Archiwum kategorii: Volvo

Volvo C70 Cabriolet 2001 – SPRZEDANE

Szwedzka marka długo broniła się przed skonstruowaniem kabrioletu. Stawiający zawsze na pierwszym miejscu bezpieczeństwo koncern długo argumentował, że otwarte samochody nie mogą odpowiednio chronić pasażerów. Rozwiązanie tego problemu przyniosła dopiero nowoczesna technologia i system automatycznego wysuwania pałąka bezpieczeństwa, opracowany w latach 90-tych. Volvo wówczas rezygnowało z konserwatywnego kierunku, promując markę jako rozwiązanie dla ludzi młodych, aktywnych, przebojowych, o dobrym i wysmakowanym guście. To dla nich w 1997 roku zaprezentowano pierwsze seryjnie produkowane, otwarte auto w historii marki, Volvo C70 Cabriolet. Co ciekawe, C70 (czyli kabriolet i pokazane rok wcześniej coupe) zostały oparte o rozwiniętą platformę Volvo 850, czyli samochodu nadspodziewanie dużego, jak na myśl o samochodzie sportowym. To pokazało, że zamysłem inżynierów było nie tyle zbudowanie auta do szybkiego gonienia po zakrętach, lecz rasowego gran turismo, które wszystkie swoje atuty pokaże na dużym dystansie. Volvo jest nie tylko dynamiczne, ale i nadzwyczaj komfortowe. Turbodoładowany silnik nie pozwala łapać zadyszki, a wspaniale dopracowane, ergonomiczne fotele mogą być wzorem nawet dla najbardziej renomowanych producentów. Zielony okaz dołączył do naszego garażu w lipcu, przypominając, jak fajnie jest podróżować bez dachu. Mamy doświadczenia z otwartymi Jaguarami i Mercedesami, i z pełną świadomością musimy przyznać, że na ich tle Volvo niczego nie musi się wstydzić. Największe zaskoczenie? Aż dziw bierze, że przy tak zgrabnych proporcjach udało się zmieścić pełnowymiarowe fotele dla pasażerów drugiego rzędu. W kategorii czteroosobowych kabrioletów w rozsądnym budżecie, nie znamy nic lepszego.
Czytaj dalej Volvo C70 Cabriolet 2001 – SPRZEDANE

Volvo 1800S 1967 – 220000 PLN – Częstochowa

Wygląda niemal jak Ferrari, ale dzięki solidnej i trwałej mechanice, jest absolutnie bezproblemowe od strony serwisowej. Volvo 1800S to piękny i stylowy klasyk, jedno z najbardziej niezapomnianych coupe lat 60-tych. Było to pierwsze i jedyne auto marki stworzone w stylu „gran turismo”, luksusowe i sportowe z charakteru. Jego doskonała sylwetka to dzieło Pelle Petterson’a, stworzona pod okiem włoskiego stylisty, Pietro Frua. Model z literką „S” w nazwie oznacza, że opuścił on już bramy szwedzkiej fabryki w Göteborgu, w odróżnieniu on pierwszych egzemplarzy składanych przez Jensena w Wielkiej Brytanii. Auto stało się niegdyś słynne z powodu swojej roli filmowej – wystąpiło w bijącym rekordy popularności serialu „Święty” z Rogerem Moore’m w roli głównej. Biały kolor i czarne wnętrze prezentowanego, to dokładnie taka konfiguracja, jaką śledzić mogliśmy na ekranach telewizorów. Egzemplarz z Częstochowy został gruntownie odrestaurowany, dzięki czemu może jeździć, wyglądać i cieszyć jak nowy.
Czytaj dalej Volvo 1800S 1967 – 220000 PLN – Częstochowa

Volvo V70 2000 – SPRZEDANE

Volvo V70 pierwszej generacji debiutowało pod koniec 1996 roku, zastępując odnoszące wiele sukcesów kombi modelu 850, dostępne od 1993 roku. Auto otrzymało wiele ulepszeń, zarówno pod kątem bezpieczeństwa, jak i wyposażenia czy stylistyki. Auto otrzymało nowe wnętrze i aerodynamiczny front nadwozia, choć zachowano charakterystyczną dla marki, pionową tylną szybę i wysoko poprowadzoną linię dachu. To zapewniło doskonałą uniwersalność i możliwości przewozowe. Dość powiedzieć, że pojemność przestrzeni bagażowej po złożeniu tylnych siedzeń rosła do 1,6 m³. Liczba wyprodukowanych sztuk to 319832 – niemało, choć ilość zadbanych egzemplarzy wciąż maleje. Ten egzemplarz ma świetny i nieczęsto spotykany na tych samochodach biały kolor i 18-calowe felgi. W takim wydaniu nikt z karawanem go nie pomyli.
Czytaj dalej Volvo V70 2000 – SPRZEDANE

Volvo 1800S 1964 – 210000 PLN – Poznań

Volvo 1800S najlepiej znają fani kultowego już serialu „Święty” z Rogerem Moorem w roli głównej. Volvo, znane z praktyczności, niezawodności i bezpieczeństwa, nigdy wcześniej w swej historii nie miało w ofercie samochodu sportowego ani auta typu gran turismo. Sytuacja zmieniła się dopiero na początku lat 60, wraz z debiutem modelu P1800, stylowego coupe, określanego w tamtych czasach mianem „szwedzkiego Ferrari”. Jego proporcje i charakterystyczny grill z kratką do złudzenia przypominały Ferrari 250GT z 1956 roku. Wyraźnie zaznaczone płetwy w tylnej części auta, były z kolei odzwierciedleniem silnych wpływów stylistycznych zza oceanu. Samochód został zaprojektowany przez młodego szwedzkiego stylistę Pelle Pettersona pod nadzorem legendarnego włoskiego mistrza wzornictwa Pietro Frua.
Czytaj dalej Volvo 1800S 1964 – 210000 PLN – Poznań

Volvo 240 1985 – 28900 PLN – Tarczyn

Volvo 240 nie bez powodu dorobiło się określenia Mercedes Północy. Ten wyjątkowy sedan łączy w sobie dobrze nam znane cechy szwedzkiej marki i charakterystyczną, kanciatą sylwetkę. Volvo 240 narodziło się jako wersja rozwojowa debiutującej w 1966 roku 140-tki, a w produkcji wytrwało aż do 1993 roku. Ta długowieczność związana była ze stale utrzymującym się popytem – konserwatywni klienci wybierali je równo często w Skandynawii, jak i za Oceanem. Dziś zadbany egzemplarz to zakup na długie lata – najlepszy wybór dla tych, którzy chcą kupić, jeździć i o nic się nie martwić. Ten egzemplarz jest bardzo dobrze utrzymany, ma niewysoki przebieg, a pod maską skrywa kultową i niezwykle wytrzymałą jednostkę benzynową (tak zwany „red block”).
Czytaj dalej Volvo 240 1985 – 28900 PLN – Tarczyn

Volvo 850 1994 – 22850 PLN – Warszawa

Volvo 850 – kanciaste jak trzeba, z płynnie zmieniającym biegi automatem, w pięknym wiśniowym kolorze. Model zaprezentowany został w 1991 roku i utrzymał się w produkcji do 1997, ze zmianami liftingowymi przeprowadzonymi w 1994 roku. Był to ostatni model Volvo zaprojektowany przez Jana Wilsgaarda, który pracował dla Volvo od 1950 roku. Było konserwatywne, ale też stworzone z większym naciskiem na sport i dynamikę. Otrzymało przedni napęd, nowoczesne zawieszenie i doskonały, 5-cylindrowy silnik własnego projektu Volvo. Wstęp już jest niezły, ale to auto, które zyskuje przy bliższym poznaniu. Jego najważniejsza zaleta to oferowany komfort jazdy i świetne, niezwykle ergonomiczne wnętrze. Już po eleganckim odgłosie zamykanych drzwi, uruchomieniu silnika i pierwszym przejechanym kilometrze zdaje się mówić: „Odpocznij, zrelaksuj się – przejedźmy się gdzieś dalej”. To auto solidne, dopracowane, z czasów, gdy nikt go nie mógł nazwać chińską zabawką.
Czytaj dalej Volvo 850 1994 – 22850 PLN – Warszawa

Volvo 240 GL 1986 – 15500 PLN – Zgierz

Volvo 240 to nieśmiertelna szwedzka cegła. To auto, które będąc w sprzedaży w latach 90-tych było żywym klasykiem, podobnie jak przykładowo Garbus dekadę wcześniej. Volvo zawsze wybierali Ci, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe i ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Przykładowo niemal przez dwie dekady 240-tką jeździł Ingvar Kamprad, założyciel firmy IKEA, którego przecież stać było na wybranie dowolnego samochodu na świecie. Jeżeli nie potrzebujesz nigdzie się spieszyć, poczujesz się w jego wnętrzu doskonale. Ma świetne i niezwykle ergonomiczne fotele, a jego silnik „red block” cechuje solidna pojemność i nadzwyczajna trwałość. Co ciekawe, w tym egzemplarzu trzy lata temu silnik zastąpiony został nowym, nieużywanym. W takim przypadku można mieć niemal pewność, że jest to auto gotowe nam towarzyszyć przez całe życie.
Czytaj dalej Volvo 240 GL 1986 – 15500 PLN – Zgierz

Volvo C70 Cabrio 2001 – SPRZEDANE

Volvo C70 Cabrio to szykowny, czteroosobowy kabriolet, zbudowany na platformie Volvo 850. Między 1997 a 2005 rokiem zbudowano ich około 50 tysięcy sztuk. Dziś już w ofercie szwedzkiej marki takiego samochodu nie znajdziemy. Oferuje nie tylko otwarty dach nad głową, ale też komfort, wysoką trwałość i bogate wyposażenie dodatkowe. Na pokładzie jest między innymi podgrzewana tylna szyba, awaryjnie wysuwany w razie dachowania pałąk bezpieczeństwa oraz automatycznie składany, materiałowy dach. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w doskonały, wzmocniony niskociśnieniową turbosprężarką pięciocylindrowy silnik, automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę i dwustrefową klimatyzację. Ma piękną kolorystykę, rozsądną cenę i skuteczne ogrzewanie, które pozwolą się cieszyć jazdą z otwartym dachem nawet przy temperaturze rzędu kilkunastu stopni Celsjusza.
Czytaj dalej Volvo C70 Cabrio 2001 – SPRZEDANE

Volvo V70 XC AWD Cross Country 1998 – SPRZEDANE

Volvo V70 XC AWD Cross Country to prekursor uterenowionych kombi. Wywodzi się wprost od Volvo 850 AWD, które debiutowało w 1996 roku i było pierwszym szwedzkim samochodem osobowym z napędem na 4 koła. Był to układ działający na podobnej zasadzie jak debiutujący dwa lata później Haldex, z przekładnią kątową, dołączanym w razie poślizgu napędem tylnej osi i blokadą mechanizmu różnicowego tylnych kół. V70 AWD pojawiło się już rok później, w 1997 roku. Klasyczne kształty cegły nieco tu wyoblono, poza tym popracowano nad detalami, by odróżnić nowy model od standardowego kombi V70. Auto otrzymało podwyższony o niecałe 3 cm prześwit, osłonę pod miską olejową, zmienione zderzaki, inny grill, inne relingi na dachu, czarną blendę wokół tylnej szyby z napisem Cross Country, a we wnętrzu dwutonową tapicerkę z łączoną skórą i materiałem oraz grubsze dywaniki, a także kokosową matę bagażnika. Tak przygotowany samochód miał nie tylko nowy styl, ale i nadawał się lepiej do eksploatacji w górskich terenach czy na wyprawy do lasu. Nasz egzemplarz wyposażony jest w benzynowy silnik 2,4 l z turbosprężarką, zapewniający mu świetną dynamikę. Ma świetne zestawienie kolorystyczne i gotowy jest do podjęcia nowych wyzwań.
Czytaj dalej Volvo V70 XC AWD Cross Country 1998 – SPRZEDANE

Volvo S70 1997 – 29500 PLN – Kielce

Volvo S70 pierwszej generacji było krokiem pomiędzy Volvo klasycznymi, a współczesnymi. Z jednej strony w sylwetce wciąż zawiera kultowe kanty, z drugiej oferuje już lepsze wyciszenie kabiny, przedni napęd i jakość prowadzenia, jakiej nie mogła zapewnić dawna generacja. Do tego pionierskie rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa, jak boczne poduszki. W teście zderzeniowym Euro NCAP w 1998 roku S70 uzyskał cztery na pięć gwiazdek, a w teście zderzenia bocznego samochód był najlepszy w swojej klasie dzięki systemowi SIPS. Dla wielu nawet dziś będzie to złoty kompromis, a po tym modelu ciężko będzie znaleźć jakiegokolwiek następcę. Miłośnicy silników wysokoprężnych nie mieli wówczas dużego wyboru – dostępna była jedna jednostka, 2,5 TDI z pięcioma cylindrami i turbosprężarką, rozwijająca moc 140 KM, zapożyczona z koncernu VAG. Silnik bardzo dobry, a w tym nadwoziu wrażenie robi z pewnością o wiele ciekawsze, niż jakiś oklepany Passat.
Czytaj dalej Volvo S70 1997 – 29500 PLN – Kielce