Archiwum kategorii: Rolls Royce

Rolls Royce Silver Spur II 1991 – SPRZEDANY

Świetnej jakości skóra, dywany z owczej wełny, zapewniające pełną dyskrecję zasłonki w oknach, a na deser sylwetka legendarnej „Spirit of Ecstasy” na szczycie chromowanej atrapy chłodnicy, zdobiąca auta tej marki od 1909 roku. Tu nikt nie ma wątpliwości, że mamy do czynienia z luksusem najwyższej próby, w tym przypadku wzbogaconej o najnowsze zdobycze techniki przełomu lat 80-tych i 90-tych XX wieku. Rolls Royce Silver Spur II debiutował na targach we Frankfurcie w 1989 roku. Największe unowocześnienie drugiej generacji to system „Automatic Ride Control”, zapewniający w pełni automatyczną regulację amortyzatorów w czasie jazdy. Dodatkowo auto otrzymało system ABS i nowy układ wtryskowy Bosch MK-Motronic. Za napęd pozostała odpowiedzialna nieśmiertelna jednostka V8 o pojemności 6,75 l i mocy, która przez producenta tradycyjnie była określana jako „wystarczająca”.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Spur II 1991 – SPRZEDANY

Rolls Royce Silver Seraph 2003 – Krapkowice

Rolls Royce Silver Seraph to brytyjski luksus w najlepszym wydaniu napędzany niemieckim sercem BMW. Mariaż z jednostką V12 sprawił, że był to pierwszy Rolls Royce z 12 cylindrami pod maską od czasów modelu Phantom III z 1939 roku. Prace nad modelem Silver Seraph rozpoczęto pod koniec lat 80-tych, lecz finalnie w ofercie znajdował się on jedynie od 1998 do 2002 roku, stąd podana tutaj data 2003 to zapewne data pierwszej rejestracji. W końcu auto potrzebowało nieco czasu, by dopłynąć do Japonii, gdzie spędziło większość swojego życia. Co ciekawe, oryginalnie skonfigurowane zostało z kierownicą po lewej stronie – tak właśnie Japończycy postrzegają egzotykę europejskich aut i okazuje się, że nawet informacja o oryginalnie lewostronnym ruchu w Wielkiej Brytanii upodobań tych nie zmienia.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Seraph 2003 – Krapkowice

Rolls-Royce Silver Seraph 2000 – Krapkowice

Rolls Royce Silver Seraph to brytyjski luksus w najlepszym wydaniu, napędzany niemieckim sercem BMW. Mariaż z jednostką V12 sprawił, że był to pierwszy Rolls Royce z 12 cylindrami pod maską od czasów modelu Phantom III z 1939 roku. Prace nad modelem Silver Seraph rozpoczęto pod koniec lat 80-tych, lecz finalnie w ofercie znajdował się w latach 1998-2002 roku. Sprzedający podaje rok produkcji tego egzemplarza jako 2000, jednak pomarańczowe kierunkowskazy z przodu i tyłu oraz brak czujników parkowania w zderzakach wskazują na pierwszy okres produkcji (rok modelowy 1998 albo 1999). To bardzo ciekawe i unikatowe auto. Wyprodukowano jedynie 1382 egzemplarze, z czego kierownicę po lewej posiadało dokładnie 1013 sztuk. Każda z nich miała świetną skórę Conolly, ale za to żadna nie miała obrotomierza. To część filozofii, która czyni te auta absolutnie niepowtarzalnymi.
Czytaj dalej Rolls-Royce Silver Seraph 2000 – Krapkowice

Rolls Royce Flying Spur 1995 – SPRZEDANY

Rolls Royce Flying Spur to pierwszy model marki, w którym odnaleźć możemy turbosprężarkę. Jest to silnik, który zapożyczony został z Bentleya Turbo R, podobnie jak i zawieszenie, zaś reszt specyfikacji odpowiada modelowi Rolls Royce Silver Spur III na rok modelowy 1995. W planie zbudowanie było jedynie 50 egzemplarzy, choć produkcja zakończyła się ostatecznie na 134 sztukach. Co ciekawe, każdy z nich otrzymał numer egzemplarza na konsoli, i zawsze była to liczna z przedziału 1-50. Prezentowany numer 23 wyszedł trzykrotnie, choć tylko ten egzemplarz był w specyfikacji RHD. Samochód ma piękny czerwony kolor i beżową skórę, miał dotąd tylko dwóch właścicieli i przebył dystans 91 tysięcy mil. Licytowany jest bez ceny minimalnej, i choć prognoza przedaukcyjna opiewa na 30-40 tys. euro, sprzedany został za 16 tysięcy EUR.
Czytaj dalej Rolls Royce Flying Spur 1995 – SPRZEDANY

Rolls-Royce Silver Shadow 1973 – SPRZEDANY

Rolls-Royce Silver Shadow to luksusowa limuzyna i oznaka prestiżu. Brytyjska marka produkowała ten model w różnych wcieleniach od 1965 aż do 1980 roku. „Srebrny cień” stworzony został w odpowiedzi na potrzeby rynku, który zarzucał Rolls-Royce-owi nie nadążanie za innowacjami. Największą zmianą było nadwozie o konstrukcji samonośnej, dzięki której Silver Shadow stał się mniejszy od poprzednika, nie odejmując ani centymetra luksusowemu wnętrzu. Gdy dodać do tego hamulce tarczowe, niezależne tylne zawieszenie, wspaniały silnik V8 o mocy 191 KM sprzężony z automatyczną skrzynią Turbo Hydramatic 400 od General Motors, robi się naprawdę ciekawie. Charakterystyczną cechą Rolls-Roycea Silver Shadow był także układ hydropneumatyczny z samopoziomującym się zawieszeniem licencjonowany przez Citroena, który wprowadził kulturę jazdy tego samochodu na najwyższy poziom. Pierwsza seria Rolls-Royce Silver Shadow produkowana była od 1965 do 1976 roku i właśnie taki egzemplarz mamy przyjemność prezentować w ogłoszeniu. A opis ten można byłoby zakończyć hasłem reklamowym: „podaruj sobie odrobinę luksusu”, gdyby nie to, że „odrobina” okazała się być w tym przypadku całkiem spora.
Czytaj dalej Rolls-Royce Silver Shadow 1973 – SPRZEDANY

Rolls Royce Silver Shadow LWB 1970 – SPRZEDANY

Rolls i Royce. Dwa nazwiska, które od ponad stu lat są synonimem luksusu i precyzji. Jakość pojazdów, które konstruowali ci dwaj dżentelmeni stworzyła markę, która do dziś jest inwestycją podobną do lokat w dzieła sztuki. Rolls-Royce jest samochodem wiecznym. Nawet stuletnie egzemplarze zazwyczaj trudno zaliczyć do motoryzacyjnych emerytów, wciąż potrafią uświetnić najbardziej oficjalne i uroczyste spotkania bardzo ważnych osobistości (VIP). Rolls Royce Silver Shadow jest autem stosunkowo młodym, chociaż już należy do aut zabytkowych. W latach 60-tych był rewolucją w firmie. Zrywał z majestatycznymi liniami Phantom’ów i Silver Cloud’ów, pozostając jednak wytwornym. Również od strony technicznej był godny podziwu – samonośna konstrukcja, hydropneumatyczne zawieszenie na licencji Citroena, hamulce tarczowe, automatyczna skrzynia biegów, gładko pracujące V8 – to wszystko doskonale sprawdza się do dziś, gwarantując wyjątkowe doznania dla kierowcy i pasażerów.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Shadow LWB 1970 – SPRZEDANY

Rolls Royce Silver Shadow II 1977 – 75000 PLN – Szwecja

Rolls Royce Silver Shadow II pojawił się na rynku w 1977 roku i można zaryzykować stwierdzenie, że znacznie wyprzedzał rozwiązaniami swoje czasy. Zachwycał przepychem, komfortem podróżowania i klasyczną linią, a prawie siedmiolitrowe V8 pod jego maską robiło wrażenie. Zaprojektowany ze smakiem, złożony z najwyższej jakości materiałów, z miękkim, płynącym zawieszeniem i pomrukiem prawdziwej potęgi spod długiej maski, wyznaczał status posiadacza i nie wstyd było zajechać nim na „salony”. Okaz wystawiony na sprzedaż pierwsze 14 lat spędził w Arabii Saudyjskiej, a aktualnie znajduje się w Szwecji. Jest w oryginalnym stanie, z niewielkim przebiegiem 87000 km i bogatą dokumentacją. Rolls Royce Silver Shadow II to oferta dla ludzi ceniących sobie kunszt brytyjskiej marki w jednym z najlepszych wydań.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Shadow II 1977 – 75000 PLN – Szwecja

Rolls Royce Silver Shadow 1976 – 60000 PLN – Jelenia Góra

Rolls Royce Silver Shadow na rynku pojawił się w połowie lat 60-tych, kompletnie szokując przeraźliwie bogatych i konserwatywnych klientów marki. Był wręcz niestosownie nowoczesny, odpowiednio komfortowy, wykonany świetnie i z doskonałych materiałów. Odnajdziemy w nim samonośne nadwozie, hamulce tarczowe, niezależne zawieszenie wszystkich kół i wreszcie rewolucyjny układ hydrauliczny na licencji Citroena, odpowiedzialny za sterowanie hamulcami i wysokością zawieszenia. Cały ten zestaw był dostępny za połowę ceny RR Phantom’a, co uczyniło z nowego modelu hit sprzedaży, na poziomie 16717 egzemplarzy stworzonych do 1977 roku. Z czasem wiele z nich popadło w niełaskę, jednak ten przedstawiciel brytyjskiej arystokracji około 10 lat temu poddany został kompleksowej renowacji, która w pełni przywróciła jego blask. Jazda taką limuzyna to sama przyjemność.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Shadow 1976 – 60000 PLN – Jelenia Góra

Rolls-Royce Corniche 1972 – SPRZEDANY

Rolls-Royce Corniche to dwudrzwiowy następca modelu Silver Shadow, napędzany 6,7-litrową jednostką V8, która pozwalała mu osiągnąć prędkość bliską 200 km/h. „Nazwa Corniche została wybrana dla najnowszego modelu nadwozia, ponieważ symbolizuje wyższą prędkość przelotową i zdolności do pokonywania większych odległości przy minimalnym zmęczeniu dla kierowcy i pasażerów.” pisał o nim Rolls-Royce. Na aukcji wystawiony został egzemplarz należący do Jamesa May’a. Były prowadzący Top Gear, a obecnie The Grand Tour, okazał się być uczulony na wspaniałe skórzane wnętrze Corniche’a. James jest zafascynowany tym modelem od lat ’80, kiedy to jadąc przez miasto zatrzymał się wpuszczając przed siebie kobietę w srebrno-szarym Corniche’u. Ona zaś podziękowała mu machając ręką w jedwabnej rękawiczce, „perfekcyjny moment, mógłby być jeszcze wspanialszy tylko gdyby ona paliła Sobranie’y w bakelicie z cygaretki zrobionej z kości słoniowej. Od tamtej chwili, zawsze chciałem mieć tego Rolls-Royce’a.” wspomina May. Corniche utrzymany jest w doskonałym stanie, z pełną historią, i wyceniony został na 25 000 – 30 000 funtów, czyli 120 000 – 150 000 złotych. Sprzedany powyżej szacowanej ceny za 41 400 funtów.
Czytaj dalej Rolls-Royce Corniche 1972 – SPRZEDANY

Rolls Royce Silver Cloud I Estate 1959 – SPRZEDANY

Odkąd powstał Rolls Royce, dla jego zamożnych klientów był podstawą do zamawiania indywidualnych nadwozi, nie tylko limuzyn i kabrioletów, ale i tzw. „shooting brakes”, luksusowych kombi przydatnych na polowaniach. Tę tradycję kontynuował do późnych lat 50-tych londyński specjalista H.J. Mulliner’a, którego tym razem wspomógł Harold Radford. Rolls Royce Silver Cloud I Estate powstał w czterech bogato wyposażonych egzemplarzach, z których dwa oparto na podwoziu standardowym, a kolejne dwa otrzymały długi rozstaw osi. Dolna część nadwozia w dużej mierze pozostała niezmieniona, jednak góra została rozciągnięta i powiększona ku tyłowi pojazdu, tworząc przestrzeń bagażową charakterystyczną dla nadwozia „shooting brake”. Tylna klapa podzielona została na dwie części, mocowane w górnej i dolnej części karoserii. Okaz wystawiony na aukcji trafił jako nowy do USA, do właściciela który wykorzystywał go do regularnych podróży po całej Ameryce Północnej. To wersja z krótkim rozstawem osi i kierownicą oryginalnie umieszczoną z lewej strony, skompletowana na indywidualne zamówienie. Na wyposażeniu posiada składany dach z owiewką, klimatyzację, fabryczne radio 202R, światła pozycyjne Marchal’a i wieszaki na ubrania. Tylne fotele są składane na płasko, by zmieścić bagaż do sześciu stóp długości. W ostatnim czasie, po gruntownej, trwającej 18 miesięcy renowacji, Royce otrzymał kolor Velvet Green, skórzane wnętrze Parchment i wełniane dywaniki. Prezentuje się olśniewająco, a sprzedany został za imponujące 583 tys. USD (ok. 2,4 mln USD).
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Cloud I Estate 1959 – SPRZEDANY