Archiwum kategorii: Buick

Buick Wildcat Convertible 1967 – przejedź się nim

Buick Wildcat powstał w oparciu o model LeSabre, będąc jego bardziej luksusową wersją. To krążownik klasy full size, oferujący królewskie rozmiary i fantastyczny komfort. W wersji Convertible był absolutnie niszowy, w 1967 roku powstało ich zaledwie 2276 sztuk. Pod maską odnajdziemy tu potężny big block 430 cid, czyli 7 l pojemności i 360 KM, zestawiony ze skrzynią automatyczną Super Turbine 400. Na wyposażeniu jest elektryczny dach, elektrycznie regulowane fotele i regulowana kierownica ze wspomaganiem. Widcat w wersji cabrio nigdy nie był powszechny, a dziś jest rzadkością, stanowiąc niezwykle przyjemny i bardzo mocny, letni krążownik.
Czytaj dalej Buick Wildcat Convertible 1967 – przejedź się nim

Buick GS 400 1968 – przejedź się nim

Skylark to skowronek, i zapewne nie będzie to Wasze pierwsze skojarzenie, gdy usłyszycie potężnego, amerykańskiego big blocka. Być może to zadecydowało, że w nazwie tego stylowego i mocnego samochodu pozostawiono jedynie litery GS, czyli Gran Sport oraz oznaczenie pojemności silnika. Pierwszy Buick Gran Sport wyszedł w 1964 roku jako odpowiedź na Pontiaca GTO. Model z lat 1968-72 to druga odsłona tego modelu, jednocześnie ostatnia, która zalicza się do grupy muscle cars. Buick GS 400 w 1968 roku zaoferował 340 koni mechanicznych wyciśnięte z 400-calowej V-ósemki. Zamówić go można było ze skrzynią manualną albo z 3-stopniowym automatem Turbo Hydra-Matic, takim jak w egzemplarzu od Inwestuj w klasyka. To jeden z 10743 wyprodukowanych w tym roku egzemplarzy, utrzymany w atrakcyjnym stanie i wciąż w dobrej cenie, jak za wspaniały pakiet miłych doznań, jakie oferuje.
Czytaj dalej Buick GS 400 1968 – przejedź się nim

Buick Century Series 36 Sedan 1936 – 51120 PLN – Rożnowice

Buick w latach 20-tych i 30-tych XX wieku to był bardzo szanowany samochód. Idealny dla lekarza, bankiera czy maklera, tworzony był z rozmach, pod trzema hasłami na „S” – prędkość, styl, snobizm. Rocznik 1936 to dzieło Harleya Earla, tworzone tak, by wóz miał styl Cadillaca, ale był natychmiast rozpoznawalny jako Buick. To był jeden z najlepiej wyglądających samochodów w branży, stworzony według niezwykle modnej wówczas idei „streamline”, inspirowanej zdobyczami aerodynamiki. Rok 1936 był również nowoczesny pod skórą – miał całkowicie stalową konstrukcję, hamulce hydrauliczne i niezależne zawieszenie przednie. Model Century miał średni rozstaw osi, a ten egzemplarz to Touring Sedan, który otrzymał topową wówczas jednostkę o pojemności 5,2 l w ośmiocylindrowym, rzędowym układzie. Ponad 120 koni mechanicznych pozwalało być mu wówczas być jednym z najszybszych samochodów na rynku.
Czytaj dalej Buick Century Series 36 Sedan 1936 – 51120 PLN – Rożnowice

Buick Roadmaster Convertible 'Rain Man’ 1949 – SPRZEDANY

Wystawiony na aukcji egzemplarz to jeden z dwóch kultowych Buicków z 1949 roku użytych przy kręceniu filmu „Rain Man”. To właśnie ten egzemplarz został nabyty przez Dustina Hoffmana, gdy zakończono zdjęcia do filmu. Odrestaurowany przez Larry’ego Payne’a z Glendora w Kalifornii i pokazany na imprezie Buick Car Club w 1989 roku, Rain Man Buick jest wciąż w posiadaniu aktora. W ciągu 34 lat samochód był rzadko widywany publicznie. Sam Hoffman mówi, że Buick za długo był przechowywany i powinno się nim jeździć, cieszyć się nim i go doceniać. „Rain Man” to amerykański dramat z gatunku filmów drogi. Premierę miał w 1988 roku, a wyreżyserowany został przez Barry’ego Levinsona na podstawie scenariusza Barry’ego Morrowa i Ronalda Bassa. Film opowiada historię szorstkiego, samolubnego młodego handlarza samochodów, który dowiaduje się, że ​​zmarł jego ojciec. Ponieważ Charlie Babbitta (Tom Cruise) nie utrzymywał kontaktów z ojcem, ten w spadku wielomilionowy majątek zostawił swojemu drugiemu, autystycznemu synowi, Raymondowi Babbittowi (Dustin Hoffman). Buick to niezwykła okazja do wejścia w posiadanie „trzeciego aktora” kultowego już filmu. Filmowy samochód sprzedany został za 335 tysięcy USD (ok. 1,3 mln PLN).
Czytaj dalej Buick Roadmaster Convertible 'Rain Man’ 1949 – SPRZEDANY

Buick LeSabre 1960 – 129000 PLN – Szczecin

Buick LeSabre debiutował w 1959 roku, zastępując model Special i otrzymując nową nazwę, która nawiązywała do fenomenalnego konceptu LeSabre, znanego w całych Stanach z obwoźnej wystawy Motorama General Motors. Na wystawie Amerykanie mogli zobaczyć motoryzacyjne spełnienie marzeń, i takim właśnie spełnieniem miał być nowy Buick LeSabre. Długi, szeroki, niski i skrzydlaty. 123 cale rozstawu osi to rozmiar największy, prawdziwy „full size”. Samochód był luksusowy, ale nie brakowało w nim również innowacji technologicznych. Jego aluminiowe hamulce bębnowe były najlepsze na rynku, a automatyczne skrzynie Dynaflow zbierały świetne recenzje. Dziś model z 1960 roku to propozycja dla wszystkich, którzy po prostu kochają amerykański styl. W ogłoszeniu 4-drzwiowy sedan, z 6-litrowym silnikiem w opcjonalnej, wzmocnionej, 300-konnej wersji.
Czytaj dalej Buick LeSabre 1960 – 129000 PLN – Szczecin

Buick LeSabre Convertible 1960 – 149000 PLN – Kielce

Obserwowanie historii amerykańskiej motoryzacji, to jak obserwowanie historii upadku. Zaczęło się od pierwszego seryjnie produkowanego samochodu na świecie, by przejść w rozmiary i finezję, o której się zwykłym ludziom w Europie nie śniło. Lata 50-te to były w Zachodniej Europie głównie mikrosamochody, u nas – jednoślady, a w Stanach… zobaczcie sami. Buick LeSabre z lat 1959-60 jest przepiękny. Długi, szeroki, niski i skrzydlaty. Sportowy i stylowy, a nade wszystko – luksusowy. Rozstaw osi wynosił 123 cale, pomiędzy którymi każdy czuł się rozpieszczony. Mocną stroną samochodu była również mechanika. Silnik V8 o pojemności 364 cali sześciennych rozwijał 250 lub 300 KM, a bębnowe hamulce uchodziły za najskuteczniejsze na rynku. Ten egzemplarz podczas renowacji otrzymał detale stylistyczne jeszcze droższej wersji Electra 225, w tym dodatkowy stylizowany wlot na błotniku, dzięki czemu wygląda jak milion dolarów.
Czytaj dalej Buick LeSabre Convertible 1960 – 149000 PLN – Kielce

Buick Roadmaster Series Eighty 1936 – 111000 PLN – Kościerzyna

Buick Roadmaster Series Eighty to duży sedan pochodzący z nowej linii modelowej, ulepszonej w 1936 roku zarówno wzorniczo, jak i mechanicznie. To pierwszy Buick, który otrzymał nazwę Roadmaster, o stylistyce, która zbliżyła go do reszty oferty General Motors. Piękny, wygodny i przestronny samochód był hitem sprzedaży, a w prezentowanej sześcioosobowej wersji sedan sprzedany został w jednym roku w ponad 16 tysiącach egzemplarzy. Roadmaster otrzymał gruntownie zmienioną rzędową ósemkę Buicka o pojemności 5,2 l i mocy aż 120 KM. W takim samochodzie można w niezwykle dostojny sposób przenieść się do czasów przedwojennych i zasmakować luksusu tamtych lat. Jeżeli więc szukacie szczególnych wrażeń, przedwojenne amerykańskie auto może stać się realizacją marzeń. Nie brak tu ani pojemności, ani mocy, ani komfortu – amerykańska motoryzacja tamtego okresu wyznaczała najlepsze standardy na świecie.
Czytaj dalej Buick Roadmaster Series Eighty 1936 – 111000 PLN – Kościerzyna

Buick Special Model 46R 1957 – SPRZEDANY

Buick Special Model 46R zbudowany został na obszernym podwoziu ze 122-calowym rozstawem osi. Jego V8 powiększone w 1957 roku do 6 litrów zdolne było wygenerować imponujące 250 KM, co stawiało go niemal na poziomie luksusowych propozycji Lincolna i Continentala. W nadwoziu coupe bez wątpienia ma styl i klasę. Coś „specjalnego” oferuje nawet dziś, przez miękkość jazdy i łatwość, z jaką przyspiesza, wrażenia z jazdy można porównać jedynie z tymi, jakie towarzyszą podróży latającym dywanem. Ten egzemplarz przykuwa uwagę pięknym stanem zachowania i ciekawą historią. Teraz króluje na szosie, a jeszcze niedawno był eksponatem w muzeum.
Czytaj dalej Buick Special Model 46R 1957 – SPRZEDANY

Buick Master Six Sedan 1929 – 210000 PLN – Poznań

Pod zarządem prezesa General Motors, Williama C. Duranta, produkcja Buicka drastycznie wzrosła. Firma wprowadziła swój pierwszy 6-cylindrowy samochód w 1914 roku, a już w latach 20-tych cały asortyment składał się z rzędowych szóstek, ktore różniły się jedynie pojemnością. Buick Master Six to wysokiej klasy samochód, prawdziwy luksus na kołach, w którym można zakochać się i dziś. Ten wygodny, czterodrzwiowy sedan w odsłonie prezentowanej w ogłoszeniu to pięknie odrestaurowany, wspaniały przykład amerykańskiej motoryzacji z lat 20-tych. Przekonają was do niego nie tylko pluszowe, miłe w dotyku, wygodne kanapy, piękne wykończenie wnętrza, ale także niepowtarzalny styl tego przedwojennego samochodu.
Czytaj dalej Buick Master Six Sedan 1929 – 210000 PLN – Poznań

Buick Regal 1974 – SPRZEDANY

Buick Regal w nadwoziu coupe, z 7,5-litrowym big block’iem pod maską, oferowany był wyłącznie w latach 1973-74. To prawdziwa esencja amerykańskiej motoryzacji. Powstał tuż przed wybuchem kryzysu paliwowego i był jednym z ostatnich reprezentantów swojej klasy, gdy absolutnie nie liczyło się spalanie i ekologia, a najważniejsze były ogromne pokłady mocy i momentu obrotowego. Choć to przedstawiciel amerykańskiej klasy „mid-size”, jego 5,4 metra długości w europejskich warunkach nie sposób nazwać „średnią wielkością”. Jest ogromny, a gdy mówimy o tak pięknie zachowanym egzemplarzu jak ten w ogłoszeniu, nie sposób oderwać od niego wzroku.
Czytaj dalej Buick Regal 1974 – SPRZEDANY