Rzecz nie polega dyskusji. Toyota Camry jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji tamtych lat. W połowie lat 90. nikt już nie kwestionował jakości japońskich samochodów, a topowy w Europie model Toyoty był marzeniem wielu, zwłaszcza w wersji z 3-litrową jednostką V6 pod maską. Ten model w czterodrzwiowej wersji często pełnił funkcję reprezentacyjną, ale japoński producent pokusił się wówczas o coś, co w Europie w wyższej klasy średniej popularne nie było – o stworzenie wersji kombi. Bagażnik jest tu przepastny, a welurowe wnętrze – wspaniałe. Jest też ciekawostka, zwróćcie uwagę na tylną szybę z dwiema wycieraczkami. To do dziś absolutnie wyjątkowa sprawa.
Czytaj dalej Toyota Camry Kombi 1995 – 45000 PLN – Czechowice-Dziedzice
Toyota
Toyota Land Cruiser J95 1998 – 78000 PLN – Poznań
Toyota Land Cruiser to legenda trwałości i wytrzymałości. Generacja J95, debiutująca w roku 1996 i zwana Prado, opracowana została z myślą o użytkownikach cywilnych. Jak nigdy wcześniej w tym modelu postawiono na komfort, zdając sobie sprawę, że większość tych samochodów użytkowana będzie nie tylko na bezdrożach, lecz przede wszystkim na szosie. Dlatego też zastosowano w pełni niezależne zawieszenie przednie (podwójne wahacze ze sprężynami) i zębatkową przekładnię kierowniczą. To co było największą zaletą tych samochodów, po latach stało się przekleństwem. Większość z nich po latach jest po prostu zabita bezwzględną eksploatacją i rzadko przypomina auta, które opuszczały niemal trzy dekady temu fabrykę. Ten egzemplarz trafił do naszej kolekcji dlatego, że przez lata był pod właściwą opieką, serwisowany był w ASO i po odpowiednich pracach kosmetycznych prezentuje się tak, że jego zdjęcia mogłyby posłużyć za ilustracje w folderze reklamującym model.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J95 1998 – 78000 PLN – Poznań
Toyota Land Cruiser 50th Anniversary J95 2001 – Nowy Sącz
Toyota Land Cruiser 50th Anniversary to specjalna edycja kultowego modelu J95, zaoferowana w 2001 roku wyłącznie w Europie z okazji 50. rocznicy produkcji terenowego modelu Land Cruiser. W momencie wejścia na rynek, producent chwalił się sprzedaniem 3,7 miliona egzemplarzy modelu, czyli ponad 3-krotnie więcej, niż od swojego debiutu zdołał wyprodukować Land Rover. Wyposażenie specjalne rocznicowego Land Cruisera obejmowało między innymi skórzane wnętrze w kolorze kości słoniowej z emblematami „50th Anniversary”, specjalnie dobrane drewniane wykończenia wnętrza, odtwarzacz CD ze zmieniarką na 6 płyt, 7-calowy, wielofunkcyjny, kolorowy ekran na szczycie konsoli, haftowane dywaniki podłogowe oraz metalowe emblematy „50th Anniversary” na karoserii. Wszystkich wyprodukowanych 50th Anniversary było podobno 530 sztuk. Ta prezentowana przez Adept Cars wyprodukowana została na rynek hiszpański, czemu może zawdzięczać dziś świetny, wolny od korozji stan.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser 50th Anniversary J95 2001 – Nowy Sącz
Toyota Land Cruiser HDJ 80 1990 – 170000 PLN – Warszawa
Produkcja pierwszej generacji Land Cruisera rozpoczęła się w 1951 roku. Niezawodność i trwałość tej Toyoty sprawiły, że zyskał ogromną popularność na całym świecie. W 2019 roku sprzedaż Land Cruisera wyniosła ponad 10 milionów egzemplarzy. Toyota podzieliła rodzinę Land Cruiser na trzy serie. Najbardziej podstawową wersją jest „heavy-duty”, która stawia funkcjonalność, trwałość i możliwości terenowe, ponad komfort i technologię. Modele uważane przez Toyotę za „heavy-duty” to serie BJ, FJ, 20, 40 i 70. Od serii 70 oferowana była seria „lekkich samochodów”. Dostosowana głównie do rynku europejskiego, miała być wygodniejszą wersją serii „ciężkich samochodów”, poprzez zastosowanie zawieszenia sprężynowego, a jednocześnie być mniejsza i tańsza niż seria „kombi”. Seria „kombi” Land Cruisera kładzie większy nacisk na wygodę i przestrzeń wewnętrzną. Zadebiutowała w 1967 roku jako seria 55 Land Cruiser Station Wagon, która została pomyślana jako pojazd z napędem na cztery koła do użytku rekreacyjnego. Modele uważane za część serii 'kombi’ to serie 55, 60, 80, 100, 200 i 300. Seria Land Cruiser 80 została zaprezentowana w październiku 1989 roku na Tokyo Motor Show i wprowadzona na rynek na początku 1990 roku. Model ma napęd na 4 koła i otwarty centralny mechanizm różnicowy, który można było zablokować w trybie 4HI i automatycznie blokuje się w trybie 4LO. Prezentowane auto jest po kompleksowej renowacji i ma pod maską mocnego, turbodoładowanego diesla 1HD-T 4,2 l.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser HDJ 80 1990 – 170000 PLN – Warszawa
Toyota Carina Deluxe 1979 – 59000 PLN – Dębe Wielkie
Toyota Carina projektowana była jako model rodzinny, ale po drobnej stylizacji jest to wóz, który wręcz kipi sportowym stylem. Druga generacja TA40 z lat 1978-1982 miała modne wówczas i dziś kanciaste kształty, miała też tylny napęd i żwawe jednostki pod maską. Silnik o fabrycznym oznaczeniu 2T i pojemności 1,6 l początkowo generował 75 KM, choć w tym egzemplarzu po zmianie zasilania na układ z podwójnymi gaźnikami ponoć do dyspozycji jest ich ponad setka. Auto ma bardzo gustowne modyfikacje i pięknie zachowany, w dużej mierze oryginalny stan oraz bardzo niski przebieg. Znalezienie drugiej takiej Toyoty dziś to zadanie niezwykle trudne, więc jeżeli lubicie ten klimat, nie zastanawiajcie się nad zakupem zbyt długo.
Czytaj dalej Toyota Carina Deluxe 1979 – 59000 PLN – Dębe Wielkie
Toyota Land Cruiser V8 J100 1999 – 59900 PLN – Radlin
Produkcja pierwszej generacji Land Cruisera rozpoczęła się w 1951 roku. Niezawodność i trwałość tej Toyoty sprawiły, że zyskał ogromną popularność na całym świecie. W 2019 roku sprzedaż Land Cruisera wyniosła ponad 10 milionów egzemplarzy. Toyota podzieliła rodzinę Land Cruiser na trzy serie. Najbardziej podstawową wersją jest „heavy-duty”, która stawia funkcjonalność, trwałość i możliwości terenowe, ponad komfort i technologię. Modele uważane przez Toyotę za „heavy-duty” to serie BJ, FJ, 20, 40 i 70. Od serii 70 oferowana była seria „lekkich samochodów”. Dostosowana głównie do rynku europejskiego, miała być wygodniejszą wersją serii „ciężkich samochodów”, poprzez zastosowanie zawieszenia sprężynowego, a jednocześnie być mniejsza i tańsza niż seria „kombi”. Seria „kombi” Land Cruisera kładzie większy nacisk na wygodę i przestrzeń wewnętrzną. Zadebiutowała w 1967 roku jako seria 55 Land Cruiser Station Wagon, która została pomyślana jako pojazd z napędem na cztery koła do użytku rekreacyjnego. Modele uważane za część serii 'kombi’ to serie 55, 60, 80, 100, 200 i 300. W styczniu 1998 roku wprowadzono serię 100 Land Cruiser. Modele 100 zostały wyposażone w nieco szersze podwozie, niezależne przednie zawieszenie (IFS) i dwa nowe silniki. Wprowadzenie silnika V8 w tej serii było pierwszym tego typu rozwiązaniem w Land Cruiserze i miało na celu poprawę sprzedaży na rynku północnoamerykańskim. Taki też typ silnika w wersji benzynowej znajduje się w egzemplarzu wystawionym na sprzedaż.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser V8 J100 1999 – 59900 PLN – Radlin
Toyota Corolla KE17 Sprinter 1969 – 170000 PLN – Przysucha
Toyota Corolla dziś to jeden z najpopularniejszych samochodów kompaktowych na świecie. Historia modelu z pewnością jest imponująca i aby wrócić do korzeni, należy cofnąć się aż do 1966 roku, kiedy debiutowała pierwsza generacja modelu. Zaprojektowana tak, by była praktyczna i funkcjonalna, zgodnie z duchem epoki wyposażona została w wiele chromowanych ozdobników. Początkowo zaproponowano ją w wersji 2-drzwiowej, 4-drzwiowej oraz jako kombi. W 1967 do gamy dołączył Sprinter, czyli Corolla w nadwoziu coupe. Podobnie jak reszta gamy, jest lekka, tylnonapędowa i napędzana stosunkowo mocnym silnikiem o pojemności 1,1 l. To wszystko brzmi jak radość z jazdy i jeżeli będziecie mieli ochotę to sprawdzić, największym wyzwaniem jest znalezienie odpowiedniego egzemplarza. Ten jest absolutnie wyjątkowy, gdyż został pieczołowicie odbudowany.
Czytaj dalej Toyota Corolla KE17 Sprinter 1969 – 170000 PLN – Przysucha
Toyota Land Cruiser FJ40 1982 – 214900 PLN – Warszawa
Toyota Land Cruiser FJ40 to przedstawiciel linii Heavy Duty, najbardziej wytrzymałych mechanicznie pojazdów terenowych swojej epoki. W tym egzemplarzu oryginalny silnik 4,2 l benzyna zastąpiony został dieslem o oznaczeniu 3B, który dodatkowo wzmocniony został turbosprężarką. Na pokładzie jest również klimatyzacja oraz wspomaganie kierownicy, co czyni z tej terenówki pojazd nie tylko bardzo stylowy, ale również przyjazny w użytkowaniu. Auto ma krótkie nadwozie i wyposażone zostało również w szereg akcesoriów, dzięki którym możne je używać jako auto wyprawowe, gotowe dotrzeć w nawet najbardziej odległe i niedostępne fragmenty globu.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser FJ40 1982 – 214900 PLN – Warszawa
Toyota Supra Turbo Targa Mk3 1990 – 85000 PLN – Poznań
Druga połowa lat 80. to czas, gdy Japonia stała się niezwykle ważnym graczem na światowych rynkach. Nowych nabywców znajdowały już nie tylko małe miejskie samochody, ale i wozy z najbardziej prestiżowych segmentów, jak poruszające serca i wyznaczające status samochody sportowe. Toyota Supra trzeciej generacji trafiła do produkcji w 1986 roku i miała wszystko, by zapragnął jej każdy. Mocne silniki, piękne, modne kształty, otwierane reflektory i tylny napęd. Dodatkowo można było zamówić również silnik z turbosprężarką i nadwozie z otwieranym dachem typu targa, i takie właśnie wersje są dziś najbardziej poszukiwane.
Czytaj dalej Toyota Supra Turbo Targa Mk3 1990 – 85000 PLN – Poznań
Toyota Camry 1991 – SPRZEDANA
Legendarna Toyota Camry. To slogan, który z pewnością obił Wam się o uszy podczas promocji aktualnej, 8. generacji modelu. Aby móc tak reklamować samochód, trzeba mieć naprawdę solidne podstawy, i Toyota je miała. Pierwsza Camry ujrzała światło dzienne w 1982 roku, ale to trzecia generacja XV10 produkowana od 1991 do 1996 zapisała się w historii jako jeden z najbardziej niezawodnych samochodów. Zwłaszcza konfiguracja z silnikiem 3.0 i automatem uchodziła za świętego Graala, i właśnie taki, doskonale utrzymany i przeserwisowany egzemplarz oferuje Klasyka Gatunku.
Czytaj dalej Toyota Camry 1991 – SPRZEDANA