Plymouth

Plymouth DeLuxe Business Coupe 1937 – SPRZEDANY

Plymouth DeLuxe Business Coupe doskonale wpisuje się w amerykański klimat lat 30. Zaokrąglone, dwudrzwiowe coupe to jeden z 67 tysięcy wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu w 1937 roku. Marka Plymouth istniała wówczas na rynku przez mniej niż 10 lat, ale była niezwykle popularna. Klienci chwalili wydajność, wygląd i bezpieczeństwo tych samochodów. Nawet dziś, po blisko 90 latach od daty produkcji, wciąż jest to auto, które daje wiele przyjemności z jazdy i jest zdecydowanie bardziej nowoczesne, niż większość ówczesnej, europejskiej konkurencji. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany i prezentuje się bardzo okazale.
Czytaj dalej Plymouth DeLuxe Business Coupe 1937 – SPRZEDANY

Plymouth DeLuxe P6 Limousine 1938 – 87000 PLN – Warszawa

Plymouth DeLuxe P6 Limousine to przedstawiciel linii największych wozów koncernu Chrysler. Będąc rozwinięciem serii PD, debiutował w 1938 roku, wyróżniając się bezpiecznymi szybami i przełącznikami wpuszczonymi w deskę rozdzielczą ze względów bezpieczeństwa. Dostępny w 11 wersjach nadwoziowych, napędzany był sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem. W prezentowanej, najbardziej pojemnej wersji, ugościć mógł do siedmiu pasażerów. Samochód sprowadzony został ze Szwecji i jest oryginalną taksówką. Na wyposażeniu ma nawet oryginalny taksometr, co z pewnością dodaje mu uroku.
Czytaj dalej Plymouth DeLuxe P6 Limousine 1938 – 87000 PLN – Warszawa

Plymouth Road Runner Superbird 1970 – SPRZEDANY

Plymouth Superbird reprezentuje szczyt ery muscle carów i pozostaje jednym z najbardziej kultowych kształtów motoryzacyjnych Ameryki. Zaprojektowany został przy użyciu badań w tunalach aerodynamicznych przez inżynierów wypożyczonych z NASA. Dzięki temu Plymouth Road Runner Superbird mógł osiągnąć na torze prędkość ponad 200 mil na godzinę. Samochód ten miał na celu przyciągnięcie króla NASCAR – Richarda Petty’ego z powrotem do startów pod marką Plymouth. Operacja zakończyła się sukcesem i Richard wygrał 18 wyścigów w 1970 roku. Niestety zmiany przepisów spowodowały porzucenie projektu już po roku. Egzemplarz prezentowany na aukcji, wykończony w pięknym fabrycznym kolorze Tor Red (EV2) z białym wnętrzem, jest po pełnej renowacji. Tabliczka znamionowa na błotniku informuje, że samochód został zbudowany z tylną osią Dana 9¾-cala, mechanizmem różnicowym Sure Grip 3,54:1, czterobiegową manualną skrzynią i kultową dźwignią zmiany biegów „pistol grip”. Kabina jest wyposażona w kultowy wskaźnik „Tic-Toc-Tach” firmy MOPAR, a także charakterystyczny dla Road Runnera klakson „Beep, Beep” inspirowany kreskówką znaną u nas jako „Struś Pędziwiatr”. Co jednak najważniejsze, potwierdzono, że samochód zachował oryginalny, zgodny z numerami 440-calowy silnik V8 „Six-Pack” zasilany przez trzy dwugardzielowe gaźniki Holley. Plymouth wyceniony wstępnie na 125 – 175 tysięcy dolarów licytowany będzie na początku października w Pensylwanii.

Czytaj dalej Plymouth Road Runner Superbird 1970 – SPRZEDANY