Ford

Ford Escort RS Cosworth 1993 – 283000 PLN – Warszawa

Ford Escort RS Cosworth to rajdowa legenda i zarazem niespodzianka od strony mechanicznej. Pod karoserią nakoksowanego Escorta skrywa bowiem mechanikę z legendarnej Sierry RS Cosworth. Podobnie jak Sierra, silnik ułożony ma wzdłużnie, a jego turbodoładowany silnik napędza wszystkie koła. Jego pierwowzór jeździł tak doskonale, że nie trzeba tu było wyważać otwartych drzwi. Wykorzystując maksymę „win on sunday sell on monday” wykorzystano jedynie nadwozie przywołujące wóz, który trafiał do salonów. Produkcja przypadła na lata 1992-96, stworzono ich jedynie 7145 sztuk, ale tylko pierwsze 2500 z nich było wersją homologacyjną samochodu rajdowego, rozpoznawalną na pierwszy rzut oka po monstrualnym tylnym spojlerze. To jest jeden z nich, utrzymany w bardzo dobrym stanie i bezwypadkowy. Absolutny pewniak do wzrostu wartości w przyszłości.
Czytaj dalej Ford Escort RS Cosworth 1993 – 283000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Fastback 1967 – 285000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang to prawdziwa ikona amerykańskiej kultury, samochód który natychmiastowo przykuwa uwagę i zachwyca rasową sylwetką, godną ilością chromu oraz wysmakowanymi detalami. Fastback to jedna z trzech ówcześnie występujących wersji nadwoziowych. Należy dodać – wersja ta, która ma najwięcej wyrazu i charakteru, i z pewnością jest najbardziej pożądana i poszukiwana. Ten egzemplarz ma bazowy silnik V8, który choć wzmocniony jest czterogardzielowym gaźnikiem, nie uczyni z niego drogowego bandyty, lecz nie o to przecież chodzi, zwłaszcza po przeszło połowie wieku od daty produkcji. Teraz liczy się styl, liczy się wizerunek i również kolor. Candy Apple Red z pewnością należy do tych najbardziej przykuwających uwagę, podobnie jak wnętrze „pony interior”. Opcja ta w katalogu nazywała się „Interior Decor Group”, a swoją popularną nazwę zawdzięcza wytłoczonym na tapicerce sylwetkom rumaków.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1967 – 285000 PLN – Maków Podhalański

Ford Escort Cabrio Mk4 1990 – 11500 PLN – Nowy Sącz

Ford Escort został wprowadzony na rynek w 1968 roku i był produkowany do 2002 roku w sześciu kolejnych generacjach. Samochody IV generacji były oferowane od 1986 do 1992 roku i były wówczas jednymi z najbardziej popularnych kompaktów na rynku. Mk4 to głęboki lifting III generacji, stylistycznie upodobniony do nowego modelu marki, czyli Scorpio. Wysmuklał przód, zmieniono wnętrze, a nowością w gamie był silnik 1,4 l, czyli dokładnie taki, jak w prezentowanym egzemplarzu. Oprócz hatchbacka i sedana (jako Orion) zaproponowano również kabriolet, który przez lata był budżetową opcją dla wszystkich, którzy szukali wiatru we włosach. Tak zresztą zostało do dziś. To w dalszym ciągu niedrogi sposób na zakosztowanie smaku jazdy bez dachu.
Czytaj dalej Ford Escort Cabrio Mk4 1990 – 11500 PLN – Nowy Sącz

Shelby GT500 restomod 1967 – 370000 PLN – Warszawa

Z dodatkowymi halogenami na atrapie, garbatą maską z dodatkowymi wlotami powietrza i zmienionymi tylnymi światłami Shelby GT500 wyglądał niezwykle, ale jego największe zalety skrywały się pod maską. Jego silnik – Ford 428 Interceptor – pochodził wprost z wozów policyjnych, a siedem litrów pojemności przekładało się na fabryczną moc 355 KM. Ten Ford Mustang Fastback nie narodził się jako oryginalny Shelby, ale jest świetnym restomodem, jeszcze szybszym od oryginału. Pod maską stroker o pojemności 464 cali sześciennych (czyli całe 7,6 l), ustawiony aktualnie na około 400 koni mechanicznych. Do tego pięciobiegowa skrzynia Tremec, zmodyfikowane i bardziej współczesne zawieszenie oraz układ hamulcowy Willwooda.
Czytaj dalej Shelby GT500 restomod 1967 – 370000 PLN – Warszawa

Ford Model A Roadster 1930 – 149000 PLN – Świdnica

Ford Model A na przełomie lat 20. i 30. XX wieku należał do najlepiej sprzedających się wozów w Ameryce. Jego 4-cylindrowy silnik o pojemności 3,3 l już wówczas oferował 40 KM, co stanowiło sporą przewagę, zestawiając z popularnymi samochodami powstającymi wówczas w Europie i z jego poprzednikiem – modelem T. Był bardziej sportowy i atrakcyjny, i jeździł w bardziej przyjemny sposób. Ma trzystopniową skrzynię biegów, hamulce działające na wszystkie koła i amortyzatory hydrauliczne. Wersja Roadster zaoferowała miejsce dla dwóch osób pod składanym dachem i dodatkowo narażone na niepogodę „siedzenie teściowej”.
Czytaj dalej Ford Model A Roadster 1930 – 149000 PLN – Świdnica

Ford Mustang 1966 – 110000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang z lat sześćdziesiątych to marzenie wielu ludzi, nawet tych których na co dzień nie pociąga amerykańska motoryzacja. Może dlatego, że ówczesne amerykańskie samochody doskonale odzwierciedlały ducha tamtych lat, dają poczucie wolności i swobody, i są namiastką „amerykańskiego snu”. Kupić takie auto i przejechać się nim w ciepły dzień to dla wielu wciąż marzenie. Ten egzemplarz to skromny C Code, czyli podstawowa jednostka V8 o pojemności 289 cali sześciennych, czyli 4,7 l. W wersji z 1966 roku generowała ona 200 koni mechanicznych, które w tym przypadku przenoszone są na tylną oś poprzez opcjonalną wówczas czterostopniową skrzynię manualną.
Czytaj dalej Ford Mustang 1966 – 110000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang 1969 – 242000 PLN – Rzeszów

Pierwsza generacja klasycznego Mustanga to lata 1964-1973. Rocznik 1969 wydoroślał, spotężniał, nabrał masy i powagi. Wydłużony o 3,8 cala (97 mm) nos i zwiększona o pół cala szerokość, a także nowe, podwójne przednie światła nadały mu więcej dynamiki i agresji w wyglądzie. Na atrapie znalazło się nowe logo, przesunięte w stronę kierowcy. Wybór jednostek napędowych był ogromny – od 3,3 l do 7 l. Ten prezentowany ma pod maską 302 CID V8, czyli 5 l i 250 KM. Auto przeszło renowację i szereg modyfikacji, by móc jeździć szybciej, wygodniej i bardziej bezpiecznie.
Czytaj dalej Ford Mustang 1969 – 242000 PLN – Rzeszów

Ford Mustang 1965 – 300000 PLN – Warszawa

Ford Mustang z lat sześćdziesiątych to marzenie wielu ludzi, nawet tych których na co dzień nie pociąga amerykańska motoryzacja. Może dlatego, że ówczesne amerykańskie samochody doskonale odzwierciedlały ducha tamtych lat, dają poczucie wolności, swobody, nieograniczonych możliwości, które są w zasięgu każdego, o ile włoży w to wystarczająco dużo serca i pracy. Ogrom pracy z pewnością został wykonany podczas renowacji tego egzemplarza. Nawet jeżeli popatrzymy na jego najdrobniejsze detale, nie odnajdziemy tu dróg na skróty. Samochód otrzymał również aktualizacje, dzięki którymi jeździ o wiele lepiej, niż gdy wyjeżdżał z fabryki. Na pokładzie odnajdziemy około 400-konny silnik, współczesny układ hamulcowy, klimatyzację, wspomaganie kierownicy, 3-punktowe pasy. Wszystko co trzeba, aby nie tylko wyglądał świetnie, ale i jeździł ponadprzeciętnie.
Czytaj dalej Ford Mustang 1965 – 300000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Fastback 1967 – 490000 PLN – Skierniewice

Nikt nie dyskutuje, że najlepsze nadwozie w kultowym Mustangu to Fastback, a najlepszy rocznik to 1967 albo 1968. Najbardziej kultowe silniki w tym modelu to bez wątpienia Cobra Jet 428 i K-Code 289. W ślad za nimi podąża S-Code o niebagatelnej pojemności 390 cali sześciennych. Big block, który zdołał się zmieścić dopiero pod maską powiększonej od 1967 roku komory silnikowej. Jego atutem jest nie tylko brzmienie, ale i solidny moment obrotowy dostępny już z samego dołu, a także moc maksymalna. 325 KM to zaledwie o 10 KM mniej, niż we wspomnianym wcześniej, kultowym Cobra Jet. To jeden z najmocniejszych Mustangów tamtych lat, a znalezienie jednego z nich i zakup to z każdym rokiem coraz trudniejsze zadanie.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1967 – 490000 PLN – Skierniewice

Ford Mustang 1964 1/2 – SPRZEDANY

Ford Mustang to jedna z największych legend w historii motoryzacji. Samochód przełomowy, zmieniający rzeczywistość i tworzący nową klasę samochodów sportowych, na które mógł sobie pozwolić przeciętny Amerykanin. Choć gdy debiutował, był reklamowany jako model roku 1965, pierwsze egzemplarze wyróżniały się kilkoma elementami i są dziś wśród kolekcjonerów szczególnie pożądane. Określane są jako model 1964 1/2. Jego cechy charakterystyczne to silnik V8 o nieco mniejszej pojemności (260, a nie 289 cali sześciennych), prądnica zamiast alternatora, większe, montowane na dole komory silnikowej klaksony i dodatkowe wloty powietrza chłodzące akumulator. Prezentowany Ford Mustang 1964 1/2 fabrykę opuścił 93096. wyprodukowana sztuka. Pochodzenie z pionierskiej serii oczywiście zwiększa jego walory kolekcjonerskie, a dodatkową zachętą jest niebanalne zestawienie kolorystyczne oraz profesjonalnie wykonana renowacja samochodu.
Czytaj dalej Ford Mustang 1964 1/2 – SPRZEDANY