Rolls Royce

Rolls Royce Silver Seraph II 1999 – 159900 PLN – Białystok

Rolls Royce Silver Seraph II łączył dwa światy. Z jednej strony smak brytyjskiego rzemiosła, a z drugiej niemiecka precyzja w postaci majestatycznego silnika V12. Wcześniej były tu wyłącznie silnik V8, a nowe cylindry i możliwości to podarunek od nowego właściciela marki, którym zostało BMW. Pojemność 5,4 l i moc 326 KM wcale nie wydaje się przypadkowa – tak, to jednostka z BMW 750i E38. Rolls Royce zaoferować mógł jednak coś więcej, niż topowa limuzyna z Monachium. Jedenaście bydlęcych skór Connolly zostało po mistrzowsku połączonych podwójnymi szwami, tworząc wyjątkową atmosferę i zapach we wnętrzu, a osłona chłodnicy uwieńczona figurką Spirit of Ecstasy nie pozostawia wątpliwości co do pochodzenia i klasy pojazdu. Prowadzenie tego mierzącego 5,4 m długości i ważącego 2400 kg kolosa to wyjątkowa przyjemność. Silver Seraph był produkowany tylko przez cztery lata (od 1998 do 2002 roku) i wyprodukowano zaledwie 1570 egzemplarzy.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Seraph II 1999 – 159900 PLN – Białystok

Rolls-Royce Merlin by John Dodd 1972 – UK

Na początku lat 70. ekscentryczny Anglik – John Dodd, stworzył domowej roboty monstrum, którego źródłem zasilania był 27-litrowy silnik Rolls-Royce Merlin. Jednostka o nazwie Merlin to legenda Rolls-Royce’a. Przez lata napędzała najlepsze myśliwce wojskowe, w tym takie maszyny jak Supermarine Spitfire i Hawker Hurricane. Jego pierwowzorem był projekt Paula Jamesona, wykorzystujący silnik V12 Rolls Royce Meteor, pochodzący z czołgu.
Dodd, jako ekspert od skrzyń biegów, pomógł w przeniesieniu napędu na koła. Projekt jednak spłonął, a John Dodd przejął jezdne podwozie Rolls-Royce’a, które nie ucierpiało. Kiedy zaprojektowane przez Johna nadwozie z włókna szklanego było gotowe, ten ochoczo przystąpił do rejestracji samochodu jako Rolls-Royce. Rolls-Royce jednak zawsze zaciekle bronił wizerunku swojej słynnej osłony chłodnicy i emblematu Spirit of Ecstasy. Legenda głosi, że Dodd wybrał się w podróż do Niemiec i przemknął obok niemieckiego barona prowadzącego Porsche. Baron zadzwonił do Rolls-Royce’a, aby zapytać o jego „nowy model” – a wkrótce potem Dodd został wezwany do Sądu Najwyższego za naruszenie znaku towarowego. Według Classic Driver, Dodd sam dzwonił do Rolls-Royce podając się za klienta, który chciał kupić samochód. Ostatecznie Dodd przegrał sprawę. Udało mu się jednak zatrzymać „Bestię”, która wkrótce otrzymała zastępczą osłonę chłodnicy z jego inicjałami. Wyposażony w silnik pozbawiony sprężarki mechanicznej samochód został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa w 1977 roku, osiągając maksymalną prędkość 183 mil na godzinę i stając się wówczas najmocniejszym samochodem drogowym na świecie.

Czytaj dalej Rolls-Royce Merlin by John Dodd 1972 – UK

Rolls Royce 25/30 Hooper Sports Saloon 1936 – SPRZEDANY

Rolls Royce to synonim luksusu, firma z blisko 120-letnią tradycją, słynąca z najwyższej jakości materiałów i wykonanania. Rolls-Royce 25/30 powstawał w latach 1936-38, wyposażony został w 6-cylindrowy, górnozaworowy silnik o pojemności zwiększonej do 4,3 l względem poprzednika (20/25) oraz czterobiegową skrzynię z synchronizacją na dwóch wyższych przełożeniach. Podwozie wyposażono w sztywne osie zawieszone na półeliptycznych sprężynach z hydraulicznymi amortyzatorami, a hamowanie odbywa się na wszystkich czterech kołach i jest wspomagane przez mechanizm serwo. Charakterystycznym elementem jest ogromna atrapa chłodnicy z pionowymi żaluzjami, a kształt reszty nadwozia zależał od firmy karosującej, która tworzyła nadwozie. W tym wypadku był to Hooper & Co z Londynu, firma której korzenie sięgają początku XIX wieku i którą powszechnie nazywano „The King of Coachbuilders”. Nadwozie to „sport saloon”, czyli według ówczesnej nomenklatury – przewidziane do prowadzenia bez szofera, nie wyposażone w ścianę oddzielającą przestrzeń pasażerską od miejsca kierowcy.
Czytaj dalej Rolls Royce 25/30 Hooper Sports Saloon 1936 – SPRZEDANY

Rolls Royce Silver Spur 1984 – 95000 PLN – Suchedniów

Każdy naród tworzył samochody, w którym odnajdziemy cechy obecne tylko tam i nigdzie indziej. Jeżeli wyobrażanie sobie limuzynę dla brytyjskiego lorda, nie będzie bardziej odpowiedniej niż pojazd marki Rolls Royce. Sprzedawany powinien być w komplecie z parkiem i pałacem, bo właśnie w takim otoczeniu prezentować się będzie najbardziej odpowiednio. Również we wnętrzu panuje klimat niczym w angielskim salonie. Dużo drewna, świetna skóra Connolly, niepowtarzalny zapach, fantastycznie komfortowe zawieszenie hydropneumatyczne i na deser kierownica, która nie stawia abolutnie żadnego oporu, wspomagając z siłą charakterystyczną chyba tylko dla amerykańskich krążowników i Fiata Punto w trybie „City”. Rolls Royce Silver Spur to wersja z wydłużonym rozstawem osi, technicznie odpowiednik modelu Silver Spirit. Budowany był w latach 1980-2000, przy czym egzemplarz z roku 1984 to przedstawiciel pierwszej serii produkcyjnej. Samochód sprowadzony został ze Szwajcarii, przeszedł odpowiednie prace serwisowe i zdaje się być w dobrym stanie, a to zawsze jest podstawą do satysfakcji z użytkowania tego krążownika.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Spur 1984 – 95000 PLN – Suchedniów

Rolls Royce Silver Shadow 1974 – SPRZEDANY

Silver Shadow wystawiony na aukcji został po raz pierwszy zarejestrowany na drogach Wielkiej Brytanii w czerwcu 1974 roku. W 1979 jego właścicielem został słynny lider zespołu Queen Freedie Mercury, i posiadał go aż do śmierci. Chociaż Freddie nigdy nie posiadał prawa jazdy, w czasie rozkwitu zespołu Queen woził go w nim szofer. Do samochodu dołączona jest dokumentacja, który zawiera nazwisko Mercury na szeregu różnych faktur. Co ciekawe, na większości dokumentów widnieje nazwisko Mary Austin, byłej partnerki Mercury’ego. Po odejściu Freddiego w listopadzie 1991 roku Silver Shadow użytkowała siostra piosenkarza, Kashmir Cooke. Rolls-Royce Silver Shadow w fabrycznym zestawieniu kolorów Silver Chalice z niebieskim wnętrzem i z V8 pod maską może z łatwością obdarzyć następnego właściciela takim samym luksusem, jakim cieszył się w trasie Freddie Mercury. Cały dochód ze sprzedaży samochodu, czyli 286250 funtów szterlingów (około półtora miliona złotych) trafił do Superhumans Center, organizacji charytatywnej mającej na celu pomoc na Ukrainie.
Czytaj dalej Rolls Royce Silver Shadow 1974 – SPRZEDANY