W kwietniu 1965 roku Ford wprowadził pakiet, który miał potencjał, aby zmienić oblicze Mustanga z dobrze wychowanego konia wierzchowego na wściekłego ogiera o ostrym charakterze. Tym pakietem był GT, czyli Grand Touring. Pakiet Grand Touring zapewniał kierowcy lepiej prowadzący się samochód o lepszych osiągach w jednym zgrabnym pakiecie. Rozpoznać go można po podwójnym układzie wydechowym i specjalnym korku wlewu paliwa z oznaczeniem GT, a przedni pas zdobią dodatkowe halogeny przy atrapie chłodnicy. Mechanicznie wyróżnia się szybszą przekładnią kierowniczą, wzmocnionymi hamulacami, sztywniejszymi amortyzatorami i grubszym przednim stabilizatorem.
Czytaj dalej Ford Mustang GT 1966 – Warszawa
Ford
Ford Mustang GT 2009 – 65700 PLN – Kielce
Jego sylwetka nawiązywała do najbardziej kultowego poprzednika, i to w całkiem konkretnej wersji. Sylwetka fastback bez wątpienia jest tą cenioną najwyżej, podobnie jak dodatkowe światła w grillu, po raz pierwszy tak umieszczone w Mustangu przez Carrolla Shelby. Piąta generacja Forda Mustanga o oznaczeniu fabrycznym S197 żywot zaczynała w postaci pojazdów studyjnych w 2002 i 2003 roku, a produkcję rozpocząto w 2004 roku jako rok modelowy 2005. Przez publikę został przyjęty niezwykle ciepło. Był retro, ale jednocześnie był świeży, modny i stylowy. Dodatkowe światła na grillu były dla piątej generacji wyróżnikiem, że mamy do czynienia z wersją GT, czyli tą, w której pod maską odnajdziemy prawilne V8, a dod tego mocniejsze hamulce i sztywniejsze zawieszenie. Taki wóz oferuje niezłą zabawę, szczególnie w zestawieniu z manualną skrzynią biegów, jak w tym egzemplarzu.
Czytaj dalej Ford Mustang GT 2009 – 65700 PLN – Kielce
Ford Mustang 260 Coupe 1965 – 76500 EUR – Włochy
Ford Mustang z lat sześćdziesiątych to marzenie wielu ludzi, nawet tych, których na co dzień nie pociąga amerykańska motoryzacja. Może dlatego, że ówczesne amerykańskie samochody doskonale odzwierciedlały ducha tamtych lat, dają poczucie wolności, swobody, nieograniczonych możliwości. To żywe spełnienie amerykańskiego snu, wspaniale bulgoczące zwłaszcza w wersji z silnikiem V8 pod maską. Pod maską tego egzemplarza jest właśnie to – jednostka o pojemności 260 cali sześciennych (4,3 l) w układzie V8 o fabrycznej nazwie Windsor i mocy 164 koni mechanicznych.
Czytaj dalej Ford Mustang 260 Coupe 1965 – 76500 EUR – Włochy
Ford Escort Cabrio 1994 – 8900 PLN – Zgierz
Ford Escort został wprowadzony na rynek w 1968 roku i był produkowany do 2002 roku w sześciu kolejnych generacjach. Samochody V generacji były oferowane od 1990 do 1995 roku i były wówczas jednymi z najbardziej popularnych kompaktów na rynku. Mk5 powstał powstał na nowej platformie, zyskując nowocześniejsze, bardziej zaokrąglone kształty. Oprócz hatchbacka i sedana (jako Orion, tylko do 1993 roku) zaproponowano również kabriolet, który przez lata był budżetową opcją dla wszystkich, którzy szukali wiatru we włosach. Tak zresztą zostało do dziś. To w dalszym ciągu niedrogi sposób na zakosztowanie smaku jazdy bez dachu. Ten egzemplarz to model poliftowy, dostępny od 1993 roku, wyróżniający się owalną atrapą chłodnicy z umieszczonym po środku logotypem producenta.
Czytaj dalej Ford Escort Cabrio 1994 – 8900 PLN – Zgierz
Ford Mustang Mach1 1969 – 300000 PLN – Warszawa
Ford Mustang Mach 1 to amerykańska legenda zorientowana na osiągi, po raz pierwszy zaprezentowana w 1968 roku. Charakterystyczne linia nadwozia i rasowy bulgot V8 od pierwszego wrażenia dają znać, że to nie jest miły chłopak z przedmieścia. Nadwozie SportsRoof, zaoferowane w roku 1969 i znane w poprzednim roku jako Fastback 2+2, natychmiastowo przyciąga uwagę, a charakterystyczne dodatki, jak choćby zmieniona maska z charakterstycznym wlotem powietrza i zapinkami w stylu rajdowym, a także dodatkowe oklejenie, nie pozostawiają wątpliwości, że to rasowy model. Ten Mustang zasilany jest silnikiem M-Code, a to oznacza, że już seryjnie miał pod maską 351-calowy silnik Windsor V8, generujący blisko 300 koni mechanicznych. Ten egzemplarz jest w pięknym stanie, zarówno wizualnym, jak i mechanicznym.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach1 1969 – 300000 PLN – Warszawa
Ford Mustang Mach 1 1973 – Warszawa
Ford Mustang Mach 1 1973 to ostatni rocznik klasycznego Mustanga w zdecydowanie sportowym stylistycznie wydaniu. Choć widmo nadciągającego kryzysu paliwowego było blisko, mógł mieć pod maską 351 Cleveland, generujący w najmocniejszej odmianie 285 KM. Ale nie musiał. Jeżeli ktoś pragnął wóz, który wygląda niezwykle drapieżenie, lecz jest łagodnym cruiserem, czekała na niego podstawowa wersja Mach 1. A tam… pod maską tradycyjny układ V8, cylindry o pojemności 5 litrów, ale koni – w zależności od zastosowanej normy – doliczyć się można ledwie 136 albo 141. Dla miłośników muscle car – nikczemność, choć przy dzisiejszych możliwościach tuningowych amerykańskich silników nic nie stoi na przeszkodzie, żeby uzyskać moc właściciwe dowolną. Istotny jest fakt, że charakter jego sylwetki jest ponadczasowy i niepowtarzalny, stylizacja Mach 1 jest trafiona w punkt, a jego następca – Mustang II – wygląda przy nim jak karykatura.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach 1 1973 – Warszawa
Ford Mustang Fastback 1967 – 285000 PLN – Maków Podhalański
Ford Mustang to prawdziwa ikona amerykańskiej kultury, samochód który natychmiastowo przykuwa uwagę i zachwyca rasową sylwetką, godną ilością chromu oraz wysmakowanymi detalami. Fastback to jedna z trzech ówcześnie występujących wersji nadwoziowych. Należy dodać – wersja ta, która ma najwięcej wyrazu i charakteru, i z pewnością jest najbardziej pożądana i poszukiwana. Ten egzemplarz ma bazowy silnik V8, który choć wzmocniony jest czterogardzielowym gaźnikiem, nie uczyni z niego drogowego bandyty, lecz nie o to przecież chodzi, zwłaszcza po przeszło połowie wieku od daty produkcji. Teraz liczy się styl, liczy się wizerunek i również kolor. Candy Apple Red z pewnością należy do tych najbardziej przykuwających uwagę, podobnie jak wnętrze „pony interior”. Opcja ta w katalogu nazywała się „Interior Decor Group”, a swoją popularną nazwę zawdzięcza wytłoczonym na tapicerce sylwetkom rumaków.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1967 – 285000 PLN – Maków Podhalański
Ford Escort RS1600i 1983 – SPRZEDANY
Samochód, który pamiętamy z dzieciństwa albo młodości, bo z ulic absolutnie już nie. Oto Ford Escort RS 1600i z 1983 roku. Nie do wiary, że ma już 40 lat! Ma też absolutnie unikalny i niezwykle trudny do zdobycia pakiet stylistyczny Kamei, a także lampy Hella i oklejenie, które dodają mu jeszcze charakteru. Ma też parę miejsc do poprawy, mimo, że był kompletnie odbudowywany niecałą dekadę temu, coś znajdzie się tu i tam… co jednak należy potraktować jako inwestycję. Samochody te są zdecydowanie poszukiwane na świecie, ich ceny rosną, a ten egzemplarz jest bardzo dobrą bazą, która na dodatek doskonale jeździ. A jazda nim to wielka przyjemność.
Czytaj dalej Ford Escort RS1600i 1983 – SPRZEDANY
Ford Escort RS Cosworth 1993 – 283000 PLN – Warszawa
Ford Escort RS Cosworth to rajdowa legenda i zarazem niespodzianka od strony mechanicznej. Pod karoserią nakoksowanego Escorta skrywa bowiem mechanikę z legendarnej Sierry RS Cosworth. Podobnie jak Sierra, silnik ułożony ma wzdłużnie, a jego turbodoładowany silnik napędza wszystkie koła. Jego pierwowzór jeździł tak doskonale, że nie trzeba tu było wyważać otwartych drzwi. Wykorzystując maksymę „win on sunday sell on monday” wykorzystano jedynie nadwozie przywołujące wóz, który trafiał do salonów. Produkcja przypadła na lata 1992-96, stworzono ich jedynie 7145 sztuk, ale tylko pierwsze 2500 z nich było wersją homologacyjną samochodu rajdowego, rozpoznawalną na pierwszy rzut oka po monstrualnym tylnym spojlerze. To jest jeden z nich, utrzymany w bardzo dobrym stanie i bezwypadkowy. Absolutny pewniak do wzrostu wartości w przyszłości.
Czytaj dalej Ford Escort RS Cosworth 1993 – 283000 PLN – Warszawa
Ford Galaxie 500 1967 – Warszawa
Ford Galaxie swoją nazwę zyskał dzięki szumowi związanemu z wyścigiem kosmicznym i został zbudowany, aby konkurować z niezwykle popularną Impalą od Chevroleta, pojawił się w 1959 roku jako wersja modelu Forda Fairlane, z pełnowymiarową Galaxie na szczycie opcji wyposażenia. Szybko wyprzedził popularnego w wynikach sprzedaży model Fairlane, dzięki stylowemu dwukolorowemu lakierowi i dużej ilości stali nierdzewnej i chromu, a także dostępnemu silnikowi 352-cid V8 o mocy 300 koni mechanicznych. Galaxie został przeprojektowany w 1960 roku i stał się jeszcze wspanialszy w modelu Galaxie 500 z opcjonalnym silnikiem 406-cid V8. Zanim pojawił się Mustang, był to największy krok Forda w erę Muscle Car. Ponownie przeprojektowany w 1965 roku, Galaxie pojawił się z opcjami 500 LTD i XL, a LTD została wprowadzona jako własny model kilka lat później. W późnych latach 60. i wczesnych 70. Galaxy stał się dłuższy i cięższy, ostatecznie kończąc swój żywot w 1974 r. Prezentowany rocznik ’67 uznawany jest przez wielu miłośników modelu za najpiękniejszy i najwspanialszy.
Czytaj dalej Ford Galaxie 500 1967 – Warszawa