Mercedes 300 CE C124 1990 – SPRZEDANY

To coupe pochodzi z właściwej stajni i zostało tak skonfigurowane i przygotowane, że zadowoli największego miłośnika rzeczy pięknych w motoryzacji. Oto tak zwana stuttgardzka kompletacja kolorów: lakier szary metalik i ciemne, granatowe wnętrze. Takie zestawienie kolorów było używane przez Porsche i Mercedesa w latach 80-tych i 90-tych, i od miasta, z którego pochodzą obie marki, przyjęła się nazwa kolorystyki. Doposażony w kilka ciekawych dodatków Mercedes 300 CE C124 jako nowy kosztował niemal tyle co 911-tka, dziś jednak budżetu nie zrujnuje… i to nawet, gdy mówimy o samochodzie, który prezentuje się niemal jak nowy.

Mercedes 300 CE C124
Rocznik: 1990
Przebieg: 291000 km
Pojemność: 2962 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 180 KM

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka (oryginalna – boczki ze skóry licowej, środek ze skóry perforowanej)
– centralny zamek
– elektryczne szyby z przodu i z tyłu
– elektryczne lusterko
– elektryczne podajniki pasów (standard)
– elektryczny szyberdach
– alufelgi 15-loch
– podłokietnik
– tempomat
– elektryczna antena
– osłony przeciwsłoneczne z oświetleniem
– tylne głośniki z regulacją głośności na konsoli centralnej

Z ciekawostek wyposażenia fabrycznego, które dodają smaczku:
– skórzana kierownica AMG-Performance (mniejsza o 10 mm od seryjnej)
– sportowe zawieszenie (obniżone, utwardzone)

Historia pojazdu jest ciekawa – kupiła go i używała zamożna rodzina lekarzy z Berlina, auto w tej samej rodzinie przechodziło z pokolenia na pokolenie i trzymali go dla sentymentu aż w 2015 roku. Według relacji właściciela w 1990 roku ten konkretny samochód kosztował 83 400 marek niemieckich, to niemal tyle co podstawowe Porsche 911.

Samochód bezwypadkowy (pas przedni ma fabryczny lakier).

Prace przeprowadzone w samochodzie:
– karoseria: stan lakieru idealny, bez choćby jednej rysy. Nowy lakier na całym samochodzie (lakierowany w ASO na wysokogatunkowych materiałach firmy Sikkens, dokumentacja do wglądu),
– podwozie: kompleksowo i profesjonalnie zabezpieczone (wolne od korozji),
– galanteria chromowa – elementy wymienione lub wypolerowane,
– listwy zewnętrzne i zderzaki – polakierowane wg. technologii MB,
– układ hamulcowy – nowe klocki, tarcze, zaciski hamulcowe po regeneracji, nowe przewody sztywne i elastyczne tylne,
– szyby – oryginalne poza czołową (wymieniona z powodu pęknięcia – są na to dokumenty),
– silnik i komora silnika – wymieniony olej silnikowy (zgodny z normą MB) nowe świece zapłonowe, nowe przewody zapłonowe, filtr powietrza, usunięte wycieki oleju (nowe uszczelnienia pokrywy rozrządu i aparatu zapłonowego), nowe wygłuszenie maski i ściany grodziowej, pomalowana proszkowo pokrywa zaworów i pokrywa filtra powietrza, wymienione śrubki i opaski na nowe; silnik pracuje cicho, równo i gładko,
– wnętrze – oryginalne, odświeżone, elementy drewniane wymienione lub wypolerowane, brak elementów niefabrycznych lub uszkodzonych,
– układ napędowy – nowy olej i filtr w skrzyni biegów, układ pracuje idealnie,
– zawieszenie i układ kierowniczy – nowe sprężyny przednie Sachs, brak luzów, praca cicha i harmonijna.

Ogólnie pojazd jest praktycznie w stanie fabrycznym: całkowicie pozbawiony korozji, nie znajdziemy nawet jednej rysy na lakierze, wszystkie elementy chromowe, plastikowe i inne w stanie perfekcyjnym – nie znajdziemy żadnego elementu pękniętego lub uszkodzonego.

Samochód zarejestrowany w Polsce.

Kredyt na klasyka