Chrysler

Chrysler CM Six Roadster 1931 – Warszawa

Chrysler Six swoją nazwę zawdzięcza jednostce napędowej, a mianowicie rzędowej szóstce, której wcześniejsza wersja testowana była w długodystansowym wyścigu 24h Le Mans. W modelu CM Six Roadster zamontowane hydrauliczne hamulce bębnowe były więcej niż wystarczające, by zatrzymać pojazd napędzany silnikiem fabrycznie ocenianym na 77 KM. W nowej dekadzie lat 30. nastąpiła aktualizacja stylizacji i wysiłków inżynieryjnych Chryslera. Wpływ miał na to początek Wielkiego Kryzysu. Seria CM Chryslera Six wprowadziła do wyglądu korporacyjne ujednolicenie z modelu Cord L-29, czyli atrapę chłodnicy typu V. Seria CM Chryslera Six z roku modelowego 1931 była zasadniczo serią CJ ze zmienionymi światłami, które montowano na krawędzi maski silnika ze wspornikami do błotników. Dla odróżnienia Chrysler Six otrzymał charakterystyczne żaluzje po bokach maski, które dobrze odprowadzały ciepło z silnika.
Czytaj dalej Chrysler CM Six Roadster 1931 – Warszawa

Chrysler CM Six Coupe 1931- Warszawa

Rajd Pekin-Paryż do bez wątpienia najdłuższy i najtrudniejszy rajd dla samochodów zabytkowych na całym świecie. Jazda przez pół świata organizowana jest śladami pionierów z 1907 roku, najbliższa edycja rajdu zapowiedziana została na 2024 rok, a ostatnia odbyła się w roku 2019. Mogliśmy wówczas kawalkadę pięknych samochodów obserwować podczas przejazdu przez Polskę, a wśród nich, odnaleźć mogliśmy również polsko-brytyjską ekipę. Załoga Artur Łukasiewicz / Bill Cleyndert pokazała klasę, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Zasiedli za sterami Chryslera CM Six Coupe, którego możecie nabyć na aukcji Ardor Auctions. Auto jest w pełni odrestaurowane i przygotowane do startów w rajdach kategorii endurance. Na wyposażeniu jest halda, są też wygodniejsze niż w seryjnym samochodzie fotele, co może być niocenione podczas tysięcy kilometrów pokonywanych po bezdrożach.
Czytaj dalej Chrysler CM Six Coupe 1931- Warszawa