Epoka lat 70. wydała wiele wspaniałych samochodów gran turismo. Mercedes 350 SLC jest najbardziej przystępnym z nich. Luksusowy i komfortowy tak bardzo, jak klasa S być powinna, sportowy i drapieżny w charakterze tak, jak przystało na auto z silnikiem V8 i o wiele bardziej oryginalny i rzadziej spotykany, niż SL generacji 107. 62 tysiące wyprodukowanych sztuk vs. 237 tysięcy, ale to nie wszystko. Piękny motyw stylistyczny żaluzji przy tylnych oknach, cztery pełnoprawne miejsca, bardziej pewne zachowanie na drodze i mniejsze kołysanie wzdłużne niż w kabriolecie. Ten egzemplarz pochodzi z pierwszego roku produkcji, co można rozpoznać po kilku detalach. Pierwszym jest mniejsze lusterko zewnętrzne, drugim chromowane wstawki na kierownicy, a trzecim zegarek umieszczony na desce rozdzielczej pomiędzy okrągłymi wlotami nawiewu.
Mercedes-Benz 350 SLC C107
Rocznik: 1972
Przebieg: 104400 km
Pojemność: 3459 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 200 KM
Cena: 99000 PLN
Wyposażenie:
Auto posiada bardzo dobrze zachowana skórzaną tapicerkę wraz z podsufitka w kolorze czarnym, szyberdach otwierany elektrycznie, radio , nagłośnienie, wszystkie cztery szyby otwierane na korbkę, automatyczna skrzynię biegów. Posiada również dwa komplety felg.
Mercedes-Benz SL – samochód sportowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką Mercedes-Benz od 1954 roku. Mercedes-Benz SL I został zaprezentowany po raz pierwszy w lutym 1954 roku.
SLC (opiniowany egzemplarz) – byt częścią serii 107: R107 dla roadsterów i C107 dla coupé. Tradycyjnie Mercedes budował swoje modele coupé na platformie Klasy S.
Tak było w przypadku jego poprzednika, coupé W111, i jego następcy, C126, który przejął strukturę limuzyny Klasy S. SLC został jednak zbudowany na podwoziu SL wydłużonym o 36 cm (14,2 cala), które z kolei zostało przejęte z limuzyny W114 z 1968 roku, podobnie jak podwójne zawieszenie przednie, które zapewniało większą stabilność. Było to gwarancją niezawodności i pozwoliło obniżyć koszty produkcji.
SLC został zaprezentowany w październiku 1971 roku, sześć miesięcy po SL. Nie oferował tej samej przyjemności jazdy z wiatrem we włosach co SL, ale zapewniał większy komfort i przede wszystkim cztery miejsca dla dorosłych. To był inny rodzaj samochodu. SLC również lepiej się prowadził i można było go używać codziennie, nawet całą rodziną. Niektóre rodziny miały SLC do codziennego użytku i długich podróży, a SL na weekendowe wypady. Był dostępny z sześcio- i ośmiocylindrowymi silnikami o pojemności od 2,8 do 5,0 litrów. Jego styl był szczególnie elegancki, z długą maską i charakterystycznymi żaluzjami na tylnych słupkach bocznych.
Pomimo wysokiej ceny, w ciągu dziesięciu lat wyprodukowano 62 888 samochodów, we wszystkich wariantach silnika. W 1981 roku ustąpił miejsca coupé C126, podczas gdy roadster byt produkowany do 1989 roku. SLC jest podatny na rdzę, więc rzadko można dziś znaleźć oryginalny samochód w dobrym stanie.
Przedmiotowy samochód został wyprodukowany w 1972 r.
Obecnie zostały przeprowadzone prace renowacyjne doprowadzające pojazd do obecnego dobrego stanu technicznego. Pojazd kompletny, bez zmian karoseryjnych, o charakterystyce seryjnej. Auto zarejestrowane jako pojazd zabytkowy, wpisany do ewidencji zabytków. Samochód zakupione w Niemczech od pierwszego właściciela. Zostało wyrejestrowane w 1999 roku, przez 22 lata stał w ocieplonym garażu u pierwszego właściciela.
Telefon: +48 606 897 451
Miejscowość: Ciechanów