Peugeot

Peugeot 309 Automatic 1989 – 39000 PLN – Wrocław

Światło dzienne miał ujrzeć jako Talbot Arizona, jednak zmiana polityki koncernu PSA sprawiła, że narodził się jako Peugeot 309. Był to pierwszy kompaktowy samochód francuskiej marki z lwem. Przedni napęd, uniwersalne 3- albo 5-drzwiowe nadwozie, spory bagażnik z łatwym dostępem dzięki unoszonej tylnej klapie, to był uniwersalny przepis na sukces. Pod maską znalazły się mniejsze silniki Poissy pochodzenia Simca-Talbot oraz większe XU, w całości wykonane z aluminium, z górnym wałkiem rozrządu, jak w prezentowanym egzemplarzu, o pojemności 1,9 l, uzupełnionym o skrzynię automatyczną. To, co wyróżnia prezentowany egzemplarz to z pewnością stan zachowania i minimalnym przebieg zaledwie 10 tys. kilometrów.
Czytaj dalej Peugeot 309 Automatic 1989 – 39000 PLN – Wrocław

Peugeot 106 1995 – 14000 PLN – Obrowiec

Francuzi zawsze wiedzieli, jak kontruować małe samochody. Zaletami Puegeota 106 miały być ekonomika eksploatacji, konkurencyjna cena, nowoczesny design, niezawodność silnika i łatwość prowadzenia. Masa samochodu zamykała się w widełkach pomiędzy od 850 do 930 kg, co pozwoliło uzyskać niskie spalanie i łatwość prowadzenia i zwinność. Pierwsza seria produkcyjna oferowana była w latach 1991-96 i właśnie z niej pochodzi prezentowany egzemplarz. Ma uniwersalne, 5-drzwiowe nadwozie i przebieg jedynie 27 tysięcy kilometrów. To w dalszym ciągu świetny samochód do miasta, który już za rok zarejestrować będzie można jako samochód zabytkowy.
Czytaj dalej Peugeot 106 1995 – 14000 PLN – Obrowiec

Peugeot 505 1983 – 16500 PLN – Zgierz

Niezwykle wytrzymały i ponadczasowo elegancki. Jego wygląd zewnętrzny jest dziełem Pininfariny, a projekt wnętrza to dzieło Paula Bracqa. Peugeot 505 budowany był w latach 1979-1992 i był to ostatni sedan marki napędzany na tylne koła. 505 jest znany ze swojej niezawodności i wytrzymałości, rekordowe egzemplarze przejechały ponad milion kilometrów. Prezentowany egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i wyposażony jest w silnik XN1 generujący 96 KM. Choć wymaga prac, według zapewnień sprzedającego nie potrzeba mu wiele.
Czytaj dalej Peugeot 505 1983 – 16500 PLN – Zgierz

Peugeot 605 1996 – 25000 PLN – Gogolin

Peugeot 605 to flagowa limuzyna francuskiego koncernu, stworzona do wygodnego przemierzania wielkich odległości. Za projekt jego sylwetki i wnętrza odpowiadało włoskie studio Pininfarina. Efekt mimo upływu 35 lat od rozpoczęcia produkcji wciąż zadziwia swoją klasyczną elegancją i doskonałymi proporcjami, bez zbędnych ozdobników. Egzemplarz z niewielkim przebiegiem jest jak kapsuła czasu, która spokojnie i komfortowo sunąc po drodze, przenosi nas w przełom lat 80. i 90.
Czytaj dalej Peugeot 605 1996 – 25000 PLN – Gogolin

Peugeot 205 GTI 1987 – 71000 PLN – Świdnica

1 marca 1984 roku Peugeot decyduje się wypuścić wersję GTI. Dostępny tylko w wersji trzydrzwiowej, od samego początku robił dobre wrażenie i szybko stał się konkurencją dla Golfa. Ten drugi przy 205 wyglądał jak ubogi i nudny krewny z prowincji. Symbole „1.6” i „GTI” na tylnych słupkach, standardowe 14-calowe, aluminiowe felgi, listwy i zderzaki z czerwoną obwódką, dodatkowe reflektory w osłonie przedniego zderzaka, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu, szerokie bębny z tyłu, kubełkowe fotele, opcjonalne elektryczne szyby i charakterystyczna czerwona wykładzina szybko zdobyły serca kupujących. Dziś 205 GTI jest ikonicznym youngtimerem, czyli klasycznym samochodem, który bez trudu odnajdzie się w dzisiejszym ruchu ulicznym.
Czytaj dalej Peugeot 205 GTI 1987 – 71000 PLN – Świdnica

Peugeot 106 Rallye Mk1 1996 – 55000 PLN – Sokołów Małopolski

Peugeot 106 Rallye to hot hatch w starym dobrym stylu. Na wąskiej i krętej trasie uciekniesz nim z łatwością przed większością współczesnych samochodów, a kluczem do tego jest piórkowa masa – zaledwie 816 kilogramów! Barwy jego karoserii – biel plus pasy czerwone, żółte i niebieskie – to barwy legendarnego działu rajdowego Peugeot Talbot Sport. To ta stajnia opiekowała się rajdową wersją 205 T16 i to tez zespół odpowiedzialny był za opracowanie bezpośrednika poprzednika 106 Rallye, czyli stworzonego z myślą o pucharze rajdowym 205 Rallye. W pierwszej wersji 106 Rallye nawet silnik był identyczny. Jednostka 1,3 l o oznaczeniu TU korzenie miała w seryjnym silniku o pojemności 1,1 l, w którym zastosowano większą średnicę tłoka i bardziej agresywny wałek rozrządu. W zestawieniu z 205-tką jedynie dwa poziome gaźniki zastąpiono układem wtryskowym Magnetti Marelli. Zawieszenie było takie, jak w 106 XSi, ale grubsze stabilizatory nadały Rallye jeszcze bardziej agresywną konfigurację. Auto jeździ świetnie, ale i wygląda rasowo. Świetnymi elementami styizacji są tu poszerzenia karoserii, białe, stalowe felgi, a także czerwone dywany we wnętrzu, czerwone pasy i trójramienna kierownica. Wielu nabywców Rallye szybko je usunęło na potrzeby zawodów Grupy N i Grupy A, ale egrzemplarze które przetrwały do dziś są prawdziwymi rodzynkami o rosnącej wartości kolekcjonerskiej.
Czytaj dalej Peugeot 106 Rallye Mk1 1996 – 55000 PLN – Sokołów Małopolski

Peugeot 309 GTI 1991 – SPRZEDANY

Peugeot 309 miał się urodzić jako przeciętny, rodzinny samochód pod marką Talbot, ale historia przewidziała dla niego lepszą opcję. Umiłowanie Francuzów do motorsportu sprawiło, że nie pozostał jedynie nudnym i zwykłym, pięciodrzwiowym hatchbackiem. Fantastyczna popularność modelu Peugeot 205 GTI sprawiła, że i dla większego brata koncern przygotował gorącą wersję. Najpierw w 1987 roku pojawiło się 8 zaworowe, 130-konne 309 GTI, i właśnie takie oferuje Novanta Classics, natomiast w ślad za nim, w 1989, przyszła również kolei na 309 GTI 16, gdzie do dyspozycji było aż 160 KM. Dzięki piórkowej masie (930 kg) jego osiągi i tak są imponujące – prędkość maksymalna 206 km/h, pierwsza setka w 8 s. Oba otrzymały usztywnione zawieszenie, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach oraz lepsze wyposażenie w postaci elektrycznych szyb, systemu ABS oraz fabrycznego radia. Wisienką na torcie są fotele o charakterystyce sportowej z klasycznym dla GTI wzorem tkaniny. Można jeździć szybko i w komforcie.
Czytaj dalej Peugeot 309 GTI 1991 – SPRZEDANY

Peugeot 5 CV Typ 190 S 1930 – SPRZEDANY

Peugeot 5 CV Typ 190 S debiutował w 1928 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu. Był jednym z najbardziej ekonomicznych samochodów swoich czasów, znajdując się w klasie fiskalnej 4 CV, posiadając silnik o pojemności 0,7 l rozwijający moc 14 KM. Był ostatnim Peugeotem wykorzystującym drewno w konstrukcji karoserii i jednocześnie ostatnim, który nie używał jeszcze nomenklatury trzycyfrowej z zerem w środku. Wóz wyróżniał się zastosowaniem hamulców przy wszystkich kołach, co sprawiło, że był chętnie wykorzystywany podczas wyścigów Tour de France Automobile. W 1929 Mme Leblanc wygrała nawet w nim swoją kategorię. Dostępny w różnych wersjach nadwoziowych, powstał w sumie w liczbie 33677 egzemplarzy. Ten prezentowany to w pełni odrestaurowany, otwarty Spider i choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że jest dwuosobowy, dodatkowe dwie osoby mogą zająć w nim miejsce na siedzeniu teściowej.
Czytaj dalej Peugeot 5 CV Typ 190 S 1930 – SPRZEDANY

Peugeot 203A 1952 – SPRZEDANY

W odróżnieniu od większości producentów, Peugeot po drugiej wojnie światowej zdecydował sie na produkcję całkowicie nowego modelu, nie opierając konstrukcji na rozwiązaniach przedwojennych. Peugeot 203 ujrzał światło dzienne pod koniec 1948 roku, prezentując nowoczesny samochód o sylwetce nawiązującej do mody streamline, przypominającej amerykańskie Fordy z lat 40. Do 1954 roku model 203 był jedynym samochodem produkowanym przez firmę Peugeot, choć dla równowagi zaoferowano go w wielu różnych wersjach nadwoziowych – czterodrzwiony sedan, coupe, dwu i czterodrzwiowy kabriolet, kombi, pickup, furgonetki, karetki, a nawet luksusowe propozycje od Darl’mat i sportowe od Max Morand – te auta były obecne w niemal każdej dziedzinie życia, stając się symbolem powojennej Francji. Wyprodukowano ich niemal 700 tysięcy, choć w Polsce pozostają nieznane. Ten egzemplarz został odrestaurowany z ogromną pieczołowitością, a cena jego sprzedaży to mniej niż połowa aktualnych kosztów odrestaurowania auta na takim poziomie.
Czytaj dalej Peugeot 203A 1952 – SPRZEDANY

Peugeot 205 Gentry 1993 – SPRZEDANY

Peugeot 205 Gentry to luksusowa odmiana francuskiego hot hatcha, która swoją nazwę zawdzięcza angielskiemu określeniu szlachty. To najlepiej wyposażona wersja w całej gamie, zaoferowana w odpowiedzi na model Renault Clio Baccara i dostępna jedynie w latach 1991-94. Produkowana tylko w trzydrzwiowym nadwoziu w kolorach Sorento Green i Aztec Gold, otrzymała delikatnie odprężoną jednostkę z modelu 205 GTI i zewnętrzne listwy optycznie poszerzające nadwozie – analogiczne, jak w GTI, choć w wykończone srebrnymi listwami, zamiast czerwonych. Na wyposażeniu odnajdziemy tu skórzane, kubełkowe fotele, klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, elektrycznie otwierane przednie szyby i uchylne tylne (wszystkie barwione w odcień sepii), drewno na drzwiach, grubą wykładzinę, centralny zamek i dzieloną, składaną tylną kanapę. Nasz egzemplarz jest zarejestrowany w Polsce, ma udokumentowany przebieg i nową powłokę lakierniczą. Ciemna, głęboka zieleń jego karoserii pięknie kontrastuje z kremowym wnętrzem, a wrażenia elegancji dopełniają zaprojektowane dla tej wersji specjalnej 14-calowe felgi. To wyjątkowe połączenie sportowych osiągów, komfortu i francuskiego stylu, które doskonale sprawdzi się w codziennym, miejskim ruchu i stanowi interesującą alternatywę dla modelu 205 GTI.
Czytaj dalej Peugeot 205 Gentry 1993 – SPRZEDANY