Audi A4 B5 to pierwsza generacja tego modelu. Samochód zastępował model 80, zadebiutował w 1994 roku i był produkowany do roku 2001. Model bazuje na nowej płycie podłogowej VAG PL45, czyli spokrewniony jest z innym niezwykle popularnym samochodem tego czasu, Volkswagenem Passatem B5. Pod maską tego egzemplarza pracuje 30-zaworowa jednostka 2,8 l V6, najmocniejsza w gamie modeli cywilnych, czyli nie uwzdlędniając S4 i RS4. W rezultacie jest to niezły sleeper. 193 KM i 8,8 do setki to nie są parametry, których spodziewamy się widząc tę sylwetkę. Ten ładnie utrzymany egzemplarz pochodzi z Szwajcarii, 4 lata temu przyjechał do Polski i jest w ostatnich latach w stałej eksploatacji.
Czytaj dalej Audi A4 B5 1997 – 18500 PLN – Wrocław
Audi
Audi RS6 Avant C5 2003 – 79000 PLN – Wrocław
Motoryzacja spod znaku ośmiu cylindrów w układzie widlastym powoli odchodzi już do lamusa, choć ledwie 2 dekady temu na rynku mieliśmy niezwykle szeroki wybór samochodów z takimi jednostkami. Mogliśmy odnaleźć je w autach luksusowych, jak i sportowych, jak i w rodzinnych kombi. Jednym z nich było Audi RS6 Avant C5 z lat 2002 – 2004. Napędzane jest 40-zaworową jednostką V8 o pojemności 4,2 l, wspomaganą dwiema turbosprężarkami. Choć podobną jednostkę mogliśmy odnaleźć w wersji S6 4.2, tu oferuje ona 450 zamiast 340 koni mechanicznych, co zapewnia zauważalną różnicę. Napęd na cztery koła realizowany jest za pośrednictwem pięciobiegowej automatycznej Tiptronic i centralnego mechanizmu różnicowego Torsen. Napęd standardowo rozłożony jest równomiernie na przód i tył, aż do wystąpienia poślizgu, a w razie potrzeby ciąg zostaje przekazany tam, gdzie jest przyczepność. Pierwsza setka jest tu w zasięgu już niespełna pięciu sekund, co z pewnością jest niezłym wynikiem, jak na rodzinne kombi.
Czytaj dalej Audi RS6 Avant C5 2003 – 79000 PLN – Wrocław
Audi A6 C4 1995 – 57000 PLN – Wrocław
Audi A6 C4 wprowadzone zostało w 1994 roku, jako zmodernizowana wersja Audi 100 C4. Wyróżniały je białe klosze kierunkowskazów, nowe przednie i tylne światła oraz kilka innych detali, ale zasadnicza konstrukcja pozostała bez zmian. Sylwetka wciąż prezentowała się nowocześnie, wnętrze oferowało sporo miejsca i komfortu, a oferta silnikowa była bogata. Ten oferowany ma pod maską V6 o pojemności 2,6 l. Może być ciekawą propozycją, szczególnie dla fanów marki, poszukujących świetnie utrzymanego auta z lat 90. z niewielkim przebiegiem i odporną na korozję ocynkowaną karoserią.
Czytaj dalej Audi A6 C4 1995 – 57000 PLN – Wrocław
Audi A8 4.2 Quattro D2 1996 – 29000 PLN – Gogolin
Audi A8 D2 to przedstawiciel luksusowego segmentu F, będący w momencie debiutu prawdziwym wzorem nowoczesności. W odróżnieniu od poprzednika, molu V8, tym razem konstrukcja jego nadwozia została w całości wykonana z aluminium. Koncepcja aluminiowej konstrukcji samochodu opracowana przez Audi nosi nazwę Audi Space Frame (ASF) i była wówczas dumą marki, pozwalającą oszczędzić masę nawet o kilkaset kilogramów względem konkurencji. Dość powiedzieć, że z dużym silnikiem 4.2 V8 pod maską masa własna Audi A8 zamykała się w 1750 kilogramach, a nawet znacznie odelżona względem poprzedniej generacji S klasa W220 ważyła w wersji S 430 4Matic już 1980 kg. To był technologiczny nokaut, który przekładał się również na sztywność konstrukcji i osiągi. Ten egzemplarz przybył do Polski z Hiszpanii, ma na pokładzie 4.2 V8, napęd quattro i 296 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Audi A8 4.2 Quattro D2 1996 – 29000 PLN – Gogolin
Audi S6 C4 Avant 1995 – 89999 PLN- Wiązowna
Ur-S6 to zwyczajowa nazwa S6 generacji C4, która szczególnie przyjęła się na rynku USA. Znaczenie ma analogiczne, jak określenie Ur-quattro, czyli jest to pierwsze, oryginalne S6. To co je wyróżnia to rzędowy, pięciocylindrowy, wzdłużnie umieszczony silnik o konstrukcji 20-zaworowej, wzmocniony turbosprężarką. Choć duże kombi z mocnymi silnikami mają się świetnie, wszystko wskazuje na to, że pięciocylindrówki to odchodzący gatunek. Jedynym przedstawicielem z rzędową turbodoładowaną piątką pozostał już tylko jeden model Audi – RS3, jednak o zgoła innej koncepcji sytuowania napędu – poprzecznie i z napędem realizowanym przez Haldex, a nie kultowe Quattro z mechanicznym Torsenem. Ten egzemplarz to bardzo unikalna konfiguracja, powstała w ilości 32 sztuk (według danych Audi of America Inc.) Warto zauważyć, że każde S6 nie będące już V8, a legendarnym R5, to już wyjątkowy egzemplarz, nie tylko dla fanów marki.
Czytaj dalej Audi S6 C4 Avant 1995 – 89999 PLN- Wiązowna
Audi TT 1.8 Turbo Quattro 2000 – 75000 PLN – Raszyn
Audi TT debiutowało w 1998 roku i już wtedy było jasne, że w przyszłości będzie to klasyk. Zarówno coupe, jak cabriolet natychmiastowo przykuwały uwagę swoją sylwetką, właściwie pozbawioną prostych linii i pełną pięknych detali. Motyw otoczonego śrubami okrągłego wlotu paliwa jest tu powtórzony na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, klamkach drzwi i wlotach powietrza. Wszystko zdaje się być spójne i dobrze wykonane, w fotelu zapadasz się głeboko i czujesz się wprost otoczony sportowym samochodem, który z kierowcą potrafi stworzyć poczucie jedności. Po poprawkach wprowadzonych w początkowej fazie produkcji, samochód prowadzi się świetnie. Z silnikiem 1,8 turbo i napędem guattro w wersji 225-konnej mocy jest tu mnóstwo, a wrażenia z jazdy są pierwszorzędne. Ten egzemplarz z pewnością przykuwa uwagę kolorem – imola gelb nie należał do najpopularniejszych kolorów, gdy auto było nowe, ale dziś z całą pewnością jest jednym z najbardziej pożądanych.
Czytaj dalej Audi TT 1.8 Turbo Quattro 2000 – 75000 PLN – Raszyn
Audi S8 D4 2012 – 189900 PLN – Gliwice
Audi S8 D4 to supersportowa i luksusowa limuzyna, która ma dwie twarze. Z jednej strony wykorzystywana na maksimum potrafi zrobić użytek z napędu na cztery koła i podwójnie doładowanej jednostki V8, która z pojemności 4 l potrafi wykrzesać moc 520 koni mechanicznych, katapultując się do setki w 4,2 sekundy. Z drugiej wyposażone jest w technologię „cut-off”, pozwalającą używać przy spokojnej jeździe jedynie czterech cylindrów. Owocuje tu niesamowicie niskim zużyciem paliwa jak na silnik o takim potencjale, gdyż średnie zużycie paliwa wynosi tu około 10 l na 100 km. Warunki w środku są tu królewskie, co jest następstwem rozstawu osi sięgającego niemal 3 metrów oraz bogatego wyposażenia wnętrza. Ten egzemplarz przybył do Polski z rynku japońskiego. Jego przebieg to tylko 65 tys. km.
Czytaj dalej Audi S8 D4 2012 – 189900 PLN – Gliwice
Audi Coupe Quattro 1985 – 213000 PLN – Świdnica
Audi Coupe Typ 85 debiutowało na salonie w Paryżu w 1980 roku. Było wręcz bliźniaczo podobne do święcącego triumfy na rajdowtch trasach Audi quattro, choć pozbawiono je poszerzeń błotników. Dostępne było w wersji Coupe, Coupe GT i Coupe Quattro, czyli takie jak to oferowane przez TMT Moto Group. Mamy tu na pokładzie to, co w Audi zawsze najważniejsze, czyli stały napęd na cztery koła, a także pięciocylindrową jednostkę 2,2 l o mocy 137 KM. To, co wyróżnia je wizualnie, to mały napis „quattro” na tylnych bocznych szybach, a także większy na tylnej szybie, ułożony z elementów grzejnych. To był bajer, który wybitnie wyróżniał je zimą, podczas rozmrażania szyb. Auto otrzymało również wysoki tylny spojler, analogiczny jak w Quattro. Ciekawostką jest, że model ten wyprodukowano w mniejszej serii niż oryginalne, turbodoładowane Audi Quattro. Od 1984 do 1988 roku stworzono 8000 egzemplarzy Audi Coupe Quattro, a oryginalnych Quattro powstało 11000.
Czytaj dalej Audi Coupe Quattro 1985 – 213000 PLN – Świdnica
Audi A8 D4 2011 – 146900 PLN – Gliwice
Audi A8 to luksusowy pojazd marki Audi, produkowany od połowy 1994 roku w czterech generacjach. Potomek kultowego Audi V8 z 1988 roku z ogłoszenia to trzecia generacja oznaczona symbolem D4. Została zaprezentowana jesienią 2009, a trafiła do produkcji zimą 2009 roku. A8 D4 oparte zostało na płycie podłogowej MBL opracowanej przez koncern Volkswagen Group. Do jego produkcji wykorzystana została także technologia Audi Space Frame znana z poprzednich generacji A8. Ten egzemplarz skrywa jednostkę 4.2 V8 o mocy 372 KM oraz napęd quattro. Jego przebieg to tylko 62 tys. km.
Czytaj dalej Audi A8 D4 2011 – 146900 PLN – Gliwice
Audi S2 Coupe 1992 – 174999 PLN – Raszyn
Audi S2 Coupe 2.2i Turbo 20V to topowa wersja niemieckiego coupe, oficjalny następca kultowego modelu quattro. Turbodoładowany, 5-cylindrowy, 20-zaworowy silnik napędza tu stale 4 koła, co w zestawieniu z manualną skrzynią biegów zapewnia fantastyczne wrażenia z szybkiej jazdy po dowolnej nawierzchni. Zbudowano ich 7370 sztuk i jest to już puszukiwany kolekcjonersko temat. Ten egzemplarz to model przedliftowy z silnikiem 3B o mocy 220 KM i pięciostopniową skrzynią biegów. Ma świetny kolor i ciekawą historię – już od nowości jeździło po polskich drogach.
Czytaj dalej Audi S2 Coupe 1992 – 174999 PLN – Raszyn