Archiwum kategorii: Toyota

Toyota Camry 1995 – SPRZEDANA

Toyota Camry 3.0 V6 GX o fabrycznym oznaczeniu VCV10 to według wielu miłośników marki i modelu najlepsza konfiguracja najlepszej generacji, jaka kiedykolwiek ujrzała światło dzienne. Budowana w japońskiej fabryce Tsutsumi z myślą o europejskim rynku, została zaokrąglona względem poprzedniej wersji, poprawiono również komfort i zastosowano lepsze wyciszenie kabiny. To właśnie ta generacja skorzystała z inżynierii opracowanej podczas wprowadzenia Lexusa i modelu LS400. Dopiero w kolejnych latach Camry stała się bardziej masowa, a Lexus ekskluzywny, lecz na tym etapie, mimo innego układu napędowego, można odnaleźć w tych autach szereg wspólnych rozwiązań. To dzięki nim Camry z silnikiem V6 zdaje się być autem klasy wyższej. Odczujemy to najlepiej, gdy uda nam się odnaleźć piękny egzemplarz z niewysokim przebiegiem, nie zmęczony ciężkim życiem i trudną eksploatacją. Ten w ogłoszeniu zdaje się być idealnym kandydatem do doświadczenia japońskiego dążenia do perfekcji, które wyznaczało rytm dalekowschodniej motoryzacji w latach 90-tych.
Czytaj dalej Toyota Camry 1995 – SPRZEDANA

Toyota Corolla E9 1991 – 16500 PLN – Wrocław

Toyota Corolla E9, czyli szóstej generacji, dla wielu pozostała do dziś wzorem japońskiej niezawodności. Produkowana od 1987 do 1992 roku, zgodnie z modą wyróżniała się bardziej aerodynamiczną sylwetką od swojej poprzedniczki. Już w wersji z najmniejszym silnikiem 1,3 l (oznaczonym kodem 2E) legitymowała się mocą 75 KM i niezłymi osiągami. Było to zasługą zastosowania techniki trzech zaworów na cylinder oraz niskiej masy własnej samochodu. Oferowany egzemplarz sprowadzony został z Francji, ma niewielki przebieg 55 tysięcy kilometrów, pełną dokumentację serwisową i rzadko spotykaną w tych autach skrzynię automatyczną. Ekonomiczna, nowoczesna, doskonale wykonana, do miasta jest jak znalazł. Z pewnością przejeździ jeszcze więcej, niż większość współczesnych samochodów.
Czytaj dalej Toyota Corolla E9 1991 – 16500 PLN – Wrocław

Toyota MR2 W20 1993 – 18000 PLN – Częstochowa

Niska, sportowa sylwetka, tylko dwa miejsca i silnik, który chrapie tuż za Twoimi uszami, napędzając tylne koła. To przepis, który w latach 70-tych dotyczył wyłącznie supersamochodów, lecz z czasem zawitał również do bardziej przystępnych konstrukcji. Dziękować za to możemy między innymi japońskim konstruktorom, którzy w 1989 roku zaprezentowali już drugą generację wozu przygotowanego na bazie tego schematu. Toyota MR2 W20 świetnie może się sprawdzić tak na torze, jak i w turystycznej jeździe. Nie bez przyczyny wielokrotnie przyrównywano ją do Ferrari 348 TS i podobnie jak we włoskim pierwowzorze, również tu może nas cieszyć ściągany dach typu targa.
Czytaj dalej Toyota MR2 W20 1993 – 18000 PLN – Częstochowa

Toyota Supra MkIV 2002 – 135000 PLN – Poznań

Toyota Supra MkIV z silnikiem 2JZ-GTE to prawdziwa ikona japońskiej motoryzacji. Prezentowany egzemplarz pochodzi z rynku japońskiego, z ostatniego roku produkcji tego modelu (2002). Co dla miłośników niezwykle ważne, różni się w istotny sposób od modeli Supry oferowanych na rynki poza Japonią w latach 1993-1997. Od roku modelowego 1998 Toyota utrzymała produkcję MkIV wyłącznie na potrzeby rodzimego rynku. Od tego momentu wprowadzone zostały dwie istotne zmiany, silnik wyposażony został w układ zmiennych faz rozrządu (VVT-i), a automatyczna skrzynia biegów uzyskała funkcjonalność manualnej zmiany przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy (tiptronic). Dodatkowo wszystkie egzemplarze Supry MKIV twin-turbo produkowane na rynek japoński wyposażane były w turbosprężarki z ceramicznymi wirnikami. Zaletą tych sprężarek jest błyskawiczne budowanie doładowania, przez co auto pozbawione jest turbo dziury, rozpędza się bardzo płynnie nawet przy niskich obrotach silnika. Samochód oficjalnie legitymuje się mocą maksymalną 280 koni mechanicznych (jak większość japońskich aut z lat 90. ubiegłego stulecia). W rzeczywistości mocy jest znacznie więcej, a stosunkowo wysoki moment obrotowy 460 Nm, którego większość dostępna jest już poniżej 2000 obr./min, sprawia, że auto ma olbrzymią ochotę jechać.
Czytaj dalej Toyota Supra MkIV 2002 – 135000 PLN – Poznań

Toyota Corolla E90 1992 – 35000 PLN – Żukowo

Toyota Corolla E90 to model szóstej generacji, powszechnie uważany za wzór japońskiej niezawodności. Produkowana od 1987 do 1992 roku, była modelem, który mogliśmy już kupić w polskim salonie. Już w wersji z najmniejszym silnikiem, oznaczonym kodem 2E, legitymowała się mocą 75 KM i niezłymi osiągami. Było to zasługą zastosowania techniki trzech zaworów na cylinder oraz niskiej masy własnej samochodu. Oferowany egzemplarz zachowany był w doskonałym stanie, z niskim przebiegiem, lecz właściciel nie przebierał w środkach, by doprowadzić ją do stanu nowego samochodu. Dzięki temu, w jakikolwiek sposób na nią nie spojrzymy, jej stan może po prostu zachwycić. Wnętrze, karoseria, komora silnika, podwozie – na zdjęciach widzimy po prostu nowy samochód.
Czytaj dalej Toyota Corolla E90 1992 – 35000 PLN – Żukowo

Toyota Celica Convertible 4WS ST183C 1992 – SPRZEDANA

Toyota Celica Convertible 4WS ST183C to okaz piątej generacji kultowego modelu, który jako nowy nigdy nie był oferowany w Europie. Wyróżnia go silnik 3SGE w najwyższej wolnossącej specyfikacji, generujący 165 koni mechanicznych oraz system 4WS, będący pierwszym na świecie elektronicznie kontrolowanym systemem obu skrętnych osi. System działa tak, że przy małych prędkościach obraca osie w przeciwnych kierunkach, poprawiając promień skrętu, a przy wysokich skręca tylne koła w tym samym kierunku, lecz mniejszym stopniu, co pozwala uzyskać lepszą stabilność w zakrętach. Co ciekawe, za pomocą specjalnego przycisku można wyostrzyć tryb pracy systemu, zwiększając sportowe odczucia. Podobnie jak Celica GT-R, Convertible 4WS był modelem, który w zamyśle nie miał być tak bezkompromisowy, jak GT-Four. Miał po prostu dawać dobre osiągi i radość z dynamicznej jazdy, spotęgowaną otwartym dachem nad głową. Samochód w swoim czasie nie tylko wyglądał nowocześnie, wręcz futurystycznie, ale i realizował najnowsze zdobycze techniki. Na ulicy pozwala wyróżnić się do dzisiaj.
Czytaj dalej Toyota Celica Convertible 4WS ST183C 1992 – SPRZEDANA

Toyota Corolla E10 1995 – 4900 PLN – Radom

Toyota Corolla E10 to przedstawiciel złotej ery japońskiej motoryzacji. Siódma generacja modelu powstawała w latach 1992-97 i kumulowała wszystkie najlepsze cechy serii. Kompaktowa, świetnie zaprojektowana, fantastycznie wykonana i trwała. Ci, którzy użytkowali te samochody jako nowe z rozrzewnieniem wspominają je do dziś. Po latach warto wrócić do tamtych doświadczeń, choć znalezienie dobrze zachowanego egzemplarza nie jest dziś proste. Ta pięciodrzwiowa Corolla z dynamicznym, 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1,3 l generuje aż 88 KM, co dzięki lekkiemu nadwoziu daje jej naprawdę fajną dynamikę. 12 lat spędziła w rękach jednego właściciela, który wiedział, jak zadbać o samochód. Według zapewnień sprzedającego ma w pełni oryginalny lakier bez śladów korozji, ma zdrowe podwozie, jest w świetnej kondycji technicznej i ma jedyne drobne wady wizualne. Jeżeli samochód w takim stanie kosztuje mniej niż 5 tysięcy złotych, warto się po niego wybrać nawet do Radomia.
Czytaj dalej Toyota Corolla E10 1995 – 4900 PLN – Radom

Toyota MR2 ZZW30 2000 – SPRZEDANA

Toyota MR2 ZZW30 to przedstawiciel trzeciej generacji modelu z lat 1999–2007. To jedyny w historii marki roadster, w którym silnik umieszczono centralnie. W zestawieniu z drugą generacją samochód odchudzono o ponad 200 kilogramów, niejako wracając do korzeni i pierwszej generacji, której masa również mieściła się poniżej 1 tony. Jednostka DOHC 1,8 l ze zmiennymi fazami rozrządu i manualna skrzynia pozwalały osiągnąć pierwszą setkę po 8 sekundach, ale największe wrażenie robiło nie tyle przyspieszenie na prostej, co jakość prowadzenia w zakrętach. Chętnie z jej możliwości korzystali młodzi, gniewni użytkownicy, co sprawiło, że dziś znalezienie idealnego egzemplarza jest niezwykle trudne. Ten z pewnością jest jednym z najlepszych, jaki pojawił się w ostatnich latach na naszym rynku.
Czytaj dalej Toyota MR2 ZZW30 2000 – SPRZEDANA

Toyota Celica GT Coupe A60 1985 – SPRZEDANA

Toyota Celica Coupe A60 debiutowała w 1982 roku, jako trzecia generacja sportowego modelu i następca serii A40/A50. Podobnie jak poprzedniczki, zachowała klasyczny, tylny napęd, a nowością były podnoszone reflektory, tak bardzo charakterystyczne dla tego modelu i zachowane również w kolejnych generacjach. Warty podkreślenia jest zastosowany w prezentowanej Toyocie silnik – 4A-GE to jednostka stosowana po liftingu w listopadzie 1983 roku, mocą maksymalną przewyższająca nawet największe, 2-litrowe jednostki stosowane w tym modelu. Te czasy w motoryzacji to królestwo ostrych linii i prostych kątów. Rasowe kształty tego egzemplarza wyostrzył jeszcze dedykowany pakiet Zender, a jego przydatność do sportowej rywalizacji – wyposażenie w Haldę i dodatkowe światła. Taki samochód gotowy jest, by stanąć nim do rywalizacji chociażby w nadchodzącym we wrześniu Rajdzie Polskim Historycznym, czyli polskiej eliminacji FIA Trophy for Historic Regularity Rallies. To ponad 1000 kilometrów zmagań m.in. w jeździe na regularność, wielka przygoda i doskonała zabawa wśród innych fanów dawnej motoryzacji.
Czytaj dalej Toyota Celica GT Coupe A60 1985 – SPRZEDANA

Toyota Celica ST202 1996 – 39200 PLN – Konstancin-Jeziona

Toyota Celica ST202, czyli przedstawicielka szóstej generacji modelu, to ostatnia, która swoje korzenie miała wprost w świecie motorsportu. W czteronapędowej wersji podbijała trasy najsłynniejszych rajdów świata, a w salonach dostępna była w trzech wariantach silnikowych – 1,8 l, 2 l i 2 l turbo. Prezentowany model GT to przedstawiciel średniej półki – 2-litrowa jednostka o mocy 175 KM pozwala pierwszą setkę uzyskać już po 8 sekundach, a samochód zarazem może doskonale sprawdzić się w codziennej, spokojnej jeździe, nie przerażając spalaniem ani kosztami napraw. Czy do podwożenia dzieci do szkoły, czy na weekendowy wyjazd w góry – dowiezie nas wszędzie, zapewniając dużo frajdy i szerokie uśmiechy pasażerów bezpośrednim układem kierowniczym, zwartym zawieszeniem i sportową charakterystyką. Nawet w ćwierć wieku po debiucie, nic nie straciła ze swojej aktualności i wciąż przykuwa uwagę sportową sylwetką i czterema charakterystycznymi, owalnymi przednimi światłami. Japonia lat 90-tych miała mnóstwo ciekawych wozów sportowych w ofercie, a ich niezawodność i wytrzymałość stała się wręcz legendarna. Aby ją potwierdzić, potrzebujemy znaleźć tylko niewyeksploatowany egzemplarz. Ta Celica ma jedynie 81 tysięcy kilometrów przebiegu i prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Toyota Celica ST202 1996 – 39200 PLN – Konstancin-Jeziona