Archiwum kategorii: Jaguar

Jaguar XJS Convertible 1994 – 110000 PLN – Poznań

Jest klasa. Jest piękna sylwetka z niemal niekończącą się maską i fantastycznym 4-litrowym silnikiem pod maską. Jest kultowy kolor British Racing Green i skórzane wnętrze w kolorze „coffee”. Wreszcie jest kremowy, materiałowy dach, który pozwala odkryć nadwozie i czerpać przyjemność z jazdy w kontakcie z naturą. Jaguar XJS Convertible to jeden nielicznych modeli, który postanowiliśmy kupić ponownie i znów włączyć do oferty. Powiedzieć, że ma swój klimat i styl, to mało. To samochód, który wytwarza wokół siebie atmosferę. Jest fenomenalnie komfortowy i leniwy w obyciu. Za jego kierownicą wręcz leżysz i po prostu odpoczywasz.
Czytaj dalej Jaguar XJS Convertible 1994 – 110000 PLN – Poznań

Daimler Six XJ40 1988 – 39500 PLN – Wrocław

Daimler Six XJ40 to świat brytyjskiego luksusu w najlepszym wydaniu, najbogatsza wersja wyposażeniowa Jaguara XJ6 generacji XJ40. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno na desce rozdzielczej, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowego i przytulnego zarazem wnętrza nie znajdziemy w żadnym innym samochodzie z tego okresu. Ten egzemplarz pochodzi z rynku włoskiego i z pewnością wyróżnia się pięknym zestawieniem kolorystycznym czarnego lakieru i beżowej, skórzanej tapicerki. Poszczycić się może również świetnym stanem zachowania, będącym poniekąd następstwem przebiegu, wynoszącego ok. 100 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Daimler Six XJ40 1988 – 39500 PLN – Wrocław

Jaguar XJ X358 2008 – 74000 PLN – Gdynia

Jaguar XJ X358 to samochód, który w 2009 zamknął pewną erę. To ostatni Jaguar, który kontynuował tradycyjną linię designu, z długą maską, poczwórnymi owalnymi reflektorami i dużą ilością chromu. Jego wnętrze jest ujmująco tradycyjne – wykończone wspaniałą skórą i pięknym drewnem, z tradycyjnymi zegarami przekonującymi od razu wszystkich, którzy tęsknią za motoryzacją sprzed lat. Napędza go 300-konna jednostka 4,2 l V8, zapewniająca mu przyspieszenie do pierwszej setki w 6,6 s. Jeżeli kogokolwiek zaskoczy taki wynik, świetny zważając na rozmiary na tej limuzyny, rozwiązanie zagadki odnajdzie również wśród danych technicznych. To masa własna, ledwie przekraczająca 1,5 tony, prawdziwie piórkowa jak na tę klasę. Udało się ją uzyskać stosując aluminium zarówno w konstrukcji karoserii, jak i poszyciu oraz konstrukcji silnika. W tym samochodzie bardzo łatwo się zakochać, a komfort jaki oferuje jest tylko wspaniałym dopełnieniem jakości tej limuzyny.
Czytaj dalej Jaguar XJ X358 2008 – 74000 PLN – Gdynia

Jaguar XKR Supercharged 2001 – 129000 PLN – Wadowice

Jaguar XKR posiada stylową, ponadczasową sylwetkę i silnik, który każdemu kierowcy zapewni szeroki uśmiech. Jego osiem cylindrów w układzie widlastym zostało wzmocnione sprężarką mechaniczną, co zaowocowało mocą 364 koni mechanicznych. Zważając na jego brytyjskie maniery, komfortowo zestrojone zawieszenie i klubową wręcz atmosferę we wnętrzu – to zdecydowanie więcej, niż kiedykolwiek chcielibyśmy tu wykorzystywać. Ten egzemplarz to wersja przedliftowa, z jasnym wnętrzem, które pięknie kontrastuje z lakierem w kultowym dla brytyjskich samochodów odcieniu zieleni.
Czytaj dalej Jaguar XKR Supercharged 2001 – 129000 PLN – Wadowice

Jaguar XK8 1997 – SPRZEDANY

Jaguar XK8 to prawdziwy grand tourer o stylowym nadwoziu i wspaniałym silniku V8. Dzielił platformę z Astonem Martinem DB7, co dla uważnego obserwatora nie będzie zaskoczeniem. Pięciobiegowa automatyczna skrzynia ZF 5HP24 w pierwszej serii była sprzężona z konwencjonalną, wolnossącą, 4-litrową jednostką. Brzmi ona kusząco, a wciśnięcie pedału gazu w podłogę dostarcza miłych wrażeń. Zawieszenie samochodu pracuje gładko i jak to w samochodach klasy GT, nie jest zbyt twarde na polskie drogi. We wnętrzu znajdziemy fotele obszyte skórą, elektrykę, klimatyzację i elementy dekoracyjne w fornirze. To luksusowe wnętrze w połączeniu z opływową karoserią i V8-mką pod maską to gwarancja udanej przejażdżki. Ten egzemplarz przykuwa uwagę ciekawą konfiguracją kolorystyczną i wyróżnia się niskim przebiegiem, który wynosi aktualnie jedynie 66 tys. km.
Czytaj dalej Jaguar XK8 1997 – SPRZEDANY

Jaguar XJS 6.0 Convertible 1994 – 129000 PLN – Warszawa

Piękna, smukła sylwetka, otwarte niebo nad głową i dumny silnik V12 pod maską. To wszystko oferuje Jaguar XJS 6.0 Convertible. Ten egzemplarz to wersja ze zmodernizowanym i powiększonym, dwunastocylindrowym silnikiem. Finalna, 6-litrowa wersja rozwijanej od lat 70-tych jednostki oferowana była w XJS od maja 1992 i uchodziła za najtrwalszą i najbardziej dopracowaną wersję brytyjskiej V12-tki. Niski przebieg tego egzemplarza obiecuje, że będziemy mogli zapomnieć o kaprysach, jakie w powszechnej opinii wiążą się z tą marką.
Czytaj dalej Jaguar XJS 6.0 Convertible 1994 – 129000 PLN – Warszawa

Jaguar XJR X308 1999 – 69900 PLN – Sucha Beskidzka

Jaguar XJR X308 łączył dwa pozornie odległe od siebie światy. Z jednej strony pozwalał nabrać prędkości w mgnieniu oka, wbić jego nos w zakręt z przerażającą prędkością i wyjść z zakrętu bezpiecznie. Z drugiej strony zaś pozostawał elegancki, cichy, komfortowy i świetnie wykonany. Jego wzmocniona kompresorem jednostka V8 osiąga moc 363 KM, niedostępną dla jakiegokolwiek wcześniejszego modelu XJ. Gwarantuje aksamitny przypływ adrenaliny, pozostając limuzyną w stylu, jaki nieosiągalny jest dla samochodów niemieckich czy japońskich.
Czytaj dalej Jaguar XJR X308 1999 – 69900 PLN – Sucha Beskidzka

Jaguar Mark V 3.5 Litre DHC 1951 – 215000 PLN – Warszawa

Jaguar Mark V 3.5 Litre DHC (Drop Head Coupe) to duży, czteroosobowy kabriolet, najbardziej poszukiwana i ceniona odmiana tego modelu. Mark Five to pierwszy Jaguar z niezależnym przednim zawieszeniem, budowany w latach 1948-51. Jego dach ma trzy pozycje, może być w pełni otwarty, półotwarty i całkowicie zamknięty. Z szeroko otwieranymi drzwiami pod prąd, samochód daje doskonały dostęp zarówno do pierwszego, jak i drugiego rzędu siedzeń. W wersji z silnikiem 3,5 l budowano jedynie 685 sztuki tego bardzo stylowego samochodu, z czego kierownicę po prawej otrzymało tylko 108 egzemplarzy. Ten Jaguar swój kolorowy żywot rozpoczął w Nowej Zelandii, by przez Malibu w Kalifornii trafić do Polski. Ma świetne zestawienie szarego lakieru z czerwonym wnętrzem i jest w stanie do renowacji.
Czytaj dalej Jaguar Mark V 3.5 Litre DHC 1951 – 215000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ XJ40 1991 – 34900 PLN – Poznań

Jest brytyjski, jest luksusowy i ciekawy. XJ40 był najdokładniej testowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek opracowała firma Jaguar Cars. Jego pierwsze projekty powstały już na początku lat 70-tych, a produkcja wystartowała w 1986 roku. Model zachował odwołania do klasycznych linii modelu XJ. Jego nadwozie ubierają chromowane detale, a wnętrze to świetna skóra i prawdziwe, drewniane wykończenia. Niezależnie od zastosowanego silnika jeździ świetnie, a na dodatek w obecnych czasach kosztuje o wiele mniej, niż mógłby sugerować jego wyrafinowany wygląd. To pokłosie jego znakomitej sprzedaży przed laty, w wyniku czego na rynku odnajdziemy zarówno zaniedbane, jak i zadbane egzemplarze. Ten zapowiada się bardzo ciekawie.
Czytaj dalej Jaguar XJ XJ40 1991 – 34900 PLN – Poznań

Jaguar XK 120 SE Roadster 1953 – SPRZEDANY

Kiedy w 1948 roku nadwozie sedana nie było jeszcze gotowe na Earls Court Motor Show, kierownictwo Jaguara zdecydowało, że nowy silnik XK zostanie wprowadzony na rynek w roadsterze, XK 120. 3,4-litrowa, sześciocylindrowa, rzędowa jednostka mogła rozpędzić Jaguara do prędkość maksymalnej 120 mil na godzinę, co czyniło go najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie. Już w czerwcu 1952 roku XK 120 można było zamówić w konfiguracji SE, której silnik produkował 180 KM, a samochód doposażony był w ulepszone zawieszenie i podwójny wydech. XK 120 SE Roadster wystawiony na aukcji opuścił fabrykę wykończony w kolorze kremowym z biało-czerwonym wnętrzem, wyposażony w czterobiegową manualną skrzynię. Silnik samochodu miał numer F1058-8S, gdzie „8” oznacza stopień sprężania 8:1, a „S” oznacza zamontowanie głowicy typu C. 19 listopada 1953 roku został on wysłany do znanego amerykańskiego dealera, Maxa Hoffmana. Obecny właściciel przygotował ten samochód do klasycznych wyścigów, z fakturami od CKL Developments Ltd i M&C Wilkinson na łączną kwotę ponad 64000 funtów. Szyba i zderzak z przodu zostały usunięte, zamontowano owiewki Brooklands dla kierowcy i pasażera, dodano lusterko boczne kierowcy, a także zdejmowany pałąk bezpieczeństwa, osłony reflektorów i skórzany pas zamykający maskę. Dalsze modyfikacje wyścigowe obejmują aluminiową chłodnicę, mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem o przełożeniu 3,77:1, amortyzatory Öhlins, wyłącznik awaryjny akumulatora i system gaśniczy. Jaguar prezentuje się bardzo dobrze w kolorze srebrnym, a wnętrze zyskało nową, czerwoną tapicerkę i czerwone dywany. We wnętrzu znajdziemy także oprzyrządowanie Smiths i lusterko wsteczne montowane na desce rozdzielczej. Blok silnika jest oryginalny, ale głowica silnika typu C została wymieniona. Z historycznym paszportem technicznym MSA FIA, Jaguar brał udział w takich imprezach jak Mille Miglia, Tour Auto, Targa Florio, Gstaad Classic i 2014 Le Mans Classic. Nie może więc dziwić cena jaką osiągną samochód podczas aukcji: 184 tysięcy franków szwajcarskich, czyli 778360 złotych.
Czytaj dalej Jaguar XK 120 SE Roadster 1953 – SPRZEDANY