Archiwum kategorii: Polonez

FSO Polonez 1990 – 11000 PLN – Konopiska

Miał nosek z wersji coupe, tylne szybki ułatwiające widoczność podczas cofania i tylną klapę sięgającą aż do podłogi, co wydatnie ułatwiło załadunek bagażnika. FSO Polonez jako tak zwana „przejściówka” to dla wielu najlepszy etap ewolucji niegdysiejszej dumy polskiej motoryzacji. Ten egzemplarz na dodatek ma wyjątkowo oryginalne zestawienie kolorystyczne. Zarówno z zewnątrz, jak i w środku może się spodobać. Na dodatek ma niewysoki przebieg, miał jedynie dwóch właścicieli i wciąż zachowuje oryginalną powłokę lakierniczą. To dla wielu miłośników z pewnością są wystarczające argumenty, by wydać nieco ponad 10 tysięcy złotych.
Czytaj dalej FSO Polonez 1990 – 11000 PLN – Konopiska

FSO Polonez 1989 – 27700 PLN – Poznań

FSO Polonez w stanie niemal jak z fabryki to nie jest częsty widok. Ten był regularnie używany tylko przez 2 pierwsze lata. Później trafił do szopy na ponad dwie dekady, a przez kolejne kilka lat wędrował tylko od kolekcji do kolekcji, nie nabijając przebiegu. Dość powiedzieć, że w odmętach Internetu można odnaleźć film, na którym w 2012 roku przebieg miał ledwie 600 km niższy niż obecnie. My jednak nie uznajemy pomników. Zrobiliśmy wszystko co niezbędne, by samochód mógł wyglądać i jeździć jak nowy. Prezentuje się zjawiskowo, jest w pełni sprawny, a jego obecny przebieg to zaledwie 20200 km. Ciężko o drugi taki okaz!
Czytaj dalej FSO Polonez 1989 – 27700 PLN – Poznań

FSO Polski 1500X 1983 – 35000 PLN – Kraków

„Czyste, oryginalne i harmonijne linie, aerodynamika, jakość wykończenia, bogate wyposażenie.” Tak, w taki sposób naszego Poloneza reklamował na rynku francuskim w 1980 roku jego dealer, firma Chardonnet. Sześć świateł z przodu, zderzak będący prawdziwą tarczą, dwie prędkości biegu wycieraczek, kierownica o regulowanej wysokości, graficzny styl kokpitu ze wskazaniami takimi, jak obrotomierz, wskaźniki ciśnienia oleju i ładowania, zegarek kwarcowy, ogrzewanie tylnej szyby, tylne światła przeciwmgielne, hamulce dwoobwodowe, hamulec ręczny, światła awaryjne, zapalniczka z lampką i gniazdo do zasilania lampy przenośnej. I na koniec pytanie: „Który inny samochód ma tak wiele zalet?” Powiało egzotyką, ale tak właśnie reklamowano wyrób naszej rodzimej fabryki w Francji. Wygląda jak Polonez, ale to FSO Polski 1500X, pod taką nazwą tam oferowany. Zwraca uwagę doskonały stan zachowania, będący następstwem ciepłego klimatu i stałego garażowania pojazdu. Użytkowany okazjonalnie, wygląda lepiej, niż 1000 podobnych Polonezów, które były sprzedane w Polsce. Cena może zdawać się wysoka, dopóki nie uświadomimy sobie, że przywrócenie zaniedbanego egzemplarza do takiego stanu nie dość, że jest o wiele droższe, to i tak nie pozwoli uzyskać identycznego efektu. Piękny okaz!
Czytaj dalej FSO Polski 1500X 1983 – 35000 PLN – Kraków

FSO Polonez 1.5 LS 1985 – 47000 PLN – Warszawa

Historia Poloneza rozpoczyna się od polsko-włoskiego projektu, który zainicjowany został jeszcze w 1972 roku, kiedy planowano budowę następcy Polskiego Fiata 125p. Nazwę Polonez wybrano w plebiscycie zorganizowanym przez „Życie Warszawy”. Auto weszło do seryjnej produkcji 3 maja 1978 roku, wyróżniało się nowoczesną formą nadwozia i wysokim poziomem bezpieczeństwa. W naszej rzeczywistości Polonez długo był wyznacznikiem statusu. W połowie lat 80-tych taki FSO Polonez 1.5 LS to ciągle było coś! Jego dwie dumne litery LS na klapie bagażnika oznaczały wyposażenie luksusowe (L) i wzmocniony silnik (S). W skład pakietu wyposażenia wchodziły halogeny, obrotomierz, prawe lusterko. Silnik – to ten o oznaczeniu AB, 82-konny, spięty z 5-stopniową skrzynią biegów. Takie samochodu nie dało się kupić po prostu za gotówkę w salonie. Jeżeli nie miałeś przydziału, nie pozostawało nic innego, jak wybrać się na giełdę i zakup kilkumiesięcznego egzemplarza za cenę dwukrotnie wyższą, niż widniała w cenniku… musiało minąć ponad 30 lat, by sytuacja znów się powtórzyła. Aby przekonać właściciela do sprzedaży idealnie utrzymanego egzemplarza, należy dysponować sporą gotówką (albo wyjątkowymi umiejętnościami negocjacyjnymi).
Czytaj dalej FSO Polonez 1.5 LS 1985 – 47000 PLN – Warszawa

Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 2000 – 11000 PLN – Warszawa

Daewoo-FSO Polonez Caro Plus to ostatnie wydanie polskiego samochodu, powstałe już we współpracy z koreańską fabryką. Plus debiutował w 1997 roku, popracowano nad zwiększeniem komfortu, bezpieczeństwa i dostosowaniem go do norm czystości spalin Euro 2. Zastosowano lakierowane zderzaki, nową deskę rozdzielczą, wspomaganie kierownicy, zmienione zawieszenie i nowy układ wentylacji. Silnik 1.6 otrzymał zmieniony rozrząd i hydrauliczne popychacze zaworów. Był to wówczas popularny samochód, chętnie kupowany z przyczyn ekonomicznych. Nikt tu nie zachwycał się klasycznym układem napędowym, ważne było po prostu, że w kabinie jest sporo miejsca, bagażnik ma niezłą pojemność, serwis jest niekłopotliwy, a części są powszechnie dostępne. Największym problemem było niemałe spalanie, i dlatego nawet nowy samochód był oferowany z instalacją gazową. Ten jeździł niewiele i wyróżnia się ciekawym odcieniem lakieru – zieleń liściasta – dostępnym wyłącznie w latach 2000-2002.
Czytaj dalej Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 2000 – 11000 PLN – Warszawa

FSO Polonez Atu Plus 2000 – 16500 PLN – Zakopane

FSO Polonez Atu Plus to dzieło fabryki Daewoo-FSO, lecz z całą pewnością możemy go uznać za ostatniego przedstawiciela masowo produkowanego polskiego samochodu. Ten prezentowany to ciekawy przypadek. Możemy na nim odnaleźć wiele zindywidualizowanych elementów wyposażenia czy wręcz ozdób, lecz rzut oka pod maskę pokazuje, że mamy przed sobą auto, któremu właściciel miłości nie szczędził. Oryginalną tapicerkę zabezpieczały pokrowce, dzięki czemu, przy przebiegu ledwie 40 tysięcy kilometrów, to prawdziwa kapsuła czasu.
Czytaj dalej FSO Polonez Atu Plus 2000 – 16500 PLN – Zakopane

FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO Polonez w stanie jak z fabryki to nie jest częsty widok. Ten egzemplarz przeszedł kapitalny remont i został polakierowany w piękny kolor groszku, zgodnie z oryginalnym odcieniem. Jego silnik, pomimo niskiego przebiegu, przeszedł generalny remont, dzięki czemu z pewnością można na nim polegać. Ten model to tak zwany „borewicz” – najbardziej kultowa, wczesna wersja, z brązowym wnętrzem i skajową tapicerką. Tak wiele miłości włożone w produkt polskiej motoryzacji z pewnością cieszy, i cieszyć będzie również nasze dzieci i wnuki, o ile trafi w ręce równie kochającej klasyki PRL-u osoby.
Czytaj dalej FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

Wyroby polskiej motoryzacji niezmiennie mają rzesze swoich wielbicieli. O ile gama produktów serwowanych przez krajowych producentów nigdy nie była imponująca, to czasami na rynku pojawi się oferta, która powalające wrażenie zrobi swoim stanem zachowania. Ten FSO Polonez Caro wygląda niemal jakby dopiero co opuścił bramy fabryki, w czym zasługa ostrożnej eksploatacji pierwszego właściciela, niskiego przebiegu i prac detailingowych, jakim samochód został poddany w ostatnim czasie. Rewelacja. Zachowane nawet zostały wszystkie dokumenty, które wydawała fabryka, łącznie z dowodem zakupu i pierwszej wpłaty. Trzeba sprzedającemu przyznać rację, że bardzo trudno dziś o taki egzemplarz.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

Polonez jaki jest, każdy widzi. Rocznik 1997, oryginalny przebieg 50000 km, drugi właściciel… ale jaki właściciel 🙂 Przed Państwem na licytacji Polonez Filipa Chajzera. Towarzysz 5 tysięcy kilometrów w drodze na Sycylię, zmodyfikowany, spersonalizowany i użyteczny. Prawdziwy przyjaciel, który trafia na aukcję z potrzeby serca i chęci pomocy drugiemu człowiekowi. I wcale nie mam tutaj na myśli Świąt Bożego Narodzenia, chociaż one też zmiękczają serca wielu, ale wspaniałą inicjatywę zainicjowaną już 26 lat temu przez Jurka Owsiaka – Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Zwycięzca licytacji zaoferował imponującą kwotę 67100 złotych.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

„Poloneza? Za milion czterysta? To niemożliwe”. A jednak. Tyle wynosiła miesięczna rata i chętnych do zakupu nie brakowało. Co roku sprzedawano ich około 100 tysięcy sztuk, w końcu zgodnie ze słowami reklamy nadal był to „duży, bezpieczny samochód”, a po długich latach jeżdżenia reanimowanymi trupami każdy samochód z salonu był nobilitacją. FSO Polonez Caro na rynku pojawił się w 1991 roku. Zmienione reflektory i zderzaki najbardziej rzucały się w oczy, jednak w samochodzie wprowadzono prawie 270 zmian, dzięki który Caro mógł jeździć ciszej, bardziej komfortowo i bezpiecznie (szczególnie po ’93, gdy zwiększono rozstaw kół o 59 mm). W tamtych latach niejednokrotnie doskonale wypełniał potrzeby motoryzacyjne Polaków, na lata pozostawiając sentyment. To właśnie dla takich użytkowników czekają egzemplarze jak ten – z minimalnym przebiegiem, bez korozji, z bogatą dokumentacją i prezencją przywołującą stan fabryczny.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY