BMW 318i E21 uznaje się za pierwszy model serii 3., doskonale łączącej sportowy charakter z wysoką jakością wykonania. Dostępny z silnikami cztero- i sześciocylindrowymi, niezależnie od silnika urzekał lekkością prowadzenia i dynamicznymi możliwościami. Ten egzemplarz pod maską posiada jednostkę M10, która zasilana jest nowoczesnym w owym czasie układem wtryskowym Bosch K-Jetronic. 105 KM gwarantowało tu przyspieszenie do pierwszej setki w 11,5 s, choć trudno przypuszczać, aby akurat pierwsza i długoletnia właścicielka często z takich możliwości korzystała. Ten samochód pochodzi z samego końca produkcji i pochodzi z limitowanej serii Edition „E”, wyróżniającej się zielonym kolorem lakieru i wnętrza, grubą, welurową tapicerką, sportową kierownicą, tylnymi zagłówkami, aluminiowymi felgami i lusterkami w kolorze nadwozia. Egzemplarz zachowany został do dziś w niemal fabrycznym stanie, z niskim przebiegiem. Na tak utrzymane, całkowicie oryginalne samochody zawsze patrzy się z największą przyjemnością, a jeszcze przyjemniej się nimi jeździ.
BMW 318i Edition „E” E21
Rocznik: 1982
Przebieg: 74000 km
Pojemność: 1800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 105 KM
BMW zakupiłem od pierwszej właścicielki, starszej zamożnej Pani.
Przy kawie poznaliśmy całą historię auta, okazało się, że użytkowane było jedynie okazjonalnie, traktowane jak członek rodziny.
Stan auta śmiało można określić słowami „CUDA SIĘ ZDARZAJĄ”.
Jest to wersja specjalna Edition „E”, wypuszczona na koniec produkcji i wyróżniająca się:
– kolorem BMW-opalgruen-metallic,
– wnętrzem w kolorze Piniengruen,
– grubą, welurową tapicerką i komfortowymi fotelami z modelu E12,
– trójramienną, sportową, skórzaną kierownicą,
– tylnymi zagłówkami,
– felgami aluminiowymi 13×5,5 cala,
– lusterkami w kolorze nadwozia.
Wartość inwestycyjna ogromna.
Zapraszam zainteresowanych.