Volvo

Volvo S60 2005 – 26000 PLN – Nowy Sącz

Volvo S60 I debiutowało w 2000 roku. To ostatnie czystej krwi Volvo, zaprojektowane przed erą Forda na bazie skróconej płyty podłogowej P2, która wykorzystana była do budowy m.in. modelu S80 oraz V70 drugiej generacji. W połowie 2004 roku auto przeszło face lifting i właśnie takie auto oferuje Adept Cars, z niespotykanie niskim jak na Diesla przebiegiem 78 tys. km. Wysokoprężny, pięciocylindrowy silnik D5244T wersji D5 do 2005 roku oferował 163 KM i 340 NM. W tym egzemplarzu silnik spięty jest ze skrzynią manualną, co zważając na opinie o automatach Volvo z tego okresu, zdecydowanie może być poczytane jako zaleta. Na plus z pewnością jest też rozsądne spalanie tego auta i wyśmienity komfort przednich foteli. W trasie S60 sprawdzi się wyśmienicie.
Czytaj dalej Volvo S60 2005 – 26000 PLN – Nowy Sącz

Volvo 940 GLE 1991 – 35000 PLN – Raszyn

Volvo 940 to rozwinięcie serii 740, zachowujące wiele cech poprzednika. Oferowano je przez kilka lat równolegle z przednionapędowym modelem 850, lecz mimo to, wiele konserwatywnych klientów marki wybierało auto, które miało więcej kantów, silnik red block pod maską i tylny napęd. Nie miał tu znaczenia fakt, że auto zostało szybko potępione przez dziennikarzy jako archaiczne i nie idące z duchem czasu. To część prawdziwej szwedzkiej duszy, wciąż uwielbiana w Skandynawii i powszechnie używana, mimo statusu weterana. Ta miłość zazwyczaj wiąże się z wysokimi przebiegami tych samochodów dziś, ale czasami trafi się egzemplarz taki jak ten. Ma tylko 155 tys. km przebiegu i od nowości jest w jednych rękach. Jeżeli pamiętacie, jak w 1991 roku wyglądały polskie ulice, to wiecie jak wielką sensację stanowił wówczas nowy egzemplarz takiego Volvo.
Czytaj dalej Volvo 940 GLE 1991 – 35000 PLN – Raszyn

Volvo 850 R 1996 – 84900 PLN – Warszawa

Volvo 850 R (Racing) to następca modelu 850 T-5R. Swoją nazwę otrzymało w 1996 roku dla uczczenia rywalizacji firmy w serii wyścigowej WTCC. Był to ostatni rok produkcji modelu i zarazem jego najmocniejsza w historii wersja. Pięciocylindrowy silnik o oznaczeniu B5234T4 połączono z turbosprężarką Mitsubishi TD04HL-16T. W efekcie pierwsza setka jest tu dostępna już po 7,5 s, a prędkość maksymalna to 235 km/h. Nawet po blisko 30 latach to kanciaste kombi niejednego może zadziwić po starcie ze świateł. To absolutnie wyjątkowe i niepowtarzalne połączenie osiągów, kanapowej wygody i urody meblościanki.
Czytaj dalej Volvo 850 R 1996 – 84900 PLN – Warszawa

Volvo 144 1969 – 53000 PLN – Gaj

Wchodząc do salonu Volvo w 1969 roku wybór miałeś niezwykły, gdyż obok siebie stały samochody zdające się pochodzić z zupełnie różnych epok. Wciąż dostępny był Duett, produkowany od 1953 roku samochód użytkowy z nadwoziem typu van/kombi, spokrewniony z serią PV, choć zabudowany na ramie. Dalej stał model Amazon, niezwykle popularny, lecz stylistycznie zdający się być jeszcze w poprzedniej dekadzie. W tym towarzystwie Volvo 144 zdawało się być samochodem z innego świata. Nowoczesne, kanciate nadwozie to był nowy styl szwedzkiej marki, który niemal bez zmian dotrwał aż do lat 90. Na te samochody mówiono „cegła” nie tylko ze względu a wygląd, ale i na wytrzymałość. Mechanika samochodu była ewolucją tej zastosowanej w Amazonie czy P1800 i sprawdzała się znakomicie. Zresztą – znakomicie sprawdza się do dziś i będzie za kolejne dziesięciolecia, jeżeli dalej będzie utrzymywany w takim stanie. To jest czysta ekologia, a nie produkcja co 3 lata nowego samochodu i utylizacja starego.
Czytaj dalej Volvo 144 1969 – 53000 PLN – Gaj

Volvo V70 R 2004 – SPRZEDANE

Druga generacja Volvo V70 na rynek weszła w 2000 roku. Kombi oparte technicznie o model S60, otrzymało nadwozie brytyjskiego projektanta Petera Horbury’ego, który twierdził, że projekt połączył „przód Jaguara E-Type z tyłem furgonetki Ford Transit”. Naturalnie sportowe konotacje najlepiej zagrały tu w wersji V70 R, która zadebiutowała w 2003 roku. Był dostępny z układem napędu na wszystkie koła ze sprzęgłem Haldex i pięciocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,5 l i mocy 300 KM. Do tego znalazły się tu hamulce Brembo i zawieszenie aktywne z amortyzatorami opracowanymi przez firmę Öhlins. To świetny przykład samochodu, który jest o wiele szybszy, niż mogą pomyśleć osoby niewtajemniczone.
Czytaj dalej Volvo V70 R 2004 – SPRZEDANE

Volvo 1800S 1967 – 220000 PLN – Kraków

Volvo 1800S to piękny i stylowy klasyk, jedno z najbardziej niezapomnianych coupe lat 60. Jego doskonała sylwetka to dzieło Pelle Petterson’a, stworzona pod okiem włoskiego stylisty Pietro Frua. Model z literką „S” w nazwie oznacza, że opuścił on już bramy szwedzkiej fabryki w Göteborgu, w odróżnieniu on pierwszych egzemplarzy składanych przez Jensena w Wielkiej Brytanii. Choć wygląda niemal jak Ferrari, warto pamiętać, że dzięki pokrewieństwu układu jezdnego z modelem Amazon, jest to auto absolutnie bezproblemowe od strony serwisowej. Można nim podróżować wygodnie i stylowo, i mimo, że jest to konstrukcja sprzed ponad pół wieku, nic nie stoi na przeszkodzie, by jeździć nim i dziś. Ten egzemplarz przybył do Polski z USA i choć nie był nigdy poddawany kompleksowej renowacji, prezentuje się bardzo dobrze.
Czytaj dalej Volvo 1800S 1967 – 220000 PLN – Kraków

Volvo 240 1993 – 15000 PLN – Poznań

Volvo 240 to nieśmiertelna szwedzka cegła. To auto, które będąc w sprzedaży od 1974 do 1993 roku, było pod koniec produkcji już żywym klasykiem, podobnie jak przykładowo Garbus dekadę wcześniej. Volvo zawsze wybierali Ci, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe i ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Przykładowo niemal przez dwie dekady 240-tką jeździł Ingvar Kamprad, założyciel firmy IKEA, którego przecież stać było na wybranie dowolnego samochodu na świecie. A skoro jesteśmy przy firmie IKEA, nie ma drugiego samochodu, który pod tym sklepem wyglądał równie dobrze. Do transportu mebli też sprawdzi się znakomicie, ale wyłącznie w wersji kombi, która ma możliwość położenia tylnych foteli i naprawdę imponującej długości bagażnik. To auto, które nawet dziś, po ponad 30 latach od zakończenia produkcji, wciąż może spełniać doskonale funkcje użytkowe.
Czytaj dalej Volvo 240 1993 – 15000 PLN – Poznań

Volvo PV444 1956 – 39900 PLN – Zgierz

Volvo PV444 zaprezentowane zostało w 1944 roku, choć pierwsi nabywcy musieli poczekać do 1947 roku. Było to pierwsze masowo produkowane Volvo. Do 1958 roku udało się wytworzyć prawie 200 tys. egzemplarzy, a kolejny model – PV544, był tylko niewielką modernizacją modelu PV444. Mimo, że od początku zwracano uwagę na zachowawczą stylistykę, to nie to stanowło siłę marki. Niezrównana była wytrzymałość i odporność na trudy eksploatacji. Egzemplarz w ogłoszeniu pochodzi z 1956 roku, napędza go silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,4 l i mocy 44 KM, zestawiony z trzystopniową skrzynią manualną. Stan wygląda na obiecujący – w dużej mierze oryginalny, z naturalną patyną i śladami zużycia. Na ulicy z pewnością wzbudzi zainteresowanie, i niejednokrotnie w nim usłyszycie, że macie piękną Warszawę.
Czytaj dalej Volvo PV444 1956 – 39900 PLN – Zgierz

Volvo 1800ES 1972 – 220000 PLN – Gliwice

Jeżeli marzy Ci się dwudrzwiowy Shooting Brake o klasycznych kształtach nadwozia, to chyba nie ma bardziej stylowego rozwiązania niż Volvo 1800ES. Tak prezentuje się ostatnia odmiana kultowego modelu P1800. Ostateczny projekt został wybrany po zbudowaniu dwóch prototypów przez Sergio Coggiolę i Pietro Fruę. Oba włoskie prototypy uznano za zbyt futurystyczne i zamiast tego przyjęto propozycję wewnętrznego projektanta, Jana Wilsgaarda. Całkowicie przeszklona tylna klapa modelu ES stała się później charakterystyczna dla marki i wróciła po latach w modelach 480 i C30. Silnik ES generuje moc maksymalną 125 KM, i mimo, że to o 5 KM mniej niż miał poprzednio 1800E, dzięki bardziej korzystnemu przebiegowi krzywej mocy, osiągi samochodu na drodze uległy poprawie. 1800ES powstawał wyłącznie w latach modelowych 1972 i 1973, zbudowano ich łącznie 8077 sztuk. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany, dzięki czemu prezentuje się dziś wyjątkowo pięknie.
Czytaj dalej Volvo 1800ES 1972 – 220000 PLN – Gliwice

Volvo 144 Grand Luxe Automatic 1973 – SPRZEDANE

Bardzo lubimy lata 70. w motoryzacji, bo dają balans pomiędzy tym co odmienne, a tym co praktyczne i zdecydowanie nadaje się dziś do jazdy na długich dystansach. Takie właśnie jest nasze Volvo 144, a jego kolor pomarańczowy to prawdziwa kwintesencja tamtej epoki, czyli czysta radość z życia. Samochód jest w topowej wówczas wersji Grand Luxe Automatic, fabrykę opuścił w kolorze pomarańczowym, idealnie pasującym do epoki lat 70., lecz oferowanym wyłącznie przez dwa lata – w 1973 i 1974 roku. Jego dwulitrowy red block zasilany jest ówczesną nowością, czyli układem wtryskowym Bosch D-Jetronic, co dało mu przewagę 24 KM, zestawiając z wersją gaźnikową. Jakie jest na drodze? Volvo 144 to następca modelu Amazon, bazujący na jego trwałych i sprawdzonych rozwiązaniach mechanicznych, lecz z całkowicie nową sylwetką i aktualizacjami technicznymi, jak na przykład cztery hamuce tarczowe i alternator zamiast prądnicy. Otrzymał całkowicie nowe wnętrze, w tym także fotele, które do dziś służyć mogą za wzór ergonomii. To klasyk, ale wspaniale użyteczny. Tak jak Amazon wyróżniał się w latach 60., tak i dekadę później Volvo 144 było prymusem. Przełożyło się to na doskonałą sprzedaż, choć dziś egzemplarz zachowany tak jak ten, szczególnie w topowej wersji Grand Luxe, to prawdziwa rzadkość.
Czytaj dalej Volvo 144 Grand Luxe Automatic 1973 – SPRZEDANE