Archiwum kategorii: Ford

Ford Escort 1991 – 13800 PLN – Wrocław

Ford Escort w najbardziej pożądanej wersji to oczywiście RS Cosworth, ale to nie jest ten. Co zatem może powodować chęć dołączenia takiego pojazdu do kolekcji? W tym przypadku to na pewno wyjątkowy stan. Mimo, że to 30-letnie auto od nowości eksploatowane w Polsce, wyjątkowa troska właściciela i znikome przebiegi pozwoliły dotrwać mu do dziś w zadziwiającym stanie. Każdy, kto ma sentyment do tych pojazdów zrozumie. Welurowa tapicerka, odsuwany szyberdach, szyby opuszczane korbką i naprawdę może być przyjemnie. Tak wyglądała popularna motoryzacja drugiej połowy lat 80-tych, a wtedy mieć takiego Forda – to było coś.
Czytaj dalej Ford Escort 1991 – 13800 PLN – Wrocław

Ford Zephyr Zodiac Executive 1967 – 87500 PLN – Wrocław

Ford Zodiac Executive to ostatnia odmiana modelu Zephyr, modelu oferowanego jako najbardziej luksusowy w gamie brytyjskiego odziału Forda w latach 1950-82. Generacja czwarta była tworzona pod kryptonimem „projekt Panda”. Dla stworzenia wrażenia większej ekskluzywności wydłużono maskę, co pozwoliło schować pod nią koło zapasowe i zwiększyć bagażnik. Auto zaprezentowano w 1966 roku, a sprzedaż uruchomiono rok później. Ford napędzany był nowo opracowanymi jednostkami V4 i V6. Wersja z 3-litrową jednostkę Essex to prawdziwa rzadkość. Nie była oferowana w Wielkiej Brytanii, można ją było zamówić tylko w Nowej Zelandii i na rynku szwajcarskim, który był jedynym, gdzie oferowano auto w konfiguracji z kierownicą po lewej stronie i gdzie sprzedano ponoć jedynie około 60 sztuk. Oto jest jedna z nich, zachowana w doskonałym stanie, zakupiona ze szwajcarskiej kolekcji i będąca w ciągu ostatniej dekady w regularnym, okazjonalnym użytku.
Czytaj dalej Ford Zephyr Zodiac Executive 1967 – 87500 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT 2+2 Fastback 1968 – 548000 PLN – Świdnica

Rocznik 1968 to bez wątpienia ten najbardziej dla Mustanga kultowy. Bez wątpienia to zasługa Steve’a McQueen’a i filmu Bullitt. Warto pamiętać, że filmowy Mustang nie był przeciętny. Miał nadwozie 2+2 Fastback, wyposażony był w pakiet GT i – last but not least – w silnik big block o pojemności 390 cali sześciennych, generujący ponad 320 koni mechanicznych. To właśnie taki serce odnajdziemy również w przepięknym egzemplarzu od TMT Moto Group. Choć kolor to nie Highland Green, a zamiast manualnej skrzyni mamy tu automat, odniesienie i tak pozostaje rzeczywiste. To ponadczasowy klasyk, który w tak pieczołowicie odrestaurowanym stanie przykuje uwagę każdego.
Czytaj dalej Ford Mustang GT 2+2 Fastback 1968 – 548000 PLN – Świdnica

Ford Mustang Fastback 1967 – SPRZEDANY

Ford Mustang Fastback to prawdziwa ikona amerykańskiej kultury, samochód który natychmiastowo przykuwa uwagę i zachwyca dynamiczną sylwetką, wysmakowanymi detalami oraz sporą ilością chromu. Dziś już takich samochodów nikt nie produkuje, lecz w pamięci i garażach fascynatów motoryzacji klasyczne Mustangi pielęgnowane będą zawsze. Nie przez przypadek tak często widujemy je na zdjęciach mody czy w teledyskach. O ile większość nowych samochodów ustąpić miejsca musi w ciągu kilku lat swoim następcom, ten wywalczył w historii i kulturze miejsce niepodważalne. Zawsze będzie budził zachwyt i pożądanie, szczególnie gdy mówimy o tak pięknym egzemplarzu, jak ten w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1967 – SPRZEDANY

Ford Taunus de Luxe G73A 1951 – 49000 PLN – Święcice

W czasach tuż po wojnie wszystkie europejskie Fordy nosiły miano Taunus oraz logo zbliżone do herbu Kolonii. Model G93A z 1939 roku, który po przerwie produkcyjnej wyewoluował w roku 1948 w model G73A ze względu na kształt karoserii otrzymał przydomek Buckeltaunus, czyli „garbaty Taunus”. To model na miarę swoich czasów, wyposażony w sztywne osie i poprzeczne resory piórowe z przodu i z tyłu, miał już hamulce hydrauliczne i konstrukcję ze stalowym nadwoziem zespawanym z podwoziem. Silnik to konstrukcja jeszcze z modelu Eiffel, czterocylindrowa, z żeliwnym blokiem i głowicą oraz miską olejową odlaną ze stopu aluminium. Co ciekawe, nie ma pompy wody, jest to tzw. ogrzewanie termosyfonowe. Skrzynia ma trzy biegi, z czego drugi trzeci są już zsynchronizowane. Prędkość maksymalna to 98 km/h. Olej trzeba było wymieniać co 1500 km, a przegląd co 4500 km. Produkcja trwała do 1952 roku i wyprodukowano 74 tysiące egzemplarze, lecz rzadko który wygląda tak jak ten. Pokryty piękną patyną i możliwe, że nawet półwiecznym kurzem, został jedynie uruchomiony mechanicznie, dzięki czemu można nim się normalnie przemieszczać, budząc niemałe zaciekawienie. Blachy nadwozia zachowane ma w świetnym stanie, a wnętrze wręcz w doskonałym.
Czytaj dalej Ford Taunus de Luxe G73A 1951 – 49000 PLN – Święcice

Ford Sierra Xr4i 1983 – 59000 PLN – Stary Dzierzgoń

Najbardziej znana i pożądana wersja Sierry to oczywiście RS Cosworth, lecz zanim wersja zadebiutowała w 1985 roku, wcale nie brakowało w ofercie różnorodności. Już w 1982 roku oferowano dwie wersje nadwoziowe, sześć silników i trzy poziomy wyposażenia. Na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 1983 roku Ford zaprezentował nową, sportową i wyłącznie trzydrzwiową wersję. Tak narodził się Sierra XR4i. Czarne listwy, podwójny spojler, głębiej profilowane fotele, silnik 2,8 V6 z wtryskiem generujący moc, która ponoć była wyższa, niż oficjalne, potrzebne do zdobycia niższej składki ubezpieczeniowej w Niemczech 150 KM. I dziś jest to żwawy i żywy samochód, z charakterem i tylnym napędem.
Czytaj dalej Ford Sierra Xr4i 1983 – 59000 PLN – Stary Dzierzgoń

Ford Mustang New Edge 1999 – 35900 PLN – Warszawa

Ford Mustang New Edge to określenie, jakie otrzymała wersja poliftowa czwartej generacji modelu, oferowana w latach 1999-2004. Nawiązując do nowej, ogólnoświatowej filozofii projektowania samochodów Forda, w aucie zrezygnowano z krągłości, zdecydowanie wyostrzono kształty karoserii, zmieniono tylne lampy i poszerzono łuki nadkoli, zmieniono również kształty felg. Wszystkie Mustangi z 1999 roku (oprócz Cobry) otrzymały dodatkowo na przednich błotnikach znaczki „35th Anniversary”, co oczywiście było podkreśleniem okrągłej rocznicy obecności kultowego modelu na rynku. Silnikiem bazowym został 3,8 l Essex V6, który odnajdziemy również pod maska prezentowanego egzemplarza. To, czym się wyróżnia, to doskonałym stanem zachowania i niskim przebiegiem, wynoszącym jedynie 42500 km.
Czytaj dalej Ford Mustang New Edge 1999 – 35900 PLN – Warszawa

Ford Galaxie 500 1965 – 100000 PLN – Bydgoszcz

Amerykańskie Fordy na rok 1965 reklamowane były hasłem „najnowsze od 1949 roku”. To rzeczywiście była rewolucja w całej gamie modelowej – nowe nadwozia, nowe ramy, nowa, modna, ​​pudełkowa stylistyką i pionowe reflektory, a także nowe silniki small block 289 V8. To był pierwszy rok, w którym szukając pewnych oszczędności kosztów zunifikowano konstrukcję samochodów klasy full size marek Mercury i Ford, co oczywiście więcej plusów dało tańszym Fordom, niż bardziej ekskluzywnym Mercury’m. Reklamy z epoki chwaliły się, że Ford Galaxie 500 był cichszy niż Rolls-Royce, co było ich sposobem na podkreślenie izolacji nowej ramy od nadwozia. Nie wiemy, czy można odnieść to również do prezentowanego Galaxie 500, gdyż jak widać nie zrezygnowano w nim z modyfikacji. Dodatkowe zegary, tuningowy lewarek zmiany biegów, dodatkowa chłodnica, lakier z brokatem czy tuningowe felgi to popularne zmiany, i trudno przypuszczać, by widoczny zmodyfikowany wydech był równie cichy, jak seryjny. W końcu brzmienie V8 nie jest czymś, co miłośnicy amerykańskiej motoryzacji chcą dziś ukrywać.
Czytaj dalej Ford Galaxie 500 1965 – 100000 PLN – Bydgoszcz

Ford Scorpio 1990 – 29900 PLN – Częstochowa

Ford od dziesięcioleci wiedział, jak skonstruować samochody duże i wygodne. Zephyr, Zodiak, Taunus 20M/26M, Granada… każdy z nich pracował na uznanie, jakim cieszył się również wprowadzony w 1986 roku Ford Scorpio. Gdy wchodził na rynek, wyróżniony został tytułem Car of the Year 1986. A ponad 30 lat później? Zadbany egzemplarz z 1990 roku wciąż jeździ gładko, a w jego wnętrzu jest po prostu przytulnie, jak w salonie u babci. Kolorystyka łączonego złota, beżu i brązów przenosi nas w czasie, a kanapy tapicerowane welurem zapewniają miękkość, jakiej we współczesnych Fordach już się nie odnajdzie.
Czytaj dalej Ford Scorpio 1990 – 29900 PLN – Częstochowa

Ford Escort 1991 – 12900 PLN – Radlin

Ford Escort V generacji to nowy model, zaprezentowany po raz pierwszy w 1990 roku. Był znacznie większy i bardziej opływowy od poprzednika, zgodnie z modą i duchem czasu. Silniki początkowo odpowiadały tym z poprzednika, również jednostka 1.3 60 KM, taka jak w prezentowanym egzemplarzu. Model przechodził dwie zmiany liftingowe i produkowany był do roku 2000, ale W Radlinie oferowana jest jego pierwotna forma, z lat 1990-92. Wyposażenie? Welurowa tapicerka, odsuwany szyberdach i szyby opuszczane korbką. W tamtych czasach do szczęścia nic więcej potrzebne nie było.
Czytaj dalej Ford Escort 1991 – 12900 PLN – Radlin