Archiwum kategorii: Legends Duda – Cars

Uczestnicząc w wyznaczaniu trendów przez markę Mercedes-Benz, jako jej dealer, Duda-Cars, chce mieć jednocześnie swój udział w zachowywaniu niezwykle bogatego dziedzictwa producenta. Dlatego też wyjątkowy stosunek do produktów koncernu Daimler wyraża także poprzez wyszukiwanie, odrestaurowywanie i tworzenie kolekcji najbardziej kultowych modeli, jakie kiedykolwiek zjechały z taśm montażowych Mercedes-Benz. Swoją uwagę skupia przede wszystkim na egzemplarzach o wyjątkowej historii, sportowych doświadczeniach, czy wyprodukowanych w limitowanych, mocno ograniczonych seriach.

Mercedes 190 SL W121 1960 – 666000 netto PLN – Poznań

Mały sportowy roadster Mercedes 190 SL W121 to jeden z najpopularniejszych wyborów wśród kolekcjonerów samochodów zabytkowych. Jego stylistyka czaruje, a podobieństwo do większego brata 300 SL jest uderzające. Ceny stale rosną, lecz warunkiem jest perfekcyjna odbudowa samochodu. Wiele takich wykonuje się w Polsce, a doskonały przykład mamy w ogłoszeniu. Ten egzemplarz jest absolutnie zjawiskowy. W przepięknym połączeniu czarnego lakieru i czerwonej tapicerki wyjechał już z fabryki, a po latach odbudowany został z jakością i dokładnością, oraz z użyciem materiałów jakościowo przewyższających te, które zastosowane zostały niegdyś przez Mercedesa. Przykład to winylowa tapicerka, zastąpiona o wiele przyjemniejszą w dotyku skórą.
Czytaj dalej Mercedes 190 SL W121 1960 – 666000 netto PLN – Poznań

Mercedes 230 SL Pagoda W113 1965 – 169900 PLN – Poznań

Mercedes 230 SL Pagoda został zaprezentowany na salonie genewskim w 1963 roku jako następca modelu 300 SL Roadster. Z takim dziedzictwem nie brak mu sportowego charakteru, który dopiero z czasem i łagodniejszymi nastawami zawieszenia i silnika przesuwał się w kierunku komfortu i luksusu. W roku 1965 odbiorca otrzymywał jednak wszystko, czego potrzebował, by poczuć jak w żyłach krąży krew. Szczególnie w wersji z popularną wówczas manualną skrzynią, jak w prezentowanym egzemplarzu. To poszukiwana, oryginalna, europejska specyfikacja. Jeżdżąca, lecz w stanie do renowacji.
Czytaj dalej Mercedes 230 SL Pagoda W113 1965 – 169900 PLN – Poznań

Mercedes 560 SL R107 1987 – 135000 PLN – Poznań

Mercedes SL generacji 107 zastąpił Pagodę, będąc ogromnym skokiem technologicznym. Jeździł zdecydowanie sprawniej, ciszej, bardziej komfortowo, prowadził się bardziej przewidywalnie, a po dociśnięciu gazu wciskał w fotele, kojąc uszy charakterystycznym brzmieniem V8-mki. Mercedes 560 SL R107 to jego ostatnia odsłona z 1986 roku, dostępna jedynie w USA i Japonii. Moc maksymalna 231 KM na papierze może nie robić wrażenia, ale dzięki ogromnemu momentowi obrotowemu ten samochód zdaje się być bardziej żwawy nawet od swojego następcy, 500 SL R129. To jeden z najlepszych wyborów, jeżeli szukamy samochodu posiadającego cechy klasyka, który ma sprawiać przyjemność bez wyrzeczeń.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1987 – 135000 PLN – Poznań

Mercedes 280 CE C123 1980 – 97900 PLN – Poznań

Znalezienie oryginalnej beczki w nadwoziu coupe z przebiegiem zaledwie 38 tysięcy kilometrów graniczy z cudem, a jednak! Takie samochody wciąż się zdarzają i wypłynięcie takiego okazu na rynek należy uznać za małą sensację. Ten Mercedes 280 CE C123 w bogatej specyfikacji, obejmującej klimatyzację, pochodzi z rynku japońskiego. Choć jego cena nie jest niska, jest to już okaz kolekcjonerski, który utrzymany w odpowiednim stanie na wartości tracić nie będzie.
Czytaj dalej Mercedes 280 CE C123 1980 – 97900 PLN – Poznań

Mercedes 220 SE Cabriolet W111 1964 – 269000 PLN – Poznań

Mercedes 220 SE Cabriolet W111 pochodzi z najbardziej szlachetnej linii nadwoziowej otwartych, 4-osobowych limuzyn. To właśnie kabriolety uchodzą za najlepszy wybór pod kątem inwestycyjnym, zawsze są najrzadsze i najdroższe w całej linii i również mają największy potencjał dalszego wzrostu ceny. Oto jeden z 2700 wyprodukowanych 220 SE Cabrio, z sześciocylindrową jednostką M127 o pojemności 2,2 l. Co rzadko spotykane, samochód wciąż posiada pierwszy lakier, nigdy nie przechodził napraw lakierniczych ani blacharskich. Do wyboru nowego właściciela należy, co dalej uczynić z tym pięknym egzemplarzem. Choć sprzedający sugeruje wykonanie pełnej renowacji, zachowanie jego oryginalności z wykonaniem niezbędnych napraw i utrzymaniem przeuroczej patyny może być ciekawą drogą. W końcu tak utrzymanych, ponad 50-letnich samochodów naprawdę na rynku jest zaledwie ułamek procenta, a zachowanie świadectwa czasu zaczyna być coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów zajmujących się rynkiem samochodów klasycznych.
Czytaj dalej Mercedes 220 SE Cabriolet W111 1964 – 269000 PLN – Poznań

Mercedes 190 SL W121 1959 – 688000 netto PLN – Poznań

Mały sportowy roadster Mercedes 190 SL W121 to jeden z najpopularniejszych wyborów wśród kolekcjonerów samochodów zabytkowych. Jego stylistyka czaruje, a podobieństwo do większego brata 300 SL jest uderzające. Ceny stale rosną, lecz warunkiem jest perfekcyjna odbudowa samochodu. Wiele takich wykonuje się w Polsce, a doskonały przykład mamy w ogłoszeniu. Ten egzemplarz jest absolutnie zjawiskowy. W przepięknym kolorze kości słoniowej i czerwonej tapicerce wyjechał już z fabryki, a po latach odbudowany został z jakością i dokładnością oraz z użyciem materiałów jakościowo przewyższających te, które zastosowane zostały niegdyś przez Mercedesa. Przykład to winylowa tapicerka, zastąpiona o wiele przyjemniejszą w dotyku skórą.
Czytaj dalej Mercedes 190 SL W121 1959 – 688000 netto PLN – Poznań

Mercedes 500E W124 1991 – 120000 PLN – Poznań

Mercedes 500E W124 był absolutnie wyrafinowany. Opracowany przez specjalistów z Porsche, i ręcznie przez nich składany w fabryce Porsche Rossle-Bau w Zuffenhausen, stał się legendą. Podczas gdy standardowy model W124 spędzał na taśmie produkcyjnej zaledwie 3 dni, każde 500E składano w w sumie przez aż 18 dni. Różnice były zarówno wizualne (szersze nadkola, bardziej sportowy krój foteli, tylko cztery miejsca w kabinie), jak i czysto techniczne (topowy silnik V8, zmodyfikowane zawieszenie i hamulce). W efekcie powstał absolutnie wyjątkowy samochód, który po latach zaczyna nabierać wartości kolekcjonerskiej i którego wartość regularnie rośnie.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1991 – 120000 PLN – Poznań

Mercedes 220 SEb Coupe W111 1967 – 99900 PLN – Poznań

Mercedes 220 SEb Coupe W111 to styl i klasa, które nawet po przeszło półwieczu nic nie straciły ze swojej wartości. Wersja coupe światło dzienne ujrzała w 1961 roku, w dwa lata po sedanie. Powtarzała jego stylistyczne wyróżniki, pionowo umieszczone światła i potężną, chromowaną atrapę chłodnicy. Wysmuklono w nim płetwy w tylnej części nadwozia, a nowym smaczkiem stały się drzwi z szybami bez ramek. To klasyka w doskonałym, tradycyjnym wydaniu. Szefem działu projektowego w owych latach był Fredrich Geiger, który jeszcze w latach 30-tych kształtował niezwykłe linie sportowych Mercedesów 500K i 540K, a na emeryturę odszedł dopiero w latach 70-tych. Również tradycyjnie w luksusowym Mercedesie pod maską umieszczono tu silnik sześciocylindrowy, w tym egzemplarzu w wersji wtryskowej, zapewniającej mu ponadprzeciętną, jak na lata 60-te, dynamikę. Ten sprowadzony z Japonii egzemplarz ma bardzo smakowite zestawienie kolorystyczne i dla odzyskania pełni blasku wymaga prac renowacyjnych.
Czytaj dalej Mercedes 220 SEb Coupe W111 1967 – 99900 PLN – Poznań

Mercedes 420 SEL W126 1986 – 34500 PLN – Poznań

Osobiście jestem wielkim fanem połączenia wiśniowego koloru lakieru i jasnej skórzanej tapicerki we wnętrzu limuzyny W126. 587 cabernet red + 275 leather pebble. Smacznie, elegancko, nieszablonowo. Ten egzemplarz pomimo przebiegu ponad 300 tysięcy kilometrów wciąż prezentuje się efektownie. Mercedes 420 SEL W126 w amerykańskiej odmianie generował 204 KM, kilkanaście koni mechanicznych mniej niż analogiczna europejska wersja. Różnica w katalogu jest, ale zdecydowanie mniejsza, niż w przypadku topowych wersji 560 SEL i w zasadzie nieodczuwalna. Brzmienie silnika V8 – niezmiennie doskonałe. Przedłużone nadwozie za Oceanem – jedyne dostępne, wyposażenie – jak na ponad 30-letnie auto – doskonałe. To ponad 5 metrów niezmiennie przyjemnego luksusu w najlepszym wykonaniu.
Czytaj dalej Mercedes 420 SEL W126 1986 – 34500 PLN – Poznań

Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań

Alfa Romeo 8C Spider do tej pory na łamach Giełdy Klasyków pojawiła się wyłącznie jako przedmiot prestiżowej zagranicznej aukcji. Wspaniałe włoskie dzieło sztuki na kołach, którego nazwa nawiązuje do przedwojennych modeli i pochodzi do silnika V8 kryjącego się w jej wnętrzu, to marzenie niemal każdego miłośnika motoryzacji. Niesamowity i piękny supercar, naładowany nowoczesną technologią, jest połączeniem stylu i osiągów. Wersja 8C Spider, podobnie jak wcześniejsze 8C Competizione, zbudowana została w ilości zaledwie 500 sztuk. Jej nadwozie stworzyła Carrozzeria Marazzi i korzysta z tego samego silnika Maserati, który do pierwszej setki rozpędza ją w 4,2 s. Alfa stała się okazem kolekcjonerskim zaraz po przekroczeniu bram fabryki, a ten egzemplarz zachwyca fabryczną wręcz świeżością, mając na liczniku zaledwie 2000 km. To propozycja z najwyższej półki i pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań