Mercedes 500E W124 powstał w bliskiej współpracy z firmą Porsche, co zapewniło mu dodatkową sławę i popularność. W efekcie powstał samochód o wyjątkowej jakości i trwałości oraz fantastycznych osiągach, gwarantowanych przez ośmiocylindrowy silnik o pojemności pięciu litrów i mocy 326 KM. Ten egzemplarz na pewnym etapie otrzymał stylizację, która zapewniła mu jeszcze więcej szacunku i pokłonów na ulicach. To elementy AMG (pakiet stylistyczny, wydech, felgi), które pięknie grają tu w pakiecie ze światłami i maską późniejszej E-klasy. Wisienką na torcie są kultowe fotele Recaro, dokładnie takie, jakie AMG montowało w kultowych Hammerach w latach 80-tych, w erze, kiedy 500E było dopiero w planach.
Mercedes 500E W124
Rocznik: 1992
Przebieg: 175000 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 320 KM
Wyposażenie:
Model 500 E, E 500
Colour BLAUSCHWARZ – METALLIC (199)
Upholstery STOFF SCHWARZ (071)
Production Date 1992-12-10
Order Nr. 0283975379
199 BLAUSCHWARZ – METALLIC
071 STOFF SCHWARZ
071A STOFF SCHWARZ
199U BLAUSCHWARZ – METALLICLACK
241 FAHRERSITZ LINKS ELEKTRISCH VERSTELLBAR MIT MEMORY
242 FAHRERSITZ RE. ELEKTR.VERSTELLBAR M.MEMORY
291 AIRBAG FÜR FAHRER UND BEIFAHRER
300 ABLAGEBOX IN ABLAGESCHALE VORN
341 BLINKLEUCHTEN ZUSAETZLICH
441 LENKSAEULE ELEKTRISCH EINSTELLBAR
498 Japanese Version
524 LACKKONSERVIERUNG
570 ARMLEHNE KLAPPBAR VORN
581 KLIMATISIERUNGSAUTOMATIK
592 WÄRMEDÄMMENDES GRÜNES GLAS RUNDUM, HEIZBARE HECKSCHEIBE, BANDFILTER
613 LEUCHTEINHEIT – ASYMETRISCH LINKSVERKEHR
662 20 LITER KRAFTSTOFF
664 BEREIFUNG 275/55 R 17 MIT LM-FELGEN VERCHROMT (NUR
668 VERPACKUNG FÜR VERSANDFAHRZEUGE
758 RADIO BECKER MEXICO 2000 – JAPAN
803 MODELLJAHR 1993
873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
880 SCHLIESSANLAGE MIT INFRAROT-FERNBEDIENUNG
Production Nr. 7954216
Model 500 E
Engine 119974 12 007040
Transmission 722370 03 818792
Order Number 0 2 839 75379
Order Location JAPAN
Interior FABRIC BLACK (071)
Paint 1 BLUE-BLACK – METALLIC PAINT (199U)
Approx. Build Date 1992-12
241 FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
441 STEERING COLUMN, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
498 VERSION FOR JAPAN
524 PAINTWORK – PRESERVATION
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
592 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE, BAND FILTER
613 HEADLAMP LEFT-HAND TRAFFIC
664 20 LITERS OF FUEL AND MODE OF PACKING VE III
758 RADIO BECKER MEXICO 2000 – JAPAN
803 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
880 CLOSING SYSTEM WITH INFRARED REMOTE CONTROL
Mercedes-Benz 500E, o którym mowa w ogłoszeniu, został wyprodukowany ma rynek japoński w 1992 roku.
Auto zakupiliśmy bezpośrednio w miejscowości Nagoya.
Jest to pierwsza seria 500-tki składana w zakładach Porsche.
Samochód utrzymana jest w pedantycznym stanie, z minimalnymi śladami użytkowania.
Zewnętrzny pakiet stylistyczny AMG wraz z poszerzeniami charakterystycznymi dla 500-tki dodaje mu jeszcze bardziej zadziornego wyglądu.
Udokumentowany przebieg tj. 167539 km wraz z bezwypadkową historią czynią ten samochód interesującą pozycją dla każdego, kto szuka 500E w jeszcze bardziej rozbudowanej wersji.
Auto oczywiście posiada kompletną historię serwisową, udokumentowany przebieg, książkę serwisową oraz japońskie faktury z serwisu na wykonane naprawy.
Nasz 500E odznacza się bardzo wygodnym, przestronnym oraz ergonomicznym wnętrzem, do którego dzięki specjalnym rozwiązaniom wyciszeniu nadwozia nie docierają zbędne hałasy podczas jazdy.
Tapicerka zachowana jest w bardzo dobrym stanie bez uszkodzeń czy śladów zużycia.
Przednie ortopedyczne fotele RECARO z niespotykanymi na owe czasy możliwościami technologicznymi (rozbudowane ustawienia i pamięć) prezentują się znakomicie. Auto tworzy wyjątkową kompozycję kolorystyczną. Powłoka lakiernicza jest w świetnym stanie.
Auto stoi na oryginalnych felgach AMG – Mercedes-Benz.
Wnętrze nie było poddawane zabiegom detailingowym. Kierownica jest bardzo dobrym stanie i bez wytarć.
Żadne przyciski nie są powycierane.
Dzięki niezwykle sprzyjającemu klimatowi, który panuje w tej części Japonii, nadwozie auta jest całkowicie wolne od korozji, wszystkie newralgiczne punkty dla W124 są w nienaruszonym stanie.
Powłoka lakiernicza jest również bardzo dobrze zachowana, posiada kilka bardzo drobnych śladów użytkowania.
Spód auta, wnęki kół i komora silnika w stanie perfekcyjnym, zbliżonym do nowego samochodu. Zawieszenie wraz z układem hamulcowym w bardzo dobrym stanie; jeździ równo, nie znosi, bezpiecznie hamuje. Wszystko w najlepszym porządku – cicho i sztywnie, a sama „Pięćsetka” prowadzi się pewnie, dosłownie płynie po drodze.
Nadwozie nie przechodziło żadnych napraw blacharskich.
Samochód jest w 100% bezwypadkowy, co też zaznaczamy na fakturze.
Wyposażenie bagażnika jest kompletne, a koło zapasowe wygląda na nigdy nie używane.