Renault

Renault 11 Turbo 1987 – Warszawa

Renault 11 Turbo w latach 80. było używane jako baza pod rajdówkę przez fabryczny zespół Renault. Takim autem Andrzej Koper wywalczył dwa tytuły mistrza Polski (1985 i 1988), a także startował w rajdowych mistrzostwach Europy. Model 11 narodził się w 1983 roku. Wyróżniał się nowoczesnym designem, przednim napędem i wieloma nowinkami technicznymi. Jego najmocniejsza wersja celowała naturalnie w Golfa GTI, choć poza zbliżonym poziomem dynamiki oferowała zdecydowanie wyższy komfort, miękkie fotele i niezbyt sztywne zawieszenie. Prezentowany egzemplarz jest już po zmianach liftingowych, które wprowadzono w 1986 roku. Jego przednie światła nawiązują do tych z R12, a jednostka napędowa uzyskała dodatkowe 10 KM. Ma też tylną oś skrętną z czterema drążkami przejętą z nowego Super5, co pozwoliło poszerzyć tył i poprawić prowadzenie w zakrętach.
Czytaj dalej Renault 11 Turbo 1987 – Warszawa

Renault 4L 1964 – Poznań

Renault 4L motoryzowało Francję w niemal równym stopniu, jak Citroen 2CV. Debiutował w kilkanaście lat po nim i był tak skonstruowany, by w każdym elemencie być o krok przed swoim rywalem. Największą innowacją i różnicą była podnoszona w całości tylna klapa, która uczyniła z niego w momencie debiutu w 1961 roku pierwszego hatchbacka na świecie. Pod maską równiutko pracował silnik 4-cylindrowy, a niewielkie rozmiary zewnętrzne łączyły się tu ze świetnie rozplanowaną kabiną. Auto było wykończone niezwykle spartańsko, ale pozostawało przy tym komfortowe. Pokochali je wszyscy i używali je do wszystkiego. Auto rodzinne, miejskie, bagażowe, albo i kobiece, pasowało każdemu. Produkcja trwała aż do 1992 roku, ale dziś z pewnością najwięcej uroku mają przedstawiciele pierwszej serii, do 1967 roku. Właśnie taki egzemplarz udało nam się odnaleźć na północy Szwecji. Zachowany jest w nieprawdopodobnie oryginalnym stanie, niemal w całości w pierwszym lakierze, z oryginalnym wnętrzem, patyną i pięknie funkcjonującą mechaniką.
Czytaj dalej Renault 4L 1964 – Poznań

Renaul Megane I Cabrio 2001 – SPRZEDANE

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Najwspanialsza w rodzinie oczywiście była odmiana Maxi Megane, święcąca triumfy na rajdowych trasach wersja stworzona według regulaminu Formula 2 Kit Car. Kupony od jej sukcesów odcinały głównie life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… szybkie, zwłaszcza z dynamicznymi, 16-zaworowymi, dwulitrowymi jednostkami. 9 sekund do 100 km/h, wiatr we włosach, potencjał na przyszłego klasyka, stan idealny i cena poniżej 30 tysięcy złotych? Bardzo proszę.
Czytaj dalej Renaul Megane I Cabrio 2001 – SPRZEDANE

Renault Clio 1991 – 12999 PLN – Starogard Gdański

Renault Clio pierwszej generacji debiutowało w 1990 roku, z miejsca zdobywając tytuł Samochodu Roku 1991. Konkurencji pokazało, że da się stworzyć samochód rozmiarami mniejszy od typowego kompaktu, a komfortem go przewyższający. O dobre wrażenie dbały miękkie kanapy i stosunkowo miękko zestrojone zawieszenie, co zawsze było specjalnością francuskich konstruktorów. Auto było praktyczne, uniwersalne i niewymagające w eksploatacji. Zamówić można było je również z pięciodrzwiowym nadwoziem i z automatyczną skrzynią biegów, i auto w takiej konfiguracji można odnaleźć w tym ogłoszenie. Samochód ma tylko 44 tys. km przebiegu, dzięki czemu nie prezentuje się tak, jak większość innych 32-latków w jego wieku.
Czytaj dalej Renault Clio 1991 – 12999 PLN – Starogard Gdański

Renault Dauphine Gordini 1961 – 25000 EUR – Włochy

Renault Dauphine było samochodem popularnym, lecz doskonale pokazuje zamiłowanie Francuzów do przedmiotów pięknych. Doskonale przywołuje czasy lat 50-tych, kiedy elegancję – również w modzie – sprowadzono w Europie do ograniczenia ozdób i zmysłowych kształtów. Zgodnie z ówczesną modą wyposażono go w silnik umieszczony z tyłu i napędzający tylne koła, i choć nie Dauphine nie było mistrzem bezawaryjności, sprzedano je w ponad dwóch milionach egzemplarzy. W ogłoszeniu egzemplarz w sportowej wersji Gordini, który z silnika o pojemności 845 cm³ zdolny jest uzyskać 33 KM, czyli o 7 KM więcej niż standardowa Dauphine. Zmiany zawdzięcza nowej głowicy cylindrów, zwiększeniu stopnia sprężania, a także zastosowaniu gaźnika o gardzieli 32 mm, twardszych sprężyn zaworowych oraz większych kanałów dolotowych i wydechowych.
Czytaj dalej Renault Dauphine Gordini 1961 – 25000 EUR – Włochy

Renault 16 TS Automatic 1976 – 22500 PLN – Zgierz

Renault 16 zostało zaprezentowane w 1965 roku i z miejsca zdobyło tytuł Samochodu Roku. Powszechnie uznawane jest za pierwszy w historii pojazd z nadwoziem typu hatchback, z tylnymi drzwiami pochylonymi bardziej niż w typowym kombi. Model stał się popularny, ponieważ był elastyczny i praktyczny, stylowy i modny. Sprzedawał się dobrze w całej Europie, w ciągu całego życia modelu wyprodukowano łącznie 1845959 egzemplarzy R16. Bardzo chwalono je za wygodne wnętrze i wysoki poziom wyposażenia, w prezentowanym egzemplarzu odnajdziemy między innymi automatyczną skrzynię biegów, szyberdach i elektryczne szyby.
Czytaj dalej Renault 16 TS Automatic 1976 – 22500 PLN – Zgierz

Renault Clio 16V 1991 – 58000 PLN – Wrocław

Renault Clio 16V kroczy o krok za legendą, czyli za zbudowanym na jego bazie modelu Clio Williams. Te same kształty, ten sam charakterystyczny garb na masce, podobne złote felgi, kolor i wnętrze, i niemal ten sam fun z jazdy. Różnica ograniczała się do zastosowania silnika o nieco mniejszej pojemności, choć również w technice szesnastozaworowej. 1,8 l zamiast 2 l, 137 koni mechanicznych zamiast 150, nieco łagodniejszych ustawień zawieszenia i nieco dłuższych przełożeń skrzyni. Różnice niemal kosmetyczne, a pozwalające skosztować smaku francuskiego hot hatcha w zdecydowanie niższej cenie, niż trzeba aktualnie położyć za kultowego Williamsa.
Czytaj dalej Renault Clio 16V 1991 – 58000 PLN – Wrocław

Renault Alpine A310 – SPRZEDANE

Drogowy następca Alpine A110 zaprezentowany został w Genewie w 1971 roku. Renault Alpine A310 powstało z konieczności wprowadzenia na rynek nowego samochodu, który mógłby być używany na co dzień. Jean Rédélé marzył o prawdziwym GT: wygodnym, przestronnym i mogącym pomieścić czterech pasażerów. Przyjmując rozstaw osi swoich poprzedników, czyli 2,27 m, A310 ląduje w bezpośredniej konkurencji Porsche 911. Projekt tego modelu Alpine zapoczątkowany został przez Michela Beligonda, jednak to włoski projektant Marcello Gandini opracował ostateczny kształt samochodu. I tak w liniach gotowego modelu produkcyjnego znajdziemy nawiązania do Monteverdi Hai 450, De Tomaso Mangusta, czy nawet Datsuna Cherry coupe 120Y. Jakość wykonania i nieco za słabe silniki nie przysporzyły przez pierwsze lata modelowi A310 pozytywnego rozgłosu, lecz w 1976 roku zawitał pod maską silnik PRV V6. Wtedy wszystko się zmieniło. Renault Alpine A310 V6 z Jeanem Ragnotti za kierownicą uzyskało tytuły mistrza Francji i Europy w Rallycrossiei z francuskim rekordem liczby zwycięstw w jednym sezonie, w końcu wzmacniło wizerunek. Do dziś jest to ciekawa alternatywa dla Porsche 911. Tańsza, lżejsza, mniej szablonowa i z o wiele ciekawszym wnętrzem.
Czytaj dalej Renault Alpine A310 – SPRZEDANE

Renault 25 Turbo D 1986 – SPRZEDANE

Flagowy okręt Renault lat osiemdziesiątych, największy, najdroższy i najbardziej prestiżowy model marki z tamtych lat. Renault 25 był jednym z pierwszych samochodów projektowanym od początku z dbałością o aerodynamiczną efektywność, która przekładała się na redukcję zużycia paliwa. Ogromne wrażenie robiło to wówczas zwłaszcza z silinikiem wysokoprężnym, który wyposażony w turbosprężarkę gotowy był osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 172 km/h przy zachowaniu średniego spalania na poziomie 7 l / 100 km. Do tego mamy w tym aucie technologiczną nowinkę w postaci komputera pokładowego wydającego komunikaty głosowe. Okaz od Classic Cars Warsaw wyróżnia się fenomenalnym stanem zachowania i przebiegiem zaledwie 6 tys. km. Jest niemal jak nowy i na aukcji Collecting Cars zaoferowany został bez ceny minimalnej.
Czytaj dalej Renault 25 Turbo D 1986 – SPRZEDANE

Renault 5 GTX 1989 – SPRZEDANE

Duży silnik w malutkim aucie? „Tłuste” wyposażenie w postaci elektrycznych szyb, centralnego zamka, obrotomierza, w pełni tapicerowanych boczków i odlotowej tapicerki? Tak właśnie wyglądał luksus połączony z dynamiką w latach 80-tych. Francuzi wiedzieli najlepiej jak to robić. Auta dynamiczne, ale nie pozbawione miękkości, ciekawe w designie i dziś przykuwające uwagę swoim nieszablonowym wyglądem. Renault 5 drugiej generacji, czyli tzw. „supercinq”, z pewnością należy do tej grupy. Opracowane przez włoskiego stylistę, Marcello Gandiniego, z miejsca jest rozpoznawalne po charakterystycznie podciętej linii tylnego nadkola. Ten podpips styisty znajdziemy również w takich autach, jak Lamborghini Countach, Maserati Quattroporte IV czy Citroen BX. Małe Renault 5 drugiej generacji powstawało w latach 1983 – 1996, a najwięcej emocji dziś budzą jej najmocniejsze wersji GTT i w ślad za nim GTX i GTE. Pierwszy miał Turbo i 115-120 KM, drugi i trzeci 95 KM, ewentualnie na niektórych rynkach 73 KM. Przy masie rzędu 800 kg dobra zabawa jest gwarantowana w każdym z nich.
Czytaj dalej Renault 5 GTX 1989 – SPRZEDANE