Jaguar

Jaguar XK X150 2007 – 88888 PLN – Kalisz

Brytyjczycy zawsze wiedzieli, jak zrobić smaczne gran turismo. Samochód, który łączy wysokie osiągi z komfortowym, stylowym i świetnie wykonanym wnętrzem. Druga generacja Jaguara XK, znana z aluminiowego nadwozia, zadebiutowała w 2005 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód stylizowany był przez głównego projektanta Jaguara, Iana Calluma. Wóz jest niezwykle zgrabny, ale również uderzająco podobny do Astona Martina DB9, co sam Callum opisał jako wynik nowoczesnych przepisów dotyczących bezpieczeństwa. Sam Callum wygłosił także inną kwestię, którą warto tu przytoczyć… według niego „Jaguary należy postrzegać jako fajne samochody, a fajne samochody przyciągają ciekawych, niekonwencjonalnych ludzi”. Jeżeli tak właśnie pojmujecie siebie, poczujecie się w nim doskonale.
Czytaj dalej Jaguar XK X150 2007 – 88888 PLN – Kalisz

Jaguar E-Type V12 Roadster 1973 – 79800 EUR – Szwecja

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem, z fenomenalnie długą maską i kabiną przesuniętą maksymalnie do tyłu samochodu. W lata 70. wkroczył z nowym silnikiem V12, który podkreślił jego potęgę i pokazał, jak dobrze wypełnić wyjątkowo długą komorę silnika. Na wyposażeniu standardowym jest tu wspomaganie kierownicy i wzmocnione, wentylowane hamulce. Nowe samochody były łatwo rozpoznawalne po większej atrapie chłodnicy, poszerzonych nadkolach, szerszych oponach, większym wybrzuszeniu maski, zmienionych zderzakach, czterech końcówkach wydechu i nowym emblemacie z tyłu, który głosił, że jest to V12. We wnętrzu zastosowane zostały nowe, wygodniejsze fotele i mniejsza kierownica. Wspaniałe wrażenia za kierownicą są tu gwarantowane, szczególnie w wersji z odkrytym dachem. Ten egzemplarz pochodzi z amerykańskiego rynku i wyposażony jest w pożądaną skrzynię manualną. Jest to jedna z 6119 wyprodukowanych sztuk z kierownicą po lewej stronie.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 Roadster 1973 – 79800 EUR – Szwecja

Jaguar XJ12 L Series II 1977 – 87000 PLN – Poznań

Jaguar XJ12 to kunszt klasycznej, brytyjskiej motoryzacji w najwyższej formie. Powstał na deskach kreślarskich i gdy patrzymy dziś na jego linię oraz potęgę silnika, możemy być tylko pełni podziwu dla zmysłu ówczesnych inżynierów. Jeszcze większe wrażenie niż parametry techniczne robi sposób, w jaki jeździ. Cicho, spokojnie, dostojnie. To też niezwykle zwinna limuzyna, komfortowa, zdecydowanie szybsza, niż spodziewałbyś się patrząc na jej wiek. Ma styl i klasę, i jest absolutnie ponadczasowa. Co, ciekawe, zestawiając ze swoim następcą, modelem XJ40, tu odnajdziemy w kabinie zdecydowanie więcej miejsca, za co z pewnością odpowiada fakt, że jest to wersja z wydłużonym rozstawem osi (XJ12 L). Ten egzemplarz jest w naszej kolekcji od 2021 roku. Ma piękne kolory, świetnie zachowany stan, jak i też drobne mankamenty, co nie powinno dziwić, zważywszy, że ma już 47 lat.
Czytaj dalej Jaguar XJ12 L Series II 1977 – 87000 PLN – Poznań

Jaguar XJ-S V12 1989 – 67650 PLN – Gdańsk

Piękna linia nadwozia ze zdającą się nigdy nie kończyć maską i wspaniały silnik V12. Do tego świetne, stylowe wnętrze w tradycyjnie brytyjskim stylu, no i długi rozstaw osi oraz miękkie, ale pewne zawieszenie. Coupe, które jest komfortowe jak limuzyna. To brzmi jak przepis na rynkowy sukces i niewątpliwie Jaguar XJ-S V12 nim był. To świetne gran turismo było następcą modelu E-type i w produkcji było od 1975 do 1996 roku. Ten egzemplarz pochodzi z końca produkcji pierwszej serii, charakteryzującej się uznawanymi dziś za ładniejsze małymi tylnymi światłami oraz tradycyjnymi zegarami na desce. W zadbanym stanie i po odpowiednim serwisie to auto, które może zapewnić wiele wspaniałych wspomnień przy niezwykle atrakcyjnej cenie zakupu.
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 1989 – 67650 PLN – Gdańsk

Jaguar E-Type 2+2 S2 1969 – 329000 PLN – Szczecin

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60. Model powstał na bazie samochodu wyścigowego Jaguar D-Type, który od 1955 roku trzykrotnie z rzędu wygrywał wyścig 24-godzinny Le Mans. Auto wyposażono w nadwozie z przednią ramą pomocniczą, niezależne zawieszenie wszystkich kół i hamulce tarczowe przy wszystkich kołach, z tylnymi zamontowanymi przy dyferencjale, dla zmniejszenia masy nieresorowanej. W połączeniu z nowoczesną, zębatkową przekładnią kierowniczą uczyniło to z niego wóz, który prowadził się zdecydowanie lepiej od dużej części konkurencji. Imponujący był również pod względem stylistyki, co w połączeniu z konkurencyjną ceną pozwoliło zdobyć mu ogromną popularność. W 1966 roku wypuszczono czteromiejscową wersję coupé „2+2” z wydłużonym rozstawem osi, i taki właśnie samochód w kultowej zieleni „british racing green” zakupić możecie w Szczecinie. Jest to jeden z 5326 wyprodukowanych egzemplarzy serii drugiej w nadwoziu „2+2”.
Czytaj dalej Jaguar E-Type 2+2 S2 1969 – 329000 PLN – Szczecin

Jaguar XJ-S V12 1986 – 178000 PLN – Bielsko-Biała

Klasyczny design Jaguara XJS i luksusowe wnętrze tworzą połączenie, które dla miłośników brytyjskiej motoryzacji jest zawsze aktualną zachętą. Ten egzemplarz dodatkowo kusi silnikiem V12, wraz z takimi atrakcjami jak 4 zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu oraz wtrysk paliwa. Efektem jest potężna moc 295 KM i imponujący moment obrotowy 393 Nm. Ten statek potrafi płynąć niezwykle szybko i z pewnością zachwycić może swoim stanem zachowania – jego przebieg to zaledwie 9 tysięcy mil!
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 1986 – 178000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar XJS Convertible 1993 – SPRZEDANY

Powiedzieć, że ma swój klimat i styl, to mało. Jaguar XJS to nowa interpretacja kultowego E-Type’a i jego bezpośredni następca. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym diamentem. Jego sześciocylindrowa jednostka mruczy pięknie, ma sporo mocy i zużywa przy tym rozsądne ilości paliwa. Jest komfortowy i leniwy w obyciu, choć jego zawieszenie mimo miękkich nastawów daje dobre wyczucie drogi i pozwala pojechać szybko. Choć nie znaczy, że będziesz to robił zazwyczaj. Za jego kierownicą najlepiej po prostu odpoczywać.
Czytaj dalej Jaguar XJS Convertible 1993 – SPRZEDANY

Jaguar XJ6 XJ40 1988 – 45500 PLN – Wrocław

Jaguar XJ40 to debiutująca w 1986 roku nowa odsłona modelu XJ. Model zachował odwołania do klasycznych linii i świetne, 6-cylindrowe, rzędowe silniki, napędzające klasycznie tylną oś. To świat klasycznego, brytyjskiego luksusu, doprawiony nutą szalonych lat 80. Wystarczy zerknąć na jego cyfrowe zegary, a później na skórę i drewno, aż w końcu na felgi w kształcie pieprzniczek, by w mig zrozumieć, że auto ma charakter, tworzy specyficzną atmosferę i z pewnością może zauroczyć. Ten egzemplarz przez większość swojego życia był w rękach Polki mieszkającej w Kanadzie. Nie by użytkowany zbyt intensywnie, a jego przebieg dziś to tylko 82 tys. km.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 XJ40 1988 – 45500 PLN – Wrocław

Jaguar XJS-C 1987 – 146000 PLN – Warszawa

Powiedzieć, że ma swój klimat i styl, to mało. To samochód, który wytwarza wokół siebie atmosferę. Następca legendarnego E-Type’a jest fenomenalnie komfortowy i leniwy w obyciu. Za jego kierownicą wręcz leżysz i po prostu odpoczywasz. Gdyby ówczesna S klasa miała wersję cabrio, jeździłaby zapewne tak. Jaguar XJS-C piękna sylwetka z niemal niekończącą się maską i fantastycznym 5,3-litrowym silnikiem V12 pod maską. Jego wyjątkowy kolor ecru znakomicie komponuje się ze skórzanym wnętrze w kolorze wiśniowym i kremowy dachem typu targa, który pozwala odkryć nadwozie i czerpać przyjemność z jazdy w kontakcie z naturą.
Czytaj dalej Jaguar XJS-C 1987 – 146000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ6 XJ40 1993 – 59900 PLN – Słupsk

XJ40 to druga generacja modelu XJ, czyli flagowej brytyjskiej limuzyny ze skaczącym kotem na masce. XJ40 był najdokładniej testowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek opracowała firma Jaguar Cars. Jego pierwsze projekty powstały już na początku lat 70., a produkcja wystartowała w 1986 roku. Model zachował odwołania do klasycznych linii modelu XJ, a 6-cylindrowe, rzędowe silniki doskonale pasują do klimatu samochodu. Mają solidny zapas mocy i momentu obrotowego, lecz przede wszystkim czarują wysoką kulturą pracy i delikatnym brzmieniem. To świat brytyjskiej motoryzacji, który w pięknie odnowionym stanie zdecydowanie może zauroczyć. Prezentowany egzemplarz to wersja poliftowa, z większym z dwóch dostępnych, 4-litrowym silnikiem, w wersji wyposażeniowej Sovereign.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 XJ40 1993 – 59900 PLN – Słupsk