Dodge Coronet 440 1968 – SPRZEDANY

Korzenie modelu Dodge Coronet sięgają aż 1949 roku, lecz samochód ten zapamiętany został jako największa legenda ery muscle cars, co zawdzięcza wersjom Hemi Coronet R/T i Hemi Super Bee, wyprodukowanych w 1970 roku, na progu kryzysu paliwowego, w odpowiednio 14 i 36 sztukach. To dziś kolekcjonerskie okazy, których wartość idzie w setki tysięcy dolarów, lecz w tym samym nadwoziu hardtop coupe Coronet występował w latach 1968-70, oczywiście również w bardziej przystępnych wersjach silnikowych. Dodge Coronet 440 to nazwa handlowa, nie odnajdziemy pod jego maską silnika o monstrualnej pojemności 440 cali sześciennych. Są za to opcje wyposażenia takie, jak winylowy dach, klimatyzacja czy tapicerka custom. Auto ma niepowtarzalny styl i wręcz porywa stanem zachowania. Okaz jest w pełni oryginalny, a stan ogólny i poszczególnych detali wskazuje, że ma niewielki przebieg i zawsze był w troskliwych rękach.

Dodge Coronet 440
Rocznik: 1968
Przebieg: 37000 mil
Pojemność: 5200 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 230 KM

Dodge Coronet wersja 440, HT, 2 door, 1968.
Auto zostało sprzedane jako nowe 7.5.1968 roku w firmie Westfield DODGE Inc. w New Jersey.

Zgodnie z zachowaną FV i dokumentem budowy auta (broadcast) zostało doposażone w opcje:
– silnik 318 cui,
– vinylowe biało/perłowe poszycie dachu
– automatyczną skrzynie biegów torqueflite
– klimatyzację
– radio
– wspomaganie układu kierowniczego
– barwione szyby
– kontrolki kierunkowskazów na przednich błotnikach
– listwy ozdobne progów i nadkoli
oraz kilka innych drobniejszych opcji wymienionych w broadcast.

Auto posiada podwójny układ wydechowy z bardzo dobrze dobranymi do jego charakteru tłumikami, a także opcjonalne 14-sto calowe koła Magnum.

Pojazd sprowadzono do Polski w 2014 od drugiego właściciela ze stanu Missouri roku jako kolekcjonerski.
Auto jest w pełni oryginalne, ogólny stan i poszczególnych detali wskazuje, że ma niewielki przebieg.
Jeździ świetnie, mocny silnik, bardzo dobrze dobrana skrzynia biegów i most pozwalają na bardzo dynamiczną jazdę i możliwość utrzymywania wyższych prędkości, przy stosunkowo niskich obrotach silnika.

Pojazdem praktycznie od razu można wybrać się na zlot, ten model jest bardzo rzadko spotykany w Polsce, i zawsze wywołuje ogromne emocje.

Posiada oryginalną FV zakupu, dokument budowy (broadcast), instrukcję obsługi, i sporą ilość faktur serwisowych, ulotki reklamowe, kompletne wyposażenie bagażnika (koło zapasowe z diagonalną oponą z epoki, fabryczny podnośnik, klucz do kół), pokrowiec i kilka gadżetów pozostawionych przez poprzedniego właściciela.

Użytkowane okazjonalnie, w ciepłe dni, w USA, jak i w Polsce przechowywane o ogrzewanym garażu.