Archiwum kategorii: Volvo

Volvo 240 GL 1988 – 33000 PLN – Gaj

Volvo 240 to nieśmiertelna szwedzka cegła. To auto, które będąc w sprzedaży od 1974 do 1993 roku, było pod koniec produkcji już żywym klasykiem, podobnie jak przykładowo Garbus dekadę wcześniej. Volvo zawsze wybierali Ci, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe i ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Przykładowo niemal przez dwie dekady 240-tką jeździł Ingvar Kamprad, założyciel firmy IKEA, którego przecież stać było na wybranie dowolnego samochodu na świecie. Jeżeli nie potrzebujesz nigdzie się spieszyć, poczujesz się w jego wnętrzu doskonale. Ma świetne i niezwykle ergonomiczne fotele, a jego benzynowy silnik zwany „red block” cechuje solidna pojemność i nadzwyczajna trwałość.
Czytaj dalej Volvo 240 GL 1988 – 33000 PLN – Gaj

Volvo 480 S 1992 – SPRZEDANE

Volvo zawsze były przewidywalne, ale 480 to rewolucja. Sylwetka klina, podnoszone lampy, tylna klapa w formie pojedynczej szyby (co było nawiązaniem do sportowego modelu 1800 ES), na wyposażeniu po raz pierwszy w szwedzkim aucie komputer pokładowy, a pod maską pierwsze złącze diagnostyczne. Do tego przedni napęd i tylne zawieszenie opracowane przez firmę Lotus, a dla najbardziej wymagających – turbo. To było auto dla wszystkich, którym propozycje w klasie kompaktowej wydawały się zwykłe i oklepane. Cena była wysoka, co przełożyło się na ograniczony sukces. Do 1995 roku wyprodukowano 76 tys. egzemplarzy – mało, przez co dziś jest to już auto niespotykane. Być może to jest powód, dla którego podróżowanie tym niebieskim egzemplarzem przypomina wycieczkę latającym spodkiem, tudzież klasykiem o kolejne 20 lat starszym. W odwracaniu głów na ulicach przebija chyba nawet model PV albo Amazona. To ciekawe, ale doskonale odzwierciedla sentyment za latami 80-tymi. 8-bitowa grafika, pierwsze dyskietki i podnoszone lampy jak w samochodach sportowych – to jest to.
Czytaj dalej Volvo 480 S 1992 – SPRZEDANE

Volvo 240 GL 1988 – SPRZEDANE

Volvo 240 to nieśmiertelna szwedzka cegła. To auto, które będąc w sprzedaży od 1974 do 1993 roku, było pod koniec produkcji już żywym klasykiem, podobnie jak przykładowo Garbus dekadę wcześniej. Volvo zawsze wybierali Ci, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe i ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Przykładowo niemal przez dwie dekady 240-tką jeździł Ingvar Kamprad, założyciel firmy IKEA, którego przecież stać było na wybranie dowolnego samochodu na świecie. Jeżeli nie potrzebujesz nigdzie się spieszyć, poczujesz się w jego wnętrzu doskonale. Ma świetne i niezwykle ergonomiczne fotele, a jego benzynowy silnik zwany „red block” cechuje solidna pojemność i nadzwyczajna trwałość. Ten egzemplarz przejechał dotąd jedynie 109 tys. km, ale został solidnie przygotowany, by móc służyć nowemu właścicielowi.
Czytaj dalej Volvo 240 GL 1988 – SPRZEDANE

Volvo S80 2001 – SPRZEDANE

Volvo S80 to była nowa era w ofercie szwedzkiego producenta. Zastąpiło tylnonapędowy model S90, stając się flagowym modelem marki. Koniec kantów w stylistyce, tradycyjnie maksymalna uwaga przyłożona do spraw bezpieczeństwa czynnego i biernego, sporo nowinek z dziedziny elektroniki. Debiut modelu to 1998 rok, ten egzemplarz wyprodukowany został 3 lata później, trafiając na wyposażenie ambasady republiki Ghany w Szwajcarii. Volvo serwisowane było wyłącznie w ASO Volvo, przejeżdżając na tablicach korpusu dyplomatycznego 235 tys. km. Zaletą z pewnością jest historia tego egzemplarza i dokumentacja serwisowa, wykazująca brak przerw w eksploatacji. Pod maską pracuje specjalność Volvo – silnik pięciocylindrowy B5244S, w mocniejszej z dwóch dostępnych wersji, zestawiony ze skrzynią automatyczną.
Czytaj dalej Volvo S80 2001 – SPRZEDANE

Volvo S70 1999 – 16500 PLN – Tarnowskie Góry

Volvo S70 pierwszej generacji, z lat 1996-2000, było krokiem pomiędzy Volvo klasycznymi, a współczesnymi. Z jednej strony w sylwetce wciąż zawiera kultowe kanty, z drugiej oferuje już lepsze wyciszenie kabiny, przedni napęd i jakość prowadzenia, jakiej nie mogła zapewnić dawna generacja. Do tego pionierskie rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa, jak boczne poduszki. W teście zderzeniowym Euro NCAP S70 uzyskało cztery na pięć gwiazdek, a w teście zderzenia bocznego samochód był najlepszy w swojej klasie dzięki systemowi SIPS. Auto jest świetnie zorganizowane ergonomicznie, a jego fotele zapewniają fantastyczny komfort. Kto raz spróbuje Volvo, to często nie chce zmieniać marki. Jeździ się naprawdę przyjemnie, zwłaszcza, jeżeli pod maską mruczy pięć cylindrów, jak w tym egzemplarzu.
Czytaj dalej Volvo S70 1999 – 16500 PLN – Tarnowskie Góry

Volvo V70 R AWD 2000 – 25000 PLN – Warszawa

Volvo w latach 80-tych zapracowało sobie na reputację dobrze zbudowanych, wytrzymałych i bezpiecznych samochodów dla nudnych ludzi. Z tym wizerunkiem należało walczyć, i szwedzka firma wykorzystała do tego przewrotnie to, co miała najlepsze, czyli samochody kombi. Najpierw było 850 Estate, auto które w wersji kombi wystawiono do rywalizacji na torach wyścigowych British Touring Car Championship w 1994 roku. W kolejnym roku w zwykłej sprzedaży zaoferowano turbodoładowane 850 T-5R, a w 1996 roku 850 R. W maju 1997 roku przyszła kolej na model po liftingu, pod nową nazwą, czyli Volvo V70 R. Podobnie jak u poprzednika, auto otrzymało najmocniejszą jednostkę w gamie, a dodatkowo mogło być uzupełnione również o napęd na wszystkie koła, tak jak w prezentowanym egzemplarzu, który pochodzi z trzeciego i ostatniego rocznika pierwszej serii V70 R. Nowy silnik 2,4 l dysponuje większą turbosprężarką i zmiennymi fazami rozrządu, oferując 265 KM – więcej niż wcześniejsze eRki.
Czytaj dalej Volvo V70 R AWD 2000 – 25000 PLN – Warszawa

Volvo 1800E 1970 – 161000 PLN – Wrocław

Na masce nosi emblemat Volvo, lecz gdyby to było Maserati bądź Ferrari, nikt by się nie skarżył. Linie tego samochodu są przepiękne i ponadczasowe, godne najpiękniejszych grand tourerów w historii. Prezentowane Volvo 1800E jest samochodem z drugiej połowy produkcji tego modelu, wyposażone już we wtrysk mechaniczny. Pod jego maską pracuje dwulitrowy silnik B20E, w parze z manualną skrzynią gwarantujący najlepsze osiągi wśród wszystkich Volvo z rodziny P1800. Ten egzemplarz wyróżnia się fantastyczną kolorystyką. Lakier został położony dekadę temu, a auto przywędrowało do Polski 4 lata temu i w sezonie letnim jest stale użytkowane.
Czytaj dalej Volvo 1800E 1970 – 161000 PLN – Wrocław

Volvo 66 DL 1980 – 8500 PLN – Nysa

Volvo 66, młodszy brat DAF-a 66, posiada w swoim wyglądzie wiele genów pierwotnego projektu Michelottiego. Kompaktowy samochód został wprowadzony na rynek w sierpniu 1975 roku i był dostępny jako dwudrzwiowa limuzyna oraz trzydrzwiowe kombi. Większość z 106 tysięcy sztuk sprzedano w Europie kontynentalnej, a nie rodzimej Szwecji. Największą innowacją wykorzystaną przy produkcji tego uroczego samochodu jest bezstopniowa skrzynia biegów CVT. W egzemplarzu z ogłoszenia znajdziemy mocniejszy z dostępnych silników benzynowych, czterocylindrową konstrukcję od Renault o pojemności 1,3 l i mocy 57 KM. Ten ciekawy i nietuzinkowy projekt, po serwisie mechanicznym, czeka na indywidualistę, który dostrzeże w nim potencjał.
Czytaj dalej Volvo 66 DL 1980 – 8500 PLN – Nysa

Volvo 940 1991 – 29000 PLN – Rawa Mazowiecka

Samochód w stanie bardzo dobrym. Volvo 940 powstało według tradycyjnego, szwedzkiego wzorca. Najbardziej wytrzymały silnik benzynowy w historii, tylny napęd, bezpieczna karoseria i tak wiele kantów, jak to tylko możliwe. Ma swój niepowtarzalny styl, na drodze wyróżniało się już gdy było nowe, a po latach staje się kultowe. Między 1990 a 1998 rokiem zbudowano ich blisko pół miliona, lecz znalezienie drugiego egzemplarza takiego jak ten nie byłoby łatwym zadaniem.
Czytaj dalej Volvo 940 1991 – 29000 PLN – Rawa Mazowiecka

Volvo 240 1985 – SPRZEDANE

Volvo 240 nie bez powodu dorobiło się określenia Mercedes Północy. Ten wyjątkowy sedan łączy w sobie dobrze nam znane cechy szwedzkiej marki i charakterystyczną, kanciatą sylwetkę. Volvo 240 narodziło się jako wersja rozwojowa debiutującej w 1966 roku 140-tki, a w produkcji wytrwało aż do 1993 roku. Ta długowieczność związana była ze stale utrzymującym się popytem – konserwatywni klienci wybierali je równo często w Skandynawii, jak i za Oceanem. Dziś zadbany egzemplarz to zakup na długie lata – najlepszy wybór dla tych, którzy chcą kupić, jeździć i o nic się nie martwić. Ten egzemplarz jest bardzo dobrze utrzymany, ma niewysoki przebieg, a pod maską skrywa kultową i niezwykle wytrzymałą jednostkę benzynową (tak zwany „red block”).
Czytaj dalej Volvo 240 1985 – SPRZEDANE