BMW

BMW 540iA E34 1994 – 89000 PLN – Warszawa

BMW 540iA E34 to samochód, któremu niczego nie brakuje. Szybkie, rasowe, klasycznie piękne i napędzane potężnym silnikiem V8. O zachowane w oryginale duże wersje silnikowe dziś coraz ciężej. Te auta jeździły świetnie, więc w Europie skrupulatnie z tego korzystano, nabijając konkretne przebiegi. Czy 200 tys. km w tym egzemplarzu to dużo? Z pewnością i tak poniżej średniej na rynku. Wartość na pewno podnosi ciemny lakier, piękne, jasne i dobrze zachowane wnętrze, bogate wyposażenie i stylizacja AC Schnizter w postaci felg i spojlera na tylnej klapie.
Czytaj dalej BMW 540iA E34 1994 – 89000 PLN – Warszawa

BMW 320i E36 1997 – 39000 PLN – Gogolin

Zaskakujące jest, jak bardzo może zmienić się postrzeganie modelu na przestrzeni lat. BMW E36 to przez szereg lat był sztandarowy model młodych gniewnych, a obładowane tunigiem auta były godnymi następcami samochodów pokroju Opla Calibry czy wcześniej Manty. Dziś jednak takich samochodów już nie ma. Kolejne pokolenie częściej wybiera Audi niż BMW, a klasyczne linie bawarskiego sedana zdecydowanie wracają do łask i mody. Stylistyka BMW z lat 90. z boczną linią z charakterystycznym podcięciem Hofmeister-Knick i niepowtarzalnymi podwójnymi okrągłymi przednimi światłami schowanymi za szybką jest ponadczasowa. Mam klasę i po latach wciąż budzi entuzjazm, jak przystało na dobry design. Takie BMW 320i E36 ma wszystko, aby zachwycić po latach. Sześć cylindrów pod maską, tylny napęd, manualna skrzynia i elementy z katalogu zamówień specjalnych BMW Indyvidual. Zachowane w świetnym, oryginalnym stanie, z nieprzecięctnie niskim przebiegiem, sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na trasie, dając przy tym wiele przyjemności z jazdy.
Czytaj dalej BMW 320i E36 1997 – 39000 PLN – Gogolin

BMW M3 E30 1988 – 615000 PLN – Świdnica

BMW M3 E30 to prawdziwa legenda motorsportu. Projektowane specjalnie z myślą o wymogach homologacji FIA i startach w wyścigach samochodów turystycznych, wizualnie wyróżnia się charakterystycznymi poszerzeniami błotników i tylnym spojlerem, ale to oczywiście dopiero początek modyfikacji. Zmieniona jest geometria zawieszenia, ale najważniejsze jest tu serce, czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka S14 o wyjściowej mocy 195 KM. Na silniku tego egzemplarza odnaleźć możemy etykietę firmy Linder Motorsport – warsztatu wyspecjalizowanego w mechanicznych modyfikacjach BMW, wystawiającej na przełomie lat 80-tych i 90-tych własny team w wyścigach DTM i w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych, gdzie startując w BMW M3 zespół zdobył nawet tytuł mistrzowski w 1987 roku. Trzeba pamiętać, że silnik S14 z zastosowanymi seryjnie indywidualnymi przepustnicami jest świetnym wyjściem do dalszego strojenia i uzyskania wyższej mocy. Jakie dokładnie modyfikacje poczynił Linder niestety nie wiemy.
Czytaj dalej BMW M3 E30 1988 – 615000 PLN – Świdnica

BMW 316i E36 1991 – 39900 PLN – Obrowiec

Czas biegnie naprzód, zmieniają się samochody, i zmienia się również sposób ich postrzegania. Zdecydowanie minęły już czasy, gdy BMW typoszeregu E36 kojarzyło się z typami pod ciemnej gwiazdy, i dzięki temu możemy na nowo przeżywać klasyczne kształty usportowionej tylnonapędówki z Bawarii. Dziś już niemal nikt nie pożąda w tych samochodach M pakietu, czarnego lakieru i czarnej skóry, i dzięki temu drugą młodość przeżywać mogą takie egzemplarze jak ten. Silnik ma malutki, mocy niewiele, ale za to przebieg jest znikomy, a stan prawie jak z fabryki.
Czytaj dalej BMW 316i E36 1991 – 39900 PLN – Obrowiec

BMW 750iL E38 1999 -124999 PLN – Gdańsk

BMW 750iL E38 to auto dla tych, którzy nie cierpią kompromisów. To topowy model kultowej bawarskiej marki, generacji powszechnie uznanej za najlepiej dopracowaną w historii modelu 7, w najbardziej prestiżowej wersji silnikowej: 5,4 l V12. Oznaczenie modelu wieńczy litera „L” oznaczająca długą wersję nadwozia, oferującą bezkompromisowy komfort dla pasażerów tylnego rzędu siedzeń. Tam właśnie znajdziemy opcjonalne elementy wyposażenia, jak np. drewniane stoliczki, podnóżki, lusterka z dodatkowym oświetleniem wbudowane w zagłówki foteli przednich, osobny panel sterowania multimediami z dodatkowymi złączami, a nawet panel sterowania fotelem pasażera z przodu. Unikalności dodają drewniane, inkrustowane dekory oraz obszyte wysokogatunkową skórą elementy wykończenia: deska rozdzielcza, tunel środkowy, boczki drzwi itd. Opcja ta występowała wyłącznie w tej topowej specyfikacji. Fotele w wersji Komfortsitze obszyte są tu skórą typu Nappa. To wszystko zaledwie mały fragment bardzo pokaźnej listy wyposażenia dodatkowego, którą znajdziecie Państwo na końcu ogłoszenia – rozkodowanej z numeru nadwozia.
Czytaj dalej BMW 750iL E38 1999 -124999 PLN – Gdańsk

BMW M3 Coupe E36 1995 – 115000 PLN – Stary Dzierzgoń

Brak wyścigowych sukcesów na miarę tych z epoki DTM, brak charakterystycznych poszerzeń nadwozia i wyrazistego stylu – to były argumenty, którymi długo operowali przeciwnicy tej generacji M3, zestawiając BMW E36 z jego poprzednikiem, modelem E30. Faktem jest, że przewaga dwóch cylindrów i udoskonalone zawieszenie sprawiały, że lekkość prowadzenia i frajda z jazdy BMW M3 Coupe E36 zawsze były pierwszorzędne. Przyszedł też czas, że ceny wystrzeliły, i dziś już kupno rozsądnego egzemplarza poniżej granicznej ceny 100 tys. zł jest raczej niemożliwe i to nawet, gdy mówimy o autach z rynku amerykańskiego, które cechowała inna, słabsza jednostka napędowa. BMW S50B30US to silnik o pojemności 3 l i mocy 240 koni mechanicznych. Silnik ten jest bardziej zbliżony do standardowego silnika M50 i ma taki sam stopień sprężania jak M50B25TU, ale wykorzystuje inne wałki rozrządu, wał korbowy, korbowody i tłoki. Nie ma tak wyścigowej charakterystyki, jak europejska specyfikacja, ale z pewnością wigoru nie można mu odmówić.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E36 1995 – 115000 PLN – Stary Dzierzgoń

BMW 850Ci E31 1991 – 189000 PLN – Poznań

BMW 850 Ci E31 było topowym modelem marki, podbijającym segment rynku, na którym BMW nigdy wcześniej obecne nie było. Klasa GT była domeną takich marek, jak Aston Martin, Jaguar czy Porsche. To samochody luksusowe, zapewniające wyjątkowy komfort i moc, która jest wystarczająca w każdej drogowej sytuacji. Klasa 8 od BMW wyposażona została w piękne i eleganckie nadwozie oraz silniki o wyłącznie ośmiu bądź dwunastu cylindrach. Stała się idealnym samochodem do autostradowych podroży i odwiedzania najdalszych zakątków Europy. Na przełomie lat 80. i 90. było w swerze najbardziej skrytych marzeń fanatyków marki, lecz wówczas rzadko kto miał okazję oglądać je na żywo. W sumie zbudowano ich 22800 sztuk, ale w rzadko której zamontowano skarb w postaci manualnej skrzyni zespolonej z silnikiem V12, jak w tym egzemplarzu. To unikalne połączenie, dające wyjątkowe wrażenia kierowcy. Tutaj dodatkowo mamy „najszybszy” odcień lakieru, czyli 408 Brillantrot.
Czytaj dalej BMW 850Ci E31 1991 – 189000 PLN – Poznań

BMW Touring 2000 1971 – 29900 PLN – Zgierz

BMW Touring 2000 było odmianą BMW Serii 02 produkowaną w latach modelowych 1970-71. Przy długości 4,11 m, Touring był krótszy od dużo bardziej znanego i popularnego sedana. To prokursor klasy samochodów kompaktowych, trzydrzwiowy hatchback z tylną klapą wielkości tej, jakiej spodziewalibyśmy się w kombi, ale pochylonej pod kątem, co daje nadwoziu zdecydowanie bardziej dynamiczny i sportowy styl. Samochód, który wyprzedził swoją epokę, ale popularności nie zdobył. Dopiero 20 lat później BMW ponownie zaoferowało model hatchback w postaci serii 3 Compact. Prezentowany egzemplarz to według sprzedającego w pełni sprawna mechanicznie baza do renowacji z pełną dokumentacją.

Czytaj dalej BMW Touring 2000 1971 – 29900 PLN – Zgierz

BMW 130i E87 2006 – 43000 PLN – Gdańsk

Pierwsza generacja BMW serii 1 obejmuje samochody kompaktowe BMW E81 (3-drzwiowy hatchback), BMW E82 (coupe), BMW E87 (5-drzwiowy hatchback) i BMW E88 (kabriolet). Jedynka produkowana była od 2004 do 2013 roku i czasami jest określana zbiorczo jako E8x. Seria 1 została opracowana pod kierunkiem dyrektora ds. projektowania Chrisa Bangle’a. Podwozie posiada aluminiowe zawieszenie wielowahaczowe oraz układ napędu na tylne koła z zamontowanym wzdłużnie silnikiem zapewniającym rozkład masy 50:50, co było rzadką konfiguracją w przypadku hatchbacka, ponieważ większość samochodów w tym segmencie rynku wykorzystuje napęd na przednie koła. Pięciodrzwiowy hatchback o oznaczeniu E87, taki jak ten z ogłoszenia, został wprowadzony na rynek światowy we wrześniu 2004 roku. Ten egzemplarz posiada najmocniejszy w nie sportowej gamie silnik o oznaczeniu 130i, czyli 3-litrową rzędową, sześciocylindrową jednostkę. Co się ceni w BMW, jest ksenon, klimatyzacja, Shadowline i Sportsitze.

Czytaj dalej BMW 130i E87 2006 – 43000 PLN – Gdańsk

BMW 750Li F02 2008 – 95900 PLN – Gliwice

2008 rok to kolejna zmiana pokoleniowa, kiedy na szczycie gamy modelowej marki BMW seria F01/F02 zastąpiła model E65/E66. Pierwszy raz model pokazano w Monachium, a premiera targowa miała miejsce w Paryżu. W odróżnieniu od najnowszej „7”, tutaj zdecydowanie czuć, że jest to auto stworzone dla Europejczyków. Kokpit zorientowany na kierowcę, dopracowany układ jezdny, szeroka gama mocnych jednostek napędowych i tradycyjnie dwa dostępne rozstawy osi. F01 to wersja krótka, a F02 ma dłuższy o 140 mm rozstaw osi, i taki właśnie samochód prezentuje IMS. W białym kolorze, z akcesoryjną dokładką przedniego zderzaka i 22-calowymi felgami Koko Kuture Kapan zdaje się być jeszcze potężniejszy, niż w fabrycznej specyfikacji. BMW 750Li to nie ułomek. To podwójnie doładowane V8 o pojemności 4,4 l i mocy 407 koni mechanicznych.
Czytaj dalej BMW 750Li F02 2008 – 95900 PLN – Gliwice