Archiwum kategorii: Audi

Audi 200 C3 1988 – 23500 PLN – Gliwice

Audi 200 C3 to była topowa i najbardziej wyrafinowana propozycja niemieckiej marki, aż do czasu, kiedy pojawił się model V8. Powstawały dwie generacje, C2 od 1979 do 1982 roku oraz C3 od 1983 do 1991 roku. Auto było w dużej mierze podobne do modelu 100, ale pod maską pracowało tu zawsze pięć cylindrów, gwarantujące przyjemne i charakterystyczne brzmienie. Przód wyróżniał się szerszymi światłami, standardowymi światłami przeciwmgielnymi, dużym przednim spojlerem w kolorze nadwozia i inną maską. Podczas gdy setkę oferowano w kilku standardach wyposażenia, tu dostępny był tylko jeden – odpowiednio luksusowy. Wyjątkowy charakter tego samochodu poczujemy od razu zasiadając w jego wnętrzu – tu nawet fotele były inne, bardziej bogato wyściełane, tapicerowane doskonałej jakości welurem.
Czytaj dalej Audi 200 C3 1988 – 23500 PLN – Gliwice

Audi A6 C5 1998 – 16500 PLN – Nowy Sącz

Audi A6 C5 to druga generacja modelu A6 i zarazem piąta, licząc od początku modelu Audi 100. Model produkowany w latach 1997–2004 wyróżniał się aerodynamiczną sylwetką z współczynnikiem Cx na poziomie 0,28, a ciekawostką jest fakt, że nad designem sprawowało pieczę włoskie studio Pininfarina. Karoseria tego modelu została zabezpieczona poprzez obustronne cynkowanie. Do wyboru było aż dziewięć jednostek benzynowych i dwie wysokoprężne. 165-konna jednostka V6 o pojemności 2,4 l była jednym z najpopularniejszych ówcześnie wyborów. Nie jest specjalnie dynamiczna ani ekonomiczna, ale za to ładnie brzmi. Zaletą obecnie jest z pewnością niska cena zakupu tych samochodów. Zestawiając z konkurentami w postaci BMW i Mercedes w analogicznym stanie – Audi jest zdecydowanie tańsze. No i o auto wolne od korozji jest zdecydowanie łatwiej, niż w przypadku Mercedesa z tych lat…
Czytaj dalej Audi A6 C5 1998 – 16500 PLN – Nowy Sącz

Audi A8 L D4 2014 – 159000 PLN – Warszawa

Audi A8 trzeciej generacji, oznaczone symbolem D4, to model produkowany w latach 2009-2017. Wykorzystuje technologię Audi Space Frame, znaną z poprzednich generacji A8 i pozwalającą uzyskać najniższą masę własną i najniższe spalanie wśród całej konkurencji AWD w swoim segmencie. Prezentowany egzemplarz to wersja z dłuższym nadwoziem, po zmianach liftingowych wprowadzonych w 2013 roku. Wyróżnia się bardzo bogatym wyposażeniem, pochodzi z rynku amerykańskiego, sprowadzone do Polski było jako nowe w 2014 roku, a do dziś ma niezwykle niski przebieg i piękny stan.
Czytaj dalej Audi A8 L D4 2014 – 159000 PLN – Warszawa

Audi S8 D2 2000 – 65999 PLN – Piekary Śląskie

Na przełomie wieków Audi było w szczytowym momencie pogoni za Mercedesem i BMW. Debiutujące w 1996 roku Audi S8 D2 zachwycało w pełni aluminiową konstrukcją nadwozia, niezwykle skutecznym napędem quattro, 5-stopniową skrzynią tiptronic i 340-konną V8-mką, którą podczas liftingu w 1999 roku wzbogacono o piąty zawór przy każdym cylindrze i wzmocniono do 360 KM. Z masą własną na poziomie 1750 kilogramów ta luksusowa limuzyna była lżejsza od konkurencji o dobre 200 kilogramów, a to zdecydowanie pomogło podkreślić jej sportowy charakter. Z zewnątrz Audi S8 D2 pozostaje powściągliwe i dyskretne. Fabrycznie wyróżaniają je niewielkie oznaczenia na grillu i tylnej klapie, lusterka z polerowanego aluminium i obniżone zawieszenie oraz 18-calowe felgi AVUS II. Tu sprzedający starał się podkreślić charakter samochodu, montując gwintowane zawieszenie, felgi z nowszego Audi A8 i wydech MG Motorsport.
Czytaj dalej Audi S8 D2 2000 – 65999 PLN – Piekary Śląskie

Audi A8 L D2 2001 – 59900 PLN – Nieporęt

Jeżeli ktokolwiek na początku XXI wieku miałby wątpliwości co do tego, czy Audi potrafi produkować luksusowe samochody, tak skonfigurowany i wyposażony egzemplarz Audi A8 L D2 mógłby przekonać każdego. Przedłużony rozstaw osi, skórzana tapicerka, dekory z egzotycznego drewna, lodówka z barkiem wraz z dwiema szklankami Audi czy elektrycznie otwierany stolik w fotelu pasażera. Wszystko, czego dusza zapragnie, i to zaproponowane na platformie zdecydowanie bardziej nowoczsnej niż w ówczesnej konkurencji, z napędem quattro i w oparciu o w pełni aluminiową konstrukcję. To były lata, kiedy Audi reklamowało hasło „Vorsprung durch Technik” – „przewaga dzięki technice”, a flagowy model był prawdziwym popisem technologicznych możliwości, szczególnie imponujący, gdy był konfigurowany pod prezesa podróżującego z szoferem.
Czytaj dalej Audi A8 L D2 2001 – 59900 PLN – Nieporęt

Audi A8 W12 D3 2005 – 79900 PLN – Warszawa

Auto wcale nie musi być sportowe, by kipieć testosteronem. Potwierdzi to każdy, kto choć raz widział, jak Jason Statham rozprawia się z wrogami za kierownicą Audi A8 w filmie Transporter 2. Jednak nie trzeba być fanem kina akcji, by docenić tę flagową limuzynę Audi, szczególnie gdy pod jej maską znajduje się kultowe W12. Jak na reprezentacyjny, chętnie wybierany przez głowy państw model przystało, A8 jest bardzo komfortowe także w drugim rzędzie — kanapa jest wygodna, a pasażerowie mają własne strefy klimatyzacji i podgrzewane siedzenia. Bagażnik bez problemu pozwoli pomieścić bagaże 4 osób nawet na dłuższy wypad lub zestaw garniturów dla zabieganego businessmana w delegacji.
Czytaj dalej Audi A8 W12 D3 2005 – 79900 PLN – Warszawa

Audi A8 D2 2001 – 47000 PLN – Wrocław

Audi A8 D2 to był samochód, którym niemiecki producent po raz pierwszy dopadł konkurencję w segmencie samochodów luksusowych. Nie tylko stworzył równie dobry wóz, ale i zaoferował coś więcej. Pierwsza rzecz – napęd quattro. Dziś obie osie napędzają wszyscy, ale w roku debiutu modelu A8 D2 – 1994 – nie oferowała tego ani S klasa Mercedesa, ani seria 7 od BMW. Druga sprawa – ASF – to pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód, którego konstrukcja została w pełni wykonana z aluminium, dzięki czemu na masie oszczędzono kilkaset kilogramów. To były lata, kiedy Audi reklamowało hasło „Vorsprung durch Technik” – „przewaga dzięki technice”, a flagowy model był prawdziwym popisem technologicznych możliwości. Po upływie dwóch dekad ten model wciąż może robić świetne wrażenie. Grunt, by był we właściwych rękach, ale ten poliftowy egzemplarz sprowadzony ze Szwajcarii wygląda doskonale.
Czytaj dalej Audi A8 D2 2001 – 47000 PLN – Wrocław

Audi A8 L D2 2001 – 53800 PLN – Bojadła

Jeżeli ktokolwiek na początku XXI wieku miałby wątpliwości co do tego, czy Audi potrafi produkować luksusowe samochody, tak skonfigurowany i wyposażony egzemplarz Audi A8 L D2 mógłby przekonać każdego. Przedłużony rozstaw osi, piękne koniakowe skóry, dekory z egzotycznego drewna, telefon wraz z faksem, zestaw audio z DVD i monitorami w zagłówkach, lodówka z barkiem wraz z dwiema szklankami Audi exclusive czy elektrycznie otwierany stolik w fotelu pasażera. Wszystko, czego dusza zapragnie, i to zaproponowane na platformie zdecydowanie bardziej nowoczsnej niż w ówczesnej konkurencji, z napędem quattro i w oparciu o w pełni aluminiową konstrukcję. To były lata, kiedy Audi reklamowało hasło „Vorsprung durch Technik” – „przewaga dzięki technice”, a flagowy model był prawdziwym popisem technologicznych możliwości, zwłaszcza gdy pierwszy właściciel rozpędził się zamawiając dodatki.
Czytaj dalej Audi A8 L D2 2001 – 53800 PLN – Bojadła

Audi Cabriolet 1995 – 69000 PLN – Poznań

Audi Cabriolet debiutowało w 1991 roku i był to pierwszy otwarty model koncernu od czasu Auto Union 1000 Sp z 1959 roku. W jego przygotowanie włożono wiele sił i prac, design zapożyczył wiele elementów od topowego S2 Coupe, a pod maską w ciągu 9-letniego okresu produkcyjnego montowano w sumie 7 silników, łącznie z montowanym od 11.1992 do końca produkcji najmocniejszym V6 po pojemności 2,8 l i mocy 174 KM. Znajdziemy go również pod maską prezentowanego egzemplarza w pięknym, ciemnym, zielonym kolorze LY6P Ragusa Metallic. Na jego pokładzie odnajdziemy niemal wszystko, co można było tu zamówić – soczewkowe światła, komputer pokładowy, świetne fotele kubełkowe Recarro, oryginalny windshot, a także tuning z epoki – obniżone zawieszenie Weitec, sportowy tłumik Sebring, system audio i 3-częściowe felgi aluminiowe Kerscher.
Czytaj dalej Audi Cabriolet 1995 – 69000 PLN – Poznań

Audi S4 quattro Avant B7 2006 – 64000 PLN – Gdynia

Audi S4 quattro Avant B7 debiutowało pod koniec 2004 roku, będąc wersją rozwojową modelu B6. Choć było pozycjonowane jako nowy model, zmiany były głównie kosmetyczne, auto zachowało nawet swoje fabryczne oznaczenie kodowe 8ED. Wciąż bez zmian pozostał znany i lubiany silnik BBK, czyli jednostka V8 o pojemności 4,2 l, 40 zaworach i mocy 340 KM, osiąganej przy 7000 obr./min. Zarówno poprzednik, jak i następca mieli V-szóstki z turbodoładowaniem lub kompresorem, jednak tu jest stara dobra szkoła, bo przecież nie ma nic lepszego niż duża pojemność skokowa silnika, szczególnie w zestawieniu z nadwoziem, które według dzisiejszych standardów uchodzi za niemal kompaktowe.
Czytaj dalej Audi S4 quattro Avant B7 2006 – 64000 PLN – Gdynia