Archiwum kategorii: Dodge

Dodge Viper RT/10 1992 – SPRZEDANY

Słynny manager Forda, a później Chryslera, Lee Iacocca, nazwał go ogromnych sukcesem jeszcze przed rozpoczęciem produkcji. Prezentował go publiczności wraz z legendarnym Carrollem Shelbym, którego zdołał namówić do pracy nad projektem. Dodge Viper RT/10 był dla ówczesnej klienteli marki prawdziwym szokiem. Wszak w ofercie koncernu Chryslera królowały wówczas minivany i przednionapędowe kompakty, a to był prawdziwy samochód sportowy w klasycznym tego słowa znaczeniu. Mocny silnik, minimalistyczny, prosty design, muskularna i agresywna stylistyka oraz rewelacyjne osiągi – zupełnie, jak Shelby Cobra z lat 60-tych. Z silnikiem V10 zmodyfikowanym przez należącą wówczas do Chryslera firmę Lamborghini, wóz stał się ikoną. Ten egzemplarz bez wątpienia jest dziś najbardziej wartościowym Viperem na świecie. Jest pierwszym wyprodukowanym egzemplarzem i należał do zmarłego w tym roku Lee Iacocci, który będą pewnym sukcesu samochodu, zdecydował się go zachować we własnej kolekcji. Auto ma zaledwie 6500 mil oryginalnego przebiegu i zachowane jest w idealnym stanie. Mimo, że Viper licytowany był bez ceny minimalnej, sprzedany został za imponujące 285,5 tys. dolarów, czyli ponad milion złotych.
Czytaj dalej Dodge Viper RT/10 1992 – SPRZEDANY

Dodge Charger 1968 – 199000 PLN – Maków Podhalański

Odpowiedź na Pontiaca GTO musiała być mocna – pierwszy muscle car Dodge’a zdecydowanie zapada w pamięć. Ponad 5 metrów długości z długą maską i grzmiącym V8 – ten samochód nie mógł powstać w innym miejscu na ziemi, jak w USA. Dodge Charger zbudowany został na bazie modelu Coronet, któremu dodano sportowego charakteru i najbardziej charakterystyczny element – chowane w atrapie, odwracane reflektory. Lata ’68-’70 to druga generacja modelu, z sylwetką fastback, która otrzymała najbardziej charakterystyczne i kultowe kształty inspirowane butelką Coca Coli. Dziś to poszukiwany klasyk, a im większy silnik ma pod maską, tym większy budzi entuzjazm. Gama w 1968 roku rozciągała się od jednostek R6 przez V8 5,2 l (318) i V8 6,3 l (383) po silniki HEMI 426 i 440. Ten w ogłoszeniu ma jednostkę ze środka oferty, w odmianie 335-konnej, czyli z mocniejszym, czterogardzielowym gaźnikiem. Zwraca uwagę oryginalny, nierestaurowany stan samochodu – to duża rzadkość, w końcu mówimy o sportowych autach, których metryczka ma już ponad pół wieku.
Czytaj dalej Dodge Charger 1968 – 199000 PLN – Maków Podhalański

Dodge Hemi Charger R/T 1971 – SPRZEDANY

Ten Dodge Hemi Charger R/T z kolekcji Wellborn Musclecar Museum jest jak żaden inny. Jest jednym z zaledwie 63 sztuk wyprodukowanych w ostatnim roku z królewską jednostką 426 Hemi, generującą 425 koni mechanicznych, a jego wyjątkowość podkreśla wyposażenie. Od wyjściowej ceny Chargera R/T wysokości 3223 USD właściciel rozpędził się tak, że doszedł do ceny 6304,6 USD. To jedna z zaledwie dwóch sztuk z opcją M51 w postaci elektrycznego szyberdachu. Auto jest we wspaniałym, oryginalnym stanie, z przebiegiem 35638 mil na liczniku. Na ekspozycji w muzeum stało od 2005 roku, przy okazji stając się bodaj najbardziej znanym egzemplarzem Hemi Charger’a na świecie, występując w najważniejszych albumach, magazynach i jako model w skali. Auto sprzedane zostało za 319 tysięcy dolarów (ok. 1,2 miliona złotych).
Czytaj dalej Dodge Hemi Charger R/T 1971 – SPRZEDANY

Dodge Challenger 1970 – 215000 PLN – Warszawa

Dodge Challenger to nazwa, którą na przestrzeni lat otrzymały trzy zupełnie różne modele, lecz jedynie ten pierwszy wszedł i pozostanie na zawsze w strefie motoryzacyjnych ikon. Challenger ’70 to jedno z tych aut, o których marzy wielu, widziało niewielu, a tylko wybrani będą mieli w życiu okazję usłyszeć, przejechać się i poczuć nietuzinkowy klimat prawdziwego Muscle Cara. Unikatowość Challengerów wynika nie tylko ze stosunkowo mniejszej liczby wyprodukowanych sztuk (porównując z popularnym Mustangiem), ale także z liczby aut zachowanych w dobrym stanie lub profesjonalnie odrestaurowanych. Ekipa “Inwestuj w klasyka” sprowadziła już wiele ciekawych klasyków zza Oceanu, lecz piękny, głośny, mocny i gotowy do jazdy Challenger z Big Blockiem pod maską, wita w ich ofercie po raz pierwszy. Ma piękny jaskrawy zielony kolor “Sublime”, czarną maskę z wlotem powietrza, czarny winylowy dach i tylną lotkę od wersja T/A – super kombinacja.
Czytaj dalej Dodge Challenger 1970 – 215000 PLN – Warszawa

Dodge Coronet 440 1968 – SPRZEDANY

Korzenie modelu Dodge Coronet sięgają aż 1949 roku, lecz samochód ten zapamiętany został jako największa legenda ery muscle cars, co zawdzięcza wersjom Hemi Coronet R/T i Hemi Super Bee, wyprodukowanych w 1970 roku, na progu kryzysu paliwowego, w odpowiednio 14 i 36 sztukach. To dziś kolekcjonerskie okazy, których wartość idzie w setki tysięcy dolarów, lecz w tym samym nadwoziu hardtop coupe Coronet występował w latach 1968-70, oczywiście również w bardziej przystępnych wersjach silnikowych. Dodge Coronet 440 to nazwa handlowa, nie odnajdziemy pod jego maską silnika o monstrualnej pojemności 440 cali sześciennych. Są za to opcje wyposażenia takie, jak winylowy dach, klimatyzacja czy tapicerka custom. Auto ma niepowtarzalny styl i wręcz porywa stanem zachowania. Okaz jest w pełni oryginalny, a stan ogólny i poszczególnych detali wskazuje, że ma niewielki przebieg i zawsze był w troskliwych rękach.
Czytaj dalej Dodge Coronet 440 1968 – SPRZEDANY

Dodge Charger Generał Lee 1969 – SPRZEDANY

Amerykański serial “Dukes of hazard” stał się ikoną popkultury, emitowany na całym świecie, dał nowe spojrzenie światu na amerykańskie południe. Jego największa gwiazda to samochód, Dodge Charger z 1969 roku, czyli generał Lee. Podczas kręcenia filmu wykorzystana została niezliczona ilość pomarańczowych Chargerów, z których prawie wszystkie zostały zniszczone w wypadkach i skokach, dzięki którym serial stał się tak sławny. Szacuje się, że do dnia dzisiejszego przetrwało około 17 sztuk z tych aut, a ich ceny na aukcjach sięgają kwoty 250 tysięcy dolarów. Prezentowany egzemplarz jest samochodem kaskaderskim, który wykorzystany został podczas tworzenia remake’u z 2005 roku, w którym wystąpili Willie Nelson, Burt Reynolds, Johnny Knoxville, Seann William Scott i Jessica Simpson. Oficjalnie znany jako Stunt Car #20, wyposażony jest w silnik V8 o pojemności 383 cali sześciennych, 4-stopniową skrzynię manualną z dźwignią Hurst, hydrauliczny hamulec ręczny, pełna klatkę bezpieczeństwa, aluminiową chłodnicę i 10-ramienne felgi American Racing Vector. To egzemplarz, który wziął udział między innymi w kręceniu finalnej sceny pościgu. Jest dokładnie w takim stanie, w jakim był gdy ukończono występy na planie, z wszystkimi oryginalnymi zadrapaniami i uszkodzeniami. Licytowany był 17 maja przed dom aukcyjny Mecum podczas aukcji w Indianapolis. Uzyskana cena 88 tys. USD.
Czytaj dalej Dodge Charger Generał Lee 1969 – SPRZEDANY

Dodge Charger 1968 – SPRZEDANY

Dodge Charger R/T szybko stał się ikoną amerykańskiego segmentu performance car, czyli samochodów stworzonych do szybkiej jazdy. R/T to skrót od Road and Track (droga i tor wyścigowy) i tak skonfigurowane auta posiadały silnik o pojemności 440 cali sześciennych, czyli około 7,2 l. Ten Charger należał do szeryfa z Los Angeles. Pochodzi z pierwszego roku produkcji drugiej generacji modelu (1968-70). Choć oryginalnie nie był to R/T, podczas renowacji otrzymał odpowiedni silnik i taki pakiet części tuningowych, aby na drodze również mógł czuć się szeryfem… z nowoczesnym układem wtryskowym, a także klimatyzacją, czterema wspomaganymi hamulcami tarczowymi i usztywnionym zawieszeniem, można poruszać się nim bezpiecznie i komfortowo. Sensację na drodze zrobi wszędzie, zarówno swoim brzmieniem, jak i wyglądem. W czarnym kolorze jest po prostu genialny!
Czytaj dalej Dodge Charger 1968 – SPRZEDANY

Dodge Brothers Roadster 1924 – 116000 PLN – Gdańsk

John i Horace Dodge swoją przygodę z silnikami napędzającymi “samojezdne karoce” rozpoczęli już 1900 roku, a ich talenty inżynierskie szybko zostały docenione przez rozwijający się rynek. Pierwszy samochód skonstruowany przez braci Dodge do sprzedaży wszedł w 1914 roku, ugruntowując pozycję firmy. Niestety w 1920 roku obaj bracia zmarli pozostawiając firmę wdowom, co skutkowało spadkiem na piąte miejsce w rankingu sprzedaży samochodów w 1925 roku. Niedługo potem firma została sprzedana bankowi Dillon, Reed & Company z Nowego Yorku, a w 1928 roku odkupił ją Walter P. Chrysler. Dodge Brothers Roadster z czterocylindrowym silnikiem o mocy 35 KM i trzybiegową manualną skrzynią to prawdziwy rodzynek i kwintesencja lat 20-tych na kołach. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż jest jednym z ostatnich wyprodukowanych przez firmę w okresie jej niezależności. Rzadko spotykany w tym stanie okaz jest nie tyko inwestycją, ale i świadectwem historii amerykańskiej motoryzacji.
Czytaj dalej Dodge Brothers Roadster 1924 – 116000 PLN – Gdańsk

Dodge Viper RT/10 1993 – SPRZEDANY

Dodge Viper RT/10 to surowa bestia, czarująca muskularną stylistyką oraz potężnym silnikiem V10, za którego dopracowanie odpowiedzialna była firma Lamborghini. Zaprezentowany został jako concept car w 1989 roku, a 3 lata później, w niemal nie zmienionej formie, zaczął trafiać do klientów. Ten swojego pierwszego właściciela odnalazł w Tennessee, a dotąd miał ich jedynie dwóch. Z pewnością jest jednym z najlepiej zachowanych egzemplarzy na świecie i ma dziś mniej niż tysiąc kilometrów przebiegu. W takim stanie to już bez wątpienia obiekt kolekcjonerski, swoim surowym charakterem doskonale nawiązujący do kultowych muscle cars z lat 60-tych. Licytowany bez ceny minimalnej osiągnął wartość 42560 dolarów, czyli 145495 złotych.
Czytaj dalej Dodge Viper RT/10 1993 – SPRZEDANY

Dodge Hemi Coronet A/FX 1965 – USA

Ten Dodge Hemi Coronet A/FX, zwany “Landy’s Dodge”, jest dziś najsłynniejszym przetrwałym dragsterem swojej ery. W swojej karierze Dick Landy wygrał w nim 39 wyścigów z 40, w których wziął udział. Wygląd tego samochodu już wówczas określany był jako “zabawny”, lecz wydłużony rozstaw osi pozwalał uzyskać odpowiednią stabilność, a tylne koła o szerokości 15-cali odpowiednią przyczepność, konieczną do przeniesienia gigantycznej mocy 426-calowej jednostki. Do dziś samochód zachował się w doskonałym stanie, odrestaurowany według oryginalnej specyfikacji kilka lat temu. Jego przedaukcyjna wycena opiewa na astronomiczna kwotę 0,75 – 1 mln USD, czyli 2,58 – 3,44 mln PLN.
Czytaj dalej Dodge Hemi Coronet A/FX 1965 – USA