Archiwum kategorii: Audi

Audi A6 Avant C5 2000 – 10000 PLN – Warszawa

Audi A6 Avant C5 to nie jest klasyk, zakrzyknie wielu z Was. Czas jednak płynie nieubłaganie, i nawet jeżeli jeszcze nie zasługuje na to miano, to youngtimerem jest już z pewnością. Pierwszy model projektowany jako A6 debiutował przecież już 23 lata temu, na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Ponownie jak wiele innych Audi, dziś zdaje się być nowszy i nowocześniejszy stylistycznie od swojej ówczesnej konkurencji. Za dopracowanie jego stylu zadbało włoskie studio Pininfarina. W zestawieniu z poprzednikiem, A6 C4, zmniejszono tu komorę silnika, co sprawiło, że nie oferowano już silnika turbo z pięcioma cylindrami. Zamiast niego miłośnicy turbosprężania mogli wybierać między V6 2,7 T, a czterocylindrowym 1,8 T, takim jak w prezentowanym egzemplarzu. To bardzo lubiana jednostka, która potrafi połączyć ekonomiczną eksploatację z wysoką wytrzymałością. Zestawiając to z nadwoziem Avant, mamy po prostu rozsądne, rodzinne kombi – komfortowe, trwałe i nie skomputeryzowane tak, jak auta o dekadę młodsze. Jeżeli wybierzemy zadbany egzemplarz, z pewnością może się wciąż świetnie sprawdzać w codziennej eksploatacji.
Czytaj dalej Audi A6 Avant C5 2000 – 10000 PLN – Warszawa

Audi A8 2.5 TDI D2 2001 – SPRZEDANE

Audi A8 D2 oferuje świetny komfort, wiele przestrzeni w kabinie i niezłe osiągi, niezależnie od wersji silnikowej. W tym egzemplarzu nie odnajdziemy napędu quattro, a pod maską dzielnie pracuje 2.5 TDI, który w mocniejszej wersji oferował 179 KM. Mało? W tym przypadku oznacza to 8,8 s do pierwszej setki i prędkość maksymalną na poziomie 227 km/h, czyli całkiem nieźle, ale… pamiętajmy, że to nie jest auto do bicia rekordów, chyba, że będziemy walczyć o jak najdłuższy dystans na jednym baku… to tutaj przejechać można nawet ponad 1200 kilometrów. Ten egzemplarz to świetny wybór dla tych, którzy nie lubią głęboko sięgać do kieszeni. I nie chodzi tu tylko wydatki na zakup i paliwo, ale i o serwis. Tu po prostu nie było nigdy zaniedbań eksploatacyjnych, co przy utrzymaniu odpowiedniego reżimu, pozwoli z pewnością jeszcze przebyć wiele szczęśliwych kilometrów.
Czytaj dalej Audi A8 2.5 TDI D2 2001 – SPRZEDANE

Audi 100 GL C1 1974 – 48000 PLN – Poznań

Trudno dziś to sobie wyobrazić, ale w latach 60–tych niewiele osób pamiętało o przedwojennej marce Audi, a charakterystyczne 4 pierścienie kojarzyły się głównie z pyrkającymi “dekawkami” i chyba mało kto wyobrażał sobie wtedy, że w ciągu kilku dekad stanie się ona synonimem marki premium, obok takich wieloletnich potentatów w tej dziedzinie jak Mercedes, BMW, czy Porsche. Co ciekawe, w tamtym czasie to właśnie do właściciela tej pierwszej marki, czyli koncernu Daimler-Benz należało produkujące DKW Auto Union. Firma ta próbowała uruchomić w połowie lat 60-tych produkcję nowoczesnego modelu, jednak skończyło się na DKW F102, będącym hybrydą nowatorskich założeń z przestarzałym dwutaktem, co było tylko gwoździem do trumny dla renomy tego modelu. Dopiero przejęcie przez Volkswagena sprawiło, że fabryka, wraz z całą kadrą świetnych konstruktorów, nabrała wiatru w żagle. Udoskonalono konstrukcję F102 i zaczęto je sprzedawać jako Audi. Był to pierwszy powojenny samochód noszący tę nazwę. Początkowo nie nosił innych oznaczeń, gdyż VW nie planował rozwijania tego projektu. W tym momencie historii pojawia się Ludwig Kraus, czyli główny konstruktor Daimler-Benz, przez wiele lat pracujący dla Auto Union. Trochę z przekory, trochę z ambicji, w wielkiej tajemnicy, opracował od podstaw całkowicie nowy model, czyli prezentowane tutaj Audi 100 C1. Samochód był tak udany, że przez 8 lat produkcji wyprodukowano przeszło 800 tysięcy sztuk, kilkukrotnie więcej niż zakładano, a Audi stało się rozpoznawalną na całym świecie marką.
Czytaj dalej Audi 100 GL C1 1974 – 48000 PLN – Poznań

Audi A6 Avant C4 1997 – 19900 PLN – Chełm

Audi A6 Avant C4 nie ma ogromnego bagażnika, lecz mocno pochylona tylna szyba pozwoliła uzyskać aerodynamiczne kształty i sportowy styl. Do takiej sylwetki oczywiście najlepiej pasują jak najmocniejsze jednostki. Pod maską prezentowanego egzemplarza odnajdziemy topowy silnik ACK – gładko pracujący, sześciocylindrowy, o pojemności 2,8 l i mocy 193 KM, uzyskanej dzięki technice 5 zaworów na cylinder. W kabinie odnajdziemy sporo przestrzeni, przejrzystą deskę rozdzielczą i piękną, jasną, skórzaną tapicerkę. Widać, że to auto z czasów, gdy o klienta walczono stosując jak najlepsze materiały i wykończenie, które nawet po ponad dwóch dekadach wciąż prezentują się doskonale.
Czytaj dalej Audi A6 Avant C4 1997 – 19900 PLN – Chełm

Audi RS6 Avant C5 2003 – 79500 PLN – Rzeszów

18-calowe felgi, szersze nadkola, owalne końcówki wydechów, matowo srebrne lusterka, bardziej zbliżające je optycznie do ziemi zderzaki i listwy progowe. Tak wyglądał kanon tworzenia wersji sportowych, lecz w przypadku Audi RS6 C5 konstruktorzy poszli o krok dalej. Karoseria został usztywniona, by zapewnić lepsze czucie samochodu na zakrętach, a zawieszenie z funkcją Dynamic Ride Control (DRC) zapobiegało nadmiernemu wychyleniu karoserii. Popularne V8 4,2 l wysłano na kurację do słynnej brytyjskiej firmy Cosworth, gdzie silnik otrzymał dwie turbosprężarki i dwie chłodnice powietrza doładowującego. Zamiast wyjściowych 340 KM uzyskano 450 KM, a dalsze zwiększanie mocy maksymalnej ograniczono tylko w obawie o żywotność skrzyni biegów. Osiągi i tak były znakomite, przyspieszenie do pierwszej setki trwa tutaj poniżej 5 sekund, a mówimy przecież o samochodzie, który oferuje przestrzeń i komfort samochodu rodzinnego. Nadwozie Avant nie było w tej generacji jedyne, ale z pewnością jest dziś najbardziej poszukiwane. Po prostu pasuje do charakteru, które właściciel sprzedawanego egzemplarza podkreślił indywidualnymi tablicami – Urwis. Urwis na drodze, chodź gdy zajdzie taka potrzeba, przewiezie kolejnego urwisa albo dwóch na tylnej kanapie. I wszyscy będą zadowoleni 😉
Czytaj dalej Audi RS6 Avant C5 2003 – 79500 PLN – Rzeszów

Audi TT Quattro 8N 2001 – 39000 PLN – Warszawa

Audi TT pierwszej generacji o oznaczeniu kodowym 8N weszło do sprzedaży w 1998 roku. Powszechnie wzbudzało uwagę ciekawą sylwetką, mechanicznie bazując na mechanice z Volkswagena Golfa. Dostępne było początkowo w dwóch wersjach, które łączyła pojemność silnika (1,8 l), a różniły rodzaj napędu, wielkość turbosprężarki i obecność intercoolera. Ta mocniejsza i bardziej dziś pożądana wersja to 225-konne Quattro, takie jak w prezentowanym ogłoszeniu. To doskonale zachowany egzemplarz po pierwszych zmianach modernizacyjnych, wyposażony już w zmodyfikowane zawieszenie, tylny spojler stabilizujący i system ESP. Te modyfikacje wprowadzono po teście Waltera Röhrl’a, który uznał, że auto jest świetne, ale dla niego, a zbyt niebezpieczne dla zwykłych ludzi. Chodziło tu o gwałtowne przejście z podsterowności do nadsterowności, które następowało przy wysokich prędkościach po zdecydowanym odjęciu gazu. Przez miłośników TT właśnie taka odmiana uznawana jest za tą optymalną. Lekki silnik i lekkie nadwozie, a do tego napęd na 4 łapy – i świetna zabawa za kierownicą jest gwarantowana.
Czytaj dalej Audi TT Quattro 8N 2001 – 39000 PLN – Warszawa

Audi A8L W12 D3 2005 – 69900 PLN – Stalowa Wola

Audi A8 W12 D3 debiutowało w 2005 roku, doskonale realizując reklamowe hasło producenta – “Vorsprung durch Technik” (“przewaga dzięki technologii”). W pełni aluminiowa konstrukcja nadwozia to jedno, ale w ślad za jednym wyróżnikiem, poszły tu i kolejne. 12 cylindrów i stały napęd na cztery koła – tego nie mógł wtedy zaoferować ani Mercedes, ani BMW. Jedyna konkurencja to wówczas Volkswagen Phaeton i debiutujący w tym samym momencie Bentley Continental Flying Spur, ale były to konstrukcje pochodzące z tego samego koncernu. Szach i mat. Ferdinand Piech stworzył wówczas imperium, które nie miało sobie równych, a to był jeden z najwspanialszych owoców z czasów jego przywództwa. Co ciekawe, kiedy w 2006 roku pojawił się w ofercie model Audi S8, wcale nie był mocniejszy od A8 W12. Oba miały 450 KM, a różnica objawiała się przede wszystkim w charakterze. Audi A8 W12 D3 nigdy nie miało sportowych ambicji, było też droższe, bardziej ekskluzywne, tak luksusowe, jak tylko mogło być Audi. W takim stanie i konfiguracji, jak w ogłoszeniu, oszałamiające wrażenie robi do dziś.
Czytaj dalej Audi A8L W12 D3 2005 – 69900 PLN – Stalowa Wola

Audi 100 C3 1987 – 39900 PLN – Chełm

Audi 100 C3 otworzyło nowy rozdział w dziejach niemieckiej marki. Było rewolucyjnie aerodynamiczne, komfortowe, o wiele bardziej nowocześnie wystylizowane niż cała ówczesna konkurencja. Dostępny od września 1982 roku pakiet wyposażenia “CS” gwarantował mu bardziej sportowy look. W skład pakietu wchodziły aluminiowe felgi, czarna blenda między tylnymi lampami, światła przeciwmgielne, a we wnętrzu czteroramienna skórzana kierownica, fotel kierowcy z regulacją wysokości, zmienione zagłówki przednich foteli, dodatkowy schowek przed miejscem pasażera. Ten egzemplarz napędza skromna, czterocylindrowa jednostka, lecz to co w nim godne uwagi to oryginalny stan zachowania i wyjątkowo niski przebieg, wynoszący ledwie 36 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Audi 100 C3 1987 – 39900 PLN – Chełm

Audi 100 C3 1985 – 14000 PLN – Puławy

W zestawieniu z pudełkowatym C2, debiutujące w 1982 roku nowe Audi 100 C3 było prawdziwą rewolucją. Współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,30 był rekordowy, a osiągnięto go nie tylko wysmuklając sylwetkę, ale i pracując nad detalami, jak na przykład nad bocznymi szybami, które nie wchodzą tu w głąb uszczelki, a układały się gładko nad nią, nie tworząc niepotrzebnych zawirowań powietrza. W efekcie z tej samej mocy co u konkurencji, udawało się uzyskać wyższą prędkość maksymalną i niższe spalanie, a także niższy poziom hałasu w kabinie. Same plusy. Z czasem doceniono również dwustronnie ocynkowaną karoserię, która nie poddawała się korozji. Szczególnie cenione i lubiane jako youngtimery są wersje z pięciocylindrowymi silnikami, dające tej eleganckiej limuzynie piękne brzmienie i nieco bardziej drapieżny charakter. Takie R5 2,2 l potrafi zapewnić już całkiem niezłą dynamikę, a welurowe fotele zadbają, by poczuć się w podróży naprawdę dobrze. Na pokładzie jest tu nawet automatyczna klimatyzacja, co w połowie lat 80-tych było rzadko spotykanym elementem wyposażenia samochodu. Przesiadka z kilkuletniego Audi na taki statek niejednemu da do pomyślenia, czy droga ewolucji w motoryzacji oby na pewno idzie w dobrą stronę…
Czytaj dalej Audi 100 C3 1985 – 14000 PLN – Puławy

Audi 90 Quattro B3 1989 – SPRZEDANE

Audi 90 to najlepiej wyposażona i najbardziej luksusowa wersja popularnej 80-tki. Zaprezentowane w 1987 roku, oferowane było do 1991 roku w sześciu wersjach silnikowych, a dodatkowo cztery z nich mogły posiadać napęd quattro. 136-konna, pięciocylindrowa jednostka NG, taka jak w prezentowanym Audi 90 Quattro B3, była wyborem najpopularniejszym. Z tym silnikiem auto zdolne było rozpędzić się do pierwszej setki już w 9,2 s i osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 202 km/h. Pod koniec lat 80-tych były to wartości, jakich oczekiwać można było raczej po samochodach sportowych, niż po niewielkich, rodzinnych sedanach. Tu jednak nie wszystko wyglądało tak, jak w typowym wozie klasy średniej. Z przodu 90-tka wyróżnia się szerokimi światłami i kierunkowskazami zintegrowanymi na zderzaku ze światłami przeciwmgielnymi, a z tyłu – światłami zachodzącymi na klapę. We wnętrzu – inne zagłówki, komputer pokładowy, pełne wyposażenie elektryczne i automatyczna klimatyzacja. Wszystko, czego dusza zapragnie w doskonale zabezpieczonym przed korozją nadwoziu, z kultowym napędem na cztery koła i solidną dawką mocy. Brzmi świetnie i na wartości tracić nie będzie.
Czytaj dalej Audi 90 Quattro B3 1989 – SPRZEDANE