Renault

Renault Megane Coupe 1997 – 22500 PLN – Poznań

Jeżeli Wasza młodość to lata 90. istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak właśnie wyglądało Wasze auto marzeń. Nas skusiła nas historia tego egzemplarza. Zakupione jako nowe w 1997 roku, przetrwało w jednych rękach całe 27 lat. Zachowany jest nawet rachunek zakupu, a do tego przebieg auta to dziś jedyne 68 tys. km, oczywiście udokumentowane w CEPIK. Choć niewiele, auto jeździło regularnie i było serwisowane. Efekt jest taki, że jeździ jak nowe. Nas urzekło do tego stopnia, że postanowiliśmy popracować nad jego mankamentami użytkowymi i postaraliśmy się, by zabłysnęło znów dawnym blaskiem.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 1997 – 22500 PLN – Poznań

Renault 4L 1964 – 46000 PLN – Poznań

Renault 4L motoryzowało Francję w niemal równym stopniu, jak Citroen 2CV. Debiutował w kilkanaście lat po nim i był tak skonstruowany, by w każdym elemencie być o krok przed swoim rywalem. Największą innowacją i różnicą była podnoszona w całości tylna klapa, która uczyniła z niego w momencie debiutu w 1961 roku pierwszego hatchbacka na świecie. Pod maską równiutko pracował silnik 4-cylindrowy, a niewielkie rozmiary zewnętrzne łączyły się tu ze świetnie rozplanowaną kabiną. Auto było wykończone niezwykle spartańsko, ale pozostawało przy tym komfortowe. Pokochali je wszyscy i używali je do wszystkiego. Auto rodzinne, miejskie, bagażowe, albo i kobiece, pasowało każdemu. Produkcja trwała aż do 1992 roku, ale dziś z pewnością najwięcej uroku mają przedstawiciele pierwszej serii, do 1967 roku. Właśnie taki egzemplarz udało nam się odnaleźć na północy Szwecji. Zachowany jest w nieprawdopodobnie oryginalnym stanie, niemal w całości w pierwszym lakierze, z oryginalnym wnętrzem, patyną i pięknie funkcjonującą mechaniką.
Czytaj dalej Renault 4L 1964 – 46000 PLN – Poznań

Renault 19 Cabriolet 16V 1993 – 8700 PLN – Wrocław

Renault 19 Cabriolet 16V to topowa wersja francuskiego kompaktu oferująca wiatr we włosach. Pod jego maską pracuje kultowa jednostka F7P, z pojemności 1,8 l gotowa wykrzesać 135 koni mechanicznych. Oznaczenia 16V, Renault Sport, pakiet stylistyczny i spojler na tylnej klapie obiecują wysokie osiągi, choć jak to w przypadku francuskich samochodów – bez rezygnacji z komfortu. Ten egzemplarz wymaga prac renowacyjnych, ale zaoferowany został w rozsądnej cenie.
Czytaj dalej Renault 19 Cabriolet 16V 1993 – 8700 PLN – Wrocław

Renault 8CV 1906 – 225000 PLN – Zgierz

Założona przez Louisa Renault oraz jego braci Marcela i Fernanda w 1898 roku firma stała się największym producentem samochodów we Francji. Początki był skromne, pierwszy był prototyp z silnikiem De Dion o mocy 4 KM. Jednak już do 1904 roku Renault zaczęło budować własne silniki. Zawodność wczesnych samochodów była dobrym powodem do sceptycyzmu opinii publicznej, jednak pojawienie się modelu 8CV, który miał stać się bestsellerem Renault przed I wojną światową, zapoczątkowało nową erę. Oto łatwy w prowadzeniu samochód o prostej konstrukcji, którego działanie mechaniczne może zacząć rozumieć nawet laik technicznie niepiśmienny. Chłodzony cieczą silnik z mechanicznie sterowanymi zaworami był prosty i solidny, a trzybiegowa skrzynia była łatwa do opanowania. Jak na tak mały samochód, Renault 8CV charakteryzowało się niezrównaną elastycznością w zakresie prędkości od 5 do 35 mil na godzinę na najwyższym biegu, utrzymując się na tym biegu na wszystkich wzniesieniach, z wyjątkiem najbardziej stromych. Samochód ten stał się tak popularny, że w wersji AG, a później AX, Renault 8CV było najlepszą paryską taksówką z czasów edwardiańskich, zyskując przydomek „Taxi de la Marne”.

Czytaj dalej Renault 8CV 1906 – 225000 PLN – Zgierz

Renault Megane Coupe 1996 – SPRZEDANE

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Z pewnością ciekawe i nieszablonowe były life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… zdecydowanie najlepiej prezentujące się w żółtym kolorze. Takie właśnie, dynamiczne i nieźle zachowane Renault Megane Coupe House of Classics – Dom Klasyków przeznaczył na cele charytatywne, aby wspomóc potrzebujących i poszkodowanych w wyniku powodzi, jaka nawiedziła południe Polski we wrześniu 2024 roku.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 1996 – SPRZEDANE

Renault Megane Cabriolet 1998 – SPRZEDANE

Renault Megane debiutowało w połowie lat 90., tchnąc w markę zupełnie nowego ducha. Szczególnie w wersji Coupe i Cabrio był to prawdziwy krzyk mody. Żółte Renault Megane Coupe zagrało w filmie „Sara”, uczestniczyło w Wyścigowym Pucharze Renault Megane oraz znane było z wersji Kit Car, jaką ścigał się Janusz Kulig. To wręcz symbol, i dlatego warto sprawić sobie takie auto po latach. Ten egzemplarz nawet jest wyposażony w opcjonalny road box, który czyni z niej 2-osobowego roadstera z olbrzymimi dwoma bagażnikami i stylową sylwetką „double bubble”. Jeżeli macie ochotę na wariant 4-osobowy, to trzeba go zdemontować i w jego miejsce zainstalować tylną kanapę, która też jest w zestawie. Super sprawa.
Czytaj dalej Renault Megane Cabriolet 1998 – SPRZEDANE

Renault 4CV 1958 – 8500 EUR – Szwecja

Projekt Renault 4CV powstał podczas II wojny światowej, podczas okupacji, w tajemnicy przed ówczesnym zarządem firmy i wbrew woli Louisa Renault, który pragnął, by jego firma budowała wozy luksusowe. Jednak gdy kurz wojenny opadł, ludzie odzyskali wolność, a fabryka została znacjonalizowana – grunt pod budowę popularnego samochodu nie mógł być lepszy. Czterodrzwiowy, tylnosilnikowy pojazd zadebiutował w 1947 roku, a do 1955 roku był najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji i uczynił z firmy Renault wiodącego producenta samochodów. Do 1961 roku, kiedy zakończono produkcję, zbudowano ponad milion sztuk modelu 4CV. Silnik, który go napędzał był czerosuwowy, czterocylindrowy, początkowo o mocy 17 KM, którą w najbardziej rasowym R1063 podwojono. Prezentowane Renault 4CV w wersji R 1062 S z 1958 roku, oferuje moc 26 KM. Przy piórkowej masie 680 kg do szczęścia wówczas nic więcej potrzebne nie było.
Czytaj dalej Renault 4CV 1958 – 8500 EUR – Szwecja

Renault Safrane Biturbo 1995 – 80000 PLN – Ryki

Renault Safrane Biturbo dziś to jeden z najbardziej pożądanych francuskich youngtimerów. Elegancka limuzyna, w właściwie liftback (tylna klapa podnoszona wraz z szybą) oferowała fantastycznie komfortowe wnętrze, ale w tym przypadku Francuzi poszli na całość. Pod maską znalazła się jednostka PRV w swojej szczytowej odmianie, doposażona w dwie turbosprężarki KKK i generująca 268 KM. To więcej, niż przykładowo mogło wówczas zaoferować choćby sportowe Alpine A610. Aby wykorzystać potencjał silnika, auto wyposażono w stały napęd na cztery koła z blokadą mostu różnicowego na pierwszym i wstecznym biegu. Producent aspiracji nie ukrywał – debiutująca na targach w Genewie w 1992 roku wersja była rękawicą rzuconą niemieckim producentom. Zresztą – dwie niemieckie firmy były tu zaangażowane w stworzenie projektu. Za wizualne zmiany zewnętrzne odpowiadał Irmscher, a za felgi i zmiany w silniku – Hartge. Skończyło się jak zawsze. Do 1996 roku wyprodukowano tylko 806 sztuk, choć dziś model przeżywa swój renesans. Jest to poszukiwana kolekcjonersko wersja, ceny na europejskich rynkach zaczynają się od 20 tys. euro, a ta zadbana sztuka wyceniona została bardzo rozsądnie.
Czytaj dalej Renault Safrane Biturbo 1995 – 80000 PLN – Ryki

Renault 15 TS 1974 – 9900 PLN – Zgierz

Renault 15 i 17 zostały zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku 1971 roku. Bliźniacze modele francuskiego producenta wywodziły się z sedana Renault 12. Ich projekt, za sprawą stylisty Gastona Jucheta, jest dość oryginalny. Dostępne były jako 3-drzwiowe hatchbacki. 17 różni się z zewnątrz od 15 czterema okrągłymi reflektorami zamiast dwóch prostych, grillem oraz szybami bocznymi które w 15 są uchylane. Renault 15 oferowane były dwóch wersjach: 15 TL, 15 TS. Silnik 15 TS pochodzi z Renault 12, moc w nim jest jednak nieznacznie zwiększona. Modele 15 i 17 były produkowane do 1979 roku, a następnie zastąpione przez Renault Fuego.
Czytaj dalej Renault 15 TS 1974 – 9900 PLN – Zgierz

Renault Megane Coupe 1996 – SPRZEDANE

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Najwspanialsza w rodzinie oczywiście była odmiana Maxi Megane, święcąca triumfy na rajdowych trasach wersja stworzona według regulaminu Formula 2 Kit Car. Kupony od jej sukcesów odcinały głównie life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… zdecydowanie najlepiej prezentujące się w żółtym kolorze. Takie właśnie, ładnie zachowane Renault Megane Coupe oferuje House of Classics – Dom Klasyków.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 1996 – SPRZEDANE