Alfa Romeo

Alfa Romeo Spider Duetto 1967 – 228000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Spider Duetto rodziła się w 1966 roku, a światowy rozgłos i sławę zdobyła już w kolejnym roku. Wraz z Dustinem Hoffmannem stała się prawdziwą gwiazdą dzięki roli w filmie Absolwent (1967). Jej kształty to dzieło seniora firmy, Battisty Pininfarina, który u schyłku kariery zapewnił jej absolutnie ponadczasową linię. Przylgnęły do niej nazwy „osso di seppia” i „duetto”, wyróżniające wyłącznie pierwszą, najbardziej pożądaną dziś kolekcjonersko wersję modelu Spider z początku produkcji, czyli z lat 1966-69. Co było w tych latach kompletnie niespotykane, otrzymała pięciostopniową, w pełni zsynchronizowaną skrzynię biegów oraz hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. Dzieła dopełniał wspaniały, dwuwałkowy silnik, dający mnóstwo wigoru i wspaniałe brzmienie, które zapewniły mu podwójne, dwugardzielowe gaźniki (w tym egzemplarzu są to kultowe Webery). Choć od daty jej produkcji minęło już ponad pół wieku zdecydowanie jest to samochód, który nie tylko zachwyca swoją klasyczną formą i pięknym wnętrzem, ale też wspaniałymi wrażeniami, jakie gwarantuje w czasie jazdy.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Duetto 1967 – 228000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Spider Junior 1600 1978 – 79000 PLN – Bielsko-Biała

Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem. Światło dzienne ujrzała w 1966 roku i ewoluując przez cztery serie była oferowana aż do 1994 roku. Najwięcej klasycznego smaku miała osiągająca już bardzo wyśrubowane ceny seria pierwsza, dostępna jedynie przez 3 lata, zwana „Osso di seppia”. Prezentowana Alfa Romeo Spider 1600 Junior to przedstawicielka serii drugiej, „Coda tronca”. Nie jest to wersja najmocniejsza (ten tytuł dzierżył wówczas Spider 1750 Veloce), lecz mimo to często wśród miłośników modelu stanowi pierwszy wybór. To wszystko przez to, że zachowano w niej klasyczne wnętrze pierwszej serii, z deską w kolorze karoserii. To wspaniały klasyczny samochód, uwodzący zgrabną sylwetką, pięknym brzmieniem czterocylindrowej, dwuwałkowej jednostki zasilanej dwoma poziomymi gaźnikami (w tym egzemplarzu są to Webery 40 DCOE), zaskakujący pięciostopniową skrzynią i hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach. Gwarantuje radość z jazdy w czystej postaci.

Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Junior 1600 1978 – 79000 PLN – Bielsko-Biała

Alfa Romeo 1750 1969 – 199900 PLN – Zgierz

Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem. Najwięcej klasycznego smaku miała dostępna jedynie przez 3 lata seria pierwsza, zwana „Osso di seppia”. Wśród nich, najbardzie poszukiwana jest wersja Veloce z lat 1968-69, dostępna z 14-calowymi felgami i większym i mocniejszym silnikiem 1750. W Europie była ona zasilana tradycyjnie gaźnikami, za Oceanem otrzymała więcej mocy wraz z włoskim cudem techniki – układem wtrysku mechanicznego firmy SPICA (Società Pompe Iniezione Cassani & Affini). Otrzymała tam również krótszą nazwę – Alfa Romeo 1750. Wyprodukowano w tej wersji raptem 2000 sztuk wyłącznie 1969 roku i była to pierwsza wersja modelu Spider dostępna za Oceanem, dokładnie taka, jaką możecie pamiętać z filmu Absolwent z Dustinem Hoffmanem.
Czytaj dalej Alfa Romeo 1750 1969 – 199900 PLN – Zgierz

Alfa Romeo Spider 1983 – 11200 EUR – Szwecja

Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem. Światło dzienne ujrzała w 1966 roku i ewoluując przez cztery serie była oferowana aż do 1994 roku. Prezentowana Alfa Romeo Spider 2.0 to przedstawicielka serii trzeciej popularnie zwana Aerodynamica. Zasilana podwójnym bocznossącymi gaźnikami, oferuje moc 125 koni mechanicznych przenoszoną na tylne koła za pomocą pięciostopniowej, manualnej skrzyni biegów.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1983 – 11200 EUR – Szwecja

Alfa Romeo Spider Veloce 1984 – 16400 EUR – Szwecja

Alfa Romeo Spider jest otwartym samochodem sportowym, produkowanym w latach 1966-2010. Model doczekał się czterech odsłon, a ostatni Spider pierwszej generacji wyjeżdżał z fabryk do roku 1994. Ta przedstawiana przez Auto Classica of Sweden to tzw. Aerodynamica, czyli lata 80. w pełnej krasie. Wyróżniają ją nowe zderzaki i charakterystyczny spojler na tylnej klapie. Wersja Veloce miała największą dwulitrową jednostkę pod maską, na rynku amerykańskim zasilaną układem wtryskowym. Mimo, że „Veloce” oznacza szybka, w tym przypadku trzeba wyróżnić po prostu jej bardziej luksusowe wyposażenie. Na pokładzie odnajdziemy tu klimatyzację, elektryczne szyby i skórzaną tapicerkę, wyróżniającą ją na tle winylu oferowanego w pozostałych wersjach. Jego mocno awangardowy styl sprawiał, że w tamtych latach samochód nie tylko się wyróżniał, ale wręcz budził zachwyt wielu fanów motoryzacji.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Veloce 1984 – 16400 EUR – Szwecja

Alfa Romeo Brera 1750 TBi 2010 – 88000 PLN – Tychy

Oryginalna Alfa Romeo Brera zadebiutowała jako concept car w 2002 roku. Autorem jej niezwykłej sylwetki był Giorgetto Giugiaro z Italdesign, a nazwa wywodziła się od dzielnicy Mediolanu znanej z artystycznego klimatu i często nazywanej „Milanese ala Montmartre”. Projekt został tak dobrze przyjęty, że postanowiono w tym stylu wydać następcę modelu GTV budowanego na skróconej płycie podłogowej Alfa Romeo 159. Brera jako auto produkcyjne debiutowała w 2005 roku, lecz na jej najciekawszą wersję ze świetnym silnikiem 1750 TBi (Turbo Benzina iniezione), współdzielonym z modelem Alfa Romeo 4C, należało poczekać aż do 2009 roku. 200 koni mechanicznych zaoferowano tu już w serii, a sięgnięcie po kolejne kuce nie stanowiło większego problemu. Jedyny problem w tym, że ledwie chwilę później zdecydowano się zamknąć produkcję, po zaledwie jednym pełnym roku produkcji Brery 1750 TBi. Wszystkich Brer wyprodukowano 21786, ale z tym najbardziej poszukiwanym silnikiem powstało ich zaledwie kilkaset sztuk.
Czytaj dalej Alfa Romeo Brera 1750 TBi 2010 – 88000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Giulia 1300 Ti 1968 – 84500 PLN – Teresin

Alfa Romeo Giulia 1300 Ti łączy cechy, które w samochodzie niemieckim byłyby nie do pomyślenia. Z jednej strony narysowana z lekkością linia, pudełkowata, lecz ponadprzeciętnie aerodynamiczna. Z drugiej strony dwuwałkowy silnik i pięciostopniowa skrzynia biegów. Do tego nazwa Ti – Turismo Internazionale, samochód do międzynarodowej turystyki, a to wszystko już w latach 60. i z pojemności zaledwie 1,3 l. Póki nie siądziesz tu za kierownicą, nie zrozumiesz, ale to auto ma prawdziwie sportowego ducha. Giulia 1300 Ti debiutowała w 1966 roku, oferując podniesiony stopień kompresji silnika, podwyższoną moc, pięciostopniową skrzynię z dźwignią zmiany biegów umieszczoną w podłodze i indywidualne, sportowo profilowane fotele. Ten egzemplarz ma też nowość z 1968 – podwójne, okrągłe zegary, które stały się charakterystyczne dla marki na całe dziesięciolecia. Auto pochodzi z włoskiego rynku i jest wyjątkowo pięknie zachowane.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulia 1300 Ti 1968 – 84500 PLN – Teresin

Alfa Romeo Spider 3.0 V6 916 1998 – 85000 PLN – Nowy Sącz

Alfa Romeo Spider Typ 916 zastępowała klasyczny kabriolet, którego konstrukcja pamiętała lata 60. Konstruktorzy przemyśleli wszystko na nowa i zaproponowali prawdziwie przełomowy projekt. Nowa Alfa dostała napęd na przód, zdecydowanie bardziej sztywne nadwozie i zawieszenie oraz o wiele więcej mocy niż poprzedniczka. Designer nowej serii GTV/Spider, Enrico Fumia, z zadania wywiązał się fenomenalnie. Stworzył parę samochodów (coupe i roadster, GTV i Spider), które stylistycznie są całkowicie odmienne od wszystkiego, co królowało na drogach w latach 90. Ta sylwetka nawet dziś zdaje się być wciąż nowoczesna. W drugim etapie produkcji, od 1996 do 2002 roku, samochód otrzymał drobne zmiany stylistyczne i większe we wnętrzu. To co jednak było najwspanialsze, to jednostki V6 Busso. W tym egzemplarzu 3-litrówka w wersji 12-zaworowej zdolna była wykrzesać 192 KM. W tak małym nadwoziu jest to naprawdę wystarczająco, by zapewnić szeroki uśmiech na twarzy, zarówno podczas krótkiej przejażdżki, jak i autostradowej podróży. Prezentowane auto z pewnością zachęca doskonałym stanem i wspaniałą konfiguracją kolorystyczną.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 3.0 V6 916 1998 – 85000 PLN – Nowy Sącz

Alfa Romeo Spider 1984 – 60000 PLN – Warszawa

Alfa Romeo Spider to jedno z tych aut, które w modzie były przez wiele lat. Ponadczasowa sylwetka była ostatnim dziełem Battisty Pininfariny, włoskiego projektanta odpowiedzialnego za większość Ferrari z dawnych lat. Spider rodził się w 1966 roku, lecz koncepcja jego sylwetki w tylnej części zmieniała się trzykrotnie, aby dostosować się do nowej mody i nowej dekady. Odsłona trzecia to propozycja na lata 80. Zwana Aerodynamica, oferowana była w latach 1983-90. Spider to idealny samochód do letnich wycieczek po Alpach i Dolomitach. Nawet w skromniejszej wersji o pojemności 1,6 l do dyspozycji jest tu ponad 100 KM oraz wspaniałe brzmienie dwuwałkowego silnika, zasilanego podwójnymi gaźnikami Webera.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1984 – 60000 PLN – Warszawa

Alfa Romeo GTV6 1987 – 24900 EUR – Szwecja

Alfa Romeo GTV6 to wersja rozwojowa modelu Alfetta GT, wyposażona w świetny, 2,5-litrowy silnik V6 Busso. Doskonale wyważona, wyposażona w tylny napęd i skrzynię biegów umieszczoną przy tylnej osi (w układzie transaxle) przez lata była postrachem w Grupie A European Touring Car Championship (ETCC), zdobywając tytuł mistrzowski producentów przez cztery lata z rzędu, od 1982 do 1985 roku. W wersji drogowej to rasowe gran turismo, oferujące przestrzeń dla czterech osób, świetne brzmienie i fantastyczne prowadzenie. Prezentowany egzemplarz to finalna wersja z ostatniego roku produkcji, jedna z 10912 wyprodukowanych sztuk.
Czytaj dalej Alfa Romeo GTV6 1987 – 24900 EUR – Szwecja