Archiwum kategorii: Mazda

Mazda MX-5 NB 1999 – Warszawa

Mazda MX-5 to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych roadsterów wszech czasów. Zaprojektowany tak, aby dawać frajdę jazdy, skutecznie czynił to we wszystkich generacjach. MX-5 prezentowana przez Ardor Auctions to generacja NB. Auto nie wygląda jak jedno z wielu. Wyróżnia się interesującym zielonym kolorem, beżową skórzaną tapicerką, dodatkami w postaci pięknej, drewnianej kierownicy Nardi i drewnianej dźwigni zmiany biegów, uchwytem hamulca ręcznego z drewna, drewnianą okleiną na konsoli środkowej i boczkach. Pod maską co prawda jest mniejsza z dówch oferowanych wówczas jednostek napędowych, ale wigoru nie można jej odmówić. 110 KM to absolutnie wystarczająco jak na tak małe i lekkie nadwozie, a samochód w tej stylizacji nie tylko jeździ świetnie, ale i wygląda stylowo.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NB 1999 – Warszawa

Mazda Demio 2001 – 17500 PLN – Poznań

Mazda Demio to niewielki, subkompaktowy samochód, oferowany przez 4 kolejne generacje na rynku japońskim. W Europie nazwa ta pojawiała się nieczęsto, gdyż zazwyczaj auta tej klasy sprzedawano jako Mazda 2. Demio w Europie to jedynie pierwsza generacja z lat 1996-2002. Auto zbudowano na platformie Mazda D, a więc technicznie spokreniony jest z Mazdą 323. Różni się proporcjami, które uczyniły z niej niewielkiego, lecz stosunkowo wysokiego minivana. To auto było prekursorem całego segementu, gdyż dopiero później ukazały się takie samochody, jak Opel Meriva, Fiat Idea czy Renault Modus.
Czytaj dalej Mazda Demio 2001 – 17500 PLN – Poznań

Mazda Xedos 6 1998 – 23000 PLN – Warszawa

Lexus, Acura, Infinity – to japońskie marki, które narodziły się aby podbić strefę premium. Mazda też miała taki plan
– auta miały się nazywać Amati, i choć planu nigdy nie wdrożono w życie, zdołano opracować i wyprodukować dwa modele, które stylistyką i jakością wykonania wybijały się zdecydowanie ponad przeciętność. Xedos 6 i Xedos 9 – to nazwy, jaki nadano im na europejskich rynkach. Mazda Xedos 6 to według wielu jedna z ładniejszych limuzyn lat 90-tych. Piękne obłe kształty i bardzo smukła sylwetka powodują, że nie brakuje jej sportowego charakteru. Niektórzy twierdzą, że z wyglądu ma coś z Jaguara. Niewątpliwym plusem tego samochodu jest widlasty silnik V6. Jest elastyczny i daje całkiem przyzwoite osiągi w postaci 9,3 s do 100 km/h i prędkości maksymalnej 214 km/h. Na wolniejszych obrotach przyjemnie mruczy, a na wysokich brzmi rewelacyjnie i powoduje szybsze bicie serca. Mazda produkowała ten model od 1992 do 1999 roku. Prezentowany egzemplarz pochodzi z przedostatniego roku produkcji i ma przebieg jedynie 98000 km.

Czytaj dalej Mazda Xedos 6 1998 – 23000 PLN – Warszawa

Mazda MX-5 NB FL 2002 – SPRZEDANA

Druga generacja Mazdy MX-5, oznaczona NB, zadebiutowała w 1998 roku i była produkowana do roku 2005. NBFL natomiast to oznaczenie serii po lifcie. Wyróżniają ją niewielkie zmiany w wyglądzie zewnętrznym, które określono jako „dające jeszcze bardziej sportowy i energiczny wygląd”. Zmienione zostały elementy wnętrza, np. wskaźniki na desce rozdzielczej otrzymały białe tło i czerwone wskazówki. Ulepszone zostały także fotele. Dodano wyższe zagłówki i poprawiono trzymanie boczne. Mogłoby się wydawać, że w dobie SUV-ów i elektromobilności nie ma już miejsca na auta pokroju Mazdy MX-5 – tworzonych tylko po to, by dawać radość kierowcy. Jednak, MX-5 NB to jeden z najpopularniejszych roadsterów na świecie. Miata, a w Japonii Eunos Roadster, to duże możliwości za rozsądną cenę. A kiedy uda nam się odszukać egzemplarz o zdrowym nadwoziu, chyba bralibyśmy w ciemno.

Czytaj dalej Mazda MX-5 NB FL 2002 – SPRZEDANA

Mazda 323 BG 1992 – 10000 PLN – Warszawa

Mazda 323 czwartej generacji o oznaczeniu kodowym BG produkowana była w latach 1989-94 w Japonii (a w dalszych latach również w Indonezji i w Chinach). Choć w ofercie była również wersja rajdowa, sprzedaż zawsze ciągnęły te najbardziej popularne warianty. W Polsce największym hitem był sedan zasilany silnikiem wysokoprężnym i taki właśnie samochód prezentowany jest w tym ogłoszeniu. Przednionapędowy, stylistycznie wówczas nowoczesny, jakościowo rozkładał na łopatki przestarzałą konkurencję z Bloku Wschodniego, zadowalając się przy tym spalaniem oleju napędowego na poziomie 5 l / 100 km. Dziś takie auto można nabyć choćby z sentymentu, choć i w codziennej miejskiej eksploatacji może się sprawdzić bezproblemowo.
Czytaj dalej Mazda 323 BG 1992 – 10000 PLN – Warszawa

Mazda 929 HB Coupe 1986 – 49900 PLN – Łomianki

Mazda 929 HB to flagowy model japońskiej marki z lat 1982-87. Występowała jako tradycyjny sedan oraz bardziej awangardowe coupe, wyróżniające się wybitnie aerodynamicznym i jednocześnie kanciastym kształtem oraz podwójnymi, chowanymi reflektorami. Jej współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynoszący zaledwie 0,32 należał do ówczesnej światowej czołówki, zwłaszcza w klasie „full size”. Najciekawsza wersja oferowana w tym nadwoziu nazywała się Cosmo i posiadała silnik Wankla, ale to nie ta. Ten samochód nazywa się Mazda 929 Coupe i pochodzi z rynku niemieckiego, gdzie japoński koncern oferował te auta wyłącznie w bardziej tradycyjnej formie, z czterocylindrową jednostką pod maską. To model poliftowy, który pozbawiono charakterystycznej, trzeciej bocznej szyby. Dzięki niskiej masie i tylnemu napędowi gotowy jest zapewnić wiele frajdy z jazdy, a dodatkowo z pewnością wzbudzi duże zainteresowanie na ulicy oraz na zlotach.
Czytaj dalej Mazda 929 HB Coupe 1986 – 49900 PLN – Łomianki

Mazda 323 GLX 1985 – 44900 PLN – Starachowice

To była historia, która zelektryzowała miłośników motoryzacji w Polsce. Salon samochodowy Heinza Macchi zgromadził blisko 200 samochodów, z których ponad setka nie była nigdy używana, a jedynie przechowywana od lat 80-tych. Większość z tych aut trafiło do Polski, a później znów się rozjechały po całej Europie. Przedsiębiorczy Polacy wiedzieli, jak znaleźć nabywców na te samochody nawet w Portugalii czy Holandii. Część z nich została w Polsce, a teraz jedna z nich znów wraca na rynek. To wysoka wersja wyposażeniowa kompaktowego modelu z lat 80-tych, czyli Mazda 323 GLX. Na wyposażeniu centralny zamek, welurowa tapicerka i silnik na wtrysku. Lecz co najważniejsze? Oczywiście stan zachowania i minimalny przebieg – jedynie 30 kilometrów od nowości.
Czytaj dalej Mazda 323 GLX 1985 – 44900 PLN – Starachowice

Mazda 323 BD 1984 – 18500 PLN – Olimpin

Oferowana od 1980 roku Mazda 323 generacji BD była pierwszym przednionapędowym, kompaktowym samochodem marki. Poręczna, praktyczna i nowoczesna, gotowa była na podbój europejskich rynków. Ten egzemplarz jako nowy trafił na rynek belgijski, a dwa lata temu trafił do Polski. Choć na jego liczniku przebiegu znajduje się aktualnie jedynie 4590 km, można przypuszczać, że w przeszłości już raz dziewiątki zamieniły się na zera. Nie zmienia to jednak faktu, że auto wygląda niemal jak nowe, ma w pełni oryginalne wnętrze, a dzięki pracom renowacyjnym, również jego karoseria wygląda wzorowo.
Czytaj dalej Mazda 323 BD 1984 – 18500 PLN – Olimpin

Mazda 929 HC 1988 – 20000 PLN – Jędrzejów

Mazda 929 oferowana była od 1973 roku do 1995 roku w kolejnych pięciu generacjach. To, co się nie zmieniało, to fakt, że zawsze był to flagowy model marki i zawsze miał tylny napęd. Prezentowana tu Mazda 929 HC to czwarta generacja z lat 1987-1991. Pracujący tu pod maską motor 3-litrowy był największą i najmocniejszą jednostką w gamie. Był to wówczas debiut i pierwsze V6 w Maździe. Czas, kiedy japońscy producenci zaproponować klientom coś więcej niż niską cenę, niezawodność i przewidywalność.
Czytaj dalej Mazda 929 HC 1988 – 20000 PLN – Jędrzejów

Mazda 626 1998 – SPRZEDANA

Mazda 626 to klasyka wśród japońskich propozycji samochodów rodzinnych. Produkowana od 1979 do 2002 roku, ukazała się w pięciu kolejnych generacjach. Ostatnia ukazała się w 1997 roku. Była oferowana jako sedan albo bardziej praktyczny liftback, taki właśnie jak w ogłoszeniu. Ten egzemplarz może zaskoczyć bogatym wyposażeniem, obejmującym m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat i automatyczną skrzynię biegów. Ma również pierwszy lakier i nie ma korozji, co wśród modeli tej marki nie zdarza się zbyt często. Aby utrwalić ten stan rzeczy, właściciel solidnie zabezpieczył antykorozyjnie pojazd. To nie jest auto, które zadziała na emocje swoją stylistyką albo osiągami, ale nie ma wątpliwości, że wiernie służyć może jeszcze przez długie lata. Japończycy w latach 90-tych zdecydowanie wiedzieli, jak się tworzy trwałe samochody.
Czytaj dalej Mazda 626 1998 – SPRZEDANA