Nissan Pulsar Sunny GTI-R został zaprojektowany i wyprodukowany w Japonii na rynek krajowy, czyli należy o grupy pojazdów określanych mianem JDM. Ma napęd na cztery koła, dwulitrowy, turbodoładowany silnik i powstał konkretnym celu – podbicia rajdowych tras. Produkcja trwała od sierpnia 1990 do listopada 1994. Łączna liczba wyprodukowanych egzemplarzy to 13842 sztuki. Ponad 5000 egzemplarzy wyprodukowano w ciągu pierwszych 12 miesięcy (1990-91), co było kluczowe, aby spełnić wymagania homologacyjne Grupy A FIA wymagane do wejścia do najbardziej elitarnej klasy samochodów rajowych WRC. Ciekawostką jest fakt, iż w 1992 Tommi Mäkinen został członkiem zespołu Nissan Motorsports Europe i podpisał kontrakt na starty Nissanem Sunny GTI-R w rajdowych mistrzostwach świata.
Czytaj dalej Nissan Sunny GTI-R 1991 – 149000 PLN – Nowy Sącz
Nissan
Nissan 350Z 2004 – 105000 PLN – Jelenia Góra
Nissan 350Z o fabrycznym oznaczeniu Z33 debiutował w 2002 roku jako piąta generacja legendarnej serii Z. Jest niewielki, ale ma długą maskę, tylny napęd i wspaniałą jednostkę 3,5 l VQ35DE pod maską, gwarantującą mu 280 KM i mnóstwo dobrej zabawy. Ciężko znaleźć drugi sportowy model tych czasów, który wzbudziłby równie entuzjastyczne reakcje prasy, ale ilość nagród, które otrzymał od dziennikarzy, wręcz jest trudna do policzenia. Ten egzemplarz pochodzi z polskiego salonu i z pewnością wybitnie wyróżnia się stanem zachowania. Jego przebieg to jedynie 38 tys. km.
Czytaj dalej Nissan 350Z 2004 – 105000 PLN – Jelenia Góra
Nissan Elgrand E51 2003 – 40000 PLN – Suchożebry
Nissan Elgrand E51 to model niezwykle ciekawy, choć w Europie kompletnie nieznany. To luksusowy minivan przygotowany na rynek japoński i oferowany dodatkowo wyłącznie w Hongkongu i Brunei. Bazuje na zmodyfikowanej wersji platformy FM Nissana, znanej jako podstawa Nissana 370Z oraz Infiniti G35. W środku odnaleźć możemy prawdziwie luksusowe warunki podróży – za zdalnie sterowanymi przesuwnymi drzwiami są trzy rzędy pełnowymiarowych siedzeń, jest też skórzana tapicerka oraz imponująco grube wykładziny. Pod maską – 3,5 l V6, w specyfikacji oferującej 240 KM, zestawiona z pięciostopniowym automatem.
Czytaj dalej Nissan Elgrand E51 2003 – 40000 PLN – Suchożebry
Nissan Patrol GR Y60 1996 – SPRZEDANY
Debiutujący w 1987 roku Nissan Patrol GR o fabrycznym oznaczeniu Y60 to prawdziwa legenda wśród off-roadowej braci. Samochód o fenomenalnej wytrzymałości podzespołów układu jezdnego powszechnie jest uznawany za najlepszą bazę do budowy potworów do rajdów przeprawowych. 35-calowe koła i krótki rozstaw osi to wspaniałe połączenie, choć nie szczęśliwie nie każde auto na rynku musi nosić ślady walki w terenie. Egzemplarz oferowany przez braci Goźlińskich zbudowany został jako show car i patrząc na zdjęcia można mieć wątpliwości, czy został chociaż raz przyzwoicie utopiony. To co go wyróżnia to schludna prezencja i… jednostka napędowa. Oryginalnie Nissana Patrola Y60 napędzały wyłącznie sześciocylindrówki o pojemności 4,2 l (plus dodatkowo na europejskim rynku 2.8 TD) – do wyboru, spalinowe albo wysokoprężne, z turbodoładowaniem lub bez. Moc? Od 125 do 175 KM i jeżeli ktokolwiek stwierdzi, że to mało, w sukurs przychodzi samochód z tego ogłoszenia. Co ma pod maską? Silnik M57TUD30 produkcji BMW to 3-litrowy turbodiesel o mocy 230 koni mechanicznych. Połączenie idealne? Wiele osób z pewnością powie, że tak.
Czytaj dalej Nissan Patrol GR Y60 1996 – SPRZEDANY
Nissan Pulsar NX 1987 – SPRZEDANY
W Japonii występował pod nazwą Nissan EXA, w Ameryce Północnej jako Nissan Pulsar NX. Produkcja trwała od 1986 do 1990 roku, a jego najbardziej charakterystycznym elementem było nadwozie coupe z dachem typu T-Top, które można było za pomocą odpowiedniej nakładki przekształcić w… kombi (shooting brake). Tą operację wykonywało się zastępując tylną klapę odpowiednią nadbudówką, nazwaną „Sportbak”. Za ten niecodzienny pomysł odpowiadało studio projektowe Nissana w San Diego (USA). Jeżeli pamiętacie analogiczny, trójkątny kształt bocznej szyby z Nissana Terrano generacji WD21, to nie jest przypadek. Ten samochód (zwany w USA Pathfinder) to dzieło tego samego studia. Mamy tu w stylistyce dużo kantów i hit lat 80-tych – chowane reflektory. Technicznie Pulsar NX spokrewniony jest z Nissanem Sunny, a to gwarantuje doznania zgoła odmienne od aut zza Oceanu. Zza kierownicy to auto czysto japońskie. Zwarte, zwrotne, nisko osadzone, zachęcające do szybkiego pokonywania zakrętów. Jako, że samochód nigdy nie był oficjalnie sprzedawany w Europie, na naszych drogach jest to ogromna rzadkość, zdecydowanie przykuwająca uwagę na ulicy.
Czytaj dalej Nissan Pulsar NX 1987 – SPRZEDANY
Nissan 300 ZX Z31 1985 – SPRZEDANY
Nissan 300 ZX Z31 miał w sobie to, co dziś zdaje się być niemal niemożliwe. Miał sportową sylwetkę, ale też charakterystyczne, rasowe kształty, które nie pozwalały pomylić go z inną marką. Odnajdziemy w nim wszystko to, za co wciąż kochamy lata 80-te – wspaniały welur we wnętrzu, chowane reflektory i dach typu T-Top. Mimo, że ten egzemplarz należał do statecznego użytkownika, który korzystał z niego jedynie okazjonalnie, okazuje się, że doskonale czuł on ówczesną modę. Dołożony po kilku latach pakiet stylistyczny Aerotechnik wizualnie obniżył auto. Był krokiem w dokładnie tym samym kierunku, w jakim poszła fabryka w wersji poliftowej, lecz uczynionym jeszcze odważniej. Świetnie wpisują się w ten styl również felgi Borbet A. To tuning końca lat 80-tych w czystej i nieprzesadzonej postaci, na dodatek zachowany do dziś praktycznie bez śladów eksploatacji. Ten egzemplarz przejechał dotąd zaledwie 22 tysięce kilometrów, jest po prostu zjawiskowy.
Czytaj dalej Nissan 300 ZX Z31 1985 – SPRZEDANY