne były jako 2- i 4-drzwiowy sedan oraz coupe. Prezentowany Opel Olympia to z pewnością najciekawszy stylistycznie fastback coupe. Jego mechanika pochodzi wprost z Kadetta B, a silnik to 1100 SR – dwugaźnikowy, mimo niewielkiej pojemności dostarczający niemałą jak na te czasy moc 60 KM. Auto jest kompletne we wszystkie charakterystyczne detale, wnętrze jest w pięknym stanie, a blacharka – jak to w Oplu – wymaga interwencji.
Czytaj dalej Opel Olympia A 1968 – SPRZEDANY