Archiwum kategorii: BMW

BMW 730i E38 1995 – 74500 PLN – Wrocław

Jest mocne, komfortowe, ma pięknie brzmiące V8 pod maską i coraz rzadziej widuje się je pięknym stanie na drodze. Łączy sport i elegancję, przez wielu nazywane jest “ostatnią prawdziwą siódemką” i ma w sobie urok, który działał zarówno 25 lat temu, i działa nadal dziś. To BMW 730i E38 ma uniwersalny szary kolor i wnętrze, które na pewno będzie miało tyle samo zwolenników, co przeciwników. Wszak niebieski welur to sprawa wyjątkowo przyjemna w dotyku, ale i wymagająca wyrafinowanego gustu. To nie jest czarna skóra, która statystycznie może i zebrałaby więcej miłośników, ale nie ma w sobie tej wyjątkowości rzadkiej specyfikacji. Nie podlega natomiast dyskusji, że sam stan egzemplarza musi budzić zachwyt. Wszak oryginalny przebieg rzędu 35 tysięcy kilometrów w aucie o europejskim pochodzeniu, mającym wiek uprawniający go do ubiegania się o żółte blachy, to rzecz niebywała.
Czytaj dalej BMW 730i E38 1995 – 74500 PLN – Wrocław

BMW 730i E32 1992 – 47000 PLN – Wrocław

BMW 730i E32 w trzech ostatnich latach produkcji (1992-94) dostępne było równolegle z dwiema jednostkami napędowymi. Do wyboru była tradycyjna, rzędowa szóstka z rodziny M30 lub nowość – silnik V8 o oznaczeniu M60. Odnaleźć w nim można było wszystkie zdobycze techniki – był w całości wykonany z aluminium, miał 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów. Gwarantował moc maksymalną o 21 KM wyższą, przyspieszenie do pierwszej setki o sekundę krótsze i przede wszystkim – charakterne brzmienie, jak na V8 przystało. Jazda takim samochodem to to dziś ogromna przyjemność, szczególnie gdy mówimy o tak efektownie skonfigurowanym egzemplarzu, jak w tym ogłoszeniu. Piękne zestawienie kolorystyczne, obszerna lista wyposażenia, wykonany pełny serwis, zachowana cała dokumentacja i pochodzenie prosto od pierwszego właściciela. Czego chcieć więcej?
Czytaj dalej BMW 730i E32 1992 – 47000 PLN – Wrocław

BMW 645i WALD E63 2005 – 77000 PLN – Krapkowice

Hartge, AC Schnitzer, Hamann, Lumma Design, Breyton, G-Power. Lista tunerów modyfikujących serię 6 od BMW zdaje się nie mieć końca. Wszak obłe kształty z pewnością mogły wydawać się nieco zbyt łagodne i podkreślenie charakteru bardzo kusiło wielu młodych klientów marki. Również japońska firma WALD dorzuciła tu swoje 5 groszy. Przedni zderzak, tylny zderzak, boczne dokładki progowe, własny wzór felg i układ wydechowy a’la DTM. Tak powstał samochód, który nadaje się nie tylko do dalekich podroży, lecz również do wywoływania efektu “wow” na ulicach. Szczególnie, gdy mowa o ubranym w czarny lakier egzemplarzu, który przejechał dotąd jedynie 46000 kilometrów.
Czytaj dalej BMW 645i WALD E63 2005 – 77000 PLN – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – 85000 PLN – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 to limitowana, specjalna wersja, przygotowana wyłącznie na rynek japoński. Była odpowiedzią na decyzję BMW o nie importowaniu modelu 328i Touring do Japonii. Jej wyróżniki to plakietka “BMW/ALPINA B6 2.8 TOURING LTD. EDT.” we wnętrzu, oznaczenia B6 2.8 na karoserii, własny numer nadwozia, pakiet stylistyczny, charakterystyczne dla Alpiny felgi o rozmiarze 17 cali i jeden z trzech kolorów do wyboru (srebrny, zielony i czerwony). Silnik? Zmodyfikowany przez Alpinę M52B28, który serwuje tu 240 KM, czyli dokładnie tyle, co M3 z amerykańskiego rynku. To podobieństwo zresztą nie ogranicza się jedynie do danych technicznych, zastosowana tu jednostka Alpina E4/2 wykorzystuje również głowicę i wałki rozrządu z amerykańskiej eMki. Do tego zmodyfikowany układ wydechowy, inne zawieszenie… i już. Auto było tańszą alternatywą od modelu B3 3.2 Touring i co ciekawe, nie posiadało skrzyni Switchtronic, lecz tradycyjny automat albo skrzynię manualną. Między 1996 a 1998 rokiem powstało ich jedynie 136 egzemplarzy. Ta oferowana przez Kimbex to druga wyprodukowana sztuka. Sprowadzona oczywiście z Japonii, jest tuż przed przekroczeniem magicznej granicy 100 tysięcy kilometrów, a zaprezentowana karta aukcyjna pokazuje, że auto zachowane jest w bardzo dobrym stanie, zarówno jeżeli chodzi o karoserię, jak i wnętrze.
Czytaj dalej Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – 85000 PLN – Krapkowice

BMW M3 E30 1989 – 199000 PLN – Dębe Wielkie

Wypuszczone na rynek w 1986 roku BMW M3 E30 było projektowane specjalnie z myślą o spełnieniu wymogów homologacji FIA. Wizualnie wyróżnia się charakterystycznymi poszerzeniami błotników i tylnym spojlerem, ale to oczywiście nie wszystko. Przyjemność gwarantuje sportowa, czterocylindrowa jednostka S14 o mocy 220 KM, manualna skrzynia i zmodyfikowane zawieszenie. BMW M3 pierwszej generacji to prawdziwa legenda motorsportu, stało się najbardziej utytułowanym modelem BMW, zdobywającym liczne laury zarówno w rajdach, jak i wyścigach, wliczając w to serię DTM. Biały egzemplarz od braci Goźlińskich początkowo dostarczony został na rynek amerykański, ale do Polski trafił przez Japonię. Ma niewielki przebieg, jasne, ładnie zachowane wnętrze i nową powłokę lakierniczą.
Czytaj dalej BMW M3 E30 1989 – 199000 PLN – Dębe Wielkie

BMW 750iL E38 1999 – 65000 PLN – Kraków

Już żadna późniejsza siódemka nie była taka jak ta. BMW 750iL E38 z roku 1999 to wersja polifowa, z kultowym silnikiem V12, przedłużonym nadwoziem i doskonałym wyposażeniem. W klasycznych kształtach zawiera wszystkie najlepsze geny marki i wolna jest od stylistycznych eksperymentów, którymi poczęstowała nas marka z Bawarii w kilka lat później. Ten egzemplarz spełni oczekiwania nawet najbardziej wybrednych miłośników marki. Przybyła do Polski z Japonii kilka lat temu, po czym została poddana pracom serwisowym, które nie miały kompromisu. Ci którzy spojrzą na listę wykonanych prac odkryją, że koszt takiego dążenia do perfekcji z pewnością był wyższy, niż zakup samej dobrej bazy. Tak to jednak jest – jeżeli chcemy mieć w garażu prawdziwy ideał, trzeba za to odpowiednio zapłacić.
Czytaj dalej BMW 750iL E38 1999 – 65000 PLN – Kraków

BMW 325td E36 1994 – 25500 PLN – Poznań

“Ładne auto / żony / domyślam się, że nie z pensji psa”. Ten kultowy dialog z Psów Pasikowskiego dotyczył dokładnie takiego auta. Franz jeździł w filmie BMW 325td E36 w takim samym kolorze i wersji silnikowej. Początek lat 90-tych, czas przemian. Wtedy to był coś. Samochód, który zdecydowanie wyróżniał się ponad przeciętność. Trzeba przyznać, że po blisko trzech dekadach koło się zamyka. Doskonale zachowane BMW z tamtych lat znów zwraca uwagę na ulicy, a dodatkowo zadziwić może kompetencją, z jaką jeździ. Zawieszenie pracuje doskonale, tylny napęd zwiększa pewność kierowcy, a wyciszenie kabiny jest wzorowe. Sześciocylindrowy turbodiesel to nie tylko wzór trwałości, zaskoczyć może również rasowym brzmieniem na wysokich obrotach, jak i skromnym spalaniem. Po pierwszych kilometrach wiemy, że w trasie jest nawet bardziej przyjazny niż nasze M3… w końcu trzymając 2500 obr./min zamiast 4500 przy tej samej prędkości, w kabinie jest zdecydowanie ciszej. Wisienka na torcie to oczywiście wnętrze tego egzemplarza – ciepłe, welurowe, przyjazne i doskonale zachowane.
Czytaj dalej BMW 325td E36 1994 – 25500 PLN – Poznań

BMW M3 Coupe E36 1994 – 139000 PLN netto – Poznań

Są samochody tworzone do celów niskich, do przemieszczania się z punktu A do punktu B, w mniejszym lub większym komforcie, z mniejszą lub większą grupą osób, tańsze i droższe, trwalsze lub badziewne. Po prostu – przedmioty użytkowe. Są również takie, które tworzono z myślą o czymś więcej. Z myślą, by robić to w wyjątkowy sposób, z myślą o przyjemności płynącej z szybkiej jazdy, wywodzące się ze świata motorsportu, sprawiające, że w żyłach szybciej płynie krew. Takie było zawsze BMW M3. Nieodłącznie związane ze światem sportu, pozwalało dostarczyć wyjątkowej przyjemności nie tylko na torze wyścigowym, ale i na zwykłych drogach. BMW M3 Coupe E36 debiutowało latem 1992 roku, po raz pierwszy zostało wyposażone w silnik sześciocylindrowy. Było surowe, tylnonapędowe, wysokoobrotowe, początkowo oferowane wyłącznie z manualna skrzynią, nie miało nawet kontroli trakcji. Czyste 286-konne szaleństwo w lekkim nadwoziu, z wolnossącym silnikiem uzyskującym 95 KM z każdego litra, co było wówczas jednym z najlepszych wyników na świecie. Jeżeli takie auto zdołało przetrwać ćwierć wieku w jednych rękach w nienaruszonym stanie, z wciąż oryginalną i pięknie utrzymaną powłoką lakierniczą, zawsze obdarzone odpowiednią troską techniczną, możemy mieć pewność, że mówimy o egzemplarzu o statusie kolekcjonerskim.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E36 1994 – 139000 PLN netto – Poznań

BMW 525e E28 1985 – 55500 PLN – Poznań

Dla obniżenia deklarowanego zużycia paliwa producenci stosują dziś coraz mniejsze jednostki napędowe, co sprawdza się niestety jedynie w laboratorium. W BMW 525e E28 zastosowano metodę dokładnie odwrotną. Silnik ETA miał 6 cylindrów i aż 2,7 l pojemności, w zamian popracowano nad sprawnością silnika, podniesiono moment obrotowy i obniżono maksymalne obroty, co przyniosło oczekiwane efekty. Kultura pracy stoi na najwyższym poziomie, 7-8 l/100 km w trasie robi wrażenie nawet dziś, a wówczas – było na poziomie najmniejszych 4-cylindrowych silników BMW. Co więcej? W tym egzemplarzu najlepsze kolory lat 80-tych, przepięknie utrzymane wnętrze, automatyczna skrzynia biegów, tylny napęd, szyberdach, kojąco miękkie zawieszenie i dwie pary drzwi – wszystko co trzeba, by w ładną pogodę zabrać rodzinę lub przyjaciół w relaksującą podróż w lata 80-te. Ten egzemplarz ma nieco ponad 150 tysięcy przebiegu i był zawsze w rękach jednego, szwajcarskiego właściciela. Prezentuje się wspaniale i jeździ wyśmienicie.
Czytaj dalej BMW 525e E28 1985 – 55500 PLN – Poznań

BMW 325i E46 2001 – 32000 PLN – Wrocław

BMW 325i E46 z pozoru może wydawać się przeciętnym, niewielkim, niewyróżniającym się niczym sedanem, jednak zajęcie miejsca za jego kierownicą zupełnie zmienia optykę. Kierowca czuje się tu jak w centrum dowodzenia, z kokpitem skierowanym w swoją stronę, z mocnym 6-cylindrowym silnikiem umieszczonym wzdłużnie i napędzającym właściwe, tylne koła. To jest propozycja dla ludzi którzy cenią równą, gładką pracę silnika i świetne prowadzenie. Złośliwi twierdzą, że cała generacja E46 to po prostu lifting E36. Nie powinno dziwić jednak to, że gdy poprawiamy coś, co już wyjściowo jest świetne, to i rezultat powinien być wyśmienity. I taki jest w tym przypadku. Po prostu bawarski styl z domieszką sportowego zacięcia.
Czytaj dalej BMW 325i E46 2001 – 32000 PLN – Wrocław