Archiwum kategorii: Jaguar

Jaguar XJ12 L 5.3 Series II 1977 – 139000 PLN – Poznań

Jaguar XJ12 L 5.3 to kunszt klasycznej, brytyjskiej motoryzacji w najwyższej formie. Powstał na deskach kreślarskich i gdy patrzymy dziś na jego linię i potęgę silnika, możemy być tylko pełni podziwu dla kunsztu i zmysłu ówczesnych inżynierów. Jeszcze większe wrażenie niż parametry techniczne robi sposób, w jaki jeździ. To niezwykle zwinna limuzyna, komfortowa i świetnie wyciszona. 289 koni mechanicznych to moc, którą w połowie lat 70-tych poszczycić się mogły jedynie najwyższej klasy sportowe samochody, a tu kierowca otrzymywał ją w kabinie pełnej luksusu, w której wygodnie zasiąść mógł zarówno on, jak i pasażerowie. We wnętrzu zachwyca zarówno zapach, jak i detale. Poczuć się tu możemy jak w brytyjskim gabinecie, a za odpowiednie wrażenia odpowiada świetna jakościowa skóra, dużo drewna i grube wykładziny, a także długi rozstaw osi, pozwalający swobodnie wyprostować nogi, gdy zajmuje się miejsce na tylnej kanapie.
Czytaj dalej Jaguar XJ12 L 5.3 Series II 1977 – 139000 PLN – Poznań

Jaguar XJ6 4.2 Series II 1977 – 149000 PLN – Bielsko-Biała

Szwajcarski kanton Ticino to zawsze był motoryzacyjny raj. Bogaci właściciele, niespieszny styl życia, zamiłowanie do kontemplowania wszystkiego co piękne, a wreszcie łagodny klimat i nawyk do regularnego serwisowania aut, co pozwalało zachować przez lata motoryzacyjne skarby we właściwej kondycji. Ten Jaguar XJ6 4.2 Series II pierwsze 7 lat swojego życia i większość kilometrów przebył właśnie tam, w rękach swojego pierwszego, polskiego właściciela. Razem z nim przybył do polskiego garażu w 1984 roku, hibernując i czekając aż do dzisiejszych czasów. Dziś jego stan może zrobić ogromne wrażenie. Piękna kolorystyka, wspaniale zachowane wnętrze i detale, które podkreślają klasę tego samochodu. A na deser – czarne polskie tablice rejestracyjne. Takie zestawienie to niezwykła rzadkość.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 4.2 Series II 1977 – 149000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar Daimler 4.0 XJ40 1993 – 89000 PLN – Poznań

Jest brytyjski, jest luksusowy i ciekawy. XJ40 był najdokładniej testowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek opracowała firma Jaguar Cars. Jego pierwsze projekty powstały już na początku lat 70-tych, a produkcja wystartowała w 1986 roku. Model zachował odwołania do klasycznych linii modelu XJ, a 6-cylindrowe, rzędowe silniki doskonale pasują do klimatu samochodu. Mają solidny zapas mocy i momentu obrotowego, lecz przede wszystkim czarują wysoką kulturą pracy i delikatnym brzmieniem. To świat brytyjskiego luksusu w najlepszym wydaniu, w tym przypadku zachowany w fenomenalnej formie. Daimler 4.0 to najbogatsza wersja wyposażeniowa Jaguara XJ generacji XJ40. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowego i przytulnego zarazem wnętrza nie znajdziemy w żadnym innym samochodzie z tego okresu. Ten egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego i wyróżnia się fantastycznym stanem zachowania, będącym następstwem skrupulatnego serwisu i wyjątkowo pieczołowitej opieki jedynego szwajcarskiego właściciela.
Czytaj dalej Jaguar Daimler 4.0 XJ40 1993 – 89000 PLN – Poznań

Jaguar XJ8 L X358 2007 – 99999 PLN – Łódź

Jaguar XJ8 L X358 to wspaniałe połączenie tradycyjnego designu i nowoczesnej techniki. Jego nadwozie to konstrukcja z aluminium, adaptacyjne zawieszenie jest pneumatyczne, a wyposażenie kompletne. W wydłużonej wersji mierzy aż 5,2 m, co było wynikiem rekordowym wśród wszystkich limuzyn Jaguara w historii. Jego poliftowa wersja o oznaczeniu fabrycznym X358 ukazała się w lutym 2007 roku i taki właśnie samochód prezentowany jest w tym ogłoszeniu. Zewnętrznie jest bardziej agresywny niż wcześniejsze odmiany – duży dodatkowy wlot powietrza w zderzaku, niższy grill, wyloty powietrza na błotnikach. Niewątpliwie ma charakter, ale też doskonale sprawdzi się w podróży.
Czytaj dalej Jaguar XJ8 L X358 2007 – 99999 PLN – Łódź

Jaguar XJ12 Sovereign Series III 1990 – 99000 PLN – Ostrów Wielkopolski

aguar XJ12 serii trzeciej w ofercie znajdował się w latach 1979–1992. Już za czasów swojej młodości traktowany był jak wzór sportowej, klasycznej limuzyny. Jego okrągłe linie z dużą ilością przeszklonych powierzchni to finalny efekt ewolucji pięknych kształtów modelu XJ, dopracowany przez włoskie biuro projektowe Pininfarina. W sumie zbudowano 32952 sztuk trzeciej serii, z czego 10500 sztuk posiadało pod maską królewskie V12. To jest jedna z nich, już w zmodernizowanym wersji określanej jako „HE” (High Efficiency), w której popracowano nad wydajnością i niższym zużyciem paliwa. Ten egzemplarz przeszedł pełną, skrupulatną renowację, by mógł cieszyć i prezentować się jak za dawnych lat.
Czytaj dalej Jaguar XJ12 Sovereign Series III 1990 – 99000 PLN – Ostrów Wielkopolski

Jaguar XJS 1989 – 75000 PLN – Gdańsk

Jeździ aksamitnie, zachwyca liniami, łączy kanapowy komfort z sylwetką przywołującą najwspanialsze konstrukcje lat 60-tych i 70-tych. Jaguar XJS z 1989 roku uwodzi, lecz pozostaje przy tym nieprzyzwoicie przyjemny i – jak na brytyjskiego arystokratę – bezproblemowy w eksploatacji. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym diamentem. Pod jego maską odnajdziemy prawdziwie szlachetne serce – królewski silnik w układzie V12, ujmujący ogładą i piękną kulturą pracy.
Czytaj dalej Jaguar XJS 1989 – 75000 PLN – Gdańsk

Daimler Double Six XJ81 1993 – Warszawa

Szlachetna kolorystyka, doskonałe wyposażenie, niemal jednostkowa produkcja i silnik V12 pod maską. Choć początkowo sądzono, że jest to niewykonalne, i że XJ40 może posiadać pod maską jedynie sześciocylindrowe silniki, Brytyjczycy dopięli swego i Daimler Double Six XJ81 zadebiutował w styczniu 1993 roku. Ponad 300 koni mechanicznych z sześciolitrowej jednostki V12 umieściło go w najwyższej lidze. Pracuje aksamitnie i cicho, dając wspaniałe odczucia podczas jazdy. Wysoka cena i jedynie dwa lata produkcji sprawiły, że zbudowano ich jedynie 937 sztuk, a w efekcie najbardziej uszanowane egzemplarze są już dziś samochodami kolekcjonerskimi. Oferowany Jaguar przeszedł kompleksowe prace serwisowe i wygląda wręcz wyśmienicie.
Czytaj dalej Daimler Double Six XJ81 1993 – Warszawa

Alpha Jaguar E-Type Junior 1985 – SPRZEDANY

Sobiesław Zasada w 1977 roku założył w Krakowie firmę polonijną Alpha, przedsiębiorstwo, które dzisiaj działa jako Alpha Technology. Polska firma najbardziej znana była z produkcji zamków błyskawicznych, jednak w latach 80-tych i 90-tych była eksporterem niezwykłych miniatur prawdziwych samochodów, wyposażonych w spalinowe silniki. W ofercie znalazły się oczywiście Mercedes i Porsche, ale także BMW, Jeep czy Jaguar. Wyposażone były w skrzynię biegów, oświetlenie, kierownicę, hamulce i silniki spalinowe. Obecny dyrektor firmy zdradził nam, że wszystkich modeli powstało około 2000 sztuk, a dziś jeden z nich trafił na sprzedaż. Poprzednio prezentowane na naszym portalu Porsche 911, Mercedes SL oraz BMW E30 Cabrio już znalazły swoich właścicieli, więc Jaguar pewnie także szybko zostanie sprzedany.
Czytaj dalej Alpha Jaguar E-Type Junior 1985 – SPRZEDANY

Jaguar XJ Sovereign XJ40 1990 – Warszawa

Jest brytyjski, jest luksusowy i ciekawy. XJ40 był najdokładniej testowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek opracowała firma Jaguar Cars. Jego pierwsze projekty powstały już na początku lat 70-tych, a produkcja wystartowała w 1986 roku. Model zachował odwołania do klasycznych linii modelu XJ. Jego nadwozie ubierają chromowane detale, a wnętrze to świetna skóra i prawdziwe, drewniane wykończenia. Niezależnie od zastosowanego silnika jeździ świetnie, a na dodatek w obecnych czasach kosztuje o wiele mniej, niż mógłby sugerować jego wyrafinowany wygląd. To pokłosie jego znakomitej sprzedaży przed laty, w wyniku czego na rynku odnajdziemy zarówno zaniedbane, jak i zadbane egzemplarze. Ten zapowiada się całkiem ciekawie, a cena wywoławcza na aukcji nie jest wysoka.
Czytaj dalej Jaguar XJ Sovereign XJ40 1990 – Warszawa

Jaguar XK140 FHC 1957 – 590000 PLN – Olsztyn

Jaguar po II wojnie świtowej szybko wracał do dawnej formie, by wkrótce znaleźć się na ustach wszystkich. Debiutujący w 1948 roku XK120 miał piękne, sportowe linie, ale również pierwszy na świecie dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik. Stał się ikoną, a produkowany w latach 1954–1957 Jaguar XK140 to jego wyśmienity następca, z poprawioną przekładnią kierowniczą i bardziej przestronną kabiną. Pod maskę miał również jednostkę z dwoma wałkami rozrządu, powiększoną do 3,4 l i występującą w dwóch odmianach mocy – 190 i 210 KM. Ta mocniejsza wyróżniała się głowicą typu C i podwójnym wydechem, nazwana była XK140 SE + C, i to właśnie taki, pięknie odrestaurowany egzemplarz prezentowany jest w tym ogłoszeniu. Łącznie wyprodukowano 8884 egzemplarze XK140 w wersji roadster (OTS – Open Two Seater), Drophead Coupé (DHC) i Fixed Head Coupé (FHC). Ten ostatni w wersji z kierownicą po lewej stronie powstał w jedynie 1966 sztukach, z czego SE + C stanowiły około 2/3 produkcji. Podsumowując – prezentowane auto to zaledwie jeden z około 1289 wyprodukowanych egzemplarzy w tej najwyższej specyfikacji. Jest piękny i wartościowy kolekcjonersko.
Czytaj dalej Jaguar XK140 FHC 1957 – 590000 PLN – Olsztyn