Archiwum kategorii: Ford

Ford Mustang 1977 – 48900 PLN – Warszawa

Ford Mustang drugiej generacji debiutował w 1973 roku, idealnie wpisując się w zapotrzebowanie na rynku. Zmniejszony, lżejszy, skromniejszy, z oszczędniejszymi jednostkami napędowymi, był odpowiedzią na kryzys paliwowy z 1973 roku. W ciągu czterech lat sprzedano ich ponad ponad 1,1 miliona, a z czasem samochód zaczął być uznawany z jednej strony jako ucieleśnienie ery Malaise, a z drugiej jako zaprzeczenie idei klasycznego Mustanga. Oczywiście po czterech kolejnych dekadach mamy na to zupełnie inne spojrzenie. Z pewnością ideę klasycznego Mustanga zdecydowanie bardziej gwałci aktualnie produkowany elektryczny SUV Mustang Mach-E, a porównując z europejskimi Fordami z analogicznego okresu, wcale nie jest słaby. Wszak Capri zaczynało się od 55-konnej jednostki 1,3 l, i na tym tle 90-konne 2,8 l to jest już coś.
Czytaj dalej Ford Mustang 1977 – 48900 PLN – Warszawa

Ford Orion 1990 – 16900 PLN – Warszawa

3 miliony 534 tysiące 239 sztuk. Dokładnie tyle ich powstało w ciągu 10 lat produkcji. Nie oznacza to wcale, że Ford Orion jest częstym widokiem na drodze. Te samochody podzieliły losy innych popularnych modeli, z latami zaniedbywane i dożynane, niemal całkowicie zniknęły z dróg. To odmiana modelu Escort budowana w latach 1983-93. Wyraźnie wydzielony bagażnik pozwalał nie tylko lepiej wyciszyć kabinę pasażerska, ale i poprawić wizerunek właściciela. W końcu auto było wówczas długości Sierry, a nawet oferowało więcej miejsca na nogi w tylnym rzędzie i większy bagażnik. Ten prezentowany pochodzi z drugiej serii produkcyjnej (1986-90). Pod maską skromne, benzynowe 1,3 l, ale największą uwagę powinien zwrócić stan tego auta, zachowanego w oryginalnym stanie, z przebiegiem tylko 94 tys. km.
Czytaj dalej Ford Orion 1990 – 16900 PLN – Warszawa

Ford Mustang GT 2+2 Fastback 1968 – SPRZEDANY

Rocznik 1968 to bez wątpienia ten najbardziej dla Mustanga kultowy. Bez wątpienia to zasługa Steve’a McQueen’a i filmu Bullitt. Warto pamiętać, że filmowy Mustang nie był przeciętny. Miał nadwozie 2+2 Fastback, wyposażony był w pakiet GT i – last but not least – w silnik big block o pojemności 390 cali sześciennych, generujący ponad 320 koni mechanicznych. To właśnie taki serce odnajdziemy również w przepięknym egzemplarzu od TMT Moto Group. Choć kolor to nie Highland Green, a zamiast manualnej skrzyni mamy tu automat, odniesienie i tak pozostaje rzeczywiste. To ponadczasowy klasyk, który w tak pieczołowicie odrestaurowanym stanie przykuje uwagę każdego.
Czytaj dalej Ford Mustang GT 2+2 Fastback 1968 – SPRZEDANY

Ford Focus RS MK1 2004 – 89000 PLN – Września

Szukasz doskonałego hot hatch’a? Ford Focus RS MK1 to ciekawa propozycja, szczególnie w kultowym, oryginalnym kolorze Imperial Blue. Pojawienie się MK1 w 2002 roku trochę namieszało na rynku. Dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1988 cm³, seryjnej mocy 215 KM robił wrażenie. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Quaife ATB, hamulce Brembo i wiele innych zmian, w połączeniu ze znacznie bardziej agresywnym wyglądem przyciągało fanów szybkiej jazdy. 70% komponentów zastosowanych w Focusach RS było unikalnych, poprawionych lub ulepszonych przez Forda. 4501 wyprodukowanych samochodów dostępne było tylko w Europie, jednak prawie połowa sprzedana została w Wielkiej Brytanii. Dziś macie okazję zasmakować podkręconej mocy i obserwować z lubością wskazówki wariujące na wskaźnikach deski rozdzielczej.

Czytaj dalej Ford Focus RS MK1 2004 – 89000 PLN – Września

Ford Mustang Fastback 1966 – 500000 PLN – Zakopane

Występował w trzech rodzajach nadwozia, lecz ta jedna robi dziś najwięcej zamieszania, ma najwięcej siły i charakteru. Ford Mustang Fastback to prawdziwa ikona amerykańskiej kultury, samochód który natychmiastowo przykuwa uwagę i zachwyca rasową sylwetką, godną ilością chromu oraz wysmakowanymi detalami. Taki samochód to oczywiście pokusa, by przygotować restomoda wykorzystującego zdobycze nowoczesnej techniki i z takim właśnie samochodem mamy do czynienia w tym przypadku. Właściciel głeboko zmodyfikował zawieszenie, hamulce i silnik, tworząc z niego 500-konnego potwora.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1966 – 500000 PLN – Zakopane

Ford Escort RS Turbo S1 1985 – SPRZEDANY

Ford Escort RS Turbo to topowa wersja modelu. Dziś nazwalibyśmy go hot hatchem, ale w latach 80. był czymś więcej – wymaganą, produkcyjną wersją homologacyjną samochodu rajdowego z grupy A. Do sprzedaży wszedł na początku 1985 roku. Ze względu na duży popyt zamiast 5000 powstało łącznie 8604 egzemplarzy, prawie wszystkie w kolorze Diamentowej Bieli. Tylko jeden samochód był wykończony na czarno: Escort przygotowany specjalnie dla Lady Diany. Podczas gdy członkom rodziny królewskiej oferowano wybór Rolls-Royce’ów i Daimlerów, księżna Walii, zdecydowanie wolała siedzieć za kierownicą własnego samochodu. Escort RS Turbo S1 trafił do Wydziału Inżynierii Pojazdów Specjalnych, aby dostosować go do wymogów bezpieczeństwa. Ponieważ Lady D. nie mogła jeździć sama, w schowku zamontowano radio dla oficera ochrony, który miał zamontowane również dodatkowe lusterko. Po przejechaniu około 6800 mil, Ford został sprzedany Geoffowi Kingowi, kierownikowi rządowego działu sprzedaży, do użytku jego żony. W 2008 roku auto przykuło uwagę właściciela jednej z najlepszych kolekcji Forda RS w Anglii, który kupił go od niejakiego Mr Windsora, który był właścicielem auta od 1 listopada 1994 roku. Dziś Ford Escort RS Turbo S1 ma zaledwie 24961 km przebiegu, co naturalnie pasuje do wyjątkowego stanu i szczególnej historii pojazdu. Niezwykły samochód, w niezwykłym stanie i z niezwykłą historią właścicielską… cóż, nie może być tanio… 27 sierpnia wylicytowany został za 722,5 tysiąca funtów.
Czytaj dalej Ford Escort RS Turbo S1 1985 – SPRZEDANY

Ford F1 Pickup 1950 – SPRZEDANY

Seria F Forda to linia samochodów dostawczych o nadwoziu pick-up produkowanych przez koncern Ford Motor Company od 1948 roku. F1 oznacza ładowność 0,5 tony, czyli jest to samochód, którym bezproblemowo można jeździć posiadając jedynie kategorię B. Modele serii F przez 28 lat osiągały najwyższe wyniki sprzedaży w USA, a teraz przeżywają drugą młodość. Gdy patrzymy na taki okaz, nie może nas to dziwić. Odnowiony lakier, opony z białymi bokami i paka wykonana z drewna. To wszystko ma mnóstwo smaku i wygląda fantastycznie, a zamontowane tu V8 o pojemności 3,7 l to wciąż oryginalna, dolnozaworowa jednostka.
Czytaj dalej Ford F1 Pickup 1950 – SPRZEDANY

Ford Crown Victoria 2011 – 79000 PLN – Kotórz Mały

Po raz pierwszy nazwa Crown Victoria pojawiła się w nomenklaturze Forda już w 55. roku w modelu Fairlane, do nazwy Ford wrócił jeszcze w latach 80-tych wypuszczając kanciastego LTD Crown Victoria, jednak to model z lat 90. skradł serca i najbardziej wrył się w pamięci motomaniaków na całym świecie. Ford Crown Victoria to jeden z najpopularniejszych sedanów marki. Zbudowany w tradycyjny sposób, tylnonapędowy, osadzony na ramie, był dokładnie takim samochodem, jakiego oczekiwali amerykańcy konerwatywni klienci. Trafiał do korporacji taksówkowych, policji i innych służb mundurowych. Doskonale nadawał się chociażby do taranowania aut przestępców. W 2008 roku Ford zdecydował się wycofać Crown Victorię z oferty indywidualnej i sprzedawać ją wyłącznie flotom, policji i korporacjom taksówkarskim. Ostateczny koniec produkcji Forda Crown Victoria nastąpił w 2011 roku. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż pochodzi z ostatniego roku produkcji. Był własnością kapitana wydziału FBI miasta Burbank, jest wzmocniony mechanicznie, jak przystało na wersję CVPI, ale ma też „Street Appearance Package”, upadabniający go do wersji cywilnej i pozwalający niegdyś wtopić się w tłum.
Czytaj dalej Ford Crown Victoria 2011 – 79000 PLN – Kotórz Mały

Ford Mustang Grande 1971 – 39000 PLN – Olszewnica Stara

Ford Mustang Grande debiutował w 1969 roku, oferując znacznie więcej udogodnień niż standardowy Mustang. Luksusowe wykończenie sprowadzało się tutaj do drewnianych dekorów we wnętrzu, dodatkowych wygłuszeń w kabinie, grubszych wykładzin, lusterek w stylu wyścigowym czy też kierownicy Rim Blow, którą wystarczyło ścisnąć na obwodzie, by usłyszeć klakson. Opcja wyposażeniowa „Grande” składała się w sumie z 45 opcji, które czyniły Mustanga tak luksusowym, jak nigdy dotąd. To finalna wersja klasycznego Mustanga, oferowana wyłącznie do 1973 roku. Później to już nie ten komfort i nie ten luksus. Ten egzemplarz wygląda na dobrą bazę do renowacji, wyceniony jest rozsądnie i zdaje się być bardzo ciekawą inwestycją.
Czytaj dalej Ford Mustang Grande 1971 – 39000 PLN – Olszewnica Stara

Ford Mustang Fastback GTA S-Code 1967 – przejedź się nim

Najbardziej kultowe silniki w klasycznych Mustangach to bez wątpienia Cobra Jet 428 i K-Code 289. W ślad za nimi podąża S-Code o niebagatelnej pojemności 390 cali sześciennych, który miejsce zajął w powiększonej od 1967 roku komorze silnikowej. Choć nie był to nigdy silnik obdarzany wielką atencją kolekcjonerów, jego atutem z pewnością są osiągi – 325 KM to zaledwie o 10 KM mniej, niż we wspomnianym wcześniej, kultowym Cobra Jet. Tylko kilka procent mocy mniej i identyczna satysfakcja, co w ponad dwukrotnie droższym modelu. Ten prezentowany egzemplarz to przedstawiciel jednorocznej wersji GTA, a więc wyposażonej m.in. w automatyczną skrzynię biegów i hamulce tarczowe. Z pewnością warto nim się przejechać, żeby zobaczyć, jak jeździły najmocniejsze Mustangi z tamtych lat.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback GTA S-Code 1967 – przejedź się nim