Archiwum kategorii: Adept Cars

Adept Cars to pasja i sposób na życie.
Mamy pragnienie podzielić się z Wami projektami motoryzacyjnymi oraz pokazać piękno i nienaganny stan zachowania Naszych samochodów.

Audi A6 C5 1998 – 16500 PLN – Nowy Sącz

Audi A6 C5 to druga generacja modelu A6 i zarazem piąta, licząc od początku modelu Audi 100. Model produkowany w latach 1997–2004 wyróżniał się aerodynamiczną sylwetką z współczynnikiem Cx na poziomie 0,28, a ciekawostką jest fakt, że nad designem sprawowało pieczę włoskie studio Pininfarina. Karoseria tego modelu została zabezpieczona poprzez obustronne cynkowanie. Do wyboru było aż dziewięć jednostek benzynowych i dwie wysokoprężne. 165-konna jednostka V6 o pojemności 2,4 l była jednym z najpopularniejszych ówcześnie wyborów. Nie jest specjalnie dynamiczna ani ekonomiczna, ale za to ładnie brzmi. Zaletą obecnie jest z pewnością niska cena zakupu tych samochodów. Zestawiając z konkurentami w postaci BMW i Mercedes w analogicznym stanie – Audi jest zdecydowanie tańsze. No i o auto wolne od korozji jest zdecydowanie łatwiej, niż w przypadku Mercedesa z tych lat…
Czytaj dalej Audi A6 C5 1998 – 16500 PLN – Nowy Sącz

Citroen Xantia 1996 – 35000 PLN – Nowy Sącz

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku jako następca modelu BX. Z perspektywy czasu i zamkniętej już historii hydropneumatyki spod znaku podwójnego szewronu, należy uznać go za najbardziej udaną i najmniej wymagającą serwisowo konstrukcję. To nie przypadek, że wciąż spotykamy te samochody na ulicach, w zwykłym użytku, mimo, że od rozpoczęcia produkcji minęło już ponad ćwierć wieku. Auto jest super komfortowe, ma świetną tapicerkę i łatwo się z nim zaprzyjaźnić. Ten egzemplarz kosztuje więcej niż średnia rynkowa, ale spójrzcie co może zaoferować. Jedynie 4 tys. km przebiegu w 26-letnim samochodzie to nie jest coś, co spotyka się na co dzień.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1996 – 35000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes C 180 W202 1994 – 15000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes C 180 W202 to debiutujący w 1993 roku następca „Baby-Benza”. Wystylizowany w klasyczny sposób, trafiał w gusta tych, którzy kochali „stare, dobre Mercedesy”. Otrzymał gwiazdę na szczycie maski, a to zawsze było wyróżnienie i duma dla wszystkich posiadaczy Mercedesów. Przed debiutem A klasy w 1997 roku był najmniejszym i najtańszym modelem w ofercie, choć względem poprzednika nieco urósł, zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. Poprawie uległ również komfort oraz elementy standardowego wyposażenia, wśród których znalazły się poduszka powietrzna kierowcy, system ochrony przy bocznym uderzeniu, ABS, wspomaganie kierownicy, pięciostopniowa manualna skrzynia biegów oraz centralny zamek. W tym włoskim egzemplarzu w wersji stylizacyjnej „Elegance” dodatkowo znajdziemy automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka, a także aluminiowe felgi. Co ważne – nie odnajdziemy na nim rdzy, co jest zasługą ciepłego, włoskiego klimatu, z którego pochodzi ten egzemplarz.
Czytaj dalej Mercedes C 180 W202 1994 – 15000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes S 500 W220 1999 – 50000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes S 500 W220 to był w swoim czasie luksus najwyższego kalibru. Adaptacyjne zawieszenie, wentylowana tapicerka, masujące fotele, czterostrefowa klimatyzacja. Żyć, nie umierać, aż się chce ruszyć w trasę, niezależnie od jej długości. W 1999 roku, gdy model W220 zastępował generację W140, był ogromnym stylistycznym i technologicznym krokiem w nowoczesność. Ten egzemplarz sprowadzony został kilka lat temu z Włoch, do dzisiaj przejechał tylko 104 tysiące kilometrów. Dobry stan zachowania i przynależność do najwyższej linii luksusowych Mercedesów rodzi nadzieję, że może być dobrą inwestycją.
Czytaj dalej Mercedes S 500 W220 1999 – 50000 PLN – Nowy Sącz

Polski Fiat 126p 1979 – 27000 PLN – Nowy Sącz

6 Czerwca 1973 roku, czyli 49 lat temu, w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej zmontowano pierwszego Fiata 126p. Zrobił z Polską to samo co Fiat 500 z Włochami, a kultowość i stopień uwielbienia do tych małych pudełek w obu krajach jest podobny. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż wyprodukowany został w 1979 roku na licencji Fiata, odebrany z Polmozbytu dnia 18 września 1979 roku i jest to samochód, który nigdy nie był normalnie używany. Jego przebieg to 44 km, nie tysiące, tylko po prostu 44 km. Smaczkiem prezentowanego Malucha są również dokumenty z dnia zakupu, tj. rachunek zakupu samochodu z Polmozbytu, wezwanie do odbioru pojazdu, książka gwarancyjna oraz przebieg auta potwierdzający pokonanie trasy z Polmozbytu w Krakowie do Myślenic.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1979 – 27000 PLN – Nowy Sącz

Polski Fiat 126p 1983 – 25000 PLN – Nowy Sącz

W ostatnich latach wypłynęło ich kilka, lecz okazuje się, że to wciąż nie koniec. Takie znaleziska wciąż spoczywają w polskich garażach i stodołach. Przechowywane od lat, nieczęsto pojawiają się na rynku. Ten Polski Fiat 126p ma na liczniku ledwie 75 km i jest to odległość, jaką samochód pokonał z salonu wprost do garażu pierwszego właściciela. Później, od 1983 roku, już nie jeździł. We wnętrzu w wielu miejscach zachowała się jeszcze fabryczna folia. Przykryty warstwą kurzu i z blacharskimi mankamentami „maluch” nie wygląda jak salonowa gwiazda, choć czy przywracać go do idealnego stanu, to już decyzja nowego właściciela. Wszak takie samochody kupuje się do kolekcji nie po to, by nimi jeździć, a świadectwem historii mogą być również w oryginalnym, choćby ruszonym zębem czasu stanie.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1983 – 25000 PLN – Nowy Sącz

Fiat Siena 1998 – 11000 PLN – Nowy Sącz

Trudno znaleźć drugi model, który tak kojarzyłby się ze statecznym i spokojnym użytkownikiem, jak Fiat Siena. Debiutował w 1996 roku na rynku brazylijskim, jako czterodrzwiowa odmiana modelu Palio. Później zaoferowany został także w Chinach, Turcji i krajach Europy Środkowo-Wschodniej, wszędzie tam, gdzie auta o sylwetce trójbryłowej kojarzyły się z wyższym statusem, a przepastny bagażnik traktowany był jako zaleta. Choć wszyscy Ci, którzy szukali w autach emocji i osiągów zawsze patrzyli na niego z pobłażaniem, auto stało się rynkowym hitem i gęsto zasiedliło między innymi polskie ulice. Teraz pięknie zachowany egzemplarz z przebiegiem zaledwie 15 tys. km to żywe przywołanie tamtych czasów.
Czytaj dalej Fiat Siena 1998 – 11000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes C 180 W202 1995 – 35000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes C 180 W202 to debiutujący w 1993 roku następca „Baby-Benza”. Wystylizowany w klasyczny sposób, trafiał w gusta tych, którzy kochali „stare, dobre Mercedesy”. Otrzymał gwiazdę na szczycie maski, a to zawsze było wyróżnienie i duma dla wszystkich posiadaczy Mercedesów. Przed debiutem A klasy w 1997 roku był najmniejszym i najtańszym modelem w ofercie, choć względem poprzednika nieco urósł, zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. Poprawie uległ również komfort oraz elementy standardowego wyposażenia, wśród których znalazły się poduszka powietrzna kierowcy, system ochrony przy bocznym uderzeniu, ABS, wspomaganie kierownicy, pięciostopniowa manualna skrzynia biegów oraz centralny zamek. W tym włoskim egzemplarzu w wersji stylizacyjnej „Elegance” dodatkowo znajdziemy klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka. Co ważne – nie odnajdziemy na nim rdzy, a jego przebieg to jedyne 56 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Mercedes C 180 W202 1995 – 35000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes 190E 2.0 W201 1987 – 55000 PLN – Nowy Sącz

Klasyczny „Baby-Benz” z pierwszej serii produkcyjnej, z tzw. „wąską listwą” i przebiegiem jedynie 38 tys. km to rzecz dziś niemal nie do znalezienia. Radości może dać mnóstwo, bo dokładnie pokazuje, dlaczego ten samochód tak został pokochany przez użytkowników. Niewielkie wymiary z zewnątrz, doskonała zwrotność, szerokie możliwości ustawienia fotela kierowcy – tak, aby mógł w nim znaleźć miejsce dla siebie zarówno dwumetrowiec, jak i filigranowa blondynka. Do tego aerodynamiczna sylwetka, ale z zachowaniem choć jednego tradycyjnego, dużego, chromowanego elementu z w postaci atrapy chłodnicy. Tak na początku lat 80-tych Mercedes wyobrażał sobie auto uniwersalne, które doskonale może sprawdzić się zarówno w mieście, jak i poza nim. Dziś to doskonały łącznik między motoryzacją klasyczną, a współczesną. Gdyby ktoś tego zapragnął, taki samochód rewelacyjnie sprawdzić może się i dziś, choć z racji stanu zachowania i ceny, ten egzemplarz zapewne będzie już traktowany głównie kolekcjonersko.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.0 W201 1987 – 55000 PLN – Nowy Sącz

Volkswagen Golf GTI 16V Mk3 1994 – 22000 PLN – Nowy Sącz

Volkswagen Golf GTI imał wyjątkowo ciężki start. Już w momencie swojego debiutu w 1992 roku określony został jako ciężki, słaby i niedorostający do swoich wspaniałych poprzedników. Optykę zmienił dopiero debiutujący w rok później Golf GTI 16V. Jego 150 koni mechanicznych to nie tylko o 35 KM więcej niż GTI 8V, lecz również więcej niż generował jego 16-zaworowy poprzednik z układem K-Jetronik. 8,1 sekundy do setki i prędkość maksymalna na poziomie 225 km/h ujmy nie przynoszą. Szczęśliwie, model uniknął przekleństwa wielu młodych klasyków i wciąż nie ma zawyżonej ceny, dlatego teraz jest dobry moment, aby zignorować tych, którym Golf Mk3 się nie podoba i po prostu się nim cieszyć.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTI 16V Mk3 1994 – 22000 PLN – Nowy Sącz