Archiwum kategorii: Alfa Romeo

Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań

Alfa Romeo 8C Spider do tej pory na łamach Giełdy Klasyków pojawiła się wyłącznie jako przedmiot prestiżowej zagranicznej aukcji. Wspaniałe włoskie dzieło sztuki na kołach, którego nazwa nawiązuje do przedwojennych modeli i pochodzi do silnika V8 kryjącego się w jej wnętrzu, to marzenie niemal każdego miłośnika motoryzacji. Niesamowity i piękny supercar, naładowany nowoczesną technologią, jest połączeniem stylu i osiągów. Wersja 8C Spider, podobnie jak wcześniejsze 8C Competizione, zbudowana została w ilości zaledwie 500 sztuk. Jej nadwozie stworzyła Carrozzeria Marazzi i korzysta z tego samego silnika Maserati, który do pierwszej setki rozpędza ją w 4,2 s. Alfa stała się okazem kolekcjonerskim zaraz po przekroczeniu bram fabryki, a ten egzemplarz zachwyca fabryczną wręcz świeżością, mając na liczniku zaledwie 2000 km. To propozycja z najwyższej półki i pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań

Alfa Romeo Spider Quadrifoglio Verde 1986 – 59500 PLN – Tarnów

Quadrifoglio Verde (dosłownie – „czterolistna koniczyna”) to znak, który ukazywał się wyłącznie na najbardziej wybitnych modelach słynnej włoskiej marki. Alfa Romeo Spider doczekała się takiej wersji po 20 latach produkcji, w 1986 roku. Wersja wyróżniała się listwami bocznymi, lusterkami, nowymi spojlerami przednimi i tylnymi, spojlerem z twardej gumy ze zintegrowanym trzecim światłem stopu na bagażniku, 15-calowymi felgami i opcjonalnym zdejmowanym twardym dachem. Wykończenie wnętrza obejmowało czerwone dywany i szare skórzane fotele z czerwonymi przeszyciami. QV był oferowany tylko w trzech kolorach: czerwonym, srebrnym i czarnym. Poza tym był mechanicznie identyczny ze Spider Veloce, czyli modelem 2-litrowym z układem wtryskowym. Ten egzemplarz może zadziwić swoim stanem zachowania – niski przebieg, piękne utrzymane wnętrze i świetnie zachowana powłoka lakiernicza. Ciężko byłoby znaleźć drugi taki.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Quadrifoglio Verde 1986 – 59500 PLN – Tarnów

Alfa Romeo Spider 1986 – 55000 PLN – Dziećmierowo

Klasyczna Alfa Romeo Spider to otwarty samochód sportowy produkowany pomiędzy 1966 a 1994 rokiem. 28 nieprzerwanych lat produkcji podzielone było na 4 kolejne serie. Prezentowany samochód to przedstawiciel serii trzeciej z lat 1983-89, nazywanej „Aerodynamica”. Nowe zderzaki, nowy zestaw tylnych świateł, ścięty tył i czarny spojler z tworzywa to pójście za modą początku lat 80-tych, które było wynikiem dogłębnych badań przeprowadzonych przez Pininfarinę w tunelu aerodynamicznym. Pod maską pracuje tu jednostka DOHC, mniejsza z dwóch wówczas dostępnych, ale za to wyposażona w zestaw podwójnych gaźników, co gwarantuje jej bardzo charakterne brzmienie.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1986 – 55000 PLN – Dziećmierowo

Alfa Romeo 166 1999 – SPRZEDANA

O elegancji sylwetki Alfy Romeo 166 można by pisać dużo i kolorowo, ale nie mniej istotne jest, jak ona jeździ, szczególnie z odpowiednim silnikiem pod maską. 3-litrowa jednostka Giuseppe Busso urosła do rangi kultu i legendy. Obezwładniająca brzmieniem, zawsze chętna do wkręcenia na obroty, z charakterystyką pracy przywołującą jednostki motocyklowe, jest wręcz stworzona do współpracy z manualną skrzynią biegów. Stąd nawet w limuzynie, jaką jest Alfa Romeo 166 V6 3.0, jeździ się w taki układzie wyśmienicie. Skrzynia ma 6 biegów, działa precyzyjnie i zachęca do częstych redukcji. Choćby po to, by posłuchać co drzemie pod maską czy przejechać ulubiony fragment trasy nieco szybciej. Wielowahaczowe zawieszenie ładnie utrzyma auto na łuku drogi, a z kolei nierówności nie wyprowadzą jej z równowagi, jak w byle aucie sportowym. Jazda 166 z Busso to przyjemność i potwierdzi to każdy, kto miał okazję zasiąść za sterami ładnie utrzymanego egzemplarza. Ten sprowadzony ze Szwajcarii wygląda i jeździ tak, jak rzadko który dekadę temu, a ma już 22 lata. Tak, definitywnie można myśleć już o tym modelu jak o youngtimerze. Jeżeli marzyłeś kiedyś o takim samochodzie, ale nie starczyło Ci odwagi, by używać go na co dzień, teraz jest odpowiedni czas, by kupić go i używać weekendowo.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 1999 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Spider 2006 – Krapkowice

Już w kilka godzin po premierze na Salonie w Genewie w 2006 roku, jury złożone z 23 dziennikarzy z 12 krajów przyznało jej tytuł „Cabrio of the Year 2006”. Alfa Romeo Spider powstawała we włoskiej fabryce Pininfarina w San Giorgio Canavese w Piemoncie od 2006 do 2010 roku. Nazwę odziedziczyła po klasycznym modelu Spider (Duetto) z lat 1966-94 i jego następcy z lat 90-tych (Typ 916). Technicznie oparta została na najbardziej zaawansowanej technologicznie platformie Fiata, zwanej GM Fiat Pianale Premium. Jej krewniacy w rodzinie to Alfa Romeo 159 i Brera. Zalety? Doskonała sztywność karoserii i wysokie bezpieczeństwo, okupione stosunkowo wysoką masą własną (od 1490 kg). Powstało ich 12363 sztuk – wystarczająco dużo, by nie martwić się o problemy z zaopatrzeniem w części i odpowiednio mało, by drugiej takiej na drodze nie spotkać. Ten egzemplarz sprowadzony został z Japonii, ma niewysoki przebieg, silnik 2.2 JTS, manualną skrzynię i wysoki poziom wyposażenia Exclusive, obejmujący tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację AQS (system kontroli jakości powietrza), tempomat, Bose Sound System Hi-Fi 5-kanałowy i subwoofer, skórzane wnętrze, fotele i lusterka z elektryczną regulacją, automatycznie uruchamiane wycieraczki i sterowanie radiem na kierownicy.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 2006 – Krapkowice

Alfa Romeo GTV6 2.5 Autodelta 1984 – SPRZEDANA

W 1972 roku, w mediolańskich zakładach Alfa Romeo rozpoczęła się produkcja nowego samochodu klasy średniej, Alfetty. Zastosowano w nim tak ambitne rozwiązania, jak skrzynia biegów zamontowana przy tylnej osi i zawieszenie w układzie de Dion. Dodatkową redukcję masy nieresorowanej uzyskano dzięki zamontowaniu hamulców tarczowych kół tylnych przy przekładni.
Po dwóch latach produkcji podstawowej wersji, czyli czterodrzwiowego sedana, w ofercie Alfa Romeo znalazła się wersja coupe, początkowo nazwana Alfettą GT, a później Alfetta. Najmocniejszą i najbardziej pożądaną wersją tego modelu była debiutująca w 1980 roku Alfa Romeo GTV6, z fantastycznym silnikiem V6 konstrukcji Busso. Model odnosił sukcesy nie tylko w salonach sprzedaży, ale także w motorsporcie. Przygotowane przez legendarną firmę Autodelta samochody odnosiły sukcesy zarówno na asfalcie, jak i na szutrze, tak w wyścigach, jak i w rajdach. Alfa Romeo GTV6 2.5 Autodelta o numerze nadwozia 0036206, wystawiona na aukcji, została wyprodukowana na początku 1984 roku i sprzedana kierowcy rajdowemu, Maurizio Iacoangeli’emu. Rywalizując we Włoszech od 1984 do 1986 roku, jego najlepszymi wynikami były drugie miejsca w klasie podczas: Coppa Bruno Carotti w 1984 roku, XVIII Cronoscalata Cefalu – Gilbimanna w 1985 i Cesanie Sestrieres w 1986. Po wycofaniu ze sportu, Alfetta pozostała w rodzinnych Włoszech. Niedawno otrzymała nowy lakier i prezentuje się bardzo dobrze. Zachowuje typowe cechy Autodelta, takie jak przednie hamulce z dwutłoczkowymi zaciskami i koła z centralną nakrętką. Rasowa rajdówka od Alfa Romeo, przygotowana przez ekspertów z Autodelty, sprzedana zoatała na aukcji za 60 tysięcy euro, czyli 272 tysiące złotych.

Czytaj dalej Alfa Romeo GTV6 2.5 Autodelta 1984 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Alfasud Ti Bimotore 4×4 Wainer 1974 – Włochy

Alfa Romeo Alfasud Ti Bimotore 4×4 to dzieło włoskiego konstruktora Gianfranco Mantovani, zwanego jako Wainer. W dobie pierwszych samochodów osobowych z napędem 4×4 uznał, że najprościej będzie samochód wyposażyć po prostu w dwa silniki, z których każdy będzie napędzał jedną oś. Podobnie, jak niegdyś Citroen 2CV Sahara, i tu znajdują się dwie jednostki i dwie skrzynie biegów, sterowane jedną dźwignią zmiany biegów. Pierwszy silnik znajduje się na swoim standardowym miejscu, a drugi zamontowany został centralnie, w miejscu tylnej kanapy. Miejsce na zbiornik paliwa znalazło się w bagażniku. Auto napędzają dwa silniki typu bokser, o pojemności 1,2 l i mocy 79 KM każdy. Osiągi określono na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy i prędkość maksymalną 215 km/h. Z zewnątrz auto wyróżniają jedynie boczne wloty powietrza, pomagające chłodzić tylną jednostkę. Samochód ten projektowany był z myślą o rywalizacji w motorsporcie, lecz nigdy nie wyszedł poza fazę prototypu. Auto nie zostało nigdy zarejestrowane. W ostatnim czasie zyskało nową powłokę lakierniczą i oklejenie. Ta rzadka okazja do nabycia jednej z najbardziej niezwykłych Alfy Romeo, jakie kiedykolwiek zbudowano, pojawi się na nadchodzącej aukcji on-line domu aukcyjnego RM Sotheby’s. Zwycięzca aukcji będzie mógł odebrać samochód we Włoszech.
Czytaj dalej Alfa Romeo Alfasud Ti Bimotore 4×4 Wainer 1974 – Włochy

Alfa Romeo 147 GTA 2004 – 75000 PLN – Kamienna Góra

Alfa Romeo 147 GTA to efekt typowo włoskiej fantazji – włóżmy najwspanialszy silnik jaki mamy do możliwie małego i lekkiego nadwozia. Dziś by już to nie przeszło. V6 Busso musiało zejść ze sceny z powodu bardzo banalnego – zbyt wysoka emisja CO2, czyli zbyt wysokie spalanie paliwa. To akurat nigdy nabywcom tych samochodów nie przeszkadzało. Liczyło się fantastyczne brzmienie przy każdej prędkości obrotowej, liczyła się wysoka trwałość i odporność na ekstremalną eksploatację nawet w wysokiej temperaturze, liczył się wspaniały wygląd kolektora dolotowego pod maską. To jest dzieło sztuki, które już po kilkunastu latach od zakończenia produkcji staje się kolekcjonerskim obiektem. To nie przypadek, lecz wspaniałe dziedzictwo i historia słynnej włoskiej marki zamknięta w niezwykle gorącym i sprawiającym frajdę hatchbacku.
Czytaj dalej Alfa Romeo 147 GTA 2004 – 75000 PLN – Kamienna Góra

Alfa Romeo TZ3 Stradale 2010 – SPRZEDANA

Alfa Romeo TZ3 Stradale to nie tylko wspaniały design Zagato, ale również niesamowita okazja dla kolekcjonerów. Samochód powstał w jedynie 9 egzemplarzach dla uczczenia setnej rocznicy obecności włoskiej marki na drogach. Historia linii Tubolare Zagato rozpoczęła się w 1963 roku, kiedy to zaprezentowano pierwszą Alfa Romeo Giulia TZ. Rok późnej podczas Turin Auto Show Zagato pokazało wyścigową TZ2 zbudowaną zaledwie w 12 egzemplarzach. Co ciekawe, nowa Alfa TZ wcale nie ma włoskiego serca. Jej bazą jest Dodge Viper ACR-X i niesamowite V10 o mocy 610 KM. Alfa Romeo TZ3 Stradale pozostaje wierna klasycznym liniom ze swoim zaokrąglonym nosem, osłoniętymi reflektorami i tyłem „coda tronca”, czyli obciętym ogonem. Korpus wykonany w pełni z włókna węglowego został dopasowany do rurowej ramy przestrzennej. Lekkiej konstrukcji potrzebny był też lekki silnik, tutaj zastosowano całkowicie aluminiowe V10, który sprzężono z sześciobiegową manualną skrzynią Tremec TR6060. Okaz wystawiony na aukcji to szósty wyprodukowany egzemplarz, który w dalszym ciągu znajduje się w rękach pierwszego właściciela. Na liczniku przebiegu znajduje się 201 rzeczywistych mil, które potwierdzają dokumenty oraz czysty Carfax. Auto praktycznie nie wykazuje zużycia karoserii, silnika i podwozia, a wnętrze nadal pachnie nowością. Niezwykły samochód licytowany w październiku bez ceny minimalnej osiągnął wartość 489 tysięcy dolarów, czyli około 1,8 miliona złotych.
Czytaj dalej Alfa Romeo TZ3 Stradale 2010 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Spider 1600 Junior 1978 – SPRZEDANA

Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem. Światło dzienne ujrzała w 1966 roku i ewoluując przez cztery serie była oferowana aż do 1994 roku. Najwięcej klasycznego smaku miała osiągająca już bardzo wyśrubowane ceny seria pierwsza, dostępna jedynie przez 3 lata, zwana „Osso di seppia”. Prezentowana Alfa Romeo Spider 1600 Junior to przedstawicielka serii drugiej, „Coda tronca”. Nie jest to wersja najmocniejsza (ten tytuł dzierżył wówczas Spider 1750 Veloce), lecz mimo to często wśród miłośników modelu stanowi pierwszy wybór. To wszystko przez to, że zachowano w niej klasyczne wnętrze pierwszej serii, z lakierowaną deską, bez konsoli środkowej oraz z ciekawym rozwiązaniem w postaci niesymetrycznych boczków drzwiowych, zapewniających większą swobodę kierowcy. To wspaniały klasyczny samochód, uwodzący zgrabną sylwetką, pięknym brzmieniem czterocylindrowej, dwuwałkowej jednostki zasilanej dwoma poziomymi gaźnikami (w tym egzemplarzu są to Webery 40 DCOE), zaskakujący pięciostopniową skrzynią i hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach. Gwarantuje radość z jazdy w czystej postaci.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1600 Junior 1978 – SPRZEDANA