Alfa Romeo

Alfa Romeo 166 3.0 V6 2002 – 47500 PLN – Poznań

Kolor czerwony to tradycyjny odcień włoskich samochodów wyścigowych. Być może to jest powód, dla którego Alfa Romeo zawsze najpiękniej prezentuje się w Alfa Rosso, czyli akrylowej czerwieni. W tym przypadku mówimy o prawdziwie sportowej włoskiej limuzynie. Alfa Romeo 166 debiutowała w roku 1998, będąc zupełnie nowym otwarciem włoskiej marki w segmencie samochodów luksusowych. Projekt karoserii to dzieło powstałe pod kierownictwem Waltera de’Silva z centrum projektowego Centro Stile Alfa Romeo, nawiązujące do kształtów słynnych wozów Alfa Romeo z lat 60-tych, niemal obsesyjnie dopracowane w szczegółach. Również wnętrze ma wyśmienite, ze wspaniale wygodnymi fotelami i fantastyczną skórą Momo. To wspaniały samochód do długiej podróży – komfortowy i absolutnie czarujący połączeniem sportowego charakteru i świetnego komfortu. Po upływie dwóch dekad jest to już pojazd o statusie kolekcjonerskim, zwłaszcza gdy pod maską skrywa 3-litrowy silnik Busso, powszechnie uważany za najpiękniej brzmiące V6 w historii motoryzacji.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 3.0 V6 2002 – 47500 PLN – Poznań

Alfa Romeo 166 2.5 V6 1998 – 29900 PLN – Nowy Sącz

Motore vi sei e cambio manuale, czyli silnik V6 i manualna skrzynia. To dwa elementy, dzięki którym życie jest słodsze, a jazdą Alfą Romeo fascynująca. Silnik V6 konstrukcji Giuseppe Busso nie tylko pięknie wygląda, ale i zapewnia wspaniałe brzmienie oraz odpowiedni zapas mocy. Miękkie zawieszenie doskonale tłumi wszelkie nierówności drogi, ale też zapewnia doskonałe wyczucie nawierzchni. To bardzo udany kompromis pomiędzy sportem a turystyką. Tutto bene. Jeżeli lubisz jeździć szybko, tu każda podróż będzie przyjemnością.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 2.5 V6 1998 – 29900 PLN – Nowy Sącz

Alfa Romeo Spider Junior 1600 1972 – 154000 PLN – Poznań

Klasyczny Spider to ucieleśnienie wolności. Auto, które już od pierwszych lat inspirowało masy. Zaprojektowana przez włoskiego mistrza designu Battistę Pininfarinę, była ostatnim dziełem jego życia. Do wyobraźni milionów przemówiła dzięki istotnej roli w filmie Absolwent z 1967 roku, w którym za jej kierownicą usiadł genialny Dustin Hoffman. Wcześniej Amerykanie gustowali w dużych i ciężkich wozach, ale Spider udowodnił, że małe może być piękne… i szybkie, szczególnie w kolorze czerwonym. Jej dwuwałkowy silnik zasilany układem podwójnych, poziomych gaźników pozwalał rozpędzić się do setki już w 10 sekund. Nowością wówczas była zastosowana 5-stopniowa skrzynia biegów i hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. To esencja klasycznego samochodu sportowego w czystej formie.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Junior 1600 1972 – 154000 PLN – Poznań

Alfa Romeo Spider 1983 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Spider to jedno z tych aut, które w motoryzacji zapisały się w niezwykle trwały sposób, pozostając w modzie przez wiele lat. Zaprojektowany przez Battistę Pininfarinę model był ostatnim, który wyszedł spod rąk włoskiego designera uznawanego za twórcę sportowego wizerunku Ferrari. Wystarczy spojrzeć na Alfę… wyciągnięty strzelisty przód auta, długa maska i smukła sylwetka, zakończona tyłem, którego koncepcja zmieniała się trzykrotnie, aby dostosować się do nowej mody i nowej dekady. Odsłona trzecia to propozycja na lata 80. Zwana była Aerodynamica i oferowana była w latach 1983-90. Spider w kolorze Alfa Rosso to kwintesencja wycieczek wzdłuż Morza Śródziemnego, ale co ważne… nie musi to być spokojna przejażdżka, bo 2-litrowa, niemal 130-konna, lekka Alfa z napędem na tył potrafi być sportowcem z krwi i kości.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1983 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Spider 1991 – 99900 PLN – Kielce

Klasyczna Alfa Romeo Spider miała wyjątkowo długi żywot. Rodziła się w 1966 roku, z miejsca zdobywając światowy rozgłos i sławę. Jej pierwsza wersja, zwana „Duetto”, doskonale wpasowała się w rynek, będąc ambasadorką włoskiego stylu. W latach 70. przyszedł czas jej drugiej edycji, czyli „Coda tronca”, lata 80. to „Aerodynamica”, aż wreszcie od 1990 do 1993 roku przyszła kolei na jej ostatnią odsłonę, zwaną po prostu Serią 4. Jej tylny szeroki pas świateł miał nawiązywać do modelu 164, z tylnej klapy zniknął nielubiany spojler, dodano za do elektroniczny wtrysk Bosch Motronic i złącze diagnostyczne. Nie zmienił za to się charakter Alfy. To wciąż było surowe, tylnonapędowe i do szpiku sportowe auto, dające niezwykle bezpośrednie wrażenia z jazdy.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1991 – 99900 PLN – Kielce

Alfa Romeo 164 V6 1992 – SPRZEDANA

Jej charakterystyczne ostre kształty to dzieło studia Pininfarina. Wnętrze to również odważny projekt, z tysiącem przycisków na centralnej konsoli, dzięki którym od razu czujemy, że jesteśmy w latach 80-tych. Alfa Romeo 164 3.0 V6 największy swój skarb kryje pod maską. V6 w Alfa Romeo to dzieło inżyniera Giuseppe Busso, silnik który stale modyfikowany w produkcji znajdował się od 1979 do 2005 roku, stanowiąc najbardziej uzależniający element tych włoskich samochodów. Dźwięk tej jednostki potrafi budzić zachwyt po dziś dzień. Jak mawiał Jeremy Clarkson, „kto nigdy nie miał Alfy Romeo nie może nazywać się prawdziwym fanem motoryzacji”. Można dodać, że diesel raczej nie należy do kategorii, o której myślał Jeremy… jeżeli Alfa z lat 80-tych lub 90-tych, to tylko z silnikiem V6 Busso.
Czytaj dalej Alfa Romeo 164 V6 1992 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulia Tubolare Zagato 1965 – SPRZEDANA

Zagato zawsze będzie uważane za jednego z największych konstruktorów nadwozi, a prawdopodobnie najsilniejsze partnerstwo w całej jego historii było z Alfą Romeo. Od budowy karoserii zwycięskich 8C po produkcję radykalnych projektów, takich jak RZ i SZ, obie firmy zdobyły lojalnych fanów wśród prawdziwych entuzjastów samochodów. Jednym z najbardziej udanych modeli partnerstwa był Tubolare Zagato, znany również jako TZ. Projekt TZ narodził się z Giulii serii 105 i kontynuując sukces Giulietty SZ, TZ zastosował zupełnie inną konstrukcję podwozia w postaci lekkiej ramy przestrzennej. Aerodynamiczny korpus wykorzystywał małą powierzchnię czołową i tzw. Kamm tail, czyli ścięty tył. Układ jezdny był równie zaawansowany, z niezależnym zawieszeniem i hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach, pięciobiegową skrzynią i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Projekt okazał się sukcesem; w latach 1964 i 1965 TZ odnosił zwycięstwa w klasie World Sportscar Championship we wszystkich zakątkach kontynentu, zdobywając prestiżowe zwycięstwa w Tour de France i Targa Florio oraz dominując na torach Le Mans, Sebring, Montlhéry, Nürburgring, Spa, Mugello, Enna i Bridgehampton.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulia Tubolare Zagato 1965 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Spider 3.0 24V 2002 – SPRZEDANA

Dolce vita. Włoski Spider w zjawiskowej i niezwykle rzadkiej specyfikacji. Piękne kształty od Pininfariny, czarny lakier, czerwona skóra, a do tego 24-zaworowa jednostka pod maską. Alfa Romeo Spider 3.0 24V to jedna z zaledwie 1324 wyprodukowanych z tym silnikiem i zarazem jedna z zaledwie 402 egzemplarzy z V6 z przedostatniego, 2002 roku produkcji. Powstało zaledwie 29 sztuk tej wersji w tym roczniku z czerwonym wnętrzem, a wśród nich, jedynie 11 sztuk było w kolorze czarnym. Spider jest w zjawiskowym stanie, gotowy dostarczać niezwykłych wrażeń z jazdy. Niska masa, manualna skrzynia biegów i wspaniałe V6 Busso pod maską. Jeździ jak szalony hot hatch i brzmi doskonale. To auto ma charakter i możliwości, by budzić uśmiech i radość z życia podczas każdej przejażdżki.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 3.0 24V 2002 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 156 GTA 2003 – SPRZEDANA

Gran Turismo Allegerita, czyli odciążone gran turismo. Tą piękną nazwę otrzymała wersja będąca ukoronowaniem wspaniałej sylwetki Alfy Romeo 156. Pod jej maską pracuje kultowe V6 Busso w najmocniejszej, 250-konnej specyfikacji, w tym egzemplarzu zestawione ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Selespeed. Do tego obniżone i utwardzone zawieszenie, hamulce Brembo i stylistyczne dodatki, które nie pozostawiają wątpliwości, że mamy do czynienia ze szczególną wersją.
Czytaj dalej Alfa Romeo 156 GTA 2003 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 8C Spider 2009 – USA

Alfa Romeo zadziwiła tłumy podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2003 roku, prezentując koncepcyjne coupe 8C Competizione. Podczas Pebble Beach Concours d’Elegance w 2005 roku pokazano wersję z otwartym dachem. Wolfgang Egger z centrum stylistycznego Alfa Romeo zaprojektował 8C z myślą o absolutnym pięknie i mocy. Charakterystyczny design dawał wgląd w przyszły język stylistyczny marki, będąc jednocześnie hołdem dla legendarnych modeli Alfa Romeo z poprzednich epok. Dzięki klasycznym proporcjom wyraźnie czerpał inspirację z takich ikon, jak 33 Stradale i Giulia TZ. Dopełnieniem oszałamiającego projektu jest wyjątkowa wydajność. 8C jest napędzany całkowicie aluminiowym, wolnossącym silnikiem V8 Ferrari/Maserati o kodzie F136 i pojemności 4,7 litra, który wytwarza 444 KM. Silnik współpracuje ze sterowaną komputerowo, superszybką, sześciobiegową automatyczną skrzynią z dwutarczowym sprzęgłem. Chociaż popyt na 8C był duży, podaż została ograniczona do zaledwie 1000 sztuk na całym świecie: 500 egzemplarzy coupe Competizione i kolejnych 500 8C Spider. Okaz wystawiony na sprzedaż jest jednym z 35 egzemplarzy przygotowanych na rynek amerykański. Przebieg poniżej 900 mil, efektowny kolor Rosso Metallic ze skórzanym wnętrzem Sienna, fabryczne dodatki z włókna węglowego i wspaniały dźwięk silnika V8. Egzemplarz wystawiony na aukcji wyceniony został na 325 – 395 tysięcy USD, a licytowany będzie 26 stycznia w Arizonie.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C Spider 2009 – USA