Nissan

Nissan Sunny N13 1989 – 25000 PLN – Wrocław

Sunny to model produkowany i sprzedawany przez Nissan Motors od 1966 do 2004 roku. Samochód charakteryzujący się praktycznością, ekonomią użytkowania i niezawodnością zapewnił Nissanowi spory udział w rynku aż od połowy lat 90. Sunny N13 to hatchback, który pojawił się w Europie w 1986 roku. Technicznie był bardzo zbliżony do modelu B12, lecz nadwozie zaprojektowano od nowa. Powstawał w ramach projektu 901 rozpoczętego w latach 80. XX wieku w Nissan Motor Co. Ltd. Założeniem tego programu było produkowanie samochodów „najlepszych pod względem technologicznym na świecie”. Egzemplarz w stanie jak z salonu macie okazję oglądać w ogłoszeniu. Wersja wyposażenia SLX posiadała szereg udogodnień, otrzymała lepsze tkaniny we wnętrzu i większe schowki w drzwiach.
Czytaj dalej Nissan Sunny N13 1989 – 25000 PLN – Wrocław

Nissan GT-R Black Edition 2014 – 399000 PLN – Łódź

Nissan GT-R Black Edition to edycja specjalna japońskiego samochodu, wyróżniająca się czarno-czerwonymi fotelami Recaro i czarną podsufitką. Podwójnie turbodoładowany silnik V6 pozostał bez zmian, co w tym przypadku oznacza 542 konie mechaniczne przenoszone na cztery koła. Nowością w tym roczniku były nowe wtryskiwacze paliwa, których zadaniem jest poprawa reakcji przepustnicy przy średnich i wysokich obrotach. Nissan dodał także przegrodę miski olejowej, która poprawia smarowanie silnika podczas wyczynowej jazdy. Co mamy w efekcie? Oszałamiające osiągi połączone z łatwością prowadzenia, wręcz brutalną stylistykę, świetnie wyposażone i wykonane wnętrze oraz cenę, która wciąż jest konkurencyjna wśród samochodów tej klasy.
Czytaj dalej Nissan GT-R Black Edition 2014 – 399000 PLN – Łódź

Nissan Patrol GR Y60 1996 – 89000 PLN – Dębe Wielkie

Debiutujący w 1987 roku Nissan Patrol GR o fabrycznym oznaczeniu Y60 to prawdziwa legenda wśród off-roadowej braci. Samochód o fenomenalnej wytrzymałości podzespołów układu jezdnego powszechnie jest uznawany za najlepszą bazę do budowy potworów do rajdów przeprawowych. 35-calowe koła i krótki rozstaw osi to wspaniałe połączenie, choć nie szczęśliwie nie każde auto na rynku musi nosić ślady walki w terenie. Egzemplarz oferowany przez braci Goźlińskich zbudowany został jako show car i patrząc na zdjęcia można mieć wątpliwości, czy został chociaż raz przyzwoicie utopiony. To co go wyróżnia to schludna prezencja i… jednostka napędowa. Oryginalnie Nissana Patrola Y60 napędzały wyłącznie sześciocylindrówki o pojemności 4,2 l (plus dodatkowo na europejskim rynku 2.8 TD) – do wyboru, spalinowe albo wysokoprężne, z turbodoładowaniem lub bez. Moc? Od 125 do 175 KM i jeżeli ktokolwiek stwierdzi, że to mało, w sukurs przychodzi samochód z tego ogłoszenia. Co ma pod maską? Silnik M57TUD30 produkcji BMW to 3-litrowy turbodiesel o mocy 230 koni mechanicznych. Połączenie idealne? Wiele osób z pewnością powie, że tak.
Czytaj dalej Nissan Patrol GR Y60 1996 – 89000 PLN – Dębe Wielkie

Nissan 200SX S14a 1999 – 120000 PLN – Rybnik

Nissan 200SX bez wątpienia należy do generacji kultowych, japońskich samochodów sportowych ery lat 90. Wszyscy uwielbialiśmy oglądać je w drifcie, co niestety wiąże się również z tym, że przerabiano je masowo do sportu, i w rezultacie po prostu zniknęły one z dróg. Nissan 200SX S14a to model roku 1999, który kończył serię 200 SX. Pod jego maską odnajdziemy dulitrową, turbodoładowaną jednostkę SR20DET, która już seryjnie osiągała 220 koni mechanicznych, przekazywane na tylną oś. Ten egzemplarz ma niewątpliwie ciekawy odcień lakieru deep Fuchsia i jest to jedna z 297 sztuk, które przygotowano w tym kolorze na Europę.
Czytaj dalej Nissan 200SX S14a 1999 – 120000 PLN – Rybnik

Nissan Pulsar NX 1987 – SPRZEDANY

W Japonii występował pod nazwą Nissan EXA, w Ameryce Północnej jako Nissan Pulsar NX. Produkcja trwała od 1986 do 1990 roku, a jego najbardziej charakterystycznym elementem było nadwozie coupe z dachem typu T-Top, które można było za pomocą odpowiedniej nakładki przekształcić w… kombi (shooting brake). Tą operację wykonywało się zastępując tylną klapę odpowiednią nadbudówką, nazwaną „Sportbak”. Za ten niecodzienny pomysł odpowiadało studio projektowe Nissana w San Diego (USA). Jeżeli pamiętacie analogiczny, trójkątny kształt bocznej szyby z Nissana Terrano generacji WD21, to nie jest przypadek. Ten samochód (zwany w USA Pathfinder) to dzieło tego samego studia. Mamy tu w stylistyce dużo kantów i hit lat 80-tych – chowane reflektory. Technicznie Pulsar NX spokrewniony jest z Nissanem Sunny, a to gwarantuje doznania zgoła odmienne od aut zza Oceanu. Zza kierownicy to auto czysto japońskie. Zwarte, zwrotne, nisko osadzone, zachęcające do szybkiego pokonywania zakrętów. Jako, że samochód nigdy nie był oficjalnie sprzedawany w Europie, na naszych drogach jest to ogromna rzadkość, zdecydowanie przykuwająca uwagę na ulicy.
Czytaj dalej Nissan Pulsar NX 1987 – SPRZEDANY

Nissan Sunny GTI-R 1992 – 193000 PLN – Warszawa

Nissan Sunny GTI-R to jedna z legend japońskich lat 90-tych. Turbodoładowany, czteronapędowy, przygotowany specjalnie z myślą o rajdowej grupie A Rajdowych Mistrzostw Świata, w której zespół fabryczny Nissana uczestniczył w 1991 i 1992 roku. Choć był zbudowany na bazie popularnego hatchbacka serii N14, z zewnątrz rozpoznawalny jest natychmiastowo dzięki ogromnemu tylnemu spojlerowi i potężnym wlotom na masce. Posiada turbodoładowany 2-litrowy silnik SR20DET o seryjnej mocy 220 KM, którą w wersjach rajdowych podnoszono do 300 KM, a gdy nie trzeba było korzystać z regulaminowych zwężek… „only sky is the limit”. Ten mały, niepozorny samochód otrzymał przydomek „baby godzilla” i miał ku temu solidne podstawy. Przykładowo ten egzemplarz legitymuje się mocą 528 koni mechanicznych zmierzonych na kołach. To szczególne połączenie maszyny o wspaniałych osiągach, z dużym potencjałem kolekcjonerskim. Najwięcej powstało ich w specyfikacji z kierownicą po prawej stronie, pod nazwą Pulsar GTI-R. W Europie Sunny GTI-R oferowany był wyłącznie od lutego 1992 do października 1993, z kierownicą po lewej stronie zbudowano zaledwie 668 sztuk, czyli o wiele mniej od wymaganego homologacyjnego minimum 5000 sztuk, które uzyskał Pulsar. To jeden z tych 668, i jest wyjątkowy.
Czytaj dalej Nissan Sunny GTI-R 1992 – 193000 PLN – Warszawa

Nissan 300 ZX Z31 1985 – SPRZEDANY

Nissan 300 ZX Z31 miał w sobie to, co dziś zdaje się być niemal niemożliwe. Miał sportową sylwetkę, ale też charakterystyczne, rasowe kształty, które nie pozwalały pomylić go z inną marką. Odnajdziemy w nim wszystko to, za co wciąż kochamy lata 80-te – wspaniały welur we wnętrzu, chowane reflektory i dach typu T-Top. Mimo, że ten egzemplarz należał do statecznego użytkownika, który korzystał z niego jedynie okazjonalnie, okazuje się, że doskonale czuł on ówczesną modę. Dołożony po kilku latach pakiet stylistyczny Aerotechnik wizualnie obniżył auto. Był krokiem w dokładnie tym samym kierunku, w jakim poszła fabryka w wersji poliftowej, lecz uczynionym jeszcze odważniej. Świetnie wpisują się w ten styl również felgi Borbet A. To tuning końca lat 80-tych w czystej i nieprzesadzonej postaci, na dodatek zachowany do dziś praktycznie bez śladów eksploatacji. Ten egzemplarz przejechał dotąd zaledwie 22 tysięce kilometrów, jest po prostu zjawiskowy.
Czytaj dalej Nissan 300 ZX Z31 1985 – SPRZEDANY