W latach 2004-2007, fabryczny oddział Mercedesa od zadań specjalnych, zespół AMG z Affalterbach, zaproponował odbiorcom coś specjalnego. Był to Mercedes W203 w wersji C 55 AMG, czyli sedan z ponad pięciolitrowym silnikiem V8, napędem na tył, mocnymi hamulcami i możliwie sportowymi nastawami zawieszenia. C 55 AMG zastąpił C 32 AMG, wersję z silnikiem V6 wzmocnioną kompresorem o niemal o połowę mniejszej pojemności. Nagłe odejście od downsizingu spowodowało, że w komorze silnika klasy C trzeba było zmieścić V8. Do tego niezbędne okazało się wydłużenie całej przedniej części samochodu, co wyszło inżynierom w zgrabny sposób, ponieważ wykorzystali do tego strukturę modelu CLK. Bez ogródek można powiedzieć, że Mercedes C55 AMG W203 to przedstawiciel złotej epoki AMG, idealny dla wszystkich miłośników oldschoolu.
Czytaj dalej Mercedes C 55 AMG W203 2004 – 129000 PLN – Poznań
Legends Duda – Cars
Uczestnicząc w wyznaczaniu trendów przez markę Mercedes-Benz, jako jej dealer, Duda-Cars, chce mieć jednocześnie swój udział w zachowywaniu niezwykle bogatego dziedzictwa producenta. Dlatego też wyjątkowy stosunek do produktów koncernu Daimler wyraża także poprzez wyszukiwanie, odrestaurowywanie i tworzenie kolekcji najbardziej kultowych modeli, jakie kiedykolwiek zjechały z taśm montażowych Mercedes-Benz. Swoją uwagę skupia przede wszystkim na egzemplarzach o wyjątkowej historii, sportowych doświadczeniach, czy wyprodukowanych w limitowanych, mocno ograniczonych seriach.
Mercedes 280 SL Pagoda W113 1969 – 676500 PLN – Poznań
Lata 60-te to czasy, gdy 170 KM i wiatr we włosach było wszystkim, co potrzebne by sięgnąć nieba. Mercedes 280 SL Pagoda to topowy model tej epoki. Dziś – ze względu na niezawodność i wyśmienity styl jest jednym z najpopularniejszych oldtimerów na świecie. W swojej finalnej wersji – 280 SL – Pagoda miała najbardziej ugładzony charakter, choć manualna skrzynia niewątpliwie jest tu atutem i pozwala odczuć sportowe wrażenia z jazdy. Ten egzemplarz pochodzi z amerykańskiego rynku i jest w trakcie renowacji. Firma Legends proponuje kupującemu wybór – auto można dokończyć według oryginalnej specyfikacji lub spersonalizować według własnej fantazji.
Czytaj dalej Mercedes 280 SL Pagoda W113 1969 – 676500 PLN – Poznań
Mercedes C 43 T AMG S202 1998 – 119000 PLN – Poznań
Mercedes C 43 T AMG S202 to najbardziej sportowy model C-klasy w uniwersalnym nadwoziu. Wersja kombi pozwala na niezwykle szybki wyjazd na wakacje z całą rodziną. Emocje zapewnia tu jednostka V8 (M113.944), generująca moc ponad 300 KM. Samochód z tylnym napędem jeździ i brzmi znakomicie. Zmodyfikowane zawieszenie i wzmocniony układ hamulcowy pozwalają utrzymać moc w ryzach. Podobnie jak silnik i stylizacja, są dziełem AMG. To wyjątkowo rzadki okaz. Między 1997 a 2000 rokiem zbudowano ich mniej niż 800 sztuk.
Czytaj dalej Mercedes C 43 T AMG S202 1998 – 119000 PLN – Poznań
Mercedes SLS W197 2011 – 1190000 PLN – Poznań
Ten niezwykły, sportowy Mercedes-Benz został po raz pierwszy zaprezentowany na targach IAA we wrześniu 2009 roku i trafił do sprzedaży 27 marca 2010 roku. Model ten jest pierwszym Mercedesem z drzwiami typu „Gullwing” od czasów modelu 300 SL, produkowanego w latach 1954-1957. Ten drobny detal uczynił z niego duchowego następcę Gullwinga i natychmiastowo auto typowo kolekcjonerskie, choć zdecydowanie był to jednocześnie wóz dla tych, którzy pragnęli cieszyć się z jazdy. Jest to pierwszy pojazd opracowany niezależnie i od podstaw przez zespół AMG. Prace trwały przez 37 miesięcy, a inżynierowie mogli popuścić wodze fantazji. Jego sercem był wolnossący silnik V8 o pojemności 6,2 litra. Wytwarzający 563 KM i 479 Nm momentu obrotowego był według Mercedesa najmocniejszym na świecie wolnossącym silnikiem produkowanym seryjnie. W silniku SLS wykorzystano ponad 120 nowych części, odróżniających go od innych 6,2-litrowych silników AMG, a cała moc przenoszona jest przez 7-biegową, półautomatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT, połączoną z silnikiem za pomocą wału napędowego z włókna węglowego. Silnik V8 po dziś dzień jest jednym z najlepiej brzmiących silników w historii, co stało się jeszcze ważniejsze w związku z rozwojem branży w kierunku silników z turbodoładowaniem o zmniejszonej pojemności.
Czytaj dalej Mercedes SLS W197 2011 – 1190000 PLN – Poznań
Mercedes 300E 3.4 AMG W124 1991 – 239000 PLN – Poznań
AMG dziś jest częścią Mercedesa odpowiedzialną za produkcję samochodów o wysokich osiągach. Gdy jednak sięgniemy pamięcią do lat 80. i początku 90., nie była to część koncernu, lecz niezależna firma, odpowiedzialna za szeroko zakrojone modyfikacje stylistyczne i mechaniczne. Wraz z nowego, 24-zaworowego, 3-litrowego silnika M104 o mocy 220 KM pojawiła się także zmodernizowana wersja 3.4 od AMG. Od 1988 w limitowanej serii budowano modele Mercedes-Benz 300E 3.4 AMG (W124), model T kombi (S124) 300 TE-24 3.4 AMG, 2 drzwiowe coupé 300 CE-24 3.4 AMG oraz cabriolet 300 CE-24 3.4 AMG. Modele te posiadały białe tarcze zegarów, prędkościomierz z logo AMG wyskalowany do 300 km/h oraz obrotomierze wyskalowane do 8000 obr. / min, a także charakterystyczne kierownice, felgi i pakiet stylistyczny składający się ze zderzaków, nakładek progowych i spojlera na tylnej klapie. Inny był także układ wydechowy, a zawieszenie zostało obniżone i usztywnione. Czasem klienci wyposażali te modele w opcjonalne siedzenia Recaro Classic typu C81 z regulacją na siedziskach. Wszystkie wersje 3.4 AMG były produkowane po pierwszym faceliftingu i bazują technologicznie na W124 fazy II zaprezentowanym w 1989 roku. Oddział AMG z siedzibą w Japonii również przeprowadzał takie konwersje dla swych klientów i właśnie z takim samochodem mamy do czynienia w tym przypadku. Choć całkowita ilość wykonanych egzemplarzy 3.4 AMG nie jest znana, jest to rzadkość na rynku.
Czytaj dalej Mercedes 300E 3.4 AMG W124 1991 – 239000 PLN – Poznań
Mercedes 280 SL Pagoda W113 1970 – 570000 PLN – Poznań
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 1963 roku Mercedes-Benz zaprezentował nowy model z generacji SL – 230 W113. Cabriolet zaprojektowany jako wygodny, dwumiejscowy samochód turystyczny. Nadwozie charakteryzowało się czystymi, prostymi liniami i przodem z dużą centralnie umieszczoną gwiazdą. Opcjonalny hardtop z wysokimi oknami i wklęsłym dachem wspartym na wąskich filarach przypominał azjatyckie budowle świątynne, dzięki czemu SL szybko zyskał przydomek „Pagoda”. Podstawą dla stworzenia samochodu były sedany Mercedes-Benz z serii 111, czyli pierwsze na świecie samochody osobowe z “bezpiecznym” nadwoziem. Klienci w Stanach Zjednoczonych zamawiali, znacznie więcej egzemplarzy z automatyczną skrzynią biegów czy klimatyzacją. Po 230 SL przyszła pora na 250 SL, a niecały rok po prezentacji 250 SL został zastąpiony przez dwieście osiemdziesiątkę z silnikiem o pojemności 2,8 litra i mocy 125 kW (170 KM). Taki właśnie samochód w oryginalnym, zachowanym stanie, ze skrzynią automatyczną i klimatyzacją na wyposażeniu, prezentuje Legends.
Czytaj dalej Mercedes 280 SL Pagoda W113 1970 – 570000 PLN – Poznań
Mercedes E 280 W124 1994 – SPRZEDANY
Zaprezentowana w 1984 roku seria modeli W124 była pierwszą rodziną pojazdów Mercedes-Benz, która otrzymało miano Klasy E. Jej oferta była bardziej zróżnicowana niż kiedykolwiek wcześniej: 4 rodzaje nadwozia i pełna gama silników. Dzięki serii 124 Mercedes-Benz dokonał bezprecedensowego skoku technologicznego w rozwoju silnika i nadwozia w wyższej kategorii średniej wielkości samochodów marki. Konsekwentnie stosowana lekka konstrukcja i zoptymalizowana aerodynamika powodowały większą oszczędność paliwa i poprawę osiągów. Samochody te do dziś pozostają marzeniem wielu. Jaka jest lista życzeń kupujących wymarzone W124? Ładne wnętrze, lśniący lakier, brak korozji, sześć cylindrów pod maską i automatyczna skrzynia biegów? No i niski przebieg. W tym egzemplarzu wszystko się zgadza.
Czytaj dalej Mercedes E 280 W124 1994 – SPRZEDANY
Mercedes SL 550 R231 Renntech 2012 – 329000 PLN – Poznań
R231 to szósta generacja modelu SL, która została zaprezentowana w 2012 roku. Serię zaprezentowano z okazji 60. urodzin modelu SL na North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit. Jednym z celów nowego projektu było zmniejszenie masy samochodu, który zapewniono nie tylko dzięki aluminiowej karoserii. Pokrywa bagażnika jest konstrukcją kompozytową, stworzoną ze stali i tworzywa sztucznego. Na dach składa się magnezowa rama z panelami z tworzywa sztucznego, które zamyka i otwiera system elektrohydrauliczny. Oczywiście modelem zainteresował się nie tylko dział AMG.
Program sterowania silnika oraz skrzyni biegów prezentowanego w ogłoszeniu egzemplarza został przygotowany przez specjalistów z firmy Renntech w taki sposób, iż moc SL-a wzrosła o prawie 100 koni, a moment obrotowy do ponad 700 Nm. Marzy Wam się szybka jazda bez dachu nad głową? Może czas pomyśleć o tym egzemplarzu.
Czytaj dalej Mercedes SL 550 R231 Renntech 2012 – 329000 PLN – Poznań
Mercedes CLK 320 Cabriolet A208 1998 – 52900 PLN – Poznań
Pierwszy pojazd koncepcyjny w stylu CLK był prezentowany już podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1993 roku. CLK – C jak coupé, L jak lekki, K jak krótki. Typ 208 był produkowany był jako coupé o oznaczeniu C 208 oraz od połowy 1998 do wiosny 2003 roku jako kabriolet o oznaczeniu A 208. Pierwsza generacja Mercedes-Benz klasy CLK opiera się na platformie dawnej Klasy C serii 202. Doskonałą nowością okazał się silnik CLK 320 o pojemności 3,2-litra i mocy 218 KM, który równolegle został wprowadzony do klasy E. Ten czteroosobowy samochód z miękkim dachem i z gwiazdą na masce to był przepis na prawdziwy rynkowy hit.
Czytaj dalej Mercedes CLK 320 Cabriolet A208 1998 – 52900 PLN – Poznań
Mercedes 560 SL R107 1986 – 119000 PLN – Poznań
Mercedes-Benz SL R107 to samochód, który w dość krótkim czasie stał się pożądanym klasykiem. Trzecia generacja modelu SL jest jednym z najdłużej produkowanych Mercedesów w historii marki. Auto to było w oferowane przez 18 lat, od 1971 aż do 1989 roku. Model R107 cieszył się szczególną popularnością zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Ponad dwie trzecie wyprodukowanych egzemplarzy trafiło na rynek amerykański. SL R107 często pojawiał się w amerykański produkcjach filmowych i telewizyjnych. Jeździł nim między innymi Gliniarz z Beverlly Hills oraz Sharon Stone w filmie „Kasyno” z 1995 roku wyreżyserowanym przez Martina Scorsese. 560 SL to finalna odmiana, z największym silnikiem o pojemności 5,6 l, oferowana wyłącznie na rynkach amerykańskim i japońskim, niedostępna w Europie.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1986 – 119000 PLN – Poznań