Archiwum kategorii: Nissan

Datsun 240Z 1973 – 175000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

W październiku 1969 roku w sali balowej hotelu Pierre w Nowym Jorku oczom publiczności zaprezentowano Datsuna 240Z, pierwszą generację japońskich samochodów klasy GT z linii Z. Miały być one konkurencją dla takich Europejczyków, jak chociażby MG B, a dzięki konkurencyjnej cenie i świetnej technice zrobiły niemałą karierę na całym świecie, w tym w USA. Sześciocylindrowe silniki wręcz kusiły o walkę na arenach sportowych. 240Z uczestniczyły w rajdach rangi mistrzostw świata, w tym Monte Carlo i East African Safari, a ten ostatni nawet udało się wygrać w 1973 kenijskiej załodze Shekhar Mehta / Lofty Drews. Zapewne ten sukces był inspiracją dla właściciela, podczas restaurowania tego egzemplarza. Samochód przeszedł szereg modyfikacji, a jego moc zwiększona została do 200 KM. Układ paliwowy, chłodzenia, zawieszenie oraz hamulce, podrasowany silnik – wszystko ze smakiem i klasycznie: na gaźnikach. Nawet malowanie – czerwony z czarną maską – jest takie, jak niegdyś w rajdzie Safari. Koło takiej perełki nie da się przejść obojętnie. Co więcej, jeżeli już zdecydujecie się na zakup… warto wiedzieć, że rajd East African Safari Classic wrócił w formule przeznaczonej dla aut historycznych. 9 dni i 5000 km do pokonania po najtrudniejszych trasach świata – to brzmi jak wyzwanie i przygoda życia.
Czytaj dalej Datsun 240Z 1973 – 175000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Nissan Micra K10 1989 – 9950 PLN – Wrocław

Nissan Micra pierwszej generacji, z fabrycznym oznaczeniem K10, swoją premierę na rodzimym rynku miał w październiku 1982 roku. Mały Nissan zaprojektowany został tak, aby zużywał tak mało paliwa jak to tylko możliwe. Ciekawostką jest, że stylistyka karoserii oryginalnie zaprojektowana została przez Giorgetto Giugiaro dla następcy Fiata 127 (późniejszego Uno). W Europie Micra zadebiutowała w ’83 roku, a stawić musiała czoła takim konkurentom jak Peugeot 205, Opel Corsa czy Fiat Uno. Okaz z ogłoszenia to przedstawiciel pierwszej serii po drugim liftingu, w którym model otrzymał nowy grill, głębiej osadzone zderzaki, a także zmienione lampy i kilka nowych detali wnętrza. Zadbana Micra z niewielkim przebiegiem to wciąż ciekawe, niewielkie auto, które z powodzeniem sprawdzi się w mieście.
Czytaj dalej Nissan Micra K10 1989 – 9950 PLN – Wrocław

Nissan Sunny GTI-R 1992 – 193000 PLN – Swięcice

Nissan Sunny GTI-R to jedna z legend japońskich lat 90-tych. Turbodoładowany, czteronapędowy, przygotowany specjalnie z myślą o rajdowej grupie A Rajdowych Mistrzostw Świata, w której zespół fabryczny Nissana uczestniczył w 1991 i 1992 roku. Choć był zbudowany na bazie popularnego hatchbacka serii N14, z zewnątrz rozpoznawalny jest natychmiastowo dzięki ogromnemu tylnemu spojlerowi i potężnym wlotom na masce. Posiada turbodoładowany 2-litrowy silnik SR20DET o seryjnej mocy 220 KM, którą w wersjach rajdowych podnoszono do 300 KM, a gdy nie trzeba było korzystać z regulaminowych zwężek… „only sky is the limit”. Ten mały, niepozorny samochód otrzymał przydomek „baby godzilla” i miał ku temu solidne podstawy. Przykładowo ten egzemplarz legitymuje się mocą 528 koni mechanicznych zmierzonych na kołach. To szczególne połączenie maszyny o wspaniałych osiągach, z dużym potencjałem kolekcjonerskim. Najwięcej powstało ich w specyfikacji z kierownicą po prawej stronie, pod nazwą Pulsar GTI-R. W Europie Sunny GTI-R oferowany był wyłącznie od lutego 1992 do października 1993, z kierownicą po lewej stronie zbudowano zaledwie 668 sztuk, czyli o wiele mniej od wymaganego homologacyjnego minimum 5000 sztuk, które uzyskał Pulsar. To jeden z tych 668, i jest wyjątkowy.
Czytaj dalej Nissan Sunny GTI-R 1992 – 193000 PLN – Swięcice

Nissan Micra K10 1992 – 29999 PLN – Częstochowa

Nissan Micra pierwszej generacji, z fabrycznym oznaczeniem K10, swoją premierę na rodzimym rynku miał w październiku 1982 roku. Mały Nissan zaprojektowany został tak, aby zużywał tak mało paliwa jak to tylko możliwe. Ciekawostką jest, że stylistyka karoserii oryginalnie zaprojektowana została przez Giorgetto Giugiaro dla następcy Fiata 127 (późniejszego Uno). W Europie Micra zadebiutowała w ’83 roku, a stawić musiała czoła takim konkurentom jak Peugeot 205, Opel Corsa czy Fiat Uno. Okaz z ogłoszenia to przedstawiciel pierwszej serii z ostatniego roku produkcji. Po drugim liftingu model otrzymał nowy grill, głębiej osadzone zderzaki, a także zmienione lampy i kilka nowych detali wnętrza.
Czytaj dalej Nissan Micra K10 1992 – 29999 PLN – Częstochowa

Nissan 300ZX 50th Anniversary Z31 1984 – 115000 PLN – Gdańsk

Nissan 300ZX Z31 należy do trzeciej generacji kultowej serii Fairlady Z. Jest doskonale zakotwiczony w modzie lat 80-tych. Ostre kształty, duża powierzchnia przeszklona i charakterystyczne, podnoszone reflektory. Do tego nowe, mocniejsze silniki oraz tradycyjny, tylny napęd. Nissan 300ZX 50th Anniversary Z31 to model z pierwszego roku produkcji, posiadający jako pierwszy masowo produkowany samochód na świecie turbosprężarkę z ceramicznym wirnikiem, zapewniającym mniejszą bezwładność, większe przyspieszenie i tym samym zmniejszony efekt „turbo dziury”. Zastosowano w nim szereg nowinek technicznych, jak choćby amortyzatory o regulowanej sile tłumienia, głośniki zamontowane w fotelach czy cyfrowe wskaźniki na desce. Ten egzemplarz posiada najbardziej poszukiwane w tym modelu opcje – składany dach typu T-Top oraz najmocniejszą, turbodoładowaną jednostkę 3.0 V6. Taki samochód zachowany w oryginalnym stanie, z niskim przebiegiem, to prawdziwy skarb.
Czytaj dalej Nissan 300ZX 50th Anniversary Z31 1984 – 115000 PLN – Gdańsk

Nissan 300ZX Z32 1990 – SPRZEDANY

Japońska motoryzacja przełomu lat 80-tych i 90-tych zdecydowanie może zauroczyć, zwłaszcza w sportowym wydaniu. Nissan 300ZX Z32 to druga generacja modelu, produkowana w latach 1989-1996. Z32 znacznie różnił się stylistycznie od poprzednika, otrzymał zdecydowanie szersze i bardziej opływowe, zaokrąglone nadwozie. Wyposażony był w silnik V6 o pojemności 3 litrów w układzie 24-zaworowym z 4 wałkami rozrządu, w wersji wolnossącej lub z podwójnym turbodoładowaniem. Nawet w skromniejszym wydaniu uzupełnionym o skrzynię automatyczną wigoru mu nie brakowało. Samochód występował w nadwoziu zamkniętym lub ze ściąganymi panelami dachu (targa), w wersji dwuosobowej lub 2+2. W tym możemy złapać więcej wiatru we włosy mogą dwie osoby. Egzemplarz pochodzi z USA, posiada wolnossącą jednostkę, jest zadbany i oryginalny, z pięknie zachowaną skórzaną tapicerką. Prezentuje się pięknie i będzie cieszyć nie tylko stanem, ale i przyjemnością z jazdy.
Czytaj dalej Nissan 300ZX Z32 1990 – SPRZEDANY

Nissan 200SX S13 1993 – 49900 PLN – Gdańsk

Nissan 200SX S13 debiutował w 1988 roku, lecz po 32 latach jego smukła sylwetka wciąż prezentuje się doskonale. Wyprodukowano ich 35 tysięcy, lecz oryginalnych egzemplarzy można już ze świecą szukać. Tylny napęd i turbodoładowany silnik pozwalający na podniesienie mocy zrobiły swoje. Większość dziś zniknęła już z dróg, kończąc jako driftingowe projekty lub na przydrożnych drzewach. Tak samo minęła już chwila, gdy można takie auto zachowane w doskonałym stanie kupić tanio. Ich ceny nie są już niskie, ale osiągi gwarantowane przez turbodoładowany silnik CA18DET – wciąż są znakomite. Radość z jady – gwarantowana.
Czytaj dalej Nissan 200SX S13 1993 – 49900 PLN – Gdańsk

Nissan Maxima 1991 – SPRZEDANY

Nissan Maxima trzeciej generacji był pierwszym japońskim samochodem, który przekroczył lokalny limit szerokości wynoszący 67 cali. Choć był za duży na wewnętrzny rynek, mógł za to podbijać świat. Komfortowa przestrzeń dla pasażerów i silnik V6 pod maską stanowiły mocne argumenty w segmencie samochodów E (executive cars), znanym u nas klasą wyższą-średnią. Zastosowana jednostka napędowa to silnik znany również ze sportowego modelu 300 ZX, który tutaj umieszczony został poprzecznie i napędzał przednie koła. Ten wyposażony w automatyczną skrzynię biegów egzemplarz zachowany jest w bardzo dobrym stanie, z przebiegiem 159 tys. km.
Czytaj dalej Nissan Maxima 1991 – SPRZEDANY

Nissan Safari Y60 1989 – 99000 PLN – Częstochowa

Nissan Patrol Y60 to prawdziwa legenda. Pełnokrwisty samochód terenowy o niezrównanej wytrzymałości. Sześciocylindrowy, wolnossący silnik Diesla o niemałej pojemności 4,2 l miał opinię jednostki nie do zajechania i dawał mu moc wystarczającą zarówno w terenie, jak i na szosie, a zmodyfikowane zawieszenie ze sprężynami śrubowymi wspomaganymi przez drążki i wahacze pozwoliło uzyskać wyższy komfort w warunkach drogowych. Samochód ten produkowany był od 1987 roku wyłącznie z Japonii, w wersji 3- i 5-drzwiowej. Na rynku japońskim znany był jako Nissan Safari, i taki właśnie samochód w wersji z długim rozstawem osi prezentowany jest w tym ogłoszeniu. To wóz, jaki zdarza się dziś jeden na tysiąc. Prezentuje się salonowo, wręcz trudno dopatrzeć się na nim jakichkolwiek śladów terenowego użytku ani modyfikacji, jakie odnajdziemy w większości tych samochodów.
Czytaj dalej Nissan Safari Y60 1989 – 99000 PLN – Częstochowa

Nissan 300 ZX Z31 1985 – SPRZEDANY

Nissan 300 ZX Z31 miał w sobie to, co dziś zdaje się być niemal niemożliwe. Miał sportową sylwetkę, ale też charakterystyczne, rasowe kształty, które nie pozwalały pomylić go z inną marką. Odnajdziemy w nim wszystko to, za co wciąż kochamy lata 80-te – wspaniały welur we wnętrzu, chowane reflektory i dach typu T-Top. Mimo, że ten egzemplarz należał do statecznego użytkownika, który korzystał z niego jedynie okazjonalnie, okazuje się, że doskonale czuł on ówczesną modę. Dołożony po kilku latach pakiet stylistyczny Aerotechnik wizualnie obniżył auto. Był krokiem w dokładnie tym samym kierunku, w jakim poszła fabryka w wersji poliftowej, lecz uczynionym jeszcze odważniej. Świetnie wpisują się w ten styl również felgi Borbet A. To tuning końca lat 80-tych w czystej i nieprzesadzonej postaci, na dodatek zachowany do dziś praktycznie bez śladów eksploatacji. Ten egzemplarz przejechał dotąd zaledwie 22 tysięce kilometrów, jest po prostu zjawiskowy.
Czytaj dalej Nissan 300 ZX Z31 1985 – SPRZEDANY