Ferrari SF90 Stradale to prawdziwy popis technologii włoskiej marki. Samochód, który dobitnie udowandnia, jak zdobycze z toru wyścigowego zaprzęgnąć do pracy w aucie drogowym. To pierwsze Ferrari, które wykorzystuje architekturę hybrydową typu PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). To oznacza, że można ładować je z gniazdka, a także poruszać się wyłącznie w oparciu o napęd elektryczny, co pozwala pokonać dystans do 25 kilometrów. Ale to nie to jest najważniejsze. Przede wszystkim mamy tu podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4 litrów, mocy 780 KM i momencie obrotowym na poziomie 800 Nm. I on ma pomocników. Trzy silniki elektryczne, dwa niezależne na przedniej osi i trzeci z tyłu. Łączna moc? 1000 koni mechanicznych. Pierwsza setka w 2,5 s. To najmocniejsze drogowe Ferrari w historii.
Czytaj dalej Ferrari SF90 Stradale 2022 – 590000 EUR – Włochy
Ferrari
Ferrari 360 Modena 2000 – 124500 CHF – Warszawa
Ferrari 360 Modena to projekt stworzony od czystej kartki papieru, który łącząc niską masę i wysoką sztywność nadwozia wytyczył kierunek rozwoju samochodów legendarnej włoskiej marki w nowym Millenium. Zaprezentowany w 1999 roku następca modelu 355 otrzymał umieszczony centralnie 3,6-litrowy silnik V8 z czterema górnymi wałkami rozrządu, 40 zaworami i mocą 400 KM. Wspaniały jest jego charakter, brzmienie, wygląd i fakt, że obejrzeć go można pod szklaną osłoną z tyłu samochodu. Ferrari przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i przestaje się rozpędzać dopiero przy niemal 300 km/h. Gdy samochód był nowy, dziennikarze szybko ochrzcili je „najepszym Ferrari wszech czasów”, a na czym polega jego magia, możecie przekonać się kupując ten piękny egzemplarz.
Czytaj dalej Ferrari 360 Modena 2000 – 124500 CHF – Warszawa
Ferrari Testarossa 1989 – REZERWACJA
Wśród wszystkich supersamochodów stworzonych przez mistrzów z Maranello, Ferrari Testarossa bez wątpienia jest jedną z najjaśniejszych gwiazd. Od 1984 do 1996 roku, wliczając wszystkie ewolucje, wyprodukowano ich 9939 sztuk. Była to liczba rekordowa dla marki i jej samochodów z silnikami V12. Testarossa kultowa stała się za młodu, a dziś jest po prostu symbolem. Poprzecinana wzdłuż i wszerz wlotami doprowadzającymi powietrze do chłodnic, na żywo robi piorunujące wrażenie. Szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu w kultowych, czerwonych barwach, w pięknym stanie, z udokumentowaną historią serwisową.
Czytaj dalej Ferrari Testarossa 1989 – REZERWACJA
Ferrari 612 Scaglietti 2006 – 280000 EUR – Włochy
Oto włoski gran tourer, luksusowe 2+2 we wspaniałym stylu. Ferrari 612 Scaglietti zostało zaprojektowane przez Studio Pininfarina i nazwane na cześć Sergio Scagliettiego, legendarnego modeńskiego stylisty i konstruktora nadwozi, odpowiedzialnego za najpiękniejsze Ferrari lat 50. i 60. XX wieku, w tym modele 375 MM i 250 Testa Rossa. W jego kształtach możemy nawet odnaleźć stylistyczne nawiązania do słynnych poprzedników, choć z drugiej strony, jest to wóz na wskroś nowoczesny. Jego konstrukcja i karoseria zostały w całości stworzone z aluminium, silnik to wspaniałe, wolnossące V12 o pojemności 5,7 l i mocy 540 KM, a skrzynia była 6-stopniowa, do wyboru manualna bądź z automatycznym sprzęgłem i łopatkami za kierownicą. Ta manualna dziś uchodzi za wyjątkowy i poszukiwany rarytas, jako przedstawiciel odchodzącego już gatunku. Wśród 3025 wyprodukowanych sztuk Ferrari 612 Scaglietti, tylko 199 posiadało manualną skrzynię.
Czytaj dalej Ferrari 612 Scaglietti 2006 – 280000 EUR – Włochy
Ferrari 575M 2003 – 489000 PLN – Stary Dzierzgoń
Debiutujące w 2002 roku Ferrari 575M Maranello stanowiło nową propozycję w układzie, który należał zawsze do największych specjalności marki – berlinetta z V12 umieszczonym z przodu, napędzającym tylne koła. Po raz pierwszy zastosowano wówczas skrzynię biegów typu F1 z łopatkami przy kierownicy. „M” w nazwie było skrótem od Modificato (zmodyfikowane), a to wskazywało, że model jest wersją rozwojową poprzedniego 550 Maranello. Zmieniono reflektory, wloty powietrza, zderzaki, spojlery oraz wnętrze, poprawiając aerodynamikę i hamulce. To co się nie zmieniło, to natura samochodu. To wspaniałe gran turismo o iście królewskich osiągach. Prędkość maksymalna to 325 km/h, moc to 515 KM, a od zera do setki potrzebne jest 4,25 s.
Czytaj dalej Ferrari 575M 2003 – 489000 PLN – Stary Dzierzgoń
Ferrari 330 LM / 250 GTO Scaglietti 1962 – SPRZEDANE
24 lutego 1962 roku pojawił się model, który bardziej niż jakikolwiek inny reprezentuje kwintesencję marki Ferrari w zbiorowej wyobraźni – 250 GTO. W rzeczywistości pierwszy eksperymentalny samochód był już testowany na torze Monza w sierpniu 1961 roku z Giancarlo Baghettim i we wrześniu, przed testami Grand Prix Włoch, z Willym Mairesse i Stirlingiem Mossem. To niezwykłe dzieło to model, który w latach 1962, 1963 i 1964 pozwolił wygrać Międzynarodowe Mistrzostwa Producentów GT. Ferrari 250 GTO doskonale uosabiało filozofię marki – osiągi i doskonałość designu. To nie był tylko świetny samochód turystyczny, ale prawdziwy samochód wyścigowy z tablicą rejestracyjną. Samochód został zaprojektowany przez genialnego Giotto Bizzarriniego na bazie 250 GT SWB, do ścigania się w Mistrzostwach Świata Producentów, które od 1962 roku zmieniły nazwę, przechodząc na GT i zostały podzielone na kategorie. Bizzarrini zadbał o aerodynamikę, a linie pojazdu zostały wyrzeźbione w tunelu aerodynamicznym. Sergio Scaglietti nadał korpusowi ostatnie poprawki, kształtując metal wyeksponowany na ramie, kawałek po kawałku, bez rysunków. Litera O w GTO oznacza Omologata (zatwierdzony), ale 100 zamówionych egzemplarzy nigdy nie zostało wyprodukowanych. Było ich 36 sztuk z 3-litrowym silnikiem V12 o mocy 300 KM, zaprojektowanym przez Gioacchino Colombo plus trzy kolejne wyposażone w silnik o pojemności 4 l. Wspaniała kariera 250 GTO rozwinęła się na torach wyścigowych na całym świecie oraz w wyścigach drogowych. Dziś jego status totalnej ikony i jednego z najdroższych samochodów klasycznych na świecie jest niepodważalny. Nie ma dwóch takich samych GTO, ale Ferrari 330 LM / 250 GTO z 1962 roku, o numerze 3765, ma szczególnie interesujące pochodzenie. 3765 było jedynym fabrycznym GTO serii I, którym ścigał się zespół fabryczny Scuderia Ferrari. Było prowadzone przez Mike’a Parkesa i Lorenzo Bandiniego w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1962 roku. To właśnie dzięki zastosowaniu wówczas większej jednostki napędowej (w Ferrari liczba oznaczała pojemność jednego cylindra) auto zmieniło nazwę, a skrót LM to nic innego jak Le Mans. Ten egzemplarz osiągnął zwycięstwo w klasie i drugie miejsce w klasyfikacji generalnej na Nürburgring 1000 KM w 1962 roku. 38 lat spędził pod opieką prezesa Ferrari Club of America, a licytowany będzie w Nowym Jorku już 13 listopada, podczas aukcji Modern and Contemporary Art.
Czytaj dalej Ferrari 330 LM / 250 GTO Scaglietti 1962 – SPRZEDANE
Dino 246 GT 1972 – 395000 EUR – Włochy
Za młodu Dino było traktowane jako rywal takich samochodów, jak Maserati Merak, Porsche 911S czy Citroen SM. Dziś gra w zupełnie innej lidze, to prawdziwe auto marzeń. Dino z centralnie umieszczonym silnikiem V6 było pierwszym samochodem marki Ferrari przeznaczonym dla szerszego grona odbiorców. Cenione przez wielu za nieprzeciętne właściwości jezdne i przełomowe wzornictwo Dino 206 GT, doczekało się następcy w 1969 roku. 246 GT oprócz dłuższego nadwozia, konstrukcją praktycznie nie różniło się od poprzednika. Pojemność silnika została zwiększona z 2 do 2,4 litra, a moc wzrosła ze 180 KM do 195 KM. Za projekt stalowego nadwozia odpowiadała Pininfarina, a za wykonane Scaglietti. W latach 1969-1974 wyprodukowano ponad 3700 egzemplarzy Dino 246 GT, jak i GTS. Prezentowany egzeplarz to berlinetta (coupe) w poszukiwanej, europejskiej specyfikacji.
Czytaj dalej Dino 246 GT 1972 – 395000 EUR – Włochy
Ferrari 208 GT4 1976 – 55000 EUR – Włochy
Ferrari 208 GT4 to z pewnością interesujący i nieszablonowy pomysł na realizację marzenia o klasycznym wozie kultowej włoskiej marki. Następca modelu Dino otrzymał silnik o konstukcji V8, co z pewnością dodało mu charakteru. 208 zostało stworzone z myślą o włoskim rynku, dysponuje zaledwie 2-litrowym silnikiem V8. Aby ominąć ówczesny lokalny podatek ekologiczny, znacząco zmniejszono pojemność 3-litrowej jednostki modelu 308 GT4. W rezultacie mocy jest tu mniej, ale sportowego charakteru nie brakuje – silnik brzmi wspaniale, a 170 KM jest osiągane przy niebotycznych 7700 obr./min. Na ulicy przykuwa spojrzenia ostrymi kształtami i niezwykle modną w latach 70-tych sylwetką klina, którą stworzyła pracownia Bertone. Między 1975 a 1980 rokiem zbudowano zaledwie 840 sztuk tego modelu.
Czytaj dalej Ferrari 208 GT4 1976 – 55000 EUR – Włochy
Ferrari 328 GTB 1986 – Świdnica
Ferrari 328 GTB to wersja coupe („berlinetta”) następcy popularnego modelu 308. Jego centralnie umieszczony silnik V8 powiększono z 3.0 do 3.2 l, przy poprawieniu osiągów i subtelnym unowocześnieniu wyglądu samochodu. Zaprojektowana przez Leonardo Fioravanti’ego z Pininfariny sylwetka wciąż prezentowała się imponująco, co pozwoliło na sprzedaż 7400 sztuk modelu (łącznie wersji GTS i GTB) w latach 1985-89. Z tej pary GTB jest zdecydowanie bardziej rzadkie i bardziej poszukiwane, gdyż powstały dokładnie 1344 sztuki. Długo model traktowano jak najłatwiejszy i najtańszy w utrzymaniu samochód legendarnej włoskiej marki, choć systematyczny wzrost cen sprawił, że dziś idelne 328 GTB jest już zdecydowanie droższe niż o wiele bardziej skomplikowana i wymagająca droższego serwisu Testarossa. Ten przepiękny egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego, ma zaledwie 42 tysiące kilometrów przebiegu i obszernie udokumentowaną historię serwisową.
Czytaj dalej Ferrari 328 GTB 1986 – Świdnica
Ferrari 308 GTSi Quattrovalvole 1984 – 440000 PLN – Warszawa
Ferrari 308 dla wielu stanowi najwspanialszy kształt, jaki kiedykolwiek nosił logo ze skaczącym koniem. W latach 1975-1989 wyprodukowano ponad 20 tysięcy egzemplarzy wszystkich typów i rozmiarów silników. 3-litrowy silnik V8 niezmieniony aż do marca 1981 roku, kiedy przejście z gaźników na układ wtryskowy i nowe normy ekologiczne sprawiły, że 308 musiało zadowolić się niższą mocą. Lekarstwem okazały się po cztery zawory na cylinder, i tak w 1982 roku narodziła się wersja Quattrovalvole. Przy okazji dodano dodatkowy wlot powietrza na masce, głęboki przedni spojler, zastosowano o cal większe koła i wprowadzono kilka zmian we wnętrzu. W ogłoszeniu zobaczyć możecie jedną z 3042 wyprodukowanych sztuk w wersji z otwartym dachem. Z przebiegiem niespełna 18 tys. mil i ciekawym kolorem, z pewnością wyróżni się w każdej kolekcji.
Czytaj dalej Ferrari 308 GTSi Quattrovalvole 1984 – 440000 PLN – Warszawa