Alfa Romeo

Alfa Romeo Spider Junior 1600 1972 – 125000 PLN – Poznań

Klasyczny Spider to ucieleśnienie wolności. Auto, które już od pierwszych lat inspirowało masy. Zaprojektowana przez włoskiego mistrza designu Battistę Pininfarinę, była ostatnim dziełem jego życia. Do wyobraźni milionów przemówiła dzięki istotnej roli w filmie Absolwent z 1967 roku, w którym za jej kierownicą usiadł genialny Dustin Hoffman. Wcześniej Amerykanie gustowali w dużych i ciężkich wozach, ale Spider udowodnił, że małe może być piękne… i szybkie, szczególnie w kolorze czerwonym. Jej dwuwałkowy silnik zasilany układem podwójnych, poziomych gaźników pozwalał rozpędzić się do setki już w 10 sekund. Nowością wówczas była zastosowana 5-stopniowa skrzynia biegów i hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. To esencja klasycznego samochodu sportowego w czystej formie.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Junior 1600 1972 – 125000 PLN – Poznań

Alfa Romeo 166 3.2 V6 2004 – 25900 PLN – Kielce

Alfa Romeo 166 3.2 V6 to najmocniejsza wersja topowej limuzyny, dostępna wyłącznie po zmianach liftingowych wprowadzonych w 2003 roku. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca manualną skrzynią biegów oraz dwoma literkami „TI” na tylnej klapie i błotnikach, co jest skrótem od „Turismo Internazionale”, czyli międzynarodowej turystyki, i w przypadku włoskiej marki oznaczało najbardziej usportowione wersje. W tym przypadku – obniżone zawieszenie, podświetlane na czerwono zegary oraz 18-calowe felgi. To jedno z najlepiej prowadzących się w swoich czasach i swojej klasie aut przednionapędowych, które pokochać może każdy, kto lubi dynamiczną jazdę. Fantastyczne brzmienie kultowego V6 Busso i świetna jakość skóry Momo to już tylko uzupełnienie.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 3.2 V6 2004 – 25900 PLN – Kielce

Alfa Romeo Spider Veloce 1984 – 55000 PLN – Maków Podhalański

Alfa Romeo Spider jest otwartym samochodem sportowym, produkowanym w latach 1966-2010. Model doczekał się czterech odsłon, a ostatni Spider pierwszej generacji wyjeżdżał z fabryk do roku 1994. Ta przedstawiana przez Auto Classic to tzw. Aerodynamica, czyli pierwsza generacja po drugim liftingu. Wyróżniają ją nowe zderzaki i charakterystyczny spojler na tylnej klapie. Wersja Veloce miała największą dwulitrową jednostkę pod maską, na rynku amerykańskim zasilaną układem wtryskowym. Mimo, że „Veloce” oznacza szybka, w tym przypadku trzeba wyróżnić po prostu jej bardziej luksusowe wyposażenie. Na pokładzie odnajdziemy tu klimatyzację, elektryczne szyby i skórzaną tapicerkę, wyróżniającą ją na tle winylu oferowanego w podstawowych wersjach. Jego mocno awangardowy styl sprawiał, że w tamtych latach samochód nie tylko się wyróżniał, ale wręcz budził zachwyt wielu fanów motoryzacji.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Veloce 1984 – 55000 PLN – Maków Podhalański

Alfa Romeo Alfetta GTV Turbodelta 1981 – 96000 EUR – Włochy

W 1972 roku, w mediolańskich zakładach Alfa Romeo rozpoczęła się produkcja nowego samochodu klasy średniej, Alfetty. Zastosowano w nim tak ambitne rozwiązania, jak skrzynia biegów zamontowana przy tylnej osi i zawieszenie w układzie de Dion. Dodatkową redukcję masy nieresorowanej uzyskano dzięki zamontowaniu hamulców tarczowych kół tylnych przy przekładni. Po dwóch latach produkcji podstawowej wersji, czyli czterodrzwiowego sedana, w ofercie Alfa Romeo znalazła się również wersja coupe, oferowana początkowo jako Alfettą GT, a później jako Alfetta. Dziś najbardziej pożądane wśród tych samochodów są te, które przeszły modyfikacje w dziale sportowym Alfa Romeo noszącym wówczas nazwę Autodelta. Debiutująca w 1979 roku Alfa Romeo Alfetta GTV Turbodelta została wyprodukowana w zaledwie 400 egzemplarzach, niezbędnych do dopuszczenia do zawodów Grupy 4 Rajdowych Mistrzostw. Zewnętrznie wyróżniał ją boczny pasek z napisem „Turbodelta” oraz większe wloty powietrza na masce i nadkolach, ale to co najważniejsze dzieje się pod maską. Turbosprężarka Kühnle, Kopp & Kausch (KKK) pozwalała osiągnąć seryjną moc 150 KM, z dużym potencjałem wzrostu w trakcie zawodów.
Czytaj dalej Alfa Romeo Alfetta GTV Turbodelta 1981 – 96000 EUR – Włochy

Alfa Romeo Spider Quadrifoglio Verde 1986 – 69900 PLN – Tarnów

Quadrifoglio Verde (dosłownie – „czterolistna koniczyna”) to znak, który ukazywał się wyłącznie na najbardziej wybitnych modelach słynnej włoskiej marki. Alfa Romeo Spider doczekała się takiej wersji po 20 latach produkcji, w 1986 roku. Wersja wyróżniała się listwami bocznymi, lusterkami, nowymi spojlerami przednimi i tylnymi, spojlerem z twardej gumy ze zintegrowanym trzecim światłem stopu na bagażniku, 15-calowymi felgami i opcjonalnym zdejmowanym twardym dachem. Wykończenie wnętrza obejmowało czerwone dywany i szare skórzane fotele z czerwonymi przeszyciami. QV był oferowany tylko w trzech kolorach: czerwonym, srebrnym i czarnym. Poza tym był mechanicznie identyczny ze Spider Veloce, czyli modelem 2-litrowym z układem wtryskowym. Ten egzemplarz może zadziwić swoim stanem zachowania – niski przebieg, piękne utrzymane wnętrze i świetnie zachowana powłoka lakiernicza. Ciężko byłoby znaleźć drugi taki.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Quadrifoglio Verde 1986 – 69900 PLN – Tarnów

Alfa Romeo Spider 3.0 V6 916 1996 – Wrocław

Alfa Romeo Spider Typ 916 nie miała łatwego zadania. Zastępowała absolutnie klasyczny model, ale oparta była na podzespołach, które wytyczyły całkowicie odmienną drogę projektu. Projektant nowej serii GTV/Spider, Enrico Fumia, z zadania wywiązał się fenomenalnie. Stworzył parę samochodów (coupe i roadster), które stylistycznie są całkowicie odmienne od wszystkiego, co królowało na rynku w latach 90. Ta sylwetka nawet dziś zdaje się być świeża i aktualna. W pierwszym etapie produkcji, do 1996 roku, w tym nadwoziu do wyboru były trzy jednostkie napędowe, a 3.0 V6 było najmocniejszą z nich. 3-litrówka w wersji 12-zaworowej zdolna była wykrzesać 192 KM. W tak małym nadwoziu jest to prawdziwy dynamit, doskonale sprawdzający się zarówno podczas niedzielnej przejażdżki, jak i podczas kilusetkilometrowej trasy.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 3.0 V6 916 1996 – Wrocław

Alfa Romeo 166 2.5 V6 1998 – 30000 PLN – Nowy Sącz

Motore vi sei e cambio manuale, czyli silnik V6 i manualna skrzynia. To dwa elementy, dzięki którym życie jest słodsze, a jazdą Alfą Romeo fascynująca. Silnik V6 konstrukcji Giuseppe Busso nie tylko pięknie wygląda, ale i zapewnia wspaniałe brzmienie oraz odpowiedni zapas mocy. Miękkie zawieszenie doskonale tłumi wszelkie nierówności drogi, ale też zapewnia doskonałe wyczucie nawierzchni. To bardzo udany kompromis pomiędzy sportem a turystyką. Tutto bene. Jeżeli lubisz jeździć szybko, tu każda podróż będzie przyjemnością.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 2.5 V6 1998 – 30000 PLN – Nowy Sącz

Alfa Romeo 1750 1969 – 199900 PLN – Zgierz

Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem. Najwięcej klasycznego smaku miała dostępna jedynie przez 3 lata seria pierwsza, zwana „Osso di seppia”. Wśród nich, najbardzie poszukiwana jest wersja Veloce z lat 1968-69, dostępna z 14-calowymi felgami i większym i mocniejszym silnikiem 1750. W Europie była ona zasilana tradycyjnie gaźnikami, za Oceanem otrzymała więcej mocy wraz z włoskim cudem techniki – układem wtrysku mechanicznego firmy SPICA (Società Pompe Iniezione Cassani & Affini). Otrzymała tam również krótszą nazwę – Alfa Romeo 1750. Wyprodukowano w tej wersji raptem 2000 sztuk wyłącznie 1969 roku i była to pierwsza wersja modelu Spider dostępna za Oceanem, dokładnie taka, jaką możecie pamiętać z filmu Absolwent z Dustinem Hoffmanem.
Czytaj dalej Alfa Romeo 1750 1969 – 199900 PLN – Zgierz

Alfa Romeo 33 1992 – Warszawa

Nuova 33 to Alfa Romeo 33 końcowej serii, produkowana od 1983 roku i dwukrotnie modernizowana, w 1986 i 1989 roku. Wyróżnia się kanciatą sylwetką i wyjątkową jednostką napędową, zapewniającą jej całkowitą odmienność wśród ówczesnej kompaktowej konkurencji oraz zainteresowanie miłośników motoryzacji – tak dekadę i dwie temu, jak i dziś. To, co czyni z niej coś więcej niż samochód do przemieszczania się z punktu A do pubktu B, to silnik i bardzo nisko osadzony środek ciężkości, co również wiąże się z silnikiem. Auto gwarantuje fantastyczne brzmienie… i tu znów wracamy do jego serca, a jest nim 4-cylindrowy bokser. Nawet w wersji o tak niewielkiej pojemności skokowej, jak 1,3 l, generuje żwawe 90 KM i ma sportową duszę.
Czytaj dalej Alfa Romeo 33 1992 – Warszawa

Alfa Romeo Spider 1991 – 99900 PLN – Kielce

Klasyczna Alfa Romeo Spider miała wyjątkowo długi żywot. Rodziła się w 1966 roku, z miejsca zdobywając światowy rozgłos i sławę. Jej pierwsza wersja, zwana „Duetto”, doskonale wpasowała się w rynek, będąc ambasadorką włoskiego stylu. W latach 70. przyszedł czas jej drugiej edycji, czyli „Coda tronca”, lata 80. to „Aerodynamica”, aż wreszcie od 1990 do 1993 roku przyszła kolei na jej ostatnią odsłonę, zwaną po prostu Serią 4. Jej tylny szeroki pas świateł miał nawiązywać do modelu 164, z tylnej klapy zniknął nielubiany spojler, dodano za do elektroniczny wtrysk Bosch Motronic i złącze diagnostyczne. Nie zmienił za to się charakter Alfy. To wciąż było surowe, tylnonapędowe i do szpiku sportowe auto, dające niezwykle bezpośrednie wrażenia z jazdy.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1991 – 99900 PLN – Kielce