Archiwum kategorii: Mazda

Mazda Cosmo Sport 1967 – SPRZEDANA

Mazda Cosmo to niesamowity, kosmiczny wręcz twór japońskiej marki, która w tym roku obchodzi setne urodziny. Design, rozwiązania, pierwszy na świecie dwurotorowy silnik Wankla, to był popis możliwości japońskiej firmy. Niebanalny był także chrzest bojowy niezwykłego modelu. W 1968 roku śnieżnobiałe Mazdy Cosmo Sport za namową inżynierów stanęły do morderczej próby, 84-godzinnego maratonu drogowego na legendarnym torze Nürburgring. Praktycznie seryjny samochód ukończył wyścig na czwartym miejscu i żarty się skończyły. Silnik o pojemności niecałego litra, który produkował aż 110 KM, pokazał wszystkim klasę. Mazda Cosmo Sport nie była samochodem masowym, miała raczej zwracać uwagę. Biorąc pod uwagę fakt, że od maja 1967 roku do września 1972 roku ręcznie zbudowano zaledwie 1519 sztuk, dziś Cosmo Sport 110 jest bardzo pożądanym i unikatowym modelem kolekcjonerskim. Cosmo pierwszej serii, czyli L10A, prezentowana na aukcji, to jedna z około 300 wyprodukowanych sztuk. Przeszła pełną renowację, którą zlecił obecny właściciel. Aukcja przeprowadzona bez ceny minimalnej zaowocowała sprzedażą za 128800 dolarów (prawie pół miliona złotych), czyli znacznie powyżej przedaucyjnej wyceny.
Czytaj dalej Mazda Cosmo Sport 1967 – SPRZEDANA

Mazda RX-7 Spirit R FD3S 2002 – 140000 PLN – Poznań

RX-7 generacji FD to pełnokrwisty i bezkompromisowy sportowiec, i bez wątpienia jedno z piękniejszych aut wyprodukowanych w Kraju Kwitnącej Wiśni. Mazda RX-7 Spirit R FD3S to finalna odsłona trzeciej, ostatniej generacji kultowego sportowca Mazdy, wyposażonego w silnik rotacyjny. Od 1996 roku RX-7 nie był już dostępny w Europie, lecz jego ewolucja trwała o kilka lat dłużej i miała bardzo ciekawą historię. Limitowana do 1500 sztuk i dostępna wyłącznie na rynku japońskim edycja Spirit R powstała na zakończenie produkcji modelu i oferowała wszystko, co producent z Hiroszimy miał najlepszego. Z najistotniejszych spraw znacząco poprawiony został system chłodzenia, przeprojektowano przedni zderzak auta i dzięki temu możliwe było zastosowanie większych chłodnic. Wersja Spirit R charakteryzuje się wieloma drobnymi smaczkami, które składają się na bardzo spójną i przepiękną całość. Jest to prawdziwy kąsek, niezwykle trudny do zdobycia w oryginalnym stanie, o dużej i wciąż rosnącej wartości kolekcjonerskiej.
Czytaj dalej Mazda RX-7 Spirit R FD3S 2002 – 140000 PLN – Poznań

Mazda RX-7 FB 1985 – 49990 PLN – Warszawa

Sportowa, lekka, idealnie wyważona, kręcąca się chętnie, wysoko i śpiewnie. Taka jest cała seria RX, czyli „Rotary eXperimental”. Rodziła się w Hiroszimie w drugiej połowie lat 70-tych. Dwukomorowy silnik Wankla zapewnił jej odmienność i wyjątkowość. Historia sportowych sukcesów zdawała się nie mieć końca… RX-7 zwyciężyła w 1981 roku w klasie w 24-godzinnym wyścigu Spa, ukończyła słynny Le Mans, uczestniczyła w rajdowych mistrzostwach świata Grupy B i zapewniła dwa tytuły w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1980 i 81 roku. W Stanach Zjednoczonych RX-7 zwyciężyła ponad 100 razy na przestrzeni 12 lat startów w zawodach IMSA oraz wygrała w klasie GTU w 1979 roku 24-godzinny wyścig na torze Daytona. Naklejka po tym pamiętnym wydarzeniu znajduje się wciąż na szybie prezentowanego egzemplarza. Ta Mazda RX-7 FB urzeka wypieszczonym, oryginalnym stanem zachowania, pięknym burgundowym wnętrzem, a także takimi detalami, jak sportowe kolektory, kultowe felgi Ronal Turbo czy radio z equalizerem.
Czytaj dalej Mazda RX-7 FB 1985 – 49990 PLN – Warszawa

Mazda RX-8 2005 – SPRZEDANA

Silnik Wankla to nie był wynalazek Mazdy, lecz z pewnością to właśnie japońska firma włożyła najwięcej sił w dopracowanie tej technologii, konstruując najlepszy silnik z wirującymi tłokami w historii. Rozpoczęło się od modelu Cosmo Sport w 1967 roku, dekadę później firma została jedynym producentem wciąż rozwijającym tę technologię, wprowadzając kolejne ewolucje w modelach RX-7 i finalnie RX-8, który w produkcji dotrwał do 2012 roku. Ponad 2 miliony wyprodukowanych jednostek, zwycięstwo w Le Mans i szereg innych sportowych sukcesów pozwoliły udowodnić, że tłok nie zawsze musi poruszać się „w górę i w dół”. Oczywistymi korzyściami była niższa masa, mniej wibracji i wysoka sprawność – w prezentowanym przypadku udało się osiągnąć 192 konie mechaniczne z pojemności zaledwie 1,3 l. Mazda RX-8 to już kultowy samochód. Główna zaleta to czysto sportowa dusza. Niski środek ciężkości, szeroko rozstawione koła, idealny rozkład mas. Sam Jeremy Clarkson w Top Gear zachwycał się fantastycznym prowadzeniem samochodu. Mazda ma ciekawą sylwetkę z interesująco rozwiązanymi dodatkowymi drzwiami, ułatwiającymi dostanie się na tylną kanapę. Właściciele RXów mogą godzinami opowiadać o tym modelu i nie można się im dziwić – auto jest inne niż wszystkie, ciekawe i nieszablonowe. Ten egzemplarz najwyższej wersji wyposażenia Revolution, z minimalnym przebiegiem, jest jednym z najciekawszych, jakie można odnaleźć na polskim rynku.
Czytaj dalej Mazda RX-8 2005 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 NB 2003 – 19900 PLN – Kobyłka

Mazda MX-5 NB w kolorze bordowym, z jasnym skórzanym wnętrzem, zdecydowanie przykuwa spojrzenia. Wnętrze tego egzemplarza wygląda świetnie nie tylko dzięki jasnobeżowej tapicerce. Kierownica, rączka ręcznego i gałka zmiany biegów to fantastyczne dodatki, które wykonane zostały tu z drewna. Środek wygląda jak w serii Miracle z 2000 roku, choć 3 lata później na wyposażeniu znalazła się już poduszka powietrzna. Oczywiście taki roadster to radość nie tylko dla oczu. Zgrabne nadwozie jest tu nie mniej istotne, niż rewelacyjne zachowanie na drodze. To czystej krwi samochód sportowy, doskonale wyważony, lekki, żwawy, szczególnie przekonujący w mocniejszej wersji z silnikiem 1.8 l i 6-stopniową skrzynią biegów.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NB 2003 – 19900 PLN – Kobyłka

Mazda RX-7 Turbo Cabrio FC 1991 – 44444 PLN – Starachowice

Mazda RX-7 Cabrio generacji FC zadebiutowała w 1988 roku i była jedynym kabrioletem wśród wszystkich generacji japońskiego samochodu sportowego z silnikiem Wankla. Ba, jest to pierwszy otwarty samochód z Wanklem od czasów NSU Spider… i zarazem ostatni. O ile poprzednik generacji FC był czysto sportowym autem, tutaj środek ciężkości przeniesiono w stronę bardziej luksusowego „gran turismo”. Dopracowany układ kierowniczy, całkowicie nowy projekt zawieszenia z aktywnie kontrolowaną siłą tłumienia i systemem pasywnie skrętnych kół tylnych, wzmocnione hamulce (to pierwszy japoński samochód z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu) czy wreszcie sprężarka twin-scroll w turbodoładowanej wersji, złożyły się na obraz cięższego, ale i o wiele bardziej dojrzałego auta. Ktokolwiek kocha podróżować z otwartym dachem, ale nie lubi wibracji tradycyjnych silników tłokowych, będzie tu wniebowzięty.
Czytaj dalej Mazda RX-7 Turbo Cabrio FC 1991 – 44444 PLN – Starachowice

Mazda RX-8 40th Anniversary 2008 – SPRZEDANA

Wersje rzadkie, specjalne i limitowane zawsze są najlepszym wyborem, jeżeli zależy nam na uwadze innych miłośników modelu i rosnącej z czasem wartości kolekcjonerskiej. Mazda RX-8 40th Anniversary to wersja zbudowana z okazji 40-lecia pierwszego sportowego samochodu Mazdy z dwurotorowym silnikiem Wankla, czyli modelu Cosmo 110S. Nawiązując do filigranowego przodka, we wnętrzu zastosowano dwukolorową tapicerkę, wykonaną z połączenia jasnych środków z Alcantary z czarnymi, skórzanymi boczkami. Specjalnie opracowany został również nowy wzór 10-ramiennych, 18 calowych felg. Auta dostępne były w trzech kolorach, a jej specyfikacje delikatnie zróżnicowano, w zależności od docelowych rynków. Co ciekawe, 40th Anniversary mozna było zamówić również w Polsce, i z takim właśnie egzemplarzem mamy do czynienia w tym ogłoszeniu. Samochód z niewielkim przebiegiem, dopieszczny jak to tylko możliwe, czeka na nowego właściciela we Warszawie.
Czytaj dalej Mazda RX-8 40th Anniversary 2008 – SPRZEDANA

Mazda Xedos 9 1995 – 49999 PLN – Warszawa

Skąd się w ogóle wziął Xedos 9 w gamie Mazdy? Marzeniem Mazdy było stworzenie na początku lat dziewięćdziesiątych (dokładnie 1992 r.) marki samochodów premium o nazwie Amati. Miała to być konkurencja dla marek premium typu Lexus, Infiniti, Acura. W początkowej gamie miały być sprzedawane trzy modele, w tym Amati 300 (Xedos 6), Eunos Cosmo oraz Amati 500 (występujący ostatecznie pod nazwą Xedos 9/Eunos 800/Mazda Millenia). Te zamiary były częścią polityki późnych lat osiemdziesiątych, obejmującej m.in. stworzenie przez Mazdę marek Autozam, Eunos oraz efini. Jednakże połączenie niesatysfakcjonującej sprzedaży tych modeli od początku ich pojawienia się w ofercie i wysokie koszty wytworzenia oraz kryzys, który bardzo dotknął Mazdę, w efekcie doprowadziły do zmiany planów i pogrzebania projektu powstania marki Amati. Zamiast oferowania tych trzech modeli pod osobną marką Amati i w osobnych, dedykowanych salonach, padła decyzja nadania im nazwy Mazda i sprzedaż przez wybranych dealerów Mazdy. Warto wspomnieć, że najwyższym planowanym modelem był czwarty samochód, Amati 1000 (Mazda Sentia) z czterolitrowym silnikiem W12, wyposażonym w aluminiowy blok oraz elementy magnezowe oraz ceramiczne. Cóż, podsumowując, mamy choć to szczęście, że nawet dziś istnieje fascynująca możliwość jeżdżenia Xedosem 6, Xedosem 9 lub Cosmo. Każdy z nich jest zupełnie unikalnym samochodem, nie bez powodu wielbionym przez posiadaczy.
Czytaj dalej Mazda Xedos 9 1995 – 49999 PLN – Warszawa

Mazda 626 Coupe GD 1991 – 17999 PLN – Gryfino

Mazda 626 GD to trzecia generacja kultowego samochodu z Kraju Kwitnącej Wiśni, na rodzimym rynku zwana Mazda Capella. Styl nadwozia GD mocno przypominał poprzednika – GC, w myśl zasady, że skoro coś jest dobre, to po co to zmieniać – tym bardziej, że linię zewnętrzną poprzednika narysował sam Giorgetto Giugiaro. Styliści zaokrąglili karoserię, GD występowała w wersjach nadwozia coupe, sedan, liftback i po raz pierwszy kombi. Mazda 626 Coupe GD szczególnie może spodobać się stylistycznie dzięki poszerzeniom nadkoli, przywołującym te zastosowane w Lancii Delta Integrale czy BMW M3 E30. Samochód jednak aż tak sportowych aspiracji nie miał. Największym silnikiem była jednostka o objętości skokowej 2,2 l z 3 zaworami na cylinder, o mocy 115 KM, którą odnajdziemy pod maską również tego egzemplarza. Mazda 626 zachowana w świetnym i co najważniejsze oryginalnym stanie, bez korozji, to dziś rzecz, którą warto docenić.
Czytaj dalej Mazda 626 Coupe GD 1991 – 17999 PLN – Gryfino

Mazda MX-5 NBFL 2000 – SPRZEDANA

Mechanizm różnicowy typu LSD Torsen (szpera), fabrycznie montowane amortyzatory Bilstein, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów i najmocniejsza, 146-konna odmiana silnika 1,8 l. Tak pokrótce wygląda specyfikacja Mazda MX-5 NBFL w poszukiwanej wersji Sportive. Składając to z lekkim i idealnie wyważonym nadwoziem, tylnym napędem i otwartym dachem nad głową składa nam się to obraz idealnego sportowego samochodu z epoki, kiedy nie ilość koni mechanicznych była najważniejsza. O ileż przyjemniejsze jest takie rozwiązanie, niż 500 koni mechanicznych w 2,5 tonowym SUVie wie każdy, kto kiedyś próbował. Są tacy, którzy twierdzą, że do dziś nie wymyślono niczego lepszego niż MX-5 😉 Ten egzemplarz ma ciekawy kolor, skórzane wnętrze z podgrzewanymi fotelami i nie ma korozji, co w przypadku MX-5 przy zakupie powinno być zawsze sprawą kluczową.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NBFL 2000 – SPRZEDANA