Audi 80 Sport Edition to wyjątkowo rzadka wersja modelu B3. Wyposażona w fabryczny body-kit firmy Kamei, wypuszczona została na koniec produkcji i nie tylko wyglądała drapieżnie, ale i otrzymała mocne serce. Nie było w B3 sześciu cylindrów, ale za to zaproponowano dwulitrową, szesnastozaworową jednostkę, która potrafiła wygenerować 137 KM. Ten egzemplarz wyróżnia się piękną kolorystyką i absolutnie niespotykanym dziś stanem zachowania. Auto ma tylko 20 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Audi 80 Sport Edition B3 1990 – 75000 PLN – Bytów
Audi
Audi S6 Plus Avant C4 1997 – 80000 PLN – Tychy
300 km/h na liczniku to mocna obietnica, jednak złożona tu nie bez powodu. Audi S6 Plus Avant to rzadki typ, produkowany tylko przez 15 miesięcy praprzodek modeli RS. Zbudowano ich tylko 855 sztuk, a za ich opracowanie, podobnie jak wcześniej modelu RS2, odpowiedzialna była spółka quattro GmbH. To kombi było jeszcze mocniejsze od mniejszego brata. Moc jednostki napędowej 4.2 V8 została tu zwiększona z 290 do 326 KM, dzięki czemu pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 5,6 s. Samochód otrzymał wydajniejsze hamulce, sześciobiegową skrzynię manualną z krótszymi przełożeniami, wzmocnione zawieszenie oraz 17-calowe felgi z oponami o średnicy 255 mm. Ma również drobne różnice zewnętrze i wewnętrzne, które z pewnością wychwyci wprawne oko.
Czytaj dalej Audi S6 Plus Avant C4 1997 – 80000 PLN – Tychy
Audi TT Roadster 2000 – 39000 PLN – Gogolin
Audi TT debiutowało w 1998 roku i już wtedy było jasne, że w przyszłości będzie to klasyk. Zarówno coupe, jak cabriolet natychmiastowo przykuwały uwagę swoją sylwetką, właściwie pozbawioną prostych linii i pełną pięknych detali. Motyw otoczonego śrubami okrągłego wlotu paliwa jest tu powtórzony na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, klamkach drzwi i wlotach powietrza. Wszystko zdaje się być spójne i dobrze wykonane, w fotelu zapadasz się głęboko i czujesz się wprost otoczony sportowym samochodem, który z kierowcą potrafi stworzyć poczucie jedności. Po poprawkach wprowadzonych w początkowej fazie produkcji, samochód prowadzi się świetnie. Z silnikiem 1,8 turbo i napędem quattro w wersji 225-konnej mocy jest tu mnóstwo, a wrażenia z jazdy są pierwszorzędne.
Czytaj dalej Audi TT Roadster 2000 – 39000 PLN – Gogolin
Audi TT 1.8 Turbo Quattro 2000 – 75000 PLN – Raszyn
Audi TT debiutowało w 1998 roku i już wtedy było jasne, że w przyszłości będzie to klasyk. Zarówno coupe, jak cabriolet natychmiastowo przykuwały uwagę swoją sylwetką, właściwie pozbawioną prostych linii i pełną pięknych detali. Motyw otoczonego śrubami okrągłego wlotu paliwa jest tu powtórzony na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, klamkach drzwi i wlotach powietrza. Wszystko zdaje się być spójne i dobrze wykonane, w fotelu zapadasz się głeboko i czujesz się wprost otoczony sportowym samochodem, który z kierowcą potrafi stworzyć poczucie jedności. Po poprawkach wprowadzonych w początkowej fazie produkcji, samochód prowadzi się świetnie. Z silnikiem 1,8 turbo i napędem guattro w wersji 225-konnej mocy jest tu mnóstwo, a wrażenia z jazdy są pierwszorzędne. Ten egzemplarz z pewnością przykuwa uwagę kolorem – imola gelb nie należał do najpopularniejszych kolorów, gdy auto było nowe, ale dziś z całą pewnością jest jednym z najbardziej pożądanych.
Czytaj dalej Audi TT 1.8 Turbo Quattro 2000 – 75000 PLN – Raszyn
Audi 100 S Coupe 1972 – REZERWACJA
Dziś Audi okupuje wszystkie elementy rynku, ale przeszło pół wieku temu sytuacja była zgoła odmienna. W ofercie były tylko skromne sedany, i dopiero Audi 100 Coupe S jako debiutujące na rynku w 1970 roku przełamało ten trend, będąc pierwszym model marki obliczonym na blask i sławę. Ówczesna prasa używała nawet porównań do Astona Martina DBS i Fiata Dino, choć mechanika niemieckiego auta była zdecydowanie bardziej powszednia i oparta o popularny, przednionapędowy model Audi 100 C1. Sprzedaż nigdy nie była masowa, choć po latach zainteresowanie tym klasykiem rośnie, na co wpływ ma z pewnością fantastyczna linia i design jego nadwozia. Ten egzemplarz to projekt w trakcie renowacji.
Czytaj dalej Audi 100 S Coupe 1972 – REZERWACJA
Audi RS6 Avant C5 2003 – Wrocław
Motoryzacja spod znaku ośmiu cylindrów w układzie widlastym powoli odchodzi już do lamusa, choć ledwie 2 dekady temu na rynku mieliśmy niezwykle szeroki wybór samochodów z takimi jednostkami. Mogliśmy odnaleźć je w autach luksusowych, jak i sportowych, jak i w rodzinnych kombi. Jednym z nich było Audi RS6 Avant C5 z lat 2002 – 2004. Napędzane jest 40-zaworową jednostką V8 o pojemności 4,2 l, wspomaganą dwiema turbosprężarkami. Choć podobną jednostkę mogliśmy odnaleźć w wersji S6 4.2, tu oferuje ona 450 zamiast 340 koni mechanicznych, co zapewnia zauważalną różnicę. Napęd na cztery koła realizowany jest za pośrednictwem pięciobiegowej automatycznej Tiptronic i centralnego mechanizmu różnicowego Torsen. Napęd standardowo rozłożony jest równomiernie na przód i tył, aż do wystąpienia poślizgu, a w razie potrzeby ciąg zostaje przekazany tam, gdzie jest przyczepność. Pierwsza setka jest tu w zasięgu już niespełna pięciu sekund, co z pewnością jest niezłym wynikiem, jak na rodzinne kombi.
Czytaj dalej Audi RS6 Avant C5 2003 – Wrocław
Audi S4 Cabriolet B6 2005 – 75000 PLN – Poznań
Audi S4 zadebiutowało w nadwoziu Cabriolet dopiero w generacji B6 w 2005 roku. Pomysł, aby duży, wolnossący silnik V8 zamontować w niewielkim, otwartym nadwoziu zdaje się być doskonały, stąd dziwić może jedynie, że zrobiono to tak późno. Wóz jest standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła Torsen (quattro) z symetrycznym rozdziałem momentu obrotowego (50:50) pomiędzy obiema osiami. 5,6 s do setki może zrobić wrażenie, 344 konie mechaniczne pod nogą warto mieć, ale jeszcze bardziej niż pędzić, warto tego silnika posłuchać. Jak to cabrio, zawsze się sprawdzi podczas spokojnej, rekreacyjnej przejażdżki w słoneczny dzień. To tworzy prawdziwie dwoistą naturę, która sama w sobie może być ogromną zachętą do zakupu tego samochodu.
Czytaj dalej Audi S4 Cabriolet B6 2005 – 75000 PLN – Poznań
Audi S8 D4 2014 – 219000 PLN – Warszawa
Audi S8 D4 to supersportowa i luksusowa limuzyna, która ma dwie twarze. Z jednej strony wykorzystywana na maksimum potrafi zrobić użytek z napędu na cztery koła i podwójnie doładowanej jednostki V8, która z pojemności 4 l potrafi wykrzesać moc 520 koni mechanicznych, katapultując się do setki w 4,2 sekundy. Z drugiej wyposażone jest w technologię „cut-off”, pozwalającą używać przy spokojnej jeździe jedynie czterech cylindrów. Owocuje tu niesamowicie niskim zużyciem paliwa jak na silnik o takim potencjale, gdyż średnie zużycie paliwa wynosi tu około 10 l na 100 km. Warunki w środku są tu królewskie, co jest następstwem rozstawu osi sięgającego niemal 3 metrów oraz bogatego wyposażenia wnętrza. Ten egzemplarz przybył do Polski z rynku japońskiego. Jego przebieg to tylko 90 tys. km.
Czytaj dalej Audi S8 D4 2014 – 219000 PLN – Warszawa
Audi S2 Coupe 1992 – 174999 PLN – Raszyn
Audi S2 Coupe 2.2i Turbo 20V to topowa wersja niemieckiego coupe, oficjalny następca kultowego modelu quattro. Turbodoładowany, 5-cylindrowy, 20-zaworowy silnik napędza tu stale 4 koła, co w zestawieniu z manualną skrzynią biegów zapewnia fantastyczne wrażenia z szybkiej jazdy po dowolnej nawierzchni. Zbudowano ich 7370 sztuk i jest to już puszukiwany kolekcjonersko temat. Ten egzemplarz to model przedliftowy z silnikiem 3B o mocy 220 KM i pięciostopniową skrzynią biegów. Ma świetny kolor i ciekawą historię – już od nowości jeździło po polskich drogach.
Czytaj dalej Audi S2 Coupe 1992 – 174999 PLN – Raszyn
Audi RS4 B7 2007 – 119500 PLN – Wrocław
Drugie Audi RS4 zbudowane zostało na platformie B7. Propozycja quattro GmbH została zaprezentowany w lutym 2005 roku podczas uroczystości Audi „quattro Night” w siedzibie firmy w Ingolstadt w Niemczech. Samochód oferowany był w nadwoziu kombi, cabrio oraz sedan, czyli takim jak prezentowane w ogłoszeniu. Pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 4,8 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Wizualnie od modelu S4 różni się jeszcze bardziej poszerzonymi nadkolami i większymi wlotami, które łapią powietrze dla dwóch dodatkowych chłodnic płynu. We wnętrzu zawitało włókno węglowe, licznik okrążeń, system audio Bose, a także oznaczenia RS4 i aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek. Silnik V8 4,2 l w B7 RS4 ma wspólny blok z tym z modelu R8 i oferuje 420 KM, czyli ponad 100 KM z litra pojemności, co zawsze robi wrażenie w silniku wolnossącym, podobnie jak czerwone pole przy 8250 obr./min w jednostce o tak dużej pojemności.
Czytaj dalej Audi RS4 B7 2007 – 119500 PLN – Wrocław