Lexus

Lexus GS300 Mk1 1993 – 53999 PLN – Warszawa

Na początku lat 90. w Polsce marka Toyota była już legendą, a oferowane w naszym kraju wyłącznie na specjalne zamówienie samochody Lexus to prawdziwa ekstraklasa. Z jednej strony legendarna mechaniczna wytrzymałość, a z drugiej strony pięknie wykonane wnętrze i luksus w kabinie. Marzeniem zazwyczaj był nie tylko LS, ale i debiutujący w 1991 roku GS pierwszej generacji. Sylwetka zaprojektowana przez Italdesign Giugiaro łączyła elementy sztandarowej limuzyny i luksusowego coupe SC. Pod maską zamontowano legendarne 2JZ-GE Toyoty, czyli silnik Supry o mocy 212 KM. Wyposażenie obejmowało automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, lusterka i kierownicę, tempomat, wykończenie wnętrza z drewna orzechowego, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz nagłośnienie firmy Nakamichi. Jako wyposażenie opcjonalne dostępne były skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, szyberdach i zmieniarka CD w bagażniku na 12 płyt. Prezentowany egzemplarz ma to wszystko na pokładzie, od samego początku jeździ po polskich drogach, po których zresztą przejechał… jedynie 48 tys. mil.
Czytaj dalej Lexus GS300 Mk1 1993 – 53999 PLN – Warszawa

Lexus GS 300 1997 – 39950 PLN – Nowy Sącz

Lexus GS 300 to samochód stworzony do sprawiania przyjemności kierowcy. Świetnie wyciszony, komfortowy, dopracowany tak jak rzadko który japoński samochód. Stanowi kwintesencję dalekowschodniej motoryzacji z jej najlepszego okresu. Klasa E Mercedesa i numer 5 od BMW nie mają nic, czym mogłyby zaimponować Lexowi. W wersji GS 300 pod jego maską pracuje legendarny silnik 2JZ-GE, czyli „silnik Supry”. Uznawany za jednostkę z największym potencjałem do tuningu w historii, w seryjnej wersji czaruje aksamitnym sposobem pracy i wysoką trwałością. To na pewno lepszy i bardziej dalekowzroczny wybór niż turbo o pojemności o połowę mniejszej, jakimi raczą nas dziś sprzedawcy w salonach. Klasa, czysta klasa i piękno japońskiej technologii, tu w bardzo rzadkiej konfiguracji ze świetną, welurową tapicerką.
Czytaj dalej Lexus GS 300 1997 – 39950 PLN – Nowy Sącz

Lexus LS400 1992 – 69500 PLN – Radom

Toyota tworząc nową luksusową markę poszła drogą klasycznej elegancji, nie szokując designem, lecz starając się oczarować maksymalnym dopracowaniem technicznym. Lexus LS400 UCF10 na rynku pojawił się w 1989 roku, na zawsze odmieniając układ sił w branży. Montowano w nim tylko jeden silnik, ale za to jaki! 1UZ-FE debiutował wraz z samochodem, miał 4 litry pojemności, 8 cylindrów w układzie widlastym, 32 zawory. To silnik mocny, niezawodny, o fantastycznej kulturze pracy, a jednocześnie ekonomiczny. W reklamie z 1989 roku na masce Lexusa ułożono piramidę z kieliszków, a wibracje mimo rozpędzenia silnika do maksymalnej prędkości obrotowej były tak znikome, że piramida pozostała nietknięta. Gybyście mieli ochotę powtórzyć taki test po 30 latach, nic nie stoi na przeszkodzie. Jeżeli auto jest sprawne – dalej będzie pracować równie wyśmienicie.
Czytaj dalej Lexus LS400 1992 – 69500 PLN – Radom

Lexus LS 400 1995 – 75000 PLN – Radomsko

Zastanawiacie się pewnie, dlaczego Lexus LS400 jest do dziś tak cenionym samochodem… odpowiedź nie jest trudna. Nad jego powstaniem pracowało 60 projektantów, 1400 konstruktorów, 2300 techników i 200 pracowników pomocniczych… i byli oni Japończykami. Zbudowali oni 450 prototypów nadwozia, prawie 900 prototypów silników i ponad 400 prototypowych pojazdów. Kierowcy testowi przejechali Lexusami 2,7 miliona kilometrów w skrajnych warunkach, od zimowej Europy aż po pustynie Arizony, Australii czy Arabii Saudyjskiej. To nie był przypadek, jego powstanie zostało okupione masą pracy i pieniędzy na badania i rozwój. Czy było warto tworzyć konkurencję dla Mercedesa, BMW czy Jaguara? My sądzimy, że tak. Dzięki temu dziś możemy się cieszyć tak niezwykłymi okazami, jak ten z ogłoszenia.
Czytaj dalej Lexus LS 400 1995 – 75000 PLN – Radomsko

Lexus IS-F 2008 – SPRZEDANY

Lexus od początką był marką ukierunkowaną na prestiż i luksus, ale przyszedł czas, że Japończycy zapragnęli zaznaczyć swoje miejsce również w segmencie aut sportowych. Lexus IS-F debiutował w roku 2007, będąc absolutnie hard core’ową wersją najmniejszego sedana w ofercie marki. Zaaplikowano mu 423-konną jednostkę V8, usztywniono zawieszenie, wzmocniono hamulce, poszerzono nadkola, by zmieścić szersze opony. Karoseria otrzymała szereg agresywnie wystylizowanych elementów, z charakterystycznym kształtem złączonych ze sobą końcówek wydechu. W rezultacie stworzono solidnego konkurenta dla BMW M3 i Mercedesa C 63 AMG o własnym, indywidualnym stylu i charakterze.
Czytaj dalej Lexus IS-F 2008 – SPRZEDANY

Lexus LS400 1993 – SPRZEDANY

Lexus LS400 na rynku pojawił się w 1989 roku, na zawsze odmieniając układ sił w branży. Montowano w nim tylko jeden silnik, ale za to jaki! 1UZ-FE debiutował wraz z samochodem, miał 4 litry pojemności, 8 cylindrów w układzie widlastym, 32 zawory. To silnik mocny, niezawodny, o fantastycznej kulturze pracy, a jednocześnie ekonomiczny. W reklamie z 1989 roku na masce Lexusa ułożono piramidę z kieliszków, a wibracje mimo rozpędzenia silnika do maksymalnej prędkości obrotowej były tak znikome, że nic z maski mu spadło. Ówczesny prezes Mercedesa, Werner Niefer, stwierdził, że bardziej boi się konkurencji ze strony Lexusa, niż BMW z silnikami V12. Czas pokazał, że obawy były słuszne, i nawet po 3 dekadach LS400 to samochód, który doskonałością projektu i wykonania wciąż imponuje. Nasz egzemplarz ma jedynie 126 tysięcy kilometrów przebiegu. Dokładnie jest to wersja UCF10 II produkowana w okresie 1992-1994. Pojazd otrzymał większe hamulce tarczowe, koła i opony, a także wprowadzono regulacje w zawieszeniu i wspomaganiu kierownicy, aby poprawić prowadzenie.
Czytaj dalej Lexus LS400 1993 – SPRZEDANY