BMW Isetta 250 1955 – SPRZEDANA

Jego pierwowzór był włoski, nazywał się Iso Isetta i powstawał w latach 1953-55. Gdy wysłannik niemieckiego koncernu odkrył ten model na salonie w Genewie, Niemcy stwierdzili – tego potrzebujemy! Zakupiono licencję, mikrosamochód wyposażono w silnik motocyklowy z BMW i produkcja ruszyła na dużą skalę, będąc doskonałym uzupełnieniem dla pozostających w ofercie motocykli i luksusowego BMW 501, zwanego “Barokowym Aniołem”. W powojennej Europie takie samochody były bardzo popularne – dawały wyższy komfort niż motocykl, a pasażerowie otrzymywali schronienie w razie deszczu. Isetta miała ciekawą konstrukcję z drzwiami połączonymi z przednią szybą, odchylanymi wraz z kolumną kierowniczą i dającymi swobodny dostęp do kabiny dla dwóch osób. Pojazd był czterokołowy, wyprodukowany do 1962 roku w ilości 161728 sztuk. Więcej pojazdów tego typu stworzył jedynie Goggomobil, a BMW Isetta jest uważana za jeden z symboli szybkiej odbudowy Niemiec po 1945 roku, czyli tak zwanego Cudu gospodarczego. Ten egzemplarz to bardzo ciekawy okaz z pierwszej serii produkcyjnej, wyróżniającej się stałymi trójkątnymi szybami w przedniej części i panoramiczną tylną szybą. Odbudowany został od śrubki i prezentuje się wyśmienicie. Jego kolorystyka, a nawet numery rejestracyjne, odzworowują dokładnie egzemplarz, który spotkać można na stałej ekspozycji w muzeum BMW w Monachium.

BMW Isetta 250
Rocznik: 1955
Pojemność: 247 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 12 KM

Bardzo rzadka i ceniona przez kolekcjonerów wersja „bubble windows”.
Auto po kapitalnym remoncie, odbudowane od podstaw.
Jest odwzorowaniem egzemplarza z muzeum BMW w Monachium.
Na zdjęciu z tablicami będącymi replikami ww. egzemplarza, aczkolwiek samochód zarejestrowany jest już w Polsce na tablice indywidualne P7 ISETA.
Auto ma dokumentację – zdjęcia z remontu, wykonana opinia rzeczoznawcy potwierdzaja unikatowość egzemplarza.

Kredyt na klasyka