Mercury Comet czwartej generacji to propozycja z lata 1968-69. Dostępny był wówczas tylko w jednym rodzaju nadwozia, jako hardtop coupe. Wielkością – jest to „mid-size”, płytę podłogową łączy z Fordem Torino i de facto jest jego przestylizowaną, bardziej luksusową i wyżej pozycjonowaną wersją. Wybór ograniczał się do jednostek napędowych – od 250 CI 6 i prze trzy small blocki V8 – 289 CI, 302 CI, 351 CI, aż po big block 428 CI. Tez prezentowany to największy wśród small blocków, który po odpowiednim przygotowaniu pokazuje ogromny potencjał tych jednostek napędowych – ma blisko 500 koni mechanicznych! Jak pisze sprzedający, „to prawdziwy potwór i brutal, wilk w owczej skórze. Nie do wożenia babci do kościoła! Stworzony do wygrywania 1/4 mili, ale w pogodne dni skutecznie udaje kanapę. Mocy ma tyle, że urywa łeb, czuć to już przy wrzuceniu Drive. Potwornie szybkie auto. Mierzony ręcznie potrzebuje około 5 sekund do 100 km/h.”
Czytaj dalej Mercury Comet Sport Coupe 1968 – 195000 PLN – Dębe Wielkie
Oldtimer Spot Poland
Toyota Carina Deluxe 1979 – 59000 PLN – Dębe Wielkie
Toyota Carina projektowana była jako model rodzinny, ale po drobnej stylizacji jest to wóz, który wręcz kipi sportowym stylem. Druga generacja TA40 z lat 1978-1982 miała modne wówczas i dziś kanciaste kształty, miała też tylny napęd i żwawe jednostki pod maską. Silnik o fabrycznym oznaczeniu 2T i pojemności 1,6 l początkowo generował 75 KM, choć w tym egzemplarzu po zmianie zasilania na układ z podwójnymi gaźnikami ponoć do dyspozycji jest ich ponad setka. Auto ma bardzo gustowne modyfikacje i pięknie zachowany, w dużej mierze oryginalny stan oraz bardzo niski przebieg. Znalezienie drugiej takiej Toyoty dziś to zadanie niezwykle trudne, więc jeżeli lubicie ten klimat, nie zastanawiajcie się nad zakupem zbyt długo.
Czytaj dalej Toyota Carina Deluxe 1979 – 59000 PLN – Dębe Wielkie
Ford Thunderbird 1956 – 239000 PLN – Dębe Wielkie
Ford Thunderbird z 1956 roku to amerykańska legenda z drugiego roku produkcji. W odróżnieniu od sportowej w stylu Corvette, T-Bird projektowany był jako luksusowy cruiser, mający dać możliwie wiele frajdy z dalekich wycieczek. Dlatego pomyślano tu o powiększeniu przestrzeni bagażowej, przenosząc koło zapasowe na zewnątrz, do własnego, stylowego pojemnika. Ten egzemplarz ma opcjonalną jednostkę V8 o pojemności 312 cali sześciennych, sprzężoną z automatyczną skrzynią Ford-O-Matic. Wyposażenie ma tak bogate, że aż trudno w to uwierzyć. Kto by się spodziewał klimatyzacji w kabriolecie z 1956 roku? Otóż tu jest. Jest też opcjonalny sztywny dach z okrągłymi okienkami – kolejny symbol i rzecz dziś niemal nie do zdobycia. Wielkość produkcji Forda Thunderbirda z 1956 roku wyniosła 15631 egzemplarzy, co było najniższym wynikiem z pierwszych trzech lat, ale i tak było to ponad trzykrotnie więcej, niż w przypadku ówczesnej Corvette. Co ciekawe, jednym z nabywców T-Bira z 1956 roku był król rock and rolla, Elvis Presley.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1956 – 239000 PLN – Dębe Wielkie
Ford Thunderbird 1959 – 235000 PLN – Dębe Wielkie
Ford Thunderbird z 1959 roku to okaz z drugiego roku drugiej generacji modelu. Znacznie urósł, stał się czteroosobowy, był pierwszą konstrukcją Fora zbudowaną na platformie unibody. Stał się jeszcze bardziej luksusowy i rok po roku bił rekordy sprzedaży. W 1958 roku sprzedano 37892 egzemplarzy, a rok później już 67456 sztuk. W 1959 roku nowością był całkowicie automatyczny system składania dachu, po raz pierwszy pojawiła się w tym roku również opcja skórzanej tapicerki, w którą został wyposażony prezentowany egzemplarz. Po maską ma 300-konny silnik V8 o pojemności 352 cali sześciennych, sprzężony z automatyczną skrzynią Cruise-O-Matic. Co wyjątkowo rzadko się zdarza, poza lakierem zewnętrznym i poszyciem dachu jest w absolutnie oryginalnym stanie. To prawziwa magia, wspaniale luksusowy i komfortowy klasyczny kabriolet, który może cieszyć jazdą cztery osoby.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1959 – 235000 PLN – Dębe Wielkie
Buick Super Eight 1948 – 145000 PLN – Dębe Wielkie
W latach 30. Buick był przedstawiany jako jedna z bardziej luksusowych marek General Motors. I tak jak sugeruje nazwa tego modelu, wszystko w nim było super. W ówczesnej hierarchii GM tylko Cadillac stał wyżej. To, co było tu szczególnie warte uwagi, to znakomity, rzędowy silnik ośmiocylindrowy, wprowadzony w 1931 roku. Buick Eight był świetny: zapewniał dużą moc, elastyczność i płynność pracy, ale bez dodatkowych kosztów i komplikacji charakterystycznych dla ówczesnych silników V8. Seria Super z aerodynamicznym nadwoziem w stylu Art deco narodziła się w 1940 roku, została wstrzymana w 1943 r. i wznowiona w 1945 roku. Model był dostępny aż do 1958 roku. Prezentowany egzemplarz to jedna z 108521 sztuk wyprodukowanych w roku 1948. Rozrusznik pod pedałem gazu, dźwignia zmiany biegów przy kierownicy, piękna i gładka praca silnika – odnajdziemy w nim znacznie więcej przyjemności i komfortu, niż spodziewalibyśmy się po aucie z lat 40.
Czytaj dalej Buick Super Eight 1948 – 145000 PLN – Dębe Wielkie
Plymouth DeLuxe Business Coupe 1937 – SPRZEDANY
Plymouth DeLuxe Business Coupe doskonale wpisuje się w amerykański klimat lat 30. Zaokrąglone, dwudrzwiowe coupe to jeden z 67 tysięcy wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu w 1937 roku. Marka Plymouth istniała wówczas na rynku przez mniej niż 10 lat, ale była niezwykle popularna. Klienci chwalili wydajność, wygląd i bezpieczeństwo tych samochodów. Nawet dziś, po blisko 90 latach od daty produkcji, wciąż jest to auto, które daje wiele przyjemności z jazdy i jest zdecydowanie bardziej nowoczesne, niż większość ówczesnej, europejskiej konkurencji. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany i prezentuje się bardzo okazale.
Czytaj dalej Plymouth DeLuxe Business Coupe 1937 – SPRZEDANY