Jaguar

Jaguar XJ12 L 5.3 Series II 1977 – 109000 PLN – Poznań

Jaguar XJ12 L 5.3 to kunszt klasycznej, brytyjskiej motoryzacji w najwyższej formie. Powstał na deskach kreślarskich i gdy patrzymy dziś na jego linię i potęgę silnika, możemy być tylko pełni podziwu dla kunsztu i zmysłu ówczesnych inżynierów. Jeszcze większe wrażenie niż parametry techniczne robi sposób, w jaki jeździ. To niezwykle zwinna limuzyna, komfortowa i świetnie wyciszona. 289 koni mechanicznych to moc, którą w połowie lat 70-tych poszczycić się mogły jedynie najwyższej klasy sportowe samochody, a tu kierowca otrzymywał ją w kabinie pełnej luksusu, w której wygodnie zasiąść mógł zarówno on, jak i pasażerowie. We wnętrzu zachwyca zarówno zapach, jak i detale. Poczuć się tu możemy jak w brytyjskim gabinecie, a za odpowiednie wrażenia odpowiada świetna jakościowa skóra, dużo drewna i grube wykładziny, a także długi rozstaw osi, pozwalający swobodnie wyprostować nogi, gdy zajmuje się miejsce na tylnej kanapie.
Czytaj dalej Jaguar XJ12 L 5.3 Series II 1977 – 109000 PLN – Poznań

Jaguar E-Type S2 1970 – 99000 PLN – Bielsko-Biała

Linia Jaguara E-type jest rozpoznawalna niczym butelka Coca-Coli. Jeździły nim i dalej jeżdżą gwiazdy. E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów opublikowanego przez The Daily Telegraph. Zachwycał się nim nawet Enzo Ferrari, a sam Jaguar postanowił wskrzesić go i zaoferować klientom dziś jako E-type Zero. Za jego wygląd odpowiedzialny był Malcolm Sayer, który stworzył go na podstawie wyścigowego D-Type’a. Kiedy pojawił się w 1961 roku, natychmiast podbił serca miłośników motoryzacji i tak jest do dziś. Trudno o lepszą wizytówkę dla brytyjskiej myśli technicznej. Egzemplarz Jaguara E-type wystawiony na sprzedaż to przedstawiciel serii 2 sprowadzony z rynku amerykańskiego, gdzie oferowany był pod nazwą XKE. Jest to w dużej mierze kompletna baza do renowacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S2 1970 – 99000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar XJ-S V12 Convertible 1989 – Warszawa

Wspaniały widok niekończącej się maski przed sobą, cienka kierownica w starym stylu, dużo drewna na desce i świetna, skórzana tapicerka. Brytyjczycy doskonale opanowali przepis na stworzenie samochodu typu gran turismo, który przykuwa uwagę na ulicy, ale też jest wybitnie komfortowy i wspaniale sprawdza się wpodróży. Jaguar XJ-S produkowany był od 1975 do 1996 roku, początkowo jako coupe, choć z czasem przyszła pora również na warianty bez dachu. Pierwszy był XJ-SC w stylu targa (od 1983 roku), później w 1986 roku przyszła kolei na Hess & Eisenhardt oferowane w sieci dealerskiej w USA, aż wreszcie w kwietniu 1988 roku zadebiutował pierwszy, fabryczny, w pełni otwarty kabriolet. Już w maju 1991 pojawiła się jego odmiana poliftowa o nazwie skróconej do XJS, więc jeżeli wyżej cenicie klasyczne wąskie tylne światła i olschoolowy wygląd analogowych zegarów, tak naprawdę do wyboru zostaje bardzo ograniczona grupa wyprodukowanych samochodów. Egzemplarz oferowany przez Ardor Auctions ma silnik V12 5.3 HE pod maską, jedynie 40 tys. mil przebiegu i prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 Convertible 1989 – Warszawa

Jaguar 420G 1967 – 70000 PLN – Wrocław

Dłuższy, szerszy, niższy i po prostu większy niż jakikolwiek inny Jaguar, wprowadzony do produkcji w 1961 roku model Mark X (od ’66 roku nazywany 420G), zapoczątkował nową erę, zostając fundamentem ścieżki, którą marka podążała od tamtej pory. To dlatego już po pierwszym spojrzeniu na samochód nie mamy wątpliwości – to Jaguar. Pierwszy Jaguar, gdzie światła umieszczono w jednej linii i ostatni w którym znajdziemy tak dużą ilość drewna w kabinie, z którego wykonano aż 48 elementów. Kiedy dodamy do tego nowoczesne jak na tamte czasy rozwiązania mechaniczne i imponujące osiągi (265 KM, 198 km/h), otrzymujemy fascynującą limuzynę o sportowym stylu, która doskonale oddaje ducha brytyjskiej motoryzacji. To samochód dziś rzadki, bez wątpienia luksusowy i w starym, dobrym, arystokratycznym stylu.
Czytaj dalej Jaguar 420G 1967 – 70000 PLN – Wrocław

Jaguar XJ8 L X308 1998 – Warszawa

Jaguar XJ8 L X308 to wyjątkowe połączenie klasyki i nowoczesności. Z jednej strony ostatnia generacja modelu XJ ze stalowym nadwoziem, z drugiej pierwszy nowoczesny silnik V8 pod maską. Połączenie brytyjskiej tradycji i architektury silnika, której bardziej spodziewalibyśmy się po amerykańskich „muscle cars” niż po samochodzie, do którego pasuje wręcz ubiór formalny. To luksus w starym dobrym stylu, a ten egzemplarz dodatkowo zachęca wydłużonym rozstawem osi, co w zestawieniu ze skromną ilością miejsca na tylnej kanapie w krótkiej wersji, z pewnością jest korzystnym wyborem, jeżeli planujemy wozić z tyłu pasażerów.
Czytaj dalej Jaguar XJ8 L X308 1998 – Warszawa

Jaguar E-type Convertible S2 1969 – 189000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60-tych. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem z maską, która ciągnie się niemal po horyzont. Sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii”. II seria Jaguara E-Type została wprowadzona w 1968 roku, choć pierwsze zmiany, takie jak brak osłon lamp, zastosowano już rok wcześniej. Modernizacje obejmowały także tylny zderzak, większy wlot powietrza, zmianę umiejscowienia przednich kierunkowskazów i restyling deski rozdzielczej. Wtedy też pojawił się większy, 4,2-litrowy silnik o wyższym momencie obrotowym, a także nowa, w pełni zsynchronizowana przekładnia ręczna. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż, w stanie do całkowitej renowacji, daje nowemu właścicielowi możliwość przywrócenia życia historii, ale także decydowania o ostatecznym wyglądzie samochodu.
Czytaj dalej Jaguar E-type Convertible S2 1969 – 189000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar E-Type Roadster 1970 – Warszawa

Jaguar E-Type zaprezentowany został w 1961 roku na salonie w Genewie, budząc niespotykany wręcz entuzjazm i wielkie emocje. Swój niesamowity design i osiągi zawdzięcza wyścigowemu bratu – modelowi D-Type. Jaguar E-Type S1 posiadał 3,8 l silnik R6 o mocy 265 KM, hamulce tarczowe kół, a co ciekawe te na tylnej osi zamontowane zostały zaraz przy mechanizmie różnicowym, aby odciążyć sprężyny w zawieszeniu. To jeden z najbardziej eleganckich i wydajnych aerodynamicznie pojazdów silnikowych wszech czasów. Często nazywany najpiękniejszym samochodem wszech czasów, pozostaje ikoną motoryzacji w zakresie projektowania, inżynierii i osiągów. Okaz wystawiony na aukcji jest przedstawicielem drugiej serii produkcyjnej z silnikiem powiększonym do 4,2 l R6.
Czytaj dalej Jaguar E-Type Roadster 1970 – Warszawa

Jaguar E-Type S2 1969 – 599800 PLN – Poznań

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem z maską, która ciągnie się niemal po horyzont. Sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii”. II seria Jaguara E-Type została wprowadzona w 1968 roku, choć pierwsze zmiany, takie jak brak osłon lamp, zastosowano już rok wcześniej. Modernizacje obejmowały także tylny zderzak, większy wlot powietrza, zmianę umiejscowienia przednich kierunkowskazów i restyling deski rozdzielczej. Wtedy też pojawił się większy, 4,2-litrowy silnik o wyższym momencie obrotowym, a także nowa, w pełni zsynchronizowana przekładnia ręczna. To jeden z najwspanialej jeżdżących samochodów swojej epoki.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S2 1969 – 599800 PLN – Poznań

Jaguar S-Type R 2006 – REZERWACJA

Kiedy myślisz o szybkim i zwartym sedanie z początku XXI wieku, Twoje myśli zapewne będą krążyć wśród marek niemieckich. Tymczasem jest auto zdecydowanie bardziej nieszablonowe i wciąż niedocenia, które gwarantuje świetne osiągi i komfort, a na dodatek gustownie i bogato wyposażone wnętrze oraz nieszablonową stylistykę. To Jaguar S-Type R, dziecko współpracy Jaguara z Fordem. Zbudowany został na platformie DEW, jego techniczne pokrewieństwo łączy go z Lincolnem LS. W ostrej wersji „R” ukazał się w 2002 roku. Jego silnik 4,2 l V8 z kompresorem z kolei jest wspólny z Jaguarem XJR i jest to niewątpliwie udana jednostka. Cztery setki koni mechanicznych, do tego tylny napęd, świetne adaptacyjne zawieszenie CATS, duże hamulce i fantastyczne wrażenia gwarantowane. Ciekawostką jest fakt, że ten egzemplarz, mimo młodego wieku, zdołał uzyskać już żółte tablice samochodu zabytkowego, podkreślające jego wyjątkowość.
Czytaj dalej Jaguar S-Type R 2006 – REZERWACJA

Jaguar E-Type V12 S3 1973 – SPRZEDANY

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem, z fenomenalnie długą maską i kabiną przesuniętą maksymalnie do tyłu samochodu. W lata 70. wkroczył z nowym silnikiem V12, który podkreślił jego potęgę i pokazał, jak dobrze wypełnić wyjątkowo długą komorę silnika. Jak większość egzemplarzy dziś na rynku, ten pochodzi z amerykańskiego rynku.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 S3 1973 – SPRZEDANY