Archiwum kategorii: Jaguar

Daimler Six XJ40 1990 – 39500 PLN – Wrocław

Daimler Six XJ40 to świat brytyjskiego luksusu w najlepszym wydaniu, w najwyższej wersji wyposażenia wśród wszystkich odmian Jaguarów XJ6. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno na desce rozdzielczej, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowe i przytulne zarazem wnętrze potrafi oczarować. Ten egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego i wyróżnia się pięknym zestawieniem kolorystycznym i fenomenalnym stanem zachowania, jak na przebieg rzędu 260 tysięcy kilometrów. Zawsze garażowany i odpowiednio serwisowany, nie wykazuje wad, jakie odnajdziemy w większości egzemplarzy na rynku.
Czytaj dalej Daimler Six XJ40 1990 – 39500 PLN – Wrocław

Daimler Vanden Plas 4.2 1977 – 69900 PLN – Łomianki

Daimler Vanden Plas 4.2 debiutował w 1975 roku, uzupełniając paletę modeli Jaguara XJ drugiej serii o wersję wyposażoną maksymalnie luksusowo, w nadwoziu wydłużonym o 10 centymetrów od standardowej wersji, lecz z wykorzystaniem lubianej i popularnej jednostki sześciocylindrowej o pojemności 4,2 l. Wyróżniały się one zarówno wykończeniem zewnętrznym (charakterystyczna dla Daimlerów karbowana osłona chłodnicy i listwa na tylnej klapie), jak i wnętrzem – tapicerowanym najwyższej jakości skórą, z grubszymi wykładzinami, zagłówkami i klimatyzacją w standardzie. Wykańczane były one ręcznie w zakładach VDP w Londynie i zbudowano ich jedynie 1953 sztuki. Znalezienie dzisiaj egzemplarza w pięknym stanie i z kierownicą umieszczoną po lewej stronie to sztuka nie lada, a ten zapowiada się bardzo zachęcająco.
Czytaj dalej Daimler Vanden Plas 4.2 1977 – 69900 PLN – Łomianki

Jaguar XKR R-Performance Convertible 2005 – 99000 PLN – Łódź

Jaguar XKR to zdecydowanie dziki kot, a R-Performance kit, w który wyposażony jest prezentowany egzemplarz, dodaje mu jeszcze więcej wigoru. Czym się wyróżnia? Więcej mocy, zmodyfikowane aktywne zawieszenie CATS, grubsze stabilizatory, 20-calowe, skręcane felgi BBS Perseus, hamulce z zaciskami Brembo i kilka wizualnych wyróżników – duże logo R na kierownicy i lewarku zmiany biegów czy aluminiowe pedały. W rezultacie to prawdziwy szatan na drodze, gotowy zarówno burzyć krew, jak i spokojnie przewieźć w ciepły wieczór z otwartym dachem. Pięknie utrzymany egzemplarz to doskonały wybór. Piękne nadwozie wciąż odwraca głowy na ulicy, wnętrze zachwyca luksusem, a blisko 400 koni z doładowanej V8-mki zapewnia osiągi jak w odrzutowcu, choć szaleć nim nie trzeba – Jaguar XKR R-Performance Convertible to wybór człowieka z klasą, nie miejskiego ściganta.
Czytaj dalej Jaguar XKR R-Performance Convertible 2005 – 99000 PLN – Łódź

Jaguar XKR X150 2010 – 109000 PLN – Łódź

Czy można kandydatów na przyszłych klasyków szukać wśród samochodów niemal współczesnych? Tak, choć licząc na utrzymanie i przyszły wzrost wartości celować musimy w modele najwyższej klasy, stanowiące najlepsze połączenie technologii, stylistyki i klasy, możliwie szanowanej marki. Dobrym wyborem może być Jaguar XKR generacji X150 (2006-2014). To trzeci niezwykle ciepło przyjęty projekt Iana Callum’a, kolejny po modelach Aston Martin DB7 i Vanquish. Dzięki w pełni aluminiowej konstrukcji był 150 kg lżejszy od poprzednika, a w 5-litrowej wersji XKR wyposażonej w kompresor pierwszą setkę osiągał w 4,5 s. To luksusowy grand tourer, który łączy styl, komfort, moc i szlachetne dziedzictwo brytyjskiej marki.
Czytaj dalej Jaguar XKR X150 2010 – 109000 PLN – Łódź

Jaguar XK8 1997 – 73000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Miękkie linie z kocimi oczami, długa maska z pięknym wybrzuszeniem, muskularne biodra i zgrabnie zakończony tył. Zupełnie jak w kultowym E-Type’ie za lat 60-tych. Jaguar XK8 nie był stylizowany na styl retro, ale umiejętnie zinterpretował na nowo dawne kształty. Kiedy wchodził na rynek, był konkurentem dla Porsche 911. Choć od niemieckiego konkurenta jest nieco bardziej ugładzony, odwzajemnia się bardziej przewidywalnym prowadzeniem w zakrętach, jest bardziej przyjazny w długiej trasie. Okupia to większą masą, która bardziej ciąży na zakrętach, lecz na pewno nie można mu odmówić sportowego charakteru i zadziorności. To gran tourer z prawdziwego zdarzenia. Pod maską gra tu silnik V8 – nowoczesny, aluminiowy, gładko brzmiący – to pierwsza tego typu konstrukcja w historii marki, którą z pewnością polubisz bardziej, niż 300-konne jednostki we współczesnych hot hatchach, braki w brzmieniu i ilości cylindrów nadrabiające sztuczkami z układów wydechowych.
Czytaj dalej Jaguar XK8 1997 – 73000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Jaguar XJ-S V12 1983 – 36500 PLN – Busko-Zdrój

Jaguar XJ-S V12 debiutował w latach 70-tych, zastępując legendarnego E-Type’a. To przedstawiciel klasy GT, stworzony do pokonywania dalekich tras w wysokim komforcie, z zachowaniem sportowego stylu i wysokich prędkości. Jego sylwetka wciąż przykuwa uwagę, a wnętrze zachwyca tradycyjnym, brytyjskim stylem. Silnik V12 Jaguara to konstrukcja wywodząca się z wyścigowego modelu XJ13 z połowy lat 60-tych, seryjnie stosowana od 1971 roku. W 1981 roku zadebiutowała unowocześniona wersja silnika oznaczona symbolem HE (high-efficiency). Znajduje się ona również w prezentowanym egzemplarzu, a charakteryzuje się podwyższoną sprawnością, mocą maksymalną zwiększoną do 295 koni mechanicznych i obniżonym spalaniem paliwa.
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 1983 – 36500 PLN – Busko-Zdrój

Jaguar 420 1968 – 59000 PLN – Młochów

Jaguar 420 (“four twenty”) był następcą modelu S-Type, przedstawicielem linii sportowych limuzyn, którą zastąpił model XJ. Napędza go silnik 4,2 l z rodziny XK6, posiadający korzenie w sporcie motorowym. Zasilany jest dwoma gaźnikami SU i rozwija imponującą na owe czasy moc 260 koni mechanicznych. To wspaniałe połączenie doskonałych osiągów i luksusowego wyposażenia, z bogato wykończoną drewnem kabiną. Zbudowano ich 10236 sztuk w latach 1966-1968. Tą prezentowaną wyróżnia europejska specyfikacja z kierownicą po lewej stronie i piękny, odrestaurowany stan, a cena została ustalona na rozsądnym poziomie.
Czytaj dalej Jaguar 420 1968 – 59000 PLN – Młochów

Jaguar E-Type V12 S3 1971 – 63500 EUR – Niemcy

Jaguar E-type V12 serii trzeciej z 12-cylindrowym silnikiem jest uznawany za najbardziej dopracowaną generację kultowego modelu, zaprezentowanego w 1961 roku. W odróżnieniu od 6-cylindrowych poprzedników, jest to prawdziwe GT, a nie tylko samochód sportowy. Jego linia dachu nadwozia została podniesiona, aby zapewnić przestrzeń pasażerom podróżującym na tylnych siedzeniach. Prezentowany egzemplarz jest jednym z 7297 czteromiejscowych coupé serii 3. wyprodukowanych przez brytyjską markę. Wyprodukowany 1971 roku, jest w pełni sprawnym mechanicznie oldtimerem, gotowym do zarejestrowania w kraju.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 S3 1971 – 63500 EUR – Niemcy

Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 125000 EUR – Niemcy

Jaguar E-type V12 serii trzeciej z 12-cylindrowym silnikiem jest uznawany za najbardziej dopracowaną generację kultowego modelu, zaprezentowanego w 1961 roku. W odróżnieniu od 6-cylindrowych poprzedników, jest to prawdziwe GT, a nie tylko samochód sportowy. Prezentowany egzemplarz ma chyba najpiękniejsze możliwe zestawienie kolorystyczne – lakier british racing green i biszkoptową tapicerkę. Sprowadzony został z USA do Polski i przeszedł renowację na najwyższym poziomie, z wykorzystaniem specjalistów z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Wręcz można uznać, że ten E-Type jest samochodem nowym, odtworzonym według fabrycznej specyfikacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 125000 EUR – Niemcy

Jaguar XK8 1997 – 39000 PLN – Biała Podlaska

Jaguar XK8 narodził się w 1996 roku, zastępując produkowany przez ponad 20 lat model XJS. Inspirowany był kształtem legendarnego modelu E-Type, przenosząc jego piękne proporcje z niezwykle długą maską w czasy nowoczesne, gdzie podróżuje się szybko i z właściwym komfortem. Jaguar dzielił płytę podłogową z Astonem Martinem DB7, lecz mimo to otrzymał całkiem atrakcyjną cenę, co skutkowało jego niesłabnącą przez lata popularnością. Po ponad dwóch dekadach to wciąż doskonały wybór… komfort jazdy, dynamika, pomruk 8-cylindrowego silnika o mocy 300 koni mechanicznych, no i ten wygląd, który nadal przykuwa uwagę.
Czytaj dalej Jaguar XK8 1997 – 39000 PLN – Biała Podlaska