Jego produkcja była jednostkowa, a żeden egzemplarz nie przypominał drugiego. Brabus Rocket 900 ma też coś, czego w żadnym nowym, dwudrzwiowym Mercedesie nie można już zamówić. To jednostka V12 biturbo, przyprawiona tu w szczególny sposób. Bazując na jednostce z Mercedesa S65 AMG, stosując kute tłoki, modyfikując głowice i zmienione turbosprężarki oraz zwiększając pojemność do 6233 cm³, zdołano uzyskać tu szalone 900 KM i 1500 Nm. Wszystkie elementy wnętrza zostały pokryte najwyższej jakości skórą oraz matowym carbonem. Egzemplarz przejechał dotąd 12 tys. km, choć wciąż wygląda fenomenalnie. A jego cena… aktualnie jest niższa o pół miliona złotych od tej, która widniała na etykiecie, gdy samochód był nowy.
Czytaj dalej Brabus Rocket 900 C217 2019 – 2000000 PLN – Poznań
Legends Duda – Cars
Uczestnicząc w wyznaczaniu trendów przez markę Mercedes-Benz, jako jej dealer, Duda-Cars, chce mieć jednocześnie swój udział w zachowywaniu niezwykle bogatego dziedzictwa producenta. Dlatego też wyjątkowy stosunek do produktów koncernu Daimler wyraża także poprzez wyszukiwanie, odrestaurowywanie i tworzenie kolekcji najbardziej kultowych modeli, jakie kiedykolwiek zjechały z taśm montażowych Mercedes-Benz. Swoją uwagę skupia przede wszystkim na egzemplarzach o wyjątkowej historii, sportowych doświadczeniach, czy wyprodukowanych w limitowanych, mocno ograniczonych seriach.
Mercedes 280 SL Pagoda W113 1969 – 676500 PLN – Poznań
Lata 60-te to czasy, gdy 170 KM i wiatr we włosach było wszystkim, co potrzebne by sięgnąć nieba. Mercedes 280 SL Pagoda to topowy model tej epoki. Dziś – ze względu na niezawodność i wyśmienity styl jest jednym z najpopularniejszych oldtimerów na świecie. W swojej finalnej wersji – 280 SL – Pagoda miała najbardziej ugładzony charakter, choć manualna skrzynia niewątpliwie jest tu atutem i pozwala odczuć sportowe wrażenia z jazdy. Ten egzemplarz pochodzi z amerykańskiego rynku i jest w trakcie renowacji. Firma Legends proponuje kupującemu wybór – auto można dokończyć według oryginalnej specyfikacji lub spersonalizować według własnej fantazji.
Czytaj dalej Mercedes 280 SL Pagoda W113 1969 – 676500 PLN – Poznań
Mercedes 560 SEC C126 1986 – 135000 PLN – Poznań
Mercedes 560 SEC C126 bez wątpienia jest ikoną lat 80-tych. Obłędnie luksusowy i bogato wyposażony, był prawdziwą dumą niemieckiej marki. Do dziś uznaje się go za szczytowe osiągnięcie epoki i doskonałe połączenie jakości wykonania i komfortu. Z największym silnikiem o pojemności 5,6 l oferowany był jedynie w drugiej serii produkcyjnej. Wersja z rynku amerykańskiego wyróżnia się nieco niższą mocą maksymalną (242 KM zamiast 279 KM), innymi lampami i zderzakami. Na wyposażeniu między innymi automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele i skórzana tapicerka. SEC wciąż robi świetne wrażenie, szczególnie w przykuwającym uwagę kolorze 587 Pajettrot z piękną, jasną skórą we wnętrzu.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEC C126 1986 – 135000 PLN – Poznań
Mercedes 600 W100 1971 – 799000 PLN – Poznań
Mercedes 600 W100 narodził się w latach 60-tych, w czasach, gdy bogactwo nie było wstydliwe. To prawdziwe arcydzieło inżynierii, najbardziej luksusowa i zaawansowana technologicznie limuzyna swoich czasów. Napędzany nową jednostką 6,3 l V8, wyposażony został w pneumatycznie wspomagane hamulce i hydropneumatycznie sterowane zawieszenie oraz regulację foteli, szyb i centralny zamek, a także automatyczną skrzynię biegów oraz klimatyzowany przedział kierowcy i pasażerów. Mercedes W100 zapewniał fenomenalny komfort i fantastyczne osiągi. Przyspieszenie do pierwszej setki trwało 10 s, a prędkość maksymalna przekraczała 200 km/h. Przy masie dochodzącej do 2,5 tony, nikogo nie dziwiło, że otrzymał przydomek „Grosser”. Powstawał wyłącznie na specjalne zamówienie, w latach 1963 – 1981 zbudowano ich 2677 sztuk, w tym 2190 czterodrzwiowe sedany, takie jak oferowany przed Legends Duda – Cars. Jego historia jest znana, samochód odkupiony został od pierwszego właściciela, a to w przypadku tego modelu – jak wiemy – zawsze były wyjątkowe osoby.
Czytaj dalej Mercedes 600 W100 1971 – 799000 PLN – Poznań
Mercedes E63 AMG W211 2009 – SPRZEDANY
Seria W211 przez Mercedesa nazwana dziś „neoclassic”, została zaprezentowana w styczniu 2002 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Brukseli, jako następca serii 210. Połączenie komfortu i dynamiki jazdy, bezpieczeństwa oraz lepszego wyposażenia w standardzie to nie wszystkie nowości, jakie klienci znaleźli w nowym W211. Po faceliftingu w 2006 roku przyszedł też czas na nowe silniki. Dział Mercedes-AMG wziął na warsztat najmocniejszą wersję i zaprezentował E 63 AMG. Sedan napędzany nowym, wolnossącym silnikiem V8 AMG o mocy 514 KM i pojemności 6,2 litra, był najmocniejszą Klasą E w historii. Czy obroniła się przez te lata? Myślimy, że tak. Samochody z silnikami takimi jak w E63 AMG nigdy nie wyjdą z mody… magia mocarnej wolnossącej jednostki V8 jest nie do pobicia. Ten egzemplarz ma dziś ledwie 24 tys. km przebiegu i z pewnością zachwycać może jeszcze bardziej, niż wówczas, gdy jako nowy pojawiał się w salonach.
Czytaj dalej Mercedes E63 AMG W211 2009 – SPRZEDANY
Mercedes E 280 W124 1994 – 99000 PLN – Poznań
Zaprezentowana w 1984 roku seria modeli W124 była pierwszą rodziną pojazdów Mercedes-Benz, która otrzymało miano Klasy E. Jej oferta była bardziej zróżnicowana niż kiedykolwiek wcześniej: 4 rodzaje nadwozia i pełna gama silników. Dzięki serii 124 Mercedes-Benz dokonał bezprecedensowego skoku technologicznego w rozwoju silnika i nadwozia w wyższej kategorii średniej wielkości samochodów marki. Konsekwentnie stosowana lekka konstrukcja i zoptymalizowana aerodynamika powodowały większą oszczędność paliwa i poprawę osiągów. Samochody te do dziś pozostają marzeniem wielu. Jaka jest lista życzeń kupujących wymarzone W124? Ładne wnętrze, lśniący lakier, brak korozji, sześć cylindrów pod maską i automatyczna skrzynia biegów? No i niski przebieg. W tym egzemplarzu wszystko się zgadza.
Czytaj dalej Mercedes E 280 W124 1994 – 99000 PLN – Poznań
Mercedes 280 SL Pagoda W113 1970 – 570000 PLN – Poznań
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 1963 roku Mercedes-Benz zaprezentował nowy model z generacji SL – 230 W113. Cabriolet zaprojektowany jako wygodny, dwumiejscowy samochód turystyczny. Nadwozie charakteryzowało się czystymi, prostymi liniami i przodem z dużą centralnie umieszczoną gwiazdą. Opcjonalny hardtop z wysokimi oknami i wklęsłym dachem wspartym na wąskich filarach przypominał azjatyckie budowle świątynne, dzięki czemu SL szybko zyskał przydomek „Pagoda”. Podstawą dla stworzenia samochodu były sedany Mercedes-Benz z serii 111, czyli pierwsze na świecie samochody osobowe z “bezpiecznym” nadwoziem. Klienci w Stanach Zjednoczonych zamawiali, znacznie więcej egzemplarzy z automatyczną skrzynią biegów czy klimatyzacją. Po 230 SL przyszła pora na 250 SL, a niecały rok po prezentacji 250 SL został zastąpiony przez dwieście osiemdziesiątkę z silnikiem o pojemności 2,8 litra i mocy 125 kW (170 KM). Taki właśnie samochód w oryginalnym, zachowanym stanie, ze skrzynią automatyczną i klimatyzacją na wyposażeniu, prezentuje Legends.
Czytaj dalej Mercedes 280 SL Pagoda W113 1970 – 570000 PLN – Poznań
Mercedes S 55 AMG W220 2002 – 95000 PLN – Poznań
S klasa generacji W220 zmniejszona, lecz nie mniej komfortowa, lżejsza i bardziej opływowa niż W140, była prawdziwym skokiem Mercedesa w stronę nowoczesności. AMG nie mogło przejść obok niej obojętnie i stworzyło S 55 AMG. W pierwszej, zaoferowanej od 2000 roku wersji napędzane było wolnossącą, 360-konną jednostką 5,5 l V8, rozpędzającą go do setki w 5,8 s i zapewniającą satysfakcjonujące brzmienie. Mimo sportowych aspiracji, to wziąż fantastycznie komfortowa limuzyna. Mercedes S 55 AMG W220 to nie tylko idealny samochód na długie trasy, a także wspaniałe uzupełnienie każdej kolekcji samochodów z Affalterbach.
Czytaj dalej Mercedes S 55 AMG W220 2002 – 95000 PLN – Poznań
Mercedes 420 SEC C126 1987 – 84900 PLN – Poznań
Gdy przeniesiemy się w lata 80-te, w broszurze promującej model przeczytamy: „Mercedes Coupé ucieleśnia rzadki typ wyrafinowanego i sportowego samochodu. Jego sportowy charakter nie oznacza jednak braku komfortu i bezpieczeństwa. Wręcz przeciwnie. Jego sportowe atrybuty łączą się ze wszystkimi cechami, które wyróżniają Mercedesa jako markę. Nowe Coupé to samochód, w którym możesz przebyć część swojej ścieżki życia w najbardziej wyrafinowanym stylu”. Mercedes-Benz 420 SEC jest najrzadszym wariantem typoszeregu C126, wyprodukowanym w zaledwie 3680 sztukach. Jego silnik V8 o pojemności 4,2 litra powstał poprzez rozwiercenie jednostki 3,8. Oferuje jedynie parę koni mechanicznych mniej niż 500 czy 560 SEC, a gdy mamy przed sobą auto zachowane w tak dobrym stanie, słabszy silnik zdaje się być drobiazgiem bez znaczenia.
Czytaj dalej Mercedes 420 SEC C126 1987 – 84900 PLN – Poznań
Mercedes SL 350 R230 2005 – 135000 PLN – Poznań
Mercedes SL 350 R230 był podstawową wersją modelu, lecz nie można powiedzieć, że jego 245 koni mechanicznych uzyskiwane z 3,7 litrowej jednostki V6 to mało. Mimo tego, że sylwetka jest niezwykle dynamiczna, to nie jest przecież auto do bicia rekordów prędkości, a do czerpania radość z jazdy i dobrej pogody. Po otwarciu sztywnego dachu mamy tu do czynienia z klasycznym roadsterem. To model SL, zawsze klasyczny i modny, niezależnie od generacji i daty produkcji. Ten egzemplarz w pięknej czerni Obsidian Black pochodzi z polskiego salonu, ma piękną beżową skórę we wnętrzu i jedynie 82 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Mercedes SL 350 R230 2005 – 135000 PLN – Poznań