Archiwum kategorii: Mercedes

Mercedes 560 SEC C126 1989 – 69000 PLN – Dębe Wielkie

Mercedes 560 SEC to przepiękne i ponadczasowe coupe, luksusowy symbol doskonałości. Ponieważ warianty coupe w hierarchii Mercedesa są tradycyjnie usytuowane nad sedanami, SEC był droższy i lepiej wyposażony niż sedany, i występował tylko z silnikami V8. 560 SEC był najwyższą dostępną wersją silnikową C126, do oferty wprowadzoną w 4 lata po debiucie modelu, w 1985 roku. Ze względu na swój nowoczesny wygląd czy zderzaki z tworzywa sztucznego długo nie uznawano tej serii za przynależącą do kategorii samochodów klasycznych, lecz dziś co do jego statusu nikt nie ma najmniejszych wątpliwości, a dowodem są stale rosnące ceny.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEC C126 1989 – 69000 PLN – Dębe Wielkie

Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Charakterystyczne kształty Mercedesa klasy W123 rozpoznaje każdy miłośnik klasycznej motoryzacji, jednak w takiej wersji jak ta samochód zdolny jest jeździć całkowicie inaczej niż samochody, które niegdyś pamiętaliśmy z naszych ulic. W latach 80-tych popularne „beczki” z naszych dróg zawsze miały silnik Diesla pod maską, więc rozróżnianie ich kończyło się na wersjach 200D, 240D i 300D. Tymczasem Mercedes 280E W123 ma pod maską wspaniały, dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik, który zasilany układem wtryskowym potrafi wykrzesać z siebie godne podziwu 185 koni mechanicznych. To bagatela, ponad trzykrotnie więcej mocy niż w poczciwym 200D, i w połączeniu z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem pozwala jeździć ze sportową wręcz werwą. Ten egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej ma bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne lakieru 581 INKAROT z jasnym wnętrzem. Zadbany, z niskim przebiegiem, nigdy nie naprawiany blacharsko i wolny od korozji egzemplarz, prezentuje się fantastycznie. Na pokładzie ma klimatyzację, która z pewnością w dzisiejszych gorących czasach jest mile widziana.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Mercedes CL 500 C215 2003 – 74900 PLN – Gliwice

Smukła sylwetka, imponujące rozmiary, hydrauliczne zawieszenie Active Body Control i spore, wolnossące V8 pod maską. To brzmi jak przepis na auto sprawiające przyjemność zarówno swoją prezencją, jak i komfortem. Mercedes CL 500 C215 to S klasa w wydaniu coupe. Jego linia jest ponadczasowa, a cała sylwetka starzeje się zdecydowanie lepiej, niż jego czterodrzwiowy bliźniak. Produkowany w latach 1998 – 2006 model może dać nam mnóstwo przyjemności, o ile tylko wybierzemy odpowiednio zadbany egzemplarz. Ten ma przebieg jedynie 72 tysięce kilometrów i sprowadzony został z Japonii.
Czytaj dalej Mercedes CL 500 C215 2003 – 74900 PLN – Gliwice

Mercedes 600 SEL W140 1992 – Warszawa

Mercedes 600 SEL W140 stanowił najwyższy model w ofercie, oferując wszystko czego mogły wówczas zapragnąć elity. Dwunastocylindrowy silnik, automatycznie domykające się drzwi i klapa bagażnika, zawieszenie obniżające się po przekroczeniu 160 km/h, wspomaganie kierownicy zmieniające siłę wspomagania w zależności od prędkości czy wreszcie atermiczne szyby o grubości 10 mm, zapewniające doskonałą izolację akustyczną. To limuzyna która potrafiła zaszokować swoimi rozmiarami, technologicznym rozmachem, jakością wykonania i wyposażeniem. Ten egzemplarz z pewnością może zachwycić stanem zachowania, miękkością welurowej tapicerki i zaskakująco niskim przebiegiem, jedynie 22 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes 600 SEL W140 1992 – Warszawa

Mercedes CLK 230 Kompressor C208 1997 – 49000 PLN – Poznań

Smukła osłona chłodnicy, cztery pojedyncze, eliptyczne światła przednie, czyli nowa twarz marki – to był ukłon w stronę młodszych odbiorców. Technicznie CLK pod wieloma względami bazował na limuzynie klasy C, jednak całkowicie nowa konstrukcja nadwozia i odmienne detale potwierdziły niezależność modelu. Na wyposażeniu kontrola trakcji, wyświetlacz temperatury zewnętrznej, skórzana kierownica, zdalne otwieranie pokrywy bagażnika, szkło termoizolacyjne i wiele innych. Czy był sukcesem? W ciągu pięciu lat wyprodukowano łącznie ponad 230 tysięcy sztuk, czyli o 65% więcej niż coupe serii 124 w ciągu dziewięciu lat. Jaki Mercedes CLK 230 Kompressor C208 jest dla kierowcy? Poręczny, ma w sobie coś z Baby-Benz’a, ale nie powinno to dziwić, w końcu to jego techniczna ewolucja. Urzeka sportowym charakterem bez rezygnacji z komfortu. Świetnie, że wciąż ma tylny napęd, jest doskonale wyczuwalny w zakrętach przy szybkiej jeździe, a w ruchu miejskim zadzwia swoją zwrotnością. Silnik 2,3 l i kompresor dostarczają mu mocy, jaki praprzodek w postaci modelu 190E potrafił zaoferować jedynie w topowych, 16-zaworowych wersjach… ale w odróżnieniu od Baby-Benza, ma sylwetkę coupe. Nasz egzemplarz oczarował nas świetnym stanem technicznym i zjawiskową kolorystyką. Przez pół roku włożyliśmy w niego sporo pracy, by mógł cieszyć jak nowy.
Czytaj dalej Mercedes CLK 230 Kompressor C208 1997 – 49000 PLN – Poznań

Mercedes SL 500 Silver Arrow R129 2002 – 119000 PLN – Poznań

Mercedes SL 500 Silver Arrow to kończąca przygodę Mercedesa z serią R129 edycja (produkcja z roku 2001 – rocznik modelowy 2002), która jest obecnie jedną z najbardziej pożądanych wersji z tej gamy modelowej. Potencjał kolekcjonerski całej linii R129 rośnie z dnia na dzień, natomiast wersje limitowane zaczynają wręcz szybować. Wartość modelu SL 500 Silver Arrow będzie więc już tylko wyższa, co czyni go, nie tylko świetną lokatą kapitału, ale jest także pewną inwestycją na przyszłość. Seria ta powstała z myślą o uczczeniu legendarnych, przedwojennych aut wyścigowych Mercedesa. Auta te miały charakterystyczny kształt przypominający strzałę oraz srebrne malowanie, przez co nazywane były po prostu Srebrnymi Strzałami. Limitowana liczba egzemplarzy, historyczne nawiązania do przedwojennych samochodów wyścigowych Grand Prix, sygnowane i specjalne dla wersji Silver Arrow elementy nadwozia i wnętrza, nadają temu modelowi Mercedesa niepowtarzalny i wyjątkowy charakter. Już sama klasyczna i ponadczasowa linia nadwozia SL 500 z końca produkcji modelu, wyposażona w pakiet aerodynamiczny AMG jest dziełem sztuki i wizytówką dizajnerskiego kunsztu projektantów Mercedesa. Samochód wyposażony jest w niezawodną, uważaną za jedną z najlepszych i niezniszczalną 8-cylindrową jednostkę silnikową w układzie V (oznaczenie M113), której pojemność skokowa wynosi 4966 cm³ i generuje moc 306 KM.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 Silver Arrow R129 2002 – 119000 PLN – Poznań

Mercedes CLS 550 C219 2008 – 152250 PLN – Poznań

Mercedes CLS C219 w broszurach reklamowany określany jako czterodrzwiowe Coupe stworzył nową klasę nie tylko w gamie marki. Pod maską jego poliftowej wersji skrywał się silnik nie od parady – 5,5-litrowa jednostka V8, która sprawdziła się w tym nadwoziu pięknie. Wszystko to złożyło się na unikalną mieszankę doznań i odczuć, która jest wyraźnie związana z marką Mercedes-Benz. Ta nowoczesna „srebrna strzała” z fabrycznym pakietem AMG to śmiałe wzornictwo w jeszcze śmielszej odmianie. Niski przebieg i bardzo dobry stan zachowania egzemplarza prezentowanego w ogłoszeniu powinien zachęcić do oględzin.
Czytaj dalej Mercedes CLS 550 C219 2008 – 152250 PLN – Poznań

Mercedes CL 55 AMG Kompressor C215 2002 – 99900 PLN – Gliwice

Mercedes CL 55 AMG na rok modelowy 2003 przeszedł kompletną odmianę. Zastępował wersję wolnossącą, ale miał za zadanie zadziwić wszystkich, którzy pamiętali jego poprzednika. Pojemność pozostała identyczna – to V8 5,5 l. Diametralnie wzrosła za to moc maksymalna. Zamiast 360 KM do dyspozycji było tu już 500 KM. Różnicę zrobił Kompressor, czyli sprężarka mechaniczna, rozwiązanie, które koncern wprowadzał w samochodach produkcyjnych jako pionier już w latach 20-tych XX wieku. W nowożytnej erze ta sama zasada wciąż sprawdza się znakomicie, zwiększając sprawność silnika i zapewniając fantastyczne osiągi. Samochód jest wielki, ultra luksusowy, a dodatkowo kompletnie może zaszokować zdolnością do atomowych przyspieszeń. Jako narzędzie do niezwykle przyjemnych podróży wciąż sprawdza się wyśmienicie.
Czytaj dalej Mercedes CL 55 AMG Kompressor C215 2002 – 99900 PLN – Gliwice

Mercedes 500 SL R107 1984 – 298000 PLN – Poznań

Mercedes 500 SL R107 został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1980 i był wówczas, obok Astona Martina Volante, najszybszym kabrioletem na świecie. Skrywając pięciolitrowy silnik V8 dostępny wcześniej w modelu 450 SLC 5.0, oferował 240 KM i doskonałe połączenie sportowych osiągów z komfortem podróży. Z zewnątrz od słabszych odmian odróżniał się przednim i tylnym spojlerem, które subtelnie podkreśliły jego mocniejszy charakter. Dziś to najbardziej poszukiwana kolekcjonersko wersja spośród wszystkich odmian silnikowych generacji 107. Gwarantuje przyjemność, zarówno kierowcy, jak i przechodniom, bo w takiej konfiguracji kolorystycznej i odrestaurowanym stanie, prezentowany Mercedes prezentuje się po prostu zjawiskowo.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1984 – 298000 PLN – Poznań

Mercedes S 350 W220 2004 – 39800 PLN – Skrzyszów

Mercedes S 350 W220 to poliftowa wersja S klasy czwartej generacji, oferowana z silnikiem V6 M112 o pojemności 3,7 l w latach 2002 – 2005. Uzyskane tu 245 KM, w zestawieniu z pięciostopniowym automatem, pozwala rozpędzić się do 246 km/h, a pierwsza setka jest tu osiągana już po 7,6 s, czyli są to osiągi przewyższające podstawowe V8, czyli 279-konną wersję S 420 poprzedniej generacji. Efekt ten pozwloliła uzyskać niższa masa i bardziej aerodynamiczna sylwetka. Na tym oczywiście nie koniec zalet. Ponadczasowa linia nadwozia, świetne wyposażenie i znakomita jakość wykonania nie pozwalają zapomnieć, że to przedstawiciel najbardziej luksusowej linii Mercedesów.
Czytaj dalej Mercedes S 350 W220 2004 – 39800 PLN – Skrzyszów