Mercury Monterey Coupe 1967 – SPRZEDANY

Historia rozwoju amerykańskiej motoryzacji to okresy pionierskie, czasy rozkwitu i nieprawdopodobnego wręcz rozmachu przechodzące stopniowo w elegancję, aż do kryzysu naftowego, który bezpowrotnie odebrał jej dawną wielkość. Od lat 50-tych, przez 60-te i tylko sam początek lat 70-tych trwał okres najwspanialszego rozkwitu. Potęga mocy i brzmienia jednostek V8, rozmiary pozwalające wygodnie rozlokować wszystkie podzespoły i pasażerów oraz sylwetki, która udekorowane chromem co roku musiały odnajdywać nowe trendy i tworzyć modę. Z jednej strony łobuzerskie „muscle cars”, a z drugiej strony bardziej dojrzałe „full size”, które nawet współcześnie zaskoczyć mogą komfortem, płynącym z niezależnego zawieszenia wszystkich kół. Prekursorem był Ford Galaxie w 1965 roku i tą samą technikę otrzymała również oparta na powiększonym o 4 cale rozstawie osi rodzina samochodów Mercury. Samochody dostępne były jako sedan, kombi, kabriolet i coupe, wszystkie wyróżniały się nowym grillem z czterema okrągłymi lampami, który nawiązywał do najbardziej luksusowego w gamie marek koncernu Forda, Lincolna. Nasz Mercury Monterey Coupe to rocznik 1967, wyróżniający się płynnie poprowadzoną linią dachu, która uczyniła z niego najdłuższe auto typu fastback coupe w historii. To 556 centymetrów amerykańskiego luksusu, napędzane solidnym big blockiem o pojemności 390 cali sześciennych. Nas absolutnie urzekł kolorem, ale również oryginalnym stanem zachowania. Kiedy go kupiliśmy, miał za sobą jedynie 43 tysiące przejechanych mil, w pełni oryginalne wnętrze, w dużej części pierwszy lakier i nawet fabryczne, diagonalne opony. Przywróciliśmy go do użytku, a on w zamian nauczył nas szacunku do amerykańskiej motoryzacji.

Mercury Monterey Coupe
Rocznik: 1967
Przebieg: 46000 mil
Pojemność: 6391 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 275 KM

Mercury Monterey, wyprodukowany w listopadzie 1966 roku jako rocznik ’67.
Silnik V8 o pojemości 390 cali sześciennych z gaźnikiem dwukomorowym.
Skrzynia automatyczna C6 (SelectShift Cruise-O-Matic).
Kolor „Inverness green”, czarny winylowy dach, czarne wnętrze.
To jedna z 16910 wyprodukowanych sztuk.

Auto sprowadzone z USA, Nowy Jork w 2014 roku.
U pierwszego właściciela w Polsce przejechał przez 5 lat zaledwie około 60 mil.
Był mumią, zbyt przypominającą fabrykę, by jej regularnie używać.

Dla nas przez przeszło sezon stał się doskonałym ambasadorem amerykańskiej motoryzacji.
Po podstawowym serwisie przejechaliśmy nim blisko 4 tysiące mil, odwiedzając góry, morze i wiele ciekawych zakątków Polski.
Auto zawsze było niezawodne, gwarantuje świetny komfort, i podczas spokojnego podróżowania pali mniej, niż ktokolwiek będzie w stanie Wam uwierzyć.

Jest prawdziwym skarbem, ze względu na to jak jeździ i jak wygląda.
Do pracy silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i hamulców nie można mieć najmniejszych zastrzeżeń.
Auto pracuje cicho, toczy się bezszelestnie, zmienia biegi w praktycznie niezauważalny sposób i hamuje bardzo skutecznie, choć oczywiście bębny nie zagwarantują takiej progresywności, jak hamulce tarczowe.
Radio działa, choć bardziej warto posłuchać jak brzmi z wydechu 🙂
Klimatyzacji nie ma, choć sposób przewietrzania kabiny zrealizowany jest w tak skuteczny sposób, że jeździ się nim bardzo przyjemnie nawet w największe upały.
Elektryki nie ma, ale za to przyjemnie kręci się korbkami.
Wspomaganie kierownicy typowo w stylu amerykańskim – można kręcić jednym palcem.

Auto zachowane w oryginalnym stanie, zgodne ze specyfikacją fabryczną.
Powłoka lakiernicza w dużej części oryginalna, pięknie zachowana.
Dach czarny winylowy, oryginalny, w świetnym stanie.
Wnętrze czarne, kompletne, w pełni oryginalne.
Wszystkie szyby oryginalne.
Wszystkie chromy zachowane, nigdy nie odnawiane.
Bagażnik zachowany wraz z oryginalną wykładziną w świetnym stanie.
Komora silnika oryginalna, z delikatnym nalotem korozji, podobnie podwozie.

Auto po serwisie na początku sezonu – wymieniony olej w silniku i skrzyni biegów, płyn chłodniczy i hamulcowy.
Nowy alternator, nowa pompa hamulcowa, gaźnik zregenerowany.
Nowe opony.

Zachowana instrukcja, oryginalna książka serwisowa oraz tabliczka protect-o-plate.
Trzy zestawy oryginalnych kluczyków.

Samochód zarejestrowany w Polsce jako zabytkowy.
Samochód jest własnością i dumą prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.
Sprzedaż na podstawie faktury VAT marża.

Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań