Archiwum kategorii: BMW

BMW 2800 E3 1970 – 28000 PLN – Gaj

BMW 2800 E3 debiutowało w 1968 roku, otwierając linię luksusowych sedanów o sportowym charakterze, napędzanych nową rodziną sześciocylindrowych silników. Oferowało więcej komfortu i przestrzeni w kabinie od wprowadzonej wcześniej „Neue Klasse”, wraz ze zgrabnym nadwoziem opracowanym przez zespół projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera. Dopracowanie detali zlecono firmom Bertone i Michelotti, a efekt wprost zwalał z nóg, wytyczając trendy na kolejne dziesięciolecie. Już rok po debiucie Max Hoffman rozpoczął import tych samochodów do Stanów Zjednoczonych, i z tej właśnie puli pochodzi egzemplarz z ogłoszenia. Doskonałe wrażenie robi jego pięknie zachowane wnętrze, choć blacharka niestety wymaga interwencji, a lakier położenia od nowa.
Czytaj dalej BMW 2800 E3 1970 – 28000 PLN – Gaj

BMW 728i E23 1982 – 39900 PLN – Chełm

BMW E23 to pierwsza generacja BMW serii 7 zaprojektowana przez legendarnego projektanta Paula Bracq’a. Kwintesencja elegancji i stylu w unikalny sposób połączona ze sportem i drapieżnością. Ten samochód został wyprodukowany w 1982 roku, niemniej jednak nie jest to rachityczny staruszek. 184 konie to solidna dawka mocy, biorąc pod uwagę, że samochód wyposażony jest w manualną skrzynię biegów i waży jedynie 1470 kg – zdecydowanie mniej, niż jego następcy. Duże, wygodne fotele, komfortowe zawieszenie, sporo miejsca w środku, dobre wyposażenie i sześć cylindrów pod maską. BMW 728i E23 z silnikiem M40 o pojemności 2,8 l wyposażonym w układ wtryskowy Bosch L-Jetronic zbudowano dokładnie w 62908 egzemplarzach, lecz znalezienie niezłej sztuki nie należy już do prostych zadań.
Czytaj dalej BMW 728i E23 1982 – 39900 PLN – Chełm

BMW 325iA E30 1990 – 25000 EUR – Poznań

BMW E30 przetrwało próbę czasu i uważane jest za jedno z najlepszych dzieł bawarskiej marki. Seria trzecia produkowana od grudnia 1981 do lutego 1994 roku, doczekała się szerokiej gamy silników, a dostępna była we wszystkich typach nadwozia i szerokiej kolorystyce. Jak szeroka by ona nie była… i tak najbardziej poszukiwana konfiguracja to czarny lakier i czarna skóra we wnętrzu, najlepiej w dwudrzwiowym nadwoziu, a jeszcze lepiej z pakietem M-Technik II. Tu nikt nie będzie rozczarowany również jednostką silnikową. Sześć cylindrów w rzędzie, 2,5 l pojemności, 170 koni mechanicznych, a do tego automat. BMW 325iA E30 jest szybkie, jest kultowe, a w wymarzonej specyfikacji i tak dopieszczonym stanie tanie już nigdy nie będzie.
Czytaj dalej BMW 325iA E30 1990 – 25000 EUR – Poznań

BMW 740i E65 2005 – 41900 PLN – Radlin

BMW 740i E65 to nowość w 2005 roku. Model, który zastąpił 735i, otrzymując jednostkę V8 o pojemności dokładnie 4 litrów. Ponieważ pierwszą odmianę siódemki uznano za zbyt odważną stylistycznie, auto przeszło również znaczące zmiany stylistyczne. Przód zaokrąglono powiększając grill, reflektory zmieniono na biksenonowe i bardziej płaskie, z tyłu zniknął płaskowyż bagażnika, lampy zmieniono na szersze i LEDowe i pojawiła się dodatkowa, chromowana listwa. Poprawiono i uproszczono obsługę iDrive. Samochód pozostał równie luksusowy, ale stał się również mniej kontrowersyjny stylistycznie i według użytkowników – lepiej znosił trudy codziennej eksploatacji. Jeżeli zamierzacie używać takie auto na co dzień i nie jesteście zafiksowani wyłącznie na puncie benzyny, ucieszyć może Was instalacja LPG, która została zamontowana w tym egzemplarzu.
Czytaj dalej BMW 740i E65 2005 – 41900 PLN – Radlin

BMW 530i E60 2005 – 67500 PLN – Wrocław

BMW 530i E60 pochodzi z piątej generacji modelu, która w 2003 roku zastąpiła model E39. Nowa „piątka” była dłuższa, szersza, wyższa i cięższa od poprzednika, lecz przede wszystkim zrywała z tradycyjnymi cechami marki. W nadwoziu pojawił się szereg przetłoczeń i obłości, we wnętrzu było więcej miejsca, lecz zniknął charakterystyczny element w postaci kokpitu skierowanego na kierowcę, na środku deski pojawił się duży wyświetlacz i manipulator iDrive, który upodabniał obsługę samochodu do obsługi komputera. To była nowa era, choć nie każdemu przypadła do gustu. Nie podlega jednak dyskusji, że pakiet M w tej generacji poczynił ogromną różnicę. Kilka odpowiednich opcji w katalogu wyposażenia dodatkowego wystarczyło, by uzyskać zupełnie inny samochód. To BMW 530i E60 pokazuje, jak to zrobić dobrze. Pakiet stylistyczny M wraz ze spojlerem na tylnej klapie, Shadowline, 18-calowe felgi Styling 135, lakier Carbonschwarz Metallic, we wnętrzu sportowe fotele, piękne połączenie materiałowej tapicerki w pepitkę ze skórą, egzotyczne drewno, czarna podsufitka. Wszystko skomponowane ze smakiem, w ciemnej tonacji, dokładnie tak, aby miało odpowiednio mroczny charakter. Taki pięknie zachowany egzemplarz z przebiegiem jedynie 52 tysięcy kilometrów wciąż imponuje.
Czytaj dalej BMW 530i E60 2005 – 67500 PLN – Wrocław

BMW 530i E39 2003 – SPRZEDANE

Jedyny słuszny kolor lakieru i felga, M Aerodynamikpaket, Shadow-Line, sportowe fotele, antracytowa podsufitka. Czytanie listy wyposażenia tego BMW 530i E39 dla niejednego miłośnika będzie jak baśń. Tu wszystko wyszło z fabryki tak, by dobrze ze sobą zagrało i wciąż gra wyśmienicie, a to, jak się prezentuje ten samochód to tylko część tej opowieści. Druga strona medalu to oczywiście sposób, w jaki ten samochód jeździ, a jest to sama przyjemność. 3-litrowa, sześciocylindrowa jednostka rozwija moc płynnie i wystarczającej ilości, by zapewnić odpowiednie przyspieszenie, piękne doznania dźwiękowe i odczucie, że napęd idzie na jedyną właściwą oś. Do tego dochodzi przeświadczenie, że wszystko wokół jest świetnie wykonane, pasuje do siebie i podporządkowane jest wyłącznie wygodzie kierowcy i pasażerów. To doskonałe narzędzie do jazdy, nie przeładowane elektroniką i w odczuciu bardzo mechaniczne. Przesiadając się z tego samochodu do generację młodszego E60… niejeden będzie chciał zatrzymać czas i powiedzieć „kiedyś to były czasy”. Tak skonfigurowane i utrzymane E39 to ogromna rzadkość, więc warto przygarnąć do własnego garażu taką ofertę, jak pojawiła się już na rynku.
Czytaj dalej BMW 530i E39 2003 – SPRZEDANE

BMW Z3 2.8 Roadster E36/7 1997 – 72000 PLN – Gliwice

Początkowo zasilane było jedynie silnikami czterocylindrowymi, lecz w roku 1997 do oferty dołączyła jednostka M52 B28, w październiku 1998 udoskonalone M52TU B28. Dzięki mocy czerpanej z sześciu cylindrów, BMW Z3 Roadster 2.8 E36/7 nie tylko wygląda znakomicie, ale i jeździć potrafi nadzwyczaj efektownie. Kierowca siedzący tu niemal na tylnej osi może się poczuć królem driftu, szczególnie w wersji wyposażonej w manualną skrzynię biegów, jak w prezentowanym egzemplarzu. 193 konie mechaniczne pozwalają tu osiągnąć pierwszą setkę już po 7 sekundach, co zdecydowanie wywołuje uśmiech. Do września 2000 roku powstało 24204 sztuk tych efektownych roadsterów, a ich wartość ma obecnie tendencję wzrostową. Zadbane egzemplarze są z pewnością propozycją wartą rozważenia.
Czytaj dalej BMW Z3 2.8 Roadster E36/7 1997 – 72000 PLN – Gliwice

BMW 2800 E3 1973 – 19900 PLN – Chełm

Powstało pod koniec lat 60-tych, otwierając nowy rozdział w historii marki. Było powrotem do klasy aut luksusowych, realizowanym w stylu, który robi wrażenie do dziś. Jego linie był eleganckie, lecz smukłe i w owym czasie wręcz futurystyczne, wykorzystujące oszczędną ilość chromu i charakterystyczne, podwójne przednie światła. To dzieło zespołu projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera, którego detale dopracowały firmy stylistyczne Bertone i Michelotti. Za napęd odpowiadała nowa generacja silników sześciocylindrowych, które z czasem stały się wizytówką marki. W tym BMW 2800 E3 z pewnością ogromnym atutem jest również kolor – „lava orange” – kultowy, zwracający uwagę, jednoznacznie kojarzony ze światem wyścigów. Żeby nie było tak pięknie, stan blacharki z pewnością nie zachwyca i wymaga profesjonalnych prac, aby samochód mógł odzyskać drugie życie.
Czytaj dalej BMW 2800 E3 1973 – 19900 PLN – Chełm

BMW 635 CSi E24 1987 – 56500 PLN – Lębork

BMW 6 serii E24 to bawarski ekspres, oferowany w latach 1975-89, następca szanowanych, klasycznych modeli CS i CSL serii E9. Odnajdziemy w nim wszystkie charakterystyczne elementy stylistyki „rekina”. Pochylona w negatyw atrapa chłodnicy, boczne tylne okno podcięte w charakterystyczny sposób, deska we wnętrzu zwrócona w stronę kierowcy. Jest szybkie, ale też luksusowe i komfortowe – dokładnie takie, jakie powinno być prawdziwe gran turismo. Prezentowany egzemplarz pochodzi z ostatniego etapu produkcji. Wyróżnia się świetnym zestawieniem kolorystycznym, ma na wyposażeniu automatyczną skrzynię biegów, szyberdach i nawet lodówkę schowaną w tylnym schowku.
Czytaj dalej BMW 635 CSi E24 1987 – 56500 PLN – Lębork

BMW Z3 Roadster E36/7 1996 – 47900 PLN – Gliwice

Małe, zwinne i seksowne. BMW Z3 Roadster E36/7 to dziś hit na rynku youngtimerów, a szczególnie pociągające jest w wersji takiej, jak ta. Połączenie lakieru hellrot z wnętrzem w dwukolorowej, piaskowo-beżowej skórze prezentuje się niezwykle gustownie i było charakterystyczne dla jubileuszowej wersji zaoferowanej na japońskim rynku przy okazji 15-lecia obecności BMW na tamtejszym rynku. Auto ma niewysoki przebieg jedynie 85 tys. km, silnik 1,9 l i manualną skrzynię – która zawsze w lekkim, tylnonapędowym roadsterze jest powodem do uśmiechu na twarzy.
Czytaj dalej BMW Z3 Roadster E36/7 1996 – 47900 PLN – Gliwice