Oldtimer Spot Poland

Ford Thunderbird 1956 – 259000 PLN – Warszawa

Ford Thunderbird z 1956 roku to amerykańska legenda z drugiego roku produkcji. W odróżnieniu od sportowej w stylu Corvette, T-Bird projektowany był jako luksusowy cruiser, mający dać możliwie wiele frajdy z dalekich wycieczek. Dlatego pomyślano tu o powiększeniu przestrzeni bagażowej, przenosząc koło zapasowe na zewnątrz, do własnego, stylowego pojemnika. Ten egzemplarz ma opcjonalną jednostkę V8 o pojemności 312 cali sześciennych, sprzężoną z automatyczną skrzynią Ford-O-Matic. Wyposażenie ma tak bogate, że aż trudno w to uwierzyć. Kto by się spodziewał klimatyzacji w kabriolecie z 1956 roku? Otóż tu jest. Jest też opcjonalny sztywny dach z okrągłymi okienkami – kolejny symbol i rzecz dziś niemal nie do zdobycia. Wielkość produkcji Forda Thunderbirda z 1956 roku wyniosła 15631 egzemplarzy, co było najniższym wynikiem z pierwszych trzech lat, ale i tak było to ponad trzykrotnie więcej, niż w przypadku ówczesnej Corvette. Co ciekawe, jednym z nabywców T-Bira z 1956 roku był król rock and rolla, Elvis Presley.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1956 – 259000 PLN – Warszawa

Ford Thunderbird 1959 – 243000 PLN – Warszawa

Ford Thunderbird z 1959 roku to okaz z drugiego roku drugiej generacji modelu. Znacznie urósł, stał się czteroosobowy, był pierwszą konstrukcją Fora zbudowaną na platformie unibody. Stał się jeszcze bardziej luksusowy i rok po roku bił rekordy sprzedaży. W 1958 roku sprzedano 37892 egzemplarzy, a rok później już 67456 sztuk. W 1959 roku nowością był całkowicie automatyczny system składania dachu, po raz pierwszy pojawiła się w tym roku również opcja skórzanej tapicerki, w którą został wyposażony prezentowany egzemplarz. Po maską ma 300-konny silnik V8 o pojemności 352 cali sześciennych, sprzężony z automatyczną skrzynią Cruise-O-Matic. Co wyjątkowo rzadko się zdarza, poza lakierem zewnętrznym i poszyciem dachu jest w absolutnie oryginalnym stanie. To prawziwa magia, wspaniale luksusowy i komfortowy klasyczny kabriolet, który może cieszyć jazdą cztery osoby.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1959 – 243000 PLN – Warszawa

Mercury Comet Sport Coupe 1968 – 219000 PLN – Warszawa

Mercury Comet czwartej generacji to propozycja z lata 1968-69. Dostępny był wówczas tylko w jednym rodzaju nadwozia, jako hardtop coupe. Wielkością – jest to „mid-size”, płytę podłogową łączy z Fordem Torino i de facto jest jego przestylizowaną, bardziej luksusową i wyżej pozycjonowaną wersją. Wybór ograniczał się do jednostek napędowych – od 250 CI 6 i prze trzy small blocki V8 – 289 CI, 302 CI, 351 CI, aż po big block 428 CI. Tez prezentowany to największy wśród small blocków, który po odpowiednim przygotowaniu pokazuje ogromny potencjał tych jednostek napędowych – ma blisko 500 koni mechanicznych! Jak pisze sprzedający, „to prawdziwy potwór i brutal, wilk w owczej skórze. Nie do wożenia babci do kościoła! Stworzony do wygrywania 1/4 mili, ale w pogodne dni skutecznie udaje kanapę. Mocy ma tyle, że urywa łeb, czuć to już przy wrzuceniu Drive. Potwornie szybkie auto. Mierzony ręcznie potrzebuje około 5 sekund do 100 km/h.”
Czytaj dalej Mercury Comet Sport Coupe 1968 – 219000 PLN – Warszawa

Buick Super Eight 1948 – 148000 PLN – Warszawa

W latach 30. Buick był przedstawiany jako jedna z bardziej luksusowych marek General Motors. I tak jak sugeruje nazwa tego modelu, wszystko w nim było super. W ówczesnej hierarchii GM tylko Cadillac stał wyżej. To, co było tu szczególnie warte uwagi, to znakomity, rzędowy silnik ośmiocylindrowy, wprowadzony w 1931 roku. Buick Eight był świetny: zapewniał dużą moc, elastyczność i płynność pracy, ale bez dodatkowych kosztów i komplikacji charakterystycznych dla ówczesnych silników V8. Seria Super z aerodynamicznym nadwoziem w stylu Art deco narodziła się w 1940 roku, została wstrzymana w 1943 r. i wznowiona w 1945 roku. Model był dostępny aż do 1958 roku. Prezentowany egzemplarz to jedna z 108521 sztuk wyprodukowanych w roku 1948. Rozrusznik pod pedałem gazu, dźwignia zmiany biegów przy kierownicy, piękna i gładka praca silnika – odnajdziemy w nim znacznie więcej przyjemności i komfortu, niż spodziewalibyśmy się po aucie z lat 40.
Czytaj dalej Buick Super Eight 1948 – 148000 PLN – Warszawa