Volvo

Volvo 1800S 1967 – 49800 EUR – Poznań

Volvo 1800S to piękny i stylowy klasyk, jedno z najbardziej niezapomnianych coupe lat 60-tych. Jego doskonała sylwetka to dzieło Pelle Petterson’a, stworzona pod okiem włoskiego stylisty Pietro Frua. Model z literką „S” w nazwie oznacza, że opuścił on już bramy szwedzkiej fabryki w Göteborgu, w odróżnieniu on pierwszych egzemplarzy składanych przez Jensena w Wielkiej Brytanii. Auto stało się niegdyś słynne z powodu swojej roli filmowej – wystąpiło w bijącym rekordy popularności serialu „Święty” z Rogerem Moore’m w roli głównej. Biały kolor i czarne wnętrze prezentowanego, pięknie odrestaurowanego samochodu, jest zgodne zarówno z autem filmowego bohatera, jak i z oryginalną fabryczną specyfikacją tego egzemplarza.
Czytaj dalej Volvo 1800S 1967 – 49800 EUR – Poznań

Volvo Amazon 220S Estate 1967 – 68000 PLN – Poznań

Łączy styl lat 60-tych, wytrzymałą konstrukcję i niezawodną mechanikę. Dodatkowo ma wiele innowacyjnych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa. Pasy bezpieczeństwa i hamulce tarczowe na przedniej osi dobrze mieć, a jeszcze szerszy uśmiech budzi dzielona na dwie części tylna burta i klapa oraz składana tylna kanapa, pozwalająca uzyskać idealnie płaską przestrzeń ładunkową, nadającą się nawet do spania. Nas Volvo urzekło absolutnie fenomenalnym zestawieniem kolorystycznym oraz piękną patyną. Ten samochód zawsze był eksploatowany, wszędzie jeździł. Czas pozostawił na nim wiele śladów, lecz ważny jest fakt, że nigdy nie odpuszczono troski o jego mechanikę. Ma ładnie wyregulowany silnik, lekko pracującą przekładnię kierowniczą oraz dwa atrybuty, które łącznie występowały bardzo rzadko. Pierwszy to elektryczny overdrive, spełniający praktycznie rolę piątego, przydatnego biegu, a drugi to zasilanie dwoma gaźnikami, czyli silnik B18D, taki jak w kultowym modelu P1800.
Czytaj dalej Volvo Amazon 220S Estate 1967 – 68000 PLN – Poznań

Volvo 144 Grand Luxe Automatic 1973 – 68000 PLN – Poznań

Bardzo lubimy lata 70. w motoryzacji, bo dają balans pomiędzy tym co odmienne, a tym co praktyczne i zdecydowanie nadaje się dziś do jazdy na długich dystansach. Takie właśnie jest nasze Volvo 144, a jego kolor pomarańczowy to prawdziwa kwintesencja tamtej epoki, czyli czysta radość z życia. Samochód jest w topowej wówczas wersji Grand Luxe Automatic, fabrykę opuścił w kolorze pomarańczowym, idealnie pasującym do epoki lat 70., lecz oferowanym wyłącznie przez dwa lata – w 1973 i 1974 roku. Jego dwulitrowy red block zasilany jest ówczesną nowością, czyli układem wtryskowym Bosch D-Jetronic, co dało mu przewagę 24 KM, zestawiając z wersją gaźnikową. Jakie jest na drodze? Volvo 144 to następca modelu Amazon, bazujący na jego trwałych i sprawdzonych rozwiązaniach mechanicznych, lecz z całkowicie nową sylwetką i aktualizacjami technicznymi, jak na przykład cztery hamuce tarczowe i alternator zamiast prądnicy. Otrzymał całkowicie nowe wnętrze, w tym także fotele, które do dziś służyć mogą za wzór ergonomii. To klasyk, ale wspaniale użyteczny. Tak jak Amazon wyróżniał się w latach 60., tak i dekadę później Volvo 144 było prymusem. Przełożyło się to na doskonałą sprzedaż, choć dziś egzemplarz zachowany tak jak ten to prawdziwa rzadkość.
Czytaj dalej Volvo 144 Grand Luxe Automatic 1973 – 68000 PLN – Poznań

Volvo 240 GL 1988 – 23000 PLN – Gaj

Volvo 240 to nieśmiertelna szwedzka cegła. To auto, które będąc w sprzedaży od 1974 do 1993 roku, było pod koniec produkcji już żywym klasykiem, podobnie jak przykładowo Garbus dekadę wcześniej. Volvo zawsze wybierali Ci, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe i ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Przykładowo niemal przez dwie dekady 240-tką jeździł Ingvar Kamprad, założyciel firmy IKEA, którego przecież stać było na wybranie dowolnego samochodu na świecie. Jeżeli nie potrzebujesz nigdzie się spieszyć, poczujesz się w jego wnętrzu doskonale. Ma świetne i niezwykle ergonomiczne fotele, a jego benzynowy silnik zwany „red block” cechuje solidna pojemność i nadzwyczajna trwałość.
Czytaj dalej Volvo 240 GL 1988 – 23000 PLN – Gaj

Volvo T25 1953 – 57900 PLN – Jawornik

Ciągnik rolniczy Volvo T25 to produkowany w latach 1953-59 następca modelu T24. Jak na swoją epokę była bardzo mocny i pracujący w fantastycznie kulturalny sposób dzięki zastosowaniu czterocylindrowego, benzynowego silnika. Wszyscy, którzy znają łomot produkowanego w owym czasie jednocylindrowego Ursusa C-45/C-451, przy bezpośrednim porównaniu byliby w szoku. Szwedzcy rolnicy mogli czuć się w owym czasie wyróżnieni, w ciągu 6 lat produkcji otrzymali T25 w 6445 egzemplarzach, a jego zasilany naftą poprzednik T24 powstał w liczbie 9825 egzemplarzy. Ten egzemplarz pochodzi ze szwedzkiego muzeum i jest w odrestaurowanym stanie.
Czytaj dalej Volvo T25 1953 – 57900 PLN – Jawornik

Volvo 144 1969 – 53000 PLN – Gaj

Wchodząc do salonu Volvo w 1969 roku wybór miałeś niezwykły, gdyż obok siebie stały samochody zdające się pochodzić z zupełnie różnych epok. Wciąż dostępny był Duett, produkowany od 1953 roku samochód użytkowy z nadwoziem typu van/kombi, spokrewniony z serią PV, choć zabudowany na ramie. Dalej stał model Amazon, niezwykle popularny, lecz stylistycznie zdający się być jeszcze w poprzedniej dekadzie. W tym towarzystwie Volvo 144 zdawało się być samochodem z innego świata. Nowoczesne, kanciate nadwozie to był nowy styl szwedzkiej marki, który niemal bez zmian dotrwał aż do lat 90. Na te samochody mówiono „cegła” nie tylko ze względu a wygląd, ale i na wytrzymałość. Mechanika samochodu była ewolucją tej zastosowanej w Amazonie czy P1800 i sprawdzała się znakomicie. Zresztą – znakomicie sprawdza się do dziś i będzie za kolejne dziesięciolecia, jeżeli dalej będzie utrzymywany w takim stanie. To jest czysta ekologia, a nie produkcja co 3 lata nowego samochodu i utylizacja starego.
Czytaj dalej Volvo 144 1969 – 53000 PLN – Gaj

Volvo 940 1992 – 19999 PLN – Wrocław

Według wielu miłośników marki to ostatnie takie Volvo. Powstało według tradycyjnego, szwedzkiego wzorca. Red block, tylny napęd, bezpieczna karoseria i tak wiele kantów, jak to tylko możliwe. Ma swój niepowtarzalny styl, na drodze wyróżniało się już gdy było nowe, a ten egzemplarz wyróżnia się jeszcze bardziej. Otrzymał drobne zmiany tuningowe, na przykład tylny spojler, nakładki nadkoli czy też obniżone zawieszenie. Czy to pasuje, oceni już nowy właściciel. Na pewno auto ma swój styl i przykuwa uwagę.
Czytaj dalej Volvo 940 1992 – 19999 PLN – Wrocław

Volvo S70 1997 – 35000 PLN – Kielce

Volvo S70 pierwszej generacji, z lat 1996-2000, było krokiem pomiędzy Volvo klasycznymi, a współczesnymi. Z jednej strony w sylwetce wciąż zawiera kultowe kanty, z drugiej oferuje już lepsze wyciszenie kabiny, przedni napęd i jakość prowadzenia, jakiej nie mogła zapewnić dawna generacja. Do tego pionierskie rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa, jak boczne poduszki. W teście zderzeniowym Euro NCAP S70 uzyskało cztery na pięć gwiazdek, a w teście zderzenia bocznego samochód był najlepszy w swojej klasie dzięki systemowi SIPS. Auto jest świetnie zorganizowane ergonomicznie, a jego fotele zapewniają fantastyczny komfort. Kto raz spróbuje Volvo, to często nie chce zmieniać marki. Jeździ się naprawdę przyjemnie, również z pochodzącym a Audi A6 doładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.5 TDI o mocy 140 KM, zapewniającym dobrą dynamikę i niewielkie spalanie.
Czytaj dalej Volvo S70 1997 – 35000 PLN – Kielce

Volvo PV444 1957 – 79000 PLN – Otrębusy

Volvo PV444 zaprezentowane zostało w 1944 roku, zainteresowanie wzbudziło ogromne, choć pierwsi nabywcy poczekać musieli do 1947 roku. Było to pierwsze masowo produkowane Volvo, choć w momencie prezentacji fabryka obchodziła już 18-lecie. Do 1958 roku udało się wytworzyć prawie 200 tys. egzemplarzy, a kolejny model – PV544, był tylko niewielką modernizacją. Mimo, że od początku zwracano uwagę na zachowawczą stylistykę, to nie to miało stać się siłą marki. Niezrównana była wytrzymałość tych samochodów i odporność na trudy eksploatacji. Egzemplarz w ogłoszeniu pochodzi z 1957 roku, ale na jego wyposażeniu odnajdziemy już pasy bezpieczeństwa. Pod maską silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,4 l i mocy 40 KM, zestawiony z trzystopniową skrzynią manualną. Stan – odrestaurowany.
Czytaj dalej Volvo PV444 1957 – 79000 PLN – Otrębusy

Volvo 244 1978 – SPRZEDANE

Jego karoserię kształtował Jan Wilsgaard, człowiek który funkcję szefa stylistów Volvo pełnił przez 40 lat. Projekt ma swój styl, kształty Volvo 244 są piękne w swojej prostocie. Auto jest komfortowe i funkcjonalne, co doskonale wpisuje się w filozofię szwedzkiego designu. W bliskim kontakcie Volvo robi wrażenie solidnością wykonania – widać, że to konstrukcja tworzona by przetrwać dziesięciolecia, a nie ustąpić po kilku latach miejsca nowemu modelowi. Dwusetka zaprezentowana została w 1974 roku i przez 20 lat znalazła niemal 3 miliony nabywców. Egzemplarz z pierwszej serii, z okrągłymi lampami z przodu i małymi światłami na tylnym pasie, to dziś jednak okaz bardzo rzadki. Zachowany w bardzo dobrym stanie, z pewnością da wiele radości w eksploatacji.
Czytaj dalej Volvo 244 1978 – SPRZEDANE