Maserati Indy otrzymało swoją nazwę dla uczczenia dwóch zwycięstw w Indianapolis, które miały miejsce w latach 1939-40 i które pozostały jedynymi tytułami zdobytymi w najbardziej kultowym wyścigu Ameryki przez włoską markę. Sam model jest jednak niemniej fascynujący niż historia. Cztery miejsca, genialny, zasilany gaźnikami silnik V8 umieszczony z przodu i napędzający tylne koła oraz przepiękna karoseria stworzona przez Vignale tworzą połączenie, przy którym serca motoryzacyjnych pasjonatów nie mogą bić spokojnie. Prezentowany egzemplarz zachwyca doskonałą kolorystyką, posiada poszukiwany silnik 4,9 l i manualną skrzynię biegów. W odróżnieniu od swojego największego konkurenta z epoki – Ferrari – można je nabyć we wciąż rozsądnej cenie. Zważywszy na niski wolumen produkcji – wszystkich Indy powstało 1104, a tych z jednostką 4,9 l – zaledwie 300, to nie tylko wspaniały samochód, lecz również pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej Maserati Indy 4900 1973 – 275000 PLN – Bielsko-Biała
Classic-Group
Skoda Felicia 1960 – 49000 PLN – Bielsko-Biała
Skoda Felicia to bez wątpienia jedno z najpiękniejszych aut w historii bloku wschodniego. Produkowana w latach 1959-64, była otwartą wersją modelu Octavia. Na naszych ulicach zawsze była rzadkością, choć znana się stała dzięki komedii Jerzego Hoffmana „Gangsterzy i filantropi” z 1962 roku. W tamtych latach była to konstrukcja, która zdecydowanie wybijała się ponad przeciętność demoludów. Wyposażona była w piękne, stylowe nadwozie i już początkowo w nowoczesny, mocny, 50-konny silnik. W Polsce to zawsze była rzadkość, gdyż większość z 14863 sztuk sprzedano na zachodzie. Ten egzemplarz, w co być może nie będzie łatwo Wam uwierzyć – przybył do Polski z USA.
Czytaj dalej Skoda Felicia 1960 – 49000 PLN – Bielsko-Biała
Jaguar E-Type S2 1970 – 89000 PLN – Bielsko-Biała
Linia Jaguara E-type jest rozpoznawalna niczym butelka Coca-Coli. Jeździły nim i dalej jeżdżą gwiazdy. E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów opublikowanego przez The Daily Telegraph. Zachwycał się nim nawet Enzo Ferrari, a sam Jaguar postanowił wskrzesić go i zaoferować klientom dziś jako E-type Zero. Za jego wygląd odpowiedzialny był Malcolm Sayer, który stworzył go na podstawie wyścigowego D-Type’a. Kiedy pojawił się w 1961 roku, natychmiast podbił serca miłośników motoryzacji i tak jest do dziś. Trudno o lepszą wizytówkę dla brytyjskiej myśli technicznej. Egzemplarz Jaguara E-type wystawiony na sprzedaż to przedstawiciel serii 2 sprowadzony z rynku amerykańskiego, gdzie oferowany był pod nazwą XKE. Jest to w dużej mierze kompletna baza do renowacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S2 1970 – 89000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes 450 SLC 5.0 C107 1978 – 59000 PLN – Bielsko-Biała
SLC z pewnością jest rzadziej widywany na drogach, niż jego otwarta wersja, czyli model SL, ale ten egzemplarz jest czymś jeszcze bardziej wyjątkowym. Mercedes 450 SLC 5.0 C107 to topowa wersja, debiutująca na jesieni 1977 roku. Wyposażona z najmocniejszy, 5-litrowy, 240-konny silnik stanowiła ledwie ułamek wśród 62888 sztuk wszystkich SLC. Powstało ich dokładnie 1636 sztuk oraz dodatkowe 1133 sztuk po zmianie nazwy na 500 SLC. Ale to tylko liczby, a nie tylko one robią wrażenie. Czterysta pięćdziesiątka z pięciolitrowym silnikiem to gran turismo ze sportowym charakterem. Nie jest to przyjemnie mruczący kanapowiec dla dyrektorów z „cięższą nogą”, tylko homologowana, komfortowa rajdówka, odnosząca niegdyś sukcesy w najtrudniejszych zawodach na świecie, odbywających się w Afryce czy Ameryce Południowej. Cechami wyróżniającymi SLC są aluminiowa pokrywa bagażnika oraz klapa silnika, a także aluminiowe wzmocnienia zderzaka i czarny spojler na tylnej klapie.
Czytaj dalej Mercedes 450 SLC 5.0 C107 1978 – 59000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes 500 SL R107 1982 – 139000 PLN – Bielsko-Biała
Od lat 50-tych XX wieku modele SL marki Mercedes-Benz reprezentowały połączenie innowacyjności, klasy i wysokich standardów. Nie brakowało im sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Znakomicie sprawdzały się w trasie, jak i na nadmorskim bulwarze. Trzecia generacja SL produkowana była przez 18 lat, a jego najbardziej poszukiwana i ceniona wersja to Mercedes 500 SL. W całej ofercie była ona najmocniejsza. Od 1980 roku do końca produkcji powstało 11812 sztuk. Ten to okaz przedliftowy. Mimo, że sprowadzony został z USA, jest to specyfikacja europejska, z VINem rozpoczynającym się od ciągu znaków WDB107. Jako nowy został wysłany do USA, by po latach wrócić do Europy. W tym roku przebył 4000 km podczas jednej wyprawy, co pozwala uznać egzemplarz za dobrze przetestowany.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1982 – 139000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes 560 SL R107 1987 – 135000 PLN – Bielsko-Biała
SL generacji R107 jest doskonałym wyborem dla osób szukających wiatru we włosach, pięknego brzmienia silnika, wysokiej niezawodności i przyjemności związanej z eksploatacją samochodu klasycznego, który komfortem i osiągami w niczym nie ustępuje wielu bardziej współczesnym konstrukcjom. 560 SL to finalna wersja produkowanego przez 18 lat modelu SL trzeciej generacji. W swojej ostatniej odsłonie wyposażony został w silnik o największej pojemności 5,6 l, udoskonalone zawieszenie, wzmocnione hamulce z ABS i poduszkę powietrzną w kole kierownicy. Ten egzemplarz ma jedynie 56 tys. mil przebiegu i przybył do Polski z USA. Po sprowadzeniu otrzymał nowy lakier i po odpowiednim serwisie pokonał w tym sezonie kilka tysięcy mil.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1987 – 135000 PLN – Bielsko-Biała
Oldsmobile Toronado De Luxe 1965 – 89000 PLN – Bielsko-Biała
Dziś prezentujemy Oldsmobile Toronado z roku 1965. Luksusowy fastback coupe z segmentu samochodów sportowych. Trzysta osiemdziesiąt pięć koni mechanicznych uzyskane z siedmiolitrowej V-ósemki karmionej gaźnikiem Rochester. Osiem sekund do setki, prędkość maksymalna dwieście dwadzieścia kilometrów na godzinę. „Kompaktowy” rozmiar 535,9 cm na 199,4 cm, wysoki na zaledwie 134 centymetry. Ponad dwie tony stali, chromu, skóry i koloru czerwonego. Jedni was usłyszą, inni zobaczą, ale na pewno wszyscy zauważą, kiedy zajedziecie po kawkę i croissanta do ulubionej lokacji. Trzeba jeszcze dodać, że to nowość w koncernie na tamte czasy była, żeby auto z przednim napędem było.
Czytaj dalej Oldsmobile Toronado De Luxe 1965 – 89000 PLN – Bielsko-Biała
Chevrolet Corvette C2 1965 – 279000 PLN – Bielsko-Biała
Corvette rozpoczęła swój żywot w 1953 roku z modelem C1, inspirując wielu młodych Amerykanów i powodując wieloletnią zazdrość konkurencji. Największym sukcesem jednak była kolejna generacja, C2, czyli osławiony Stingray, oferowany w latach 1963-67. Do dziś jest to najbardziej pożądana i kolekcjonerska wersja modelu. Zaprojektowany przez Larry’ego Shinodę pod przewodnictwem legendarnego Bill’a Mitchella, był pierwszym samochodem koncernu, podczas którego wykorzystywano prace w tunelu aerodynamicznym. Jego sylwetka inspiruje i fascynuje do dzisiaj. Ten egzemplarz to przedstawiciel roku produkcyjnego ’65, ze small blockiem pod maską spiętym z czterostopniową skrzynią manualną. Samochód kilka lat temu został odrestaurowany.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C2 1965 – 279000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – 135000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes W111 to generacja samochodów klasy wyższej, zaprezentowana po raz pierwszy na frankfurckim salonie w 1959 roku. W wersji Coupe gwiazda zadebiutowała w 75. rocznicę otwarcia Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie w lutym 1961 roku. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji dwudrzwiowych pontonów, oznaczenie 220SE było używane zarówno do wersji coupe, jak i kabrioletu. Oba także otrzymały tę samą wersję silnika: sześciocylindrową jednostkę o pojemności 2195 cm³ i oznaczeniu M127. Wystawione na sprzedaż 220SEb Coupe to egzemplarz sprowadzony z Francji, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Auto ma efektowne zestawienie kolorystyczne białego lakieru z czerwonym wnętrzem, jest po odbudowie blacharskiej i lakierniczej, natomiast zachowuje częściowo oryginalne wnętrze i mechanikę.
Czytaj dalej Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – 135000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes 500 SL R107 1985 – 139000 PLN – Bielsko-Biała
Mercedes-Benz 500 SL to przedstawiciel trzeciej generacji linii SL z lat 1971-89, zastępujący model W113 zwaną Pagodą. Eleganckie sportowe cabrio charakteryzujące się wysokim poziomem luksusu i jakością wykonania. Komfortowe, dynamiczne, z pojemnym bagażnikiem. To najmocniejsza wersja w gamie, maksymalną mocą przebijająca nawet 560 SL. Żal go nie zabrać w trasę nadmorskimi drogami czy górskimi serpentynami. Ten egzemplarz sprowadzony został z USA, choć jak wszytkie 500-tki, nie został wyprodukowany na amerykański rynek, gdyż ta wersja produkowana była tylko na rynki europejskie i Japonię, a wszystkie, które znalazły się za Oceanem, to tzw. grey import. Auto zachowane jest w dużej mierze w oryginalnym stanie, ma ślady eksploatacyjnego zużycia, ale jest w pełni sprawne.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1985 – 139000 PLN – Bielsko-Biała