Archiwum kategorii: Mazda

Mazda 323 BG 1992 – 10000 PLN – Warszawa

Mazda 323 czwartej generacji o oznaczeniu kodowym BG produkowana była w latach 1989-94 w Japonii (a w dalszych latach również w Indonezji i w Chinach). Choć w ofercie była również wersja rajdowa, sprzedaż zawsze ciągnęły te najbardziej popularne warianty. W Polsce największym hitem był sedan zasilany silnikiem wysokoprężnym i taki właśnie samochód prezentowany jest w tym ogłoszeniu. Przednionapędowy, stylistycznie wówczas nowoczesny, jakościowo rozkładał na łopatki przestarzałą konkurencję z Bloku Wschodniego, zadowalając się przy tym spalaniem oleju napędowego na poziomie 5 l / 100 km. Dziś takie auto można nabyć choćby z sentymentu, choć i w codziennej miejskiej eksploatacji może się sprawdzić bezproblemowo.
Czytaj dalej Mazda 323 BG 1992 – 10000 PLN – Warszawa

Mazda Xedos 9 2001 – 32000 PLN – Wrocław

Toyota stworzyła markę Lexus, Nissan – Infiniti, Honda – Acurę, a Mazda – pozostała Mazdą, choć w planach był nowy brand o nazwie Amati. Choć żadne auto nie otrzymało nigdy nowej marki, w ówczesnej gamie stworzono modele wyznaczające nową jakość. W Europie nazwane zostały Xedos 6 i Xedos 9. Wyróżniały się lepszymi materiałami wykończeniowymi, dokładniej pasowanymi blachami oraz możliwie wysoką jakością wykonania. Mazda Xedos 9 była na szczycie ówczesnej listy modelowej. Produkowana od 1993 do 2003 roku limuzyna nigdy nie doczekała się następcy, lecz w oczach miłośników marki została zapamiętana jako świetne auto. Ten egzemplarz z 2,5 V6 pod maską ma dziś na liczniku niespełna 100 tys. km, przyjechał ze Szwajcarii i prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej Mazda Xedos 9 2001 – 32000 PLN – Wrocław

Mazda 929 HB Coupe 1986 – 49900 PLN – Łomianki

Mazda 929 HB to flagowy model japońskiej marki z lat 1982-87. Występowała jako tradycyjny sedan oraz bardziej awangardowe coupe, wyróżniające się wybitnie aerodynamicznym i jednocześnie kanciastym kształtem oraz podwójnymi, chowanymi reflektorami. Jej współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynoszący zaledwie 0,32 należał do ówczesnej światowej czołówki, zwłaszcza w klasie „full size”. Najciekawsza wersja oferowana w tym nadwoziu nazywała się Cosmo i posiadała silnik Wankla, ale to nie ta. Ten samochód nazywa się Mazda 929 Coupe i pochodzi z rynku niemieckiego, gdzie japoński koncern oferował te auta wyłącznie w bardziej tradycyjnej formie, z czterocylindrową jednostką pod maską. To model poliftowy, który pozbawiono charakterystycznej, trzeciej bocznej szyby. Dzięki niskiej masie i tylnemu napędowi gotowy jest zapewnić wiele frajdy z jazdy, a dodatkowo z pewnością wzbudzi duże zainteresowanie na ulicy oraz na zlotach.
Czytaj dalej Mazda 929 HB Coupe 1986 – 49900 PLN – Łomianki

Mazda 323 GLX 1985 – 44900 PLN – Starachowice

To była historia, która zelektryzowała miłośników motoryzacji w Polsce. Salon samochodowy Heinza Macchi zgromadził blisko 200 samochodów, z których ponad setka nie była nigdy używana, a jedynie przechowywana od lat 80-tych. Większość z tych aut trafiło do Polski, a później znów się rozjechały po całej Europie. Przedsiębiorczy Polacy wiedzieli, jak znaleźć nabywców na te samochody nawet w Portugalii czy Holandii. Część z nich została w Polsce, a teraz jedna z nich znów wraca na rynek. To wysoka wersja wyposażeniowa kompaktowego modelu z lat 80-tych, czyli Mazda 323 GLX. Na wyposażeniu centralny zamek, welurowa tapicerka i silnik na wtrysku. Lecz co najważniejsze? Oczywiście stan zachowania i minimalny przebieg – jedynie 30 kilometrów od nowości.
Czytaj dalej Mazda 323 GLX 1985 – 44900 PLN – Starachowice

Mazda Xedos 9 2002 – SPRZEDANA

Toyota stworzyła markę Lexus, Nissan – Infiniti, Honda – Acurę, a Mazda – pozostała Mazdą, choć w planach był nowy brand o nazwie Amati. Choć żadne auto nie otrzymało nigdy nowej marki, w ówczesnej gamie stworzono modele wyznaczające nową jakość. W Europie nazwane zostały Xedos 6 i Xedos 9. Wyróżniały się lepszymi materiałami wykończeniowymi, dokładniej pasowanymi blachami oraz możliwie wysoką jakością wykonania. Mazda Xedos 9 była na szczycie ówczesnej listy modelowej. Produkowana od 1993 do 2003 roku limuzyna nigdy nie doczekała się następcy, lecz w oczach miłośników marki została zapamiętana jako świetne auto. Ten egzemplarz z przedostatniego roku produkcji ma dziś na liczniku niespełna 50 tys. km, przyjechał ze Szwajcarii i zachowany jest w rewelacyjnym stanie.
Czytaj dalej Mazda Xedos 9 2002 – SPRZEDANA

Mazda 323 BD 1984 – 18500 PLN – Olimpin

Oferowana od 1980 roku Mazda 323 generacji BD była pierwszym przednionapędowym, kompaktowym samochodem marki. Poręczna, praktyczna i nowoczesna, gotowa była na podbój europejskich rynków. Ten egzemplarz jako nowy trafił na rynek belgijski, a dwa lata temu trafił do Polski. Choć na jego liczniku przebiegu znajduje się aktualnie jedynie 4590 km, można przypuszczać, że w przeszłości już raz dziewiątki zamieniły się na zera. Nie zmienia to jednak faktu, że auto wygląda niemal jak nowe, ma w pełni oryginalne wnętrze, a dzięki pracom renowacyjnym, również jego karoseria wygląda wzorowo.
Czytaj dalej Mazda 323 BD 1984 – 18500 PLN – Olimpin

Mazda Xedos 9 2000 – SPRZEDANA

Mazda ma długie tradycje podążania własną ścieżką przy konstrukcji silników. Eksperymentowała z silnikami Wankla o dwie dekady dłużej, niż ktokolwiek inny, i nawet dziś ma własny pomysły z niskoprężnymi silnikami na olej napędowy i wysokoprężną benzyną. W latach 90-tych również tu mogliśmy uświadczyć pomysły, których nie forsował nikt inny. Tak też było w przypadku silnika 2,3 l V6, wykorzystującego tzw. cykl Millera. Zawór dolotowy jest otwarty tutaj również podczas pierwszego etapu suwu sprężania, a o uzyskania właściwego stopnia sprężania dba kompresor. Dzięki temu do uzyskania tego samego sprężania wystarczy mniej energii, niż wymaga sprężarka. W rezultacie z pojemności ledwie 2,3 l udało uzyskać się 210 KM, czyli ponad 91 KM z litra pojemności, i to w silniku, który wcale nie był ukierunkowany na możliwie wysokie osiągi. Poza ciekawym silnikiem, odnajdziemy tu o wiele więcej. Mazda Xedos 9 to ciekawa alternatywa chociażby dla BMW 525i czy Mercedesa klasy E. Zaskakująco cicha, gładko pracująca, wytrzymała i ciekawa stylistycznie.
Czytaj dalej Mazda Xedos 9 2000 – SPRZEDANA

Mazda 929 HC 1988 – 20000 PLN – Jędrzejów

Mazda 929 oferowana była od 1973 roku do 1995 roku w kolejnych pięciu generacjach. To, co się nie zmieniało, to fakt, że zawsze był to flagowy model marki i zawsze miał tylny napęd. Prezentowana tu Mazda 929 HC to czwarta generacja z lat 1987-1991. Pracujący tu pod maską motor 3-litrowy był największą i najmocniejszą jednostką w gamie. Był to wówczas debiut i pierwsze V6 w Maździe. Czas, kiedy japońscy producenci zaproponować klientom coś więcej niż niską cenę, niezawodność i przewidywalność.
Czytaj dalej Mazda 929 HC 1988 – 20000 PLN – Jędrzejów

Mazda 626 1998 – SPRZEDANA

Mazda 626 to klasyka wśród japońskich propozycji samochodów rodzinnych. Produkowana od 1979 do 2002 roku, ukazała się w pięciu kolejnych generacjach. Ostatnia ukazała się w 1997 roku. Była oferowana jako sedan albo bardziej praktyczny liftback, taki właśnie jak w ogłoszeniu. Ten egzemplarz może zaskoczyć bogatym wyposażeniem, obejmującym m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat i automatyczną skrzynię biegów. Ma również pierwszy lakier i nie ma korozji, co wśród modeli tej marki nie zdarza się zbyt często. Aby utrwalić ten stan rzeczy, właściciel solidnie zabezpieczył antykorozyjnie pojazd. To nie jest auto, które zadziała na emocje swoją stylistyką albo osiągami, ale nie ma wątpliwości, że wiernie służyć może jeszcze przez długie lata. Japończycy w latach 90-tych zdecydowanie wiedzieli, jak się tworzy trwałe samochody.
Czytaj dalej Mazda 626 1998 – SPRZEDANA

Mazda RX-7 FB 1985 – SPRZEDANA

Sportowa, lekka, idealnie wyważona, kręcąca się chętnie, wysoko i śpiewnie. Taka jest cała seria RX, czyli „Rotary eXperimental”. Rodziła się w Hiroszimie w drugiej połowie lat 70-tych. Dwukomorowy silnik Wankla zapewnił jej odmienność i wyjątkowość. Historia sportowych sukcesów zdawała się nie mieć końca… RX-7 zwyciężyła w 1981 roku w klasie w 24-godzinnym wyścigu Spa, ukończyła słynny Le Mans, uczestniczyła w rajdowych mistrzostwach świata Grupy B i zapewniła dwa tytuły w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1980 i 81 roku. W Stanach Zjednoczonych RX-7 zwyciężyła ponad 100 razy na przestrzeni 12 lat startów w zawodach IMSA oraz wygrała w klasie GTU w 1979 roku 24-godzinny wyścig na torze Daytona. Naklejka po tym pamiętnym wydarzeniu znajduje się wciąż na szybie prezentowanego egzemplarza. Ta Mazda RX-7 FB urzeka wypieszczonym, oryginalnym stanem zachowania, pięknym burgundowym wnętrzem, a także takimi detalami, jak sportowe kolektory, kultowe felgi Ronal Turbo czy radio z equalizerem.
Czytaj dalej Mazda RX-7 FB 1985 – SPRZEDANA