Archiwum kategorii: Classic-Group

Rover Mini 1993 – 33000 PLN – Bielsko-Biała

Rover Mini w perfekcyjny sposób udowadnia, że małe auto może dostarczyć wiele radości. Choć narodził się jako Austin bądź Morris w 1959 roku, koncepcja sprawdziła się tak dobrze, że pozostała na rynku przez ponad 40 lat. Niska masa Mini sprawia, że 63-konna wersja 1,3 l z lat 90-tych zapewnia prawdziwie sportową dynamikę, co w połączeniu ze sztywnym zawieszeniem daje wrażenie prowadzenia małego gokarta. Ten egzemplarz to wersja Mk VI. Cechy charakterystyczne – hamulce tarczowe, 12-calowe koła, nakładki na nadkolach i maska otwierana dźwignią z wnętrza kabiny. Ten egzemplarz ma pewne mankamenty, ale jest w pełni sprawny technicznie i gotowy do jazdy. Mini rozmiary, maxi zabawa 🙂

Czytaj dalej Rover Mini 1993 – 33000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes 560 SL R107 1986 – 110000 PLN – Bielsko-Biała

Jest doskonałym wyborem dla osób szukających wiatru we włosach, pięknego brzmienia silnika, wysokiej niezawodności i przyjemności związanej z eksploatacją samochodu klasycznego, który komfortem i osiągami w niczym nie ustępuje wielu bardziej współczesnym konstrukcjom. Mercedes 560 SL R107 to finalna wersja produkowanego przez 18 lat modelu SL trzeciej generacji. W swojej ostatniej odsłonie wyposażony został w silnik o największej pojemności 5,6 l, udoskonalone zawieszenie, wzmocnione hamulce z ABS i poduszkę powietrzną w kole kierownicy. Ten egzemplarz ma zawsze dobrze prezentujące się na Mercedesach zestawienie srebrnego lakieru z niebieskim wnętrzem. Auto pochodzi z rynku amerykańskiego, przeszło szeroko zakrojone prace renowacyjne i jest już zarejestrowane w Polsce.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1986 – 110000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – 189000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes W111 to generacja samochodów klasy wyższej, zaprezentowana po raz pierwszy na frankfurckim salonie w 1959 roku. W wersji Coupe gwiazda zadebiutowała w 75. rocznicę otwarcia Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie w lutym 1961 roku. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji dwudrzwiowych pontonów, oznaczenie 220SE było używane zarówno do wersji coupe, jak i kabrioletu. Oba także otrzymały tę samą wersję silnika: sześciocylindrową jednostkę o pojemności 2195 cm³ i oznaczeniu M127. Wystawione na sprzedaż 220SEb Coupe to egzemplarz sprowadzony z Francji, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Auto ma efektowne zestawienie kolorystyczne białego lakieru z czerwonym wnętrzem, jest po odbudowie blacharskiej i lakierniczej, natomiast zachowuje częściowo oryginalne wnętrze i mechanikę.
Czytaj dalej Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – 189000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes 500 SL R107 1984 – 119000 PLN – Bielsko-Biała

Od lat 50-tych XX wieku modele SL marki Mercedes-Benz reprezentowały połączenie innowacyjności, klasy i wysokich standardów. Nie brakowało im sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Znakomicie sprawdzały się w trasie, jak i na nadmorskim bulwarze. Trzecia generacja SL produkowana była przez 18 lat, a jego najbardziej poszukiwana i ceniona wersja to Mercedes 500 SL. Oprócz 420 SL, to właśnie pięćsetka jest najrzadszym SL-em. Od 1980 roku do końca produkcji powstało 11812 sztuk. Ten to okaz przedliftowy. Mimo, że sprowadzony został z USA, jest to wersja europejska, z VINem rozpoczynającym się od ciągu znaków „WDB107”.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1984 – 119000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar E-type Convertible S2 1969 – 210000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60-tych. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem z maską, która ciągnie się niemal po horyzont. Sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii”. II seria Jaguara E-Type została wprowadzona w 1968 roku, choć pierwsze zmiany, takie jak brak osłon lamp, zastosowano już rok wcześniej. Modernizacje obejmowały także tylny zderzak, większy wlot powietrza, zmianę umiejscowienia przednich kierunkowskazów i restyling deski rozdzielczej. Wtedy też pojawił się większy, 4,2-litrowy silnik o wyższym momencie obrotowym, a także nowa, w pełni zsynchronizowana przekładnia ręczna. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż, w stanie do całkowitej renowacji, daje nowemu właścicielowi możliwość przywrócenia życia historii, ale także decydowania o ostatecznym wyglądzie samochodu.
Czytaj dalej Jaguar E-type Convertible S2 1969 – 210000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes 560 SL R107 1987 – 109000 PLN – Bielsko-Biała

SL generacji R107 jest doskonałym wyborem dla osób szukających wiatru we włosach, pięknego brzmienia silnika, wysokiej niezawodności i przyjemności związanej z eksploatacją samochodu klasycznego, który komfortem i osiągami w niczym nie ustępuje wielu bardziej współczesnym konstrukcjom. 560 SL to finalna wersja produkowanego przez 18 lat modelu SL trzeciej generacji. W swojej ostatniej odsłonie wyposażony został w silnik o największej pojemności 5,6 l, udoskonalone zawieszenie, wzmocnione hamulce z ABS i poduszkę powietrzną w kole kierownicy. Ten egzemplarz ma jedynie 53 tys. mil przebiegu i przybył do Polski z USA.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1987 – 109000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes E 320 Cabriolet A124 1995 – 86000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes E 320 Cabriolet A124 debiutował w 1993 roku, dwa lata po prezentacji pierwszego kabrioletu serii 124. Razem z liftingiem na E klasę otrzymał zmienioną atrapę chłodnicy, inne zderzaki i tylne światła. To było tchnięcie wizualnej świeżości, co razem z nową paletą silników pozwoliło stworzyć samochód, który służyć może za wzór idealnego auta weekendowego przez całe dziesięciolecia. Pięknie utrzymany egzemplarz doskonale sprawdzi się i dziś. Trudno wyobrazić sobie lepszy samochód do przejażdżki bez dachu dla całej rodziny. Każdy usiądzie w nim komfortowo, niezależnie od wzrostu i wieku, bo i zamontowaniem tu fotelika nie ma problemu. Ten egzemplarz przywędrował do Polski ze Stanów Zjednoczonych, ma niewysoki przebieg i piękną konfigurację kolorystyczną.
Czytaj dalej Mercedes E 320 Cabriolet A124 1995 – 86000 PLN – Bielsko-Biała

Porsche 914 1972 – 299000 PLN – Bielsko-Biała

Porsche pojawiło się na rynku na koniec lat 60-tych i swoim szokującym wyglądem nie przypominało nic, co poruszało się wówczas po ulicach. W ciągu ledwie pięciu lat produkcji stało się najpopularniejszym centralnosilnikowym autem na świecie, i były ku temu solidne podstawy. Piękne brzmienie zapewnia mu jednostka typu boxer, czterocylindrowa, chłodzona powietrzem, zasilana wtryskiem i pochodząca z VW Typ 4. Nadwozie typu targa pozwala tu chwytać wiatr we włosy, a dwa bagażnik pozwalają bezproblemowo spakować się na weekendową wyprawę. Ten egzemplarz przeszedł w Polsce kompletną, profesjonalną renowacje, która zakończyła się w 2022 roku. Dostępna jest pełna dokumentacja przeprowadzonych prac. Samochód ma zgodne numery sinika oraz kolorystykę nadwozia i wnętrza.
Czytaj dalej Porsche 914 1972 – 299000 PLN – Bielsko-Biała

Chevrolet Corvette C2 1965 – 359000 PLN – Bielsko-Biała

Corvette rozpoczęła swój żywot w 1953 roku z modelem C1, inspirując wielu młodych Amerykanów i powodując wieloletnią zazdrość konkurencji. Największym sukcesem jednak była kolejna generacja, C2, czyli osławiony Stingray, oferowany w latach 1963-67. Do dziś jest to najbardziej pożądana i kolekcjonerska wersja modelu. Zaprojektowany przez Larry’ego Shinodę pod przewodnictwem legendarnego Bill’a Mitchella, był pierwszym samochodem koncernu, podczas którego wykorzystywano prace w tunelu aerodynamicznym. Jego sylwetka inspiruje i fascynuje do dzisiaj. Ten egzemplarz to przedstawiciel roku produkcyjnego ’65, ze small blockiem pod maską spiętym z czterostopniową skrzynią manualną. Samochód kilka lat temu został odrestaurowany.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C2 1965 – 359000 PLN – Bielsko-Biała

Triumph TR6 1971 – 55000 PLN – Bielsko-Biała

Triumph TR6 Powstawał miedzy 1969 a 1976 rokiem, a zgrabne linie nadwozia przejął po poprzednikach – TR4 i TR5, których stylistą był Giovanni Michelotti. Wśród wszystkich filigranowych brytyjskich roadsterów wyróżnia go najpotężniejszy silnik – 2,5-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy. W europejskiej specyfikacji osiągał 150 KM, natomiast w najczęściej spotykanej, odprężonej specyfikacji amerykańskiej – 104 KM, i taka jest też moc tego egzemplarza. Choć wygląda nieźle, sprzedający zastrzega, że samochód wymaga prac blacharskich. Czy warto? To może być inwestycja, lecz Triumph TR6 to to przede wszystkim świetny, sportowy roadster, który może sprawić mnóstwo przyjemności na drodze.
Czytaj dalej Triumph TR6 1971 – 55000 PLN – Bielsko-Biała