Buick

Buick Super Eight 1948 – 148000 PLN – Warszawa

W latach 30. Buick był przedstawiany jako jedna z bardziej luksusowych marek General Motors. I tak jak sugeruje nazwa tego modelu, wszystko w nim było super. W ówczesnej hierarchii GM tylko Cadillac stał wyżej. To, co było tu szczególnie warte uwagi, to znakomity, rzędowy silnik ośmiocylindrowy, wprowadzony w 1931 roku. Buick Eight był świetny: zapewniał dużą moc, elastyczność i płynność pracy, ale bez dodatkowych kosztów i komplikacji charakterystycznych dla ówczesnych silników V8. Seria Super z aerodynamicznym nadwoziem w stylu Art deco narodziła się w 1940 roku, została wstrzymana w 1943 r. i wznowiona w 1945 roku. Model był dostępny aż do 1958 roku. Prezentowany egzemplarz to jedna z 108521 sztuk wyprodukowanych w roku 1948. Rozrusznik pod pedałem gazu, dźwignia zmiany biegów przy kierownicy, piękna i gładka praca silnika – odnajdziemy w nim znacznie więcej przyjemności i komfortu, niż spodziewalibyśmy się po aucie z lat 40.
Czytaj dalej Buick Super Eight 1948 – 148000 PLN – Warszawa

Buick Riviera 1970 – 79990 PLN – Będzin

Buick Riviera z 1970 roku to ostatni rocznik drugiej generacji modelu, czyli tego, który nie miał jeszcze tylnej części nadwozia w postaci odwróconej łodzi. Generowane przez jego 7-litrowy silnik 370 KM było najlepszym wynikiem w historii tego modelu. Luksusowe coupe zachowało potężne gabaryty i z pewnością przykuwa uwagę na drodze do dziś. Platforma na której zbudowano samochód współdzielona była z Cadillakiem Eldorado i Oldsmobilem Toronado, ale co ciekawe, z całej trójki jedynie Buick zachował tylny napęd, co dziś zdecydowanie odbierane jest jako zaleta. Ten egzemplarz ma absolutnie fantastyczne, oryginalne wnętrze i z pewnością tylko ono może być wystarczającą zachętą, by zająć w nim miejsce i posłuchać pięknego bulgotu amerykańskiego V8 podczas niespiesznej przejażdżki.
Czytaj dalej Buick Riviera 1970 – 79990 PLN – Będzin

Buick Special 1963 – 110000 PLN – Maków Podhalański

Buick Special z lat ’61-63 był najmniejszym, najbardziej kompaktowym modelem firmy. Oczywiście w amerykańskiej rzeczywistości to co małę, i tak przerasta większość europejskich wozów tej epoki. Jego 192 cale długości to przecież 4,88 metra, a silnik… ta sama sytuacja. Jednostka V8 o pojemności 215 cid to przecież całe 3,5 litra. Ten egzemplarz z pewnością przykuwa uwagę niebanalną kolorystyką i bardzo dobrym stanem zachowania.
Czytaj dalej Buick Special 1963 – 110000 PLN – Maków Podhalański

Buick Century Custom Wagon 1976 – 149999 PLN – Jarosław

Buick Century rodził się jako auto luksusowe, by w 1973 roku powrócić jako mid-size. W 1975 i 1976 zabłysnął jako Pace Car w trakcie słynnego Indianapolis 500, a klienci mogli wybierać spośród ośmiu wersji nadwoziowych. Ten prezentowany to najbardziej uniwersalny z nich, czyli wersja Station Wagon. Egzemplarz wyposażony został w opcjonalną tylną kanapę chowaną w bagażniku, dzięki której może z powodzeniem przewieźć 8 osób. Pod maską – zasilany 4-gardzielowym gaźnikiem silnik V8 o pojemności 5,7 l – serce, które nadaje mu właściwy charakter i w dobie amerykańskich aut z prostokątnymi lampami (zalegalizowanymi w 1975 roku) wcale nie było już codziennością. Ten egzemplarz z pewnością może ująć świetnie zachowanym, oryginalnym stanem.
Czytaj dalej Buick Century Custom Wagon 1976 – 149999 PLN – Jarosław