Archiwum kategorii: Volvo

Volvo 240 GL 1988 – 33000 PLN – Gaj

Volvo 240 to nieśmiertelna szwedzka cegła. To auto, które będąc w sprzedaży od 1974 do 1993 roku, było pod koniec produkcji już żywym klasykiem, podobnie jak przykładowo Garbus dekadę wcześniej. Volvo zawsze wybierali Ci, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe i ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Przykładowo niemal przez dwie dekady 240-tką jeździł Ingvar Kamprad, założyciel firmy IKEA, którego przecież stać było na wybranie dowolnego samochodu na świecie. Jeżeli nie potrzebujesz nigdzie się spieszyć, poczujesz się w jego wnętrzu doskonale. Ma świetne i niezwykle ergonomiczne fotele, a jego benzynowy silnik zwany „red block” cechuje solidna pojemność i nadzwyczajna trwałość.
Czytaj dalej Volvo 240 GL 1988 – 33000 PLN – Gaj

Volvo S90 1997 – 32900 PLN – Nieporęt

Luksusowe Volvo S90 po raz pierwszy ukazało się w 1996 roku, będąc de facto modelem 960 ze zmienioną nazwą. 960 to z kolei następca modelu Volvo 760, niezmiennie są to wozy z bogatym wyposażeniem i komfortowym wnętrzem, doskonałe do krótszych i dłuższych podróży. Pierwsze S90 to jednocześnie ostatnie Volvo, które ma tylny napęd i klasycznie kanciate kształty. Wyposażone zostało w wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz nowy, w pełni aluminiowy, 24-zaworowy silnik rzędowy, sześciocylindrowy i 3-litrowy. Odnajdziemy tu też tempomat, klimatyzację oraz skórzaną tapicerkę.
Czytaj dalej Volvo S90 1997 – 32900 PLN – Nieporęt

Volvo 242 1976 – Warszawa

Marka Volvo od lat cieszy się zasłużonym szacunkiem… w latach 70-tych była w naszej rzeczywistości jedną z najbardziej pożądanych i trudnych do zdobycia, dziś może być spełnieniem dawnych marzeń bądź przywołaniem stylu lat 70-tych. Volvo 242 ma pokaźne wymiary, solidną konstrukcję i tylko jedną parę drzwi. Zapewnia doskonałe drogowe maniery i fantastyczne fotele, będące dziełem specjalistów z zakresu ergonomii, co w owej epoce było rozwiązaniem pionierskim. Seria 242 debiutowała w 1976 roku i z tego właśnie rocznika pochodzi egzemplarz oferowany przez Ardor Auctions. Zachowany w niebywały sposób, swoim stanem absolutnie nie zdradza już 46 lat na karku. To doskonały samochód do relaksujących podróży, słynący również z wysokiej mechanicznej trwałości.
Czytaj dalej Volvo 242 1976 – Warszawa

Volvo 244 1978 – Warszawa

44-letnie Volvo, które przebyło dotąd 160 tysięcy kilometrów to samochód, o którego przebiegu śmiało można powiedzieć – jest symboliczny. To były auta, które dzielnie przebywały trasy na całym świecie – od Skandynawii po drogi międzystanowe w USA. Idealne na trasy, z ergonomicznie zaprojektowanym wnętrzem, fenomenalnie komfortowymi fotelami, silnikami red block, których brzmienie potrafiło ukołysać, a wytrzymałość była legendarna. Pół miliona na blacie tych samochodów to był chleb powszedni. Do tego karoseria o stylistyce, która nie bez powodu zasłużyła na przydomek „cegła”. Volvo 244 to z jednej strony auto nie budzące gwałtownych emocji, a z drugiej niepowtarzalne i przykuwające uwagę swoją odmiennością i nienachalnym stylem. Jako oldtimer na co dzień – znakomite. Licytowany przez Ardor Auctions egzemplarz pochodzi z początku produkcji modelu, co można rozpoznać po zmienianych kilkukrotnie w cyklu produkcyjnym tego modelu światłach – tu z przodu są okrągłe, a z tyłu małe, a to oznacza, że auto opuściło fabrykę jeszcze w latach 70-tych.
Czytaj dalej Volvo 244 1978 – Warszawa

Volvo V70 I 1999 – 19500 PLN – Koszalin

Volvo V70 I generacji to prawdziwa szwedzka cegła stworzona do pokonywania kilometrów. Za jej najtwardszą i najtańszą w eksploatacji wersję zawsze uchodziła ta przednionapędowa, ze skrzynią manualną i wysokoprężną jednostką pięciocylindrową produkcji Volkswagena. Tu przebiegi przekraczające choćby pół miliona kilometrów nigdy nie stanowiły problemu, a prezentowany egzemplarz wciąż jest poniżej też granicy. Co może zaoferować? Na pewno ponadczasową sylwetkę, ponadprzeciętny poziom bezpieczeństwa oraz nadzwyczaj wygodne fotele.
Czytaj dalej Volvo V70 I 1999 – 19500 PLN – Koszalin

Volvo 740 1986 – 39000 PLN – Gdynia

Kształt Volvo 740 to jeden z najbardziej charakterystycznych, jakie możemy spotkać na drogach. Niepowtarzalny, pudełkowaty, kanciasty, podkreślający całą klasę tego auta, na zawsze będzie już wpisany w historię motoryzacji. Najlepiej o tym świadczy fakt, iż wystąpił w niezliczonych amerykańskich filmach schyłku poprzedniego stulecia, a jedynym jego konkurentem w tym zakresie jest jego starszy brat, Volvo serii 200. Dziś najbardziej cenione egzemplarze to te, które pod maską mają słynącego z trwałości, pięknie mruczącego „red blocka”. Ten egzemplarz nie dość, że ma pod maską właśnie tę, najlepszą jednostkę, to może poszczycić się przebiegiem jedynie 72000 km. Taki egzemplarz to rzadkość na rynku.
Czytaj dalej Volvo 740 1986 – 39000 PLN – Gdynia

Volvo 480 S 1992 – SPRZEDANE

Volvo zawsze były przewidywalne, ale 480 to rewolucja. Sylwetka klina, podnoszone lampy, tylna klapa w formie pojedynczej szyby (co było nawiązaniem do sportowego modelu 1800 ES), na wyposażeniu po raz pierwszy w szwedzkim aucie komputer pokładowy, a pod maską pierwsze złącze diagnostyczne. Do tego przedni napęd i tylne zawieszenie opracowane przez firmę Lotus, a dla najbardziej wymagających – turbo. To było auto dla wszystkich, którym propozycje w klasie kompaktowej wydawały się zwykłe i oklepane. Cena była wysoka, co przełożyło się na ograniczony sukces. Do 1995 roku wyprodukowano 76 tys. egzemplarzy – mało, przez co dziś jest to już auto niespotykane. Być może to jest powód, dla którego podróżowanie tym niebieskim egzemplarzem przypomina wycieczkę latającym spodkiem, tudzież klasykiem o kolejne 20 lat starszym. W odwracaniu głów na ulicach przebija chyba nawet model PV albo Amazona. To ciekawe, ale doskonale odzwierciedla sentyment za latami 80-tymi. 8-bitowa grafika, pierwsze dyskietki i podnoszone lampy jak w samochodach sportowych – to jest to.
Czytaj dalej Volvo 480 S 1992 – SPRZEDANE

Volvo 240 GL 1988 – SPRZEDANE

Volvo 240 to nieśmiertelna szwedzka cegła. To auto, które będąc w sprzedaży od 1974 do 1993 roku, było pod koniec produkcji już żywym klasykiem, podobnie jak przykładowo Garbus dekadę wcześniej. Volvo zawsze wybierali Ci, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe i ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Przykładowo niemal przez dwie dekady 240-tką jeździł Ingvar Kamprad, założyciel firmy IKEA, którego przecież stać było na wybranie dowolnego samochodu na świecie. Jeżeli nie potrzebujesz nigdzie się spieszyć, poczujesz się w jego wnętrzu doskonale. Ma świetne i niezwykle ergonomiczne fotele, a jego benzynowy silnik zwany „red block” cechuje solidna pojemność i nadzwyczajna trwałość. Ten egzemplarz przejechał dotąd jedynie 109 tys. km, ale został solidnie przygotowany, by móc służyć nowemu właścicielowi.
Czytaj dalej Volvo 240 GL 1988 – SPRZEDANE

Volvo S70 1999 – 16500 PLN – Tarnowskie Góry

Volvo S70 pierwszej generacji, z lat 1996-2000, było krokiem pomiędzy Volvo klasycznymi, a współczesnymi. Z jednej strony w sylwetce wciąż zawiera kultowe kanty, z drugiej oferuje już lepsze wyciszenie kabiny, przedni napęd i jakość prowadzenia, jakiej nie mogła zapewnić dawna generacja. Do tego pionierskie rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa, jak boczne poduszki. W teście zderzeniowym Euro NCAP S70 uzyskało cztery na pięć gwiazdek, a w teście zderzenia bocznego samochód był najlepszy w swojej klasie dzięki systemowi SIPS. Auto jest świetnie zorganizowane ergonomicznie, a jego fotele zapewniają fantastyczny komfort. Kto raz spróbuje Volvo, to często nie chce zmieniać marki. Jeździ się naprawdę przyjemnie, zwłaszcza, jeżeli pod maską mruczy pięć cylindrów, jak w tym egzemplarzu.
Czytaj dalej Volvo S70 1999 – 16500 PLN – Tarnowskie Góry

Volvo V70 R AWD 2000 – 25000 PLN – Warszawa

Volvo w latach 80-tych zapracowało sobie na reputację dobrze zbudowanych, wytrzymałych i bezpiecznych samochodów dla nudnych ludzi. Z tym wizerunkiem należało walczyć, i szwedzka firma wykorzystała do tego przewrotnie to, co miała najlepsze, czyli samochody kombi. Najpierw było 850 Estate, auto które w wersji kombi wystawiono do rywalizacji na torach wyścigowych British Touring Car Championship w 1994 roku. W kolejnym roku w zwykłej sprzedaży zaoferowano turbodoładowane 850 T-5R, a w 1996 roku 850 R. W maju 1997 roku przyszła kolej na model po liftingu, pod nową nazwą, czyli Volvo V70 R. Podobnie jak u poprzednika, auto otrzymało najmocniejszą jednostkę w gamie, a dodatkowo mogło być uzupełnione również o napęd na wszystkie koła, tak jak w prezentowanym egzemplarzu, który pochodzi z trzeciego i ostatniego rocznika pierwszej serii V70 R. Nowy silnik 2,4 l dysponuje większą turbosprężarką i zmiennymi fazami rozrządu, oferując 265 KM – więcej niż wcześniejsze eRki.
Czytaj dalej Volvo V70 R AWD 2000 – 25000 PLN – Warszawa