Mazda

Mazda 626 GT 1995 – 39500 PLN – Wrocław

Mazda 626 czwartej generacji debiutowała w 1992 roku, charakteryzując się zgodnymi z modą opływowymi kształtami. Jej sylwetka była nawet bardziej sportowa, niż oczekiwali wówczas konserwatywni klienci marki. W wersji liftback przykuwa uwagę ładny detal w postaci tylnego spojlera wkomponowanego w klapę i elegancka blenda biegnąca przez całą szerokość samochodu. Ładne, i podoba się wciąż, nie tylko zresztą wygląd… Mazda 626 GT w topowej wersji z silnikiem 2.5 V6 DOHC i dziś potrafi zaskoczyć. Dzięki niskiej masie dostępna moc 167 KM daje jej naprawdę satysfakcjonującą dynamikę (8,5 s do setki, prędkość maksymalna na poziomie 220 km/h) oraz charakterne brzmienie, ale nie sposób też zapomnieć o świetnej welurowej tapicerce. To połączenie, jakiego w dzisiejszych samochodach już nie spotkamy.
Czytaj dalej Mazda 626 GT 1995 – 39500 PLN – Wrocław

Mazda 929 HB Coupe 1986 – 39000 PLN – Łomianki

Mazda 929 HB to flagowy model japońskiej marki z lat 1982-87. Występowała jako tradycyjny sedan oraz bardziej awangardowe coupe, wyróżniające się wybitnie aerodynamicznym i jednocześnie kanciastym kształtem oraz podwójnymi, chowanymi reflektorami. Jej współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynoszący zaledwie 0,32 należał do ówczesnej światowej czołówki, zwłaszcza w klasie „full size”. Najciekawsza wersja oferowana w tym nadwoziu nazywała się Cosmo i posiadała silnik Wankla, ale to nie ta. Ten samochód nazywa się Mazda 929 Coupe i pochodzi z rynku niemieckiego, gdzie japoński koncern oferował te auta wyłącznie w bardziej tradycyjnej formie, z czterocylindrową jednostką pod maską. To model poliftowy, który pozbawiono charakterystycznej, trzeciej bocznej szyby. Dzięki niskiej masie i tylnemu napędowi gotowy jest zapewnić wiele frajdy z jazdy, a dodatkowo z pewnością wzbudzi duże zainteresowanie na ulicy oraz na zlotach.
Czytaj dalej Mazda 929 HB Coupe 1986 – 39000 PLN – Łomianki

Mazda 616 Coupe 1974 – 56000 PLN – Reda

Kiedy Mazda świętowała 100-lecie marki w 2020 roku, jej materiały prasowe podkreślały, że w tym czasie opracowano aż 60 modeli w nadwoziu coupe. Japończycy wyjątkowo upodobali sobie dwudrzwiowe auta, które może nie były najbardziej praktyczne, ale za to wzbudzały emocje i przyciągały wzrok. Największą sensację wzbudzały modele napędzane silnikami Wankla, ale i dla bardziej tradycyjnych odbiorców przygotowano coś specjalnego. Mazda 616 Coupe była tylnonapędowa i otrzymała to samo nadwozie, co model RX-2. W odróżnieniu od modelu RX, 616 Coupe zasilały tradycyjne, rzędowe silniki tłokowe, o pojemnościach od 1,5 do 1,8 l. W prezentowanym egzemplarzu pod maską pracuje jednostka NA, czyli SOHC o pojemności 1,6 l generujące 75 KM.
Czytaj dalej Mazda 616 Coupe 1974 – 56000 PLN – Reda

Mazda MX-5 Roadster Coupe NC 2009 – 49000 PLN – Błonie

Legendarny japoński roadster, Mazda MX-5, przez szereg lat był wzorem dla konkurencji. Generacja NC brylowała w latach 2005-2015. Choć jej wygląd zewnętrzny był sporą odmianą od dwóch poprzednich generacji, w pełni udało się zachować najlepsze geny modelu, zwiększając walory praktyczne. Auto uzyskało więcej przestrzeni we wnętrzu, dodano kontrolę trakcji i kontrolę stabilności. Całkowicie przebudowano zawieszenie, wykorzystując elementy z modelu RX-7. W połowie 2006 jako opcję wprowadzono zaprojektowany przez Webasto PRHT (Power Retractable Hard Top) – dach składający się ze sztywnych elementów, w który wyposażony jest również prezentowany egzemplarz. Mimo nieco zwiększonej masy, auto wciąż waży tylko 1150 kg, ma tylny napęd i daje mnóstwo radości z jazdy.
Czytaj dalej Mazda MX-5 Roadster Coupe NC 2009 – 49000 PLN – Błonie

Mazda 626 GLS 2.0 1979 – SPRZEDANA

Mazda 626 GLS 2.0 generacji CB była w 1979 roku nowością na rynku. Zastępując model 616, była pierwszą, która otrzymała nazwę 626. Oferowała klasyczny, tylny napęd, wysoką jakość wykonania i dobre wyposażenie, obejmujące m.in. spryskiwacze reflektorów i elektrycznie sterowane lusterka. Jednostka 2-litrowa była większą z dwóch dostępnych i połączoną ją z pięciobiegową przekładnią. 37-letni egzemplarz z przebiegiem zaledwie 100 km to prawdziwy ewenement. Stan zachowania samochodu jest fenomenalny, a połączenie miedzianego lakieru i beżowo-brązowego wnętrza robi piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej Mazda 626 GLS 2.0 1979 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA

Oto prawdziwy cud na kołach. Nie tylko z nazwy, lecz również z charakteru. Ten niezwykły japoński roadster uzyskał w jednym z plebiscytów miano najlepszego samochodu sportowego XX wieku, i w określeniu tym wcale nie było przesady. Grunt to bowiem nie tabuny koni mechanicznych, lecz niska masa, doskonałe wyważenie samochodu, perfekcyjne przekazywanie kierowcy odczuć z nawierzchni, a w tym mała Mazda nie ma równych. Poza tym jest zjawiskowo zgrabna i urocza, szczególnie w takiej limitowanej wersji. Mazda MX-5 Miracle powstała jedynie w około 2500 egzemplarzach, wyłącznie w 2000 roku. Wyróżniała ją jasna skórzana tapicerka i gustowne dodatki z drewna sygnowane marką Nardi. Zadbany egzemplarz to doskonały sposób, by wyróżnić się na drodze i… złapać trochę wiatru we włosy. Choć hardtop może przydać się w chłodniejszym sezonie, teraz z pewnością warto go porzucić w garażu i cieszyć się słońcem!
Czytaj dalej Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA