Archiwum kategorii: Toyota

Toyota Camry 1995 – SPRZEDANA

Toyota Camry 3.0 V6 GX o fabrycznym oznaczeniu VCV10 to według wielu miłośników marki i modelu najlepsza konfiguracja najlepszej generacji, jaka kiedykolwiek ujrzała światło dzienne. Budowana w japońskiej fabryce Tsutsumi z myślą o europejskim rynku, została zaokrąglona względem poprzedniej wersji, poprawiono również komfort i zastosowano lepsze wyciszenie kabiny. To właśnie ta generacja skorzystała z inżynierii opracowanej podczas wprowadzenia Lexusa i modelu LS400. Dopiero w kolejnych latach Camry stała się bardziej masowa, a Lexus ekskluzywny, lecz na tym etapie, mimo innego układu napędowego, można odnaleźć w tych autach szereg wspólnych rozwiązań. To dzięki nim Camry z silnikiem V6 zdaje się być autem klasy wyższej. Odczujemy to najlepiej, gdy uda nam się odnaleźć piękny egzemplarz z niewysokim przebiegiem, nie zmęczony ciężkim życiem i trudną eksploatacją. Ten w ogłoszeniu zdaje się być idealnym kandydatem do doświadczenia japońskiego dążenia do perfekcji, które wyznaczało rytm dalekowschodniej motoryzacji w latach 90-tych.
Czytaj dalej Toyota Camry 1995 – SPRZEDANA

Toyota Corolla E90 1992 – 35000 PLN – Żukowo

Toyota Corolla E90 to model szóstej generacji, powszechnie uważany za wzór japońskiej niezawodności. Produkowana od 1987 do 1992 roku, była modelem, który mogliśmy już kupić w polskim salonie. Już w wersji z najmniejszym silnikiem, oznaczonym kodem 2E, legitymowała się mocą 75 KM i niezłymi osiągami. Było to zasługą zastosowania techniki trzech zaworów na cylinder oraz niskiej masy własnej samochodu. Oferowany egzemplarz zachowany był w doskonałym stanie, z niskim przebiegiem, lecz właściciel nie przebierał w środkach, by doprowadzić ją do stanu nowego samochodu. Dzięki temu, w jakikolwiek sposób na nią nie spojrzymy, jej stan może po prostu zachwycić. Wnętrze, karoseria, komora silnika, podwozie – na zdjęciach widzimy po prostu nowy samochód.
Czytaj dalej Toyota Corolla E90 1992 – 35000 PLN – Żukowo

Toyota Celica Convertible 4WS ST183C 1992 – SPRZEDANA

Toyota Celica Convertible 4WS ST183C to okaz piątej generacji kultowego modelu, który jako nowy nigdy nie był oferowany w Europie. Wyróżnia go silnik 3SGE w najwyższej wolnossącej specyfikacji, generujący 165 koni mechanicznych oraz system 4WS, będący pierwszym na świecie elektronicznie kontrolowanym systemem obu skrętnych osi. System działa tak, że przy małych prędkościach obraca osie w przeciwnych kierunkach, poprawiając promień skrętu, a przy wysokich skręca tylne koła w tym samym kierunku, lecz mniejszym stopniu, co pozwala uzyskać lepszą stabilność w zakrętach. Co ciekawe, za pomocą specjalnego przycisku można wyostrzyć tryb pracy systemu, zwiększając sportowe odczucia. Podobnie jak Celica GT-R, Convertible 4WS był modelem, który w zamyśle nie miał być tak bezkompromisowy, jak GT-Four. Miał po prostu dawać dobre osiągi i radość z dynamicznej jazdy, spotęgowaną otwartym dachem nad głową. Samochód w swoim czasie nie tylko wyglądał nowocześnie, wręcz futurystycznie, ale i realizował najnowsze zdobycze techniki. Na ulicy pozwala wyróżnić się do dzisiaj.
Czytaj dalej Toyota Celica Convertible 4WS ST183C 1992 – SPRZEDANA

Toyota Corolla E10 1995 – 4900 PLN – Radom

Toyota Corolla E10 to przedstawiciel złotej ery japońskiej motoryzacji. Siódma generacja modelu powstawała w latach 1992-97 i kumulowała wszystkie najlepsze cechy serii. Kompaktowa, świetnie zaprojektowana, fantastycznie wykonana i trwała. Ci, którzy użytkowali te samochody jako nowe z rozrzewnieniem wspominają je do dziś. Po latach warto wrócić do tamtych doświadczeń, choć znalezienie dobrze zachowanego egzemplarza nie jest dziś proste. Ta pięciodrzwiowa Corolla z dynamicznym, 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1,3 l generuje aż 88 KM, co dzięki lekkiemu nadwoziu daje jej naprawdę fajną dynamikę. 12 lat spędziła w rękach jednego właściciela, który wiedział, jak zadbać o samochód. Według zapewnień sprzedającego ma w pełni oryginalny lakier bez śladów korozji, ma zdrowe podwozie, jest w świetnej kondycji technicznej i ma jedyne drobne wady wizualne. Jeżeli samochód w takim stanie kosztuje mniej niż 5 tysięcy złotych, warto się po niego wybrać nawet do Radomia.
Czytaj dalej Toyota Corolla E10 1995 – 4900 PLN – Radom

Toyota MR2 ZZW30 2000 – SPRZEDANA

Toyota MR2 ZZW30 to przedstawiciel trzeciej generacji modelu z lat 1999–2007. To jedyny w historii marki roadster, w którym silnik umieszczono centralnie. W zestawieniu z drugą generacją samochód odchudzono o ponad 200 kilogramów, niejako wracając do korzeni i pierwszej generacji, której masa również mieściła się poniżej 1 tony. Jednostka DOHC 1,8 l ze zmiennymi fazami rozrządu i manualna skrzynia pozwalały osiągnąć pierwszą setkę po 8 sekundach, ale największe wrażenie robiło nie tyle przyspieszenie na prostej, co jakość prowadzenia w zakrętach. Chętnie z jej możliwości korzystali młodzi, gniewni użytkownicy, co sprawiło, że dziś znalezienie idealnego egzemplarza jest niezwykle trudne. Ten z pewnością jest jednym z najlepszych, jaki pojawił się w ostatnich latach na naszym rynku.
Czytaj dalej Toyota MR2 ZZW30 2000 – SPRZEDANA

Toyota Celica GT Coupe A60 1985 – SPRZEDANA

Toyota Celica Coupe A60 debiutowała w 1982 roku, jako trzecia generacja sportowego modelu i następca serii A40/A50. Podobnie jak poprzedniczki, zachowała klasyczny, tylny napęd, a nowością były podnoszone reflektory, tak bardzo charakterystyczne dla tego modelu i zachowane również w kolejnych generacjach. Warty podkreślenia jest zastosowany w prezentowanej Toyocie silnik – 4A-GE to jednostka stosowana po liftingu w listopadzie 1983 roku, mocą maksymalną przewyższająca nawet największe, 2-litrowe jednostki stosowane w tym modelu. Te czasy w motoryzacji to królestwo ostrych linii i prostych kątów. Rasowe kształty tego egzemplarza wyostrzył jeszcze dedykowany pakiet Zender, a jego przydatność do sportowej rywalizacji – wyposażenie w Haldę i dodatkowe światła. Taki samochód gotowy jest, by stanąć nim do rywalizacji chociażby w nadchodzącym we wrześniu Rajdzie Polskim Historycznym, czyli polskiej eliminacji FIA Trophy for Historic Regularity Rallies. To ponad 1000 kilometrów zmagań m.in. w jeździe na regularność, wielka przygoda i doskonała zabawa wśród innych fanów dawnej motoryzacji.
Czytaj dalej Toyota Celica GT Coupe A60 1985 – SPRZEDANA

Toyota Celica ST202 1996 – 39200 PLN – Konstancin-Jeziona

Toyota Celica ST202, czyli przedstawicielka szóstej generacji modelu, to ostatnia, która swoje korzenie miała wprost w świecie motorsportu. W czteronapędowej wersji podbijała trasy najsłynniejszych rajdów świata, a w salonach dostępna była w trzech wariantach silnikowych – 1,8 l, 2 l i 2 l turbo. Prezentowany model GT to przedstawiciel średniej półki – 2-litrowa jednostka o mocy 175 KM pozwala pierwszą setkę uzyskać już po 8 sekundach, a samochód zarazem może doskonale sprawdzić się w codziennej, spokojnej jeździe, nie przerażając spalaniem ani kosztami napraw. Czy do podwożenia dzieci do szkoły, czy na weekendowy wyjazd w góry – dowiezie nas wszędzie, zapewniając dużo frajdy i szerokie uśmiechy pasażerów bezpośrednim układem kierowniczym, zwartym zawieszeniem i sportową charakterystyką. Nawet w ćwierć wieku po debiucie, nic nie straciła ze swojej aktualności i wciąż przykuwa uwagę sportową sylwetką i czterema charakterystycznymi, owalnymi przednimi światłami. Japonia lat 90-tych miała mnóstwo ciekawych wozów sportowych w ofercie, a ich niezawodność i wytrzymałość stała się wręcz legendarna. Aby ją potwierdzić, potrzebujemy znaleźć tylko niewyeksploatowany egzemplarz. Ta Celica ma jedynie 81 tysięcy kilometrów przebiegu i prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Toyota Celica ST202 1996 – 39200 PLN – Konstancin-Jeziona

Toyota Corolla E80 1986 – 11000 PLN – Stęszew

Toyota Corolla E80 to przedstawiciel piątej generacji modelu, oferowanej w latach 1983-87. Wyróżniała się modną wówczas stylistyką o ostrych krawędziach i była pierwszą Corollą z napędem na przednią oś. Mimo krótkiego okresu produkcji, stworzono ich aż 3,3 miliona sztuk, w różnych odmianach nadwoziowych i silnikowych. Ta prezentowana w ogłoszeniu to pięciodrzwiowy hatchback o fabrycznym oznaczeniu EE80, wyposażony w 12-zaworowy silnik 2E, krzesający z niewielkiej pojemności 1,3 l solidne 75 KM. Przy niewielkiej masie własnej dynamiki nie można było jej odmówić. Był to samochód, który potrafił zawstydzić nasze Polonezy i Duże Fiaty, a oferowany w tamtych czasach w Peweksach, był symbolem bogatego i niedostępnego Dalekiego Wschodu. Ten egzemplarz przybył do Polski z Niemiec. Pochodzi z 1986 roku, ma automatyczną skrzynię biegów, niewielki potwierdzony przebieg, piękne wnętrze i lakier bez korozji. Taki widok na drodze dziś to już prawdziwa rzadkość.
Czytaj dalej Toyota Corolla E80 1986 – 11000 PLN – Stęszew

Toyota Camry V10 1981 – 2500 PLN – Rybna

Toyota Camry V10 to pierwsza generacja modelu, który dopiero w kolejnych odsłonach zdobył popularność i uznanie na całym świecie. Debiutująca na początku lat 80-tych Camry, we wzorowy sposób podążała za ówczesną modą – miała modne pudełkowate kształty, nowoczesny układ przednionapędowy, niezależne zawieszenie wszystkich kół i wentylowane hamulce tarczowe z przodu. Była tworzona z myślą o rynkach eksportowych, głównie amerykańskim, gdzie walczono argumentami ekonomicznymi – samochód był tańszy, lżejszy i bardziej ekonomiczny od konkurencji. Auto dostępne było w dwóch wersjach nadwoziowych – jako sedan i liftback, bardziej aerodynamiczny i praktyczny, dzięki dużej klapie podnoszonej wraz z szybą, i dającej lepszy dostęp do bagażnika. Te ostatnia wersja była jedyną dostępną w Europie, i taki też samochód oferowany jest w ogłoszeniu. Przykuwa uwagę piękną welurową tapicerką i skrzynią automatyczną, które obiecują wysoki komfort jazdy. Ten nietuzinkowy i wręcz egzotyczny dziś samochód oferowany jest w cenie dobrego roweru. Trzeba mieć tylko świadomość, że ta przygoda zacząć się będzie musiała od napraw blacharskich – ząb czasu niestety zostawił na karoserii znaczące ślady.
Czytaj dalej Toyota Camry V10 1981 – 2500 PLN – Rybna

Toyota Land Cruiser J90 1997 – SPRZEDANA

Kompas, pochyłomierz, wysokościomierz. To nie są zegary, które odnajdziemy tu przez przypadek. Ramowa konstrukcja, napęd na 4 koła, blokada dyferencjałów. Toyota Land Cruiser J90 to przedstawiciel szóstej generacji kultowego, japońskiego samochodu terenowego. Był to pierwszy model marki, który był masowo eksportowany poza granice Japonii i jednocześnie model, który stał się symbolem jakości, trwałości i niezawodności Toyoty. Co ciekawe, za opracowaniem większości generacji tych samochodów stoi jeden inżynier, Sadayoshi Koyari. Etos jego pracy skupiał się na wsłuchiwaniu się w głos kierowców Land Cruisera na całym świecie i wykorzystywaniu komentarzy do ulepszeń w nowych projektach. W generacji J90 debiutującej w 1996 roku model otrzymał niezależne zawieszenie przednich kół i nową ramę, stworzono trzydrzwiowe i pięciodrzwiowe wersje, oferując silniki benzynowe (2,7 / 3,4 / 4,7 l), jak i na olej napędowy (3,0 / 4,2 l). Jeżeli uda nam się upolować ładnie utrzymany egzemplarz, bez korozji – możemy kupować bez wahania, na tym modelu nie można się zawieść.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J90 1997 – SPRZEDANA