Archiwum kategorii: Ford

Ford Mustang Eleanor GT500 Tribute 1968 – 899000 PLN – Wrocław

Legenda Eleanor narodziła się wraz z filmem „Gone in 60 seconds” z 1974 i słynnymi scenami pościgowymi z Mustangiem Mach 1 z ’73. Rok 2000 przyniósł remake filmu z główną rolą Nicolasa Cage i nową wersję kultowego Mustanga. Tym razem w głównej roli wystąpił Shelby GT500 w nadwoziu fastback ’67 przebudowany zgodnie z kanonami ówczesnego tuningu. Nowoczesne zawieszenie, hamulce, podrasowany silnik, dużo sztucznego tworzywa na nadwoziu i masywne felgi. Na fali popularności filmu zaczęły powstawać liczne repliki, choćby takie jak prezentowany egzemplarz. Tutaj właściwie każdy element mechaniki należy uznać z dzieło współczesnej inżynierii, a powstały efekt jedynie kształtem nawiązuje do legendy sprzed lat. Tak ustawiony 444-calowy stroker generuje z pewnością powyżej pół tysiąca koni mechanicznych, a całkowicie nowe, wielowahaczowe zawieszenie pozwala bezpiecznie przenieść je na asfalt. To dzieło sztuki, łączące świat klasycznej i współczesnej motoryzacji.
Czytaj dalej Ford Mustang Eleanor GT500 Tribute 1968 – 899000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Sportsroof 1969 – 170000 PLN – Warszawa

Ford Mustang SportfsRoof w 1969 roku otrzymał nową nazwę, lecz wyglądał tak, jak kultowy Fastback 2+2. Rasowa sylwetka coupe, jeszcze bardziej smukłe nadwozie, to wszystko działało na wyobraźnię nabywców, i działa do dziś. To wciąż bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych amerykańskich samochodów sportowych. Ten egzemplarz jest w pełni zgodny z fabryczną specyfikacją, łącznie z przykuwającym uwagę kolorem „CandyApple Red” i manualną skrzynią biegów. Ma na sobie nową powłokę lakierniczą, odświeżone wnętrze i jest świeżo po remoncie głowic silnika. Na ulicy będzie budzić jeszcze większy zachwyt, niż pół wieku temu, w czasach swojej młodości.
Czytaj dalej Ford Mustang Sportsroof 1969 – 170000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Mach 1 Cobra Jet 1969 – 285000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Mach 1 model 1969 wyglądał tak, jak żaden inny wcześniej. Rasowa sylwetka coupe, bardziej smukłe nadwozie, usportowione zawieszenie, opcjonalnie inspirowany wyścigami wlot powietrza na masce oraz rajdowe zapinki – to wszystko działało na wyobraźnię nabywców, którzy już w pierwszym roku kupili 72,5 tysiąca egzemplarzy. Dziś to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych amerykańskich samochodów sportowych. Do wyobraźni przemawia nie tylko sylwetką, ale i trudną do poskromienia mocą, szczególnie jeżeli pod maską jest największa z czterech dostępnych w tej ukierunkowanej na sport wersji – Cobra Jet (R-code). To kultowy big block o pojemności 428 cali sześciennych (7 litrów). Choć jego moc producent określał na 335 koni mechanicznych, tajemnicą poliszynela jest, że wyjeżdżając z fabryki oferowały one znacznie więcej – blisko 400 KM. Atutem tego egzemplarza z pewnością jest pełna zgodność z fabryczną specyfikacją, a także rzadki kolor Indian Fire, w jaki zostało ubranych jedynie 258 egzemplarzy z nadwoziem Sportsroof, silnikiem Cobra Jet z automatyczną skrzynią biegów.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach 1 Cobra Jet 1969 – 285000 PLN – Warszawa

Ford Fiesta Mk3 1990 – 4000 PLN – Warszawa

Lśniący Ford Fiesta Mk3 i czarne blachy. To był normalny widok na ulicy 3 dekady temu, ale nie jest to już normalny widok teraz. Pamiętajcie, że polskie prawo przewiduje nie tyle obowiązek przerejestrowania samochodu, co obowiązek zgłoszenia nabycia auta. Jeżeli zachowacie to cudo dla siebie, warto również zachować coraz rzadziej spotykane na ulicach czarne tablice. A sam samochód w takim stanie – swoją drogą – to już ewenement. Jedyne 81 tys. km przebiegu, całe życie w rękach jednego właściciela, błyszczący lakier, brak korozji, świetnie zachowane wnętrze. Wyposażenie – standardowe dla wersji CLX, a dodatkowo nieodłączna w latach 90-tych blokada antykradzieżowa w postaci zabezpieczenia skrzyni biegów.
Czytaj dalej Ford Fiesta Mk3 1990 – 4000 PLN – Warszawa

Ford Cortina Mk1 1964 – 100000 PLN – Poznań

Ford Cortina produkowany był w latach 1961 – 1982 w pięciu kolejnych generacjach. Produkcja i montaż Cortiny odbywał się w kilku miejscach świata, natomiast za jego koncept, design i pierwszą produkcję odpowiadał Ford of Britain. Centrum europejskiej produkcji tego modelu znajdowało się w Ford Dagenham, w Wielkiej Brytanii. Prezentowany pierwszy model Cortiny jest dokładnie tym, który opracował osobiście Roy Brown Junior. A czego ten pan dotknął, z miejsca zamieniało się w klasykę. Nie inaczej było z Cortiną, która stała się bestsellerem Wysp Brytyjskich i do dziś uważana jest za nieodłączną część historii i kultury lat 60-tych w Wielkiej Brytanii oraz krajach byłego dominium brytyjskiego, tj. Australii i w Nowej Zelandii. Z modelem tym nieodłącznie związane jest pasmo sukcesów w zawodach sportowych, za które odpowiedzialny był oparty na nadwoziu Mk1 Lotus Cortina. Choć prezentowany model ma od niego nieco mniejszą pojemność i moc, w swojej klasie jest to fantastyczny wojownik.
Czytaj dalej Ford Cortina Mk1 1964 – 100000 PLN – Poznań

Ford Galaxie 500 1967 – 76000 PLN – Wielogóra

Jego 390-calowa V8-mka to dokładnie ta, która napędzała słynnego Mustanga Bullita, choć Ford Galaxie 500 ma zgoła odmienny charakter. Przede wszystkim – komfort i luksus. Ówczesna reklama głosiła, że Galaxie jest cichszy od Rolls Royce’a, a to jest już osiągnięcie nie lada. To pełnowymiarowy wóz z nadwoziem typu fastback. Stworzony po to, by przyjemnie było na niego patrzeć i jeszcze przyjemniej – nim podróżować. Miejsca w nim jest tyle, że każdemu będzie wygodnie. Klasa, elegancja i 5,4 metra luksusu. W tym przypadku – w efektownej patynie, która wspaniale się prezentuje na przeszło półwiecznym egzemplarzu zza Oceanu.
Czytaj dalej Ford Galaxie 500 1967 – 76000 PLN – Wielogóra

Ford Scorpio 1992 – 18200 PLN – Sławków

Produkowany w latach 1985-94 Ford Scorpio był następcą modelu Granada. Jego kształt dopracowano w tunelu aerodynamicznym, dzięki czemu uzyskano niski współczynnik oporu aerodynamicznego Cx=0,33. W 1990 roku do podstawowej wersji nadwoziowej liftback (z unoszona tylną szybą) dołączył klasyczny sedan, i taki właśnie samochód oferowany jest w tym ogłoszeniu. Egzemplarz jest szczególnie ciekawy z racji wersji wyposażenia, jednostki napędowej i historii. Jest to topowa Ghia, na pokładzie której odnajdziemy skórzaną tapicerkę, pełną elektrykę i klimatyzację. Pod jego maską pracuje jednostka V6 o pojemności 2,9 l. Auto pochodzi z Hiszpanii, gdzie miało od nowości jedynie jednego właściciela.
Czytaj dalej Ford Scorpio 1992 – 18200 PLN – Sławków

Ford Capri 1700 GT Mk I 1970 – 85000 PLN – Wrocław

Ford Capri wszedł na rynek europejski w 1968 roku. Koncern zainspirowany sukcesem rynkowym Mustang’a w USA, stworzył analogiczny model na Europę. Samochód o fantastycznej stylistyce fastback’a dzielił z innymi Fordami silniki, skrzynie biegów i wiele elementów mechanicznych. Zaprojektowany i zbudowany aby cieszyć serca młodych ludzi, miał sportową sylwetkę i charakter. Dzięki niskiej masie i klasycznemu układowi napędowemu, do dziś sprawia przyjemność w dynamicznej jeździe. Frajda jest tym większa, gdy mówimy o egzemplarzu poddanym wszelkim niezbędnym pracom renowacyjnym. Takie Capri to prawdziwa perełka, która ozdobić może każdą kolekcję.
Czytaj dalej Ford Capri 1700 GT Mk I 1970 – 85000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT350 Tribute 1967 – 480000 PLN – Wrocław

Carroll Shelby to człowiek legenda. Kierowca i konstruktor, który tworzył auta zawsze warte więcej niż suma ich części. Stworzony przez niego Shelby Mustang GT350 sam w sobie stał się legendą i wzorem, który z dumą i zaparciem odtwarzano przez dziesięciolecia. Wraz z rozwojem techniki, zwiększały się też możliwości. Tak zaczęły powstawać restomody – pojazdy wykorzystujące nowoczesną technikę skrytą pod klasycznymi kształtami. Ford Mustang z 1967 roku to z pewnością niebanalne auto dla każdego, kto kocha auta zabytkowe z epoki muscle cars. Tu detale są zgodne z oryginałem Shelby, lecz silnik został całkowicie przebudowany i wzmocniony przez Ford Racing do 450 koni mechanicznych i 550 Nm momentu obrotowego. Dopełnieniem jest pięciobiegowa manualna skrzynia Tremec o przełożeniach 2,95, 1,94, 1,34, 1,00, 0,63. Za hamowanie odpowiadają hamulce tarczowe z zaciskami czterotłoczkowymi. Auto dopracowane jest w każdym detalu, a poprawki mechaniczne spowodowały, że ten ponad 50-letni samochód prowadzi się, hamuje i przyspiesza jak współczesne auto sportowe.
Czytaj dalej Ford Mustang GT350 Tribute 1967 – 480000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Fastback GTA S-Code 1967 – 310000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Fastback to prawdziwa ikona amerykańskiej kultury, samochód który natychmiastowo przykuwa uwagę i zachwyca dynamiczną sylwetką, wysmakowanymi detalami oraz sporą ilością chromu. Dziś już takich samochodów nikt nie produkuje, lecz w pamięci i garażach fascynatów motoryzacji klasyczne Mustangi pielęgnowane będą zawsze. Nie przez przypadek tak często widujemy je na zdjęciach mody czy w teledyskach. O ile większość nowych samochodów ustąpić miejsca musi w ciągu kilku lat swoim następcom, ten wywalczył w historii i kulturze miejsce niepodważalne. Zawsze będzie budził zachwyt i pożądanie, szczególnie gdy mówimy o tak pięknym egzemplarzu, jak ten w ogłoszeniu. 1967 rok to najbardziej pożądany Mustang pierwszej generacji. To właśnie w tym roku przeszedł pierwszy lifting i to właśnie na jego podstawie zbudowano słynną Eleanor, a Steve McQueen w podobnym Mustangu z 1968 roku ścigał Chargera w filmie „Bullitt”. Na dodatek w tym egzemplarzu naprawdę jest czym jechać. Jednostka o pojemności 390 cali sześciennych była w tym roku najmocniejsza!
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback GTA S-Code 1967 – 310000 PLN – Warszawa