Archiwum kategorii: BMW

BMW 645Ci E63 2004 – 79900 PLN – Radlin

Seria 6 to był powrót po latach. BMW E63 debiutowało w 2003 roku, w 14 lat po zakończeniu sprzedaży serii 6. generacji E24 i w 4 lata po ostatnim coupe bawarskiej marki, czyli serii 8. generacji E31. Technologicznie była to zupełnie nowa epoka, a stylistycznie Chris Bungle spróbował zupełnie na nowo zinterpretować sylwetkę rekina. O ile stylistyczna rewolucja była kontrowersyjna, zalety samochodu są niepodważalne. Lekka karoseria zbudowana w dużej mierze z aluminium i tworzyw, adaptacyjne zawieszenie, tylny napęd i potężne silniki R6 i V8. BMW 645Ci E63 to wersja z 333-konną V-ósemką. To rasowe gran turismo, dające wiele radości zarówno na autostradzie, jak i na krętej drodze. Ten egzemplarz ma przebieg jedynie 37 tys. km i świetne zestawienie kolorystyczne.
Czytaj dalej BMW 645Ci E63 2004 – 79900 PLN – Radlin

BMW 545i E60 2003 – 89500 PLN – Wrocław

Co jest lepsze, BMW czy Alpina? Właściciel tego samochodu zdecydował się sprawdzić to samodzielnie, zamawiając jednocześnie dwa samochody – Alpinę B5 i BMW 545i E60. Jeśli chodzi o gusta, miał je bardziej sprecyzowane. Zamiast M Pakietu ubrał swoje BMW w pełny pakiet stylistyczny Alpina, włącznie z felgami. Którym mu się jeździło lepiej, tego niestety nie wiemy. Pewne jest jedynie, że 545i jest dziś z tej pary autem o połowę tańszym, a z zewnątrz samochody te są wręcz nie do odróżnienia.
Czytaj dalej BMW 545i E60 2003 – 89500 PLN – Wrocław

BMW 740i E38 1994 – 49999 PLN – Stary Dzierzgoń

Szyk samochodów BMW z lat 90-tych jest nie do pobicia. W swojej linii stylistycznej są charakterystyczne, ale jednocześnie stonowane. Nie są wyzywające, ale mają klasę. Był tworzone według utrwalonych przez lata kanonów elegancji, miały być do użytkownika dobrze dopasowane, jak zegarek, koszula i dobrze skrojona marynarka. Nie walczą o atencję ogromnymi rozmiarami plastikowego grilla ani groźnym spojrzeniem reflektorów. Klasyczna podwójna lampa to jest to, również jak jest schowana za szybą, jak właśnie w E38, E39 czy w E36. BMW 740i E38 w produkcji znajdowało się w latach 1994-2001. Z silnikiem V8 pod maską zdaje się stanowić doskonały monolit. Brzmi przyjemnie, fajnie przyspiesza, jest dobrym towarzyszem w podróży.
Czytaj dalej BMW 740i E38 1994 – 49999 PLN – Stary Dzierzgoń

BMW M3 E30 1988 – 576000 PLN – Świdnica

BMW M3 E30 to prawdziwa legenda motorsportu. Projektowane specjalnie z myślą o wymogach homologacji FIA i startach w wyścigach samochodów turystycznych, wizualnie wyróżnia się charakterystycznymi poszerzeniami błotników i tylnym spojlerem, ale to oczywiście dopiero początek modyfikacji. Zmieniona jest geometria zawieszenia, ale najważniejsze jest tu serce, czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka S14 o wyjściowej mocy 195 KM. Na silniku tego egzemplarza odnaleźć możemy etykietę firmy Linder Motorsport – warsztatu wyspecjalizowanego w mechanicznych modyfikacjach BMW, wystawiającej na przełomie lat 80-tych i 90-tych własny team w wyścigach DTM i w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych, gdzie startując w BMW M3 zespół zdobył nawet tytuł mistrzowski w 1987 roku. Trzeba pamiętać, że silnik S14 z zastosowanymi seryjnie indywidualnymi przepustnicami jest świetnym wyjściem do dalszego strojenia i uzyskania wyższej mocy. Jakie dokładnie modyfikacje poczynił Linder niestety nie wiemy.
Czytaj dalej BMW M3 E30 1988 – 576000 PLN – Świdnica

BMW 318i E30 1988 – 62900 PLN – Warszawa

BMW E30 można śmiało nazwać klasykiem wśród kolejnych generacji kompaktowych sedanów o sportowym charakterze. Od debiutu w grudniu 1981 było przez długi czas niemal bezkonkurencyjne w swojej klasie. Wyróżniało się elegancką i modną sylwetką, doskonale dopasowaną do stylistycznego języka marki. Obok wersji dwudrzwiowej pojawiły się wówczas po raz pierwszy w serii 3 również modele czterodrzwiowe, choć to te pierwsze najbardziej dziś rozgrzewają serca fanów BMW. Niegdyś wysoki koszt zakupu sprawiał, że na posiadanie „bawarki” stać było wyłącznie młodych, bogatych ludzi, ewentualnie ich rodziców. Na przełomie lat sytuacja się zmieniała. E30-tki taniały i zmieniała się docelowa grupa odbiorców. Dziś dzięki popularności modelu historia zatoczyła koło. Ceny zadbanych egzemplarzy wciąż rosną.
Czytaj dalej BMW 318i E30 1988 – 62900 PLN – Warszawa

BMW 850 Ci manual E31 1990 – 145000 PLN – Kraków

BMW 850 Ci E31 było topowym modelem marki, podbijającym segment rynku, na którym BMW nigdy wcześniej obecne nie było. Klasa GT była domeną takich marek, jak Aston Martin, Jaguar czy Porsche. To samochody luksusowe, zapewniające wyjątkowy komfort i moc, która jest wystarczająca w każdej drogowej sytuacji. Klasa 8 od BMW wyposażona została w piękne i eleganckie nadwozie oraz silniki o wyłącznie ośmiu bądź dwunastu cylindrach. Stała się idealnym samochodem do autostradowych podroży i odwiedzania najdalszych zakątków Europy. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych było w swerze najbardziej skrytych marzeń fanatyków marki, lecz wówczas rzadko kto miał okazję oglądać je na żywo. W sumie zbudowano ich 22800 sztuk, ale w rzadko której zamontowano skarb w postaci manualnej skrzyni zespolonej z silnikiem V12, jak w tym egzemplarzu. To unikalne połączenie, dające wyjątkowe wrażenia kierowcy.
Czytaj dalej BMW 850 Ci manual E31 1990 – 145000 PLN – Kraków

BMW 323i E36 1997 – 23900 PLN – Świdnica

BMW 323i E36 ma sześć cylindrów pod maską, a to ponoć w pojazdach tej marki rzecz bardzo istotna. Moc, charakter, tylny napęd, no i skrzynia manualna – to składa się na przyjemność jazdy w samochodach z Bayerische Motoren Werke. Taki samochód może stać się nie tylko dobrym kompanem na lata, uczestnikiem udanych podróży, ale także ciekawym pojazdem klasycznym. Nie zapominajmy, że model E36 zaczęto produkować ponad 30 lat temu, a zadbanych egzemplarzy na rynku nie przybywa.
Czytaj dalej BMW 323i E36 1997 – 23900 PLN – Świdnica

BMW 750i E65 2006 – 76000 PLN – Wrocław

Zmieniają się czasy, zmieniają się gusta, zmienia się moda. W przypadku serii E65, czyli luksusowej siódemki z lat 2001–2008, czas zadziałał tak, że auto dziś podoba się zdecydowanie bardziej niż w momencie debiutu. Odpowiedzialny za jego narysowanie amerykański stylista Chris Bangle okazał się być wizjonerem. Dziś kształt tej karoserii odbierany jest jako elegancki, stonowany i, co najbardziej szokujące, nowoczesny, zwłaszcza w wersji po lifcie w 2005 roku, czyli dokładnie takiej, jak tu prezentowana. Kształty i rozmiary to oczywiście nie jedyne zalety tego samochodu. Komfort gwarantuje pierwszorzędny, a osiągi? BMW 750i E65 z silnikiem V8 o pojemności 4,8 l i formowym oznaczeniu N62B48 rozpędza się w 5,9 s do setki, dając do dyspozycji 367 koni mechanicznych. To był pierwszy na świecie silnik wykorzystującym kolektor dolotowy o zmiennej długości i pierwsze V8 BMW, w którym zastosowano zmienny wznios zaworów. To wszystko w dalszym ciągu robi wyśmienite wrażenie.
Czytaj dalej BMW 750i E65 2006 – 76000 PLN – Wrocław

BMW M3 Coupe E36 1995 – 129000 PLN – Stary Dzierzgoń

Brak wyścigowych sukcesów na miarę tych z epoki DTM, brak charakterystycznych poszerzeń nadwozia i wyrazistego stylu – to były argumenty, którymi długo operowali przeciwnicy tej generacji M3, zestawiając BMW E36 z jego poprzednikiem, modelem E30. Faktem jest, że przewaga dwóch cylindrów i udoskonalone zawieszenie sprawiały, że lekkość prowadzenia i frajda z jazdy BMW M3 Coupe E36 zawsze były pierwszorzędne. Przyszedł też czas, że ceny wystrzeliły, i dziś już kupno rozsądnego egzemplarza poniżej granicznej ceny 100 tys. zł jest raczej niemożliwe i to nawet, gdy mówimy o autach z rynku amerykańskiego, które cechowała inna, słabsza jednostka napędowa. BMW S50B30US to silnik o pojemności 3 l i mocy 240 koni mechanicznych. Silnik ten jest bardziej zbliżony do standardowego silnika M50 i ma taki sam stopień sprężania jak M50B25TU, ale wykorzystuje inne wałki rozrządu, wał korbowy, korbowody i tłoki. Nie ma tak wyścigowej charakterystyki, jak europejska specyfikacja, a le z pewnością wigoru nie można mu odmówić.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E36 1995 – 129000 PLN – Stary Dzierzgoń

BMW Z3 2.8 Roadster E36/7 1997 – 72000 PLN – Gliwice

Początkowo zasilane było jedynie silnikami czterocylindrowymi, lecz w roku 1997 do oferty dołączyła jednostka M52 B28, w październiku 1998 udoskonalone M52TU B28. Dzięki mocy czerpanej z sześciu cylindrów, BMW Z3 Roadster 2.8 E36/7 nie tylko wygląda znakomicie, ale i jeździć potrafi nadzwyczaj efektownie. Kierowca siedzący tu niemal na tylnej osi może się poczuć królem driftu, szczególnie w wersji wyposażonej w manualną skrzynię biegów, jak w prezentowanym egzemplarzu. 193 konie mechaniczne pozwalają tu osiągnąć pierwszą setkę już po 7 sekundach, co zdecydowanie wywołuje uśmiech. Do września 2000 roku powstało 24204 sztuk tych efektownych roadsterów, a ich wartość ma obecnie tendencję wzrostową. Zadbane egzemplarze są z pewnością propozycją wartą rozważenia.
Czytaj dalej BMW Z3 2.8 Roadster E36/7 1997 – 72000 PLN – Gliwice