Archiwum kategorii: Jaguar

Jaguar E-Type S1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa

Dzięki trzykrotnej wygranej Jaguara w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, narodził się pomysł stworzenia modelu wzorowanego na wyścigowym D-Type. I tak oto w 1961 roku ukazał się Jaguar E-Type. Produkowany w trzech seriach, z trzema wersjami silnikowymi, był ucieleśnieniem klasy i drapieżności wywodzącej się z toru. Długa, masywna maska ​​i mały, owalny grill sprawiają, że samochód otrzymał jedną z najbardziej charakterystycznych sylwetek w świecie motoryzacji. Enzo Ferrari oświadczył, iż model E-Type “jest najpiękniejszym samochodem, który kiedykolwiek został wyprodukowany”. Jego ponadczasowa linia nadwozia jest doskonałym przykładem klasycznej motoryzacji, która z wiekiem staje się pożądana przez wielu kolekcjonerów. Prezentowany egzemplarz to pięknie odrestaurowana “półtorówka”, czyli seria łącząca cechy pierwszej i drugiej serii, stworzona dla rynku amerykańskiego.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa

Jaguar XKR X150 2010 – 109000 PLN – Łódź

Czy można kandydatów na przyszłych klasyków szukać wśród samochodów niemal współczesnych? Tak, choć licząc na utrzymanie i przyszły wzrost wartości celować musimy w modele najwyższej klasy, stanowiące najlepsze połączenie technologii, stylistyki i klasy, możliwie szanowanej marki. Dobrym wyborem może być Jaguar XKR generacji X150 (2006-2014). To trzeci niezwykle ciepło przyjęty projekt Iana Callum’a, kolejny po modelach Aston Martin DB7 i Vanquish. Dzięki w pełni aluminiowej konstrukcji był 150 kg lżejszy od poprzednika, a w 5-litrowej wersji XKR wyposażonej w kompresor pierwszą setkę osiągał w 4,5 s. To luksusowy grand tourer, który łączy styl, komfort, moc i szlachetne dziedzictwo brytyjskiej marki.
Czytaj dalej Jaguar XKR X150 2010 – 109000 PLN – Łódź

Jaguar XKR R-Performance Convertible 2005 – 99000 PLN – Łódź

Jaguar XKR to zdecydowanie dziki kot, a R-Performance kit, w który wyposażony jest prezentowany egzemplarz, dodaje mu jeszcze więcej wigoru. Czym się wyróżnia? Więcej mocy, zmodyfikowane aktywne zawieszenie CATS, grubsze stabilizatory, 20-calowe, skręcane felgi BBS Perseus, hamulce z zaciskami Brembo i kilka wizualnych wyróżników – duże logo R na kierownicy i lewarku zmiany biegów czy aluminiowe pedały. W rezultacie to prawdziwy szatan na drodze, gotowy zarówno burzyć krew, jak i spokojnie przewieźć w ciepły wieczór z otwartym dachem. Pięknie utrzymany egzemplarz to doskonały wybór. Piękne nadwozie wciąż odwraca głowy na ulicy, wnętrze zachwyca luksusem, a blisko 400 koni z doładowanej V8-mki zapewnia osiągi jak w odrzutowcu, choć szaleć nim nie trzeba – Jaguar XKR R-Performance Convertible to wybór człowieka z klasą, nie miejskiego ściganta.
Czytaj dalej Jaguar XKR R-Performance Convertible 2005 – 99000 PLN – Łódź

Daimler Six XJ40 1990 – 39500 PLN – Wrocław

Daimler Six XJ40 to świat brytyjskiego luksusu w najlepszym wydaniu, w najwyższej wersji wyposażenia wśród wszystkich odmian Jaguarów XJ6. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno na desce rozdzielczej, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowe i przytulne zarazem wnętrze potrafi oczarować. Ten egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego i wyróżnia się pięknym zestawieniem kolorystycznym i fenomenalnym stanem zachowania, jak na przebieg rzędu 260 tysięcy kilometrów. Zawsze garażowany i odpowiednio serwisowany, nie wykazuje wad, jakie odnajdziemy w większości egzemplarzy na rynku.
Czytaj dalej Daimler Six XJ40 1990 – 39500 PLN – Wrocław

Jaguar XJ220 C Le Mans 1993 – SPRZEDANY

Wersja wyścigowa stworzona na potrzeby startów w klasie GT 24-godzinnego Le Mans powstała w zaledwie 8 miesięcy. Za zmianami stał Tom Walkinshaw Racing, firma odpowiedzialna za sukces w latach 1988 i 1990, gdy w najsłynniejszym wyścigu dystansowym na świecie zwyciężały Jaguary XJR-8 i XJR-12. Jaguar XJ220 C Le Mans otrzymał karbonowe części karoserii, zmodyfikowaną aerodynamikę oraz silnik. Podwójnie doładowane, 3,5-litrowe V6 mogło osiągać nawet 800 KM, jednak na potrzeby długotrwałych obciążeń ograniczano go do około 500 – 680 KM. Do startu w Le Mans przygotowano trzy okazy Jaguara: 001 (numer startowy 51), 002 (50) oraz 003 (52). Okaz wystawiony na sprzedaż to nr 003, który prowadzony przez Paula Belmondo już po pierwszej godzinie prowadził w klasie GT. Niestety dla egzemplarza Jaguar 003 nie ukończył wyścigu, i choć Jaguar 002 wygrał klasę GT 24, to producent został zdyskwalifikowany za niezgodności regulaminowe. Egzemplarz wystartował jeszcze rok później, a od tamtego czasu nie ścigał się ponownie. Zaznał spokojnego życia zakupiony przez japońskiego entuzjastę, który postanowił przywrócić go do specyfikacji z 1993 roku. Przed wami dziś samochód wyścigowy, który dwukrotnie wziął udział w największym wytrzymałościowym teście na świecie, w którym poprowadził w swojej kategorii przez kilka godzin i zachował się bez uszkodzeń. To cechy, które prawie nigdy nie występują razem w pojeździe wyczynowym tego kalibru. Dlatego pewnie 7 lutego w Paryżu nabywca zapłacił za niego ponad milion euro (ok. 4,6 mln złotych).
Czytaj dalej Jaguar XJ220 C Le Mans 1993 – SPRZEDANY

Jaguar Mark VIII 1957 – 89000 PLN – Widzów

Jaguar Mark VIII to duży czterodrzwiowy sedan o sportowym charakterze, który pojawił się na londyńskim Salonie Samochodowym w 1956 roku. Mk VIII przypominał Jaguara Mark VII z zewnątrz, ale jego wnętrze było o wiele bardziej luksusowe. Różnice zewnętrzne odnaleźć możemy w osłonie chłodnicy, umiejscowieniu świateł przeciwmgłowych, wielkości tylnych świateł i zakrzywionym wykończeniu talii samochodu. Mk VIII był podobnie jak poprzednik dostępny również w dwukolorowym schemacie lakierowania i miał dodatkowo zakrzywioną, jednoczęściową szybę przednią. Oferowany egzemplarz został sprowadzony z USA i posiada kierownicę po lewej stronie, co czyni go jeszcze bardziej unikatowym. Jest wyposażony w sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3442 cm³ o mocy 210 KM oraz maksymalnym momencie 292 Nm. Okaz wyposażony jest w automatyczną skrzynie biegów Borg-Warner oraz napęd na tył. W ciągu 3 lat produkcji zjechało z taśmy tylko 6227 sztuk.
Czytaj dalej Jaguar Mark VIII 1957 – 89000 PLN – Widzów

Daimler Vanden Plas 4.2 1977 – 69900 PLN – Łomianki

Daimler Vanden Plas 4.2 debiutował w 1975 roku, uzupełniając paletę modeli Jaguara XJ drugiej serii o wersję wyposażoną maksymalnie luksusowo, w nadwoziu wydłużonym o 10 centymetrów od standardowej wersji, lecz z wykorzystaniem lubianej i popularnej jednostki sześciocylindrowej o pojemności 4,2 l. Wyróżniały się one zarówno wykończeniem zewnętrznym (charakterystyczna dla Daimlerów karbowana osłona chłodnicy i listwa na tylnej klapie), jak i wnętrzem – tapicerowanym najwyższej jakości skórą, z grubszymi wykładzinami, zagłówkami i klimatyzacją w standardzie. Wykańczane były one ręcznie w zakładach VDP w Londynie i zbudowano ich jedynie 1953 sztuki. Znalezienie dzisiaj egzemplarza w pięknym stanie i z kierownicą umieszczoną po lewej stronie to sztuka nie lada, a ten zapowiada się bardzo zachęcająco.
Czytaj dalej Daimler Vanden Plas 4.2 1977 – 69900 PLN – Łomianki

Jaguar Mark IV 1½ Litre 1947 – 240000 PLN – Toruń

Jaguar Mark IV 1½ Litre to konstrukcja opracowana w połowie lat 30-tych, wcześniej znana jako SS Jaguar. To najmniejszy z trzech dostępnych wówczas modeli i ostatni posiadający jednostkę firmy zewnętrznej – Standard Motor Company. Mimo niewielkiego silnika, samochód budził szacunek sportową, nisko zawieszoną sylwetką i bogato wyposażonym wnętrzem. Posiada w pełni stalową karoserię i cechy, które identyfikujemy z samochodami tej epoki – szprychowe koła, wysoką atrapę chłodnicy i reflektory mocowane na obłych błotnikach. W ogłoszeniu perfekcyjnie odrestaurowany egzemplarz, zachwycający w całości, jak i w najdrobniejszych detalach.
Czytaj dalej Jaguar Mark IV 1½ Litre 1947 – 240000 PLN – Toruń

Jaguar E-Type V12 S3 1971 – 260000 PLN – Warszawa

Jaguar E-type V12 serii trzeciej z 12-cylindrowym silnikiem jest uznawany za najbardziej dopracowaną generację kultowego modelu, zaprezentowanego w 1961 roku. W odróżnieniu od 6-cylindrowych poprzedników, jest to prawdziwe GT, a nie tylko samochód sportowy. Jego linia dachu nadwozia została podniesiona, aby zapewnić przestrzeń pasażerom podróżującym na tylnych siedzeniach. Prezentowany egzemplarz jest jednym z 7297 czteromiejscowych coupé serii 3. wyprodukowanych przez brytyjską markę. Wyprodukowany 1971 roku, jest w pełni sprawnym mechanicznie oldtimerem, gotowym do zarejestrowania w kraju.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 S3 1971 – 260000 PLN – Warszawa

Jaguar XK8 1997 – 73000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Miękkie linie z kocimi oczami, długa maska z pięknym wybrzuszeniem, muskularne biodra i zgrabnie zakończony tył. Zupełnie jak w kultowym E-Type’ie za lat 60-tych. Jaguar XK8 nie był stylizowany na styl retro, ale umiejętnie zinterpretował na nowo dawne kształty. Kiedy wchodził na rynek, był konkurentem dla Porsche 911. Choć od niemieckiego konkurenta jest nieco bardziej ugładzony, odwzajemnia się bardziej przewidywalnym prowadzeniem w zakrętach, jest bardziej przyjazny w długiej trasie. Okupia to większą masą, która bardziej ciąży na zakrętach, lecz na pewno nie można mu odmówić sportowego charakteru i zadziorności. To gran tourer z prawdziwego zdarzenia. Pod maską gra tu silnik V8 – nowoczesny, aluminiowy, gładko brzmiący – to pierwsza tego typu konstrukcja w historii marki, którą z pewnością polubisz bardziej, niż 300-konne jednostki we współczesnych hot hatchach, braki w brzmieniu i ilości cylindrów nadrabiające sztuczkami z układów wydechowych.
Czytaj dalej Jaguar XK8 1997 – 73000 PLN – Tomaszów Mazowiecki