Rolls Royce Silver Spur III to model dostępny wyłącznie w latach produkcyjnych 1994 i 1995, zbudowano ich tylko 465 sztuk, przyczym z kierownicą po lewej stronie mowa o jednym z jedynie 289 egzemplarzy. Jest to następca modelu Silver Spur II, wyróżniający się dwiema poduszkami powietrznymi i charakterystycznymi felgami z malowanymi pierścieniami. To niemal 2,5 tony obłędnego brytyjskiego luksusu, ręcznie wykonane z najlepszych materiałów wnętrze oraz jednostka V8 o pojemności 6,75 l i mocy 304 koni mechanicznych. Ten egzemplarz przejechał dotąd zaledwie 15 tys. km i prezentuje się niemal tak, jak prawie 3 dekady temu, kiedy wyjeżdżał z fabryki.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Spur III 1996 – 249000 PLN – Dębe Wielkie
Rolls Royce
Rolls Royce Silver Spur Non Division Park Ward 1998 – 449000 PLN – Dębe Wielkie
Szybka dołożona między przednimi a tylnymi drzwiami tej limuzyny nie zostawia wątpliwości – to Rolls-Royce Silver Spur, który fabrycznie został przedłużony o 36 centymetrów dla uzyskania możliwie luksusowej przestrzeni wewnąrz. Ten egzemplarz to jeden z 6 przygotowanych na rynek japoński, jeden z 14 z kierownicą po lewej stronie i jednocześnie jeden z 20 w ogóle wyprodukowanych w wersji „Non Division”, czyi bez ścianki oddzielającej przestrzeń pasażerską od kabiny kierowcy. To jeden z najbardziej luksusowych samochodów na świecie końca XX wieku, przygotwany i skonfigurowany na specjalne zamówienie. Ten egzemplarz wyprodukowany był jako trzecia sztuka i do dziś prezentuje się wspaniale.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Spur Non Division Park Ward 1998 – 449000 PLN – Dębe Wielkie
Rolls Royce Silver Shadow 1976 – 215000 PLN – Kraków
Rolls-Royce Silver Shadow to luksusowa limuzyna i oznaka prestiżu. Brytyjska marka produkowała ten model w różnych wcieleniach od 1965 aż do 1980 roku. „Srebrny cień” stworzony został w odpowiedzi na potrzeby rynku, który zarzucał Rolls-Royce-owi nie nadążanie za innowacjami. Największą zmianą było nadwozie o konstrukcji samonośnej, dzięki której Silver Shadow stał się mniejszy od poprzednika, nie odejmując ani centymetra luksusowemu wnętrzu. Gdy dodać do tego hamulce tarczowe, niezależne tylne zawieszenie, wspaniały silnik V8 o mocy 191 KM sprzężony z automatyczną skrzynią Turbo Hydramatic 400 od General Motors, robi się naprawdę ciekawie. Charakterystyczną cechą Rolls-Royce’a Silver Shadow był także układ hydropneumatyczny z samopoziomującym się zawieszeniem licencjonowany przez Citroena, który wprowadził kulturę jazdy tego samochodu na najwyższy poziom.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Shadow 1976 – 215000 PLN – Kraków