Klasyka Gatunku

Nasza firma zajmuje się wyszukiwaniem i importem pojazdów na zamówienie z dowolnego kraju świata. Zadbamy o wszelkie formalności. Wynegocjujemy najlepszą cenę. Więcej informacji: http://klasykagatunku.pl/import-na-zamowienie

Podejmiemy się również sprzedaży lub wymiany posiadanych przez Państwa pojazdów. Więcej informacji: http://klasykagatunku.pl/usluga-sprzedazy-samochodu

Zapraszamy do kontaktu pod +48 507 433 488. Zapytania mailowe prosimy kierować pod info@klasykagatunku.pl

Toyota Camry Kombi 1995 – 49000 PLN – Wrocław

Rzecz nie polega dyskusji. Toyota Camry jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji tamtych lat. W połowie lat 90. nikt już nie kwestionował jakości japońskich samochodów, a topowy w Europie model Toyoty był marzeniem wielu, zwłaszcza w wersji z 3-litrową jednostką V6 pod maską. Ten model w czterodrzwiowej wersji często pełnił funkcję reprezentacyjną, ale japoński producent pokusił się wówczas o coś, co w Europie w wyższej klasy średniej popularne nie było – o stworzenie wersji kombi. Bagażnik jest tu przepastny, a welurowe wnętrze – wspaniałe. Jest też ciekawostka, zwróćcie uwagę na tylną szybę z dwiema wycieraczkami. To do dziś absolutnie wyjątkowa sprawa.
Czytaj dalej Toyota Camry Kombi 1995 – 49000 PLN – Wrocław

BMW 735i E32 1988 – 70000 PLN – Wrocław

BMW serii 7 drugiej generacji debiutowało w 1986 roku jako flagowa limuzyna marki. Nowa linia nadwozia powstała pod okiem głównego projektanta Clausa Luthe, a odpowiedzialni za nią byli Ercole Spada i Hans Kerschbaum. Auto miało dynamiczną sylwetkę i świetną aerodynamikę, i mimo sporych rozmiarów, pochwalić się mogło współczynnikiem Cx wynoszącym jedynie 0,32. Pod maską tego BMW 735i pracuje klasyczny sześciocylindrowy rzędowy silnik BMW M30 o pojemności 3,4 l i mocy 211 KM, zespolony ze skrzynią manualną. W BMW takie połączenie zawsze robi robotę! Ten egzemplarz w kolorze „198 Royalblau Metallic” sprowadzony został z Sankt Gallen w Szwajcarii od wnuka pierwszego właściciela. Po przeszło dwóch dekadach w garażu, samochód przeszedł pełen serwis i został przygotowany do drogi.
Czytaj dalej BMW 735i E32 1988 – 70000 PLN – Wrocław

Peugeot 309 Automatic 1989 – 39000 PLN – Wrocław

Światło dzienne miał ujrzeć jako Talbot Arizona, jednak zmiana polityki koncernu PSA sprawiła, że narodził się jako Peugeot 309. Był to pierwszy kompaktowy samochód francuskiej marki z lwem. Przedni napęd, uniwersalne 3- albo 5-drzwiowe nadwozie, spory bagażnik z łatwym dostępem dzięki unoszonej tylnej klapie, to był uniwersalny przepis na sukces. Pod maską znalazły się mniejsze silniki Poissy pochodzenia Simca-Talbot oraz większe XU, w całości wykonane z aluminium, z górnym wałkiem rozrządu, jak w prezentowanym egzemplarzu, o pojemności 1,9 l, uzupełnionym o skrzynię automatyczną. To, co wyróżnia prezentowany egzemplarz to z pewnością stan zachowania i minimalnym przebieg zaledwie 10 tys. kilometrów.
Czytaj dalej Peugeot 309 Automatic 1989 – 39000 PLN – Wrocław

Opel Calibra V6 1996 – 21000 PLN – Wrocław

Produkowany w latach 1989-1997 był wspaniałym hitem, a jego smukła sylwetka była rekordowa pod względem aerodynamiki. Mimo technicznego pokrewieństwa z popularną Vectrą, wizualnego podobieństwa tu nie było. Zwłaszcza jej wąskie światła przednie opracowane przez firmę Hella były jej znakiem rozpoznawczym. Auto produkowano z czterema jednostkami napędowymi, z których największa (choć nie najmocniejsza) miała 2,5 litra pojemności, układ V6, dwie głowice DOHC oraz 24 zawory. Właśnie takie auto sprowadzone ze Szwajcarii prezentuje Klasykagatunku.pl. Ten model uwielbiali amatorzy tuningu, choć ten egzemplarz zachował się wolny od modyfikacji, co samo w sobie jest dziś rzadkością.
Czytaj dalej Opel Calibra V6 1996 – 21000 PLN – Wrocław

BMW 750i E65 2006 – 72000 PLN – Czechowice-Dziedzice

BMW od lat jest firmą wizjonerów. Szokuje, oburza, ale po latach okazuje się, że wyznacza modę i trendy. Gdy patrzymy na rosnące dziś grille bawarskiej marki, coraz przychylniej zaczynamy patrzeć na poprzednie generacje. Są bardziej stonowane, bardziej eleganckie i wciąż nowoczesne w kształcie i formie. BMW serii 7 generacji E65 podczas debiutu szokowało, ale już przeprowadzony w 2005 roku główny lifting zmienił sytuację. Przód zaokrąglono powiększając delikatnie nerki, usunięto „torby pod oczami”, z linii bagażnika zniknął „płaskowyż”, a zintegrowanie pokrywy bagażnika z resztą tyłu za pomocą wspólnych świateł i poziomej listwy chromowanej pozwoliło optycznie poszerzyć tył. Poza tym, siódemka to przede wszystkim uczta dla kierowcy i pasażerów. Fantastyczny komfort, świetne osiągi i luksus w doskonałym wydaniu. BMW 750i to wersja z silnikiem 4,8 l V8 pod maską. W egzemplarzu, który przyjechał dotąd jedynie 89 tysięcy kilometrów, jest bezwypadkowy i przygotowany do jazdy, wszystko to smakuje znakomicie.
Czytaj dalej BMW 750i E65 2006 – 72000 PLN – Czechowice-Dziedzice

Mercedes C36 AMG W202 1994 – 140000 PLN – Wrocław

Mercedes C36 AMG W202 to jeden z pierwszych projektów, jaki powstał pod opieką firmy AMG po wcieleniu jej w struktury firmy Daimler-Benz. Model ukazał się w 1995 roku i był pierwszą usportowioną odmianą C klasy. Powstał jako konkurent BMW M3, a w bezpośrednim zestawieniu był bardziej komfortowy. Jego silnik 3,6 l był składany ręcznie i miał moc maksymalną 280 KM. Auto wyróżniało się obniżonym i wzmocnionym zawieszeniem, mocniejszymi hamulcami, a także zmianami stylistycznymi, wyostrzającymi jego wygląd. Wyprodukowano łącznie 5200 egzemplarzy, a ten z pewnością należy do grupy tych najlepiej zachowanych.
Czytaj dalej Mercedes C36 AMG W202 1994 – 140000 PLN – Wrocław

Audi RS4 B7 2007 – 111000 PLN – Wrocław

Drugie Audi RS4 zbudowane zostało na platformie B7. Propozycja quattro GmbH została zaprezentowany w lutym 2005 roku podczas uroczystości Audi „quattro Night” w siedzibie firmy w Ingolstadt w Niemczech. Samochód oferowany był w nadwoziu kombi, cabrio oraz sedan, czyli takim jak prezentowane w ogłoszeniu. Pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 4,8 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Wizualnie od modelu S4 różni się jeszcze bardziej poszerzonymi nadkolami i większymi wlotami, które łapią powietrze dla dwóch dodatkowych chłodnic płynu. We wnętrzu zawitało włókno węglowe, licznik okrążeń, system audio Bose, a także oznaczenia RS4 i aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek. Silnik V8 4,2 l w B7 RS4 ma wspólny blok z tym z modelu R8 i oferuje 420 KM, czyli ponad 100 KM z litra pojemności, co zawsze robi wrażenie w silniku wolnossącym, podobnie jak czerwone pole przy 8250 obr./min w jednostce o tak dużej pojemności.
Czytaj dalej Audi RS4 B7 2007 – 111000 PLN – Wrocław

Dodge Challenger 2019 – 119000 PLN – Wrocław

Dodge Challenger stworzony był jako rywal Mustanga i Camaro i wszedł do kanonu amerykańskich ikon motoryzacji przełomu lat 60. i 70. Na jego drugą generację z lat ’78-’84 lepiej spuścić zasłonę milczenia, ale za to trzecia generacja z pewnością jest powrotem do formy. Debiutująca w 2008 roku, w produkcji dotrwała do końca 2023. Ze względdu na ówczesny mariaż, wiele części w nim jest wspólne z Mercedesem – płyta podłogowa z E klasy, przednie zawieszenie z modelu W210, tylne z W211. Automatyczna skrzynia to również konstrukcja Merceddesa, ale już silniki są amerykańskie. W tym egzemplarzu pod maską odnajdziemy 5,7 l V8 Hemi o mocy 381 KM.
Czytaj dalej Dodge Challenger 2019 – 119000 PLN – Wrocław

BMW 530i E60 2006 – 79500 PLN – Wrocław

Nie trzeba mieć V10 pod maską, by odwracać głowy na ulicach. To BMW 530i E60 w konfiguracji lakieru „Alpinweiss 3” z pakietem stylistycznym M-technik z pewnością wyróżnia się wśród innych. Szokować osiągami nie będzie, ale jednostka N52B30 to bardzo udana konstrukcja, trwała, mocna, o wysokiej kulturze pracy i przyjemnym brzmieniu. Jeżeli lubicie troszczyć się o samochody, i nie ma dla Was nic lepszego niż tylny napęd i śmigło na masce, możecie z powodzeniem używać takiego egzemplarza nawet na co dzień, jak również schować w garażu, nie jeździć za wiele i cieszyć się jego stanem. Ma tylko 69 tysięcy kilometrów przebiegu i prezentuje się niezwykle smakowicie.
Czytaj dalej BMW 530i E60 2006 – 79500 PLN – Wrocław

Volkswagen Passat Formel E B2 1982 – 45000 PLN – Wrocław

Volkswagen Passat Formel E generacji B2 to prawdziwy prekursor rozwiązań ekologicznych. Dzięki aerodynamicznej sylwetce i niskiej masie 3-drzwiowego nadwozia stanowił dobrą bazę, by móc powalczyć o jak najniższe spalanie. Dodano mu nadbieg, opony o niskim oporze toczenia, a w niektórych egzemplarzach nawet system „start-stop”. Efekt? W warunkach testowych udało się ponoć osiągnąć 5 l / 100 km. Co prawda w książce spalań jedyny użytkownik tego samochodu daleki był od takich wyników, ale za to trzeba przyznać, że potrafił zachować egzemplarz w imponującej kondycji. Sam egzemplarz zresztą też jest wyjątkowy – odkupiony został z muzealnej kolekcji, w której znalazł się nie bez powodu. Oryginalna srebrna pokrywa zaworów określa jego przynależność do grupy zaledwie 100 pierwszych sztuk modelu zwanej „Wolfsburg Edition”, a czerwone wnętrze ponoć zostało zamontowane wyłącznie w tym egzemplarzu z tej serii.
Czytaj dalej Volkswagen Passat Formel E B2 1982 – 45000 PLN – Wrocław