Xedos 9 był czymś więcej, niż wszystkie inne Mazdy. Był częścią luksusowej serii, w której nacisk położono na najwyższą jakość materiałów i jak najlepszą jakość wykonania. To był japoński atak na klasę premium i tu nie było kompromisów. Auta produkowano od 1993 do 2002 na specjalnie dla nich stworzonej nowej linii produkcyjnej. Pod maską – jak przystało na auto luksusowe – umieszczono do wyboru 1 z 3 silników V6. Ten który zamieszczono w prezentowanym egzemplarzu – o pojemności 2,5 l – był z nich największy. Prezentowany egzemplarz dodatkowo zachęca piękną kolorystyką, wspaniałym stanem zachowania, wykonanym obszernym serwisem i niskim przebiegiem. Ma wszystko to, czego trzeba, by zapragnąć go w swojej kolekcji youngtimerów.
Czytaj dalej Mazda Xedos 9 2.5 V6 1993 – 38000 PLN – Wrocław
Mazda
Mazda 626 GT 1995 – 32500 PLN – Wrocław
Mazda 626 czwartej generacji debiutowała w 1992 roku, charakteryzując się zgodnymi z modą opływowymi kształtami. Jej sylwetka była nawet bardziej sportowa, niż oczekiwali wówczas konserwatywni klienci marki. W wersji liftback przykuwa uwagę ładny detal w postaci tylnego spojlera wkomponowanego w klapę i elegancka blenda biegnąca przez całą szerokość samochodu. Ładne, i podoba się wciąż, nie tylko zresztą wygląd… Mazda 626 GT w topowej wersji z silnikiem 2.5 V6 DOHC i dziś potrafi zaskoczyć. Dzięki niskiej masie dostępna moc 167 KM daje jej naprawdę satysfakcjonującą dynamikę (8,5 s do setki, prędkość maksymalna na poziomie 220 km/h) oraz charakterne brzmienie, ale nie sposób też zapomnieć o świetnej welurowej tapicerce. To połączenie, jakiego w dzisiejszych samochodach już nie spotkamy.
Czytaj dalej Mazda 626 GT 1995 – 32500 PLN – Wrocław
Mazda MX-5 2000 – Warszawa
Druga generacja MX-5 została zaprezentowana w 1997 roku i wprowadzona do sprzedaży w 1998 roku na rok modelowy 1999. Najbardziej zauważalną zmianą było usunięcie chowanych reflektorów. Model NB MX-5 charakteryzował się również wzrostem mocy silnika w stosunku do pierwszej serii. Własności jezdne Miaty są już legendarne, a stworzone całe serie wyścigowe poświęcone temu modelowi cieszą się ogromnym zainteresowaniem w Europie. Lekka i prosta konstrukcja nadaje się idealnie do tuningu sportowego. Taki właśnie okaz po modyfikacjach możecie sobie sprawić biorąc udział w aukcji Ardor.
Czytaj dalej Mazda MX-5 2000 – Warszawa
Mazda MPV 1996 – SPRZEDANA
MPV, czyli Multi-Purpose Passenger Vehicle, to minivan wprowadzony na rynek w 1988 roku przez Mazdę. Od jesieni 1994 roku pojazd był importowany do Europy i USA. Samochód początkowo dostępny był tylko z silnikiem JE typu DOHC V6 o pojemności 2954 cm³. Konstrukcja jednostki oparta była na sześciocylindrowej jednostce pamiętającej lata 60., napędzającej Forda Capri i Granada. Ten silnik pasował tu doskonale – był niewyżyłowany i zdolny do dużych przebiegów. W marcu 1996 roku Mazda przeprowadziła głębszy lifting minivana, który przyniósł dodatkowe 20 centymetrów długości. Zmodernizowano również silnik benzynowy V6, który ze względu na surowsze normy emisji spalin osiągał moc 148 KM. Jednak poliftowa Mazda była o około 100 kg lżejsza od przedlifta, otrzymała także pięciobiegową manualną skrzynię. Dzięki tym dwóm zbiegom mogła osiągnąć wyższą prędkość maksymalną, która wynosiła 185 km/h. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż to właśnie polift, zachowany w niespotykanym stanie jak na typowo użytkowy samochód z lat 90.
Czytaj dalej Mazda MPV 1996 – SPRZEDANA
Mazda MX-5 NC2 2010 – 55555 PLN – Gdańsk
Mazda MX-5 NC debiutowała w 2005 roku, kontynuując rozwój najbardziej popularnego roadstera na świecie. Potrafiła dawać to co poprzedniczki – czystą radość z jazdy i poczucie pełnej kontroli nad autem. To w dalszym ciągu wóz, w którym więcej o fizyce jazdy dowiesz się w tydzień, niż w hatch backu w rok. NC od wersji NA i NB jest nieco cięższa, oferuje nieco więcej przestrzeni we wnętrzu, jest nieco bardziej praktyczna i po prostu dojrzała. W 2008 roku model przeszedł lifting, i takim właścnie MX-5 mamy do czynienia w Gdańsku. Auto wyposażone jest silnik 2-litrowy, czyli ten mocniejszy. Ma obniżone zawieszenie i blokadę dyferencjału, dzięki czemu szczególnie zadowoleni powinni tu być fani szybkiej jazdy po winklach.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NC2 2010 – 55555 PLN – Gdańsk
Mazda 626 GLS 2.0 1979 – SPRZEDANA
Mazda 626 GLS 2.0 generacji CB była w 1979 roku nowością na rynku. Zastępując model 616, była pierwszą, która otrzymała nazwę 626. Oferowała klasyczny, tylny napęd, wysoką jakość wykonania i dobre wyposażenie, obejmujące m.in. spryskiwacze reflektorów i elektrycznie sterowane lusterka. Jednostka 2-litrowa była większą z dwóch dostępnych i połączoną ją z pięciobiegową przekładnią. 37-letni egzemplarz z przebiegiem zaledwie 100 km to prawdziwy ewenement. Stan zachowania samochodu jest fenomenalny, a połączenie miedzianego lakieru i beżowo-brązowego wnętrza robi piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej Mazda 626 GLS 2.0 1979 – SPRZEDANA
Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA
Oto prawdziwy cud na kołach. Nie tylko z nazwy, lecz również z charakteru. Ten niezwykły japoński roadster uzyskał w jednym z plebiscytów miano najlepszego samochodu sportowego XX wieku, i w określeniu tym wcale nie było przesady. Grunt to bowiem nie tabuny koni mechanicznych, lecz niska masa, doskonałe wyważenie samochodu, perfekcyjne przekazywanie kierowcy odczuć z nawierzchni, a w tym mała Mazda nie ma równych. Poza tym jest zjawiskowo zgrabna i urocza, szczególnie w takiej limitowanej wersji. Mazda MX-5 Miracle powstała jedynie w około 2500 egzemplarzach, wyłącznie w 2000 roku. Wyróżniała ją jasna skórzana tapicerka i gustowne dodatki z drewna sygnowane marką Nardi. Zadbany egzemplarz to doskonały sposób, by wyróżnić się na drodze i… złapać trochę wiatru we włosy. Choć hardtop może przydać się w chłodniejszym sezonie, teraz z pewnością warto go porzucić w garażu i cieszyć się słońcem!
Czytaj dalej Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA