Toyota Land Cruiser J95 debiutowała w 1996 roku. Podobnie jak poprzedniczki, zabudowano ją na ramie, ukłonem zaś w stronę użytkowników spędzających większość czasu na szosie było niezależne zawieszenie wszystkich kół. Ten egzemplarz napędza bodaj najpopularniejszy wysokoprężny silnik w tych autach – 3-litrowa jednostka 1KZ-TE – stosunkowo prosta konstrukcja z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową, wstępną komorą wirową i dwoma wałkami wyrównoważającymi. Cechuje się wysoką kulturą pracy i rozwija moc równą 130 KM. Mimo upływu czasu, wciąż jest to jedno z najbardziej pożądanych aut terenowych na rynku wtórnym.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J95 1998 – 59900 PLN – Nowy Sącz
Toyota
Toyota Celica 1988 – 52000 PLN – Wrocław
Toyota Celica czwartej generacji to samochód, którzy miłośnicy rajdów pamiętają z tras Rajdowych Mistrzostw Świata, w których model walczył od 1988 roku. Ten prezentowany to co prawda skromna przednionapędówka, ale z dwulitrową jednostką o mocy 150 KM jest to samochód, któremu nie można odmówić sportowego wigoru. Wystarczy zająć miejsce za jej kierownicą, by zrozumieć, że połączenie sportowego charakteru i doskonałej jakości wykonania było znakiem rozpoznawczym japońskiej marki w latach 80. Mnóstwo uroku ma również jej kanciate nadwozie z chowanymi reflektorami. Oklejenie tego egzemplarza to nawiązanie do historycznej rajdówki Toyota Fina Team, w barwach której walczył belgijski kierowca Marc Duez w 1991 roku.
Czytaj dalej Toyota Celica 1988 – 52000 PLN – Wrocław
Toyota Land Cruiser 50th Anniversary J95 2001 – 125000 PLN – Nowy Sącz
Toyota Land Cruiser 50th Anniversary to specjalna edycja kultowego modelu J95, zaoferowana w 2001 roku wyłącznie w Europie z okazji 50. rocznicy produkcji terenowego modelu Land Cruiser. W momencie wejścia na rynek, producent chwalił się sprzedaniem 3,7 miliona egzemplarzy modelu, czyli ponad 3-krotnie więcej, niż od swojego debiutu zdołał wyprodukować Land Rover. Wyposażenie specjalne rocznicowego Land Cruisera obejmowało między innymi skórzane wnętrze w kolorze kości słoniowej z emblematami „50th Anniversary”, specjalnie dobrane drewniane wykończenia wnętrza, odtwarzacz CD ze zmieniarką na 6 płyt, 7-calowy, wielofunkcyjny, kolorowy ekran na szczycie konsoli, haftowane dywaniki podłogowe oraz metalowe emblematy „50th Anniversary” na karoserii. Wszystkich wyprodukowanych 50th Anniversary było podobno 530 sztuk. Ta prezentowana przez Adept Cars wyprodukowana została na rynek hiszpański, czemu może zawdzięczać dziś świetny, wolny od korozji stan.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser 50th Anniversary J95 2001 – 125000 PLN – Nowy Sącz
Toyota Camry Kombi 1995 – SPRZEDANA
Rzecz nie polega dyskusji. Toyota Camry jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji tamtych lat. W połowie lat 90. nikt już nie kwestionował jakości japońskich samochodów, a topowy w Europie model Toyoty był marzeniem wielu, zwłaszcza w wersji z 3-litrową jednostką V6 pod maską. Ten model w czterodrzwiowej wersji często pełnił funkcję reprezentacyjną, ale japoński producent pokusił się wówczas o coś, co w Europie w wyższej klasy średniej popularne nie było – o stworzenie wersji kombi. Bagażnik jest tu przepastny, a welurowe wnętrze – wspaniałe. Jest też ciekawostka, zwróćcie uwagę na tylną szybę z dwiema wycieraczkami. To do dziś absolutnie wyjątkowa sprawa.
Czytaj dalej Toyota Camry Kombi 1995 – SPRZEDANA
Toyota Corolla Olympia Gold Liftback E9 1991 – SPRZEDANA
Toyota Corolla generacji E9 produkowana była w latach 1987-1992. Według wielu jest to najzgrabniejsza z 12 odsłon modelu, zwłaszcza w pięciodrzwiowej wersji liftback, takiej jak prezentowana w ogłoszeniu. Ten egzemplarz przybył do Polski ze Szwajcarii i pochodzi z krótkiej, liczącej 50 sztuk serii „Olympia Gold”, przygotowanej z okazji sponsorowania przez Toyotę reprezentacji Szwajcarii na igrzyskach olimpijskich. Auto jest bogato wyposażone – posiada automatyczną skrzynię biegów, szyberdach, elektryczne szyby i 105-konną jednostkę 1,6 pod maską. Niebywały jest stan zachowania i niski przebieg, wynoszący ledwie 74 tys. km. Takim samochodem można z przyjemnością jeździć na co dzień lub od święta.
Czytaj dalej Toyota Corolla Olympia Gold Liftback E9 1991 – SPRZEDANA
Toyota Supra Turbo Targa 15th Anniversary Limited Edition Mk4 1997 – 499999 PLN – Warszawa
Toyota Supra Mk4 to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych modeli japońskiej marki, a to jest jej wersja szczególna. Oto limitowana wersja na 15-lecie modelu Supra, wyróżniająca się emblematami na błotnikach przednich i konsoli centralnej. Napędzana jest legendarnym silnikiem 2JZ-GTE z dwiema turbosprężarkami, wyposażona w 6-biegową manualną skrzynią biegów i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, czyli szperę. Wyposażenie obejmuje zdejmowany panel dachu (Targa), tylne skrzydło i felgi OZ. Samochód wyprodukowano w 1997 roku, a już rok później zadecydowano o zakończeniu produkcji, co było spowodowane spadającym popytem. Niemal 30 lat po wyprodukowaniu, egzemplarz w dobrym stanie i z niewielkim przebiegiem kosztuje prawie dwa razy więcej, niż jak był nowy. To najlepiej odzwierciedla fenomen Supry, którą po prostu warto mieć, niezależnie od ceny.
Czytaj dalej Toyota Supra Turbo Targa 15th Anniversary Limited Edition Mk4 1997 – 499999 PLN – Warszawa
Toyota Previa 1991 – 59000 PLN – Jabłonna
Kiedy myślimy o tylnonapędowych samochodach z silnikiem umieszczonym centralnie, zapewne rzadko mamy na myśli minivana, a właśnie na taki pomyśl wpadli konstruktorzy Toyoty. Debiutująca w 1990 roku Previa wyróżniała się niezwykle futurystyczną sylwetką i przesuwnymi drzwiami zamontowanymi tylko z prawej strony. Jej wzdłużnie zamontowany silnik ukryty został pod przednimi fotelami i była to czterocylindrowa jednostka DOHC o pojemności 2,4 l i mocy 132 KM. Ciekawostką jest, że cały osprzęt silnika – alternator, pompa olejowa układu wspomagania kierownicy i sprężarka klimatyzacji oraz wentylator chłodnicy napędzane były przez wał odbioru mocy i umieszczone z przodu, z dostępem przez przednią maskę. Zaletą było świetne, przestronne wnętrze, w którym wygodnie zasiąść mogło 7 albo 8 osób. Auto odniosło sukces na całym świecie, również w USA, gdzie Previa ceniona była za wysoką niezawodność i doskonałą jakość wykonania, zdecydowanie lepszą od amerykańskiej konkurencji. Ten egzemplarz do Polski trafił ze Szwecji, a to co go wyróżnia, to doskonały stan zachowania i niezwykle niski przebieg, wynoszący aktualnie zaledwie 20 tys. km.
Czytaj dalej Toyota Previa 1991 – 59000 PLN – Jabłonna
Toyota Carina Deluxe 1979 – 59000 PLN – Warszawa
Toyota Carina projektowana była jako model rodzinny, ale po drobnej stylizacji jest to wóz, który wręcz kipi sportowym stylem. Druga generacja TA40 z lat 1978-1982 miała modne wówczas i dziś kanciaste kształty, miała też tylny napęd i żwawe jednostki pod maską. Silnik o fabrycznym oznaczeniu 2T i pojemności 1,6 l początkowo generował 75 KM, choć w tym egzemplarzu po zmianie zasilania na układ z podwójnymi gaźnikami ponoć do dyspozycji jest ich ponad setka. Auto ma bardzo gustowne modyfikacje i pięknie zachowany, w dużej mierze oryginalny stan oraz bardzo niski przebieg. Znalezienie drugiej takiej Toyoty dziś to zadanie niezwykle trudne, więc jeżeli lubicie ten klimat, nie zastanawiajcie się nad zakupem zbyt długo.
Czytaj dalej Toyota Carina Deluxe 1979 – 59000 PLN – Warszawa
Toyota Corolla E80 1986 – SPRZEDANA
Corolla E80 to piąta generacja małych samochodów produkowanych i sprzedawanych przez Toyotę od 1983 do 1987 roku. Trzy- i pięciodrzwiowe hatchbacki przypominały Corollę w wersji sedan, ale ze ściętym tyłem i bagażnikiem. Chociaż podstawowa Corolla istniała w wersji pięciodrzwiowego liftbacka, sprzedawano razem z nią krótszego hatchbacka FX. Podwozie na rynek europejski: AE80/EE80 wychodziło jako 4-drzwiowy sedan FWD, 5-drzwiowy liftback, 3/5-drzwiowy hatchback (silniki 2A, 2E). Egzemplarz z ogłoszenia to 5-drzwiowy hatchback wyposażony w silnik 2E o pojemności 1,3 l, 12-zaworowy SOHC, zasilany gaźnikiem, o mocy 75 KM. Biorąc pod uwagę niesamowity stan zachowania tej Toyoty i pełną dokumentację historii, auto nadawałoby się bardziej do postawienia w muzeum, niż jazdy. Ale jak to mówią: kto płaci ten wybiera.
Czytaj dalej Toyota Corolla E80 1986 – SPRZEDANA
Toyota Celica GT-Four ST165 1988 – SPRZEDANA
Celica GT-Four ST165 to pierwszy rajdowy pojazd Toyoty z napędem na cztery koła i turbodoładowaniem, wyprodukowany w ilości zaledwie 5000 sztuk. Znalezienie egzemplarza drugiego jak ten wymagałoby nie lada wysiłku. Większość z nich stała się bazą do budowy samochodów rajdowych, wiele zostało zniszczone przez młodocianych rajdowców i miłośników tuningu. Tymczasem tu mamy sztukę, która przez większość życia była w jednych rękach, zawsze traktowana z należytym szacunkiem. Fantastyczny lakier Super Red ll, przebieg jedynie 75000 km i doskonale zachowane, welurowe wnętrze. To piękne zachowanie zestawienie charakterystycznej dla ówczesnych samochodów marki wysokiej jakości wykonania i komfortu z możliwościami drogowymi, które nawet po ponad 30 latach nadal potrafią zaskoczyć.
Czytaj dalej Toyota Celica GT-Four ST165 1988 – SPRZEDANA