Nie możemy mieć najmniejszych wątpliwości co do tego, że Mercedes SL 500 R230 jest przyszłym klasykiem. Choć to auto nowoczesne, nie to sprawi, że zapisze się w pamięci. Z pewnością najbardziej fascynująca i ponadczasowa jest jego stylistyka – we wcięciach na błotnikach i masce pobrzmiewa echo pierwszego Gullwinga. Również pod jego maską pracuje sprawdzona technika. Wolnossąca jednostka V8 o pojemności 5 litrów generuje 306 koni mechanicznych, zapewniające przyjemną jazdę. To pierwszy SL, w którym producent zdecydował się na zastosowanie sztywnego, składanego dachu. Dzięki temu nawet gdy zdecydujemy się na podróż z dużymi prędkościami, nie opuści nas wrażenie pełnego komfortu.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R230 2005 – 119000 PLN – Stary Dzierzgoń
Mercedes-Benz
Mercedes 300 SL Gullwing Alloy 1956 – USA
Gullwinga nikomu przedstawiać nie trzeba. 300 SL to prawdziwa ikona motoryzacji rozpoznawalna przez wszystkich. Ten wystawiony na aukcji jest pod wieloma względami szczególny. Po sukcesie W194 w wyścigu 24-godzinnym Le Mans i Carrera Panamericana, Mercedes-Benz chciał stworzyć „oswojoną” wersję 300 SL, którą klienci mogliby jeździć po drogach. Na bazie W194 powstał W198, wkrótce znany jako 300 SL i nieformalnie jako „Gullwing”. Model zadebiutował na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 1954 roku. Rok po rozpoczęciu produkcji, szef inżynierii Mercedesa-Benza, dr Fritz Nallinger, zaproponował zbudowanie specjalnej, sportowej wersji W198. Inżynier przekonał zarząd do realizacji specjalnego zamówienia Leichtmetallausführung — czyli wersji z metali lekkich. Aluminiowy Gullwing nie był powierzchownym projektem, ale pełnowymiarowym samochodem wyścigowym. Wyposażono go nie tylko w lekkie nadwozie, ale także w mocniejszy silnik NSL, sportowe zawieszenie, koła z centralną śrubą (lżejsze niż standardowe), a nawet tylną i boczne szyby z pleksiglasu. Wysokie koszty oraz konkurencja ze strony bardziej uznanych producentów samochodów wyścigowych, zwłaszcza Ferrari, spowodowały, że produkcja aluminiowego Gullwing trwała zaledwie 12 miesięcy i powstało zaledwie 29 egzemplarzy. Okaz, który został wystawiony na aukcji to pierwszy ukończony w 1956 roku aluminiowy 300 SL i jedyny wykończonych w kolorze czarnym (DB 40) z pięknie kontrastującym wnętrzem z czerwonej skóry (1079).
Czytaj dalej Mercedes 300 SL Gullwing Alloy 1956 – USA
Mercedes SL 500 R129 1997 – 132990 PLN – Warszawa
Już sama klasyczna i ponadczasowa linia nadwozia SL 500 z końca produkcji modelu jest dziełem sztuki i wizytówką dizajnerskiego kunsztu projektantów Mercedesa. Samochód wyposażony jest w niezawodną, uważaną za jedną z najlepszych i niezniszczalną 8-cylindrową jednostkę silnikową w układzie V (oznaczenie M119), połączoną z pięciobiegową, sterowaną elektronicznie automatyczną skrzynią biegów. W tym egzemplarzu możemy odnaleźć dodatkowo pakiet i felgi AMG. Połączenie kolorystyczne to ponadczasowe srebro z czarną skórą. Zwraca uwagę niski przebieg, bardzo ładnie zachowane wnętrze i kompleksowo przeprowadzone prace serwisowe i kosmetyczne. Pozostaje przekręcić kluczyk i cieszyć się jazdą.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1997 – 132990 PLN – Warszawa
Mercedes 500 SL R129 1991 – 89900 PLN – Zgierz
R129 to czwarta generacja wyjątkowej linii samochodów sportowych. Nowoczesny, elegancki, dynamiczny, a jednocześnie wyraźnie czerpiący z tradycji rodu SL Mercedes-Benz, był jedną z najjaśniejszych gwiazd Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1989 roku. Mercedes-Benz 500 SL zasilany jest 5-litrowym, 32-zaworowym silnikiem M 119 V8. Maksymalna prędkość tego pojazdu została ograniczona do 250 km/h, choć z otwartym dachem jest to auto, które skłania przede wszystkim do spokojniejszych przejażdżek. Ten egzemplarz sprowadzony został z USA i ma ciekawy kolor oraz beżową skórzaną tapicerkę. Zachowany jest w oryginalnym stanie, z niskim przebiegiem 63 tys. mil.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1991 – 89900 PLN – Zgierz
Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj
Charakterystyczne kształty Mercedesa klasy W123 rozpoznaje każdy miłośnik klasycznej motoryzacji, jednak w takiej wersji jak ta samochód zdolny jest jeździć całkowicie inaczej niż samochody, które niegdyś pamiętaliśmy z naszych ulic. W latach 80-tych popularne „beczki” z naszych dróg zawsze miały silnik Diesla pod maską, więc rozróżnianie ich kończyło się na wersjach 200D, 240D i 300D. Tymczasem Mercedes 280E W123 ma pod maską wspaniały, dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik, który zasilany układem wtryskowym potrafi wykrzesać z siebie godne podziwu 185 koni mechanicznych. To bagatela, ponad trzykrotnie więcej mocy niż w poczciwym 200D, i w połączeniu z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem pozwala jeździć ze sportową wręcz werwą. Ten egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej ma bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne lakieru 581 INKAROT z jasnym wnętrzem. Zadbany, z niskim przebiegiem, nigdy nie naprawiany blacharsko i wolny od korozji egzemplarz, prezentuje się fantastycznie. Na pokładzie ma klimatyzację, która z pewnością w dzisiejszych gorących czasach jest mile widziana.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj
Mercedes CL 600 C215 2000 – 135000 PLN – Dębe Wielkie
25 lat temu Mercedes podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentował najnowszy model CL z serii C 215. Rok później do oferty dołączył CL 600 z silnikiem V12 o mocy 367 KM. Model oparty był o konstrukcję limuzyny, W220, choć zastosowano tu techniczne nowinki. To właśnie w C215 świętował swoją światową premierę opracowany przez Mercedes-Benz układ jezdny Active Body Control (ABC), będący pierwszym niemieckim systemem aktywnego zawieszenia produkowanym seryjnie. ABC niemal całkowicie kompensuje ruchy nadwozia podczas ruszania, pokonywania zakrętów i hamowania, działając w oparciu o sygnały z czujników, za pomocą specjalnych miechów hydraulicznych. W ogłoszeniu zobaczyć możecie jedną z 6348 wyprodukowanych sztuk z przebiegiem jedynie 22 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes CL 600 C215 2000 – 135000 PLN – Dębe Wielkie
Mercedes SL 550 Grand Edition R230 2011 – 165000 PLN – Szczecin
Mercedes SL 550 Grand Edition to specjalna edycja modelu SL wydana na koniec produkcji generacji R230. Jej zmiany wizualne są subtelne, ale wyposażenie niezwykle ciekawe. W zestawie znajdują się: nawiew ciepłego powietrza na szyję Air Scarf, system audio premium Harman Kardon, elektrycznie składane lusterka, Keyless GO, elektryczna klapa bagażnika, Parktronic, reflektory biksenonowe i 19-calowe felgi AMG. W standardzie zamontowano podgrzewane i wentylowane wielokonturowe fotele Drive-Dynamic z pamięcią ustawień, podsufitka jest czarna z palety Designo, a skóra to Nappa – na siedzeniach, boczkach drzwi i kierownicy. Bodaj najciekawszym szczegółem jest wyjątkowy przycisk startu, podobnie jak w Mercedes-McLaren SLR, Grand Edition SL ma nie tylko przycisk startu na dźwigni zmiany biegów, ale także małą pokrywę, którą należy otworzyć przed naciśnięciem przycisku.
Czytaj dalej Mercedes SL 550 Grand Edition R230 2011 – 165000 PLN – Szczecin
Mercedes CLS 500 C219 2005 – 79900 PLN – Gliwice
CLS-a zaprojektował amerykański designer samochodów Michael Fink w 2001 roku. Mercedes lubił nazywać go „czterodrzwiowym coupe”, choć nie powinniśmy mieć wątpliwości, że jest to po prostu sedan. CLS C219 zadebiutował w roku 2004 jako połączenie stylu nadwozia coupé oraz wygody i praktyczności tradycyjnego sedana. Aby stworzyć model, wzięto sprawdzone podwozie z E klasy, oblekając je nadwoziem możliwie smukłym, przypominającym coupe, lecz mieszczącym w dalszym ciągu czwórkę dorosłych pasażerów. CLS 500 wyposażony w benzynowy silnik V8 o mocy 306 KM to samochód idealny do pokonywania długich dystansów.
Czytaj dalej Mercedes CLS 500 C219 2005 – 79900 PLN – Gliwice
Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – 135000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes W111 to generacja samochodów klasy wyższej, zaprezentowana po raz pierwszy na frankfurckim salonie w 1959 roku. W wersji Coupe gwiazda zadebiutowała w 75. rocznicę otwarcia Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie w lutym 1961 roku. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji dwudrzwiowych pontonów, oznaczenie 220SE było używane zarówno do wersji coupe, jak i kabrioletu. Oba także otrzymały tę samą wersję silnika: sześciocylindrową jednostkę o pojemności 2195 cm³ i oznaczeniu M127. Wystawione na sprzedaż 220SEb Coupe to egzemplarz sprowadzony z Francji, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Auto ma efektowne zestawienie kolorystyczne białego lakieru z czerwonym wnętrzem, jest po odbudowie blacharskiej i lakierniczej, natomiast zachowuje częściowo oryginalne wnętrze i mechanikę.
Czytaj dalej Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – 135000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes 230 CE C123 1980 – 79000 PLN – Gaj
123 to szczególnie udany rozdział w historii klasy średniej Mercedesa. W premierowym, 1976 roku, seria 123 była oferowana jako sedan, a już rok później Mercedes-Benz wprowadził wersję coupe o fabrycznym oznaczeniu C123 i kombi S123. W123 imponował wysokim standardem wykonania, funkcjonalnością i szeroką gamą silników. Tak jest do dziś. Miłośnicy klasyków potrafią docenić świetne proporcje i piękną linię boczną dwudrzwiowej wersji. W Polsce model potocznie nazwany „Beczką” był i jest marzeniem wielu. Białe coupe z niebieskim wnętrzem na pewno zachwyci wielu miłośników starej, dobrej motoryzacji.
Czytaj dalej Mercedes 230 CE C123 1980 – 79000 PLN – Gaj