Jaguar XJ40 to debiutująca w 1986 roku nowa odsłona modelu XJ. Model zachował odwołania do klasycznych linii i świetne, 6-cylindrowe, rzędowe silniki, napędzające klasycznie tylną oś. To świat klasycznego, brytyjskiego luksusu, doprawiony nutą szalonych lat 80. Wystarczy zerknąć na jego cyfrowe zegary, a później na skórę i drewno, aż w końcu na felgi w kształcie pieprzniczek, by w mig zrozumieć, że auto ma charakter, tworzy specyficzną atmosferę i z pewnością może zauroczyć. Ten egzemplarz przez większość swojego życia był w rękach Polki mieszkającej w Kanadzie. Nie by użytkowany zbyt intensywnie, a jego przebieg dziś to tylko 82 tys. km.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 XJ40 1988 – 45500 PLN – Wrocław
Jaguar
Jaguar Daimler XJ40 1990 – 29999 PLN – Łódź
Daimler to najbogatsza wersja wyposażeniowa Jaguara XJ generacji XJ40. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowego i przytulnego zarazem wnętrza nie znajdziemy w żadnym innym samochodzie z tego okresu. Ten egzemplarz napędzany jest 4-litrowym silnikiem, czyli tym większym z gamy. Jego przebieg jest niewysoki – to 158 tys. km.
Czytaj dalej Jaguar Daimler XJ40 1990 – 29999 PLN – Łódź
Jaguar E-Type 2+2 Series 1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa
Jaguar E-Type to jedno z najbardziej ikonicznych aut w historii motoryzacji – pojazd, który Enzo Ferrari nazwał „najpiękniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek powstał”. Prezentowany egzemplarz to niezwykle rzadka wersja 2+2 z serii przejściowej 1.5, produkowanej jedynie przez niespełna dwa lata (1967-1968). Na świat wyjechało jedynie 1578 sztuk w tej konfiguracji z kierownicą po lewej stronie, a do dziś przetrwało mniej niż 30% z nich. To nie tylko samochód – to prawdziwa motoryzacyjna historia.
Czytaj dalej Jaguar E-Type 2+2 Series 1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa
Jaguar XJS Convertible 1989 – 98000 PLN – Rozalin
Jaguar XJS debiutował w 1975 roku, stanowiąc śmietankę motoryzacji, wykorzystującą silnik V12. Była to liga, w której wówczas występowały wyłącznie egzotyczne włoskie marki, jak Lamborghini i Ferrari. Jag wśród nich wyróżniał się nowoczesną i awangardową sylwetką i jako model pozostał w produkcji niezwykle długo, bo aż do 1996 roku. Po pierwotnej wersji coupe, przyszła również kolei na XJS-C (fabryczną targę) i w końcu pełną wersję cabrio (od 1988 roku). Mimo wprowadzenia do produkcji dopiero 13 lat po debiucie samego modelu, był to rynkowy hit. Do dziś Jaguar XJS Convertible ujmuje połączeniem łagodnego brzmienia V12, świetnego komfortu i smukłej sylwetki.
Czytaj dalej Jaguar XJS Convertible 1989 – 98000 PLN – Rozalin
Jaguar XKR Convertible 1998 – 79900 PLN – Radom
Jaguar XKR należy do kategorii nazywanej „modern classic” i dla entuzjastów Jaguara był mile widzianym powrotem do zmysłowych linii, które definiowały Jaguara przez dziesięciolecia. Puryści musieli jednak zaakceptować coś nowego – w przeciwieństwie do swoich poprzedników z sześcioma cylindrami w rzędzie albo silnikami V12, XK8 zerwał z tradycją dzięki wzmocnionemu kompresorem, całkowicie aluminiowemu, 32-zaworowemu silnikowi V8, czyli konfiguracji, której Jaguar nigdy nie miał w ofercie. W ciągu 10 lat wyprodukowano 90064 sztuk modeli XK8 i XKR, przy czym liczba kabrioletów przewyższała liczbę coupe w stosunku dwa do jednego. Klasyczny styl tego auta w połączeniu z nowoczesnością daje świetne odczucia z jazdy i jest to wóz, który doskonale sprawdza się zarówno podczas krótkich przejażdżek, jak i w dalekiej trasie.
Czytaj dalej Jaguar XKR Convertible 1998 – 79900 PLN – Radom
Daimler Double Six 1990 – 79900 PLN – Warszawa
Pochodzący z trzeciej serii produkcyjnej modelu XJ, Daimler Double Six, wykonywany częściowo ręcznie, miał urok starego świata i zdecydowaną przewagę nad zrobotyzowanymi limuzynami produkcji niemieckiej. Ten samochód przemawiał do klientów tak, jak najlepszy, szyty ręcznie garnitur. Po latach produkcji i szeregu wprowadzonych udoskonaleń samochód stał się niezawodny, a silnik V12 i klasyczny brytyjski design były argumentami, które pozwalały zapłacić za to auto wysoką cenę. W sumie zbudowano 32952 sztuk trzeciej serii, z czego około 9000 sztuk stanowiły Daimlery Double Six. To jest jeden z nich, już ze zmodernizowanym silnikiem w wersji określanej jako „HE” (High Efficiency), w której popracowano nad wydajnością i niższym zużyciem paliwa. Ten egzemplarz sprowadzony z został z Japonii i legitymuje się przebiegiem tylko 49 tys. km.
Czytaj dalej Daimler Double Six 1990 – 79900 PLN – Warszawa
Jaguar XJ-SC 1988 – 95000 PLN – Warszawa
Jaguar XJ-SC to kwintesencja brytyjskości. Prawdziwy sport i turystyka bez agresji, z pewną flegmą, ale i stoickim spokojem w prowadzeniu. Piękna sylwetka z niemal niekończącą się maską i fantastycznym 5,3-litrowym silnikiem V12 pod maską. W tym przypadku jest jeszcze coś więcej – otwarty dach nad głową. XJ-SC światło dzienne ujrzał w 1982 roku, 7 lat po zakończeniu produkcji ostatniego fabrycznego kabrioletu – modelu E-Type. Tym razem rozwiązanie było inne – auto otrzymało dach typu targa i odsuwaną tylną część z materiału za pałąkiem bezpieczeństwa. Do 1988 zbudowano ich 5013 sztuk, wśród których 3416 otrzymało kierownicę po lewej stronie. Większość z nich sprzedana została w USA, podobnie jak ten egzemplarz, z pewnością przykuwający uwagę fantastycznym stanem zachowania, z przebiegiem mniejszym niż 34 tys. mil
Czytaj dalej Jaguar XJ-SC 1988 – 95000 PLN – Warszawa
Jaguar XFR-S 2013 – 185999 PLN – Wrocław
Jasnoniebieski kolor i wysoki spojler na tylnej klapie. Nie są to pewnie pierwsze cechy, które przychodzą nam o głowy, kiedy myślimy o marce Jaguar, ale uwierzcie, francuski niebieski wyścigowy zamiast tradycyjnej brytyjskiej zieleni wyścigowej to zdecydowanie mniejsza ekstrawagancja, niż ta planowana przez markę na najbliższe lata. To, co zdecydowanie jest piękne i fascynujące w Jaguar XFR-S to wspaniała, spalinowa jednostka V8, precyzja prowadzenia i osiągi. To specjalna, najmocniejsza wersja modelu XFR. Zamiast 510 KM, jest tu 550 KM. Zamiast 625 Nm, jest 680 Nm. Zamiast 4,7 s, jest 4,5 s. Zamiast 250 km/h, jest 299 km/h. Sztywność sprężyn wzrosła w modelu S o 100 procent, przekalibrowano skrzynię biegów, poszerzono felgi, zamówiono specjalne opony Pirelli, a układ kierowniczy zmodyfikowano za pomocą kilku elementów z modelu F-Type. Zbudowano zaledwie 400 sztuk, ale 135 otrzymało kierownicę nie po tej stronie, część była kombi, a na dodatek nie wszystkie były w tym charakterystycznym, wyjątkowym kolorze, w którym to auto pokazywano we wszystkich materiałach prasowych.
Czytaj dalej Jaguar XFR-S 2013 – 185999 PLN – Wrocław
Jaguar E-Type S2 1970 – 83000 PLN – Bielsko-Biała
Linia Jaguara E-type jest rozpoznawalna niczym butelka Coca-Coli. Jeździły nim i dalej jeżdżą gwiazdy. E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów opublikowanego przez The Daily Telegraph. Zachwycał się nim nawet Enzo Ferrari, a sam Jaguar postanowił wskrzesić go i zaoferować klientom dziś jako E-type Zero. Za jego wygląd odpowiedzialny był Malcolm Sayer, który stworzył go na podstawie wyścigowego D-Type’a. Kiedy pojawił się w 1961 roku, natychmiast podbił serca miłośników motoryzacji i tak jest do dziś. Trudno o lepszą wizytówkę dla brytyjskiej myśli technicznej. Egzemplarz Jaguara E-type wystawiony na sprzedaż to przedstawiciel serii 2 sprowadzony z rynku amerykańskiego, gdzie oferowany był pod nazwą XKE. Jest to w dużej mierze kompletna baza do renowacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S2 1970 – 83000 PLN – Bielsko-Biała
Jaguar XKR 2001 – SPRZEDANY
Jaguar XKR należy do kategorii nazywanej „modern classic” i dla entuzjastów Jaguara był mile widzianym powrotem do zmysłowych linii, które definiowały Jaguara przez dziesięciolecia. Puryści musieli jednak zaakceptować coś nowego – w przeciwieństwie do swoich poprzedników z sześcioma cylindrami w rzędzie albo silnikami V12, XK8 zerwał z tradycją dzięki wzmocnionemu kompresorem, całkowicie aluminiowemu, 32-zaworowemu silnikowi V8, czyli konfiguracji, której Jaguar nigdy nie miał w ofercie. W ciągu 10 lat wyprodukowano 90064 sztuk modeli XK8 i XKR, przy czym liczba kabrioletów przewyższała liczbę coupe w stosunku dwa do jednego. Klasyczny styl tego auta w połączeniu z nowoczesnością daje bardzo dobre odczucia z jazdy, jednak nie jest to auto typowo sportowe. Jeżeli szukasz atletycznego boulevar-drivera i długodystansowego cruisera, polecamy rozważyć XKR.
Czytaj dalej Jaguar XKR 2001 – SPRZEDANY