Archiwum kategorii: BMW

BMW 525e E28 1985 – 49000 PLN – Poznań

Dla obniżenia deklarowanego zużycia paliwa producenci stosują dziś coraz mniejsze jednostki napędowe, co sprawdza się niestety jedynie w laboratorium. W BMW 525e E28 zastosowano metodę dokładnie odwrotną. Silnik ETA miał 6 cylindrów i aż 2,7 l pojemności, w zamian popracowano nad sprawnością silnika, podniesiono moment obrotowy i obniżono maksymalne obroty, co przyniosło oczekiwane efekty. Kultura pracy stoi na najwyższym poziomie, 7-8 l/100 km w trasie robi wrażenie nawet dziś, a wówczas – było na poziomie najmniejszych 4-cylindrowych silników BMW. Co więcej? W tym egzemplarzu najlepsze kolory lat 80-tych, przepięknie utrzymane wnętrze, automatyczna skrzynia biegów, tylny napęd, szyberdach, kojąco miękkie zawieszenie i dwie pary drzwi – wszystko co trzeba, by w ładną pogodę zabrać rodzinę lub przyjaciół w relaksującą podróż w lata 80-te. Ten egzemplarz ma nieco ponad 150 tysięcy przebiegu i był zawsze w rękach jednego, szwajcarskiego właściciela. Prezentuje się wspaniale i jeździ wyśmienicie.
Czytaj dalej BMW 525e E28 1985 – 49000 PLN – Poznań

BMW 530i E39 2000 – 27500 PLN – Wrocław

BMW 530i E39 to nie jest najrzadziej występujący model, ani na Giełdzie klasyków, ani w ofercie KlasykaGatunku.pl. Jednak ten egzemplarz jest jak żaden inny wcześniej. To, co czyni go unikatowym to konfiguracja. I o ile jeszcze z zewnątrz jego srebrny kolor Titansilber Metallic może wydawać się zwykły i przeciętny, to prawdziwe szaleństwo znajduje się we wnętrzu. Czerwień – żywa, niezgaszona, ognista, nazwana w katalogu Sienarot – z pewnością nie była częstym wyborem, jednak w tym egzemplarzu na wyposażeniu jest od momentu wyjścia z fabryki. Ładnie uzupełniają wnętrze ciemne drewno i sportowa kierownica. Na wyposażeniu mamy to co trzeba – jest automatyczna klimatyzacja, a pod maską – silnik właściwy, sześć cylindrów w rzędzie i 231 chętnych do pracy koni mechanicznych, sprzężonych z manualną skrzynią. Przebieg? Wystarczająco wysoki, by nie było żal dokręcać kolejnych kilometrów i odpowiednio niski, by nie martwić się o nadciągający koniec żywotności silnika. Auto pochodzi ze szwajcarskiego rynku, było zawsze rzetelnie serwisowane, co obiecuje spokojną eksploatację.
Czytaj dalej BMW 530i E39 2000 – 27500 PLN – Wrocław

BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW 2800 E3 debiutowało w 1968 roku, otwierając linię luksusowych sedanów o sportowym charakterze, napędzanych nową rodziną sześciocylindrowych silników. Oferowało więcej komfortu i przestrzeni w kabinie od wprowadzonej wcześniej “Neue Klasse”, pod zgrabnym nadwoziem opracowanym przez zespół projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera. Dopracowanie detali zlecono firmą Bertone i Michelotti, a efekt wprost zwalał z nóg, wytyczając trendy na kolejne dziesięciolecie. Już rok po debiucie Max Hoffman rozpoczął import tych samochodów do Stanów Zjednoczonych, i z tej właśnie puli pochodzi egzemplarz z ogłoszenia. Doskonałe wrażenie robi jego pięknie zachowane wnętrze, choć blacharka niestety wymaga interwencji, a lakier położenia od nowa.
Czytaj dalej BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW M3 Coupe E36 1994 – 139000 PLN – Poznań

Są samochody tworzone do celów niskich, do przemieszczania się z punktu A do punktu B, w mniejszym lub większym komforcie, z mniejszą lub większą grupą osób, tańsze i droższe, trwalsze lub badziewne. Po prostu – przedmioty użytkowe. Są również takie, które tworzono z myślą o czymś więcej. Z myślą, by robić to w wyjątkowy sposób, z myślą o przyjemności płynącej z szybkiej jazdy, wywodzące się ze świata motorsportu, sprawiające, że w żyłach szybciej płynie krew. Takie było zawsze BMW M3. Nieodłącznie związane ze światem sportu, pozwalało dostarczyć wyjątkowej przyjemności nie tylko na torze wyścigowym, ale i na zwykłych drogach. BMW M3 Coupe E36 debiutowało latem 1992 roku, po raz pierwszy zostało wyposażone w silnik sześciocylindrowy. Było surowe, tylnonapędowe, wysokoobrotowe, początkowo oferowane wyłącznie z manualna skrzynią, nie miało nawet kontroli trakcji. Czyste 286-konne szaleństwo w lekkim nadwoziu, z wolnossącym silnikiem uzyskującym 95 KM z każdego litra, co było wówczas jednym z najlepszych wyników na świecie. Jeżeli takie auto zdołało przetrwać ćwierć wieku w jednych rękach w nienaruszonym stanie, z wciąż oryginalną i pięknie utrzymaną powłoką lakierniczą, zawsze obdarzone odpowiednią troską techniczną, możemy mieć pewność, że mówimy o egzemplarzu o statusie kolekcjonerskim.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E36 1994 – 139000 PLN – Poznań

BMW 520i E39 2000 – 38000 PLN – Dąbrowa Górnicza

BMW 520i E39 to dobrze wyposażony samochód klasy wyższej-średniej, celujący niegdyś w gusta europejskich menadżerów. Stonowany w formie, uniwersalny, elegancki, podobał się przez całe lata 90-te i po zmianach liftingowych udanie wkroczył w XXI wiek. Patrząc na większość ogłoszeń, można by dojść do wniosku, że M pakiet, czarna skóra i ciemny lakier był opcją podstawową i wybieraną w największej ilości przypadków. Czasami jednak zdarzał się ktoś, kto miał więcej fantazji i tworzył własną konfigurację w sposób, o jaki podejrzewalibyśmy raczej nabywcę Alfa Romeo. 70-letni wówczas nabywca tego egzemplarza postawił na uniwersalny srebrny lakier nadwozia i szalone czerwone wnętrze. Na wyposażeniu dodatkowym nie pożałował, ale zbyt wiele samochodem nie pojeździł. Dzięki temu cieszyć może dziś niski przebieg samochodu wynoszący jedynie 78700 km oraz doskonały stan zachowania.
Czytaj dalej BMW 520i E39 2000 – 38000 PLN – Dąbrowa Górnicza

BMW 750iL E32 1991 – 69000 PLN – Obrowiec

BMW 750iL E32 jest szybkie, komfortowe i niezwykle eleganckie. Jego projektantem był Włoch – Ercole Spada, który umiejętnie podchwycił charakterystyczny dla marki styl, nadając sylwetce lekkości, jakiej nie spodziewalibyśmy się po ponad 5-metrowej limuzynie. Zadbany egzemplarz z każdym rokiem jest coraz trudniejszy do znalezienia, lecz czasami pojawiają się na rynku perełki takie jak ta. Oto egzemplarz, który niemal 3 dekady spędził w ciepłym klimacie Hiszpanii, pełniąc posługę jako auto dyplomatyczne. To auto w wersji z długim nadwoziem, ubrane w klasyczną czerń, z pięknym skórzanym wnętrzem, które zdaje się wręcz zatrzymywać czas. Łatwo ulec jego czarowi. To do takich aut będziemy wzdychać za kolejne 3 dekady, kiedy samo wspomnienie 12-cylindrowego spalinowego silnika budzić będzie nostalgię i dreszcz emocji.
Czytaj dalej BMW 750iL E32 1991 – 69000 PLN – Obrowiec

BMW 525i E39 2002 – 52000 PLN – Wielogóra

BMW 525i E39 w wersji po liftingu znacząco odmłodniało, lecz zachowało wszystkie cechy, za które pokochaliśmy Bawarię z lat 80-tych i 90-tych. Szeroka gama sześciocylindrowych jednostek rzędowych, tylny napęd, kokpit skierowany w stronę kierowcy i obsługa, która nie wymaga odrywania wzroku od kierownicy. Tu wszystko jest na swoim miejscu i nie odnajdziemy ani jednego elementu, który sprawiałby tandetne wrażenie. Jedyny problem z tym, że już od 17 lat nie kupimy takiego samochodu w salonie. Wciąż jednak są na rynku egzemplarze, które znacząco od fabrycznie nowych nie odbiegają. Ten sprowadzony z Japonii przepiękny okaz ma jedynie 41 tysięcy kilometrów przebiegu i przepięknie zachowane wnętrze z czarną tapicerką z Alcantarą. Fabrycznie wyposażone w M Pakiet, imponująco się prezentuje w czarnym lakierze.
Czytaj dalej BMW 525i E39 2002 – 52000 PLN – Wielogóra

BMW M3 E30 1989 – 199000 PLN – Dębe Wielkie

Wypuszczone na rynek w 1986 roku BMW M3 E30 było projektowane specjalnie z myślą o spełnieniu wymogów homologacji FIA. Wizualnie wyróżnia się charakterystycznymi poszerzeniami błotników i tylnym spojlerem, ale to oczywiście nie wszystko. Przyjemność gwarantuje sportowa, czterocylindrowa jednostka S14 o mocy 220 KM, manualna skrzynia i zmodyfikowane zawieszenie. BMW M3 pierwszej generacji to prawdziwa legenda motorsportu, stało się najbardziej utytułowanym modelem BMW, zdobywającym liczne laury zarówno w rajdach, jak i wyścigach, wliczając w to serię DTM. Biały egzemplarz od braci Goźlińskich początkowo dostarczony został na rynek amerykański, ale do Polski trafił przez Japonię. Ma niewielki przebieg, jasne, ładnie zachowane wnętrze i nową powłokę lakierniczą.
Czytaj dalej BMW M3 E30 1989 – 199000 PLN – Dębe Wielkie

BMW 840 Ci E31 1995 – 97000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

E31 zostało zaprezentowane w 1989 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie, produkcja odbywała się w latach 1989-1999 w zakładach zlokalizowanych w Monachium (Niemcy). Nadwozie zaprojektował Klaus Kapitz, a szacuje się, że cały projekt pochłonął ponad 1,5 mld marek niemieckich. Samochód w przeciwieństwie do swoich potencjalnych konkurentów postanowiono wyposażyć w silnik V8 lub V12 umieszczony z przodu pojazdu oraz napęd tylnych kół. Łącznie wyprodukowano 30 621 egzemplarzy. BMW serii 8 E31 dorzuciło swoje trzy grosze do sportów motorowych. Zbudowany przez Wagenstetter Motorsport zmodyfikowany egzemplarz oparty na modelu 840i wziął udział w mistrzostwach VLN na torze Nürburgring. W tym egzemplarzu też nie brak sportowych akcentów. To BMW 840 Ci E31 zostało wyposażone w pakiet CSi oraz kompletny układ wydechowy wzorowany na układzie niemieckiej firmy Eisenmann.
Czytaj dalej BMW 840 Ci E31 1995 – 97000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW 525i Touring E39 2002 – 24000 PLN – Niemodlin

BMW 525i Touring E39 to samochód dla tych, którzy nie lubią współczesnych aut. Jeżeli wolicie sprawdzoną technikę sprzed kilkunastu lat, z epoki gdy sześć cylindrów było lepszym rozwiązaniem niż cztery, a nadwozie kombi sprawdzało się lepiej niż SUV – ten samochód jest dla Was. W końcu w większości warunków niższy samochód spisuje się lepiej na drodze – ma niższe opory aerodynamiczne, pozwala utrzymać niższy poziom hałasu w kabinie, lepiej trzyma się na zakrętach, pewniej się prowadzi. A poza tym… czyż nie wygląda lepiej? Pięknie skonfigurowane i doposażone E39 po prostu się nie starzeje. Zakupiony bezpośrednio od 2 właściciela w Szwajcarii samochód z kompletną dokumentacją, to coś nad czym warto się pochylić.
Czytaj dalej BMW 525i Touring E39 2002 – 24000 PLN – Niemodlin