Archiwum kategorii: Alfa Romeo

Alfa Romeo 166 3.0 V6 2002 – 49000 PLN – Poznań

Kolor czerwony to tradycyjny odcień włoskich samochodów wyścigowych. Być może to jest powód, dla którego Alfa Romeo zawsze najpiękniej prezentuje się w Alfa Rosso, czyli akrylowej czerwieni. W tym przypadku mówimy o prawdziwie sportowej włoskiej limuzynie. Alfa Romeo 166 debiutowała w roku 1998, będąc zupełnie nowym otwarciem włoskiej marki w segmencie samochodów luksusowych. Projekt karoserii to dzieło powstałe pod kierownictwem Waltera de’Silva z centrum projektowego Centro Stile Alfa Romeo, nawiązujące do kształtów słynnych wozów Alfa Romeo z lat 60-tych, niemal obsesyjnie dopracowane w szczegółach. Również wnętrze ma wyśmienite, ze wspaniale wygodnymi fotelami i fantastyczną skórą Momo. To wspaniały samochód do długiej podróży – komfortowy i absolutnie czarujący połączeniem sportowego charakteru i świetnego komfortu. Po upływie dwóch dekad jest to już pojazd o statusie kolekcjonerskim, zwłaszcza gdy pod maską skrywa 3-litrowy silnik Busso, powszechnie uważany za najpiękniej brzmiące V6 w historii motoryzacji.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 3.0 V6 2002 – 49000 PLN – Poznań

Alfa Romeo Spider 3.0 24V 2002 – 109000 PLN – Poznań

Dolce vita. Włoski Spider w zjawiskowej i niezwykle rzadkiej specyfikacji. Piękne kształty od Pininfariny, czarny lakier, czerwona skóra, a do tego 24-zaworowa jednostka pod maską. Alfa Romeo Spider 3.0 24V to jedna z zaledwie 1324 wyprodukowanych z tym silnikiem i zarazem jedna z zaledwie 402 egzemplarzy z V6 z przedostatniego, 2002 roku produkcji. Powstało zaledwie 29 sztuk tej wersji w tym roczniku z czerwonym wnętrzem. Spider jest w zjawiskowym stanie, gotowy dostarczać niezwykłych wrażeń z jazdy. Niska masa, manualna skrzynia biegów i wspaniałe V6 Busso pod maską. Jeździ jak szalony hot hatch i brzmi doskonale. To auto ma charakter i możliwości, by budzić uśmiech i radość z życia podczas każdej przejażdżki.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 3.0 24V 2002 – 109000 PLN – Poznań

Alfa Romeo 166 3.0 V6 1999 – 50166 PLN – Bielsko-Biała

Motore vi sei, cambio manuale, tappezzeria in velluto… czyli silnik V6, manualna skrzynia i welurowa tapicerka. Trzy elementy, dzięki którym życie jest słodsze, a jazdą Alfą Romeo jeszcze bardziej fascynująca. Szczególnie, jeżeli mieszka się w Alpach, a auto serwisuje nad jeziorem Como. Trudno o piękniejsze warunki przyrody, niż miała dotąd ta piękna Włoszka. Teraz przyjechała do Polski, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by kupujący to auto odwiedził te rejony przynajmniej raz w roku. Z pewnością każda podróż będzie przyjemnością. Raz dlatego, że brzmienie V6 Busso jest doskonałą muzyką, dwa dlatego, że przyjemność z ręcznej zmiany biegów i słuchanie silnika na poszczególnych partiach obrotów jeszcze tą przyjemność zwiększa, a trzy – dlatego, że jest to po prostu niesamowicie komfortowe auto, którego zawieszenie wspaniale potrafi tłumić nierówności, a fotele są fantastyczne.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 3.0 V6 1999 – 50166 PLN – Bielsko-Biała

Alfa Romeo 4C 2015 – 279000 PLN – Stary Dzierzgoń

Była produkowana w fabryce Maserati w Modenie i podniosła markę Alfa Romeo do rangi sztuki, do poziomu na którym włoska firma była przed laty. To auto stworzone wyłącznie z myślą o wspaniałych kształtach, idealnych proporcjach oraz maksymalnej przyjemności z szybkiej, sportowej jazdy. Maksymalnie odchudzona, jest karbonową wanienką obudowaną panelami aluminium, wyczynowym zawieszeniem i silnikiem o maksymalnie wyżyłowanych osiągach i zminimalizowanej masie. Odnajdziemy tu wszystko, co pragnęliśmy mieć podczas szybkiej jazdy po możliwie krętej drodze i nic ponadto. Ten egzemplarz ma przebieg tylko 12 tys. km. Idealnie, by schować do garażu jako dobrą inwestycję, czasami wyciągając, radość gwarantowana podczas każdej przejażdżki.
Czytaj dalej Alfa Romeo 4C 2015 – 279000 PLN – Stary Dzierzgoń

Alfa Romeo 155 1997 – 41999 PLN – Pruszków

Alfa Romeo 155 opracowano w celu zastąpienia w ofercie marki modelu 75. Nowa Alfa zaprezentowana została publicznie po raz pierwszy w 1992 roku podczas Geneva Motor Show. Przestronna, bogato wyposażona i świetnie jeżdżąca. Tak w skrócie można by opisać Alfę Romeo 155. Charakteryzuje ją bardzo kanciasta, nawet jak na lata 90. sylwetka, którą zaprojektował Ercole Spada we włoskim I.DE.A Institute. 155 jest całkowicie inna niż jej następca: 156, ale o wiele bardziej funkcjonalna. Pod względem technicznym samochód nie jest już indywidualną konstrukcją. Pochodzi z czasów unifikacji koncernu Fiata, a wiele elementów konstrukcyjnych znajdziemy w modelach Tempra, Tipo czy Lancia Delta i Dedra. Dziś staje się to zaletą, gdyż mamy większe możliwości wyszukiwania potrzebnych do niej części. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż prezentuje się wyjątkowo, pochodzi od pierwszego właściciela i wciąż ma czarne blachy.
Czytaj dalej Alfa Romeo 155 1997 – 41999 PLN – Pruszków

Alfa Romeo 156 2001 – SPRZEDANA

Kiedy Alfa Romeo 156 ukazała się publiczności w 1997 roku na salonie we Frankfurcie, zachwytom nie było końca. Piękna i zgrabna sylwetka autorstwa Waltera de Silva, przednie klamki w stylu retro i pomysłowo schowane klamki tylnych drzwi oraz dumnie i centralnie umieszczone scudetto, co wymusiło przesunięcie tablicy rejestracyjnej na bok. Wnętrze również miało to coś – świetnie wystylizowana deska z zegarami schowanymi na styl wyścigowy w tubach. Brak uchwytów na kubki, ale po co one we włoskim aucie, którego kierowca nie żłopie coli, a zatrzymuje się w kawiarni, by sączyć espresso 😉 Również od strony technicznej nie szukano oszczędności. Wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu, nowa linia 16-zaworowych silników Twin Spark. Generując ponad 150 KM z lekkiej, dwulitrowej jednostki, auto jeździło lepiej niż cała przednionapędowa konkurencja, co docenili dziennikarze przyznając jej tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. Ten egzemplarz sprawia wrażenie, że czas się zatrzymał… Alfa ma przebieg jedynie 36 tys. km i stan adekwatny do przebiegu.
Czytaj dalej Alfa Romeo 156 2001 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Tipo 33/3 1969 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Tipo 33/3 pochodzi z czasów, w których jego kierowca podczas wyścigu w Le Mans mógł we wstecznym lusterku zobaczyć Steve’a McQueena. Tipo 33/3, AR 105-80*023*, uosabia wygląd i parametry techniczne, które były typowe dla samochodów Grupy 6 na przełomie lat 60. i 70. XX wieku. Stojąc w jednym szeregu z Ferrari i Porsche, zespół Autodelta mógł pochwalić się zespołem utalentowanych kierowców, którzy rywalizowali w najbardziej wymagających wyścigach. W Le Mans ’70 Galli i Stommelen przez większą część wieczoru zajmowali drugie miejsce, choć pod koniec wyścigu zostali zdyskwalifikowani za otrzymanie pomocy przy starcie. Galli miał okazję wystąpić również w kultowym filmie „Le Mans” Steve’a McQueena. To właśnie tam Alfa Romeo prezentowana na aukcji występuje z numerem wyścigowym „35”, widocznym na jej karoserii do dziś. Prezentowane Tipo 33/3 było w rękach pierwszego prywatnego właściciela przez 30 lat, stanowiąc część jego kolekcji do 2003 roku. Samochód zachował się w niezwykle oryginalnym stanie. Nabyty przez obecnego właściciela w 2012 roku, a w latach 2013-2020 został powierzony Timowi Samwaysowi, który ponownie uruchomił i sprawdził samochód. Wyścigowy okaz Alfa Romeo był zgłoszony do klasycznych imprez wyścigowych, takich jak Le Mans Classic i Spa Classic. W historii samochodu zobaczymy obecnego właściciela na podium wraz z Gallim w Spa Classic w 2016 roku. Dodatkowo, ten egzemplarz T33/3 jest oferowany z ogromnym zapasem części zamiennych, co pozwala nowemu nabywcy kontynuować karierę w wyścigach klasyków. Co więcej, samochód jest oferowany z „wejściówką” do 2022 Le Mans Classic. Alfa Romeo wyceniona na 1,7 – 2,1 miliona euro, licytowana w Monte Carlo 14 maja, sprzedana została za 1,6 miliona EUR.
Czytaj dalej Alfa Romeo Tipo 33/3 1969 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003 – SPRZEDANA

Chłopaki nie płaczą? Płaczą, gdyż każdy chciałby wejść w posiadanie tej wyjątkowej Alfy Romeo 166, a szczęśliwy nabywca może być tylko jeden. Czarny kolor na przedliftowym nadwoziu prezentuje się wyśmienicie, a nie mniej zachwycić może zespół napędowy tego samochodu. Pod jego maską pracuje 2,5-litrowa, 24-zaworowa ewolucja jednostki Giuseppe Busso, włoskiego inżyniera będącego współtwórcą słynnego V12 Colombo dla Ferrari i wielu jednostek napędowych Alfy Romeo. Jednostka V6 ujrzała światło dzienne wraz z modelem Alfa 6 w 1979 roku, a potencjał rozwoju miała tak ogromy, że pozwoliła zdobyć nagrodę International Engine of the Year w kategorii 2-2,5 l jeszcze w 2000 roku. Silnik pięknie brzmi, ale też ma mnóstwo wigoru i sportowego charakteru dzięki połączeniu z 6-biegową, krótko zestopniowaną manualną skrzynią biegów. Ten egzemplarz ma piękne, kremowe wnętrze i jedynie 42 tys. km przebiegu, dzięki czemu prezentuje się niemal jak nowy.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulietta SZ Coda Tonda 1961 – SPRZEDANA

W złotym wieku motoryzacji, jakim bez wątpienia były lata 60-te XX wieku, istniał prosty przepis na sukces w sportach motorowych: lekkie, opływowe nadwozie i silnik pełen charakteru. Z tych właśnie czasów pochodzi Alfa Romeo Giulietta SZ, produkowana w latach 1959-1963. Skrót SZ pochodzi od „Sport Zagato”. Projektant tej Alfy, Elio Zagato, został poproszony w 1957 roku o odbudowę nadwozia Giulietty Sprint Veloce, zniszczonego w Toskanii podczas Mille Miglia w 1956 roku. Piękne linie tej Alfy podyktowane są uwarunkowaniami aerodynamicznymi. Giulietta „Coda Tonda”, czyli z zaokrąglonym tyłem, została oficjalnie zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 1960 roku. Nadwozie wykonane ze stopu aluminium było zdecydowanie bardziej opływowe niż Sprint Veloce i lżejsze o około 130 kilogramów. Samochód wystawiony na aukcji został wypatrzony w Anglii w 2012 roku. Wśród dokumentów auta jest list z działu Heritage Alfa Romeo, potwierdzający, że numer AR-00051 odpowiada czerwonej Alfie Romeo Giulietta SZ (1001.26), ukończonej 29 września 1960 i sprzedanej 23 grudnia 1960 firmie Thomson & Taylor z siedzibą w Byfleet. Ta Alfa Romeo Giulietta „Coda Tonda” to jedna z zaledwie 200 zbudowanych sztuk. Przejechała mniej niż 1000 km od czasu renowacji. Licytowana 18 marca podczas targów Rétromobile w Paryżu, sprzedana została za 417200 euro, czyli prawie dwa miliony złotych.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulietta SZ Coda Tonda 1961 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulia TZ 1965 – Francja

Zaprezentowana w 1955 roku Giulietta była punktem wyjścia do powstania bardziej sportowych wersji. Pierwszą taką Giuliettą była inspirowana „BATami” Sprint Speciale (SS), stworzona przez Franco Scaglione dla Bertone. Chociaż miała zgrabną aerodynamikę, wciąż była zbyt ciężka. Szybko wyparła ją Giulietta Sprint Zagato (SZ), lżejsza i o bardziej zwartej bryle. Pojawienie się Giulii w 1962 roku i silnika 1600 w 1963 roku otworzyło nowe szanse, ale Alfa Romeo obrała znacznie bardziej radykalną ścieżkę. Pod kierownictwem Giuseppe Busso już w 1959 roku rozpoczęła projektowanie nowej maszyny wyścigowej. Inspiracja pochodziła od modelu „Tipo 750 Competizione” z 1955 roku. Busso dla uzyskania większej sztywności stworzył nową ramę rurową, elementy mechaniczne z Giulii, w tym doskonały silnik dwuwałkowy 1600 i niezależne tylne zawieszenie. W przypadku karoserii wzywa znów Zagato. Powstaje wielkie osiągnięcie estetyczne, funkcja tworzy formę, której prostota odzwierciedla wydajność, od smukłej osłony chłodnicy po wycięty tył. Połączenie ramy rurowej i nadwozia Zagato daje nazwę temu arcydziełu: Alfa Romeo Giulia TZ – Tubolare Zagato.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulia TZ 1965 – Francja