Jaguar

Alpha Jaguar E-Type Junior – 33900 PLN – Lubin

Sobiesław Zasada w 1977 roku założył w Krakowie firmę polonijną Alpha, przedsiębiorstwo, które dzisiaj działa jako Alpha Technology. Polska firma najbardziej znana była z produkcji zamków błyskawicznych, jednak w latach 80-tych i 90-tych była eksporterem niezwykłych miniatur prawdziwych samochodów, wyposażonych w spalinowe silniki. W ofercie znalazły się oczywiście Mercedes i Porsche, ale także BMW, Jeep czy Jaguar. Wyposażone były w skrzynię biegów, oświetlenie, kierownicę, hamulce i silniki spalinowe. Obecny dyrektor firmy zdradził nam, że wszystkich modeli powstało około 2000 sztuk, a dziś jeden z nich trafił na sprzedaż. Poprzednio prezentowane na naszym portalu Porsche 911, Mercedes SL, BMW E30 Cabrio oraz E-Type już znalazły swoich właścicieli, zapewne ten także szybko zostanie szybko sprzedany.
Czytaj dalej Alpha Jaguar E-Type Junior – 33900 PLN – Lubin

Jaguar XJ12 L 5.3 Series II 1977 – 122000 PLN – Poznań

Jaguar XJ12 L 5.3 to kunszt klasycznej, brytyjskiej motoryzacji w najwyższej formie. Powstał na deskach kreślarskich i gdy patrzymy dziś na jego linię i potęgę silnika, możemy być tylko pełni podziwu dla kunsztu i zmysłu ówczesnych inżynierów. Jeszcze większe wrażenie niż parametry techniczne robi sposób, w jaki jeździ. To niezwykle zwinna limuzyna, komfortowa i świetnie wyciszona. 289 koni mechanicznych to moc, którą w połowie lat 70-tych poszczycić się mogły jedynie najwyższej klasy sportowe samochody, a tu kierowca otrzymywał ją w kabinie pełnej luksusu, w której wygodnie zasiąść mógł zarówno on, jak i pasażerowie. We wnętrzu zachwyca zarówno zapach, jak i detale. Poczuć się tu możemy jak w brytyjskim gabinecie, a za odpowiednie wrażenia odpowiada świetna jakościowa skóra, dużo drewna i grube wykładziny, a także długi rozstaw osi, pozwalający swobodnie wyprostować nogi, gdy zajmuje się miejsce na tylnej kanapie.
Czytaj dalej Jaguar XJ12 L 5.3 Series II 1977 – 122000 PLN – Poznań

Jaguar E-Type S2 1970 – 127000 PLN – Bielsko-Biała

Linia Jaguara E-type jest rozpoznawalna niczym butelka Coca-Coli. Jeździły nim i dalej jeżdżą gwiazdy. E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów opublikowanego przez The Daily Telegraph. Zachwycał się nim nawet Enzo Ferrari, a sam Jaguar postanowił wskrzesić go i zaoferować klientom dziś jako E-type Zero. Za jego wygląd odpowiedzialny był Malcolm Sayer, który stworzył go na podstawie wyścigowego D-Type’a. Kiedy pojawił się w 1961 roku, natychmiast podbił serca miłośników motoryzacji i tak jest do dziś. Trudno o lepszą wizytówkę dla brytyjskiej myśli technicznej. Egzemplarz Jaguara E-type wystawiony na sprzedaż to przedstawiciel serii 2 sprowadzony z rynku amerykańskiego, gdzie oferowany był pod nazwą XKE. Jest to w dużej mierze kompletna baza do renowacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S2 1970 – 127000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar XJ6 L 3.4 Series II 1977 – 19999 PLN – Wrocław

Wyróżniała go smukła, sportowa sylwetka, świetne silniki i dwa wlewy paliwa. Według słów Sir Williama Lyonsa z reklamy z końca lat 60-tych, model XJ był najwspanialszym Jaguarem w historii. Seria II debiutowała w połowie 1973, wyróżniając się zmniejszonym przednim grillem i wyżej zamocowanymi zderzakami. W roku 1975 roku podstawowy silnik 2.8 został zastąpiony większym, o pojemności 3.4 l, i taki właśnie silnik znajduje się pod maską prezentowanego egzemplarza. Jak wszystkie czterodrzwiowe po 1974 roku, posiada wydłużony rozstaw osi. Z pewnością wyróżnia go rzadko spotykany, brązowy odcień lakieru oraz welurowa tapicerka. Samochód nie był eksploatowany od 1993 roku i z pewnością wymaga rozległych prac, by powrócić do dawnej świetności.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 L 3.4 Series II 1977 – 19999 PLN – Wrocław

Daimler Double Six XJ81 1993 – 119000 PLN – Warszawa

Daimler Double Six to najwyższa wersja modelu Jaguar XJ. Z powstaniem tego modelu związana jest anegdota. Gdy XJ40 debiutował w 1986 roku, jego komora silnika była za wąska, by pomieścić standardowy silnik V12. Był to świadomy ruch konstruktorów Jaguara, którzy obawiali się, że nowy właściciel marki, brytyjski koncer Leyland, będzie planował zamieścić w Jaguarze silniki Rovera V8. Taki ruch mógłby zabić rozwój własnych silników Jaguara, więc przed nim się zabezpieczono, zmniejszając ilość miejsca pod maską. W rezultacie V8 tam nie weszło, ale nie mieścił się też silnik V12, co pozostwiło Jaguara bez topowej jednostki, który był jego wizytówką od lat 70. Na debiut królewskiej wersji trzeba było poczekać aż 7 lat. XJ czwartej generacji z V12 pod maską otrzymał oznaczenie kodowe X81 i dostępny był wyłącznie w latach 1993 – 1994. Napędza go nowa wersja silnika V12, udoskonalona, wzmocniona i powiększona do pojemności 6 l. Moc maksymalna sięgnęła 311 KM, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Powstało tylko 1102 sztuk, co czyni go najrzadszym wariantem produkcyjnym serii XJ40.
Czytaj dalej Daimler Double Six XJ81 1993 – 119000 PLN – Warszawa

Jaguar Daimler 4.0 XJ40 1990 – 35000 PLN – Wrocław

Daimler 4.0 to najbogatsza wersja wyposażeniowa Jaguara XJ generacji XJ40. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Poza tym to wciąż Jaguar, czyli z jednej strony spokojne brzmienie rzędowego, sześciocylindrowego silnika o słusznej pojemności 4 litrów, a z drugiej zawieszenie, które pozwala jechać dynamicznie również na krętej drodze. Lub odpoczywać, w zależności od nastroju kierowcy. Ten egzemplarz sprowadzony ze Szwajcarii ma rysy, odpryski czy zmatowienia lakieru, lecz niczego mu to nie ujmuje. To patyna, bo to przecież nie musi być wóz jak nowy. Ważne, że wolny jest od wad, które ma większość egzemplarzy na rynku, a jego wnętrze wciąż trzyma fason.
Czytaj dalej Jaguar Daimler 4.0 XJ40 1990 – 35000 PLN – Wrocław

Jaguar E-type Convertible S2 1969 – 210000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60-tych. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem z maską, która ciągnie się niemal po horyzont. Sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii”. II seria Jaguara E-Type została wprowadzona w 1968 roku, choć pierwsze zmiany, takie jak brak osłon lamp, zastosowano już rok wcześniej. Modernizacje obejmowały także tylny zderzak, większy wlot powietrza, zmianę umiejscowienia przednich kierunkowskazów i restyling deski rozdzielczej. Wtedy też pojawił się większy, 4,2-litrowy silnik o wyższym momencie obrotowym, a także nowa, w pełni zsynchronizowana przekładnia ręczna. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż, w stanie do całkowitej renowacji, daje nowemu właścicielowi możliwość przywrócenia życia historii, ale także decydowania o ostatecznym wyglądzie samochodu.
Czytaj dalej Jaguar E-type Convertible S2 1969 – 210000 PLN – Bielsko-Biała

Daimler Eight LWB X308 1999 – SPRZEDANY

Daimler Eight z wydłużonym rozstawem osi to najbardziej luksusowa edycja Jaguara XJ generacji X308. Limuzyna wyposażona jest we wszystkie opcje dodatkowe, które oferował w tamtym czasie Jaguar. Kremowe skórzane fotele, przepiękne drewniane wykończenie, a do tego wszystko w pełni elektryczne i sprawne. Fotel pasażera przesuwany z pozycji tylnej kanapy? Bez problemu! Możliwość rozłożenia się w dalekiej podróży? Oczywiście! To tylko kilka z opcji, które pozwolą poczuć się jak w Dreamlinerze. Ten egzemplarz przez szereg lat służył w korpusie dyplomatycznym. Jest to jedna z zaledwie 2119 wyprodukowanych sztuk.
Czytaj dalej Daimler Eight LWB X308 1999 – SPRZEDANY

Jaguar XKR Convertible 2003 – SPRZEDANY

Jaguar XKR posiada stylową, ponadczasową sylwetkę i silnik, który każdemu kierowcy zapewni szeroki uśmiech. Jego osiem cylindrów w układzie widlastym zostało wzmocnione sprężarką mechaniczną, co w poliftowej wersji z silnikiem powiększonym do 4,2 l zaowocowało mocą 395 koni mechanicznych. Zważając na jego brytyjskie maniery, komfortowo zestrojone zawieszenie i klubową wręcz atmosferę we wnętrzu – to zdecydowanie więcej, niż kiedykolwiek chcielibyśmy tu wykorzystywać. To zaskakująca mieszanka, szczególnie w wersji Convertible, czyli w kabriolecie.
Czytaj dalej Jaguar XKR Convertible 2003 – SPRZEDANY

Jaguar XJR X358 2007 – 84870 PLN – Nysa

Królewskie rozmiary karoserii, a do tego ogromne pokłady mocy, świetne pneumatyczne zawieszenie i stosunkowo lekkie, aluminiowe nadwozie, bo 1659 kg w luksusowej klasie to był i wciąż jest godny podziwu wynik. On był zdumiewająco o 40% lżejszy i o 60% sztywniejszy niż jego poprzednik. Do tego świetne wnętrze, w którym wciąż możemy odnaleźć prawdziwe drewno. Silnik ma pojemność 4,2 l, układ V8 i kompresor, który pozwala krzesać z silnika maksymalnie 400 koni mechanicznych, przy zachowaniu wysokiej niezawodności. To imponujący samochód, który we wspaniały sposób łączy cechy samochodu nowoczesnego i klasycznego. Otwory wentylacyjne w przednich błotnikach i logo na grillu to znak, że jest to już model po liftingu, który ta generacja przeszła w 2007 roku. Auta w tej konfiguracji wyjeżdżały z fabryki tylko do 2009 roku. Gdy połączymy ten fakt z aktualną wizją marki, ukierunkowaną wyłącznie na produkcję samochodów elektrycznych, nie możemy mieć wątpliwości, że już w najbliższych latach Jaguar XJR X358 będzie traktowany jak młody klasyk.
Czytaj dalej Jaguar XJR X358 2007 – 84870 PLN – Nysa