Archiwum kategorii: Auto-Classic

W naszej ofercie znajdą Państwo używane samochody z USA wielu ekskluzywnych producentów, które stanowią klasykę amerykańskiego rynku motoryzacyjnego. Posiadamy różne marki, modele i typy pojazdów. Tylko wyjątkowe wzory samochodów zostały okrzyknięte mianem kultowych i dziś przyciągają wielbicieli i kolekcjonerów. Podczas gdy celebryci czy inni ludzie wyznaczający trendy lansują modę na auta szybkie, zwinne, nowoczesne i prześcigają się w kupnie coraz nowszych modeli samochodów, wiele osób stawia na klasykę – z roku na rok pojazdy tego typu nie tracą na swojej wartości a wprost przeciwnie tylko zyskują.

Dodge Charger 1968 – 179000 PLN – Maków Podhalański

Odpowiedź na Pontiaca GTO musiała być mocna – pierwszy muscle car Dodge’a zdecydowanie zapada w pamięć. Ponad 5 metrów długości z długą maską i grzmiącym V8 – ten samochód nie mógł powstać w innym miejscu na ziemi, jak w USA. Dodge Charger zbudowany został na bazie modelu Coronet, któremu dodano sportowego charakteru i najbardziej charakterystyczny element – chowane w atrapie, odwracane reflektory. Lata ’68-’70 to druga generacja modelu, z sylwetką fastback, która otrzymała najbardziej charakterystyczne i kultowe kształty inspirowane butelką Coca Coli. Dziś to poszukiwany klasyk, a im większy silnik ma pod maską, tym większy budzi entuzjazm. Gama w 1968 roku rozciągała się od jednostek R6 przez V8 5,2 l (318) i V8 6,3 l (383) po silniki HEMI 426 i 440. Ten w ogłoszeniu ma jednostkę ze środka oferty, w odmianie 335-konnej, czyli z mocniejszym, czterogardzielowym gaźnikiem. Zwraca uwagę oryginalny, nierestaurowany stan samochodu – to duża rzadkość, w końcu mówimy o sportowych autach, których metryczka ma już ponad pół wieku.
Czytaj dalej Dodge Charger 1968 – 179000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang Fastback 1967 – SPRZEDANY

Ford Mustang Fastback to prawdziwa ikona amerykańskiej kultury, samochód który natychmiastowo przykuwa uwagę i zachwyca dynamiczną sylwetką, wysmakowanymi detalami oraz sporą ilością chromu. Dziś już takich samochodów nikt nie produkuje, lecz w pamięci i garażach fascynatów motoryzacji klasyczne Mustangi pielęgnowane będą zawsze. Nie przez przypadek tak często widujemy je na zdjęciach mody czy w teledyskach. O ile większość nowych samochodów ustąpić miejsca musi w ciągu kilku lat swoim następcom, ten wywalczył w historii i kulturze miejsce niepodważalne. Zawsze będzie budził zachwyt i pożądanie, szczególnie gdy mówimy o tak pięknym egzemplarzu, jak ten w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1967 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C3 1977 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C3 działa na wyobraźnię, jak rzadko które amerykańskie auto z tego okresu. Jego kształty powstały z inspiracji naturą i nie przez przypadek przypominają morską bestię. To ewolucja koncepcyjnego projektu Mako Shark II projektu Larry’ego Shinody, znajdująca się w produkcji od 1967 roku i stale rozwijana. Przykładowo zmiany w Corvette na rok 1977 dotyczyły głównie wnętrza, kierownica odsunęła się o dwa cale od kierowcy, samochód otrzymał nową konsolę ogrzewania i radio Delco. Sterowanie reflektorów i wycieraczek przedniej szyby znajdowało się teraz na kolumnie kierownicy, a mocowanie lusterka wstecznego przeniesiono na przednią szybę. Ten egzemplarz ma dodającą jej wiele charakteru skrzynię manualną zestawioną z oryginalną jednostką napędową 350ci. Ma ślady użytkowania, ale w tym wieku to żaden wstyd.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1977 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette Convertible C2 1965 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette Convertible C2 z 1965 roku to najprawdziwszy i kultowy Sting Ray, ze swojego trzeciego sezonu produkcji. Zmiany w stylizacji były subtelne – wygładzono maskę, dodano prawdziwe wloty powietrza po bokach i naniesiono drobne zmiany wewnątrz. Największą rewolucją było wprowadzenie w połowie roku big blocka o pojemności 6,4 l i mocy 426 KM. Najdroższa w ofercie była wówczas wersja wtryskowa, wyprodukowana w zaledwie 771 egzemplarzach. FI generowało 375 KM, a tylko 10 KM mniej miał kolejny silnik w ofercie – 5,4 l 365 KM (opcja L76), który znajduje się pod maską prezentowanego egzemplarza. To nie przelewki, tu wersja podstawowa legitymowała się mocą 250 KM, a w praktyce była między tym samochodami przepaść. Podobnie jest dziś przy wycenie. Nikogo nie dziwi już tabliczka z ceną powyżej 100 tysięcy dolarów, i w tym kontekście należy uznać cenę egzemplarza od Auto-Classic za atrakcyjną.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette Convertible C2 1965 – SPRZEDANY

Jaguar Mark II 1962 – SPRZEDANY

„Grace, space, pace” mówiło ówczesne hasło reklamujące sportową limuzynę z Coventry, czyli „Gracja, przestrzeń, osiągi”. Nie była to czcza obietnica. Oferowany w latach w latach 1959 – 1968 Jaguar Mark II był rozwinięciem produkowanego od połowy lat 50-tych modelu Mark I. Modele różniły się głównie linią boczną okien i stylistycznymi detalami, przejął po nim również świetne sześciocylindrowe jednostki z rodziny XK6, które zaoferowano tym razem w pojemnościach 2,4, 3,4 i 3,8 l. W tym egzemplarz znajduje się ta największa i najmocniejsza – 3781 cm³. Auto jest po pracach renowacyjnych i wizualnie prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Szokować może cena – samochody te wyceniane są zazwyczaj podobnie, ale w innej walucie, czyli w euro. Przyczyną różnicy z pewnością jest fakt, że sprzedający nie zdołał dokończyć remontu silnika. Tak czy owak – z pewnością warto podjąć wyzwanie i dokończyć ten projekt.
Czytaj dalej Jaguar Mark II 1962 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C1 1961 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C1 uznawana jest powszechnie za pierwszy amerykański samochód sportowy. Pojawił się po raz pierwszy w 1953 roku jako dwuosobowy kabriolet, a właściwie roadster. Nadwozie osadzono na stalowej ramie, lecz wykonano z tworzywa sztucznego, co pozwoliło zaszaleć stylistycznie. Filigranowe i zmysłowe kształty nie są tym, co kojarzy się nam dziś z klasyczną amerykańską motoryzacją, lecz tak rodziła się legenda. Ta pochodzi z przedostatniego roku produkcji pierwszej serii. Jej tył został mocno przestylizowany, kształtem zapowiadając już nadchodzącą drugą generację Corvette, i dodatkowo powiększając pojemność bagażnika o około 20 procent. To od tego rocznika zaczęły się cztery okrągłe, tylne światła, które stały się później elementem rozpoznawalnym modelu. Prezentowany egzemplarz to coś dla miłośników świetnie zachowanego, oryginalnego stanu. To 60-letnia kapsuła czasu i choć pewnie moglibyśmy wyliczać, co tu nadawałoby się do renowacji… cały urok tego egzemplarza opiera się obecnie na tym, że nowy nie jest.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C1 1961 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette Cabrio C3 1968 – SPRZEDANY

Kiedy Chevrolet Corvette C3 debiutował jako model ’68, fascynował nowym nadwoziem i po raz kolejny wzmocnionymi silnikami. To już nie był bulwarowy kabriolecik, jaki rodził się w latach 50-tych. Nawet w podstawowej wersji klient otrzymywał tu solidne V8 o pojemności 5,4 l i mocy 300 KM oraz do wyboru jeden z dwóch rodzajów nadwozia. W ogłoszeniu pozwalający złapać pełnię wiatru do kabiny kabriolet, wraz z opcjonalnym hardtopem. W kabinie zwraca uwagę kierownica o całkowicie niedzisiejszych rozmiarach i manualna skrzynia biegów, dzięki której każdy z przyjemnością potrzyma czasem V8 na wysokich obrotach. Z zewnątrz spatynowany lakier i chromowane zderzaki, które właśnie na początku produkcji C3 miały swoją najlepszą formę.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette Cabrio C3 1968 – SPRZEDANY

Chevrolet El Camino 1972 – SPRZEDANY

454 cale sześcienne. To jest pojemność 7,4 litra. Idealna, by napędzać pickupa zbudowanego na bazie samochodu osobowego. Tego właśnie zdania byli Amerykanie i Australijczycy, tworząc klasę „UTE”. Ten skrót wywodzi się od określenia „utility vehicle”, czyli „pojazd użytkowy”, choć tak naprawdę – ważne tu było dwoje drzwi i paka zintegrowana z kabiną ładunkową, a z czasem – coraz mocniejsze silniki pod maską. Chevrolet El Camino to jedna z największych legend tej klasy, samochód budowany w latach 1959–1960 i 1964–1987, łącznie w pięciu generacjach. Prezentowany rocznik ’72 to ostatni z generacji trzeciej. Silnik LS6 454 CID o mocy 450 KM pojawił się w roku 1970 i pozwalał El Camino osiągnąć ćwierć mili w czasie poniżej 14 sekund. Podobny silnik znalazł się i pod maską tego odrestaurowanego egzemplarza, stylizowanego na wersję SS 454.
Czytaj dalej Chevrolet El Camino 1972 – SPRZEDANY

AC Cobra replika 1965/2001 – SPRZEDANA

AC Cobra to jedna z legend amerykańskiej motoryzacji. Zbudowana została na bazie brytyjskiego samochodu sportowego AC Ace, do której genialny wyścigowy kierowca i konstruktor, Carroll Shelby, zaszczepił w 1962 roku prawdziwie muskularną mechanikę. AC Cobra zasilana była początkowo 289-calowymi small blockami, by później pomieścić również big blocki o pojemności 427 cali. To Ford 289 napędzał zwycięski samochód w klasie GT w wyścigu Le Mans w czerwcu 1964 roku, a w tym samym czasie AC Cobra 427 była najszybszym samochodem „produkcyjnym” na świecie. Choć oryginalne Cobry powstawały wyłącznie w latach 60-tych, kolejne dziesięciolecia przyniosły niezliczone reinkarnacje modelu. Część z nich otrzymała nawet błogosławieństwo samego Carrolla Shelby, co znacznie wpłynęło na ich wartość. Jeżeli jednak nie zależy nam na kolekcjonerskiej wartości, również nieautoryzowane repliki mogą być świetnym rozwiązaniem, o ile odzwierciedlają konstrukcyjnie oryginalny projekt. To prawdziwie dzika maszyna, ukierunkowana wyłącznie na prędkość i osiągi.
Czytaj dalej AC Cobra replika 1965/2001 – SPRZEDANA

Chevrolet Corvette C1 1958 – SPRZEDANY

Rok 1958. Co było wówczas szczytem motoryzacyjnego kunsztu? Mógł być to Mercedes 300 SL Roadster, mogło to być BMW 507, Porsche 356 Speedster, Jaguar XK 150, albo i Chevrolet Corvette C1. Każdy z nich na swój sposób piękny, sportowy i wyrafinowany. A dziś? Co najmniej milion dolarów za Gullwinga, dwa miliony za BMW 507, 300 tysięcy dolarów za Speedstera, 150 tys. dolarów za Jaguara albo… jedyne 65 tys. dolarów za Chevroleta Corvette C1. To brzmi jak promocja, bo każdy z tych samochodów ma status ikony, każdy potrafi zachwycić wrażeniami zza kierownicy i każdy odwróci wszystkie głowy na ulicy. Za czasów swojej młodości Chevrolet Corvette C1 był tańszy i bardziej popularny od konkurencji, ale jego mocny silnik i niesamowicie ukształtowane nadwozie sprawiają, że nie boi się dziś żadnych porównań. Chevrolet Corvette C1 w 1958 roku powstał w ilości 9168 sztuk. To był pierwszy rok, w którym zastosowano z przodu podwójne lampy i jedyny, który miał wloty powietrza w postaci żaluzji na masce, zwane „Washboard Hood”. Ten egzemplarz nie jest perfekcyjny, choć wady o których wspominają sprzedający są tylko oznaką mijającego czasu, dodają mu autentyczności i charakteru.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C1 1958 – SPRZEDANY