Archiwum kategorii: Mazda

Mazda 626 Coupe GD 1991 – 17999 PLN – Gryfino

Mazda 626 GD to trzecia generacja kultowego samochodu z Kraju Kwitnącej Wiśni, na rodzimym rynku zwana Mazda Capella. Styl nadwozia GD mocno przypominał poprzednika – GC, w myśl zasady, że skoro coś jest dobre, to po co to zmieniać – tym bardziej, że linię zewnętrzną poprzednika narysował sam Giorgetto Giugiaro. Styliści zaokrąglili karoserię, GD występowała w wersjach nadwozia coupe, sedan, liftback i po raz pierwszy kombi. Mazda 626 Coupe GD szczególnie może spodobać się stylistycznie dzięki poszerzeniom nadkoli, przywołującym te zastosowane w Lancii Delta Integrale czy BMW M3 E30. Samochód jednak aż tak sportowych aspiracji nie miał. Największym silnikiem była jednostka o objętości skokowej 2,2 l z 3 zaworami na cylinder, o mocy 115 KM, którą odnajdziemy pod maską również tego egzemplarza. Mazda 626 zachowana w świetnym i co najważniejsze oryginalnym stanie, bez korozji, to dziś rzecz, którą warto docenić.
Czytaj dalej Mazda 626 Coupe GD 1991 – 17999 PLN – Gryfino

Mazda RX-7 Spirit R FD3S 2002 – 140000 PLN – Poznań

RX-7 generacji FD to pełnokrwisty i bezkompromisowy sportowiec, i bez wątpienia jedno z piękniejszych aut wyprodukowanych w Kraju Kwitnącej Wiśni. Mazda RX-7 Spirit R FD3S to finalna odsłona trzeciej, ostatniej generacji kultowego sportowca Mazdy, wyposażonego w silnik rotacyjny. Od 1996 roku RX-7 nie był już dostępny w Europie, lecz jego ewolucja trwała o kilka lat dłużej i miała bardzo ciekawą historię. Limitowana do 1500 sztuk i dostępna wyłącznie na rynku japońskim edycja Spirit R powstała na zakończenie produkcji modelu i oferowała wszystko, co producent z Hiroszimy miał najlepszego. Z najistotniejszych spraw znacząco poprawiony został system chłodzenia, przeprojektowano przedni zderzak auta i dzięki temu możliwe było zastosowanie większych chłodnic. Wersja Spirit R charakteryzuje się wieloma drobnymi smaczkami, które składają się na bardzo spójną i przepiękną całość. Jest to prawdziwy kąsek, niezwykle trudny do zdobycia w oryginalnym stanie, o dużej i wciąż rosnącej wartości kolekcjonerskiej.
Czytaj dalej Mazda RX-7 Spirit R FD3S 2002 – 140000 PLN – Poznań

Mazda MX-5 NBFL 2000 – SPRZEDANA

Mechanizm różnicowy typu LSD Torsen (szpera), fabrycznie montowane amortyzatory Bilstein, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów i najmocniejsza, 146-konna odmiana silnika 1,8 l. Tak pokrótce wygląda specyfikacja Mazda MX-5 NBFL w poszukiwanej wersji Sportive. Składając to z lekkim i idealnie wyważonym nadwoziem, tylnym napędem i otwartym dachem nad głową składa nam się to obraz idealnego sportowego samochodu z epoki, kiedy nie ilość koni mechanicznych była najważniejsza. O ileż przyjemniejsze jest takie rozwiązanie, niż 500 koni mechanicznych w 2,5 tonowym SUVie wie każdy, kto kiedyś próbował. Są tacy, którzy twierdzą, że do dziś nie wymyślono niczego lepszego niż MX-5 😉 Ten egzemplarz ma ciekawy kolor, skórzane wnętrze z podgrzewanymi fotelami i nie ma korozji, co w przypadku MX-5 przy zakupie powinno być zawsze sprawą kluczową.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NBFL 2000 – SPRZEDANA

Mazda Cosmo Sport 1967 – USA

Mazda Cosmo to niesamowity, kosmiczny wręcz twór japońskiej marki, która w tym roku obchodzi setne urodziny. Design, rozwiązania, pierwszy na świecie dwurotorowy silnik Wankla, to był popis możliwości japońskiej firmy. Niebanalny był także chrzest bojowy niezwykłego modelu. W 1968 roku śnieżnobiałe Mazdy Cosmo Sport za namową inżynierów stanęły do morderczej próby, 84-godzinnego maratonu drogowego na legendarnym torze Nürburgring. Praktycznie seryjny samochód ukończył wyścig na czwartym miejscu i żarty się skończyły. Silnik o pojemności niecałego litra, który produkował aż 110 KM, pokazał wszystkim klasę. Mazda Cosmo Sport nie była samochodem masowym, miała raczej zwracać uwagę. Biorąc pod uwagę fakt, że od maja 1967 roku do września 1972 roku ręcznie zbudowano zaledwie 1519 sztuk, dziś Cosmo Sport 110 jest bardzo pożądanym i unikatowym modelem kolekcjonerskim. Cosmo pierwszej serii, czyli L10A, prezentowana na aukcji, to jedna z około 300 wyprodukowanych sztuk. Przeszła pełną renowację, którą zlecił obecny właściciel. Jesteśmy niezmiernie ciekawi wyniku aukcji, ponieważ przeprowadzona będzie bez ceny minimalnej.
Czytaj dalej Mazda Cosmo Sport 1967 – USA

Mazda RX-7 FB 1985 – 49990 PLN – Warszawa

Sportowa, lekka, idealnie wyważona, kręcąca się chętnie, wysoko i śpiewnie. Taka jest cała seria RX, czyli “Rotary eXperimental”. Rodziła się w Hiroszimie w drugiej połowie lat 70-tych. Dwukomorowy silnik Wankla zapewnił jej odmienność i wyjątkowość. Historia sportowych sukcesów zdawała się nie mieć końca… RX-7 zwyciężyła w 1981 roku w klasie w 24-godzinnym wyścigu Spa, ukończyła słynny Le Mans, uczestniczyła w rajdowych mistrzostwach świata Grupy B i zapewniła dwa tytuły w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1980 i 81 roku. W Stanach Zjednoczonych RX-7 zwyciężyła ponad 100 razy na przestrzeni 12 lat startów w zawodach IMSA oraz wygrała w klasie GTU w 1979 roku 24-godzinny wyścig na torze Daytona. Naklejka po tym pamiętnym wydarzeniu znajduje się wciąż na szybie prezentowanego egzemplarza. Ta Mazda RX-7 FB urzeka wypieszczonym, oryginalnym stanem zachowania, pięknym burgundowym wnętrzem, a także takimi detalami, jak sportowe kolektory, kultowe felgi Ronal Turbo czy radio z equalizerem.
Czytaj dalej Mazda RX-7 FB 1985 – 49990 PLN – Warszawa

Mazda RX-7 Turbo Cabrio FC 1989 – 49990 PLN – Warszawa

Wyszukać niebanalne, nietuzinkowe i wyjątkowe pod wieloma względami auto, to jedno. Ale doprowadzić je do pełnej perfekcji nie zważając na piętrzące się trudności i wyzwania, to rzecz zawsze godna podziwu. Mazda RX-7 Turbo Cabrio FC w niemal salonowym stanie to nie jest samochód, który spotkać możemy na każdym rogu ulicy. Ba, takie wozy częściej niż na drodze spotkać możemy w muzeum, ale tym bardziej jest to rzecz, którą warto docenić i schować do własnego garażu. Mazda RX-7 Cabrio generacji FC zadebiutowała w 1988 roku i była jedynym kabrioletem wśród wszystkich generacji japońskiego samochodu sportowego z silnikiem Wankla. Ba, jest to pierwszy otwarty samochód z Wanklem od czasów NSU Spider… i zarazem ostatni. O ile poprzednik generacji FC był czysto sportowym autem, tutaj środek ciężkości przeniesiono w stronę bardziej luksusowego “gran turismo”. Dopracowany układ kierowniczy, całkowicie nowy projekt zawieszenia z aktywnie kontrolowaną siłą tłumienia i systemem pasywnie skrętnych kół tylnych, wzmocnione hamulce (to pierwszy japoński samochód z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu) czy wreszcie sprężarka twin-scroll w turbodoładowanej wersji, złożyły się na obraz cięższego, ale i o wiele bardziej dojrzałego auta. Ktokolwiek kocha podróżować z otwartym dachem, ale nie lubi wibracji tradycyjnych silników tłokowych, będzie tu wniebowzięty.
Czytaj dalej Mazda RX-7 Turbo Cabrio FC 1989 – 49990 PLN – Warszawa

Mazda RX-8 2007 – SPRZEDANA

Silnik Wankla to nie był wynalazek Mazdy, lecz z pewnością to właśnie japońska firma włożyła najwięcej sił w dopracowanie tej technologii, konstruując najlepszy silnik z wirującymi tłokami w historii. Rozpoczęło się od modelu Cosmo Sport w 1967 roku, dekadę później firma została jedynym producentem wciąż rozwijającym tę technologię, wprowadzając kolejne ewolucje w modelach RX-7 i finalnie RX-8, który w produkcji dotrwał do 2012 roku. Ponad 2 miliony wyprodukowanych jednostek, zwycięstwo w Le Mans i szereg innych sportowych sukcesów pozwoliły udowodnić, że tłok nie zawsze musi poruszać się “w górę i w dół”. Oczywistymi korzyściami była niższa masa, mniej wibracji i moc 231 koni mechanicznych osiągnięta z pojemności zaledwie 1,3 l, w finalnej odmianie silnika Renesis, którą odnaleźć możemy w prezentowanym egzemplarzu. Mazda RX-8 jest przez wiele osób uznawana za kultowy samochód. Ma ciekawą sylwetkę z interesująco rozwiązanymi dodatkowymi drzwiami, ułatwiającymi dostanie się na tylną kanapę. Główna zaleta to oczywiście czysto sportowa dusza. Niski środek ciężkości, szeroko rozstawione koła, idealny rozkład mas. Sam Jeremy Clarkson w Top Gear zachwycał się fantastycznym prowadzeniem samochodu. Właściciele RXów mogą godzinami opowiadać o tym modelu i nie można się im dziwić – auto jest inne niż wszystkie, ciekawe i nieszablonowe. Ten egzemplarz z minimalnym przebiegiem jest najprawdopodobniej jednym z najciekawszych, jakie można odnaleźć na polskim rynku.
Czytaj dalej Mazda RX-8 2007 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 NA 1991 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 NA zawsze wzbudzała tylko najcieplejsze uczucia. Japońscy konstruktorzy znaleźli przepis, dzięki któremu powtórzyli wszystkie zalety roadsterów brytyjskich i włoskich, nie kopiując ich wad. Dzięki temu niemal każdy mógł poczuć, jak jeździ się czystej krwi samochodem sportowym. Tak kompaktowa, jak to tylko możliwe, z idealnym rozkładem masy, tylnym napędem i w pełni niezależnym zawieszeniem na podwójnych wahaczach i poziomych stabilizatorach, dawała czystą radość z jazdy z wiatrem we włosach przy poziomie niezawodności, który był nieosiągalny dla pierwowzorów z lat 60-tych. W 1989 roku ukazał się samochód, który w genialny sposób kumulował najlepsze cechy gatunku. Prezentowany egzemplarz ma fantastyczne zestawienie lakieru “british racing green” i kremowego, skórzanego wnętrza. To edycja specjalna, wydana w 1991 roku. Egzemplarz jest wolny od typowych dla modelu problemów z korozją, co absolutnie warte jest zapłaty ceny wyższej, niż średnia z ogłoszeń. W perspektywie kilku najbliższych lat, na tak zadbanym egzemplarzu nie da się stracić.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NA 1991 – SPRZEDANA

Mazda Xedos 6 1999 – SPRZEDANA

Lexus, Acura, Infinity – to japońskie marki, które narodziły się aby podbić strefę premium. Mazda też miała taki plan
– auta miały się nazywać Amati, i choć planu nigdy nie wdrożono w życie, zdołano opracować i wyprodukować dwa modele, które stylistyką i jakością wykonania wybijały się zdecydowanie ponad przeciętność. Xedos 6 i Xedos 9 – to nazwy, jaki nadano im na europejskich rynkach. Mazda Xedos 6 to według wielu jedna z ładniejszych limuzyn lat 90-tych. Piękne obłe kształty i bardzo smukła sylwetka powodują, że nie brakuje jej sportowego charakteru. Niektórzy twierdzą, że z wyglądu ma coś z Jaguara. Niewątpliwym plusem tego samochodu jest widlasty silnik V6. Jest elastyczny i daje całkiem przyzwoite osiągi w postaci 9,3 s do 100 km/h i prędkości maksymalnej 214 km/h. Na wolniejszych obrotach przyjemnie mruczy, a na wysokich brzmi rewelacyjnie i powoduje szybsze bicie serca. Mazda produkowała ten model od 1992 do 1999 roku. Prezentowany egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji i zachowany jest w bardzo dobrym stanie.

Czytaj dalej Mazda Xedos 6 1999 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 Miracle NB 2000 – SPRZEDANA

Fani zgrabnej Mazdy wiedzą, że limitowana do 2500 sztuk wersja Miracle w idealnym stanie utrzymania to prawdziwy biały kruk. Wersję tą wyróżniała jasna skórzana tapicerka i gustowne dodatki z drewna sygnowane marką Nardi. Miata sprowadzona bezpośrednio od pierwszego właściciela ze znikomym przebiegiem 42 tysięcy kilometrów, w połączeniu z dziewiczym stanem zachowania karoserii, to prawdziwe marzenie. Na dodatek jest to mocniejsza wersja z silnikiem 1,8 l i 6-stopniową skrzynią biegów. Najlepiej. Mazda MX-5 Miracle NB, która daje niesamowitą radość z jazdy, szczególnie po krętych odcinkach, czeka na kolejnego fana, który będzie potrafił zadbać o nią i korzystać ze wszystkich jej zalet.
Czytaj dalej Mazda MX-5 Miracle NB 2000 – SPRZEDANA