Od lat 50-tych XX wieku modele SL marki Mercedes-Benz reprezentowały połączenie innowacyjności, klasy i wysokich standardów. Nie brakowało im sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Znakomicie sprawdzały się w trasie, jak i na nadmorskim bulwarze. Trzecia generacja SL produkowana była przez 18 lat, a jego najbardziej poszukiwana i ceniona wersja to Mercedes 500 SL. W całej ofercie była ona najmocniejsza. Od 1980 roku do końca produkcji powstało 11812 sztuk. Ten to okaz przedliftowy. Mimo, że sprowadzony został z USA, jest to specyfikacja europejska, z VINem rozpoczynającym się od ciągu znaków WDB107. Jako nowy został wysłany do USA, by po latach wrócić do Europy. W zeszłym roku przebył 4000 km podczas jednej wyprawy, co pozwala uznać egzemplarz za dobrze przetestowany.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1982 – 118000 PLN – Bielsko-Biała
Classic-Group
Classic-Group to firma stworzona przez ludzi z pasją do zabytkowej motoryzacji, powstała aby wspierać osoby o podobnych zamiłowaniach. Wielotnie posiadanie zabytkowych pojazdów i aktywna działalność w tej branży powoduje, że świetnie rozumiemy potrzeby posiadaczy klasyków i potrafimy je skutecznie zaspakajać. Pomagamy także osobom, które planują postawić pierwsze kroki w tym wspaniałym hobby.
Maserati Indy 4900 1973 – 229000 PLN – Bielsko-Biała
Maserati Indy otrzymało swoją nazwę dla uczczenia dwóch zwycięstw w Indianapolis, które miały miejsce w latach 1939-40 i które pozostały jedynymi tytułami zdobytymi w najbardziej kultowym wyścigu Ameryki przez włoską markę. Sam model jest jednak niemniej fascynujący niż historia. Cztery miejsca, genialny, zasilany gaźnikami silnik V8 umieszczony z przodu i napędzający tylne koła oraz przepiękna karoseria stworzona przez Vignale tworzą połączenie, przy którym serca motoryzacyjnych pasjonatów nie mogą bić spokojnie. Prezentowany egzemplarz zachwyca doskonałą kolorystyką, posiada poszukiwany silnik 4,9 l i manualną skrzynię biegów. W odróżnieniu od swojego największego konkurenta z epoki – Ferrari – można je nabyć we wciąż rozsądnej cenie. Zważywszy na niski wolumen produkcji – wszystkich Indy powstało 1104, a tych z jednostką 4,9 l – zaledwie 300, to nie tylko wspaniały samochód, lecz również pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej Maserati Indy 4900 1973 – 229000 PLN – Bielsko-Biała
Lancia Appia Vignale Cabriolet 1959 – 45000 PLN – Bielsko-Biała
Gama nadwozi oferowanych dla niewielkiej Lancii Appia była absolutnie niezwykła. Oprócz trzech coupe, w 1957 roku zaprezentowano stylowy kabriolet. Zaprojektowane przez Giovanniego Michelottiego nadwozie zbudowane zostało na bazie modelu Lusso przez Vignale. Wóz został oparty na platformie drugiej serii Appia i był początkowo oferowany jako dwumiejscowy, po czym został przekonfigurowany w zgrabne 2+2, takie jak prezentowane. W sumie zbudowano 1584 sztuki obu serii. Ten egzemplarz czeka na renowację, a ktokolwiek ją ukończy, z pewnością zostanie wynagrodzony znakomitymi warunkami jezdnymi tej konstrukcji. Appia była komfortowa i luksusowa, ale również niezwykle szybka w swojej klasie.
Czytaj dalej Lancia Appia Vignale Cabriolet 1959 – 45000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes 560 SL R107 1987 – 124000 PLN – Bielsko-Biała
SL generacji R107 jest doskonałym wyborem dla osób szukających wiatru we włosach, pięknego brzmienia silnika, wysokiej niezawodności i przyjemności związanej z eksploatacją samochodu klasycznego, który komfortem i osiągami w niczym nie ustępuje wielu bardziej współczesnym konstrukcjom. 560 SL to finalna wersja produkowanego przez 18 lat modelu SL trzeciej generacji. W swojej ostatniej odsłonie wyposażony został w silnik o największej pojemności 5,6 l, udoskonalone zawieszenie, wzmocnione hamulce z ABS i poduszkę powietrzną w kole kierownicy. Ten egzemplarz ma jedynie 56 tys. mil przebiegu i przybył do Polski z USA. Po sprowadzeniu otrzymał nowy lakier i po odpowiednim serwisie pokonał w tym sezonie kilka tysięcy mil.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1987 – 124000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes 500 SL R107 1985 – 132000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes-Benz 500 SL to przedstawiciel trzeciej generacji linii SL z lat 1971-89, zastępujący model W113 zwaną Pagodą. Eleganckie sportowe cabrio charakteryzujące się wysokim poziomem luksusu i jakością wykonania. Komfortowe, dynamiczne, z pojemnym bagażnikiem. To najmocniejsza wersja w gamie, maksymalną mocą przebijająca nawet 560 SL. Żal go nie zabrać w trasę nadmorskimi drogami czy górskimi serpentynami. Ten egzemplarz sprowadzony został z USA, choć jak wszytkie 500-tki, nie został wyprodukowany na amerykański rynek, gdyż ta wersja produkowana była tylko na rynki europejskie i Japonię, a wszystkie, które znalazły się za Oceanem, to tzw. grey import. Auto zachowane jest w dużej mierze w oryginalnym stanie, ma ślady eksploatacyjnego zużycia, ale jest w pełni sprawne.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1985 – 132000 PLN – Bielsko-Biała
Jaguar E-Type S2 1970 – 83000 PLN – Bielsko-Biała
Linia Jaguara E-type jest rozpoznawalna niczym butelka Coca-Coli. Jeździły nim i dalej jeżdżą gwiazdy. E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów opublikowanego przez The Daily Telegraph. Zachwycał się nim nawet Enzo Ferrari, a sam Jaguar postanowił wskrzesić go i zaoferować klientom dziś jako E-type Zero. Za jego wygląd odpowiedzialny był Malcolm Sayer, który stworzył go na podstawie wyścigowego D-Type’a. Kiedy pojawił się w 1961 roku, natychmiast podbił serca miłośników motoryzacji i tak jest do dziś. Trudno o lepszą wizytówkę dla brytyjskiej myśli technicznej. Egzemplarz Jaguara E-type wystawiony na sprzedaż to przedstawiciel serii 2 sprowadzony z rynku amerykańskiego, gdzie oferowany był pod nazwą XKE. Jest to w dużej mierze kompletna baza do renowacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S2 1970 – 83000 PLN – Bielsko-Biała
Austin-Healey 3000 Mark II Convertible 1962 – Bielsko-Biała
Austin-Healey 3000 to esencja brytyjskiego, sportowego auta. Otwarte nadwozie, tylny napęd, niska sylwetka z długą maską, a pod nią schowany potężny, 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik. Najbardziej pokochano je w Stanach Zjednoczonych, gdzie trafiało nawet 90% produkcji, i gdzie trafił również prezentowany egzemplarz. Model debiutował w 1959 roku, a dostępna od 1961 wersja Mark II zaoferowana została w trzech wariantach, jako dwuosobowy roadster, 2+2 z dachem hardtop oraz 2+2 Convertible, taki jak prezentowany przez Classic Group. To jedna z 6113 wyprodukowanych sztuk. Do Polski trafiła w 2010 i przeszła tu kompleksową, bezkompromisową renowację, dzięki czemu dziś prezentuje się olśniewająco.
Czytaj dalej Austin-Healey 3000 Mark II Convertible 1962 – Bielsko-Biała
Mercedes 500 SL R107 1982 – 62000 PLN – Bielsko-Biała
Od lat 50. XX wieku modele SL marki Mercedes-Benz reprezentowały połączenie innowacyjności, klasy i wysokich standardów. Nie brakowało im sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Znakomicie sprawdzały się w trasie, jak i na nadmorskim bulwarze. Trzecia generacja SL produkowana była przez 18 lat, a jego najbardziej poszukiwana i ceniona wersja to Mercedes 500 SL. W całej ofercie była ona najmocniejsza. Od 1980 roku do końca produkcji powstało 11812 sztuk. Ten to okaz przedliftowy, w ciekawej kolorystyce i w stanie kwalifikującym go do renowacji.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1982 – 62000 PLN – Bielsko-Biała
Jaguar E-Type V12 Roadster S3 1973 – 649000 PLN – Bielsko-Biała
Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem, z fenomenalnie długą maską i kabiną przesuniętą maksymalnie do tyłu samochodu. W lata 70. wkroczył z nowym silnikiem V12, który podkreślił jego potęgę i pokazał, jak dobrze wypełnić wyjątkowo długą komorę silnika. Na wyposażeniu standardowym jest tu wspomaganie kierownicy i wzmocnione, wentylowane hamulce. Nowe samochody były łatwo rozpoznawalne po większej atrapie chłodnicy, poszerzonych nadkolach, szerszych oponach, większym wybrzuszeniu maski, zmienionych zderzakach, czterech końcówkach wydechu i nowym emblemacie z tyłu, który głosił, że jest to V12. We wnętrzu zastosowane zostały nowe, wygodniejsze fotele i mniejsza kierownica. Wspaniałe wrażenia za kierownicą są tu gwarantowane, szczególnie w wersji z odkrytym dachem. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany, dzięki czemu prezentuje się tak, jakby dopiero co opuścił bramy fabryki. Wyposażony jest w pożądaną skrzynię manualną i jest to jedna z 6119 wyprodukowanych sztuk z kierownicą po lewej stronie.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 Roadster S3 1973 – 649000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes 190E 2.6 W201 1989 – 89000 PLN – Bielsko-Biała
Baby-Benz to auto niezwykle lubiane i pewnie przez to znaleźć dziś egzemplarz w takiej specyfikacji i z tak niskim przebiegiem jest niezwykle trudno. Pod maską ma największą, sześciocylindrową jednostkę, na wyposażeniu jest niezwykle rzadko spotykana automatyczna klimatyzacja, jest też szyberdach, elektryka wszystkich szyb oraz poduszka powietrzna. Przebieg tego niezwykłego egzemplarza to tylko 21 tys. mil.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.6 W201 1989 – 89000 PLN – Bielsko-Biała