Opel Astra G to druga generacja modelu, która debiutowała w 1998 roku. Był to jeden z najpopularniejszych samochodów kompaktowych na świecie i pierwszy Opel z całkowicie ocynkowanym nadwoziem. W zestawieniu z pierwszą generacja, auto znacznie urosło (rozstaw osi zwiększono o około 10 cm), co pozwoliło uzyskać rekordową przestrzeń w klasie we wnętrzu. Opel chwalił się również, że o ok. 20% zmniejszono spalanie paliwa, powiększony został bagażnik, a stylistyka ostała zupełnie nowy wyraz. Ktokolwiek tęskni za tym modelem, może teraz zakupić egzemplarz niemal nieużywany, z przebiegiem jedynie 1280 km.
Czytaj dalej Opel Astra G 2000 – 32000 PLN – Jedlnia
Opel
Opel Rekord C Coupe 1969 – 33900 PLN – Zgierz
Opel Rekord C był nową, klasycznie tylnonapędową konstrukcją debiutującą w 1966 roku. Do 1971 roku wyprodukowano go w liczbie 1 276 681 egzemplarzy i był to pierwszy Opel klasy średniej, który przekroczył milion wyprodukowanych sztuk. Na ten rekordowy wynik składał się szereg wersji nadwoziowych – 2 i 4-drzwiowy sedan, 2 i 4-drzwiowe kombi, coupe, cabrio, panel wagen i nawet specjalnej wersji taxi o przedłużonym rozstawie osi. Piękna i ponadczasowa jest jego boczna linia z charakterystycznym kształtem „bioder”, czyli podniesionych tylnych błotników, najpiękniej prezentująca się w coupe, czyli wersji takiej, jak oferowana przez muzeum w Zgierzu. Pod maską silnik 1,9 CIH o mocy 90 KM – jednostka niezwykle udana i zasiadająca w komorach Opli przez długie lata. Auto jest w stanie do renowacji, choć porusza się o własnych siłach.
Czytaj dalej Opel Rekord C Coupe 1969 – 33900 PLN – Zgierz
Opel Calibra 1995 – SPRZEDANY
W pierwszej połowie lat 90. rynek niewielkich samochodów sportowych został zajęty niemal wyłącznie przez producentów japońskich. Cała europejska motoryzacja wyprodukowała w tym czasie właściwie tylko jeden globalny hit i był nim Opel Calibra (1989-1997). Wśród produkowanych seryjnie samochodów była rekordzistką pod względem aerodynamiki, a jej rekordowo wąskie światła przenie opracowane przez Hella stały się jej znakiem rozpoznawczym. Auto produkowano z czterema jednostkami napędowymi, z których największa (choć nie najmocniejsza) miała 2,5 litra pojemności, układ V6, dwie głowice DOHC oraz 24 zawory. Ten egzemplarz z pewnością wyróżnia się kolorystyką, konfiguracją oraz stanem zachowania. Jest imponujący.
Czytaj dalej Opel Calibra 1995 – SPRZEDANY
Opel Ascona C 1984 – 19900 PLN – Obrowiec
Opel Ascona C pochodzi z trzeciej generacja modelu. Debiutował w 1981 roku, całkowicie odmieniając koncepcję poprzednika. Stylistycznie nawiązywał do mniejszego Kadetta i podobnie jak ten ostatni otrzymał również przedni napęd. Auto było dostępne jako sedan albo liftback z podnoszoną tylną klapą, i taki właśnie samochód prezentuje Komfort-Trans. 90-konny silnik 1.6, który pracuje w tym samochodzie, był początkowo najmocniejszym w całej gamie, choć w 1984 roku ustępował już nowo wprowadzonej jednostce 1.8. Podobnie wersja wyposażeniowa Luxus nie była tą najbogatszą, bo przebijała ją jeszcze CD. W tym egzemplarzu jednak nie wersja i nie silnik sprawiają, że samochód jest godny zainteresowania i podziwu. Wóz ma niezwykle niski przebieg – tylko 64 tys. km i zachowany jest w stanie, w którym tych aut już po prostu nie ma.
Czytaj dalej Opel Ascona C 1984 – 19900 PLN – Obrowiec
Opel Omega B 1994 – SPRZEDANY
Opel Omega B to ostatni z rodziny wielkich, komfortowych, tylnonapędowych sedanów Opla. Dostępny był w latach 1994 – 2003, a prezentowany egzemplarz pochodzi z samego początku produkcji i co ciekawe, zarejestrowany jest na żółte blachy pojazdu zabytkowego. Omega zawsze miała swoich wiernych fanów, którzy do dziś twierdzą, że po niej już nic nigdy nie było takie samo. Polubić w niej można przestrzeń, miękkość zawieszenia i welur foteli. Ten egzemplarz pochodzi z rynku niemieckiego i zachowany jest w bardzo dobrym stanie, a jego przebieg to tylko 54 tys. km. Bardzo ciekawa jest jego konfiguracja tego egzemplarza, z silnikiem 2,5 l V6 i skrzynią automatyczną podróżuje się bardzo przyjemnie.
Czytaj dalej Opel Omega B 1994 – SPRZEDANY
Opel GT 1972 – 135000 PLN – Hornówek
Prototyp Opla GT został po raz pierwszy pokazany na targach IAA w 1965 roku pod nazwą Opel GT Experimental. Wizja wprowadzenia na rynek samochodu sportowego GT firmy Opel wywołało wówczas tyle samo zdumienia, co entuzjazmu. Podłoga i podwozie samochodu zostały przejęte z Kadetta B, natomiast silnik o pojemności 1,9 litra pochodził z Opla Rekorda C. Kierownictwo Opla stanęło przed problemem braku wolnych mocy produkcyjnych, dlatego nadwozie produkowane było przez firmę Chausson we Francji, a lakierowanie i prace nad wewnętrzem powierzono firmie Brissonneau & Lotz. Gotowe nadwozia dostarczano do fabryki Opla w Bochum, gdzie otrzymywały silnik, skrzynię biegów i zawieszenie. Ponad połowę całkowitej produkcji wyeksportowano do USA, gdzie Opla GT uważano za małą Corvettę. W 1973 roku zaprzestano produkcji modelu, a nakład produkcji wyniósł 103463 egzemplarze.
Czytaj dalej Opel GT 1972 – 135000 PLN – Hornówek
Opel GT 1969 – 135000 PLN – Hornówek
Prototyp Opla GT został po raz pierwszy pokazany na targach IAA w 1965 roku pod nazwą Opel GT Experimental. Wizja wprowadzenia na rynek samochodu sportowego GT firmy Opel wywołało wówczas tyle samo zdumienia, co entuzjazmu. Podłoga i podwozie samochodu zostały przejęte z Kadetta B, natomiast silnik o pojemności 1,9 litra pochodził z Opla Rekorda C. Kierownictwo Opla stanęło przed problemem braku wolnych mocy produkcyjnych, dlatego nadwozie produkowane było przez firmę Chausson we Francji, a lakierowanie i prace nad wewnętrzem powierzono firmie Brissonneau & Lotz. Gotowe nadwozia dostarczano do fabryki Opla w Bochum, gdzie otrzymywały silnik, skrzynię biegów i zawieszenie. Ponad połowę całkowitej produkcji wyeksportowano do USA, gdzie Opla GT uważano za małą Corvettę. W 1973 roku zaprzestano produkcji modelu, a nakład produkcji wyniósł 103463 egzemplarze.
Czytaj dalej Opel GT 1969 – 135000 PLN – Hornówek
Opel Olympia Rekord P2 1962 – 16900 PLN – Zgierz
Nazwa Olumpia jest tu hołdem dla modelu z 1937 rok, choć tak napradę to zupełnie nowych samochód, o stylistyce uznawanej wówczas za nowoczesną. Opel Olympia Rekord P2 w odróżnieniu od modelu P1 nie czerpał już wzorców ze stylistyki wozów amerykańskich, był bardziej oszczędny w ozdoby i oferowany był w kilku wersjach nadwoziowych. Debiutował latem 1960 roku, a z poprzednikiem łączyła go w dużej części mechanika i panoramiczna przednia szyba, której oba modele zawdzięczały zresztą literę „P” w nazwie. Samochód pozycjonowany był jako luksusowy, a sprzedaż szła świetnie. Dość powiedzieć, że w ilości sprzedawanych wówczas egzemplarzy pierwszeństwa musiał ustąpić jedynie popularnemu Garbusowi.
Czytaj dalej Opel Olympia Rekord P2 1962 – 16900 PLN – Zgierz
Opel Astra F 1995 – 13500 PLN – Zgierz
Opel Astra F to pojazd klasy kompaktowej produkowany od lata 1991 do wiosny 1998 roku. Jest on następcą Opla Kadetta E i szóstym modelem w serii Kadett/Astra. Podobnie jak jego poprzednik bazuje na platformie GM-T. W latach 90., kiedy Opel zmieniał nazewnictwo modeli, wszystkie poprzednie nazwy zastąpiono kończącymi się na literę „a” (np. Vectra, Omega i Calibra). Ta zmiana miała na celu kreowanie nowego, pozytywnego wizerunku marki. Początkowo trzy- i pięciodrzwiowe Astry F w wersji hatchback dostępne były od sierpnia 1991 roku, a pięciodrzwiowe kombi w październiku. Klasyczny sedan trafił do dealerów w maju rok później. Opel Astra F oferowany był z bogatą gamą silników benzynowych od 1.4 aż po 2.0 oraz 3 wersje diesla. Jeżeli jesteście ciekawi jak jeździ się dziś Astrą pierwszej generacji, zapraszamy do Zgierza.
Czytaj dalej Opel Astra F 1995 – 13500 PLN – Zgierz
Opel Rekord B Coupe 1966 – SPRZEDANY
Opel Rekord B to wyjątkowo rzadki typ. Produkowany był tylko od połowy 1965 do połowy 1966 roku, będąc etapem przejściowym między Rekordem A, a Rekordem C. To w tej generacji debiutował czterocylindrowy silnikiem z unikalną i nietypową konfiguracją wałka rozrządu w głowicy z boku zaworów (CIH), która to dotrwała w produkcji aż do połowy lat 90. Szeroki wybór nadwozi podążał za poprzednikiem. Był 2- i 4-drzwiowy sedan, było wyłącznie 3-drzwiowe kombi (CarAVan), był furgon (panelvan), i wreszcie był bohater tego ogłoszenia, czyli wersja coupe. Dodane tu okrągłe tylne światła zrobiły z niego trochę taką europejską Impalę. Patrząc na jego sylwetkę po latach, stylistycznego rozmachu nie można mu odmówić.
Czytaj dalej Opel Rekord B Coupe 1966 – SPRZEDANY