Brak wyścigowych sukcesów na miarę tych z epoki DTM, brak charakterystycznych poszerzeń nadwozia i wyrazistego stylu – to były argumenty, którymi długo operowali przeciwnicy tej generacji M3, zestawiając BMW E36 z jego poprzednikiem, modelem E30. Faktem jest, że przewaga dwóch cylindrów i udoskonalone zawieszenie sprawiały, że lekkość prowadzenia i frajda z jazdy BMW M3 Coupe E36 zawsze były pierwszorzędne. Przyszedł też czas, że ceny wystrzeliły, i dziś już kupno rozsądnego egzemplarza poniżej granicznej ceny 100 tys. zł jest raczej niemożliwe i to nawet, gdy mówimy o autach z rynku amerykańskiego, które cechowała inna, słabsza jednostka napędowa. BMW S50B30US to silnik o pojemności 3 l i mocy 240 koni mechanicznych. Silnik ten jest bardziej zbliżony do standardowego silnika M50 i ma taki sam stopień sprężania jak M50B25TU, ale wykorzystuje inne wałki rozrządu, wał korbowy, korbowody i tłoki. Nie ma tak wyścigowej charakterystyki, jak europejska specyfikacja, ale z pewnością wigoru nie można mu odmówić.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E36 1995 – 115000 PLN – Stary Dzierzgoń
BMW
BMW 535i E12 1980 – 135000 PLN – Warszawa
Projekt jego karoserii to dzieło Francuza, Paula Bracq’a, mocno inspirowane concept carem BMW 2002ti Garmich z 1970 roku, zaprojektowanym przez Marcello Gandiniego ze studio Bertone. To właśnie w tych latach rodził się obecny wizerunek BMW, jako marki o sportowym charakterze. Dość powiedzieć, że ten model w czasach swojej młodości był konkurentem Mercedesa W114/5, choć dziś odbieramy te auta jako wozy z zupełnie różnej epoki. BMW ma doskonały układ jezdny i miało też szeroką paletę silników, wśród których był i takie, które zawsze kochali fani dynamicznej jazdy. Topową jednostką w tej generacji był silnik z modelu M535i o fabrycznym oznaczeniu M90, czyli sześciocylindrowe 3,5 l o mocy 217 KM, i dokładnie taki silnik pracuje tu pod maską. Dodatkowo ten egzemplarz może zauroczyć stanem zachowania i zestawieniem kolorystycznym, doskonale odzwierciedlającym klimat lat 70. ubiegłego wieku.
Czytaj dalej BMW 535i E12 1980 – 135000 PLN – Warszawa
BMW 3.0 CSi E9 1973 – 549000 PLN – Warszawa
BMW E9 to wariant coupé serii E3, który był budowany między grudniem 1968 a grudniem 1975 na zlecenie BMW w fabryce Karmann Rheine. Gama napędzana była wyłącznie sześciocylindrowymi silnikami rzędowymi z serii M30 o pojemności od 2,5 do 3,2 litra i mocy od 150 do 206 KM. Jesienią 1971 roku pojawiło się BMW 3.0 CSi z wtryskiem Bosch D-Jetronic. Model ten ma moc 200 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 220 km/h. Poza tym wygląda oszałamiająco! Jeżeli kiedykolwiek pochyliliście się nad zakupem tego modelu, pewnie wiecie, że jest jednym z najcięższych do renowacji samochodów klasycznych. Przy obecnych cenach usług specjalistów warto więc zainwestować i kupić egzemplarz, którego renowacja została już przeprowadzona. Ten wygląda świetnie, a na dodatek ma szczególny kolor – BMW taiga – to z pewnością jeden z najciekawszych odcieni w ówczesnej palecie BMW. Na licytowanie pozostało Wam już niewiele czasu, więc jeśli szukacie ciekawego egzemplarza, musicie się spieszyć.
Czytaj dalej BMW 3.0 CSi E9 1973 – 549000 PLN – Warszawa
BMW 2002 Turbo 1975 – 135000 EUR – Holandia
Wczesna era turbo z lat 70. i 80. zawsze wywołuje uśmiech na naszych twarzach. Taki na przykład Saab 99 Turbo, albo Porsche 911 Turbo, które wciąż zapiera dech w piersiach. Nie inaczej było z BMW 2002 Turbo, samochodem, który zbudowany został w zaledwie 1672 egzemplarzach. Jak powstało? Producenci jako punkt wyjścia wzięli 130-konne 1,6, zamontowali sprężarkę KKK, zwiększając moc do 170 KM. Turbo otrzymało również większe hamulce, szersze koła dla większej przyczepności i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Jeśli zagłębimy się trochę bardziej w historię tego słynnego modelu, odkryjemy, że BMW mogło znacznie zwiększyć ciśnienie turbodoładowania w 2002 Turbo, ale uznali, że mądrzej będzie tego nie robić. Ten egzemplarz o przebiegu zaledwie 41 tys. km z pewnością wyróżnia się zarówno swoją wizualną prezencją, jak i stanem mechanicznym. Od nowości był w rękach jednej rodziny, a jego historia jest w pełni udokumentowana.
Czytaj dalej BMW 2002 Turbo 1975 – 135000 EUR – Holandia
BMW K1 1989 – 45000 PLN – Rydułtowy
BMW K1 to sportowy turystyk, który niegdyś rozgrzewał dusze młodocianych motofascynatów do czerwoności. Wszak to dla wielu najbardziej zapamiętany obrazek z kultowej gumy „Turbo”, którą zajadały się wszystkie dzieciaki na przełomie lat 80. i 90. 100 KM, 1000 cm³ i 237 km/h – te dane zapadły wielu w pamięci aż do dziś i choć czasy się zmieniły, chęć posiadania takiej maszyny niejednokrotnie nie osłabła. Co oferuje taka maszyna dziś? Legendarną trwałość mechaniczną BMW z tego okresu, wciąż dostępne części w serwisie, a przede wszystkim przyjemność z jazdy i podziwiania charakterystycznej, kultowej, wręcz komiksowej sylwetki z lat 80. we własnym garażu. Żadne wcześniejsze ani żadne późniejsze BMW nie wyglądało tak, jak to.
Czytaj dalej BMW K1 1989 – 45000 PLN – Rydułtowy
BMW Z3 M Coupe 1998 – 349000 PLN – Bytów
BMW Z3 M Coupe jest rzadkie i poszukiwane. Zbudowane na bazie roadstera, otrzymało niezwykle długą maskę i tylną część nadwozia w stylu shooting brake. Ma miejsce na 2 osoby i bagaż, i nic więcej nie potrzebuje. Wygląda wyjątkowo oryginalnie i z pewnością każdy odwróci za nim głowę na ulicy. We wnętrzu jest surowe i wręcz spartańskie, ale czego pragnąć więcej? Jest bezpośrednie i szybkie, i z pewnością bardziej bezkompromisowe i sportowe, niż popularne BMW M3. Ten egzemplarz to poszukiwana specyfikacja z 321-konnym silnikiem S50B32. Z3 M Coupe jest rzadkim widokiem na drogach, w latach 1998–2002 wyprodukowano zaledwie 6291 egzemplarzy.
Czytaj dalej BMW Z3 M Coupe 1998 – 349000 PLN – Bytów
BMW 325i Cabriolet E30 1989 – 125000 PLN – Wrocław
BMW 325i Cabriolet E30 ma wszystko, by sprawiać przyjemność. Wyważone i eleganckie kształty, czteroosobowe, otwarte nadwozie oraz wyśmienity, sześciocylindrowy silnik M20B25. Mam moc 170 KM, co w tak niewielkim nadwoziu jest absolutnie przekonujące. Ten sprowadzony z USA egzemplarz przeszedł szereg skrupulatnych prac renowacyjnych i poza tapicerką jest w specyfikacji w pełni zgodnej z oryginalną. Sprzedający pragnąłby uzyskać za niego mniej niż 2/3 kosztów inwestycji, co może nie uczyni ze sprzedaży najlepszej inwestycji dekady, ale za to może być korzyścią dla nowego właściciela. Zresztą, poniesione koszty to jedno, ale przecież nie mniej ważny jest czas, a w tym wypadku wystarczy wsiąść, przekręcić kluczyk i po prostu cieszyć się jazdą.
Czytaj dalej BMW 325i Cabriolet E30 1989 – 125000 PLN – Wrocław
BMW 320i Cabriolet E30 1990 – 159000 PLN – Wola Gołkowska
BMW 320i Cabriolet E30 ma wszystko, by sprawiać przyjemność i z latami trwale, jako klasyk, nabierać wartości. Wyważone i eleganckie kształty, czteroosobowe, otwarte nadwozie oraz wyśmienity, sześciocylindrowy silnik M20B20. Przebieg tego egzemplarza jest niewysoki, a po sprowadzeniu z ziemi włoskiej do Polski przeszedł on szereg prac, by mógł wiernie służyć i zachwycać. Na pokładzie jest nawet klimatyzacja, a także 4 elektryczne szyby. Modyfikacje ograniczone zostały do obniżonego zawieszenia Bilstein i układu wydechowego ze stali nierdzewnej. Reszta zgodna jest z fabryką, co w przypadku E30 zawsze cieszy. Ciężko odnaleźć drugą taką sztukę.
Czytaj dalej BMW 320i Cabriolet E30 1990 – 159000 PLN – Wola Gołkowska
BMW 750i E32 1990 – 55000 PLN – Tarczyn
Trudno dziś wyobrazić sobie wrażenie, jakie na ulicy robiło BMW 750i E32 w 1990 roku. Stylistycznie elegancka i potężna zarazem limuzyna, wzbudzała ogromny szacunek. Topowa wersja w gamie bawarskiej marki miała atuty, o których połowie konkurencji nawet się nie śniło. Od tak potężnych, jak silnik V12 pod maską, przez rzadko spotykane, jak hydropneumatyczne poziomowanie tylnej osi, po tak drobne, jak podgrzewane zamki drzwi. Automatyczna skrzynia biegów była tu na wyposażeniu standardowym, wszak nie była to propozycja dla chcących strzelać ze sprzęgła młodzian. Ogromny szacunek budziło BMW na autostradach. Dzięki mocy 300 KM, ze spokojem i klasą, osiągało prędkość maksymalną, po raz pierwszy w BMW ograniczoną elektronicznie o 250 km/h.
Czytaj dalej BMW 750i E32 1990 – 55000 PLN – Tarczyn
BMW 325Ci Cabrio E46 2006 – 64800 PLN – Warszawa
BMW E46 to dla wielu to ostatnie analogowe, tworzone według starej szkoły, dające mnóstwo frajdy z jazdy. Rodzina E46 zdawała się obejmować wszystko. Od prostych sedanów, przez rodzinne kombi po szalone M3. Wśród nich z pewnością wyróżnia się wprowadzona w roku modelowym 2000 roku linia „Ci”, czyli samochodów z nadwoziem coupe oraz cabrio. Oferowane było głównie z sześciocylindrowymi jednostkami. Taki właśnie posiadało BMW 325Ci E46, w wersji generującej 192 KM. Jazda takim samochodem to sama przyjemność, szczególnie z manualną skrzynią i z otwartym dachem nad głową.
Czytaj dalej BMW 325Ci Cabrio E46 2006 – 64800 PLN – Warszawa