Nissan

Nissan Patrol Y60 1989 – 70000 PLN – Zjednoczone Emiraty Arabskie

Nissan Patrol Y60 to kultowa generacja najmocniejszej i najbardziej wytrzymałej japońskiej terenówki, oferowanej w latach 1988-1997. Dołączany napęd na cztery koła, blokowane dyferencjały, tradycyjna kontrukcja ramowa, a do tego potężne silniki – 6-cylindrowe, benzynowe lub diesle. To był rywal wycelowany w Land Cruisera Toyoty, występujący w wersji z krótkim bądź długim rozstawem osi, czyli taki jak prezentowany. Egzemplarz dostępny w Dubaju jest po serwisie. Przykuwa uwagę atrakcyjnym malowaniem i ciekawym wzorem felg. Auto ma 7 miejsc, bogate wyposażenie, a pod jego maską pracuje 4,2 l R6, spalinowy silnik generujący maksymalnie 170 KM i 325 NM.
Czytaj dalej Nissan Patrol Y60 1989 – 70000 PLN – Zjednoczone Emiraty Arabskie

Nissan Patrol Y60 1993 – 70000 PLN – Zjednoczone Emiraty Arabskie

Nissan Patrol Y60 to kultowa generacja najmocniejszej i najbardziej wytrzymałej japońskiej terenówki, oferowanej w latach 1988-1997. Dołączany napęd na cztery koła, blokowane dyferencjały, tradycyjna kontrukcja ramowa, a do tego potężne silniki – 6-cylindrowe, benzynowe lub diesle. To był rywal wycelowany w Land Cruisera Toyoty, występujący w wersji z krótkim bądź długim rozstawem osi, czyli taki jak prezentowany. Egzemplarz dostępny w Dubaju jest po serwisie. Przykuwa uwagę ciekawą konfiguracją kolorystyczną i potężnymi oponami o średnicy 33 cali. Auto ma 7 miejsc, bogate wyposażenie, a pod jego maską pracuje 4,2 l R6, spalinowy silnik generujący maksymalnie 170 KM i 325 NM.
Czytaj dalej Nissan Patrol Y60 1993 – 70000 PLN – Zjednoczone Emiraty Arabskie

Nissan President 1986 – Warszawa

Nissan President to luksusowa japońska limuzyna, produkowana w latach 1966 – 2010 w czterech kolejnych generacjach, wyłącznie na wewnętrzny rynek. Ten pochodzi z drugiej serii (1973 – 1990) i napędzany jest benzynowym silnikiem V8 4,4 l o fabrycznym oznaczeniu Y44E. Auto przebudowane zostało w japońskiej firmie karoseryjnej na karawan pogrzebowy. Jego zabudowa to wykonane z drewna rękodzieło, wyglądające jak miniaturowa buddyjska świątynia. Auto zostało odrestaurowane i z pewnością przykuje uwagę na każdej ceremonii, na której tylko się pojawi.
Czytaj dalej Nissan President 1986 – Warszawa

Nissan Skyline R34 GT-R Kaizo Industries 2000 – SPRZEDANY

Nissan Skyline GT-R jest powszechnie uznawany za jeden z najwspanialszych japońskich samochodów i bez wątpienia zasłużył na to miano. Nissan Skyline R34 GT-R, pieszczotliwie nazywany „Godzilla”, był ostatnią wersją słynnego Skylinea GT-R z sześciocylindrowym silnikiem. Został zaprojektowany jako bardziej wyrafinowana, bardziej dojrzała bestia niż jego poprzednicy, oferując lepsze prowadzenie, płynniejszą jazdę i większy komfort we wnętrzu. Napędzany silnikiem RB26, sześciocylindrową, rzędową jednostką o pojemności 2,6 litra z podwójnym turbodoładowaniem, seryjnie dostarczał 276 KM na wszystkie cztery koła. R34 otrzymał szereg aktualizacji w ciągu swojego stosunkowo krótkiego cyklu produkcyjnego wynoszącego zaledwie cztery lata. Jest powszechnie chwalony jako samochód prawdziwego kierowcy.
Na aukcję trafił jednak egzemplarz jeszcze ciekawszy. Zbudowany w 2002 roku jako R34 GT-R drugiej generacji w kolorze TV2 Bayside Blue, został zmodyfikowany specjalnie do popularnego filmu „Szybcy i wściekli”. Oczywiście za jego sterami w filmie zasiadał Paul Walker. O’Conner i GT-R bez trudu radzą sobie z BMW M5 i Nissanem Silvią S14, ale zostaje wyeliminowany z wyścigu przez Dominica Toretto. Egzemplarz kończy w filmie dość tragicznie. Na szczęście samochód, który płonie na ekranie, był tylko repliką. W filmie wykorzystano kilka pojazdów, które reprezentowały Bayside Blue Skyline, ale wszystkie oprócz oferowanego na aukcji samochodu były samochodami kaskaderskimi. Bohater aukcji jak i filmu zbudowany zgodnie z osobistymi preferencjami Paula Walkera był faktycznie jedynym prawdziwym R34 GT-R pojawiającym się w filmie.

Czytaj dalej Nissan Skyline R34 GT-R Kaizo Industries 2000 – SPRZEDANY

Nissan Patrol Pickup 2015 – 93000 PLN – Zjednoczone Emiraty Arabskie

Nissan Patrol Y61 to piąta generacja kultowej japońskiej terenówki, oferowanej od roku 1997 aż do dziś, lecz tylko od 2014 roku na wyselekcjonowanych rynkach. Choć wprowadzono już kolejny model, to ten pozostał ulubionym przez fanów offroadu, ze względu na niezrównaną wytrzymałość i zdolności terenowe. Dołączany napęd na cztery koła, blokowane dyferencjały, tradycyjna kontrukcja ramowa, a do tego potężne silniki – w przypadku tego egzemplarz przygotowanego na Środkowy Wschód, jest to kultowe, benzynowe 4,8 l – sześciocylindrowy silnik TB48DE znany z potencjału tuningowego. Niezależnie od tego, czy plan na samochód obejmie walkę o jak największą ilość koni mechanicznych (a blok silnik zdolny jest ponoć wytrzymać nawet 2000 KM), wykonanie zabudowy kampera czy po prostu zachowanie auta w oryginalnym stanie, jest to bez wątpienia ciekawa propozycja.
Czytaj dalej Nissan Patrol Pickup 2015 – 93000 PLN – Zjednoczone Emiraty Arabskie

Nissan 200SX S13 1989 – 79500 PLN – Kraków

Nissan 200SX S13 debiutował w 1988 roku, lecz po 35 latach jego smukła sylwetka wciąż prezentuje się doskonale. Wyprodukowano ich 35 tysięcy, lecz oryginalnych egzemplarzy można już ze świecą szukać. Tylny napęd i turbodoładowany silnik pozwalający na podniesienie mocy zrobiły swoje. Większość dziś zniknęła już z dróg, kończąc jako driftingowe projekty lub na przydrożnych drzewach. Ten egzemplarz prezentuje się jednak wyjątkowo. Wyposażony jest w pakiet ospojlerowania Type X – jedyny, jaki był dostępny fabrycznie. Oryginalność samochodu podkreślają żółte tablice pojazdu zabytkowego, a właściwą troskę o samochód – lista wykonanych prac. Taki egzemplarz z pewnością może być dobrym wyborem i pokazać, za co ceniony był turbodoładowany silnik CA18DET. Radość z jady jest gwarantowana.
Czytaj dalej Nissan 200SX S13 1989 – 79500 PLN – Kraków

Nissan Patrol Y61 1998 – 70000 PLN – Zjednoczone Emiraty Arabskie

Pod jego maską pracuje jeden z największych na świecie silników sześciocylindrowych, jakie możemy odnaleźć w samochodach osobowych. Do tego pancerny układ przeniesienia napędu i mamy pojazd, który mimo luksusowej aparycji zdolny jest przetrwać każdą zawieruchę. Można mieć pewność, że to jeden z tych modeli, któe wciąż będą jeździć w świecie, w któym rzadko kto będzie pamiętać o samochodach z napędem spalinowym. Ten Nissan Patrol Y61 wystylizowany został na wersję Super Safari, dostępną jedynie na rynkach Zatoki Perskiej. Jego wnętrze zostało zindywidualizowane, dzięki czemu poczuć się tu można jak w luksusowym samochodzie.
Czytaj dalej Nissan Patrol Y61 1998 – 70000 PLN – Zjednoczone Emiraty Arabskie

Nissan Maxima 1994 – 33000 PLN – Warszawa

Nissan Maxima trzeciej generacji był pierwszym japońskim samochodem, który przekroczył lokalny limit szerokości wynoszący 67 cali. Pozwoliło to uzyskać komfortową przestrzeń dla pasażerów, co wraz z zastosowaniem silników V6 było znaczącymi argumentami w segmencie samochodów E (executive cars), znaną u nas klasą wyższą-średnią. Zastosowana jednostka to silnik znany również ze sportowego modelu 300 ZX, który tutaj umieszczony został poprzecznie i napędzał przednie koła. Ten wyposażony w automatyczną skrzynię biegów egzemplarz ma niski przebieg, wynoszący zaledwie 51 tys. km.
Czytaj dalej Nissan Maxima 1994 – 33000 PLN – Warszawa

Nissan Pulsar NX 1987 – SPRZEDANY

W Japonii występował pod nazwą Nissan EXA, w Ameryce Północnej jako Nissan Pulsar NX. Produkcja trwała od 1986 do 1990 roku, a jego najbardziej charakterystycznym elementem było nadwozie coupe z dachem typu T-Top, które można było za pomocą odpowiedniej nakładki przekształcić w… kombi (shooting brake). Tą operację wykonywało się zastępując tylną klapę odpowiednią nadbudówką, nazwaną „Sportbak”. Za ten niecodzienny pomysł odpowiadało studio projektowe Nissana w San Diego (USA). Jeżeli pamiętacie analogiczny, trójkątny kształt bocznej szyby z Nissana Terrano generacji WD21, to nie jest przypadek. Ten samochód (zwany w USA Pathfinder) to dzieło tego samego studia. Mamy tu w stylistyce dużo kantów i hit lat 80-tych – chowane reflektory. Technicznie Pulsar NX spokrewniony jest z Nissanem Sunny, a to gwarantuje doznania zgoła odmienne od aut zza Oceanu. Zza kierownicy to auto czysto japońskie. Zwarte, zwrotne, nisko osadzone, zachęcające do szybkiego pokonywania zakrętów. Jako, że samochód nigdy nie był oficjalnie sprzedawany w Europie, na naszych drogach jest to ogromna rzadkość, zdecydowanie przykuwająca uwagę na ulicy.
Czytaj dalej Nissan Pulsar NX 1987 – SPRZEDANY

Nissan Sunny GTI-R 1992 – 193000 PLN – Warszawa

Nissan Sunny GTI-R to jedna z legend japońskich lat 90-tych. Turbodoładowany, czteronapędowy, przygotowany specjalnie z myślą o rajdowej grupie A Rajdowych Mistrzostw Świata, w której zespół fabryczny Nissana uczestniczył w 1991 i 1992 roku. Choć był zbudowany na bazie popularnego hatchbacka serii N14, z zewnątrz rozpoznawalny jest natychmiastowo dzięki ogromnemu tylnemu spojlerowi i potężnym wlotom na masce. Posiada turbodoładowany 2-litrowy silnik SR20DET o seryjnej mocy 220 KM, którą w wersjach rajdowych podnoszono do 300 KM, a gdy nie trzeba było korzystać z regulaminowych zwężek… „only sky is the limit”. Ten mały, niepozorny samochód otrzymał przydomek „baby godzilla” i miał ku temu solidne podstawy. Przykładowo ten egzemplarz legitymuje się mocą 528 koni mechanicznych zmierzonych na kołach. To szczególne połączenie maszyny o wspaniałych osiągach, z dużym potencjałem kolekcjonerskim. Najwięcej powstało ich w specyfikacji z kierownicą po prawej stronie, pod nazwą Pulsar GTI-R. W Europie Sunny GTI-R oferowany był wyłącznie od lutego 1992 do października 1993, z kierownicą po lewej stronie zbudowano zaledwie 668 sztuk, czyli o wiele mniej od wymaganego homologacyjnego minimum 5000 sztuk, które uzyskał Pulsar. To jeden z tych 668, i jest wyjątkowy.
Czytaj dalej Nissan Sunny GTI-R 1992 – 193000 PLN – Warszawa