Chrysler Newport to duży, wygodny, luksusowy sedan albo coupe. Jako osobny model pojawił się w latach 60-tych, a lata 1974-78 to już czwarta generacja tego samochodu. To pokolenie porzuciło stylistykę „kadłuba” na rzecz bardziej wyrazistej i pełnej ostrych kątów stylizacji. Pomimo utraty kilku centymetrów długości, Newport z lat 1974-1978 był jednym z najcięższych samochodów kiedykolwiek wyprodukowanych przez Chryslera. W 1976 roku dokonano zmiany konstrukcyjnej tylnej części samochodu. Pionowe tylne światła zostały zastąpione zestawem, który rozciągał się poziomo na tyle samochodu. Tablica rejestracyjna została przesunięta na zderzak, ale korek wlewu pozostał w tym samym miejscu. Produkcja C-body Newport zakończyła się w 1978 roku, więc egzemplarz wystawiony na sprzedaż jest ostatnim wypustem modelu. Zachowany w świetnym stanie, wyróżni nowego właściciela na każdym zlocie klasycznych pojazdów i da wiele radości z prowadzenia tego krążownika.
Czytaj dalej Chrysler Newport 1978 – 70000 PLN – Łódź
Archiwum kategorii: Chrysler
Chrysler Stratus Cabrio 1998 – SPRZEDANY
Chrysler TC by Maserati 1989 – 42500 PLN – Gdańsk
Od lat 60. XX wieku wiemy, że mariaże włoskich karoserii z amerykańskimi silnikami to bardzo dobre i długotrwałe związki. Chrysler TC to próba nawiązania do tych tradycji w 20 lat później. TC oparty został o platformę Chryslera K, na której w latach 80. powstawały także modele Plymouth i Dodge. Za powstanie Chryslera TC by Maserati odpowiedzialni byli Lee Iaccoca z Chryslera i Alejandro De Tomaso, ówczesny właściciel Maserati. Montaż samochodów odbywał się we Włoszech, a gotowe pojazdy opuszczały fabrykę w Mediolanie. Samochód wystawiony na sprzedaż został wyprodukowany dla Dick’a Williamsa. Pod jego maską znajduje się 160-konny silnik Daytona-spec z turbodoładowaniem. Ta wersja z intercoolerem, znana jako Turbo II, była łączona z trzybiegową automatyczną skrzynią A413. Chryslerów TC by Maserati powstało zaledwie 7300 egzemplarzy, więc jest to ciekawy i nietuzinkowy kawałek historii motoryzacji.
Czytaj dalej Chrysler TC by Maserati 1989 – 42500 PLN – Gdańsk
Chrysler Newport Custom 1976 – 65000 PLN – Wrocław
Chrysler Newport IV generacji został zaprezentowany po raz pierwszy w 1973 roku. To wciąż kategoria full size coupe i nadwozie hard topc coupe. Piękna boczna linia bez środkowego słupka i imponujące 5,9 m długości. To jedno z największych coupe w historii. Jego kształty w tej generacji znacznie zmodyfikowano, dodając nowoczesne, ostre linie, a w roczniku 1976 dodatkowo szeroki pas tylnych, poziomych świateł. Choć embargo OPEC na ropę uderzyło we wszystkie pojazdy full size, nie znaczyło to, że pod maską Chryslera można było odnaleźć małe silniki. Do wyboru były wyłącznie jednostki V8 o pojemnościach 360, 400 albo 440 cali sześciennych. Ten piękny egzemplarz ma pod maską 6,6 l w odmianie najmocniejszej, zasilanej czterogardzielowym gaźnikiem. W roku ’76 była to najmocniejsza jednostka napędowa wśród wszystkich seryjnych, oferowanych na amerykańskim rynku. Wersja Custom oznacza tu bogate wyposażenie nadwozia i wnętrza, tej wersji w tym roczniku zbudowano tylko 3855 sztuk.
Czytaj dalej Chrysler Newport Custom 1976 – 65000 PLN – Wrocław
Chrysler Newport 1976 – 71000 PLN – Toruń
Platforma C Chryslera dostępna była w latach 1965-78 i obejmowała tylnonapędowe samochody klasy „full size”. Chrysler Newport z lat 1974-78 wykorzystywał najdłuższy jej wariant, ze 124-calowym rozstawem osi. Ponad 3 metry między osiami pozwoliły zaaranżować wszystko tak, aby każdy w tym samochodzie mógł poczuć się dopieszczony. Choć rolę najbardziej luksusowego modelu Chryslera (po zamknięciu marki Imperial w 1975 roku) pełnił model New Yorker Brougham, mowa tu o samochodach o identycznych wymiarach, tradycyjnie i obficie dekorowanych chromem. 400-calowa jednostka V8 w prezentowanym egzemplarzu była ofertą ze średniej półki, gwarantującą rozpędzenie się do pierwszych 60 mil na godzinę w 12,4 s. Wciąż nieźle, jak na erę kryzysu paliwowego. Choć ten full size sedan rodził się w czasach, gdy Amerykanie próbowali hamować swoje motoryzacyjne rozpasanie, wciąż był tak ogromny, luksusowy i komfortowy, jak tylko samochody zza Wielkiej Wody potrafią.
Czytaj dalej Chrysler Newport 1976 – 71000 PLN – Toruń
Chrysler Le Baron GTC 1991 – 27000 PLN – Hajnówka
Chrysler Le Baron GTC to jeden z niewielu amerykańskich samochodów z epoki lat 80-tych, które dobrze przetrwały próbę czasu. Przykuwa uwagę, ma w sobie wciąż pierwiastek barokowego klasyka, a jednocześnie z powodzeniem może sprawdzić się nawet w codziennej jeździe. Schowany w tym egzemplarzu 3-litrowy silnik V6 był nowością w roczniku 1990, i co ciekawe, jest konstrukcją Mitsubishi. Ten Chrysler zamówiony został ze „sport package”, będącym nowością na rok modelowy 1992 i obejmującym grill w kolorze nadwozia i kontrastowy pasek przebiegający przez całą karoserię. Ten rocznik był zarazem ostatnim, który zachował chowane za podnoszonymi pokrywami światła, będące najciekawszym elementem stylistyki tego modelu. Rozpatrując jak wyglądały zmiany podczas procesu produkcyjnego, taki Le Baron spokojnie może być uznany za wybór optymalny. Zachęca również niewysoki przebieg, europejskie pochodzenie auta, i fakt, że w jego mechanikę, wygląd i prezencję włożono odpowiednią ilość pracy.
Czytaj dalej Chrysler Le Baron GTC 1991 – 27000 PLN – Hajnówka
Chrysler Sedan CM-6 1931 – 120000 PLN – Olsztyn
Wielu miłośników motoryzacji, gdy widzi auta przedwojenne, patrzy na niej jedynie przez pryzmat możliwości wykorzystania podczas imprez okolicznościowych, albo w filmach. Laicy myślą, że one stać mogą tylko w muzeum albo kolekcji. Tymczasem taki odrestaurowany Chrysler Sedan CM-6 to świetne auto do czerpania przyjemności z jazdy. W czasach, gdy większość europejskich samochodów męczyła hałasem i ogólną siermiężnością, za Oceanem działy się prawdziwe cuda. Sześciocylindrowy silnik, pojemność 3,6 i moc 78 KM. Do tego hydrauliczne hamulce na wszystkie koła, 3-stopniowa skrzynia, resory piórowe z amortyzatorami ramieniowymi. Taki wóz płynie po drodze, wzbudzając zachwyt w każdym miejscu, w jakim się pojawi. Ten ma nadwozie typu sedan, czterodrzwiowe, wyposażone w dwie wygodne kanapy i 8 okien. Jest po remoncie podwozia, nadwozia i silnika, gotowy do drogi.
Czytaj dalej Chrysler Sedan CM-6 1931 – 120000 PLN – Olsztyn
Chrysler Fifth Avenue 1984 – 59999 PLN – Warszawa
Oto klasyczna, oldschoolowa limuzyna w ciekawym i rzadko spotykanym wydaniu. Chrysler Fifth Avenue ma to, za co kochaliśmy zawsze amerykańskie wozy… potężne V8 pod maską, automat sterowany dźwignią przy kierownicy, dwie kanapy z tyłu i z przodu (6 miejsc), tylny napęd, sporo chromu i słuszne rozmiary. The Fifth Avenue pojawił się w 1982 roku jako bogata opcja wyposażenia dla modelu New Yorker (M-body), która za dodatkowe 1244 USD dopłaty oferowała winylowy dach i zmodyfikowane przednie i tylne światła, dające mu bardziej luksusowy sznyt. Również we wnętrzu było bardziej luksusowo – niezależnie, czy wybraliśmy welur czy skórę (jak w prezentowanym egzemplarzu), tapicerka była dodatkowo pikowana, wykładziny grubsze, a oświetlenie wnętrza ciekawsze. Do tego elektrycznie sterowane fotele, lepsze stereo, centralny zamek, lusterko w daszku i niepowtarzalne, szprychowe kołpaki. W 1983 na rynku pojawił się nowy New Yorker, lecz Fifth Avenue pozostał w ofercie jako samodzielny model do 1989 roku, będąc ostatnim tylnonapędowym Chryslerem przed 16-letnią przerwą. Ten egzemplarz pochodzi z kanadyjskiej montowni w Ontario, czemu zawdzięcza m.in. liczniki skalowane w kilometrach. Ma przebieg poniżej 100 tys. km i świetnie zachowany stan.
Czytaj dalej Chrysler Fifth Avenue 1984 – 59999 PLN – Warszawa
Chrysler Windsor Convertible 1947 – 150000 PLN – Złotów
Chrysler Windsor powstawał od 1939 roku aż do lat 60-tych i przez większy czas swojej produkcji był najdroższym sześciocylindrowym modelem w ofercie marki. Wyróżniał się początkowo modnymi, pontonowymi kształtami i ogromnym nadwoziem, które w kolejnych latach produkcji stale rosło. Podobnie jak w całym Detroit, produkcję na potrzeby cywilne wstrzymano w lutym 1942 roku. We wznowionej od 1946 roku powojennej produkcji oferowany był w nadwoziach sedan, coupe, jako wydłużona limuzyna i kabriolet. Ten ostatni był zdecydowanie najbardziej szykowny i stylowy, i taki właśnie samochód prezentowany jest w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Chrysler Windsor Convertible 1947 – 150000 PLN – Złotów
Chrysler Imperial 1931 – 230000 PLN – Biała Podlaska
W naszych ogłoszeniach bardzo rzadko zdarzają się samochody z lat 30-stych, a szkoda. Te prawdziwe perły przedwojennej motoryzacji, o prostej konstrukcji, którymi właściciele potrafią przebyć klika tysięcy kilometrów, aby dotrzeć na zlot lub wystawę, zapewnić mogą masę niezapomnianych wrażeń. Chrysler Imperial wystawiony na sprzedaż, to model zaprezentowany jeszcze pod koniec lat 20-stych ubiegłego wieku. Był najwyższym z modeli marki konkurującym z Cadillacem, Lincolnem, Cordem czy Packardem. Cytując Antique Automobile: „przymiotnik „imperial” według słownika Webstera oznacza: niepodległy (sovereign), najwyższy (supreme), najlepszy (superior), lub o nietypowym rozmiarze lub doskonałości. Tak więc słowo „imperial” słusznie przystaje do najwyższego modelu w gamie Chryslera.” Tak więc Chrysler Imperial z lat 30-stych, w 100% oryginalny i w pełni sprawny to coś, koło czego nie można przejść obojętnie.
Czytaj dalej Chrysler Imperial 1931 – 230000 PLN – Biała Podlaska