Renault

Renault 5 GTX 1989 – 29999 PLN – Raszyn

Duży silnik w malutkim aucie? „Tłuste” wyposażenie w postaci elektrycznych szyb, centralnego zamka, obrotomierza, w pełni tapicerowanych boczków i odlotowej tapicerki? Tak właśnie wyglądał luksus połączony z dynamiką w latach 80-tych. Francuzi wiedzieli najlepiej jak to robić. Auta dynamiczne, ale nie pozbawione miękkości, ciekawe w designie i dziś przykuwające uwagę swoim nieszablonowym wyglądem. Renault 5 drugiej generacji, czyli tzw. „supercinq”, z pewnością należy do tej grupy. Opracowane przez włoskiego stylistę, Marcello Gandiniego, z miejsca jest rozpoznawalne po charakterystycznie podciętej linii tylnego nadkola. Ten podpips styisty znajdziemy również w takich autach, jak Lamborghini Countach, Maserati Quattroporte IV czy Citroen BX. Małe Renault 5 drugiej generacji powstawało w latach 1983 – 1996, a najwięcej emocji dziś budzą jej najmocniejsze wersji GTT i w ślad za nim GTX i GTE. Pierwszy miał Turbo i 115-120 KM, drugi i trzeci 95 KM, ewentualnie na niektórych rynkach 73 KM. Przy masie rzędu 800 kg dobra zabawa jest gwarantowana w każdym z nich.
Czytaj dalej Renault 5 GTX 1989 – 29999 PLN – Raszyn

Renault Alpine A310 V6 1980 – 200000 PLN – Raszyn

Drogowy następca Alpine A110 zaprezentowany został w Genewie w 1971 roku. Renault Alpine A310 powstało z konieczności wprowadzenia na rynek nowego samochodu, który mógłby być używany na co dzień. Jean Rédélé marzył o prawdziwym GT: wygodnym, przestronnym i mogącym pomieścić czterech pasażerów. Przyjmując rozstaw osi swoich poprzedników, czyli 2,27 m, A310 ląduje w bezpośredniej konkurencji Porsche 911. Projekt tego modelu Alpine zapoczątkowany został przez Michela Beligonda, jednak to włoski projektant Marcello Gandini opracował ostateczny kształt samochodu. I tak w liniach gotowego modelu produkcyjnego znajdziemy nawiązania do Monteverdi Hai 450, De Tomaso Mangusta, czy nawet Datsuna Cherry coupe 120Y. Jakość wykonania i nieco za słabe silniki nie przysporzyły przez pierwsze lata modelowi A310 pozytywnego rozgłosu, lecz w 1976 roku zawitał pod maską silnik PRV V6. Wtedy wszystko się zmieniło. Renault Alpine A310 V6 z Jeanem Ragnotti za kierownicą uzyskało tytuły mistrza Francji i Europy w Rallycrossiei z francuskim rekordem liczby zwycięstw w jednym sezonie, w końcu wzmacniło wizerunek. Do dziś jest to ciekawa alternatywa dla Porsche 911. Tańsza, lżejsza, mniej szablonowa i z o wiele ciekawszym wnętrzem.
Czytaj dalej Renault Alpine A310 V6 1980 – 200000 PLN – Raszyn

Renault Sport Spider 1998 – 249999 PLN – Tarnowskie Góry

Renault Sport Spider to dzieło bodaj najbardziej dzikiego i szalonego okresu w rozwoju marki. Debiutował w 1996 roku i był tak minimalistyczny, jak to możliwe. W pierwszym wydaniu nie miał nawet przedniej szyby, nie miał też ABSu, ogrzewania, dachu, ani żadnego elementu zapewniającego komfort. Stworzony był wyłącznie po to, aby dostarczać emocje podczas jazdy, najlepiej na torach wyścigowych, choć miał również homologację drogową. Inne szalone koncepcje Renault z tych czasów? Warto przypomnieć Espace F1 z silnikiem V10, Renault Avantime albo Clio V6. Te czasy z pewnością już nie wrócą, dlatego warto zaaopiekować się jednym z 1726 wyprodukowanych egzemplarzy Renault Sport Spider wyprodukowanych w fabryce Alpine w Dieppe. Od 1997 roku auta te oferowano już z przednią szybą i wycieraczką, i taki właśnie samochód oferowany jest w Tarnowskich Górach.
Czytaj dalej Renault Sport Spider 1998 – 249999 PLN – Tarnowskie Góry

Renault Espace 1990 – SPRZEDANE

Pierwsza generacja Renault Espace pojawiła się na rynku w 1984 roku, będąc prekursorem zupełnie nowej klasy, rodzinnych minivanów. Samochód zaprojektowany był tak, by być możliwie uniwersalnym i dać możliwie wiele miejsca i komfortu siedmiu podróżującym osobom, przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów zewnętrznych. Samochód opracowany był we współpracy z firmą Matra i produkowany w Dieppe, w fabryce Alpine. To auto, które doczekało się już dziś statusu kultowego, choć pomimo wykonania nadwozia z tworzyw sztucznych, o ładny egzemplarz dziś nie jest łatwo. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji i oczywiście ma już zmiany liftingowe, wprowadzone w 1988 roku.
Czytaj dalej Renault Espace 1990 – SPRZEDANE

Renault Megane 2003 – 22500 PLN – Łódź

Renault Megane drugiej generacji debiutowało w 2002 roku, całkowicie zrywając z koncepcją poprzednika. Już nie było grzecznym stylistycznie kompaktem, tylko stylistycznym eksperymentem, składającym się z niezliczonej ilości wielokątów. Samochód był wzorowy pod kątem bezpieczeństwa, zdobywając komplet gwiazdek w teście Euro NCAP. Spodobał się również dziennikarzom, ktorzy przyznali mu tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2003. Z tego roku pochodzi też prezentowany samochód, z deklarowanym bardzo niskim przebiegiem 29 tys. km. Pod maską ma najmnieszy z oferty, 16-zaworowy silnik o pojemności 1,4 l, w odmianie 98-konnej, czyli ten mocniejszy.
Czytaj dalej Renault Megane 2003 – 22500 PLN – Łódź

Renault Clio Sport 2002 – SPRZEDANE

Małe zwinne hot hatch’e to kategoria, która zawsze Francuzom wychodziła najlepiej. Peugeot 205 GTI, Renault 5 GT Turbo, Clio Williams i wreszcie epoka Renault Clio Sport, rozpoczęta w 2000 roku. Niska masa, dużo mocy, napęd na przód i lekki tył, który można było momentalnie postawić bokiem po odjęciu gazu w zakręcie. Wszystko to daje radość z szybkiej jazdy po krętej drodze na poziomie nieporównywalnym z czymkolwiek innym. To niemal samochód rajdowy, wyposażony dodatkowo w komfortowe fotele i kilka innych, przyjemnych dodatków. Egzemplarz z ogłoszenia pochodzi z drugiej fazy produkcyjnej (2001-04), wzbogaconej o takie elementy wyposażenia, jak klimatyzacja automatyczna, reflektory ksenonowe czy czujniki deszczu/zmierzchu. Pod jego maską dwulitrowa, szesnastozaworowa jednostka, wystarczająca, by rozpędzić ten lekki i zwinny samochód do pierwszej setki w ledwie 7 sekund.
Czytaj dalej Renault Clio Sport 2002 – SPRZEDANE

Renault Rapid Minikamper 1990 – SPRZEDANY

Rozkładane łóżko, szafki, lodówka, telewizja, ale też rozsuwana markiza, i całe dodatkowe wyposażenie zasilane z dodatkowego akumulatora, ładowanego przez umieszczony na dachu panel solarny. Idealny zestaw, by pojechać na piknik, a jeżeli przyjdzie na to ochota, zostać na noc. Może również służyć za mobilne biuro, bo i komputer jest tu na pokładzie. To pełnoprawny kamper, który z powodzeniem może zapewnić schronienie dla dwóch osób, a zbudowany jest na przeszklonej, wysokiej wersji osobowo-towarowej modelu Renault 5, która na większości rynków nosiła nazwę Express, a w Niemczech sprzedawana była jako Renault Rapid. Baza była tu wyśmienita – samochód z przebiegiem zaledwie nieco ponad 100 tys. km, wciąż z oryginalną powłoką lakierniczą. Zabudowa została wykonana w ostatnich tygodniach w Polsce, a minikamper jest po kompletnym przeglądzie mechanicznym, gotowy do rejestracji.
Czytaj dalej Renault Rapid Minikamper 1990 – SPRZEDANY

Renault Caravelle 1968 – SPRZEDANE

Renault Caravelle (lub też Renault Floride) to mały, stylowy samochód produkowany w latach 1958-1968. Zbudowany został na podzespołach modelu Dauphine, lecz wyróżniał się znacznie bardziej atrakcyjnymi kształtami, za które odpowiadał Pietro Frua i firma Carrozzeria Ghia z Turynu. Do napędu używano silników R4 z modelu Gordini, których moc z latami stopniowo rosła (od 48 KM do 58 KM). Wóz wyróżniała niska masa i zastosowanie hamulców tarczowych przy wszystkich kołach, co w tej klasie było nowością. Samochód tworzony był z myślą o podbiciu amerykańskiego rynku. Renault Caravelle – bo taką nazwę model trzymał na za Oceanem – miało premierą w ekskluzywnym, nowojorskim hotelu Waldorf-Astoria. Równolegle nowy kabriolet Renault zaprezentowano w 17 innych miastach wschodniego i zachodniego wybrzeża USA. Za Atlantykiem hasło promocyjne brzmiało A dream car come true i faktycznie – dla wielu amerykańskich klientów Renault było w zasięgu ręki, w cenie od 2398 dolarów. Oferta obejmowała kabriolet, coupe oraz wersję hardtop. Caravelle była dostępna w kilku kolorach nadwozia – białym, czerwonym, błękitnym, granatowym oraz w metalizowanym beżu i zieleni. Latem 1960 roku zrealizowano legendarną sesję fotograficzną reklamującą Caravelle/Floride z udziałem Brigitte Bardot i to ona sprawiła, że samochód stał się symbolem swojej epoki. Łącznie zbudowano 117118 egzemplarzy, co było ogromnym sukcesem. Prezentowany egzemplarz jako żywo przywołuje tamte czasy. Odbudowany został z najwyższą starannością i prezentuje się imponująco.
Czytaj dalej Renault Caravelle 1968 – SPRZEDANE