Jeep Cherokee XJ 1991 – 77000 PLN – Wiązowna

Jeep Cherokee XJ w momencie premiery w 1984 był pierwszym całkowicie od nowa zaprojektowanym Jeepem od roku 1963. To pierwszy amerykański samochód terenowy z nadwoziem typu uniframe jako konstrukcją samonośną. Pozycjonowany był w koncernie jako Sportwagon i był prekursorem klasy SUV (Sport Utility Vehicle), zanim nazwa ta weszła do użytku. Osiągnął sukces sprzedażowy na rynku USA, gdzie wypierał kombi i surowe pickupy, oferując dobre osiągi (z silnikiem 4.0) i komfort jazdy samochodu osobowego. Zastosowano wszechstronny i trwały system 4×4 z czterema możliwościami konfiguracji napędu, przełączany z kabiny. W książce Jeep Off-Road z 2007 roku nazwano XJ „znaczącym ogniwem w ewolucji napędu 4×4”. W 2011 roku magazyn Kiplinger uznał XJ za jeden z „samochodów, które nie umierają”. Dziennikarz motoryzacyjny Robert Cumberford piszący dla Automobile nazwał Jeepa XJ jednym z 20 najlepszych samochodów wszechczasów — ze względu na swoją konstrukcję i „prawdopodobnie najlepszy kształt SUV-a wszechczasów. Jest to model paradygmatyczny, do którego aspirowali inni projektanci”.

Jeep Cherokee XJ
Rocznik: 1991
Przebieg: 183000 km
Pojemność: 3960 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 193 KM

Cena: 77000 PLN

Oferuję samochód Jeep Cherokee II generacji z roku 1991 w wersji Limited z największym oferowanym w modelu silnikiem 4.0 High Output (AMC242 Mopar).

Oferowany egzemplarz jest w wersji europejskiej, pochodzi z Hiszpanii, używany był jako auto miejskie w Madrycie. Doskonale zachowany egzemplarz, przed liftingiem, ze wszystkimi cechami I serii, klasycznym wykończeniem wnętrza ze starym typem deski rozdzielczej i przełącznikami o chromowanym wykończeniu. Posiada niski przebieg 183 tys. km.

Kupiony przeze mnie we wrześniu 2023 r. w Madrycie – kompletny, sprawny, z aktualnym przeglądem technicznym. Posiada opinie rzeczoznawcy (w momencie importu do Polski) oceniającą stopień oryginalności na ok. 95% oraz kwalifikującą pojazd do Klasy 2 (stan bardzo dobry), a według klasyfikacji FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) do klasy G (wyprodukowane po 1.01.1971 r.), grupy 2 (stan oryginalny), typ A (standardowy). W styczniu 2024 r. zarejestrowany w Polsce jako pojazd zabytkowy (żółte tablice) na podstawie wpisu do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków (nie muzeum, nie kolekcja). Posiada bezterminowy przegląd techniczny oraz będzie „odporny” na wszelkiego rodzaju miejskie „Strefy Czystego Transportu”.

Jeep przeszedł obszerny serwis obejmującym m.in.
– serwis olejowy wraz z kompletem filtrów,
– kompletny serwis i konwersja układu klimatyzacji z czynnika R12 na czynnik R134a,
– serwis układu zapłonowego: nowe kopułka zapłonowa, palec rozdzielacza, przewody WN i komplet świec,
– kompleksowy profilaktyczny serwis układu chłodzenia, nowa chłodnica wody, wymiana sprzęgła wiskotycznego, wymiana zaworu nagrzewnicy, płukanie układu i wymiana płynu chłodniczego,
– serwis automatycznej skrzyni biegów, wymiana oleju z filtrem i rewizja miski olejowej oraz sterowania,
– wymianę uszczelek pokrywy zaworów,
– nowe kompletne zaciski hamulcowe,
– nowe siłowniki klapy,
– odboje zawieszenia,
– nowy akumulator,
– tapicerowanie podsufitki i konsoli dachowej zgodnie z oryginałem.

Jeep jest w doskonałym stanie zachowania, jest oryginalny, bez modyfikacji, nie był nigdy naprawiany blacharsko. Auto z racji swojego pochodzenia jest wolne od korozji, zarówno na nadwoziu, jak i na elementach konstrukcyjnych podwozia – płyta podłogowa, progi, komora silnika czy podszybie w stanie zachowania nieosiągalnym w naszym klimacie. Jest to zdecydowanie największy atut tego egzemplarza i wraz z oryginalnością jest to najsilniejszy prognostyk do utrzymania wartości w czasie.

Nigdy nie posiadał instalacji LPG ani haka, bagażników, stalowych zderzaków, akcesoryjnych progów ani żadnych przeróbek off-road’owych.
Auto jest bezwypadkowe, lakier na większości elementów zewnętrznych jest fabryczny. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski, elementy konstrukcyjne posiadają fabryczną grubość lakieru. Elementy są równe, szczeliny jednolite, krawędzie elementów licują, kolorystyka jest bez zastrzeżeń. Klapa bagażnika z tworzywa sztucznego jest idealna, nie posiada mikropęknięć i nie ma luzów na zawiasach, idealnie licuje z nadwoziem. Auto posiada bardzo nieznaczne ślady użytkowania, co jest cechą, nie wadą, każdego auta używanego.

Wnętrze zachowane w stanie bardzo dobrym. Jest kompletne, bez przeróbek czy uszkodzeń elementów plastikowych nieoryginalnym wyposażeniem. Posiada wszystkie elementy wyposażenia zgodne z modelem, włącznie z unikalną już dziś roletą bagażnika. Stan jest oryginalny, skórzana tapicerka nie była lakierowana, a kierownica posiada fabryczne (!) obszycie. Doposażony jest w kasetowy radioodtwarzacz Blaupunkt „z epoki” z dołożonym (niewidocznie) praktycznym modułem Bluetooth Audio. Samochód jest bardzo czysty, prezentuje się nienagannie, w obecnym stanie nadaje się prosto do zaparkowania go w kolekcji, na wystawę lub jako bulwarówka „z epoki”.

Zapraszam na osobiste oględziny (25 km od centrum Warszawy, w pobliżu trasy S17, węzeł Wiązowna). Przestronna hala garażowa z dobrym oświetleniem gwarantuje swobodny dostęp z każdej strony auta, pora dnia lub zła pogoda nie są przeszkodą do dokładnych oględzin pojazdu.
Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce jako pojazd zabytkowy (żółte tablice). Komplet dokumentów, dokumentacja techniczna hiszpańska z adnotacjami przebiegu. Sprzedaż na podstawie faktury (bez VAT). Możliwość płatności gotówką, przelewem lub przelewem expressowym. Kupujący nie ponosi dodatkowych kosztów z tytułu podatku PPC-3. Rezerwacja wg. kolejności kontaktu. Rezerwacja na dłuższy okres tylko na podstawie zadatku min. 5%.

Zapraszam do kontaktu.

Telefon: +48 601 385 634
Miejscowość: Wiązowna koło Warszawy