Archiwum kategorii: Renault

Renault 25 Turbo DX 1986 – 35000 PLN – Warszawa

Prace nad Renault 25 rozpoczęto już 1978, nowy model otrzymał kryptonim X29. Nieoficjalnie nazywano je Rafale lub Renault 40, nawiązując do legendy 40 CV. Aspirując do klasy wyższej, stworzono piękną i elegancką linię nadwozia oraz wygodne i przestronne wnętrze, które wyposażono we wszelkie możliwe udogodnienia. Szefem zespołu designerów był Robert Opron, a kokpit i wnętrze zlecono włoskiemu styliście Marcello Gandiniemu. We wnętrzu zamontowano komputer pokładowy z syntezatorem mowy, a na kierownicy sterowanie systemem audio. Już podstawowy pakiet wyposażenia obejmował wspomaganie kierownicy, elektrycznie podnoszone szyby i regulowane lusterka, a także centralny zamek z pilotem na podczerwień. 85-konna wersja wysokoprężnego silnika o pojemności 2,1 l z turbosprężarką Garret T2, taka jak w egzemplarzu z ogłoszenia, rozpędzała Renault 25 Turbo D/DX do 172 km/h, wrzucając samochód na listę najszybszych ówcześnie diesli na świecie. Podczas debiutu w 1984 roku Renault 25 otrzymało nieoficjalny tytuł najbardziej aerodynamicznego, masowo produkowanego auta na świecie, ze współczynnikiem Cx = 0,28. To połączenie pozwoliło stworzyć samochód najlepszy w swojej klasie pod względem konsumpcji paliwa. Ten egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i poszczycić się może ciekawą historią. Odkupiony 4 lata temu od pierwszego właściciela, ma niski przebieg i wciąż czarne tablice.
Czytaj dalej Renault 25 Turbo DX 1986 – 35000 PLN – Warszawa

Renault 19 Europa 1991 – 8800 PLN – Wrocław

Renault 19 to nowość roku 1988. Samochód klasy kompaktowej narysowany tak, by był możliwie aerodynamiczny. Design to efekt współpracy z Giorgio Giugiaro, a współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi tu zaledwie 0,31. Renault 19 Europa to przedstawiciel limitowanej serii wyróżniający się w światłami przeciwmgielnymi, listwą ozdobną na zderzakach, specyficzną tapicerką i wskaźnikami poziomu/stanu oleju oraz temperatury płynu chłodniczego. Poza tym to podstawowa wersja wyposażenia TR ze skromną jednostką 1,4 Cleon pod maską. Egzemplarz ciekawy jest przede wszystkim ze względu na świetny stan zachowania i niewysoki przebieg, wynoszący 135 tys. km.
Czytaj dalej Renault 19 Europa 1991 – 8800 PLN – Wrocław

Renault Megane Cabrio 1997 – REZERWACJA

Jeszcze chwilę temu były popularnym widokiem na drogach, ale już nie. To oznacza jedno – youngtimer alert. Teraz przede wszystkim liczy się stan, odpowiedni kolor, odpowiedni silnik pod maską, a za chwilę liczyć będzie się jeszcze bardziej. Renault Megane Cabrio z dwulitrowym, szesnastozaworowym F7R pod maską to gwarantowane fantastyczne emocje za kierownicą. Silnik znany choćby z Clio Williams i niesamowitego Renault Sport Spider jest pełen wigoru i z pewnością za chwilę będzie uznawany za kultowy. W aucie, który ma świetny żółty kolor, fantastycznie zachowaną skórzaną tapicerkę i zdejmowany dach oraz przebieg ledwie 87 tysięcy kilometrów, zgadza się wszystko. No, może poza brakującą osłoną lusterka na drzwiach kierowcy, ale to drobiazg.
Czytaj dalej Renault Megane Cabrio 1997 – REZERWACJA

Renault Clio 1995 – SPRZEDANE

Renault Clio. Prosto z raju. Tak reklamowano francuskie auto klasy subkompaktowej w pierwszej połowie lat 90-tych w Polsce. Zdobywca trofeum europejskiego samochodu roku w 1991 roku przyjął się u nas świetnie, a jeszcze większe sukcesy święcił we Francji, gdzie pozostawał najlepiej sprzedającym się samochodem od roku 1991 do 1997. Sprzedawał się również w bogatej Szwajcarii, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz. Szersze listwy boczne, wypukłe tylne lampy, poduszka powietrzna i biała wskazówka prędkościomierza zdradzają, że mamy tu już do czynienia z przedstawicielem drugiej fazy produkcyjnej. Silnik 1.4 to sprawdzona jednostka przeniesiona z Renault 19, spięta tu ze skrzynią automatyczną. Ma pięć drzwi i jedynie 52 tys. km przebiegu. Z powodzeniem może służyć nawet na co dzień, czarując wyjątkowo wysokim poziomem komfortu, jak na tak małe auto.
Czytaj dalej Renault Clio 1995 – SPRZEDANE

Renault 5 Turbo 2 1984 – SPRZEDANE

Czy Renault 5 można nazwać najfajniejszym i najbardziej męskim samochodem lat 80-tych? W wersji Turbo 2 na pewno tak. Ten potwór stworzony specjalnie do celów homologacyjnych rajdowej Grupy B, z centralnie umieszczonym silnikiem, produkowany był w limitowanej liczbie między 1979 a 1986 rokiem. Mały, napakowany, poszerzony, dwumiejscowy supercar został zaprezentowany podczas Motor Show w Brukseli w 1980 roku. Korzystający z napędu na tylne koła napędzany był czterocylindrowym silnikiem z mechanicznym wtryskiem paliwa Bosch K-Jetronic i turbosprężarką Garrett T3. Szukając obniżenia kosztów produkcji przy zachowaniu osiągów samochodu, Renault w 1983 roku zaprezentowało odświeżoną wersję 5 Turbo 2. Choć zrezygnowano z niepowtarzalnego wnętrza samochodu i aluminiowe panele nadwozia zastąpiono stalą, masę własną udało się obniżyć. Samochód wystawiony na aukcji został kupiony przez Baudouina Lempereura jako podstawa do stworzenia wersji Turbo „Tour de Corse”. Projekt nigdy nie został rozpoczęty. Poza nowocześniejszymi fotelami kubełkowymi Renault posiada oryginalne wyposażenie, a elementy sterujące wydają się kompletne. Renault 5 Turbo 2 jest w ciekawym i stosunkowo oryginalnym stanie, bez widocznych modyfikacji zewnętrznych. Wewnątrz deska rozdzielcza jest oryginalna, a licznik kilometrów pokazuje 70264 km. Z mankamentów egzemplarza, podsufitka lekko opadła, a gałka dźwigni zmiany biegów pochodzi z Turbo 1. Zarejestrowany w 2011 roku przez właściciela, egzemplarz nie jeździł od lat i stanowi dobrą bazę do przywrócenia oryginalnej konfiguracji. Samochód wyceniony przed aukcją na 30 – 50 tysięcy euro, sprzedany został za prawie 79 tysięcy euro.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 2 1984 – SPRZEDANE

Renault 4 Bye Bye 1993 – SPRZEDANE

Pierwsza „czwórka” narodziła się w 1961 roku, czerpiąc wyraźną inspirację z modelu 2CV Citroena. Auto było niesamowicie proste, ale też zdecydowanie bardziej dopracowane, niż jego francuski konkurent. Miało również przedni napęd, drzwi zarówno z przodu, jak i z tyłu, a do tego nadzwyczaj miękkie zawieszenie. W odróżnieniu od 2CV było jednak prawdziwym hatchbackiem, i to jednym z pierwszych na świecie. Podobnie jak w przypadku 2CV, w ciągu swojej ponad 30-letniej kariery Renault dokonało niewielu zmian mechanicznych lub stylizacyjnych. Cóż, model po prostu został świetnie przyjęty na rynku i zmian nie wymagał. Jego prostota była jego siłą. Renault 4 powstało w ponad 8 milionach egzemplarzy, ale jego ostatnie wydanie już tak masowe nie było. Renault 4 Bye Bye to kończąca produkcję kultowego modelu we Francji seria 1000 pojazdów, wyprodukowana w 1992 roku. To koniec motoryzacyjnej legendy. Auto ma gustowną tapicerkę w kratę, a także tabliczkę z wygrawerowanym numerem w serii. Ten egzemplarz to okrągły numer „600”.
Czytaj dalej Renault 4 Bye Bye 1993 – SPRZEDANE

Renault Megane Coupe 2002 – 22900 PLN – Lesznowola

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Najwspanialsza w rodzinie oczywiście była odmiana Maxi Megane, święcąca triumfy na rajdowych trasach wersja stworzona według regulaminu Formula 2 Kit Car. Kupony od jej sukcesów odcinało głównie drogowe Renault Megane Coupe – wersja stylistycznie będąca czymś więcej, niż 3-drzwiowym hatchbackiem. Atrakcyjna, dynamiczna, kierowana do młodych odbiorców i napędzana dynamicznymi, 16-zaworowymi jednostkami. Prezentowany egzemplarz to wersja poliftowa, z ostatniego roku produkcji pierwszej generacji. Samochód ma polską historię, przebieg jedynie 76 tys. km i od kilkunastu lat jest już tarktowany hobbistycznie.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 2002 – 22900 PLN – Lesznowola

Renault R10 1967 – 55000 PLN – Gdańsk

Trzy lata po wprowadzeniu na rynek Renault R8, w 1965 roku, firma zdecydowała się zaoferować swoim klientom większą wersję modelu, zamykając ją w niemal tych samych kształtach – tak powstało Renault R10. Trójbryłowa sylwetka, silnik umieszczony z tyłu i kabina pasażerska zostały niezmienione, wydłużono jedynie przestrzeń bagażowa i, dla zachowania proporcji, komorę silnika. W efekcie powstał pojazd o większej długości, co w tamtych czasach oznaczało większy prestiż i podkreślało status właściciela. Choć samochód zdobył ogromną popularność, dziś jest już niemal zapomniany. Prezentowany egzemplarz został pieczołowicie odbudowany i z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy uznać, że jest to najpiękniejszy obecnie egzemplarz tego modelu w Polsce.
Czytaj dalej Renault R10 1967 – 55000 PLN – Gdańsk

Renault Espace I 1990 – 19900 PLN – Łomianki

Pierwsza generacja Renault Espace pojawiła się na rynku w 1984 roku, będąc prekursorem zupełnie nowej klasy, rodzinnych minivanów. Samochód zaprojektowany był tak, by być możliwie uniwersalnym i dać możliwie wiele miejsca i komfortu siedmiu podróżującym osobom, przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów zewnętrznych. Samochód opracowany był we współpracy z firmą Matra i produkowany w Dieppe, w fabryce Alpine. To auto, które doczekało się już dziś statusu kultowego, choć pomimo wykonania nadwozia z tworzyw sztucznych, o ładny egzemplarz dziś nie jest łatwo. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji i oczywiście ma już zmiany liftingowe, wprowadzone w 1988 roku.
Czytaj dalej Renault Espace I 1990 – 19900 PLN – Łomianki

Renault R8 1966 – 38000 PLN – Łódź

Renault R8 debiutowało w 1964 roku, jako następca modelu Dauphine. Ten niewielki, czterodrzwiowy sedan był jednym z pierwszych francuskich samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. Renault zachowało konstrukcję z silnikiem umieszczonym z tyłu, co miało swoje dobre i złe strony. Auto dzięki temu było stosunkowo ciche i zwrotne w miejskiej jeździe, choć w trasie stawało się czule na podmuchy bocznego wiatru i wymagało od kierowcy dużej uwagi. Nowością był rodzaj zastosowanej jednostki. Silnik „Cléon-Fonte” był tak udany, że dotrwał w produkcji lat 90-tych, używany w modelach Twingo, Express i Clio. Choć było to auto popularne, trudno ich już szukać na drogach, szczególnie jeżeli mówimy o takim egzemplarzu, jak w tym ogłoszeniu. Choć samochód nigdy nie był poddawany pełnej renowacji, wygląda zjawiskowo, jest prawdziwą kapsułą czasu, pokazującą jakie samochody tworzyli Francuzi pół wieku temu.
Czytaj dalej Renault R8 1966 – 38000 PLN – Łódź