Archiwum kategorii: Volvo

Volvo 480 S 1992 – 20000 PLN – Poznań

Volvo zawsze były przewidywalne, ale 480 to rewolucja. Sylwetka klina, podnoszone lampy, tylna klapa w formie pojedynczej szyby (co było nawiązaniem do sportowego modelu 1800 ES), na wyposażeniu po raz pierwszy w szwedzkim aucie komputer pokładowy, a pod maską pierwsze złącze diagnostyczne. Do tego przedni napęd i tylne zawieszenie opracowane przez firmę Lotus, a dla najbardziej wymagających – turbo. To było auto dla wszystkich, którym propozycje w klasie kompaktowej wydawały się zwykłe i oklepane. Cena była wysoka, co przełożyło się na ograniczony sukces. Do 1995 roku wyprodukowano 76 tys. egzemplarzy – mało, przez co dziś jest to już auto niespotykane. Być może to jest powód, dla którego podróżowanie tym niebieskim egzemplarzem przypomina wycieczkę latającym spodkiem, tudzież klasykiem o kolejne 20 lat starszym. W odwracaniu głów na ulicach przebija chyba nawet model PV albo Amazona. To ciekawe, ale doskonale odzwierciedla sentyment za latami 80-tymi. 8-bitowa grafika, pierwsze dyskietki i podnoszone lampy jak w samochodach sportowych – to jest to.
Czytaj dalej Volvo 480 S 1992 – 20000 PLN – Poznań

Volvo V70 R AWD 2000 – 25000 PLN – Warszawa

Volvo w latach 80-tych zapracowało sobie na reputację dobrze zbudowanych, wytrzymałych i bezpiecznych samochodów dla nudnych ludzi. Z tym wizerunkiem należało walczyć, i szwedzka firma wykorzystała do tego przewrotnie to, co miała najlepsze, czyli samochody kombi. Najpierw było 850 Estate, auto które w wersji kombi wystawiono do rywalizacji na torach wyścigowych British Touring Car Championship w 1994 roku. W kolejnym roku w zwykłej sprzedaży zaoferowano turbodoładowane 850 T-5R, a w 1996 roku 850 R. W maju 1997 roku przyszła kolej na model po liftingu, pod nową nazwą, czyli Volvo V70 R. Podobnie jak u poprzednika, auto otrzymało najmocniejszą jednostkę w gamie, a dodatkowo mogło być uzupełnione również o napęd na wszystkie koła, tak jak w prezentowanym egzemplarzu, który pochodzi z trzeciego i ostatniego rocznika pierwszej serii V70 R. Nowy silnik 2,4 l dysponuje większą turbosprężarką i zmiennymi fazami rozrządu, oferując 265 KM – więcej niż wcześniejsze eRki.
Czytaj dalej Volvo V70 R AWD 2000 – 25000 PLN – Warszawa

Volvo 1800E 1970 – 161000 PLN – Wrocław

Na masce nosi emblemat Volvo, lecz gdyby to było Maserati bądź Ferrari, nikt by się nie skarżył. Linie tego samochodu są przepiękne i ponadczasowe, godne najpiękniejszych grand tourerów w historii. Prezentowane Volvo 1800E jest samochodem z drugiej połowy produkcji tego modelu, wyposażone już we wtrysk mechaniczny. Pod jego maską pracuje dwulitrowy silnik B20E, w parze z manualną skrzynią gwarantujący najlepsze osiągi wśród wszystkich Volvo z rodziny P1800. Ten egzemplarz wyróżnia się fantastyczną kolorystyką. Lakier został położony dekadę temu, a auto przywędrowało do Polski 4 lata temu i w sezonie letnim jest stale użytkowane.
Czytaj dalej Volvo 1800E 1970 – 161000 PLN – Wrocław

Volvo 244 GLT 1983 – 15000 PLN – Elbląg

Oto auto, które wyróżniało się od zawsze. Dla jednych piękne, dla innych brzydkie, jest jedyne w swoim rodzaju. Projektowane po to, by być solidne, trwałe i ergonomiczne. Zapewnia komfort, o jaki rzadko kto podejrzewa tak leciwą konstrukcję. W końcu określenie „Mercedes północy” musiało się ukuć na konkretnej podstawie. A na tą Volvo pracowało od lat. Seria 200 narodziła się w 1974 roku, będąc tak naprawdę rozwinięciem serii 140 z lat 1966-74. Rocznik 1983 dla Volvo 244 to rok ostatni, w którym z nazwy wyczytać mogliśmy jeszcze ilość drzwi. Tu mamy 2 + 4 + 4. czyli serię 200, z czterocylindrowym silnikiem i czterodrzwiową karoserią typu sedan. Volvo 244 GLT niesie w swojej nazwie jeszcze poziom wyposażenia. GLT to „Grand Luxe Touring”, co samo w sobie brzmi jak zapowiedź świetnej podróży.
Czytaj dalej Volvo 244 GLT 1983 – 15000 PLN – Elbląg

Volvo 66 DL 1980 – 8500 PLN – Nysa

Volvo 66, młodszy brat DAF-a 66, posiada w swoim wyglądzie wiele genów pierwotnego projektu Michelottiego. Kompaktowy samochód został wprowadzony na rynek w sierpniu 1975 roku i był dostępny jako dwudrzwiowa limuzyna oraz trzydrzwiowe kombi. Większość z 106 tysięcy sztuk sprzedano w Europie kontynentalnej, a nie rodzimej Szwecji. Największą innowacją wykorzystaną przy produkcji tego uroczego samochodu jest bezstopniowa skrzynia biegów CVT. W egzemplarzu z ogłoszenia znajdziemy mocniejszy z dostępnych silników benzynowych, czterocylindrową konstrukcję od Renault o pojemności 1,3 l i mocy 57 KM. Ten ciekawy i nietuzinkowy projekt, po serwisie mechanicznym, czeka na indywidualistę, który dostrzeże w nim potencjał.
Czytaj dalej Volvo 66 DL 1980 – 8500 PLN – Nysa

Volvo 940 1991 – 29000 PLN – Rawa Mazowiecka

Samochód w stanie bardzo dobrym. Volvo 940 powstało według tradycyjnego, szwedzkiego wzorca. Najbardziej wytrzymały silnik benzynowy w historii, tylny napęd, bezpieczna karoseria i tak wiele kantów, jak to tylko możliwe. Ma swój niepowtarzalny styl, na drodze wyróżniało się już gdy było nowe, a po latach staje się kultowe. Między 1990 a 1998 rokiem zbudowano ich blisko pół miliona, lecz znalezienie drugiego egzemplarza takiego jak ten nie byłoby łatwym zadaniem.
Czytaj dalej Volvo 940 1991 – 29000 PLN – Rawa Mazowiecka

Volvo V70 Classic 2000 – 18500 PLN – Pasłęk

Volvo V70 Classic, czyli model pierwszej generacji, debiutowało pod koniec 1996 roku, zastępując odnoszące wiele sukcesów Volvo 850, dostępne od 1993 roku. Auto otrzymało wiele ulepszeń pod kątem bezpieczeństwa, wyposażenia i stylistyki. Nowe wnętrze i aerodynamiczny front nadwozia były krokami w stronę nowoczesności, choć charakterystyczna dla marki, pionowa tylna szyba wciąż przywoływała klasyczne Volvo. Takie ukształtowanie nadwozia zapewniło doskonałą uniwersalność i możliwości trasportowe. NA wakacje jak znalazł, a podróżuje się tym samochodem wygodnie i ekonomicznie, zwłaszcza, gdy mamy pod maską 2.5 TDI, silnik pochodzący z Audi A6. Ten egzemplarz w rękach jednej rodziny jest od nowości, co dobrze pokazuje, jak bardzo można się do niego przywiązać.
Czytaj dalej Volvo V70 Classic 2000 – 18500 PLN – Pasłęk

Volvo 240 1985 – 24900 PLN – Tarczyn

Volvo 240 nie bez powodu dorobiło się określenia Mercedes Północy. Ten wyjątkowy sedan łączy w sobie dobrze nam znane cechy szwedzkiej marki i charakterystyczną, kanciatą sylwetkę. Volvo 240 narodziło się jako wersja rozwojowa debiutującej w 1966 roku 140-tki, a w produkcji wytrwało aż do 1993 roku. Ta długowieczność związana była ze stale utrzymującym się popytem – konserwatywni klienci wybierali je równo często w Skandynawii, jak i za Oceanem. Dziś zadbany egzemplarz to zakup na długie lata – najlepszy wybór dla tych, którzy chcą kupić, jeździć i o nic się nie martwić. Ten egzemplarz jest bardzo dobrze utrzymany, ma niewysoki przebieg, a pod maską skrywa kultową i niezwykle wytrzymałą jednostkę benzynową (tak zwany „red block”).
Czytaj dalej Volvo 240 1985 – 24900 PLN – Tarczyn

Volvo 850 GLT 1993 – 39900 PLN – Gdynia

Volvo 850 debiutowało w 1991 roku i choć wyglądało jak stary, dobry kanciak, było techniczną rewolucją. To tu, po raz pierwszy w dużym sedanie szwedzkiej marki, zastosowano po raz pierwszy poprzecznie umieszczony silniki rzędowy, co pozwoliło uzyskać pewne prowadzenie na drodze i większą przestrzeń w kabinie. Na wyższym poziomie stał również komfort, lepsze było również wyciszenie oraz jeszcze wyższy – poziom bezpieczeństwa, co zawsze było priorytetem dla marki. Ten egzemplarz to bogato wyposażona wersja GLT, w wersji na rynek amerykański. Co ciekawe, ponoć po Stanach nigdy nie jeździło. Zaletą na pewno jest doskonały, wolnossący, 5-cylindrowy, 20-zaworowy silnik, który odnajdziemy tu pod maską. Auto ma przebieg jedynie ok. 112 tys. mil i prezentuje się zachęcająco.
Czytaj dalej Volvo 850 GLT 1993 – 39900 PLN – Gdynia

Volvo BM 425 Terrier 1959 – 10800 PLN – Rawa Mazowiecka

Szwedzka firma Bolinder-Munktell, producent ciągników i maszyn, powstała w 1932 roku w wyniku fuzji spółek Bolinder i Munktell, a w 1950 roku została kupiona przez Volvo. Bolinder-Munktell T lub też Volvo BM 425 Terrier był całkowicie nowo zaprojektowanym ciągnikiem, produkowanym w latach 1956-1962, zbudowanym w około 12000 egzemplarzach. Ciągnik ten posiadał czterocylindrowy silnik benzynowy Volvo o maksymalnej mocy blisko 30 koni mechanicznych. Wyposażony w skrzynię z początkowo czterema biegami do przodu i jednym wstecznym, otrzymał blokadę mechanizmu różnicowego. Ze względu na typowo użytkowy charakter ciągników i niewielką liczbę zachowanych egzemplarzy, okaz sprawny, ale pokryty piękną patyną, może być cennym elementem kolekcji.
Czytaj dalej Volvo BM 425 Terrier 1959 – 10800 PLN – Rawa Mazowiecka