Archiwum kategorii: Auto-Classic

W naszej ofercie znajdą Państwo używane samochody z USA wielu ekskluzywnych producentów, które stanowią klasykę amerykańskiego rynku motoryzacyjnego. Posiadamy różne marki, modele i typy pojazdów. Tylko wyjątkowe wzory samochodów zostały okrzyknięte mianem kultowych i dziś przyciągają wielbicieli i kolekcjonerów. Podczas gdy celebryci czy inni ludzie wyznaczający trendy lansują modę na auta szybkie, zwinne, nowoczesne i prześcigają się w kupnie coraz nowszych modeli samochodów, wiele osób stawia na klasykę – z roku na rok pojazdy tego typu nie tracą na swojej wartości a wprost przeciwnie tylko zyskują.

Chevrolet Corvette Cabrio C3 1968 – 99000 PLN – Maków Podhalański

Kiedy Chevrolet Corvette C3 debiutował jako model ’68, fascynował nowym nadwoziem i po raz kolejny wzmocnionymi silnikami. To już nie był bulwarowy kabriolecik, jaki rodził się w latach 50-tych. Nawet w podstawowej wersji klient otrzymywał tu solidne V8 o pojemności 5,4 l i mocy 300 KM oraz do wyboru jeden z dwóch rodzajów nadwozia. W ogłoszeniu pozwalający złapać pełnię wiatru do kabiny kabriolet, wraz z opcjonalnym hardtopem. W kabinie zwraca uwagę kierownica o całkowicie niedzisiejszych rozmiarach i manualna skrzynia biegów, dzięki której każdy z przyjemnością potrzyma czasem V8 na wysokich obrotach. Z zewnątrz spatynowany lakier i chromowane zderzaki, które właśnie na początku produkcji C3 miały swoją najlepszą formę.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette Cabrio C3 1968 – 99000 PLN – Maków Podhalański

Dodge Charger 1968 – 179000 PLN – Maków Podhalański

Odpowiedź na Pontiaca GTO musiała być mocna – pierwszy muscle car Dodge’a zdecydowanie zapada w pamięć. Ponad 5 metrów długości z długą maską i grzmiącym V8 – ten samochód nie mógł powstać w innym miejscu na ziemi, jak w USA. Dodge Charger zbudowany został na bazie modelu Coronet, któremu dodano sportowego charakteru i najbardziej charakterystyczny element – chowane w atrapie, odwracane reflektory. Lata ’68-’70 to druga generacja modelu, z sylwetką fastback, która otrzymała najbardziej charakterystyczne i kultowe kształty inspirowane butelką Coca Coli. Dziś to poszukiwany klasyk, a im większy silnik ma pod maską, tym większy budzi entuzjazm. Gama w 1968 roku rozciągała się od jednostek R6 przez V8 5,2 l (318) i V8 6,3 l (383) po silniki HEMI 426 i 440. Ten w ogłoszeniu ma jednostkę ze środka oferty, w odmianie 335-konnej, czyli z mocniejszym, czterogardzielowym gaźnikiem. Zwraca uwagę oryginalny, nierestaurowany stan samochodu – to duża rzadkość, w końcu mówimy o sportowych autach, których metryczka ma już ponad pół wieku.
Czytaj dalej Dodge Charger 1968 – 179000 PLN – Maków Podhalański

Pontiac Firebird Trans Am 1978 – 39000 PLN – Maków Podhalański

Kowbojski kapelusz, czerwona koszula, niebieskie dżinsy i kowbojki. To Twój strój obowiązkowy, jeśli myślisz o zakupie tego samochodu. Pontiac Firebird Trans Am stał się legendą po debiucie filmu „Mistrz kierownicy ucieka” („Smokey and the Bandit”). Główny bohater, grany przez Burta Reynoldsa, odciągał za kierownicą sportowego samochodu pościg od nielegalnego, eskortowanego transportu piwa. To był przebój, który pod względem kasowym ustąpił miejsca jedynie Gwiezdnym wojnom. Po obejrzeniu filmu każdy chłopak chciał prowadzić czarnego Pontiaca Trans Am’a, co przełożyło się na sprzedażowy sukces samochodu. To oczywiście nie mógł być zwykły Firebird. Musiał być czarny, ze złotymi szparunkami i ptakiem na masce, i musiał mieć największy dostępny silnik, czyli jednostkę V8 o pojemności 6,6 l (400 cali sześciennych). Takie właśnie jest auto z ogłoszenia, i choć wymaga prac remontowych, z pewnością może jeszcze zabłysnąć w każdej kolekcji, a szczególnie takiej inspirowanej filmami drogi.
Czytaj dalej Pontiac Firebird Trans Am 1978 – 39000 PLN – Maków Podhalański

Jeep Wrangler 1988 – 22000 PLN – Maków Podhalański

Jeep Wrangler ukazał się na rynku w 1986 roku. Oznaczony symbolem wewnętrznym YJ, nie był zresztą nową konstrukcją, a ewolucją modelu CJ-7. Podobnie miał konstrukcję ramową, identyczny rozstaw osi i obie sztywne osie zawieszone na resorach piórowych. To, co go odróżniało od poprzednika, to prostokątne reflektory, wnętrze zapożyczone z modelu Cherokee, szerszy rozstaw kół, nieco mniejszy prześwit, większy komfort i lepsze prowadzenie. Niezmiennie wyróżnia się doskonałym własnościami w terenie, które właściwie są wizytówką firmy, wywodzącą się z doświadczeń z produkcji i eksploatacji nie tylko modeli CJ („Civilian Jeeps”), ale i Willisów MB, pamiętających drugą wojnę światową. W świecie samochodów terenowych postęp przebiega w zupełnie innym tempie, niż w samochodach osobowych. Tutaj to, co sprawdzało się pół wieku temu, może sprawdzić się i dziś, bo najważniejsza jest wytrzymałość i odpowiednie doświadczenie człowieka za kółkiem, której nie zastąpi żaden komputer. Pierwszy Wrangler to wciąż maszyna w pełni analogowa, która da nam czystą radość z doświadczenia wszelkich zasad fizyki.
Czytaj dalej Jeep Wrangler 1988 – 22000 PLN – Maków Podhalański

Ford Model A Tudor Sedan 1930 – 89000 PLN – Maków Podhalański

Ford Model A Tudor Sedan to jedna z pierwszych wersji nadwoziowych następcy modelu T. Od 1927 do 1931 roku wyprodukowano ich 1,25 miliona sztuk, co czyniło samochód jednym z najpopularniejszych wozów tamtych czasów. Odnaleźć w nim możemy szereg rozwiązań uznawanych wówczas za nowoczesne, lub wręcz pionierskie. Ford Model A miał szyby z bezpiecznego szkła, trzystopniową niesynchronizowaną skrzynię biegów sterowaną dźwignią umieszczoną w podłodze i znany i stosowany do dzisiaj układ trzech pedałów ze sprzęgłem obsługiwanym lewą nogą. Wyposażony został w światło stop, hamulce działające na obie osie, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy ramieniowe, lusterko wsteczne, wycieraczkę przedniej szyby oraz elektryczny sygnał dźwiękowy. Właściwie jedyną trudnością poza stosowaniem podwójnego wysprzęglenia była konieczność regulacji składu mieszanki oraz wyprzedzenia zapłonu za pomocą manetki umieszczonej pod kierownicą. To 90-letnie auto bez problemu użytkować można i dziś. Zwłaszcza, gdy mówimy o pięknym, odrestaurowanym egzemplarzu, jaki oferuje Auto-Classic z Makowa Podhalańskiego.
Czytaj dalej Ford Model A Tudor Sedan 1930 – 89000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang Fastback 1966 – SPRZEDANY

Ford Mustang Fastback to numer jeden, jeżeli szukacie projektu do renowacji z amerykańskiego rynku. Jego niesłabnąca przez lata popularność sprawiła, że jest klasyk, do którego można zakupić właściwie każdą część, i to w cenach, które wzbudzą jedynie miły uśmiech. Prosta konstrukcja sprawi, że nie potrzeba tu finezji albo specjalistycznej wiedzy, jak choćby podczas odbudowy układu wtryskowego Porsche. Wybór nadwozia Fastback nad nadwoziem coupe jest o tyle uzasadniony, że wartość tego pierwszego jest dwukrotnie wyższa, niezależnie czy mówimy o aucie do remontu, czy wyremontowanym… a koszty renowacji w obu przypadkach są identyczne. Ważny jest wybór odpowiedniej bazy, a tu kluczowe jest, by nie nosiła śladów nieudolnych napraw sprzed lat – bo to właśnie nieudolne wyspawanie czy piaskowanie karoserii może być przyczyną najpoważniejszych problemów podczas całej renowacji. Prezentowany egzemplarz zdaje się mieć wszystko co trzeba, a na dodatek kultowy zielony kolor – może to być highland green albo ivy green, sprzedający nie podzielił się tą informacją.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1966 – SPRZEDANY

Plymouth Barracuda 1973 – SPRZEDANY

Legenda głosi, że ten model miał się nazywać Panda, lecz Barracuda z pewnością brzmi lepiej! To 10-letni rozdział w historii marki, który zapadł w pamięci na zawsze. Wspaniała sylwetka, charakter i styl. Plymouth Barracuda powstawał w trzech generacjach. Był pierwszym fastbackiem w grupie „pony cars”, choć w ostatniej (1970-74) występował jedynie jako hardtop coupe i kabriolet. Ten egzemplarz jest po renowacji i z pewnością przykuwa uwagę nie tylko agresywnymi wlotami na masce, ale i pięknym, czerwonym lakierem. 360-calowe V8 to już niestety dziecko kryzysu, silnik generuje 245 KM, co daje niezłe wrażenia z jazdy tylko dlatego, że samochód jest stosunkowo lekki i niewielki. Ścigać od świateł do świateł w dzisiejszych czasach szczęśliwie już się nie musi.
Czytaj dalej Plymouth Barracuda 1973 – SPRZEDANY

Ford Mustang 1966 – SPRZEDANY

Ford Mustang to legenda, a ten egzemplarz ma coś, co wyróżni go wśród wielu innych. Biegnące konie wytłoczone na oparciach foteli były opcją dostępna jedynie w latach 1965-66. W potocznym języku mówi się o niej „pony interior”. To „Interior Decor Group”, opcja którą rozpoznamy B na tabliczce znamionowej – jest to nadwozie 65B, 63B albo 67B. Co jeszcze kryło się pod tym hasłem? Drewniane aplikacje i zestaw pięciu wskaźników na desce oraz inne panele drzwi. Ten egzemplarz podczas renowacji otrzymał elementy wersji GT, to jest dodatkowe światła przeciwmgielne schowane w przednim grillu i wydech z chromowanymi końcówkami. Efekt? Z połączeniu głębokiej czerni lakieru z mocną czerwienią wnętrza, z pewnością apetyczny.
Czytaj dalej Ford Mustang 1966 – SPRZEDANY

Chevrolet Camaro Berlinetta 1981 – SPRZEDANY

Chevrolet Camaro to pony car z napędem na tylne koła, produkowany przez amerykański koncern General Motors w latach 1967-2002 oraz ponownie od 2009. Ten dwudrzwiowy samochód wprowadzony został na rynek jako rywal Forda Mustanga i okazał się sporym sukcesem, w kolejnych generacjach znajdując licznych fanów wśród wielu amerykańskich kierowców. Prezentowany Chevrolet Camaro Berlinetta to przedstawiciel drugiej generacji modelu, dostępnej na rynku w latach 1970-81. Berlinetta to określenie zapożyczone z języka włoskiego, oznaczające „małą limuzynę”. Chevrolet udostępnił tę wersję w trzech ostatnich latach drugiej generacji, pozycjonując jako bardziej luksusową, wyposażając w materiałowe wnętrze i bardziej miękkie nastawy zawieszenia. Ten egzemplarz ma ciekawą kolorystykę, świetną opcję w postaci zdejmowanych paneli dachu (tzw. T-tops), manualną skrzynię biegów i stan, który sprzedający określa jako dobrą bazę do renowacji.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro Berlinetta 1981 – SPRZEDANY