Archiwum kategorii: Mercedes

Mercedes S 600 L W220 2003 – 79800 PLN – Skrzyszów

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu we wrześniu 1998 roku publiczność zapoznała się z sześcioma limuzynami klasy S W220, która po siedmiu i pół roku zastąpiła serię W140. Nowa klasa S zaprezentowała ponad 30 technicznych innowacji, jak zwykle wyznaczając wzór dla konkurencji. W 1999 roku zaprezentowano dwunastocylindrową limuzynę S 600, która w 2002 toku przeszła znaczącą modyfikację. Jej silnik zmniejszył swoją pojemność z 5,8 do 5,5 l, ale w zamian otrzymał dwie turbosprężarki. Moc maksymalna wzrosła z 386 KM do 500 KM, moment obrotowy z 530 Nm do 800 Nm, a z przyspieszenia do setki udało się urwać całe 1,5 s. 4,8 s to był wynik, którego spodziewalibyśmy się raczej po samochodzie sportowym, a trzeba pamiętać, że to pełnoprawna limuzyna. Zresztą, w odróżnieniu od poprzednika, S 600 był dostępny tylko w wersji z długim rozstawem osi. Lata mijają, ale pięknie utrzymana biała limuzyna z ciemnym wnętrzem na pewno zrobi wrażenie na ulicach tak samo, jak w dniu premiery.
Czytaj dalej Mercedes S 600 L W220 2003 – 79800 PLN – Skrzyszów

Mercedes 560 SEL Carat by Duchatelet W126 1989 – 120000 PLN – Nowy Sącz

Carat by Duchatelet to belgijska firma, której celem było podniesienie Mercedesa do jeszcze wyższej rangi. Ilość opcji, jaką można było zaznaczyć zamawiając tam S klasę była niemal niegraniczona. Biorąc pod uwagę możliwości i szaleństwa lat 80-tych, w tym egzemplarzu zachowany został umiar, co tylko wyszło mu na dobre. Z zewnątrz do białego lakieru otrzymał białe listwy, które uzupełniły również białe felgi w charakterystycznym dla Carata wzorze. We wnętrzu mamy zmienioną kierownicę, zegary, listwy progowe i boczki drzwiowe, w których zastosowano o wiele więcej drewna, niż seryjnie zdecydował się montować Mercedes. Auto sprowadzone zostało z Japonii, zachowane jest w bardzo dobrym stanie, z niewysokim przebiegiem. Jest rzadkie i ciekawe, a na dodatek jest po obszernym serwisie, przygotowane do jazdy.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEL Carat by Duchatelet W126 1989 – 120000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes 230E W124 1987 – 51000 PLN – Wrocław

Lata 80-te według wielu były najlepszym okresem w historii Mercedesa. Zaczęło się w 1980 roku od S-klasy (W126), dwa lata później pojawił kompaktowy model 190 (W201), a po kolejnych trzech latach nadszedł i on, Mercedes W124. Projektowany z naciskiem na obniżenie masy i ulepszenie aerodynamiki (finalnie uzyskano imponujący współczynnik oporu aerodynamicznego Cx = 0,28), po mniejszym bracie odziedziczył doskonałe rozwiązanie wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi. W zestawieniu z poprzednikiem – W123 – technologiczny skok był ogromny, dzięki któremu dziś zazwyczaj jedno z tych aut traktujemy jako zabytkowe, a drugie jako nowoczesne. Wiek jednak zobowiązuje, Mercedes 230E W124 z pierwszej serii produkcyjnej (tzw. „wąska listwa”) to już niewątpliwie klasyk. Ten egzemplarz ma klasyczny biały kolor i niebieskie wnętrze. Skonfigurowany jest skromnie, i choć ma automatyczną skrzynię biegów, to elektryka ogranicza się do sterowania prawego lusterka. Smakować w nim można za to stan zachowania – to auto po pierwszym właścicielu, sprowadzone ze Szwajcarii, odkupione od salonu Mercedes-Benz Classic Center.
Czytaj dalej Mercedes 230E W124 1987 – 51000 PLN – Wrocław

Mercedes 200D W124 1986 – 59000 PLN – Wrocław

Mercedes 200D W124 jak żadna inna limuzyna potrafił połączyć komfort i doskonałą jakość wykonania z ekonomiczną eksploatacją. Oczywiście była to inna epoka niż dziś, i w tym samochodzie ciężko jest się spieszyć. Nawet jazda z gazem stale dociśniętym do podłogi nie musi być brawurowa. To nie jest auto do szybkiej jazdy, szczególnie w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegu wymaga od kierowcy cierpliwości i wyobraźni przy wyprzedzaniu. Ale pamiętajcie, jeździć powoli jest elegancko, a pośpiech poniża. Im więcej czasu w nim spędzicie, tym więcej czasu będziecie mieć na kontemplację jego doskonale zaaranżowanego wnętrza i widoków za oknem… a w tym samochodzie częściej u przechodniów i innych kierowców zobaczycie kciuk w górze niż środkowy palec. Mercedes 200D nagrodzi Was charakterystycznym brzmieniem silnika i niskim spalaniem. Taki samochód zachowany w doskonałym stanie to skarb w garażu i na drodze.
Czytaj dalej Mercedes 200D W124 1986 – 59000 PLN – Wrocław

Mercedes CLS 550 C219 2006 – 89500 PLN – Wrocław

Mercedes lubił nazywać go „czterodrzwiowym coupe”, choć nie powinniśmy mieć wątpliwości, że jest to po prostu sedan. Nie zmienia to faktu, że w momencie wprowadzenia na rynek, w 2004 roku, był zdecydowanie inny niż wszystkie. Łączył komfort i praktyczność sedana z charyzmą i stylem coupe. To połączenie działało na wyobraźnię. Dla wielu stworzone przez Michaela Finka nadwozie na długie lata stało się prawdziwym marzeniem i wzorem. Pod maską też tu pracowały zawsze słuszne jednostki. Mercedes CLS 550 C219 to wersja z japońskiego rynku, w latach 2006-2010 zasilana powiększoną do 5,5-litra jednostką V8 o mocy 388 koni mechanicznych. Ledwie 5,4 s do setki i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h. To nawet dziś robi wrażenie.
Czytaj dalej Mercedes CLS 550 C219 2006 – 89500 PLN – Wrocław

Mercedes E 320 W211 2002 – 44500 PLN – Skrzyszów

Mercedes E 320 W211 to dostępny od 2002 roku następca Okulara. Wygładzony aerodynamicznie, unowocześniony, lepiej zabezpieczony antykorozyjnie, był kolejnym hitem niemieckiej marki. Cztery lata prac rozwojowych i ponad dwa miliardy euro zainwestowane w rozwój modelu nie poszły na marne. Już w pierwszym roku sprzedano 242 tysiące sztuk, a do 2008 roku włącznie było to już 1,75 miliona egzemplarzy. Najpopularniejszym wyborem było kolor srebrny w poziomie wykończenia Avantgarde, czyli taki, jak prezentowany przez Nowex Cars. Często się dziś nie zdarza jedynie taki stopień zachowania – 118 tys. km przebiegu, karoseria bez śladów korozji, skrzynia i silnik pracują bardzo dobrze.
Czytaj dalej Mercedes E 320 W211 2002 – 44500 PLN – Skrzyszów

Mercedes 600 SEL W140 1991 – 89800 PLN – Poznań

Na początku lat 90. próżno było szukać luksusu większego kalibru. Mercedes 600 SEL W140 wrażenie robił wszędzie, a ten egzemplarz już swoją młodość spędził w Polsce. Dwunastocylindrowy silnik, automatycznie domykające się drzwi i klapa bagażnika, elektrycznie sterowane wszystkie trzy lusterka, zawieszenie obniżające się po przekroczeniu 160 km/h, wspomaganie kierownicy zmieniające siłę wspomagania w zależności od prędkości czy wreszcie atermiczne szyby o grubości 10 mm, zapewniające doskonałą izolację akustyczną.
Czytaj dalej Mercedes 600 SEL W140 1991 – 89800 PLN – Poznań

Mercedes E 500 W211 2003 – 55400 PLN – Skrzyszów

Mercedes E 500 W211 jest o krok przed wersją AMG. Przyspieszenia nie są może aż tak atomowe, jednak mocy jest tu naprawdę pod dostatkiem, brzmienie silnika V8 jest mięsiste, a komfort zawieszenia pozostaje wyższy. Ten egzemplarz ma nie tylko świetny silnik pod maską, ale i zawsze modne i eleganckie zestawienie czarnego lakieru z czarnym wnętrzem. To samochód, który wydaje się być super mocny, nowoczesny i komfortowy, dodatkowo ma atuty nawet w bezpośrednim zestawieniu ze współczesną motoryzacją. W czasach, gdy wszędzie wokół słyszymy o zmniejszaniu pojemności i ilości cylindrów w silnikach, to jest warta rozważenia propozycja dla wszystkich, którzy uważają, że motoryzacja w XXI wieku nie idzie we właściwą stronę.
Czytaj dalej Mercedes E 500 W211 2003 – 55400 PLN – Skrzyszów

Mercedes S 500 Coupe C140 1994 – 119000 PLN – Stary Dzierzgoń

Mercedes S 500 Coupe C140 to S klasa, w której najważniejszy jest kierowca i jego pasażer. Tu nie ma potrzeby używania dodatkowych drzwi dla drugiego rzędu foteli, tam też są miejsca, ale najważniejsi siedzą z przodu. Tu uzyskanie zgrabnej sylwetki typu hardtop z bezramkowymi drzwiami, pozwalającymi na pozostawienie otwartej bocznej przestrzeni było ważniejsze i nawiązujące do realizowanej już od lat 60-tych koncepcji znanej z modeli W111 Coupe i W114 Coupe. Mercedes S 500 Coupe C140 to wersja ze środkowego etapu, która już nie była określana fabrycznie jako SEC, ale jeszcze nie była CL-em. Pod maską znany i lubiany silnik V8 o pojemności 5 litrów, a na liczniku przebiegu jedyne 80 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes S 500 Coupe C140 1994 – 119000 PLN – Stary Dzierzgoń

Mercedes 560 SL R107 1986 – 110000 PLN – Bielsko-Biała

Jest doskonałym wyborem dla osób szukających wiatru we włosach, pięknego brzmienia silnika, wysokiej niezawodności i przyjemności związanej z eksploatacją samochodu klasycznego, który komfortem i osiągami w niczym nie ustępuje wielu bardziej współczesnym konstrukcjom. Mercedes 560 SL R107 to finalna wersja produkowanego przez 18 lat modelu SL trzeciej generacji. W swojej ostatniej odsłonie wyposażony został w silnik o największej pojemności 5,6 l, udoskonalone zawieszenie, wzmocnione hamulce z ABS i poduszkę powietrzną w kole kierownicy. Ten egzemplarz ma zawsze dobrze prezentujące się na Mercedesach zestawienie srebrnego lakieru z niebieskim wnętrzem. Auto pochodzi z rynku amerykańskiego, przeszło szeroko zakrojone prace renowacyjne i jest już zarejestrowane w Polsce.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1986 – 110000 PLN – Bielsko-Biała