Jaguar

Jaguar E-Type 2+2 S2 1969 – 329000 PLN – Szczecin

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60. Model powstał na bazie samochodu wyścigowego Jaguar D-Type, który od 1955 roku trzykrotnie z rzędu wygrywał wyścig 24-godzinny Le Mans. Auto wyposażono w nadwozie z przednią ramą pomocniczą, niezależne zawieszenie wszystkich kół i hamulce tarczowe przy wszystkich kołach, z tylnymi zamontowanymi przy dyferencjale, dla zmniejszenia masy nieresorowanej. W połączeniu z nowoczesną, zębatkową przekładnią kierowniczą uczyniło to z niego wóz, który prowadził się zdecydowanie lepiej od dużej części konkurencji. Imponujący był również pod względem stylistyki, co w połączeniu z konkurencyjną ceną pozwoliło zdobyć mu ogromną popularność. W 1966 roku wypuszczono czteromiejscową wersję coupé „2+2” z wydłużonym rozstawem osi, i taki właśnie samochód w kultowej zieleni „british racing green” zakupić możecie w Szczecinie. Jest to jeden z 5326 wyprodukowanych egzemplarzy serii drugiej w nadwoziu „2+2”.
Czytaj dalej Jaguar E-Type 2+2 S2 1969 – 329000 PLN – Szczecin

Daimler Double Six XJ81 1993 – 99900 PLN – Warszawa

Początki projektowania Jaguara XJ generacji XJ40 sięgają 1972 roku, a jego rozwój przedprodukcyjny trwał aż kilkanaście lat, by nowy model mógł zadebiutować w 1986 roku. Dopracowany pod każdym aspekstem, otrzymał również niespodziankę w postaci węższej komory silnika, co miało zapobiec możliwości montażu brytyjskiego silnika Rover V8, napędzającego wówczas dużą część brytyjskiej motoryzacji. Tym samym zablokowano również możliwość stworzenia topowej wersji z V12, co przedłużyło żywot klasycznej serii III. Komorę modelu XJ40 przeprojektowano dopiero w latach 90. i finalnie Jaguar XJ12 i Daimler Double Six pojawiły się w 1993 roku, otrzymując nowe oznaczenie kodowe XJ81. Były to ostatnie modele XJ przed erą Forda, zamykające pewną erę. Zmodyfikowany silnik V12 ma tu pojemność 6 litrów i moc 311 KM. Prezentowany egzemplarz to jeden z zaledwie 937 sztuk w topowej wersji wydanej pod marką Daimler. Samochód został dopracowany pod każdym względem, a jego wyposażenie jest fantastyczne.
Czytaj dalej Daimler Double Six XJ81 1993 – 99900 PLN – Warszawa

Jaguar XJ X308 1998 – 41000 PLN – Wrocław

Jaguar XJ8 X308 to ostatni w pełni stalowy XJ i zarazem pierwszy z nowoczesnym silnikiem, którą stanowiła aluminiowa jednostka V8, w tym egzemplarzu w wersji 3,2-litrowej, zestawiona z 5-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Produkowany był od 1997 do 2003 roku i choć z zewnątrz przypominał poprzednika, największą wizualną odmianą było jego wnętrze, z zegarami umieszczonymi w trzech głębokich tubach, co było nawiązaniem do debiutującego w owym czasie Jaguara XK8. Brytyjskiego klimatu odnajdziemy w nim mnóstwo, jest też tylny napęd i klasyczna linia nadwozia. Ten egzemplarz ma piękny złoty kolor, beżowe wnętrze i sprowadzony został ze Szwajcarii.
Czytaj dalej Jaguar XJ X308 1998 – 41000 PLN – Wrocław

Jaguarem do ślubu

Jaguar XJ12 to kunszt klasycznej, brytyjskiej motoryzacji w najwyższej formie. Powstał na deskach kreślarskich i gdy patrzymy dziś na jego linię oraz potęgę silnika, możemy być tylko pełni podziwu dla zmysłu ówczesnych inżynierów. Jeszcze większe wrażenie niż parametry techniczne robi sposób, w jaki jeździ. Cicho, spokojnie, dostojnie. To też niezwykle zwinna limuzyna, komfortowa, ze świetnie wyciszonym wnętrzem. Ma styl i klasę, której brakuje nowoczesnym odpowiednikom. Teraz możesz go wynająć, wraz z kierowcą, na specjalną okazję.
Czytaj dalej Jaguarem do ślubu

Jaguar E-Type S2 1969 – SPRZEDANY

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem z maską, która ciągnie się niemal po horyzont. Sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii”. II seria Jaguara E-Type została wprowadzona w 1968 roku, choć pierwsze zmiany, takie jak brak osłon lamp, zastosowano już rok wcześniej. Modernizacje obejmowały także tylny zderzak, większy wlot powietrza, zmianę umiejscowienia przednich kierunkowskazów i restyling deski rozdzielczej. Wtedy też pojawił się większy, 4,2-litrowy silnik o wyższym momencie obrotowym, a także nowa, w pełni zsynchronizowana przekładnia ręczna. To jeden z najwspanialej jeżdżących samochodów swojej epoki.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S2 1969 – SPRZEDANY

Jaguar E-Type S1.5 Convertible 1965 – 189800 EUR – Poznań

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60. Bazą do jego budowy nie były auta drogowe, lecz te tworzone wyłącznie z myślą o prędkości – Jaguar C-Type i Jaguar D-Type, auta, które mają na swoim koncie zwycięstwa w najtrudniejszym i najbardziej wymagającym ówcześnie wyścigu na świecie – 24h Le Mans. Wyśmienite podwozie należało jeszcze ubrać w równie imponujące nadwozie. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem z maską, która ciągnie się niemal po horyzont. Legenda mówi, że sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii”. Prezentowany kabriolet to seria 1.5, czyli połączenie stylistyki najbardziej poszukiwanej S1 z istotnymi aktualizacjami technicznymi, w tym z większym i mocniejszym silnikiem 4,2 l. Prezentowany egzemplarz ma piękną konfigurację kolorystyczną i jest w pięknie odbudowanym stanie.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S1.5 Convertible 1965 – 189800 EUR – Poznań

Jaguar E-Type S1 3.8 Coupe 1964 – 169950 EUR – Holandia

Jaguar E-Type. Elegancki, sportowy i z klasą. Zaprezentowany został w 1961 roku i to prezentowana pierwsza seria uchodzi dziś za tę najbardziej poszukiwaną. Pierwotny projekt Malcolma Sayera wyróżnia się przednimi kierunkowskazami i małymi tylnymi światłami umieszczonymi nad zderzakami. Od drugiej serii zostały one umieszczone niżej i zgodnie z amerykańskimi przepisami zniknęły piękne szyby reflektorów, które zapewniały gładki wygląd przodu. Ten pięknie odrestaurowany egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej 15 maja 1964 roku i został przekazany pierwszemu właścicielowi już dziesięć dni później w Nowym Jorku. Jego silnik o pojemności 3,8 litra to bardzo mocna, sześciocylindrowa jednostka wyposażona w trzy gaźniki SU. Jego moc to 265 KM, a prędkość maksymalna 241 km/h. Silnik ten szczególnie wyróżnia płynny, imponujący i przyjemny dla ucha sposób pracy. Jaguar posiada certyfikat Heritage. Przepiękny kolor lakieru Opalescent Maroon to również oryginalna specyfikacja, z pięknym połączeniem wnętrza wykończonego skórą w naturalnym odcieniu.

Czytaj dalej Jaguar E-Type S1 3.8 Coupe 1964 – 169950 EUR – Holandia

Jaguar XK140 FHC 1955 – 499800 PLN – Poznań

Debiutujący w 1948 roku Jaguar XK120 miał piękne, sportowe linie, ale również pierwszy na świecie dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik. Stał się ikoną, a jego następcy z lat 1954–1957 (XK140) oraz 1957-1961 (XK150) kontynuowali stworzoną przez Sir Williama Lyons’a wspaniałą linię nadwozia z coraz mocniejszymi jednostkami napędowymi. Jaguar XK140 Fixed Head Coupé (FHC) – czyli 4-miejscowe coupe p – pozwalało rozpędzać się w niezwykle komfortowych warunkach do nawet 210 km/h, a pierwsze 100 na godzinę mieliśmy po 8,4 s. I to wszystko w latach 50. z praktycznym bagażnikiem i artystyczną linią nadwozia. Auto niezwykle lubiane chociażby przez Jaya Leno, który jak sam mówi, nie wyobraża sobie garażu bez modelu XK.
Czytaj dalej Jaguar XK140 FHC 1955 – 499800 PLN – Poznań

Jaguar XJ6 XJ40 1993 – 69900 PLN – Słupsk

XJ40 to druga generacja modelu XJ, czyli flagowej brytyjskiej limuzyny ze skaczącym kotem na masce. XJ40 był najdokładniej testowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek opracowała firma Jaguar Cars. Jego pierwsze projekty powstały już na początku lat 70., a produkcja wystartowała w 1986 roku. Model zachował odwołania do klasycznych linii modelu XJ, a 6-cylindrowe, rzędowe silniki doskonale pasują do klimatu samochodu. Mają solidny zapas mocy i momentu obrotowego, lecz przede wszystkim czarują wysoką kulturą pracy i delikatnym brzmieniem. To świat brytyjskiej motoryzacji, który w pięknie odnowionym stanie zdecydowanie może zauroczyć. Prezentowany egzemplarz to wersja poliftowa, z większym z dwóch dostępnych, 4-litrowym silnikiem, w wersji wyposażeniowej Sovereign.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 XJ40 1993 – 69900 PLN – Słupsk

Daimler Double Six 1990 – 111111 PLN – Warszawa

Na koniec produkcji klasycznej linii Jaguarów XJ, tak zwanej trzeciej serii, modelem flagowym był Daimler Double Six. W ofercie znajdował się aż do 1992 roku, co może być zaskakujące, zważywszy, że debiut modelu XJ nastąpił w 1968 roku, pierwszy Daimler Double Six pojawił się w 1973, ostatni lifting nadwozia miał miejsce w 1979, a nawet jego następca (XJ40) ujrzał światło dzienne już w roku 1986. Wielu klientów wciąż oczekiwało sprawdzonych rozwiązań i uważało, że lepsze jest wrogiem dobrego. Wykonywany częściowo ręcznie, miał urok starego świata i zdecydowaną przewagę nad zrobotyzowanymi limuzynami produkcji niemieckiej. Ten samochód przemawiał do klientów tak, jak najlepszy, szyty ręcznie garnitur. Po latach produkcji i szeregu wprowadzonych udoskonaleń samochód stał się niezawodny, a silnik V12 i klasyczny brytyjski design były argumentami, które pozwalały zapłacić za to auto wysoką cenę. W sumie zbudowano 32952 sztuk trzeciej serii, z czego około 9000 sztuk stanowiły Daimlery Double Six. To jest jeden z nich, już ze zmodernizowanym silnikiem w wersji określanej jako „HE” (High Efficiency), w której popracowano nad wydajnością i niższym zużyciem paliwa. Ten egzemplarz sprowadzony z został z Japonii i legitymuje się przebiegiem tylko 49 tys. km.
Czytaj dalej Daimler Double Six 1990 – 111111 PLN – Warszawa