Mercedes 560 SEC to przepiękne i ponadczasowe coupe, luksusowy symbol doskonałości. Ponieważ warianty coupe w hierarchii Mercedesa są tradycyjnie usytuowane nad sedanami, SEC był droższy i lepiej wyposażony niż sedany, i występował tylko z silnikami V8. 560 SEC był najwyższą dostępną wersją silnikową C126, do oferty wprowadzoną w 4 lata po debiucie modelu, w 1985 roku. Ze względu na swój nowoczesny wygląd czy zderzaki z tworzywa sztucznego długo nie uznawano tej serii za przynależącą do kategorii samochodów klasycznych, lecz dziś co do jego statusu nikt nie ma najmniejszych wątpliwości, a dowodem są stale rosnące ceny. Czy potwierdzi to ta aukcja? Przekonamy się już wkrótce.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEC C126 1989 – Warszawa
Mercedes-Benz
Mercedes 280 W114 1974 – Warszawa
Mercedes 280 W114 debiutował w roku modelowym 1973, zastępując model oznaczony jako 250 2.8. Napędzany był rzędowym silnikiem M110.921, który zasilany gaźnikiem Solex 4A1 zdolny był wygenerować moc 160 KM, przekazywaną na tylną oś. To pozwoliło w pełni cieszyć się z dynamicznej jazdy i możliwości, jakie dała nowa, w pełni niezależna konstrukcja tylnego zawieszenia, debiutująca w modelach W114/W115. 11,3 s do setki i prędkość maksymalna na poziomie 185 km/h to nie są zapewne osiągi, które kojarzą się z sylwetką kojarzoną najczęściej z taksówkami na polskich drogach przed laty. Ale Mercedes zawsze dawał możliwość wyboru swoim klientom, więc były i takie… ten prezentowany pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, wyróżniającej się między innymi większymi tylnymi lampami i szerszą listwą chromowaną na tylnej klapie, brakiem trójkątnych uchylanych szybek w przednich drzwiach, większymi lusterkami i bezpieczną kierownicą. Mercedes 280 W114 drugiej serii budowany był w latach 1973 – 1976, powstało 25 tysięcy sztuk, co biorąc pod uwagę niemal 2 miliony wszystkich W114/W115 czyni z niego rzadki model.
Czytaj dalej Mercedes 280 W114 1974 – Warszawa
Mercedes 380 SEC 1982 – Warszawa
Światło dzienne ujrzał z końcem 1980 roku, otwierając zupełnie nowy rozdział w historii marki. Mercedes SEC C126 zastępował model SLC (C107), będąc od niego konstrukcją w każdym aspekcie bardziej dojrzałą, komfortową i nowoczesną. To niezmiennie eleganckie coupe urzeka nawet dziś, wciąż oferując absolutnie wystarczające osiągi, piękne brzmienie silnika i miękkość jazdy tak aksamitną, że nie odnajdziemy jej nawet wśród większości nowych samochodów. Ten egzemplarz z fabryki wyjechał jako srebrny i z niebieskim welurem we wnetrzu, choć dziś prezentuje się zgoła odmiennie, z ciemnym lakierem, niebieską skórą, rzadko spotykaną drewnianą kierownicą i akcesoryjnymi, 18-calowymi felgami AMG.
Czytaj dalej Mercedes 380 SEC 1982 – Warszawa
Mercedes 500 SL R107 1982 – 74000 PLN – Bielsko-Biała
Od lat 50-tych XX wieku modele SL marki Mercedes-Benz reprezentowały połączenie innowacyjności, klasy i wysokich standardów. Nie brakowało im sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Znakomicie sprawdzały się w trasie, jak i na nadmorskim bulwarze. Trzecia generacja SL produkowana była przez 18 lat, a jego najbardziej poszukiwana i ceniona wersja to Mercedes 500 SL. Oprócz 420 SL, to właśnie pięćsetka jest najrzadszym SL-em. Od 1980 roku do końca produkcji powstało 11812 sztuk. Ten to okaz przedliftowy. Mimo, że licznik ma w milach, jest to wersja europejska, z VINem rozpoczynającym się od ciągu znaków „WDB107”.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1982 – 74000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes CL 600 C140 1997 – 129900 PLN – Brodnica
Mercedes CL 600 C140 to ze wszech miar samochód godny podziwu. Potężne coupe, które z mocą 400 koni mechanicznych generowanych z królewskiej jednostki V12 dostarcza moc płynnie i bez wahania, tak aby niezależnie od prędkości móc przyspieszać tak, jak kierowca zapragnie. To idealne auto do dalekiej podróży po drodze szybkiego ruchu, kwintesencja samochodu „gran turismo”. Ten egzemplarz jest pięknie skonfigurowany, ma niewysoki przebieg i pochodzi z Japonii. W zestawie są felgi AMG Monoblock – potężne, 19-calowe, i z pewnością pasujące swoją potęgą do tego wyjątkowego samochodu.
Czytaj dalej Mercedes CL 600 C140 1997 – 129900 PLN – Brodnica
Mercedes 500 SL R107 1987 – 179000 PLN – Dębe Wielkie
Mercedes 500 SL R107 został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1980 i był wówczas, obok Astona Martina Volante, najszybszym kabrioletem na świecie. Skrywając pięciolitrowy silnik V8 dostępny wcześniej w modelu 450 SLC 5.0, oferował 240 KM i doskonałe połączenie sportowych osiągów z komfortem podróży. Z zewnątrz od słabszych odmian odróżniał się przednim i tylnym spojlerem, które subtelnie podkreśliły jego mocniejszy charakter. W połowie 1985 roku przeszedł drobny lifting, który skupił się na zmianie układu wtryskowego, skrzyni biegów i kilku detalach, jak na przykład innym kształcie daszków przeciwsłonecznych, konsoli środkowej. Najbardziej widoczna zmianą były większe, 15-calowe felgi. Dziś to najbardziej poszukiwana kolekcjonersko wersja spośród wszystkich odmian generacji 107. To przyjemność, ale i lokata kapitału. Ten egzemplarz wyprodukowany został na rynek europejski, choć większość swojego życia spędził w Japonii. Co rzadko się zdarza, posiada ponoć wciąż pierwszą powłokę lakierniczą.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1987 – 179000 PLN – Dębe Wielkie
Mercedes E 280 CDI W211 2005 – 45000 PLN – Obrowiec
Mercedes W211 to dostępny od 2002 roku następca Okulara. Znany i lubiany, zwłaszcza w wysokoprężnymi jednostkami CDI, które po raz pierwszy w Mercedesie, dzięki nowoczesnej technologii Common Rail, potrafiły łączyć satysfakcjonujące osiągi z niskim spalaniem. Mercedes E 280 CDI W211 z lat 2004–2005 to wersja z rzędową szóstką OM 648 o mocy 177 koni mechanicznych. To bardzo dobry silnik jak na swoje czasy – z niedrogim w eksploatacji systemem wtryskowym i trwałymi elementami układu korbowo-tłokowego. Zadbany egzemplarz z niewysokim przebiegiem całą pewnością sprawi wiele satysfakcji.
Czytaj dalej Mercedes E 280 CDI W211 2005 – 45000 PLN – Obrowiec
Mercedes 380 SE W126 1985 – 74000 PLN – Poznań
Blisko 40 lat temu było to absolutne marzenie. W czasach, gdy za samochody duże uznawano te, które niewiele przekraczały długość 4 metrów, on mierzył ich aż 5. Mercedes 380 SE W126 przynależał do luksusowej klasy S i to zobowiązywało. Rozpieszczał pasażerów obszernym i świetnie wykonanym wnętrzem, uszy gładząc łagodną muzyką silnika V8. W swojej pierwotnej formie, z karbowanymi listwami bocznymi, wyróżniał się lekką stylistyką, nawiązującą do modelu SL generacji 107. Ten egzemplarz przez lata uchował się w rewelacyjnym stanie. Jest wolny od korozji, mimo, że wciąż posiada w dużej części oryginalną powłokę lakierniczą. Na pokładzie bogato – między innymi odnajdziemy fantastyczną welurową tapicerkę, klimatyzację, tempomat, elektrycznie regulowane fotele i elektryczny szyberdach.
Czytaj dalej Mercedes 380 SE W126 1985 – 74000 PLN – Poznań
Mercedes 250 S W108 1965 – Warszawa
Mercedes 250S W108 to pierwowzór wszystkich modeli rodziny S-klasy. Luksusowa limuzyna o ponadczasowych liniach i stylu, jazda którą jest komfortem w czystej postaci. Chrom, prawdziwe drewno, dywany z długim runem, salonowa elegancja, a wszystko to opakowane w przyciągające spojrzenia nadwozie projektu Paula Bracqa. W okazie wystawionym na sprzedaż pracuje cichutko sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 130 KM, który połączony jest z manualną skrzynią biegów. Sprzedaż modelu W108 ruszyła w lipcu 1965 roku, a to oznacza, że prezentowany przez Ardor Auctions egzemplarz pochodzi z samego początku roku produkcji. Zachowany jest w oryginalnym stanie, posiada wszystkie smaczki charakteryzujące pierwszą serię oraz klasyczny, czarny lakier, który zawsze na Mercedesach wygląda po prostu dobrze, podkreślając elegancję kształtów.
Czytaj dalej Mercedes 250 S W108 1965 – Warszawa
Mercedes 300 SL R107 1989 – 45000 EUR – Włochy
Mercedes SL generacji R107 to bez wątpienia ikona luksusowej niemieckiej motoryzacji lat 70. i 80. Jego produkcja trwała od 1972 do 1989 roku, i w długości produkcji wśród samochodów z gwiazdą przebiła go tylko G klasa. Mercedes 300 SL swoją nazwę dzieli ze słynnym Gullwingiem i następującym po nim modelu 300 SL Roadster. Wersja pojawiła się po liftingu w 1985 roku i oznacza, że pod maską pracuje tu nowa jednostka sześciocylindrowa M103 o pojemności 3 litrów, z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy, zasilana układem wtryskowym KE-Jetronic. Z całej gamy był on najlżejszy i oferował najniższe zużycie paliwa, co w połączeniu z najmniej skomplikowanym serwisem oznacza dziś piewrwszy wybór, jeżeli oczekujecie bezproblemowej jazdy.
Czytaj dalej Mercedes 300 SL R107 1989 – 45000 EUR – Włochy