Ford

Ford Mustang Bullitt 2019 – 248000 PLN – Tychy

Ford Mustang Bullitt powstał jako hołd dla legendarnego filmu w 50. rocznicę jego powstania. Za jego kierownicą można poczuć się jak Steve McQueen i ruszyć w pościg ulicami San Francisco. Ma 480 koni z wolnossącego V8. Ma ciemnozielony kolor, pięcioramienne felgi, grill bez logo i emblematy z celownikiem, a na deser jest tu sześciostopniowa skrzynia manualna. Fabrycznie ma 5,5 s o setki choć aby osiągnąć taki wynik, pewne umiejętności są wymagane. Choć to współczesne auto, jest tak analogowe i mocne w charakterze, że poczuje się w nim dobrze każdy, kto kocha starą, dobrą amerykańską motoryzację. A nawiązanie do wspaniałego filmu „Bullitt” to tylko dodatkowy smaczek. Ten egzemplarz ma tylko 7 tys. km przebiegu i prezentuje się jak nowy.
Czytaj dalej Ford Mustang Bullitt 2019 – 248000 PLN – Tychy

Ford Thunderbird 1964 – 199000 PLN – Katowice

Ford Thunderbird to jeden z najbardziej popularnych, luksusowych modeli wśród amerykańskich, klasycznych Fordów. Popularny T-Bird produkowany był o 1955 do 2005 roku w 11 kolejnych generacjach. Czwarte pokolenie to modele z lat 1964-1966. Podobnie jak poprzednik, zachował poczwórne przednie reflektory i rozstaw osi 113,2 cala (2875 mm). Zmieniono za to tylne światła, które po raz pierwszy wówczas stały się szerokim pasem. Całkowita sprzedaż w 1964 roku była doskonała i wyniosła 92465 sztuk, co stanowi wzrost o prawie pięćdziesiąt procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Auto oferowane było jako coupe, cabrio i landau – czyli coupe z dachem pokrytym winylem. Ten prezentowany to 300-konne coupe, po renowacji i z dołożonym układem wtryskowym.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1964 – 199000 PLN – Katowice

Ford Thunderbird 1959 – 243000 PLN – Warszawa

Ford Thunderbird z 1959 roku to okaz z drugiego roku drugiej generacji modelu. Znacznie urósł, stał się czteroosobowy, był pierwszą konstrukcją Fora zbudowaną na platformie unibody. Stał się jeszcze bardziej luksusowy i rok po roku bił rekordy sprzedaży. W 1958 roku sprzedano 37892 egzemplarzy, a rok później już 67456 sztuk. W 1959 roku nowością był całkowicie automatyczny system składania dachu, po raz pierwszy pojawiła się w tym roku również opcja skórzanej tapicerki, w którą został wyposażony prezentowany egzemplarz. Po maską ma 300-konny silnik V8 o pojemności 352 cali sześciennych, sprzężony z automatyczną skrzynią Cruise-O-Matic. Co wyjątkowo rzadko się zdarza, poza lakierem zewnętrznym i poszyciem dachu jest w absolutnie oryginalnym stanie. To prawziwa magia, wspaniale luksusowy i komfortowy klasyczny kabriolet, który może cieszyć jazdą cztery osoby.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1959 – 243000 PLN – Warszawa

Ford Torino GT 1968 – 259000 PLN – Zgierz

Ford Torino przebojem wdarł się na rynek w 1968 roku. Był użyty jako Pace Car podczas wyścigu Indianapolis 500, a to sprawiło, że cały kraj widział w nim idealne sportowe auto. Przyczyniła się do tego gama jednostek napędowych, a zwłaszcza ta najmocniejsza, o pojemności 428 cali sześciennych, która znajduje się również pod maską prezentowanego egzemplarza. Z pewnością był to sukces. Tylko w pierwszym roku wyprodukowano ich 74135 sztuk w nadwoziu fastback coupe, takim jak prezentowane. 340 koni mechanicznych to była oczywista zachęta do harców, co sprawiło, że większość tych samochodów jeździła szybko i skończyła życie młodo. Egzemplarz zachowany w oryginalnym stanie i nigdy nie restaurowany, a poza tym świetnie utrzymany, to ogromna rzadkość na rynku.
Czytaj dalej Ford Torino GT 1968 – 259000 PLN – Zgierz

Ford Escort RS Cosworth 1993 – 283000 PLN – Warszawa

Ford Escort RS Cosworth to rajdowa legenda i zarazem niespodzianka od strony mechanicznej. Pod karoserią nakoksowanego Escorta skrywa bowiem mechanikę z legendarnej Sierry RS Cosworth. Podobnie jak Sierra, silnik ułożony ma wzdłużnie, a jego turbodoładowany silnik napędza wszystkie koła. Jego pierwowzór jeździł tak doskonale, że nie trzeba tu było wyważać otwartych drzwi. Wykorzystując maksymę „win on sunday sell on monday” wykorzystano jedynie nadwozie przywołujące wóz, który trafiał do salonów. Produkcja przypadła na lata 1992-96, stworzono ich jedynie 7145 sztuk, ale tylko pierwsze 2500 z nich było wersją homologacyjną samochodu rajdowego, rozpoznawalną na pierwszy rzut oka po monstrualnym tylnym spojlerze. To jest jeden z nich, utrzymany w bardzo dobrym stanie i bezwypadkowy. Absolutny pewniak do wzrostu wartości w przyszłości.
Czytaj dalej Ford Escort RS Cosworth 1993 – 283000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Cabrio 1968 – 70000 PLN – Maków Podhalański

Pierwsza generacja Forda Mustanga była produkowana przez od 1964 do 1973 roku. Debiutował jako hardtop i kabriolet. Rocznik ’68 przeszedł już parę aktualizacji, ale to wciąż klasyczny Mustang, rozpoznawalny natychmiastowo na ulicy. Prezentowane czerwone cabrio z czarnym wnętrzem, wyposażone w silnik o pojemności 4,7 litra generujące 220 KM, to typowy „driver car”. Z zewnątrz nie zachwyca, ale za to jest sprawny mechanicznie i do końca jeździł. Jego konfiguracja jest ciekawa – obejmuje opcjonalną, 4-stopniową skrzynię manualną, przednie hamulce tarczowe i tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Czytaj dalej Ford Mustang Cabrio 1968 – 70000 PLN – Maków Podhalański

Ford Thunderbird 1956 – 259000 PLN – Warszawa

Ford Thunderbird z 1956 roku to amerykańska legenda z drugiego roku produkcji. W odróżnieniu od sportowej w stylu Corvette, T-Bird projektowany był jako luksusowy cruiser, mający dać możliwie wiele frajdy z dalekich wycieczek. Dlatego pomyślano tu o powiększeniu przestrzeni bagażowej, przenosząc koło zapasowe na zewnątrz, do własnego, stylowego pojemnika. Ten egzemplarz ma opcjonalną jednostkę V8 o pojemności 312 cali sześciennych, sprzężoną z automatyczną skrzynią Ford-O-Matic. Wyposażenie ma tak bogate, że aż trudno w to uwierzyć. Kto by się spodziewał klimatyzacji w kabriolecie z 1956 roku? Otóż tu jest. Jest też opcjonalny sztywny dach z okrągłymi okienkami – kolejny symbol i rzecz dziś niemal nie do zdobycia. Wielkość produkcji Forda Thunderbirda z 1956 roku wyniosła 15631 egzemplarzy, co było najniższym wynikiem z pierwszych trzech lat, ale i tak było to ponad trzykrotnie więcej, niż w przypadku ówczesnej Corvette. Co ciekawe, jednym z nabywców T-Bira z 1956 roku był król rock and rolla, Elvis Presley.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1956 – 259000 PLN – Warszawa

Ford Mustang 1966 – 26700 EUR – Szwecja

Ford Mustang z lat sześćdziesiątych to ikona. To był ogromny sukces. Amerykańska legenda. Wóz, który odzwierciedlał ducha tamtych lat, dał poczucie wolności, swobody i nieograniczonych możliwości. To żywe spełnienie amerykańskiego snu, wspaniale bulgoczące zwłaszcza w wersji z silnikiem V8. Pod maską tego egzemplarza jest właśnie to – jednostka o pojemności 289 cali sześciennych (4,7 l) w układzie V8. Ten Mustang prezentuje się bardzo atrakcyjnie i ma niewygórowaną cenę.
Czytaj dalej Ford Mustang 1966 – 26700 EUR – Szwecja

Ford Mustang Mach1 1969 – 420000 PLN – Poznań

Na przestrzeni 60-ciu lat produkcji kultowego Forda Mustanga powstało wiele specjalnych wersji tego modelu, takich, jak Boss, SVT Cobra, Shelby GT 350 oraz GT 500, a także Mach 1. Ten ostatni pakiet po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1969 roku. Pakiet mógł być zamówiony jedynie do Mustanga w nadwoziu Sportsroof, który w tamtych czasach zastąpił kultowego Fastbacka. Zawierał on między innymi sportowe zawieszenie, fotele oraz czarną maskę. Mustang z pakietem Mach 1 był oferowany z czterema silnikami V8 w pojemnościach od 5,8 litra aż do siedmiolitrowego „Cobra Jet”. Od tamtej pory pakiet Mach 1 stał się jedną z kultowych wersji najbardziej znanego Pony Car’a i zyskał sympatię wielu sympatyków amerykańskiej motoryzacji. Tak wyglądający Mustang bez wątpienia należy do świata motoryzacyjnych legend!
Czytaj dalej Ford Mustang Mach1 1969 – 420000 PLN – Poznań

Ford Fiesta XR2i 1990 – 39000 PLN – Wrocław

Ford Fiesta XR2i to jeden z tych samochodów, które zawsze zdawały się być o wiele szybsze, niż wskazywałymy na to ich dane techniczne. Zasługa w tym młodych, krewskich kierowców, którzy przyczynili się do tego, że egzemplarz w takim stanie, jak ten prezentowany, to ogromna rzadkość na rynku. Usportowiony Ford Fiesta wyróżnia się masywnymi zderzakami z podwójnymi halogenami ukrytymi w tym przednim, obniżonym zawieszeniem, poszerzeniami nadkoli i progów oraz dwoma spojlerami na tylnej klapie. Zarówno wewnątrz, jak i z zewnątrz podkreślony jest szeregiem niebieskich motywów z opisem wersji – XR2i. Ten egzemplarz ma dodatkowo niezwyke rzadko spotykane wnętrze z fotelami Recaro. Te ostatnie zdają mu dodawać co najmniej z 20 koni więcej, a jeżeli zastanawiacie się, ile jest tu ich naprawe – pod maską pracuje tu jednostka przeniesiona z wersji XR3i, 1.6 CHV o mocy 107 koni mechanicznych. Jak na taką karoserię, nie jest to mało, bo absolutnie wystarczy, by dogonić wspomnienia.
Czytaj dalej Ford Fiesta XR2i 1990 – 39000 PLN – Wrocław