BMW 730i E32 to jedna z najciekawszych konstrukcji, jakie przyniosły nam lata 80-te. Samochód o wymiarach nieskromnych, jednak zamknięty w eleganckich liniach narysowanych przez włoską rękę Ercoli Spada pozostaje wciąż wzorowo proporcjonalny. Pokochać je można również zza kierownicy, kiedy czaruje gładką pracą silnika, skrzyni biegów i zawieszenia, jednocześnie zdając się być mniejszym i bardziej zwartym, niż wskazywałyby na to jego gabaryty. Choć to limuzyna – czuć, że została stworzona z myślą o kierowcy i jego przyjemności. Dziś zadbany egzemplarz to już nieczęsty gość na rynku, a ceny rosną.
Czytaj dalej BMW 730i E32 1990 – 49000 PLN – Wrocław
BMW
BMW 750i E65 2006 – 75000 PLN – Wrocław
Zmieniają się czasy, zmieniają się gusta, zmienia się moda. W przypadku serii E65, czyli luksusowej siódemki z lat 2001–2008, czas zadziałał tak, że auto dziś podoba się zdecydowanie bardziej niż w momencie debiutu. Odpowiedzialny za jego narysowanie amerykański stylista Chris Bangle okazał się być wizjonerem. Dziś kształt tej karoserii odbierany jest jako elegancki, stonowany i, co najbardziej szokujące, nowoczesny, zwłaszcza w wersji po lifcie w 2005 roku, czyli dokładnie takiej, jak tu prezentowana. Kształty i rozmiary to oczywiście nie jedyne zalety tego samochodu. Komfort gwarantuje pierwszorzędny, a osiągi? BMW 750i E65 z silnikiem V8 o pojemności 4,8 l i formowym oznaczeniu N62B48 rozpędza się w 5,9 s do setki, dając do dyspozycji 367 koni mechanicznych. To był pierwszy na świecie silnik wykorzystującym kolektor dolotowy o zmiennej długości i pierwsze V8 BMW, w którym zastosowano zmienny wznios zaworów. To wszystko w dalszym ciągu robi wyśmienite wrażenie.
Czytaj dalej BMW 750i E65 2006 – 75000 PLN – Wrocław
BMW 750Li E66 2007 – 70000 PLN – Wrocław
Zmieniają się czasy, zmieniają się gusta, zmienia się moda. W przypadku serii E65/E66, czyli luksusowej siódemki z lat 2001–2008, czas zadziałał tak, że auto dziś podoba się zdecydowanie bardziej niż w momencie debiutu. Odpowiedzialny za jego narysowanie amerykański stylista Chris Bangle okazał się być wizjonerem. Dziś kształt tej karoserii odbierany jest jako elegancki, stonowany i, co najbardziej szokujące, nowoczesny, zwłaszcza w wersji po lifcie w 2005 roku, czyli dokładnie takiej, jak tu prezentowana. Kształty i rozmiary, szczególnie w wersji z wydłużonym rozstawem osi, robią ogromne wrażenie, ale to oczywiście nie jedyne zalety tego samochodu. Komfort gwarantuje pierwszorzędny, a osiągi? BMW 750Li E66 z silnikiem V8 o pojemności 4,8 l i firmowym oznaczeniu N62B48 rozpędza się w 5,9 s do setki, dając do dyspozycji 367 koni mechanicznych. To był pierwszy na świecie silnik wykorzystującym kolektor dolotowy o zmiennej długości i pierwsze V8 BMW, w którym zastosowano zmienny wznios zaworów. To wszystko w dalszym ciągu robi wyśmienite wrażenie.
Czytaj dalej BMW 750Li E66 2007 – 70000 PLN – Wrocław
BMW Alpina D3 Biturbo E90 2010 – 147777 PLN – Poznań
BMW Alpina D3 Biturbo E90 powstała, aby wypełnić niszę pomiędzy modelami 325d a 330d. Bazowała na modelu 320d, ale dzięki użyciu dwóch turbosprężarek wprowadziła osiągi samochodu na zupełnie inny poziom. Co ciekawe i przed modelem E90 niespotykane – niemal w całości powstała na linii produkcyjnej BMW. Pierwszą wersją w jakiej się ukazała było Coupe, lecz po liftingu w 2008 roku zaproponowano również wersję Touring i sedana, takiego jak w ogłoszeniu. Auto jest wyposażone w sześciostopniową skrzynię automatyczną ZF6HP19TU ze sterowaniem Switchtronic. Kolor to charakterystyczna Alpina Blau Metallic II, a felgi mają średnicę 19 cali. Ponadto auto z zewnątrz wyróżnia się przednim zderzakiem, tylnym spojlerem i grafikami na karoserii.
Czytaj dalej BMW Alpina D3 Biturbo E90 2010 – 147777 PLN – Poznań
BMW 330Ci Coupe E46 2005 – 79900 PLN – Gdańsk
Rodzina E46 zdawała się obejmować wszystko. Od prostych sedanów, przez rodzinne kombi po szalone M3. Wśród nich z pewnością wyróżnia się wprowadzona w roku modelowym 2000 roku linia „Ci”, czyli samochodów z nadwoziem coupe oraz cabrio. Oferowane było głównie z sześciocylindrowymi jednostkami, a na samej górze cennika, tuż pod wersją M, było BMW 330Ci E46. 3-litrowa rzędówka pozwala je rozpędzić niemal do 250 km/h, choć tu nie o rekordy chodzi, a co najwyżej o to, był łatwo się było wspinać na przełęcze podczas wyprawy w Alpy. W 2004 roku BMW E46 otrzymało lifting, a wraz z nim m.in. zmieniony wygląd przednich i tylnych lamp. Prezentowany egzemplarz to właśnie model poliftowy, bezwypadkowy, z niewysokim przebiegiem i zazwyczaj mile widzianym w BMW M pakietem.
Czytaj dalej BMW 330Ci Coupe E46 2005 – 79900 PLN – Gdańsk
BMW 530i E39 2003 – 40000 PLN – Warszawa
BMW 530i E39 to samochód znany i lubiany. 3-litrowa, sześciocylindrowa jednostka rozwija moc płynnie i wystarczającej ilości, by zapewnić odpowiednie przyspieszenie, piękne doznania dźwiękowe i odczucie, że napęd idzie na jedyną właściwą oś. Do tego dochodzi przeświadczenie, że wszystko wokół jest świetnie wykonane, pasuje do siebie i podporządkowane jest wyłącznie wygodzie kierowcy i pasażerów. To doskonałe narzędzie do jazdy, nie przeładowane elektroniką i w odczuciu bardzo mechaniczne. Przesiadając się z tego samochodu do generację młodszego E60… niejeden będzie chciał zatrzymać czas i powiedzieć „kiedyś to były czasy”.
Czytaj dalej BMW 530i E39 2003 – 40000 PLN – Warszawa
BMW 635 CSi E24 1988 – 169000 PLN – Dębe Wielkie
BMW 635 CSi E24 może poszczycić się jedną z najbardziej rozpoznawalnych sylwetek w historii marki. Karoseria projektu Paula Bracq’a jest urzekająca, wygląda wspaniale z każdej strony, wielu uważa je nawet za najlepiej wyglądające BMW w historii. Były nawet kręgi, w których samochód nazywano „bawarskim Ferrari” i nie było to określenie pozbawione podstaw. To wóz, który gwarantuje wspaniałe połączenie komfortu i pewnej, stabilnej jazdy. Ten egzemplarz zachowany został w niezwykle oryginalnym stanie. Sprowadzony z Japonii, z niskim przebiegiem, bezwypadkowy, bez napraw blacharskich. Czarny kolor nadwozia wraz z ciemną kolorystyką wnętrza komponują się bardzo elegancko, a wykonany serwis był obszerny. Z pewnością lepszy jest taki zakup, niż podobny wóz do remontu za pół ceny.
Czytaj dalej BMW 635 CSi E24 1988 – 169000 PLN – Dębe Wielkie
BMW 840Ci E31 1997 – 199000 PLN – Dębe Wielkie
BMW 840Ci E31 Individualselection Japan to wersja specjalna, przygotowana przez japońskiego importera marki. Charakterystyczne dla tych samochodów jest zastosowanie czarnego dachu, a także skórzana tapicerka Nappa z wszywanymi na oparciach i boczkach drzwi paskami w kolorach M Motorsport, antracytowa podsufitka, a także dywaniki welurowe Japan Individual z symbolami M. Z zewnątrz auta te otrzymały pakiet aerodynamiczny składający się z przedniego zderzaka, tylnego dyfuzora i lusterka zewnętrznego M. Zamówiono i sprzedano tych samochodów 299 sztuk i wszystkie one miały kierownicę z lewej strony, co być może nie było najbardziej poręczne w lewostronnym japońskim ruchu, ale za to podkreślało europejskie pochodzenie samochodu i jego egzotyczny charakter. Wersja dostępna była tylko w 3 kolorach nadwozia. Wyprodukowano: 155 sztuk w kolorze ARKTISSILBER METALLIC, 21 sztuk HELLROT i 123 sztuki AVUSBLAU METALLIC, czyli takie jak prezentowane.
Czytaj dalej BMW 840Ci E31 1997 – 199000 PLN – Dębe Wielkie
BMW 316i E30 1990 – 44900 PLN – Szczecin
BMW serii 3 generacji E30 było fascynujące na wiele sposobów. Wzorowo zapropojektowane i uniwersalne, w zależności od wersji potrafiło być maszyną sportową lub idealnym autem do miasta na zakupy. Zazwyczaj im mniejszy silnik pod maską, tym większa szansa na przetrwanie samochodu do następnych pokoleń. Wzorowym przykładem jest ten egzemplarz. Ma przebieg jedynie 129 tys. km, oryginalny stan i niech już tak na zawsze pozostanie. Kompaktowe wymiary, zgrabna, proporcjonalna sylwetka, wnętrze o dobrej jakości z charakterystyczną konsolą środkową pochyloną w stronę kierowcy… to cechy, które niezmiennie przyciągają do najmniejszej limuzyny z Monachium.
Czytaj dalej BMW 316i E30 1990 – 44900 PLN – Szczecin
BMW 325Ci Cabriolet E46 2006 – 43000 PLN – Kielce
BMW E46 to dla wielu to ostatnie analogowe, tworzone według starej szkoły, dające mnóstwo frajdy z jazdy. Rodzina E46 zdawała się obejmować wszystko. Od prostych sedanów, przez rodzinne kombi po szalone M3. Wśród nich z pewnością wyróżnia się wprowadzona w roku modelowym 2000 roku linia „Ci”, czyli samochodów z nadwoziem coupe oraz cabrio. Oferowane było głównie z sześciocylindrowymi jednostkami. Taki właśnie posiadało BMW 325Ci E46, w wersji generującej 192 KM. Jazda takim samochodem to sama przyjemność, szczególnie z otwartym dachem nad głową.
Czytaj dalej BMW 325Ci Cabriolet E46 2006 – 43000 PLN – Kielce