Archiwum kategorii: Jaguar

Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 590000 PLN – Warszawa

Jaguar E-type V12 serii trzeciej z 12-cylindrowym silnikiem jest uznawany za najbardziej dopracowaną generację kultowego modelu, zaprezentowanego w 1961 roku. W odróżnieniu od 6-cylindrowych poprzedników, jest to prawdziwe GT, a nie tylko samochód sportowy. Prezentowany egzemplarz ma chyba najpiękniejsze możliwe zestawienie kolorystyczne – lakier british racing green i biszkoptową tapicerkę. Sprowadzony został z USA do Polski i przeszedł renowację na najwyższym poziomie, z wykorzystaniem specjalistów z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Wręcz można uznać, że ten E-Type jest samochodem nowym, odtworzonym według fabrycznej specyfikacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 590000 PLN – Warszawa

Jaguar E-Type S1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa

Dzięki trzykrotnej wygranej Jaguara w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, narodził się pomysł stworzenia modelu wzorowanego na wyścigowym D-Type. I tak oto w 1961 roku ukazał się Jaguar E-Type. Produkowany w trzech seriach, z trzema wersjami silnikowymi, był ucieleśnieniem klasy i drapieżności wywodzącej się z toru. Długa, masywna maska ​​i mały, owalny grill sprawiają, że samochód otrzymał jedną z najbardziej charakterystycznych sylwetek w świecie motoryzacji. Enzo Ferrari oświadczył, iż model E-Type „jest najpiękniejszym samochodem, który kiedykolwiek został wyprodukowany”. Jego ponadczasowa linia nadwozia jest doskonałym przykładem klasycznej motoryzacji, która z wiekiem staje się pożądana przez wielu kolekcjonerów. Prezentowany egzemplarz to pięknie odrestaurowana „półtorówka”, czyli seria łącząca cechy pierwszej i drugiej serii, stworzona dla rynku amerykańskiego.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa

Jaguar XK8 1997 – 73000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Miękkie linie z kocimi oczami, długa maska z pięknym wybrzuszeniem, muskularne biodra i zgrabnie zakończony tył. Zupełnie jak w kultowym E-Type’ie za lat 60-tych. Jaguar XK8 nie był stylizowany na styl retro, ale umiejętnie zinterpretował na nowo dawne kształty. Kiedy wchodził na rynek, był konkurentem dla Porsche 911. Choć od niemieckiego konkurenta jest nieco bardziej ugładzony, odwzajemnia się bardziej przewidywalnym prowadzeniem w zakrętach, jest bardziej przyjazny w długiej trasie. Okupia to większą masą, która bardziej ciąży na zakrętach, lecz na pewno nie można mu odmówić sportowego charakteru i zadziorności. To gran tourer z prawdziwego zdarzenia. Pod maską gra tu silnik V8 – nowoczesny, aluminiowy, gładko brzmiący – to pierwsza tego typu konstrukcja w historii marki, którą z pewnością polubisz bardziej, niż 300-konne jednostki we współczesnych hot hatchach, braki w brzmieniu i ilości cylindrów nadrabiające sztuczkami z układów wydechowych.
Czytaj dalej Jaguar XK8 1997 – 73000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Daimler Double Six 1991 – 44900 PLN – Konin

Jaguar XJ12 z tak zwanej serii trzeciej zachwycał rozmachem 12-cylindrów od 1979 roku aż do końca 1992. Jego linie nadwozia dopracowała włoska firma stylistyczna Pininfarina, podkreślając najpiękniejsze cechy brytyjskiej stylistyki i w absolutnie ponadczasowy sposób łącząc świat sportu i luksusu. Poczuć się tu możemy jak w brytyjskim gabinecie, a za odpowiednie wrażenia odpowiada świetna jakościowa skóra, dużo drewna i grube wykładziny. Najbardziej bogato wyposażona wersja tego samochodu otrzymała ważną dla historii brytyjskiej marki nazwę Daimler Double Six, którą wcześniej nosiły auta i silniki z przełomu lat 20-tych i 30-tych XX wieku, i taki właśnie samochód prezentowany jest w tym ogłoszeniu. Jego cechy charakterystyczne, jak każdego Daimlera, to karbowany szczyt atrapy chłodnicy, jak i tylnej listwy na klapie bagażnika. W pięknym połączeniu koloru „Solent Blue Metallic” i jasnej, skórzanej tapicerki, sumiennie serwisowany, z ciekawą historią (samochód należał do konsula honorowego Republiki Paragwaju w Wiesbaden), z pewnością może stać się ozdobą każdej kolekcji youngtimerów.
Czytaj dalej Daimler Double Six 1991 – 44900 PLN – Konin

Daimler Vanden Plas 4.2 1977 – 69900 PLN – Łomianki

Daimler Vanden Plas 4.2 debiutował w 1975 roku, uzupełniając paletę modeli Jaguara XJ drugiej serii o wersję wyposażoną maksymalnie luksusowo, w nadwoziu wydłużonym o 10 centymetrów od standardowej wersji, lecz z wykorzystaniem lubianej i popularnej jednostki sześciocylindrowej o pojemności 4,2 l. Wyróżniały się one zarówno wykończeniem zewnętrznym (charakterystyczna dla Daimlerów karbowana osłona chłodnicy i listwa na tylnej klapie), jak i wnętrzem – tapicerowanym najwyższej jakości skórą, z grubszymi wykładzinami, zagłówkami i klimatyzacją w standardzie. Wykańczane były one ręcznie w zakładach VDP w Londynie i zbudowano ich jedynie 1953 sztuki. Znalezienie dzisiaj egzemplarza w pięknym stanie i z kierownicą umieszczoną po lewej stronie to sztuka nie lada, a ten zapowiada się bardzo zachęcająco.
Czytaj dalej Daimler Vanden Plas 4.2 1977 – 69900 PLN – Łomianki

Jaguar XJ-S V12 1990 – 55000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ-S to luksusowy grand tourer, który w ofercie brytyjskiej marki miał zastąpić model E-type. Jego nadwozie zostało zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi w latach siedemdziesiątych trendami, ze szczególną dbałością o aerodynamikę. Podwozie zaczerpnięto z modelu XJ. Oferowany przez Stację Klasyki model pochodzi z drugiej serii produkowanej od 1981 do 1991 roku. Jego silnik to królewska, topowa odmiana V12, już w unowocześnionej wersji HE (high-efficiency), charakteryzującej się podwyższoną sprawnością i obniżonym spalaniem paliwa. Przykuwa uwagę fantastyczne zestawienie kolorystyczne tego egzemplarza. Biel lakieru i czerwień we wnętrzu wyjątkowo pasują do jego arystokratycznego, brytyjskiego charakteru.
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 1990 – 55000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ X350 2003 – 29000 PLN – Warszawa

To samochód luksusowy, bez dwóch zdań. Świetnie gra jego kolorystyka. Lakier „british racing green” i kremowa, skórzana tapicerka to zestawienie dla brytyjskiej limuzyny idealne. Jaguar XJ X350 stanowi perfekcyjną mieszankę brytyjskiej tradycji z nowoczesnością. Po raz pierwszy od czasów XK120 i wyścigowych C-Type’ów i D-Type’ów zastosowano tu aluminiowe poszycie, a także konstrukcję nadwozia, co pozwoliło na obniżenie masy i podwyższenie sztywności nadwozia, co bezpośrednio przekłada się na pewność prowadzenia. Zdecydowanie większa niż u jego poprzedników jest również przestrzeń we wnętrzu i bagażnik. To, auto, które debiutowało w 2003 roku, gdy marka była pod opieką Forda. O ile jednak mniejsze modele S-Type i X-Type nadwyrężały reputację marki, królewski XJ pozostał imponujący i efektowny. Nawet w wersji z najmniejszym, sześciocylindrowym V6 robi świetne wrażenie. Silnik o oznaczeniu AJ126 ma aluminiową konstrukcję, pojemność 3 litrów, cztery wałki z układem zmiennej fazy rozrządu i jest to konstrukcja Jaguara. O komfort dba pneumatyczne zawieszenie i świetnie wykonana przestrzeń pasażerska.Dla kierowcy i pasażerów podróż nim to prawdziwa przyjemność.
Czytaj dalej Jaguar XJ X350 2003 – 29000 PLN – Warszawa

Jaguar XJR X308 2003 – 46900 PLN – Warszawa

Jaguar XJR X308 to luksusowy sedan o sportowym charakterze produkowany w latach 1997-2003. Przyspiesza do setki w 5 sekund i rozpędza się do 250 km/h, a prędkość maksymalna jest tu ograniczona elektronicznie. Za tak nieprzeciętne osiągi odpowiada doładowane kompresorem czterolitrowe V8. XJR wyposażony został również w sportowe zawieszenie i większe hamulce Brembo, co poza wrodzoną elegancją tej limuzyny, nadało jej również odpowiednio wyostrzonego, sportowego charakteru. Nie obyło się bez drobnych zmian stylistycznych. Z zewnątrz kocur wyróżnia się grillem w kolorze lakieru, matowym wykończeniem ramek okiennych, większymi końcówkami układu wydechowego, felgami o większej średnicy i szerszymi oponami. Jaguar wyprodukował łącznie 15203 egzemplarze modelu XJR X308, a znalezienie egzemplarza w perfekcyjnym stanie nie jest już zadaniem łatwym. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji, zachował wciąż oryginalny lakier i prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej Jaguar XJR X308 2003 – 46900 PLN – Warszawa

Jaguar XJS V12 1991 – 79000 PLN – Katowice

Jaguar XJS produkowany był przez ponad 20 lat, będąc stale rozwijany i modernizowany. Ten następca E-type’a to z jednej strony brytyjski arystokrata, a z drugiej sportowy samochód klasy GT idealny do dalekich podróży. Gdy narodził się w 1975 roku, zszokował tradycyjnych nabywców marki. Bezdyskusyjnie porywał gładką pracą topowego silnika V12 i osiągami, a jego oryginalna sylwetka zawsze gwarantowała uwagę większości przechodniów i innych kierowców. Prezentowany okaz to jeden z pierwszych egzemplarzy po lifcie przeprowadzonym w 1991 roku. Wyróżnia się wizualnie tylnym pasem z szerokim rzędem świateł i zmienionym wykończeniem bocznych okien. Produkowany był w takiej formie wyłącznie przez rok od maja 1991 roku, po czym został zastąpiony przez wersję 6-litrową. Kampanię promocyjną tego modelu wzmocnił występ modelu w filmie Zapach kobiety.
Czytaj dalej Jaguar XJS V12 1991 – 79000 PLN – Katowice

Jaguar XKR R-Performance Convertible 2005 – 99000 PLN – Łódź

Jaguar XKR to zdecydowanie dziki kot, a R-Performance kit, w który wyposażony jest prezentowany egzemplarz, dodaje mu jeszcze więcej wigoru. Czym się wyróżnia? Więcej mocy, zmodyfikowane aktywne zawieszenie CATS, grubsze stabilizatory, 20-calowe, skręcane felgi BBS Perseus, hamulce z zaciskami Brembo i kilka wizualnych wyróżników – duże logo R na kierownicy i lewarku zmiany biegów czy aluminiowe pedały. W rezultacie to prawdziwy szatan na drodze, gotowy zarówno burzyć krew, jak i spokojnie przewieźć w ciepły wieczór z otwartym dachem. Pięknie utrzymany egzemplarz to doskonały wybór. Piękne nadwozie wciąż odwraca głowy na ulicy, wnętrze zachwyca luksusem, a blisko 400 koni z doładowanej V8-mki zapewnia osiągi jak w odrzutowcu, choć szaleć nim nie trzeba – Jaguar XKR R-Performance Convertible to wybór człowieka z klasą, nie miejskiego ściganta.
Czytaj dalej Jaguar XKR R-Performance Convertible 2005 – 99000 PLN – Łódź