We współczesnych autach wracająca kierownica i odsuwający się do tyłu fotel kierowcy, ułatwiające wysiadanie po zgaszeniu silnika, nikogo już nie dziwią. Jednak na początku lat 90. takie dodatki mogły przyprawiać o gęsią skórkę. Na tym oczywiście zalety Lexusa się nie kończyły. Przepiękny dźwięk silnika V8 można było usłyszeć jedynie na zewnątrz, ponieważ wyciszenie wnętrza wymagało spoglądania na wskazówkę obrotomierza, by mieć pewność, czy aby na pewno silnik pracuje. Kierowca i pasażerowie otoczeni byli wnętrzem stworzonym z materiałów najwyższej jakości, a wspaniale skonstruowane zawieszenie dopełniało uczucia komfortu, radząc sobie z każdymi nierównościami. I choć marka Lexus pozostała w tych standardach do dnia dzisiejszego, ciężko porównać jakikolwiek współczesny model do SC400 z początku lat produkcji. Ten egzemplarz z pewnością dodatkowo wyróżnia się dzięki fantastycznej i rzadko spotykanej kolorystyce.
Czytaj dalej Lexus SC400 1991 – 89000 PLN – Kielce
Lexus
Lexus LS 430 President 2004 – 99900 PLN – Gogolin
Lexus LS 430 to przedstawiciel trzeciej generacji luksusowego japońskiego modelu, oferowany w latach 2000-2006. Dopracowany w każdym szczególe i niezwykle trwały, świetne wrażenie robi nawet po dwóch dekadach. Co niezwykle ważne, jego eksploatacja to statystycznie niższy koszt niż jakiegokolwiek innego auta tej klasy z tego okresu. Japończycy wykonali doskonałą robotę, auto praktycznie nie ma słabych punktów. Wyposażenie jest kompletne, jakość wykonania i materiały wykończeniowe pierwszorzędne, przyspieszenie wspaniałe, a kultura pracy jednostki V8 DOHC – wprost bajeczna. Do tego komfort, który dzięki zastosowaniu pneumatycznego zawieszenia stoi na najwyższym poziomie. Ten egzemplarz pochodzi z Włoch i jest bardzo dobrze utrzymany. Kto kupi – może z miejsca poczuć się prezesem, a może nawet prezydentem, gdyż jest to właśnie bogata wersja wyposażenienia o nazwie President.
Czytaj dalej Lexus LS 430 President 2004 – 99900 PLN – Gogolin
Lexus LS 400 1995 – 75000 PLN – Radomsko
Zastanawiacie się pewnie, dlaczego Lexus LS400 jest do dziś tak cenionym samochodem… odpowiedź nie jest trudna. Nad jego powstaniem pracowało 60 projektantów, 1400 konstruktorów, 2300 techników i 200 pracowników pomocniczych… i byli oni Japończykami. Zbudowali oni 450 prototypów nadwozia, prawie 900 prototypów silników i ponad 400 prototypowych pojazdów. Kierowcy testowi przejechali Lexusami 2,7 miliona kilometrów w skrajnych warunkach, od zimowej Europy aż po pustynie Arizony, Australii czy Arabii Saudyjskiej. To nie był przypadek, jego powstanie zostało okupione masą pracy i pieniędzy na badania i rozwój. Czy było warto tworzyć konkurencję dla Mercedesa, BMW czy Jaguara? My sądzimy, że tak. Dzięki temu dziś możemy się cieszyć tak niezwykłymi okazami, jak ten z ogłoszenia.
Czytaj dalej Lexus LS 400 1995 – 75000 PLN – Radomsko
Lexus GS 300 1997 – SPRZEDANY
Lexus GS 300 to samochód stworzony do sprawiania przyjemności kierowcy. Świetnie wyciszony, komfortowy, dopracowany tak jak rzadko który japoński samochód. Stanowi kwintesencję dalekowschodniej motoryzacji z jej najlepszego okresu. Klasa E Mercedesa i numer 5 od BMW nie mają nic, czym mogłyby zaimponować Lexowi. W wersji GS 300 pod jego maską pracuje legendarny silnik 2JZ-GE, czyli „silnik Supry”. Uznawany za jednostkę z największym potencjałem do tuningu w historii, w seryjnej wersji czaruje aksamitnym sposobem pracy i wysoką trwałością. To na pewno lepszy i bardziej dalekowzroczny wybór niż turbo o pojemności o połowę mniejszej, jakimi raczą nas dziś sprzedawcy w salonach. Klasa, czysta klasa i piękno japońskiej technologii, tu w bardzo rzadkiej konfiguracji ze świetną, welurową tapicerką.
Czytaj dalej Lexus GS 300 1997 – SPRZEDANY
Lexus LS 430 2001 – 45000 PLN – Żywiec
Lexus LS 430 to przedstawiciel trzeciej generacji luksusowego japońskiego modelu, oferowany w latach 2000-2006. Dopracowany w każdym szczególe i niezwykle trwały, świetne wrażenie robi nawet po dwóch dekadach. Co niezwykle ważne, jego eksploatacja to statystycznie niższy koszt niż jakiegokolwiek innego auta tej klasy z tego okresu. Koszt zakupu? Nawet w przypadku dobrze utrzymanego modelu będzie niższy, niż nowego najtańszego samochodu. Japończycy wykonali doskonałą robotę, auto praktycznie nie ma słabych punktów. Wyposażenie jest kompletne, jakość wykonania i materiały wykończeniowe pierwszorzędne, przyspieszenie wspaniałe, a kultura pracy jednostki V8 DOHC – wprost bajeczna.
Czytaj dalej Lexus LS 430 2001 – 45000 PLN – Żywiec
Lexus LS 430 President 2001 – SPRZEDANY
Trzecia generacja Lexusa LS to bez wątpienia jeden z najbardziej dopracowanych, luksusowych i niezawodnych aut w historii. Zachwycać się można jego trwałą i mocną jednostką napędową serii UZ, doskonałym komfortem pneumatycznego zawieszenia, jak i świetnie wyposażonym i wykonanym wnętrzem. Lexus LS 430 President to wersja dla pragnących skosztować najlepszych dodatków. Dźwięk systemu audio Mark & Levinson przez lata uchodził za najlepszy wzór w branży, a na pokładzie odnajdziemy nawet lodówkę. Fotele obszyte są świetnej jakości skórą, są elektrycznie regulowane, wentylowane, podgrzewane i mają funkcję masażu. Ktokolwiek pragnie odpoczywać w podróży, Lexus z przebiegiem zaledwie 42 tys. km nada się do tego znakomicie.
Czytaj dalej Lexus LS 430 President 2001 – SPRZEDANY
Lexus LS400 1993 – SPRZEDANY
Lexus LS400 na rynku pojawił się w 1989 roku, na zawsze odmieniając układ sił w branży. Montowano w nim tylko jeden silnik, ale za to jaki! 1UZ-FE debiutował wraz z samochodem, miał 4 litry pojemności, 8 cylindrów w układzie widlastym, 32 zawory. To silnik mocny, niezawodny, o fantastycznej kulturze pracy, a jednocześnie ekonomiczny. W reklamie z 1989 roku na masce Lexusa ułożono piramidę z kieliszków, a wibracje mimo rozpędzenia silnika do maksymalnej prędkości obrotowej były tak znikome, że nic z maski mu spadło. Ówczesny prezes Mercedesa, Werner Niefer, stwierdził, że bardziej boi się konkurencji ze strony Lexusa, niż BMW z silnikami V12. Czas pokazał, że obawy były słuszne, i nawet po 3 dekadach LS400 to samochód, który doskonałością projektu i wykonania wciąż imponuje. Nasz egzemplarz ma jedynie 126 tysięcy kilometrów przebiegu. Dokładnie jest to wersja UCF10 II produkowana w okresie 1992-1994. Pojazd otrzymał większe hamulce tarczowe, koła i opony, a także wprowadzono regulacje w zawieszeniu i wspomaganiu kierownicy, aby poprawić prowadzenie.
Czytaj dalej Lexus LS400 1993 – SPRZEDANY