Archiwum kategorii: Toyota

Toyota Corolla E9 1991 – REZERWACJA

Toyota Corolla E9, czyli szóstej generacji, dla wielu pozostała do dziś wzorem japońskiej niezawodności. Produkowana od 1987 do 1992 roku, zgodnie z modą wyróżniała się bardziej aerodynamiczną sylwetką od swojej poprzedniczki. Już w wersji z najmniejszym silnikiem 1,3 l (oznaczonym kodem 2E) legitymowała się mocą 75 KM i niezłymi osiągami. Było to zasługą zastosowania techniki trzech zaworów na cylinder oraz niskiej masy własnej samochodu. Oferowany egzemplarz sprowadzony został z Francji, ma niewielki przebieg 55 tysięcy kilometrów, pełną dokumentację serwisową i rzadko spotykaną w tych autach skrzynię automatyczną. Ekonomiczna, nowoczesna, doskonale wykonana, do miasta jest jak znalazł. Z pewnością przejeździ jeszcze więcej, niż większość współczesnych samochodów.
Czytaj dalej Toyota Corolla E9 1991 – REZERWACJA

Toyota Camry 1992 – 19999 PLN – Bardo

Toyota Camry XV10 to model trzeciej generacji, oferowany w latach 1991-96. Jej produkcja zbiegła się w czasie z debiutem Toyota Motor Poland (1991 rok) oraz otwarciem Polski na świat. W naszej rzeczywistości była modelem wręcz luksusowym, wszak tutaj rzeczywistość wyznaczały tutaj wciąż Duże Fiaty i Polonezy. Tu dla odmiany zaoferowany był pojazd, który już w standardzie miał ABS i poduszkę powietrzną, miał świetną welurową tapicerkę, ogromną ilość przestrzeni we wnętrzu, mógł też mieć skrzynię automatyczną i klimatyzację, a także silnik V6. Tylko tego ostatniego brakuje w egzemplarzu, który jako nowe auto zakupiony został w USA i sprowadzony do Polski. Pod maską pracuje tu 5S-FE o pojemności 2164 cm³ i mocy 131 KM. Auto niemal 3 dekady przetrwało w dobrym stanie, ma niewysoki przebieg 133 tys. mil i nie jest skorodowane, co niestety było bolączką większości tych samochodów.
Czytaj dalej Toyota Camry 1992 – 19999 PLN – Bardo

Toyota FJ45 Land Cruiser 1982 – 88000 PLN – Rawa Mazowiecka

Kiedyś to były czasy! Toyota FJ45 Land Cruiser to prawdziwy wół roboczy. Pickup stworzony do ciężkiej pracy, bez oglądania się na kompromisy i potrzeby miękkich ludzi. Tu żaden redaktor nie będzie obmacywać materiałów tapicerskich zastanawiając się, czy są odpowiednio delikatne i czy deska ugina się pod palcem. Tu wszędzie jest żywa blacha, a do napędu w modelach z lat 1975-84 służyła legendarna 6-cylindrowa jednostka 2F o pojemności 4,2 l, osiągająca pełną moc przy prędkości 1900 obr./min. Ze względu na niską prędkość obrotową i żeliwną konstrukcję tych silników, nierzadko zdarza się, że osiągały one przebiegi rzędu pół miliona kilometrów bez konieczności remontu. Ten sprowadzony ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich egzemplarz przejechał ich dotąd jedynie 163 tysiące. Wygląda pięknie, więc czy będzie służyć do pracy czy pozostanie jedynie ozdobą garażu i zlotów, pozostanie w gestii nowego właściciela.
Czytaj dalej Toyota FJ45 Land Cruiser 1982 – 88000 PLN – Rawa Mazowiecka

Toyota Corolla T-Sport Compressor 2006 – 33000 PLN – Mińsk Mazowiecki

Toyota Corolla T-Sport Compressor została po raz pierwszy w listopadzie 2004 podczas Essen Motor Show. Firmowy dział tuningu – Toyota Motorsport Gmbh – postarał się o dalszy rozwój kultowego silnika 2ZZ-GE. Jednostka o pojemności 1,8 l, która już w wersji wolnossącej mogła się poszczycić imponującą mocą 189 KM, uzyskała tu sprężarkę mechaniczną, która zwiększyła moc do 225 KM. Dzięki temu w kompaktowym nadwoziu cieszyć nas może jednostka, która napędzała również wspaniałe Lotusy. Zawieszenie, podobnie jak w wolnossącej odmianie Corolli T-Sport, zostało obniżone o 20 mm. Również wizualnie odnajdziemy tu wiele smaczków – przedni zderzak zaprojektowany przez Toyota Team Europe, zmodyfikowany tylny zderzak, gustowny spojler dachowy i podwójny układ wydechowy. W tym egzemplarzu seryjne felgi zastąpiono szwajcarskimi felgami Barracuda Tzunamee. Jest to ciekawy samochód o potencjale kolekcjonerskim – zbudowano ich 900 sztuk, w tym zaledwie około 500 w konfiguracji z kierownicą po lewej stronie.
Czytaj dalej Toyota Corolla T-Sport Compressor 2006 – 33000 PLN – Mińsk Mazowiecki

Toyota Land Cruiser J90 1999 – SPRZEDANA

Toyota Land Cruiser J90 to szóste wydanie japońskiej legendy. Symbol niezłomności, trwałości i niezawodności. Model stale rozwijany od 1954 roku do dziś. Zdobywca pustyni, jak i lasów deszczowych, który bez problemu odnajduje się również w miejskiej dżungli. W debiutującej w 1996 roku generacji J90 Land Cruiser otrzymał niezależne zawieszenie przednich kół i nową ramę, tworzono trzydrzwiowe i pięciodrzwiowe wersje, oferując silniki benzynowe (2,7 / 3,4 / 4,7 l), jak i na olej napędowy (3,0 l w wersji wolnossącej i turbodoładowanej). Jeżeli uda Wam się upolować ładnie utrzymany egzemplarz, kupujcie bez wahania, na tym modelu nie można się zawieść.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J90 1999 – SPRZEDANA

Toyota Camry 1997 – 14000 PLN – Dębe Wielkie

Toyota Camry. To jest nazwa, która do dziś budzi świetne skojarzenia i przywołuje konstrukcję, która po prostu była bardziej wytrzymała niż cała konkurencja. To pozwoliło stworzyć legendę, która trwa do dziś. Znakomicie podtrzymać może ją samochód, który przejechał dotąd ponad pół miliona kilometrów, w tym ponad 300 tysięcy kilometrów na paliwie alternatywnym. Egzemplarz z roku 1997 to przedstawiciel czwartej generacji modelu o oznaczeniu kodowym XV20. Ciekawostką jest, że design tego modelu został zatwierdzony już na 30 miesięcy przed rozpoczęciem produkcji. To jeden z elementów, który pozwolił na odpowiednie dopracowanie konstrukcji przed wprowadzeniem jej do sprzedaży. W końcu to nie użytkownicy powinni być testerami, co niestety jest powszechne dziś.
Czytaj dalej Toyota Camry 1997 – 14000 PLN – Dębe Wielkie

Toyota Land Cruiser 2007 – 63500 PLN – Bielsk Podlaski

Dzielona pionowymi żebrami osłona chłodnicy i mocno zachodzące na pokrywę silnika światła. To były cechy charakterystyczne nowej generacji modelu Land Cruiser, wprowadzonego na rynek w 2002 roku. Podwozie zachowało tradycyjny układ z ramą, w zawieszeniu ponownie zastosowano sprężyny śrubowe, a z tyłu nadal był sztywny most. Dopracowano trwałość i wytrzymałość modelu, dzięki czemu pokochano go na całym świecie, od Azji, przez Afrykę, do Europy. Ten egzemplarz napędza silnik wysokoprężny 3.0 D4D o mocy 173 KM, rozdzielanej pomiędzy obie osie. To twarde auto do ciężkiej pracy, co wcale nie znaczy, że po 14 latach każdy egzemplarz będzie wyeksploatowany. Ten jest aktualnie w rękach drugiego właściciela, pochodzi z polskiego salonu i prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser 2007 – 63500 PLN – Bielsk Podlaski

Toyota Celica 1991 – 17900 PLN – Hrubieszów

Czerwony lakier, chowane reflektory, obłe kształty natychmiast przywołujące największe rajdowe legendy przełomu lat 80-tych i 90-tych. Toyota Celica piątej generacji nawet w podstawowej wersji STi zaoferowała jednostkę 1.6 l DOHC, rozwijającą 105 KM i pozwalającą rozpędzić się do setki w 11 sekund. Choć to mniej niż połowa mocy topowej, czteronapędowej GT-Four, nie każdego stać po sięganie po największe legendy. Tutaj już za kilkanaście tysięcy złotych można mieć zadbany egzemplarz, który sprawi na co dzień lub od święta wiele radości. Warto tylko odpowiednio zabezpieczyć progi i długie lata eksploatacji przed nami.
Czytaj dalej Toyota Celica 1991 – 17900 PLN – Hrubieszów

Toyota Corona RT40 1967 – 30000 PLN – Słupsk

Toyota Corona trzeciej generacja została wprowadzona we wrześniu 1964, na miesiąc przed Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi. Model był dostępny w wersji sedan, dwudrzwiowy hardtop, trzydrzwiowy van, pięciodrzwiowy kombi (również jako van), dwa modele coupé i pięciodrzwiowy hatchback. Seria RT40 to sedan. Publiczna demonstracja osiągów nowej Corony odbyła się na drodze ekspresowej Meishin Expressway pomiędzy Osaką i Kobe, gdzie nowy model został przetestowany na dystansie 100000 kilometrów (62137 mil) i był w stanie utrzymać prędkość średnią na poziomie 140 km/h. Corona została wypuszczona w rok po debiucie tradycyjnego konkurenta Corony, Nissana Bluebird. Dzięki rozpoczęciu produkcji modelu Corolla, Corona mogła zwiększyć rozmiar i zaoferować więcej przestrzeni pasażerskiej i ładunkowej w porównaniu z poprzednimi generacjami. W kwietniu 1967 r. zaoferowane zostały większe i mocniejsze silniki 3P (1,35 litra) i 2R (1,5 litra), zastępując mniejszy 2P na większości rynków. Moc prezentowanej wersji z silnikiem 1,5 l to 74 KM. Corona była popularna w Stanach Zjednoczonych i Europie, dzięki zwiększonej wydajności silnika i zwiększonej trwałości w porównaniu z poprzednimi generacjami. Tylko we wrześniu 1967 roku Toyota wyprodukowała 80000 samochodów, z czego 30000 to Corona.
Czytaj dalej Toyota Corona RT40 1967 – 30000 PLN – Słupsk

Toyota Supra Mk3 1992 – 99000 PLN – Warszawa

Toyota Supra Mk3 to świetny punkt wyjścia do mechanicznego tuningu, szczególnie jeżeli pod maską ma taki skarb, jak 1JZ-GTE. 2,5-litrowa jednostka oryginalnie wyposażona była w dwie turbosprężarki, a jej deklarowana moc wynosiła 280 KM. Potencjał jednak był o wiele, wiele większy. W tym przypadku sprawę odmieniło turbo Garrett GTX3071R drugiej generacji. Turbo typu twin scroll w połączeniu z dużą, elektronicznie sterowaną przepustnicą pozwoliło tu wykrzesać 507 KM, co potwierdza wydruk z hamowni. Warto zaznaczyć, że tak przeprowadzona modyfikacja to wcale nie jest szczyt możliwości tego silnika, a samochód spokojnie można używać do komfortowego podróżowania. Tak wysterowane auto to prawdziwe gran turismo, a nie zabawka do wyścigów na ćwierć mili.
Czytaj dalej Toyota Supra Mk3 1992 – 99000 PLN – Warszawa