Archiwum kategorii: BMW

BMW Z3 Roadster 2.8 E36/7 1999 – 62000 PLN – Wrocław

Początkowo zasilane było jedynie silnikami czterocylindrowymi, lecz w roku 1997 do oferty dołączyła jednostka M52 B28, w październiku 1998 udoskonalone M52TU B28. Dzięki mocy czerpanej z sześciu cylindrów, BMW Z3 Roadster 2.8 E36/7 nie tylko wygląda znakomicie, ale i jeździć potrafi nadzwyczaj efektownie. Kierowca siedzący tu niemal na tylnej osi może się poczuć królem driftu, szczególnie w wersji wyposażonej w manualną skrzynię biegów, jak w prezentowanym egzemplarzu. 193 konie mechaniczne pozwalają tu osiągnąć pierwszą setkę już po 7 sekundach, co zdecydowanie wywołuje uśmiech. Do września 2000 roku powstało 24204 sztuk tych efektownych roadsterów, a ich wartość ma obecnie tendencję wzrostową. Zadbane egzemplarze są z pewnością propozycją wartą rozważenia.
Czytaj dalej BMW Z3 Roadster 2.8 E36/7 1999 – 62000 PLN – Wrocław

BMW 525e E28 1985 – 55000 PLN – Poznań

Dla obniżenia deklarowanego zużycia paliwa producenci stosują dziś coraz mniejsze jednostki napędowe, co sprawdza się niestety jedynie w laboratorium. W BMW 525e E28 zastosowano metodę dokładnie odwrotną. Silnik ETA miał 6 cylindrów i aż 2,7 l pojemności, w zamian popracowano nad sprawnością silnika, podniesiono moment obrotowy i obniżono maksymalne obroty, co przyniosło oczekiwane efekty. Kultura pracy stoi na najwyższym poziomie, 7-8 l/100 km w trasie robi wrażenie nawet dziś, a wówczas – było na poziomie najmniejszych 4-cylindrowych silników BMW. Co więcej? W tym egzemplarzu najlepsze kolory lat 80-tych, przepięknie utrzymane wnętrze, automatyczna skrzynia biegów, tylny napęd, szyberdach, kojąco miękkie zawieszenie i dwie pary drzwi – wszystko co trzeba, by w ładną pogodę zabrać rodzinę lub przyjaciół w relaksującą podróż w lata 80-te. Ten egzemplarz ma nieco ponad 150 tysięcy przebiegu i był zawsze w rękach jednego, szwajcarskiego właściciela. Prezentuje się wspaniale i jeździ wyśmienicie.
Czytaj dalej BMW 525e E28 1985 – 55000 PLN – Poznań

BMW 530i E60 2005 – 72000 PLN – Wrocław

BMW 530i E60 pochodzi z piątej generacji modelu, która w 2003 roku zastąpiła model E39. Nowa „piątka” była dłuższa, szersza, wyższa i cięższa od poprzednika, lecz przede wszystkim zrywała z tradycyjnymi cechami marki. W nadwoziu pojawił się szereg przetłoczeń i obłości, we wnętrzu było więcej miejsca, lecz zniknął charakterystyczny element w postaci kokpitu skierowanego na kierowcę, na środku deski pojawił się duży wyświetlacz i manipulator iDrive, który upodabniał obsługę samochodu do obsługi komputera. To była nowa era, choć nie każdemu przypadła do gustu. Nie podlega jednak dyskusji, że pakiet M w tej generacji poczynił ogromną różnicę. Kilka odpowiednich opcji w katalogu wyposażenia dodatkowego wystarczyło, by uzyskać zupełnie inny samochód. To BMW 530i E60 pokazuje, jak to zrobić dobrze. Pakiet stylistyczny M wraz ze spojlerem na tylnej klapie, Shadowline, 18-calowe felgi Styling 135, lakier Carbonschwarz Metallic, we wnętrzu sportowe fotele, piękne połączenie materiałowej tapicerki w pepitkę ze skórą, egzotyczne drewno, czarna podsufitka. Wszystko skomponowane ze smakiem, w ciemnej tonacji, dokładnie tak, aby miało odpowiednio mroczny charakter. Taki pięknie zachowany egzemplarz z przebiegiem jedynie 52 tysięcy kilometrów wciąż imponuje.
Czytaj dalej BMW 530i E60 2005 – 72000 PLN – Wrocław

BMW 320Ci Coupe E46 1999 – 29000 PLN – Racibórz

BMW 320Ci Coupe E46 to propozycja dla lubiących bawarski styl z domieszką sportowego zacięcia. Ta czwarta generacja serii trzeciej, produkowana od 1999 do 2006 roku, odziedziczyła po przodkach najlepsze geny BMW. Wygładzone w porównaniu do poprzedników nadwozie jest spójne stylistycznie, narysowane łagodnie, ale zachowujące charakter monachijskiej marki. Sześć cylindrów brzmi pięknie, a tylny napęd zapewnia przyjemne zachowanie w zakrętach. Ten egzemplarz ma już ponad 20 lat, lecz jego przebieg to wciąż mniej niż 100 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej BMW 320Ci Coupe E46 1999 – 29000 PLN – Racibórz

BMW 850i E31 1991 – 59999 PLN – Krapkowice

BMW 850i E31 stworzone zostało, by konkurować z najlepszymi samochodami GT swoich czasów. Było pierwszym BMW, które nie było już „rekinem” – projekt nadwozia Klausa Kapitz’a kompletnie zrywał ze stylistyką poprzedników. Do napędu 850-tki używane były silniki V12, a tańszą 840-tkę napędzały V8-mki. Wyjątkowy komfort, gładka praca silnika i świetne osiągi to cechy charakterystyczne E31, a w wersji z jednostką V12 pod maską – dodatkowo dochodzi nadzwyczajna kultura pracy silnika i świadomość, że jeździmy autem z jednostką o architekturze, która powoli i bezpowrotnie odchodzi nie tylko z oferty BMW, ale i całego świata motoryzacji.
Czytaj dalej BMW 850i E31 1991 – 59999 PLN – Krapkowice

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 107000 PLN netto – Łódź

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako dojrzalsza alternatywa dla BMW M5 E60. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana wspólnie z ASA, specjalnie z myślą o silniku H1 (używanym w modelach B5, B6 i B7). Bazuje on na modelu N62B44, do którego Alpina wsadziła zmieniony blok silnika, kute korbowody oraz wzmocnione tłoki Mahle. Dzięki temu jednostka ta osiąga moc 500 KM oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm, dostępny przy 4250 obr./min. Ten egzemplarz to numer 315 z 428 wyprodukowanych egzemplarzy tego modelu. Samochód otrzymał charakterystyczną dla marki Alpina stylizację zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Kultowy kolor Alpina Blau II znakomicie komponuje się z białymi naklejkami. Dodatkowo zamiast standardowo montowanej w modelach BMW-M skrzyni SMG, znajduje się tutaj klasyczna przekładnia hydrokinetyczna Switch-Tronic, mająca na celu przenieść ogromny moment obrotowy na tylne koła. Ten pięcioosobowy sedan zdolny jest rozpędzić się do 314 km/h i pierwszą setkę osiąga w niecałe 4,6 sekundy.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 107000 PLN netto – Łódź

BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW 2800 E3 debiutowało w 1968 roku, otwierając linię luksusowych sedanów o sportowym charakterze, napędzanych nową rodziną sześciocylindrowych silników. Oferowało więcej komfortu i przestrzeni w kabinie od wprowadzonej wcześniej „Neue Klasse”, pod zgrabnym nadwoziem opracowanym przez zespół projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera. Dopracowanie detali zlecono firmą Bertone i Michelotti, a efekt wprost zwalał z nóg, wytyczając trendy na kolejne dziesięciolecie. Już rok po debiucie Max Hoffman rozpoczął import tych samochodów do Stanów Zjednoczonych, i z tej właśnie puli pochodzi egzemplarz z ogłoszenia. Doskonałe wrażenie robi jego pięknie zachowane wnętrze, choć blacharka niestety wymaga interwencji, a lakier położenia od nowa.
Czytaj dalej BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW 320i E30 1989 – 21900 PLN – Kraków

BMW 320i E30 to samochód z pewnością tworzony z myślą o kierowcy. Kompaktowy, odpowiednio komfortowy, zwrotny, gwarantujący doskonałą widoczność w każdym kierunku. To może być zaskakujące, że niegdyś „trójka” była zdecydowanie tańsza niż „piątka” czy „siódemka”, a dziś ich ceny praktycznie się zrównały. To jedynie dowód na to, że to nie bogate wyposażenie czy wielki silnik są najpotrzebniejszymi atrybutami, by dawać przyjemność w czasie jazdy. Dowód na to, że sześć cylindrów i tylny napęd to zawsze będzie coś, a skromny i prosty design jest ponadczasowy. Ten egzemplarz pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, czyli jest to tak zwana „szeroka lampa”. Na pokładzie ma wspomaganie kierownicy, co w E30 jest mile widziane i wcale nie było standardem.
Czytaj dalej BMW 320i E30 1989 – 21900 PLN – Kraków

BMW 750i E65 2008 – 73900 PLN – Łódź

BMW 750i E65 to pierwsze dziecko epoki Chrisa Bangle’a w BMW. Samochód futurystyczny, wizjonerski, łamiący dotychczasowe schematy, w niczym nie przypominający swojego poprzednika, modelu E38. To tu debiutował system iDrive, umożliwiający sterowanie wieloma funkcjami samochodu z pomocą menu i drążka umieszczonego w miejscu tradycyjnie zarezerwowanym na dźwignię zmiany biegów. Na pewno nie da się odmówić tej „Siódemce” niezrównanego komfortu i doskonałego wyciszenia. W wersji 750i pod maską odnajdziemy silnik V8 o pojemności 4,8 l, generujący 367 koni mechanicznych. W marcu 2005 samochód przeszedł lifting, obejmujący zmiany stylistyczne przodu i tyłu, a także w elektronice i mechanice. Zmiany te złagodziły najbardziej kontrowersyjne elementy stylistyki i sprawiły, że ogólny „look” stał się bardziej uniwersalny, dobrze poddający się próbie czasu. To BMW po ponad dekadzie wciąż wygląda świeżo. Wciąż jest to również doskonałe narzędzie do pokonywania długich tras.
Czytaj dalej BMW 750i E65 2008 – 73900 PLN – Łódź

BMW Z4 Roadster E85 2003 – SPRZEDANE

BMW Z4 Roadster E85 debiutowało w 2002 roku. Było stylistyczną rewolucją, zaskakującą podobnie, jaki i wcześniejsze roadstery linii Z. Za jego stylistykę odpowiadał nowy szef biura projektowego BMW – Chris Bangle. Sylwetka była smukła, dynamiczna, nowoczesna i niezwykle spójna, a design w ocenie dziennikarzy i zwykłych klientów – po prostu piękny. Auto stało się wyznacznikiem nowej linii stylistycznej marki, choć nikt się wtedy jeszcze nie spodziewał, że również w przypadku limuzyn zmiany będą tak głębokie. W przypadku małego roadstera, przyzwolenie na szaleństw zawsze było większe. W końcu i w czasie jazdy jest to czysta radość i nieskrępowane poczucie wolności, potęgowane fotelem kierowcy i pasażera umieszczonymi tuż przed tylną osią, otwartym dachem i długą linią maski, skrywającą mocny i pięknie pracujący sześciocylindrowy silnik.
Czytaj dalej BMW Z4 Roadster E85 2003 – SPRZEDANE