Archiwum kategorii: BMW

BMW 328i Coupe E36 1996 – 42900 PLN – Kielce

Jak wspaniałe jest to auto nie trzeba przekonywać tych, którzy mieli przyjemność usiąść za kółkiem zdrowego egzemplarza z topowym, pomijając oczywiście auta ze znaczkiem M, silnikiem m52b28 o mocy 193 KM i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm. Wartości te na dzień dzisiejszy nie są może wybitnie imponujące, natomiast nie o to w tym samochodzie tutaj chodzi. W dobie mocno ocenzurowanych przez parlament europejski usportowionych, turbodoładowanych samochodów, które w folderach zachęcają pięknymi cyferkami, ale nie dostarczają takich wrażeń, jak prosta, analogowa maszyna z tylnym napędem z lat 90-tych. Taką właśnie grupę samochodów reprezentuje BMW 328i Coupe E36, które łączy cechy swojego lżejszego poprzednika modelu e30 325i z bardziej współczesnym udogodnieniami, jak dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. W tym egzemplarzu przeprowadzono kilka modyfikacji, co obniża wartość kolekcjonerską, ale poprawia wartości wizualne i użytkowe. Jeżeli nie należycie do VIN Polizei, możecie się zgodzić, że to idealny youngtimer na co dzień w okresie wiosenno-letnim.
Czytaj dalej BMW 328i Coupe E36 1996 – 42900 PLN – Kielce

BMW M6 E24 1988 – 219000 PLN – Stary Dzierzgoń

BMW M6, z liniami zaprojektowanymi przez genialnego stylistę Paula Bracqa, budowane były na specjalnej linii w fabryce Karmann w Osnabrück, a ostateczny montaż modelu odbywał się w centrali BMW w Dingolfing. Na rynek północnoamerykański zbudowano 1767 sztuk. M6 napędzane jest 24-zaworową rzędową szóstką, opartą na sercu BMW M1, która generuje 256 KM przy 6500 obr./min. Wersja ta jest nieco słabsza niż występująca w konfiguracji na Europę 635 CSi, ale i tak robi wrażenie, pozwalając na osiągnięcie zawrotnej prędkości maksymalnej 254 km/h. To właśnie te osiągi uplasowały M6 na drugim miejscu wśród najszybszych drogowych samochodów w USA, zaraz po BMW M1. Potężne hamulce tarczowe samochodu schowane były za trzyczęściowymi, skręcanymi, 16-calowymi BBS-ami. Dodatkowo BMW wyposażone zostało w spojler na klapie bagażnika, zwiększający docisk samochodu do podłoża przy większych prędkościach.
Czytaj dalej BMW M6 E24 1988 – 219000 PLN – Stary Dzierzgoń

BMW 318i E30 1988 – 62900 PLN – Warszawa

BMW E30 można śmiało nazwać klasykiem wśród kolejnych generacji kompaktowych sedanów o sportowym charakterze. Od debiutu w grudniu 1981 było przez długi czas niemal bezkonkurencyjne w swojej klasie. Wyróżniało się elegancką i modną sylwetką, doskonale dopasowaną do stylistycznego języka marki. Obok wersji dwudrzwiowej pojawiły się wówczas po raz pierwszy w serii 3 również modele czterodrzwiowe, choć to te pierwsze najbardziej dziś rozgrzewają serca fanów BMW. Niegdyś wysoki koszt zakupu sprawiał, że na posiadanie „bawarki” stać było wyłącznie młodych, bogatych ludzi, ewentualnie ich rodziców. Na przełomie lat sytuacja się zmieniała. E30-tki taniały i zmieniała się docelowa grupa odbiorców. Dziś dzięki popularności modelu historia zatoczyła koło. Ceny zadbanych egzemplarzy wciąż rosną.
Czytaj dalej BMW 318i E30 1988 – 62900 PLN – Warszawa

BMW 750i E65 2007 – 79500 PLN – Wrocław

BMW od lat jest firmą wizjonerów. Szokuje, oburza, ale po latach okazuje się, że wyznacza modę i trendy. Gdy patrzymy na rosnące dziś grille bawarskiej marki, coraz przychylniej zaczynamy patrzeć na poprzednie generacje. Są bardziej stonowane, bardziej eleganckie i wciąż nowoczesne w kształcie i formie. BMW 750i E65 podczas debiutu szokowało, ale już przeprowadzony w 2005 roku główny lifting zmienił sytuację. Przód zaokrąglono powiększając delikatnie nerki, usunięto „torby pod oczami”, z linii bagażnika zniknął „płaskowyż”, a zintegrowanie pokrywy bagażnika z resztą tyłu za pomocą wspólnych świateł i poziomej listwy chromowanej pozwoliło optycznie poszerzyć tył. Poza tym, siódemka to przede wszystkim uczta dla kierowcy i pasażerów. Fantastyczny komfort, świetne osiągi i luksus w doskonałym wydaniu. W egzemplarzu, który przyjechał dotąd jedynie 73 tysięcy kilometrów wszystko to smakuje znakomicie, a auto wygląda szczególnie pięknie dzięki dodatkom w postaci przedniej dokładki zderzaka Alpina i 21-calowym alufelgom.
Czytaj dalej BMW 750i E65 2007 – 79500 PLN – Wrocław

BMW 1802 1974 – Warszawa

BMW serii „02” to idealny wóz do stylizacji rajdowo/wyścigowej. Linia jego nadwozia ma mnóstwo zadziorności, a dodatkowe obniżenie i poszerzenie karoserii pozwala uzyskać jeszcze więcej charakteru. To BMW 1802 ma doskonały odcień lakieru „inka orange”, zostało wystylizowane na wersję 2002tii i dodatkowo ubrane w matową czerń i logo kultowego tunera marki, firmy Alpina. Żaden entuzjasta historycznego motorsportu nie przejdzie obok tego auta obojętnie. We wnętrzu jest zgrubsza seryjnie, choć fotele Recaro i kierownica Momo odsadzona na nabie dają dokładnie tej szczypty sportu, której tu trzeba było. Pod maską sześciocylindrowy silnik z rodziny M20. Choć debiutował nieco później, w roku 1977, na sześć cylindrów w BMW narzekać po prostu nie wypada. To znakomity silnik.
Czytaj dalej BMW 1802 1974 – Warszawa

BMW 528i E39 1999 – 59800 PLN – Radlin

Tylny napęd i wolnossące sześć cylindrów to układ, który powoli odchodzi dziś w zapomnienie, a wrażenia zza kierownicy zapewnia pierwszorzędne. BMW 528i E39 to wóz dla osób kochających motoryzację, a nie jedynie szukających narzędzia do przemieszczenia się z punktu A do punktu B. To ma 2,8-litrowy silnik M52B28TU pod maską, automatyczną skrzynię i wyposażenie takie, jak przystało na auto klasy średniej-wyższej przełomu wieków. Można jeździć choćby na co dzień, choć też schować w garażu i podziwiać stan zachowania też można. Ten egzemplarz to propozycja dla tych, którzy szukają możliwie pięknego egzemplarza, z możliwie niskim przebiegiem.
Czytaj dalej BMW 528i E39 1999 – 59800 PLN – Radlin

BMW Z3 Roadster E36/7 1998 – 54900 PLN – Gliwice

Wśród innych samochodów w swojej klasie i epoce, BMW Z3 Roadster E36/7 zdecydowanie się wyróżnia. Ciekawa stylistyka oraz trwałe rozwiązania mechaniczne tworzą świetny zestaw, który budzi uśmiech na ustach każdego miłośnika motoryzacji. Dodatkowego smaczku dodaje filmowa historia – było nie było to auto Bonda z filmu Goldeneye z Piercem Brosnan’em i Izabellą Scorupco. W ostatnich latach modele te zyskują na wartości, a w ślad za ciągnącymi wzrosty wersjami z silnikami sześciocylindrowymi idą również czterocylindrówki.
Czytaj dalej BMW Z3 Roadster E36/7 1998 – 54900 PLN – Gliwice

BMW Z4 M Roadster E85 2006 – 129000 PLN – Stary Dzierzgoń

BMW Z4 M Roadster E85 to wyjątkowa wersja świetnego, sportowego samochodu. Już jego baza, zwykłe Z4, potrafiło oczarować. To czystej krwi samochód sportowy, łączący dynamiczną sylwetkę z długą maską i nisko osadzonymi fotelami z pięknym designem. Był to wprowadzony w 2002 roku nowy model, który zapowiadał całkowicie nowy język stylistyki, tworzony przez Chrisa Bangle’a. I o ile dla serii 7, 5 i 3 design nie był tak przekonujący, Z4 przebojem podbiło serca. Napięcie stopniowano, a ukoronowanie była najmocniejsza wersja, czyli wprowadzone w 2006 roku Z4 M. Pod jego maską odnajdziemy silnik S54B32, czyli rozwijaną od czasów E36 doskonałą sześciocylindrową, wolnossącą jednostkę, która w tej wersji osiąga ponad 100 KM z litra pojemności. 343 KM przy masie poniżej 1500 kg gwarantuje fenomenalną zabawę, a niski nakład produkcji (5070 sztuk) obiecuje wzrost wartości już w najbliższym czasie.
Czytaj dalej BMW Z4 M Roadster E85 2006 – 129000 PLN – Stary Dzierzgoń

BMW M3 Coupe E46 2003 – 159000 PLN – Stare Miasto

342 KM i pojemność 3,2 l, czyli ponad 100 koni mechanicznych osiągnięte z litra pojemności skokowej bez użycia turbosprężarki. To były parametry godne jedynie jednostek wyczynowych, wykorzystywanych w motorsporcie, i niezwykle rzadko pojawiały się w samochodach produkowanych seryjnie. BMW M3 Coupe E46 było jednak wyjątkiem, pod maską pracuje tu słynne S54 B32 opracowane przez BMW Motorsport. Sześć cylindrów w rzędzie, blok z żeliwa, pojedyncza przepustnica, podwójny układ VANOS. Maksymalnie kręci się do 8000 obr./min, a moc maksymalna dostępna jest na samej górze, przy 7900 obr./min. Parametry jak w wyścigowej jednostce. Wybornie. W zestawieniu z manualną skrzynią i tylnym napędem wrażenia z jazdy daje niezapomniane. Tu seryjne parametry zostały jeszcze poprawione zmodyfikowanym zawieszeniem, hamulcami, skróconym przełożeniem głównym dyferencjału.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E46 2003 – 159000 PLN – Stare Miasto

BMW Z3 Roadster E36/7 1998 – 48800 PLN – Gliwice

BMW Z3 szturmem zdobyło rynek, debiutując ogromną kampanią reklamową razem z filmem GoldenEye, w którym ten stylowy roadster grał auto Jamesa Bonda. Od tego czasu mija już 26 lat, lecz Z-trójka również jako youngtimer nadal zdobywa serca entuzjastów motoryzacji obu płci. Oprócz mechaniki – która zawsze w BMW musi być na poziomie – wyjątkowo zadbano tu o stylistykę. Muskularne linie z długą maską i fotelem kierowcy umieszczonym niemal na tylnej osi przywołują klasyczną sylwetkę roadstera, a wloty powietrza na błotnikach są odniesieniem do kultowego BMW 507 z lat 50-tych. Ten egzemplarz ma niski przebieg i zawsze modne, klasyczne zestawienie białego lakieru z czarnym wnętrzem.
Czytaj dalej BMW Z3 Roadster E36/7 1998 – 48800 PLN – Gliwice