Archiwum kategorii: Renault

Renault 25 Turbo DX 1986 – 35000 PLN – Warszawa

Prace nad Renault 25 rozpoczęto już 1978, nowy model otrzymał kryptonim X29. Nieoficjalnie nazywano je Rafale lub Renault 40, nawiązując do legendy 40 CV. Aspirując do klasy wyższej, stworzono piękną i elegancką linię nadwozia oraz wygodne i przestronne wnętrze, które wyposażono we wszelkie możliwe udogodnienia. Szefem zespołu designerów był Robert Opron, a kokpit i wnętrze zlecono włoskiemu styliście Marcello Gandiniemu. We wnętrzu zamontowano komputer pokładowy z syntezatorem mowy, a na kierownicy sterowanie systemem audio. Już podstawowy pakiet wyposażenia obejmował wspomaganie kierownicy, elektrycznie podnoszone szyby i regulowane lusterka, a także centralny zamek z pilotem na podczerwień. 85-konna wersja wysokoprężnego silnika o pojemności 2,1 l z turbosprężarką Garret T2, taka jak w egzemplarzu z ogłoszenia, rozpędzała Renault 25 Turbo D/DX do 172 km/h, wrzucając samochód na listę najszybszych ówcześnie diesli na świecie. Podczas debiutu w 1984 roku Renault 25 otrzymało nieoficjalny tytuł najbardziej aerodynamicznego, masowo produkowanego auta na świecie, ze współczynnikiem Cx = 0,28. To połączenie pozwoliło stworzyć samochód najlepszy w swojej klasie pod względem konsumpcji paliwa. Ten egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i poszczycić się może ciekawą historią. Odkupiony 4 lata temu od pierwszego właściciela, ma niski przebieg i wciąż czarne tablice.
Czytaj dalej Renault 25 Turbo DX 1986 – 35000 PLN – Warszawa

Renault Megane 2006 – 49900 PLN – Poznań

Renault Megane drugiej generacji zostało wprowadzone na rynek we wrześniu 2002 roku jako rok modelowy 2003. Było to zupełnie nowe otwarcie, z całkowicie nową stylistyką, nawiązującą do modelu Avantime. Auto wyróżniał wysoki poziom bezpieczeństwa, kilka technicznych nowinek i wysoka sprzedaż. Pod koniec 2005 roku samochód przeszedł face lifting, i właśnie z takim samochodem, zachowanym w praktycznie fabrycznym stanie, mamy do czynienia w tym przypadku. Przebieg tego pojazdu to dziś zaledwie 258 kilometrów.
Czytaj dalej Renault Megane 2006 – 49900 PLN – Poznań

Renault 19 Europa 1991 – 8800 PLN – Wrocław

Renault 19 to nowość roku 1988. Samochód klasy kompaktowej narysowany tak, by był możliwie aerodynamiczny. Design to efekt współpracy z Giorgio Giugiaro, a współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi tu zaledwie 0,31. Renault 19 Europa to przedstawiciel limitowanej serii wyróżniający się w światłami przeciwmgielnymi, listwą ozdobną na zderzakach, specyficzną tapicerką i wskaźnikami poziomu/stanu oleju oraz temperatury płynu chłodniczego. Poza tym to podstawowa wersja wyposażenia TR ze skromną jednostką 1,4 Cleon pod maską. Egzemplarz ciekawy jest przede wszystkim ze względu na świetny stan zachowania i niewysoki przebieg, wynoszący 135 tys. km.
Czytaj dalej Renault 19 Europa 1991 – 8800 PLN – Wrocław

Renault 5 Turbo 2 1984 – SPRZEDANE

Czy Renault 5 można nazwać najfajniejszym i najbardziej męskim samochodem lat 80-tych? W wersji Turbo 2 na pewno tak. Ten potwór stworzony specjalnie do celów homologacyjnych rajdowej Grupy B, z centralnie umieszczonym silnikiem, produkowany był w limitowanej liczbie między 1979 a 1986 rokiem. Mały, napakowany, poszerzony, dwumiejscowy supercar został zaprezentowany podczas Motor Show w Brukseli w 1980 roku. Korzystający z napędu na tylne koła napędzany był czterocylindrowym silnikiem z mechanicznym wtryskiem paliwa Bosch K-Jetronic i turbosprężarką Garrett T3. Szukając obniżenia kosztów produkcji przy zachowaniu osiągów samochodu, Renault w 1983 roku zaprezentowało odświeżoną wersję 5 Turbo 2. Choć zrezygnowano z niepowtarzalnego wnętrza samochodu i aluminiowe panele nadwozia zastąpiono stalą, masę własną udało się obniżyć. Samochód wystawiony na aukcji został kupiony przez Baudouina Lempereura jako podstawa do stworzenia wersji Turbo „Tour de Corse”. Projekt nigdy nie został rozpoczęty. Poza nowocześniejszymi fotelami kubełkowymi Renault posiada oryginalne wyposażenie, a elementy sterujące wydają się kompletne. Renault 5 Turbo 2 jest w ciekawym i stosunkowo oryginalnym stanie, bez widocznych modyfikacji zewnętrznych. Wewnątrz deska rozdzielcza jest oryginalna, a licznik kilometrów pokazuje 70264 km. Z mankamentów egzemplarza, podsufitka lekko opadła, a gałka dźwigni zmiany biegów pochodzi z Turbo 1. Zarejestrowany w 2011 roku przez właściciela, egzemplarz nie jeździł od lat i stanowi dobrą bazę do przywrócenia oryginalnej konfiguracji. Samochód wyceniony przed aukcją na 30 – 50 tysięcy euro, sprzedany został za prawie 79 tysięcy euro.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 2 1984 – SPRZEDANE

Renault Megane Coupe 2002 – 22900 PLN – Lesznowola

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Najwspanialsza w rodzinie oczywiście była odmiana Maxi Megane, święcąca triumfy na rajdowych trasach wersja stworzona według regulaminu Formula 2 Kit Car. Kupony od jej sukcesów odcinało głównie drogowe Renault Megane Coupe – wersja stylistycznie będąca czymś więcej, niż 3-drzwiowym hatchbackiem. Atrakcyjna, dynamiczna, kierowana do młodych odbiorców i napędzana dynamicznymi, 16-zaworowymi jednostkami. Prezentowany egzemplarz to wersja poliftowa, z ostatniego roku produkcji pierwszej generacji. Samochód ma polską historię, przebieg jedynie 76 tys. km i od kilkunastu lat jest już tarktowany hobbistycznie.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 2002 – 22900 PLN – Lesznowola

Renault R10 1967 – 39000 PLN – Gdańsk

Trzy lata po wprowadzeniu na rynek Renault R8, w 1965 roku, firma zdecydowała się zaoferować swoim klientom większą wersję modelu, zamykając ją w niemal tych samych kształtach – tak powstało Renault R10. Trójbryłowa sylwetka, silnik umieszczony z tyłu i kabina pasażerska zostały niezmienione, wydłużono jedynie przestrzeń bagażowa i, dla zachowania proporcji, komorę silnika. W efekcie powstał pojazd o większej długości, co w tamtych czasach oznaczało większy prestiż i podkreślało status właściciela. Choć samochód zdobył ogromną popularność, dziś jest już niemal zapomniany. Prezentowany egzemplarz został pieczołowicie odbudowany i z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy uznać, że jest to najpiękniejszy obecnie egzemplarz tego modelu w Polsce.
Czytaj dalej Renault R10 1967 – 39000 PLN – Gdańsk

Renault Espace I 1990 – 19900 PLN – Łomianki

Pierwsza generacja Renault Espace pojawiła się na rynku w 1984 roku, będąc prekursorem zupełnie nowej klasy, rodzinnych minivanów. Samochód zaprojektowany był tak, by być możliwie uniwersalnym i dać możliwie wiele miejsca i komfortu siedmiu podróżującym osobom, przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów zewnętrznych. Samochód opracowany był we współpracy z firmą Matra i produkowany w Dieppe, w fabryce Alpine. To auto, które doczekało się już dziś statusu kultowego, choć pomimo wykonania nadwozia z tworzyw sztucznych, o ładny egzemplarz dziś nie jest łatwo. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji i oczywiście ma już zmiany liftingowe, wprowadzone w 1988 roku.
Czytaj dalej Renault Espace I 1990 – 19900 PLN – Łomianki

Renault R8 1966 – 38000 PLN – Łódź

Renault R8 debiutowało w 1964 roku, jako następca modelu Dauphine. Ten niewielki, czterodrzwiowy sedan był jednym z pierwszych francuskich samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. Renault zachowało konstrukcję z silnikiem umieszczonym z tyłu, co miało swoje dobre i złe strony. Auto dzięki temu było stosunkowo ciche i zwrotne w miejskiej jeździe, choć w trasie stawało się czule na podmuchy bocznego wiatru i wymagało od kierowcy dużej uwagi. Nowością był rodzaj zastosowanej jednostki. Silnik „Cléon-Fonte” był tak udany, że dotrwał w produkcji lat 90-tych, używany w modelach Twingo, Express i Clio. Choć było to auto popularne, trudno ich już szukać na drogach, szczególnie jeżeli mówimy o takim egzemplarzu, jak w tym ogłoszeniu. Choć samochód nigdy nie był poddawany pełnej renowacji, wygląda zjawiskowo, jest prawdziwą kapsułą czasu, pokazującą jakie samochody tworzyli Francuzi pół wieku temu.
Czytaj dalej Renault R8 1966 – 38000 PLN – Łódź

Renault Fuego GTX 1985 – 35000 PLN – Śrem

Renault Fuego L’aerodynamite. Tak reklamowano wprowadzony do produkcji w 1980 roku model o zdecydowanie sportowej charakterystyce. Jego projektantem był Robert Opron, świeżo pozyskany projektant Citroena, odpowiedzialny za modele SM, GS i CX. I tutaj nie brakuje nowoczesności, ujmuje aerodynamiczna sylwetka i zachwyca ogromna, panoramiczna tylna szyba, pełniąca rolę klapy od bagażnika. Pod względem technologicznym nadwozie oparte jest na Renault 18, czyli sedanie średniej klasy, następcy modelu 12, znanego u nas jako licencyjna Dacia. Początkowo zarzucano mu zbyt mało mocy i zbyt małe silniki, na co lekarstwem był wprowadzony w 1984 roku lifting. Pojawiła się wówczas turbo benzyna 1,6 l o mocy 132 KM i nieco słabszy, wolnossący silnik 2,2 l, taki jak w prezentowanym egzemplarzu. Choć Fuego produkowano do 1985 roku (a w Argentynie nawet do 1992) i zbudowano łącznie 265 tysięcy sztuk, dziś jest to w Polsce ogromna egzotyka. Dość powiedzieć, że ten egzemplarz jest pierwszym Fuego na Giełdzie klasyków, mimo, że prowadzimy ten serwis od 8 lat…
Czytaj dalej Renault Fuego GTX 1985 – 35000 PLN – Śrem

Renault 5 Maxi Turbo 1985 – SPRZEDANE

Ojcem Renault 5 Turbo był Jean Terramorsi, odpowiedzialny za modele limitowanej produkcji. W 1977 roku wymyślił sportową wersję małego Renault 5, korzystającego z kluczowej technologii Renault, turbosprężarki. Dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi z turbodoładowaniem, wzmocnionemu podwoziu i specjalnemu zawieszeniu oraz spektakularnemu nadwoziu ze stali, lekkich tworzyw i aluminium, R5 Turbo, zaprezentowane w 1978 roku, było ogromną sensacją. Pierwsza wersja (spełniająca regulamin rajdowej Grupy 4) w 1980 roku wygrała Rajd Monte-Carlo i Tour de Corse. Zaledwie 20 egzemplarzy kolejnej wersji „Tour de Corse” (TDC), zostało zbudowanych na sezon 1983, zgodnie z nowymi przepisami dla Grupy B, które zastąpiły Grupę 4. Samochód został zdeklasowany przez rywali i konieczne było radykalne przemyślenie tematu. Model z napędem na cztery koła, taki jak Audi Quattro czy Peugeot T16, nie był możliwy do zbudowania z racji zbyt niskiego budżetu. W nowym Renault 5 Maxi Turbo problemem były zbyt wąskie tylne koła. Aby przejść do wyższej klasy, Renault zdecydowało się zwiększyć pojemność silnika z 1397 do 1527 cm3, używając wału korbowego zwiększającego skok cylindra o 5 mm i średnicy cylindra o 1 mm większej. Dzięki mnożnikowi dla silników turbodoładowanych przekroczono limit dla klasy 2-litrowej. Zmodyfikowano zawieszenie, skrzynia biegów otrzymała magnezową obudowę, wzmocniono karoserię, hamulce, zastosowano duży intercooler, przesunięto turbosprężarkę, wydech został skierowany przed prawe tylne koło. Silnik wytwarzał teraz 350 KM przy 6500 obr./min. Zgodnie z wymogami regulaminu zmontowano 20 samochodów 5 Maxi, choć 10 z nich zostało rozebranych dla pozyskania części. Tylko dziesięć sztuk zostało sprzedanych z certyfikatem umożliwiającym ich rejestrację.
Czytaj dalej Renault 5 Maxi Turbo 1985 – SPRZEDANE