BMW

Alpina B3 3.3 E46 2001 – 132000 PLN – Lublin

Alpina B3 3.3 zadebiutowała w grudniu 1999 roku. Jej jednostka bazowała na US-M3 3.2, czyli S52B32, jednak tu zamiast 240 KM udało się wycisnąć 280 KM po zmianie wału korbowego, delikatnym zwiększeniu skoku tłoka, zastosowaniu lżejszych tłoków i nowego kolektora wydechowego. Wzmocniono również zawieszenie, zastosowano większe hamulce (z modelu 330i) i 18-calowe felgi. Wyposażona w skrzynię Switchtronic pierwszą setkę może sięgnąć po 6,8 s, a prędkość maksymalna przekracza 260 km/h. Prezentowany egzemplarz to numer 459 z 1299 wyprodukowanych.
Czytaj dalej Alpina B3 3.3 E46 2001 – 132000 PLN – Lublin

BMW Z4 M Coupe E86 2007 – 55000 EUR – Poznań

Niska pozycja za kierownicą, lekkie nadwozie, tylny napęd, manualna sześciostopniowa skrzynia z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu i mocarne sześć cylindrów pod maską, przygotowane przez BMW M Motorsport. BMW Z4 M Coupe jest kwintesencją tego, czego poszukują kierowcy w samochodach marki BMW, a fotel kierowcy umieszczony tu niemal nad tylną osią daje wyczucie, jakiego nie zapewni nam żaden rodzinny sedan. BMW Z4 M Coupe dysponuje mocą 343 KM, a na torze Nurburgring uzyskało czas lepszy niż modele BMW M3 i Z4 M Roadster. Drapieżna stylistyka z mocno cofniętą kabiną daje zapowiedź świetnej zabawy, choć trzeba przyznać, że auto ma również spory bagażnik i może sprawdzić się nie tylko na torze wyścigowym, ale i w dalszej podróży. Wyprodukowano jedynie 4275 sztuk i zarazem jedynie 1714 sztuk w konfiguracji europejskiej z kierownicą po lewej stronie. W tym kolorze i z tym wnętrzem jest to jedna ze 103 wyprodukowanych sztuk. Można mieć pewność, że wartość najlepiej zachowanych egzemplarzy może w przyszłości tylko rosnąć.
Czytaj dalej BMW Z4 M Coupe E86 2007 – 55000 EUR – Poznań

BMW 525i E60 2005 – 75000 PLN – Wrocław

Nie trzeba mieć V10 pod maską, by odwracać głowy na ulicach. To BMW 525i E60 w konfiguracji lakieru Carbonschwarz Metallic z pakietem stylistycznym M-technik z pewnością wyróżnia się wśród innych. Szokować osiągami nie będzie, ale jednostka M54 B25 to bardzo udana konstrukcja, trwała, ekonomiczna, o wysokiej kulturze pracy i przyjemnym brzmieniu. Jeżeli lubicie troszczyć się o samochody, i nie ma dla Was nic lepszego niż tylny napęd i śmigło na masce, możecie z powodzeniem używać takiego egzemplarza nawet na co dzień. Ma tylko 54 tysiące kilometrów przebiegu i prezentuje się niezwykle smakowicie.
Czytaj dalej BMW 525i E60 2005 – 75000 PLN – Wrocław

BMW 330Ci E46 2001 – 70000 PLN – Kielce

Rodzina E46 zdawała się obejmować wszystko. Od prostych sedanów, przez rodzinne kombi po szalone M3. Wśród nich z pewnością wyróżnia się wprowadzona w roku modelowym 2000 roku linia „Ci”, czyli samochodów z nadwoziem coupe oraz cabrio. Oferowane było głównie z sześciocylindrowymi jednostkami, a na samej górze cennika, tuż pod wersją M, było BMW 330Ci E46. 3-litrowa rzędówka pozwala je rozpędzić niemal do 250 km/h, choć tu nie o rekordy chodzi, a co najwyżej o to, by łatwo się było wspinać na przełęcze podczas wyprawy w Alpy. Dziś zadbane egzemplarze są w cenie i większość miłośników marki z pewnością stwierdzi, że kolejna generacja to już nie to.
Czytaj dalej BMW 330Ci E46 2001 – 70000 PLN – Kielce

BMW 728i E38 1995 – 55000 PLN – Wrocław

To BMW 728i E38 łączy poszukiwane dziś elementy wyposażenia – manualną skrzynię biegów i welurową tapicerkę. Gdy auto było nowe, nie był to częsty wybór – skóra i automat dla większości nabywców były podstawowymi elementami na liście wyposażenia dodatkowego. Po latach jednak postrzeganie się zmienia. Świetne tkaniny tapicerskie to śpiew przeszłości, bo dziś producenci przestawili się na materiały syntetyczne, gorzej oddychające i mniej przyjemne w dotyku. Siadają w takim E38 każdy od razu powie – to jest to. Manual z kolei – większość uzna, że nie pasuje do limuzyny. Ale wystarczy przejażdżka, by zmienić zdanie. Operowanie lewą nogą i prawą ręką w czasie jazdy w dobrze funkcjonującym aucie należy do przyjemności, szczególnie, jeżeli robimy to w aucie używanym jedynie weekendowo i w czasie specjalnych okazji.
Czytaj dalej BMW 728i E38 1995 – 55000 PLN – Wrocław

BMW 520i Edition E28 1987 – 62000 PLN – Wrocław

Lata 80. były złotą erą BMW. To były auta, które zachwycały jakością wykonania, ale nie tylko. Zgrabna linia, piękna praca sześciocylindrowego silnika, tylny napęd i doskonałe właściwości jezdne. Seria 5 generacji E28, czyli produkowany od 1981 do 1987 roku następca modelu E12, dał się zapamiętać jako praktyczny sedan o wręcz sportowej charakterystyce. 520i to wersja z silnikiem M20B20LE zasilanym poprzez wtrysk mechaniczny. Był to samochód może nie tak ekscytujący, jak 535i czy choćby 528i, ale wciąż w swojej epoce szybki i… popularny. Z tym silnikiem sprzedano ich ponad 200 tysięcy sztuk. Ten egzemplarz jest jednym z ostatnich wyprodukowanych i pochodzi z serii zwanej Edition. Zgodnie z ówczesną modą, jest to Shadow Line z wyciemnionymi fabrycznie elementami chromowanymi na bocznych listwach i ramkach szyb.
Czytaj dalej BMW 520i Edition E28 1987 – 62000 PLN – Wrocław

BMW Z3 2.8 Roadster E36/7 1997 – 11400 EUR – Szwecja

Wśród innych samochodów w swojej klasie i epoce, BMW Z3 Roadster E36/7 zdecydowanie się wyróżnia. Ciekawa stylistyka oraz trwałe rozwiązania mechaniczne tworzą świetny zestaw, który budzi uśmiech na ustach każdego miłośnika motoryzacji. Dodatkowego smaczku dodaje filmowa historia – było nie było to auto Bonda z filmu Goldeneye z Piercem Brosnan’em i Izabellą Scorupco. W ostatnich latach modele te zyskują na wartości, szczególnie, jeżeli mówimy o egzemplarzach, które pod maską mają silnik sześciocylindrowy, który do oferty dołączono w 1997 roku. 192 konie mechaniczne pozwalają tu osiągnąć pierwszą setkę już po 7 sekundach, co zdecydowanie wywołuje uśmiech. Do września 2000 roku powstało 24204 sztuk tych efektownych roadsterów, a ten ma ciekawą konfigurację kolorystyczną i manualną skrzynię, która w roadsterze o wysokich osiągach zawsze jest na plus!
Czytaj dalej BMW Z3 2.8 Roadster E36/7 1997 – 11400 EUR – Szwecja

BMW 540iA E39 1996 – 89000 PLN – Jedlnia

Czy żeby E39 było niezwykłe, musi mieć M? Absolutnie nie, a ten egzemplarz w tej konfiguracji i stanie jest tego doskonałym przykładem. Zamówiony bez M pakietu, ale za to w gustownej konfiguracji białego lakieru z niebieskim, welurowym wnętrzem, prezentuje się niezwykle smakowicie, ale jeszcze większą niespodzianką może być to, jak jeździ. To BMW 540iA E39, czyli świetne 4,4 l V8 o mocy 286 KM, przenoszące napęd na tylne koła. Auto miało dotąd tylko jedną właścicielkę, która przebyła 117 tys. km serwisując auto zawsze tam, gdzie je zakupiła. Po sprowadzeniu zostało jeszcze dopieszczone, by łamać serca wszystkich miłośników marki.
Czytaj dalej BMW 540iA E39 1996 – 89000 PLN – Jedlnia

BMW 850i E31 1991 – 169000 PLN – Sopot

Na tak zaawansowany technicznie i imponująco zaprojektowany samochód, jak BMW serii 8, zawsze będziemy patrzeć z podziwem. Następca szóstki powstał w drugiej połowie lat 80. pod kierownictwem głównego projektanta BMW, Clausa Luthe. Za kształt nadwozia odpowiedzialny był Klaus Kapitza, późniejszy szef designu w BMW Technik GmbH. Przód był wzorowany na M1, a technika i silniki pochodziły głównie z ówczesnej serii 7, E32. Tak skomponowany samochód nadawał się doskonale do autostradowych podróży. Z topowym silnikiem V12 to prawdziwa kwintesencja najbardziej zaawansowanej niemieckiej technologii przełomu lat 80. i 90.
Czytaj dalej BMW 850i E31 1991 – 169000 PLN – Sopot

BMW 1502 E10 1974 – 11000 PLN – Warszawa

BMW serii 02 to model, który całkowicie zmienił wizerunek niemieckiej marki. Debiutujący w 1966 roku niewielki sedan okazał się być znakomitą bazą do sportu, przez dziesięciolecia królującą na torach wyścigowych i trasach rajdowych całego świata. Jeżeli mielibyśmy szukać prekursora i protoplasty całej serii M, to właśnie w tym modelu. Ten egzemplarz to baza do renowacji.
Czytaj dalej BMW 1502 E10 1974 – 11000 PLN – Warszawa