De Tomaso Pantera z centralnie umieszczonym silnikiem nawiązywała do najbardziej ekstremalnych konstrukcji swojej epoki, jak Lamborghini Miura czy Maserati Bora, lecz zamiast zawsze egzotycznej włoskiej mechaniki, zastosowano tu bardziej plebejskie V8 od amerykańskiego Forda. Jako nowe kosztowało zdecydowanie mniej od najsłynniejszych włoskich egzotyków, lecz oferowało podobnego kalibru wrażenia i doznania. Prawdziwą nieśmiertelność zagwarantowała jej piękna sylwetka nadwozia, będąca projektem włoskiego studia stylistycznego Ghia.
Czytaj dalej De Tomaso Pantera 1972 – 430000 PLN – Raszyn
De Tomaso
De Tomaso Mangusta 1969 – 278500 EUR – Holandia
Argentyńczyk Alejandro De Tomaso był biznesmenem i kierowcą wyścigowym. Jego ambicją zawsze było zaprojektowanie własnego samochodu. Zaczął od czterocylindrowego modelu Vallelunga, a 3 lata po nim, w 1966 roku, ukazała się Mangusta. O czym mówimy? Mangusta była wyposażona w 5-litrowy silnik V8 firmy Ford połączony z manualną skrzynią biegów ZF. Za projekt Mangusty odpowiadał Giorgetto Giugiaro. Dzięki aerodynamicznej konstrukcji Mangusta osiągała 250 kilometrów na godzinę. Liczba wyprodukowanych egzemplarzy pozostała stosunkowo niska, wyprodukowano tylko 401 egzemplarzy Mangusty. Dziś jest to bardzo poszukiwany klasyk, co nie jest zaskoczeniem: włoski styl i amerykańska inżynieria to fantastyczny pakiet. Egzemplarz z Gallery Aaldering w Brummen to rzadka wersja z europejską specyfikacją i pożądanym i mocniejszym 4,7-litrowym (289 ci) silnikiem V8 o mocy 305 KM. Cały samochód jest w bardzo oryginalnym stanie.
Czytaj dalej De Tomaso Mangusta 1969 – 278500 EUR – Holandia