Archiwum kategorii: Ford

Ford Mustang GT350 Tribute 1967 – 480000 PLN – Wrocław

Carroll Shelby to człowiek legenda. Kierowca i konstruktor, który tworzył auta zawsze warte więcej niż suma ich części. Stworzony przez niego Shelby Mustang GT350 sam w sobie stał się legendą i wzorem, który z dumą i zaparciem odtwarzano przez dziesięciolecia. Wraz z rozwojem techniki, zwiększały się też możliwości. Tak zaczęły powstawać restomody – pojazdy wykorzystujące nowoczesną technikę skrytą pod klasycznymi kształtami. Ford Mustang z 1967 roku to z pewnością niebanalne auto dla każdego, kto kocha auta zabytkowe z epoki muscle cars. Tu detale są zgodne z oryginałem Shelby, lecz silnik został całkowicie przebudowany i wzmocniony przez Ford Racing do 450 koni mechanicznych i 550 Nm momentu obrotowego. Dopełnieniem jest pięciobiegowa manualna skrzynia Tremec o przełożeniach 2,95, 1,94, 1,34, 1,00, 0,63. Za hamowanie odpowiadają hamulce tarczowe z zaciskami czterotłoczkowymi. Auto dopracowane jest w każdym detalu, a poprawki mechaniczne spowodowały, że ten ponad 50-letni samochód prowadzi się, hamuje i przyspiesza jak współczesne auto sportowe.
Czytaj dalej Ford Mustang GT350 Tribute 1967 – 480000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Convertible 1995 – 21500 PLN – Wrocław

Ford Mustang w otwartej wersji pobudzał wyobraźnię miłośników motoryzacji na całym świecie już od 1964 roku. O ile jego najbardziej klasyczna odmiana wymaga dziś dość grubego portfela, są jednak auta z galopującym koniem na masce, które można posiąść za o wiele skromniejszą kwotę. Ford Mustang Convertible z 1995 roku to przedstawiciel czwartej generacji modelu, oferowanej w latach 1993-2004. Ten w ogłoszeniu skrywa pod maską podstawową jednostkę napędową, co w amerykańskiej rzeczywistości tamtego okresu oznaczało sześć cylindrów w układzie widlastym i pojemność 3,8 litra. 152 konie mechaniczne może nie robią wielkiego znaczenia, lecz nie tylko moc maksymalna się liczy, lecz również jej przebieg w zależności od obrotów, a tu jest czym jechać od samego dołu. Ten egzemplarz warty jest uwagi przede wszystkim ze względu na stan. Odkupiony od pierwszego właściciela, z rynku szwajcarskiego, z kompletną dokumentacją serwisową i niewysokim przebiegiem, robi doskonałe wrażenie. To doskonały wybór, by spędzić przyjemnie sezon z otwartym dachem nad głową.
Czytaj dalej Ford Mustang Convertible 1995 – 21500 PLN – Wrocław

Ford Probe 1994 – 8000 PLN – Grodzisk Mazowiecki

Ford Probe ma rasową sportową sylwetkę, świetne, chowane reflektory i… wciąż niewysokie ceny. To może być ciekawy wybór, jeżeli poszukujesz oryginalnego i nieszablonowego youngtimera, którego utrzymanie nie będzie kłopotliwe. Model drugiej generacji oferowany był w latach 1992-97, i choć za jego stylistykę i wnętrze odpowiedzialni byli Amerykanie, o stronę techniki zadbali Japończycy. Technicznie mamy tu naprawdę sporo Mazdy 626, co jest swoją drogą dużym ułatwieniem przy serwisowaniu samochodu. Do wyboru jednostki 2 l R4 (120 KM) albo 2,5 l V6 (166–192 KM). Zdecydowanie polecamy oczywiście silnik V6, jako ten generujący ładniejsze brzmienie i moc bardziej adekwatną do samochodu o sportowych aspiracjach. Nie będziecie zawiedzeni również, jeżeli chodzi o walory użytkowe – komfortowe fotele, spory bagażnik z łatwym dostępem (podnoszona klapa wraz z tylną szybą) – tu nawet wyjazd na wakacje nie będzie problemem, a przyjemnością.
Czytaj dalej Ford Probe 1994 – 8000 PLN – Grodzisk Mazowiecki

Ford Model A Tudor Sedan 1930 – 89000 PLN – Maków Podhalański

Ford Model A Tudor Sedan to jedna z pierwszych wersji nadwoziowych następcy modelu T. Od 1927 do 1931 roku wyprodukowano ich 1,25 miliona sztuk, co czyniło samochód jednym z najpopularniejszych wozów tamtych czasów. Odnaleźć w nim możemy szereg rozwiązań uznawanych wówczas za nowoczesne, lub wręcz pionierskie. Ford Model A miał szyby z bezpiecznego szkła, trzystopniową niesynchronizowaną skrzynię biegów sterowaną dźwignią umieszczoną w podłodze i znany i stosowany do dzisiaj układ trzech pedałów ze sprzęgłem obsługiwanym lewą nogą. Wyposażony został w światło stop, hamulce działające na obie osie, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy ramieniowe, lusterko wsteczne, wycieraczkę przedniej szyby oraz elektryczny sygnał dźwiękowy. Właściwie jedyną trudnością poza stosowaniem podwójnego wysprzęglenia była konieczność regulacji składu mieszanki oraz wyprzedzenia zapłonu za pomocą manetki umieszczonej pod kierownicą. To 90-letnie auto bez problemu użytkować można i dziś. Zwłaszcza, gdy mówimy o pięknym, odrestaurowanym egzemplarzu, jaki oferuje Auto-Classic z Makowa Podhalańskiego.
Czytaj dalej Ford Model A Tudor Sedan 1930 – 89000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang Fastback 1968 – 239999 PLN – Wrocław

Ford Mustang Fastback 1968 to wśród wszystkich roczników klasycznych Mustangów konfiguracja pożądana najbardziej, do czego przyczynił się oczywiście słynny film Bullitt ze Stevenem McQueenem w roli głównej. W tym roku wyprodukowano w sumie 317423 Mustangów, 42582 z nich w kultowym nadwoziu “Fastback”. Jeżeli chcielibyśmy iść dalej w filmowym kierunku, musielibyśmy szukać wersji z silnikiem V8 390 cali sześciennych, manualną skrzynią biegów, w kolorze Highland Green i z pakietem GT. Ten prezentowany egzemplarz aż tak filmowy nie jest. Co prawda ma 4 stopniową manualną skrzynię biegów, ale pod jego maską odnajdziemy większy z dwóch dostępnych small blocków o pojemności 302 cali sześciennych, debiutujący w tym roku i występujący wówczas wyłącznie w wersji 230-konnej, z gaźnikiem 4-gardzielowym. Włożono w niego wiele pracy, by mógł cieszyć wszystkich miłośników wspaniałej amerykańskiej motoryzacji ze swojego najlepszego, przedkryzysowego okresu.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1968 – 239999 PLN – Wrocław

Ford Mustang Mach1 1969 – 215000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Mach 1 to rumak zaopatrzony w pakiet opcji zorientowany na osiągi. Wygląda niezmiernie rasowo, co zawdzięcza rajdowym zapinkom na masce, opcjonalnym dodatkowym wlotem powietrza na masce, a także obniżonemu i nieco usztywnionemu zawieszeniu. Dostępny był wyłącznie w nadwoziu SportsRoof, czyli temu, które jeszcze rok wcześniej nazywane było Fastback. To wszystko działało na wyobraźnię nabywców, którzy już w pierwszym roku kupili 72,5 tysiąca egzemplarzy. Dziś to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych amerykańskich samochodów sportowych. Szczególnie szybki zdaje się być w kolorze czerwonym, tak jak prezentowany egzemplarz od AutoGallery. Posiada silnik o pojemności 351 cali sześciennych (5,7 l) o fabrycznej mocy 290 KM, sprzężony z manualną skrzynią biegów. Auto posiada również hamulce tarczowe z przodu i wspomaganie kierownicy, co czyni jazdę łatwiejszą.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach1 1969 – 215000 PLN – Wrocław

Ford Cortina Mk1 1964 – 100000 PLN – Poznań

Ford Cortina produkowany był w latach 1961 – 1982 w pięciu kolejnych generacjach. Produkcja i montaż Cortiny odbywał się w kilku miejscach świata, natomiast za jego koncept, design i pierwszą produkcję odpowiadał Ford of Britain. Centrum europejskiej produkcji tego modelu znajdowało się w Ford Dagenham, w Wielkiej Brytanii. Prezentowany pierwszy model Cortiny jest dokładnie tym, który opracował osobiście Roy Brown Junior. A czego ten pan dotknął, z miejsca zamieniało się w klasykę. Nie inaczej było z Cortiną, która stała się bestsellerem Wysp Brytyjskich i do dziś uważana jest za nieodłączną część historii i kultury lat 60-tych w Wielkiej Brytanii oraz krajach byłego dominium brytyjskiego, tj. Australii i w Nowej Zelandii. Z modelem tym nieodłącznie związane jest pasmo sukcesów w zawodach sportowych, za które odpowiedzialny był oparty na nadwoziu Mk1 Lotus Cortina. Choć prezentowany model ma od niego nieco mniejszą pojemność i moc, w swojej klasie jest to fantastyczny wojownik.
Czytaj dalej Ford Cortina Mk1 1964 – 100000 PLN – Poznań

Ford Mustang Fastback GT S-Code 1967 – 310000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Fastback GT S-Code w pięknym stanie i w kolorze “raven black”. Rocznik 1967. Pierwszy rok Big Blocka w Mustangu. Najbardziej pożądane nadwozie Fastback. Manualna skrzynia biegów. Silnik 390ci “matching numbers”. To wszystko podkreśla kolekcjonerski charakter tego Mustanga. Co raz trudniej jest kupić auto w takiej specyfikacji w takim stanie. I z każdym rokiem będzie tylko trudniej. Inwestuj w klasyka po raz kolejny złowił piękny okaz, który każdy chciałby mieć w swoim garażu.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback GT S-Code 1967 – 310000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Fastback 1966 – SPRZEDANY

Ford Mustang Fastback to numer jeden, jeżeli szukacie projektu do renowacji z amerykańskiego rynku. Jego niesłabnąca przez lata popularność sprawiła, że jest klasyk, do którego można zakupić właściwie każdą część, i to w cenach, które wzbudzą jedynie miły uśmiech. Prosta konstrukcja sprawi, że nie potrzeba tu finezji albo specjalistycznej wiedzy, jak choćby podczas odbudowy układu wtryskowego Porsche. Wybór nadwozia Fastback nad nadwoziem coupe jest o tyle uzasadniony, że wartość tego pierwszego jest dwukrotnie wyższa, niezależnie czy mówimy o aucie do remontu, czy wyremontowanym… a koszty renowacji w obu przypadkach są identyczne. Ważny jest wybór odpowiedniej bazy, a tu kluczowe jest, by nie nosiła śladów nieudolnych napraw sprzed lat – bo to właśnie nieudolne wyspawanie czy piaskowanie karoserii może być przyczyną najpoważniejszych problemów podczas całej renowacji. Prezentowany egzemplarz zdaje się mieć wszystko co trzeba, a na dodatek kultowy zielony kolor – może to być highland green albo ivy green, sprzedający nie podzielił się tą informacją.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1966 – SPRZEDANY

Ford Cougar 2.5 V6 1998 – SPRZEDANY

Trójkąty, dużo trójkątów, i obłości. Tak wyglądał nowy język stylistyczny Forda lat 90-tych, nazwany “New Edge”. Tak wyglądał debiutujący w 1996 roku Ford Ka, a później Puma, Focus, Mondeo i bazujący na tym ostatnim – Ford Cougar. Auto zastępowało model Probe, będąc sportowym coupe, a właściwie liftbackiem (z podnoszoną tylną klapą). Zanim ktokolwiek się skrzywi słysząc o pokrewieństwie z rodzinnym autem – warto przypomnieć, że Ford Capri to w dużej części Cortina 😉 Takie rodzinne pokrewieństwo to niższe koszty produkcji, jak również eksploatacji. Pod maskę Cougara jednostki trafiały dwie, a w tym prezentowanym egzemplarzu pod maską jest ta ciekawsza – 24-zaworowe 2,5 l V6, zestawione z manualną skrzynią biegów. Auto jest w pełni przygotowane serwisowo, ma wciąż oryginalny lakier i niewysoki przebieg. Pozwala skosztować smaku dużej jednostki napędowej w dużym, lecz wyróżniającym się na drodze nadwoziu. Szerszą prezentację samochodu zobaczyć możecie na Youtube na kanale Test Drive Inc.
Czytaj dalej Ford Cougar 2.5 V6 1998 – SPRZEDANY