BMW

BMW M3 Coupe E36 1995 – 115000 PLN – Stary Dzierzgoń

Brak wyścigowych sukcesów na miarę tych z epoki DTM, brak charakterystycznych poszerzeń nadwozia i wyrazistego stylu – to były argumenty, którymi długo operowali przeciwnicy tej generacji M3, zestawiając BMW E36 z jego poprzednikiem, modelem E30. Faktem jest, że przewaga dwóch cylindrów i udoskonalone zawieszenie sprawiały, że lekkość prowadzenia i frajda z jazdy BMW M3 Coupe E36 zawsze były pierwszorzędne. Przyszedł też czas, że ceny wystrzeliły, i dziś już kupno rozsądnego egzemplarza poniżej granicznej ceny 100 tys. zł jest raczej niemożliwe i to nawet, gdy mówimy o autach z rynku amerykańskiego, które cechowała inna, słabsza jednostka napędowa. BMW S50B30US to silnik o pojemności 3 l i mocy 240 koni mechanicznych. Silnik ten jest bardziej zbliżony do standardowego silnika M50 i ma taki sam stopień sprężania jak M50B25TU, ale wykorzystuje inne wałki rozrządu, wał korbowy, korbowody i tłoki. Nie ma tak wyścigowej charakterystyki, jak europejska specyfikacja, ale z pewnością wigoru nie można mu odmówić.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E36 1995 – 115000 PLN – Stary Dzierzgoń

BMW 850Ci E31 1990 – 184900 PLN – Gliwice

BMW 850Ci E31 to samochód, który powalić może maestrią inżynierskiego projektu. Jest komfortowy, jest mocny, i jak szybko byśmy nim nie chcieli jechać, sprawia wrażenie, że wszystko uczyni bez wysiłku, bez hałasu, bez własnego zmęczenia. To samochód, który idealnie pokazuje jak ogromna przepaść jest między wozami klasy GT, a samochodami sportowymi. On nie wspina się w górne partie obrotów, bo nie musi. Silnik V12 daje mu mnóstwo mocy i uroku. 850i nie ryczy wydechem, bo nie wypada. On po prostu ma klasę, szczególnie w czarnym kolorze i ze wspaniale zachowanym, czarnym skórzanym wnętrzem.
Czytaj dalej BMW 850Ci E31 1990 – 184900 PLN – Gliwice

BMW M3 Coupe E36 1997 – Warszawa

BMW M3 E36 zaprezentowane zostało w 1992 roku jako kontynuator idei samochodu prosto z toru na ulicę, modelu M3 E30. Nowe coupe, a także zaprezentowany rok później kabriolet oraz dwa lata później sedan, otrzymały nowe silniki, zawieszenie, hamulce i oczywiście również zmiany wizualne we wnętrzu i na zewnątrz. W efekcie mogło szybko jeździć, ale też przykuwać wzrok na ulicy. Po raz pierwszy w tej generacji zamontowano pod maską sześć cylindrów w rzędzie, początkowo o pojemności 3 l, a w wersji poliftowej 3,2 l. Jednostka ta w specyfikacji na rynek europejski generowała 326 KM i taki właśnie model w nadwoziu coupe i kultowym kolorze dakargelb prezentuje Ardor Auctions.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E36 1997 – Warszawa

BMW 540iA E34 1994 – 86000 PLN – Warszawa

BMW 540iA E34 to samochód, któremu niczego nie brakuje. Szybkie, rasowe, klasycznie piękne i napędzane potężnym silnikiem V8. O zachowane w oryginale duże wersje silnikowe dziś coraz ciężej. Te auta jeździły świetnie, więc w Europie skrupulatnie z tego korzystano, nabijając konkretne przebiegi. Czy 200 tys. km w tym egzemplarzu to dużo? Z pewnością i tak poniżej średniej na rynku. Wartość na pewno podnosi ciemny lakier, piękne, jasne i dobrze zachowane wnętrze, bogate wyposażenie i stylizacja AC Schnizter w postaci felg i spojlera na tylnej klapie.
Czytaj dalej BMW 540iA E34 1994 – 86000 PLN – Warszawa

BMW 320i E36 1997 – 45000 PLN – Gogolin

Zaskakujące jest, jak bardzo może zmienić się postrzeganie modelu na przestrzeni lat. BMW E36 to przez szereg lat był sztandarowy model młodych gniewnych, a obładowane tunigiem auta były godnymi następcami samochodów pokroju Opla Calibry czy wcześniej Manty. Dziś jednak takich samochodów już nie ma. Kolejne pokolenie częściej wybiera Audi niż BMW, a klasyczne linie bawarskiego sedana zdecydowanie wracają do łask i mody. Stylistyka BMW z lat 90. z boczną linią z charakterystycznym podcięciem Hofmeister-Knick i niepowtarzalnymi podwójnymi okrągłymi przednimi światłami schowanymi za szybką jest ponadczasowa. Mam klasę i po latach wciąż budzi entuzjazm, jak przystało na dobry design. Takie BMW 320i E36 ma wszystko, aby zachwycić po latach. Sześć cylindrów pod maską, tylny napęd, manualna skrzynia i elementy z katalogu zamówień specjalnych BMW Indyvidual. Zachowane w świetnym, oryginalnym stanie, z nieprzecięctnie niskim przebiegiem, sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na trasie, dając przy tym wiele przyjemności z jazdy.
Czytaj dalej BMW 320i E36 1997 – 45000 PLN – Gogolin

BMW 316i Compact E36 1996 – 27200 PLN – Wrocław

BMW 316i Compact E36 to z pewnością nie jest szablonowy wybór, jeżeli mówimy o youngtimerach niemieckiej marki. W tym przypadku może mamy niewielki silnik, ale jak by nie patrzeć, ponad 100 koni mechanicznych przenoszonych jest tu za pomocą manualnej skrzyni biegów na tylną oś, a nadwozie jest lekkie, kompaktowe i jest tu sporo radości z jazdy. Cieszyć się mogą również oczy, bo kolorystyka jest absolutnie niebanalna, a stan zachowania kompletnie niespotykany. Ten egzemplarz przybył do Polski ze Szwajcarii, a jego przebieg to jedynie 58 tys. km.
Czytaj dalej BMW 316i Compact E36 1996 – 27200 PLN – Wrocław

BMW M3 Coupe E46 2004 – 174900 PLN – Dębe Wielkie

343 KM i pojemność 3,2 l, czyli ponad 100 koni mechanicznych osiągnięte z litra pojemności skokowej bez użycia turbosprężarki. To były parametry godne jedynie jednostek wyczynowych, wykorzystywanych w motorsporcie, i niezwykle rzadko pojawiały się w samochodach produkowanych seryjnie. BMW M3 Coupe E46 było jednak wyjątkiem, pod maską pracuje tu słynne S54 B32 opracowane przez BMW Motorsport. Sześć cylindrów w rzędzie, blok z żeliwa, pojedyncza przepustnica, podwójny układ VANOS. Maksymalnie kręci się do 8000 obr./min, a moc maksymalna dostępna jest na samej górze, przy 7900 obr./min. Parametry jak w wyścigowej jednostce. Wybornie. M3 wrażenia z jazdy daje niezapomniane, a ten egzemplarz wygląda wyjątkowo dlatego, że został ubrany we wszystkie zewnętrzne atrybuty topowej wersji CSL.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E46 2004 – 174900 PLN – Dębe Wielkie

BMW 320i E36 1995 – 25000 PLN – Września

BMW E36 należy do kanonu bawarskich specjalności. Seria 3. i stylistyka BMW z lat 90. z boczną linią z charakterystycznym podcięciem Hofmeister-Knick i niepowtarzalnymi podwójnymi okrągłymi przednimi światłami schowanymi za szybką jest ponadczasowa. Ma klasę i po latach wciąż budzi entuzjazm, jak przystało na dobry design. Takie BMW 320i E36 ma wszystko, aby zachwycić po latach. Sześć cylindrów pod maską, tylny napęd i wyposażenie, na które nie można narzekać. Zachowane w świetnym, oryginalnym stanie, z niskim przebiegiem, sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na trasie, dając przy tym wiele przyjemności z jazdy.
Czytaj dalej BMW 320i E36 1995 – 25000 PLN – Września

BMW 740i E38 1998 – 149900 PLN – Warszawa

BMW w pierwszej połowie lat 90-tych wypracowało język stylistyki, który uczynił je z jednej strony charakterystycznymi, a z drugiej strony sportowego stylu. Schowanie podwójnych okrągłych świateł za wspólnym kloszem i charakterystyczny grill nie pozostawiały wątpliwości, że mamy do czynienia z autem bawarskiej marki. BMW było obietnicą mocnego silnika pod maską, tylnego napędu i świetnego posłuszeństwa na drodze. Dla wielu było też zaproszeniem do tuningu, a jak to się mogło skończyć – widzimy na przykładzie tego egzemplarza. Czarny lakier i czarne wnętrze to demoniczne skojarzenie, i właściciel poszedł tym tropem. Wyciemnione wszystkie chromowane elementy, carbony zamiast drewna, czarny sufit i słupki z Alcantary, czerwone kedry i przeszycia tapicerki, zabudowa audio, przelotowy wydech z czterema końcówkami, obniżone zawieszenie i 20-calowe felgi BMW Styling 32. Wizja jest spójna i podkreślona indywidualnymi tablicami.
Czytaj dalej BMW 740i E38 1998 – 149900 PLN – Warszawa

BMW M635CSi E24 1984 – 328000 PLN – Świdnica

Ma piękną sylwetkę i gwarantuje komfort, choć dział BMW Motorsport postarał się, aby samochód był jeszcze czymś więcej. BMW M635CSi E24 to model zbudowany w ilości jedynie 5855 sztuk. Jego silnik generujący 286 KM jest jednostką o wyścigowym rodowodzie, pochodzącą wprost w kultowego modelu M1. Do tego BMW otrzymało manualną skrzynię Getrag i dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Nadwozie obniżono i usztywniono, wzmocniono hamulce i zastosowano szersze felgi i opony. To idealne auto do pokonywania dużych dystansów w ekspresowym tempie, choć dziś już raczej pod kocyk, bo jego cena na pewno nie spadnie.
Czytaj dalej BMW M635CSi E24 1984 – 328000 PLN – Świdnica