Archiwum kategorii: Mercury

Mercury Grand Marquis LS 2009 – 49000 PLN – Międzyświeć

O ile Markiz nie wszystkim jest znany, to już jego rodzeństwo na pewno tak – Ford Crown Victoria i Lincoln Town Car to jego techniczne bliźniaki zbudowane na legendarnej platformie Panther. Zadebiutowała ona w 1978 roku i była konstrukcją ramową, do której przykręcane było nadwozie, zawieszenie i układ napędowy, z solidną V8mką napędzającą tylne koła. Ten Mercury Grand Marquis LS to bogato wyposażony, późny model wykorzystujący trzecią generację platformy. Przez ostatnie lata był w rękach bardzo świadomego użytkownika, który zatroszczył się, by auto było mocniejsze, lepiej się prowadziło i lepiej brzmiało – i mamy tu na myśli zarówno zmodyfikowany układ wydechowy, jak i dodatkowe wygłuszenie wnętrza oraz system audio. Wszystko zrobione tak, by móc się nim poruszać na co dzień w możliwie przyjemny sposób.
Czytaj dalej Mercury Grand Marquis LS 2009 – 49000 PLN – Międzyświeć

Mercury Grand Marquis 1989 – 44000 PLN – Sierpc

Mercury Grand Marquis pierwszej generacji powstawał w latach 1979-1991, będąc wówczas flagowym modelem marki. Miał charakterystyczne kanciate kształty, tylny napęd, najczęściej 5-litrowe V8 pod maską i przykryty był eleganckim, winylowym dachem. Konstrukcyjnie oparty był na platformie Ford Panther, którą dzielił z modelami Ford LTD/Crown Victoria i Lincoln Continental. To był wóz dla wszystkich, którzy kochali klasyczne, amerykańskie krążowniki szos, choć powstał z większym naciskiem na ekonomię i ekologię i miał nieco zredukowane rozmiary. Prezentowana wersja LS była najwyższą wersją w ofercie, stąd nie powinno dziwić we wnętrzu szczotkowane aluminium, skóra i całe połacie drewna. Auto jest 6-cio miejscowe, co było jego wyróżnikiem przez cały okres produkcji.
Czytaj dalej Mercury Grand Marquis 1989 – 44000 PLN – Sierpc

Mercury Monterey Coupe 1967 – SPRZEDANY

Historia rozwoju amerykańskiej motoryzacji to okresy pionierskie, czasy rozkwitu i nieprawdopodobnego wręcz rozmachu przechodzące stopniowo w elegancję, aż do kryzysu naftowego, który bezpowrotnie odebrał jej dawną wielkość. Od lat 50-tych, przez 60-te i tylko sam początek lat 70-tych trwał okres najwspanialszego rozkwitu. Potęga mocy i brzmienia jednostek V8, rozmiary pozwalające wygodnie rozlokować wszystkie podzespoły i pasażerów oraz sylwetki, która udekorowane chromem co roku musiały odnajdywać nowe trendy i tworzyć modę. Z jednej strony łobuzerskie „muscle cars”, a z drugiej strony bardziej dojrzałe „full size”, które nawet współcześnie zaskoczyć mogą komfortem, płynącym z niezależnego zawieszenia wszystkich kół. Prekursorem był Ford Galaxie w 1965 roku i tą samą technikę otrzymała również oparta na powiększonym o 4 cale rozstawie osi rodzina samochodów Mercury. Samochody dostępne były jako sedan, kombi, kabriolet i coupe, wszystkie wyróżniały się nowym grillem z czterema okrągłymi lampami, który nawiązywał do najbardziej luksusowego w gamie marek koncernu Forda, Lincolna. Nasz Mercury Monterey Coupe to rocznik 1967, wyróżniający się płynnie poprowadzoną linią dachu, która uczyniła z niego najdłuższe auto typu fastback coupe w historii. To 556 centymetrów amerykańskiego luksusu, napędzane solidnym big blockiem o pojemności 390 cali sześciennych. Nas absolutnie urzekł kolorem, ale również oryginalnym stanem zachowania. Kiedy go kupiliśmy, miał za sobą jedynie 43 tysiące przejechanych mil, w pełni oryginalne wnętrze, w dużej części pierwszy lakier i nawet fabryczne, diagonalne opony. Przywróciliśmy go do użytku, a on w zamian nauczył nas szacunku do amerykańskiej motoryzacji.
Czytaj dalej Mercury Monterey Coupe 1967 – SPRZEDANY

Mercedes S 63 L AMG V221 2010 – SPRZEDANY

Owszem, jego masa przekracza dwie tony, lecz pierwszą setkę można tu osiągnąć w 4,6 s, a to wszystko przy wykorzystaniu imponującej, wolnossącej jednostki o pojemności 6,2 l. Mercedes S 63 L AMG V221 to prawdziwy symbol odchodzącej epoki, w której moc uzyskiwano z pojemności, a nie turbosprężarek i silników elektrycznych. W ofercie znajdował się jedynie w latach 2006-2010, by ustąpić miejsca biturbo. Ten w ogłoszeniu to model poliftowy, dostępny z tym silnikiem jedynie przez rok (2009-2010). V221 to fabryczne oznaczenie wersji o przedłużonym rozstawie osi, oderującej prawdziwie królewskie warunki podróży. A z zewnątrz? Piękna i dopracowana sylwetka, przez wielu uważana za najwspanialszą limuzynę w historii. Ten egzemplarz jest w fantastycznym stanie i w cenie, która jest zaledwie ułamkiem tej sprzed dekady.
Czytaj dalej Mercedes S 63 L AMG V221 2010 – SPRZEDANY

Mercury Cougar XR7 1972 – 98000 PLN – Sochaczew

Mercury Cougar to propozycja dla tych, którzy wolą koty od koni, chociaż i tych mechanicznych w kuguarze jest trochę 😉 Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli Mercury, pojazdy były bliźniaczymi wersjami samochodów Forda: Mustanga, później Torino, Thunderbirda, a ostatecznie Contoura. Druga generacja, z której pochodzi prezentowane auto, to wciąż konstrukcyjnie Ford Mustang, choć z bardziej finezyjnym wykończeniem zarówno karoserii, jak i wnętrza. Powstawał od 1971 do 1973 roku. Wykorzystywał jednostki V8 5,7 i 7 litrów, choć big blocki z powodu kryzysu paliwowego zniknęły z oferty już w drugim roku produkcji. Prezentowany egzemplarz to wersja z dwugardzielowym gaźnikiem, w opcji XR7, która oznaczała bardziej luksusowe wykońćzenie. Wnętrze samochodu jest oryginalne i pozostaje w stanie idealnym, a w połączeniu z kolorystyką nadwozia niesamowicie przyciąga spojrzenie. Jeżeli szukacie ciekawego i niestandardowego klasyka, zdecydowanie mniej popularnego od bliźniaczego Mustanga, ten okaz zdecydowanie jest warty uwagi.
Czytaj dalej Mercury Cougar XR7 1972 – 98000 PLN – Sochaczew

Mercury Cosworth Capri 1980 – SPRZEDANY

Mercury Capri z lat 1979–86 to bliźniak Forda Mustanga, jednak ten egzemplarz jest jedynym w swoim rodzaju eksperymentem, łączącym wyścigowe geny w bryle samochodu cywilnego. Mercury Cosworth Capri łączy poszerzone body z wyczynowym silnikiem Cosworth BDA o pojemności jedynie 1,6 l, osiągającym bez pomocy turbosprężarki imponujące 185 KM. Powstał, aby sprawdzić, jakie osiągi można uzyskać spełniając wyśrubowane normy emisji spalin. Europejska droga mogła Amerykanom zaimponować – więcej niż 100 KM z jednego litra pojemności pozwalało rozpędzić tego diabła do setki w około 6 sekund. W parze z silnikiem szło wzmocnione zawieszenie, hamulce, szpera i spore poszerzenie nadwozia, które wykonał ze stali warsztat Rona Fourniera. We wnętrzu znalazły się kultowe fotele Recaro, a koła to 3-częściowe BBSy, z pięknie komponującymi się z czerwienią lakieru nadwozia złotymi rotorami. Ta ekscytująca hybryda amerykańskich i europejskich rozwiązań zachowała się do dziś w fenomenalnym stanie. Na jego liczniku widnieje jedynie 468 mil przebiegu, a przedaukcyjna wycena opiewa na około 75 – 90 tys. USD (ok. 284 – 340 tys. PLN).
Czytaj dalej Mercury Cosworth Capri 1980 – SPRZEDANY

Mercury Grand Marquis 1978 – 65000 PLN – Bydgoszcz

Mercury Grand Marquis to najwyższa wersja wyposażeniowa modelu Marquis, w koncernie Forda stojąca tuż poniżej topowego modelu Lincoln Continental i bazująca na jego podzespołach. To 5,8 m obłędnego, amerykańskiego luksusu w dwudrzwiowym nadwoziu coupe typu hardtop. W ogłoszeniu egzemplarz w pięknym, oryginalnym stanie zachowania.
Czytaj dalej Mercury Grand Marquis 1978 – 65000 PLN – Bydgoszcz