190 SL W121 zapisał się w historii jako jeden z najbardziej pożądanych modeli Mercedes-Benz. Jeździli nim m.in. Grace Kelly i Alfred Hitchcock. Można powiedzieć, że był prawdziwą gwiazdą, bo zyskał rolę w niejednej produkcji filmowej. Jego premiera miała miejsce w 1954 roku wraz z Mercedesem 300 SL zwanym “Gullwingiem” podczas Międzynarodowego Salonu Sportów Motorowych w Nowym Jorku. Rok później w zakładzie w Sindelfingen rozpoczęto produkcję tego sportowego samochodu z czterocylindrowym silnikiem. Opracowany był na podstawie trzybryłowego Mercedesa serii W120, ale produkowany był od początku jako roadster. Otrzymał nadwozie zaprojektowane przez Karla Wilferta i Waltera Häckera, którzy wzorowali się na 300 SL. Ten dwumiejscowy kabriolet posiadał składany miękki dach, a później, opcjonalnie, dostępny był także z hardtopem. Mały sportowy roadster Mercedes-Benz 190 SL W121 obecnie jest jednym z najpopularniejszych wyborów wśród kolekcjonerów samochodów zabytkowych. Jego stylistyka czaruje, a podobieństwo do większego brata 300 SL jest uderzające.
Czytaj dalej Mercedes 190 SL W121 1955 – 869000 PLN – Poznań
Legends Duda – Cars
Uczestnicząc w wyznaczaniu trendów przez markę Mercedes-Benz, jako jej dealer, Duda-Cars, chce mieć jednocześnie swój udział w zachowywaniu niezwykle bogatego dziedzictwa producenta. Dlatego też wyjątkowy stosunek do produktów koncernu Daimler wyraża także poprzez wyszukiwanie, odrestaurowywanie i tworzenie kolekcji najbardziej kultowych modeli, jakie kiedykolwiek zjechały z taśm montażowych Mercedes-Benz. Swoją uwagę skupia przede wszystkim na egzemplarzach o wyjątkowej historii, sportowych doświadczeniach, czy wyprodukowanych w limitowanych, mocno ograniczonych seriach.
Ford Mustang Mach1 1969 – 399000 PLN – Poznań
Na przestrzeni 60-ciu lat produkcji kultowego Forda Mustanga powstało wiele specjalnych wersji tego modelu, takich, jak Boss, SVT Cobra, Shelby GT 350 oraz GT 500, a także Mach 1. Ten ostatni pakiet po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1969 roku. Pakiet mógł być zamówiony jedynie do Mustanga w nadwoziu Sportsroof, który w tamtych czasach zastąpił kultowego Fastbacka. Zawierał on między innymi sportowe zawieszenie, fotele oraz czarną maskę. Mustang z pakietem Mach 1 był oferowany z czterema silnikami V8 w pojemnościach od 5,8 litra aż do siedmiolitrowego „Cobra Jet”. Od tamtej pory pakiet Mach 1 stał się jedną z kultowych wersji najbardziej znanego Pony Car’a i zyskał sympatię wielu sympatyków amerykańskiej motoryzacji. Tak wyglądający Mustang bez wątpienia należy do świata motoryzacyjnych legend!
Czytaj dalej Ford Mustang Mach1 1969 – 399000 PLN – Poznań
Mercedes SL 320 R129 1996 – 79000 PLN – Poznań
1 marca 1930 roku Erwin Lorinser założył niezależny warsztat samochodowy w Waiblingen, by po czasie przejąć usługi warsztatowe i serwisowe jako oficjalny „sprzedawca samochodów osobowych i pojazdów użytkowych” firmy Daimler-Benz AG. W 1974 roku Lorinser przekazał stale rozwijającą się firmę swojemu synowi Manfredowi i mianował go dyrektorem. W 1976 roku, w nowo wybudowanym oddziale w Winnenden, oprócz sprzedaży samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, utworzono dział tuningu pojazdów „Sportservice Lorinser”. Firma istnieje od dziś i wciąż się rozwija. Z ponad 80-letnią historią nie ma co dyskutować, Lorinser cały czas ma swoich zwolenników na całym świecie. Jego dodatki i tuning zdobią dziś wiele egzemplarzy klasycznych modeli Mercedes-Benz. Do oferty Legends trafił właśnie jeden z nich, R129 ubrany w nieco inne szaty.
Czytaj dalej Mercedes SL 320 R129 1996 – 79000 PLN – Poznań
Mercedes 560 SL R107 1987 – 199000 PLN – Poznań
R107 to SL trzeciej generacji, który był produkowany przez ponad 18 lat i stał się ulubieńcem pokoleń. Rozwinięcie SL – Sport Leicht w tym przypadku poszło o krok dalej. Elegancki i sportowy, mocny i pewny w prowadzeniu. 107-ka w tym rozumieniu jest klasycznym roadsterem ucieleśniającym wartości marki. Od lat 50. modele SL marki Mercedes-Benz reprezentowały połączenie innowacyjności i uznania dla tradycji oraz wysokich standardów. Nie brakowało im sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Mercedes-Benz 560SL R107 jest więc nie tylko szybki, ale i wygodny niczym najprawdziwszy grand tourer. Technicznie modele SL z serii 107 również wyznaczają nowe standardy, zwłaszcza dzięki kompleksowej, holistycznej koncepcji bezpieczeństwa. W 1986 roku najbardziej spektakularną nowością był model 560 SL. Pomimo pojemności, 5,6-litrowy silnik spełniał surowe limity emisji w USA. W teście magazyn „Road & Track” zmierzył jego prędkość maksymalną wynoszącą 208 km/h, a przyspieszenie od 0 do 160 km/h wyniosło 19,6 sekundy. Te wartości w Stanach Zjednoczonych stanowiły znaczący krok naprzód dla europejskiej marki i krok ten został wyraźnie doceniony przez rynek.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1987 – 199000 PLN – Poznań
Mercedes G 320 W463 1995 – 155900 PLN – Poznań
Tak, to zdecydowanie jest dobry pomysł, by przykuć uwagę na drodze. Ten Mercedes G 320 W463 opuścił bramy fabryki w 1995 roku, lecz wciąż wygląda aktualnie i wyzywająco. Z pewnością zasługa to mocnego, czerwonego lakieru. To akrylowa czerwień 582 Imperialrot, wybór niezwykle rzadki, szczególnie w G klasie. Ten samochód sprowadzony został z Japonii i prezentuje się bardzo efektownie. Jego wygląd został nieco odmłodzony przez zastosowanie grilla z młodszego rocznika i białych kierunkowskazów. Wewnątrz – jak przystało na W463 – luksusowo. Skóra, drewno, klimatyzacja, podgrzewane fotele. Lepiej niż w niejednym salonie.
Czytaj dalej Mercedes G 320 W463 1995 – 155900 PLN – Poznań
Mercedes SL 500 R129 1993 – 129000 PLN – Poznań
W 1989 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie Mercedes-Benz zaprezentował kolejną generację rodziny SL, serię R129. Mercedes trafił tym modelem w niszę rynkową i wkrótce zdolności produkcyjne marki zostały w pełni zarezerwowane. R129 wyznaczył nowe standardy stylu, osiągów, ale także w dziedzinie bezpieczeństwa. Zaledwie rok po premierze SL serii R129 otrzymał międzynarodową nagrodę „Car Design Award”. Dziś jest dość nowoczesny jak na klasyka, ale i dostatecznie klasyczny, by zasłużyć na to miano. Wygodny i bezpieczny kabriolet z opcjonalnym hardtopem – SL R129 to typowe dwa w jednym. Za co kochamy R129 500 SL? Za ponadczasową linię projektu Bruno Sacco. Za silnik V8, który sprawi przyjemność nie tylko przyspieszeniem, ale i dźwiękiem. Za świetne podwozie, które w połączeniu z silnikiem czynią z 500 SL kultowy, sportowy samochód.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1993 – 129000 PLN – Poznań
Mercedes 450 SLC 5.0 C107 1979 – 209000 PLN – Poznań
Mercedes 450 SLC 5.0 to najbardziej poszukiwana wersja tego kultowego coupe, wyprodukowana jedynie w 2769 sztukach. Wprowadzony we wrześniu 1977 roku model posiadał subtelny przedni spoiler i czarny na klapie bagażnika. Maska, pokrywa bagażnika i wzmocnienia zderzaka zostały wykonane z aluminium. Ten samochód łączy w sobie przeciwstawne wręcz cechy. W pełni aluminiowy silnik V8 o pojemności 5 litrów, połączony z automatyczną skrzynią biegów, zapewniał świetne osiągi oraz komfort. Z pozoru ciężki i luksusowy SLC, we właściwych sytuacjach zmienia się w drapieżnika. To przecież między innymi właśnie 450 SLC 5.0 (i później 500 SLC) zespół fabryczny Mercedes-Benz ścigał się w rajdach rangi Mistrzostw Świata, zdobywając tytuły zarówno w Ameryce Południowej, jak i Afryce. Uznano to za idealny sposób zbierania danych na temat nowej technologii silników. 450 SLC 5.0 stał się pierwszym samochodem z silnikiem V8 oraz pierwszym samochodem z automatem, który wygrał eliminację Rajdowych Mistrzostwa Świata.
Czytaj dalej Mercedes 450 SLC 5.0 C107 1979 – 209000 PLN – Poznań
Mercedes 560 SL R107 1986 – 99000 PLN – Poznań
Mercedes-Benz SL R107 to samochód, który w dość krótkim czasie stał się pożądanym klasykiem. Trzecia generacja modelu SL jest jednym z najdłużej produkowanych Mercedesów w historii marki. Auto to było w oferowane przez 18 lat, od 1971 aż do 1989 roku. Model R107 cieszył się szczególną popularnością zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Ponad dwie trzecie wyprodukowanych egzemplarzy trafiło na rynek amerykański. SL R107 często pojawiał się w amerykański produkcjach filmowych i telewizyjnych. Jeździł nim między innymi Gliniarz z Beverlly Hills oraz Sharon Stone w filmie „Kasyno” z 1995 roku wyreżyserowanym przez Martina Scorsese. 560 SL to finalna odmiana, z największym silnikiem o pojemności 5,6 l, oferowana wyłącznie na rynkach amerykańskim i japońskim, niedostępna w Europie.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1986 – 99000 PLN – Poznań
Mercedes 300 CE-24 A124 1992 – 119000 PLN – Poznań
W124 w wersji cabrio to jedna z najbardziej pożądanych wersji popularnego przedstawiciela klasy średniej marki Mercedes-Benz. Patrząc jednak na A124 z perspektywy czasu, trudno doszukać się w nim znamion przynależności do klasy średniej. We wrześniu 1991 roku na targach IAA we Frankfurcie został zaprezentowany piąty wariant nadwozia klasy średniej. Dlaczego klienci musieli czekać na niego 6 lat? Pomimo dobrego fundamentu na którym zbudowano kabriolet, Mercedes musiał skonstruować około 1000 nowych części w celu usztywnienia nadwozia. W przypadku prawie wszystkich elementów konstrukcyjnych zastosowano grubszą lub bardziej wytrzymałą blachę stalową. Ponad 130 kg dodatkowego ciężaru było konieczne, aby zrekompensować 28 kg brakującego dachu coupé. Jednak było warto, ponieważ rezultatem stało się nadwozie, które w swojej sztywności skrętnej nie ustępowało sedanowi i było równie bezpieczne. Po raz pierwszy od 20 lat w ofercie Mercedes-Benz ponownie pojawił się czteromiejscowy kabriolet.
Czytaj dalej Mercedes 300 CE-24 A124 1992 – 119000 PLN – Poznań
Mercedes 280 SL Pagoda W113 1969 – 890000 PLN – Poznań
Mercedes SL W113, popularnie zwany Pagodą, od początku zaprojektowany był jako wygodny, dwumiejscowy samochód turystyczny. Ten ponadczasowy kabriolet zastąpił w gamie jednocześnie modele 190 SL (W121) i 300 SL Roadster (W198). Podwozie Pagody, zaczerpnięte z limuzyny Mercedes-Benz 220 SE, zostało dostosowane do wymagań stawianych samochodom sportowym. Nadwozie charakteryzowało się czystymi, prostymi liniami i przodem z dużą centralnie umieszczoną gwiazdą Mercedesa na chromowanym grillu. Opcjonalny hardtop z wklęsłym dachem wspartym na wąskich filarach przypominał azjatyckie budowle świątynne, dzięki czemu SL szybko zyskał przydomek „Pagoda”. 280 SL to przedstawiciel ostatniej z trzech serii produkcyjnych, z największym i najmocniejszym silnikiem.
Czytaj dalej Mercedes 280 SL Pagoda W113 1969 – 890000 PLN – Poznań