Archiwum kategorii: Mercedes

Mercedes E 500 W124 1993 – 129900 PLN – Poznań

Mercedes E 500 W124 zbudowany został na bazie popularnego modelu, lecz dzięki swojej wyjątkowej historii powstania i znakomitemu połączeniu oferowanych osiągów i komfortu na trwale zapisał się w kanonie motoryzacyjnych legend. To jedyny model Mercedesa montowany ręcznie poza macierzystą fabryką, który przez 5 lat produkcji opuszczał bramy zakładu Porsche w Zuffenhausen (1990-93 500E, od ’93 jako E 500). Kontrakt obejmował wykonanie 10 tysięcy sztuk samochodu, w sumie do 1995 roku wykonano 479 sztuk więcej. Pod maską odnajdziemy tu zmodyfikowaną jednostkę 5.0 V8 z modelu SL 500, zapewniającą przyspieszenie do pierwszej setki w 6,1 s. Z zewnątrz wyróżniały go poszerzone błotniki, wycieraczki reflektorów i felgi. Wewnątrz – sportowe fotele Recaro z podgrzewaniem oraz drewniany panel między tylnymi fotelami.
Czytaj dalej Mercedes E 500 W124 1993 – 129900 PLN – Poznań

Mercedes 190E Avantgarde Rosso W201 1992 – 26000 PLN – Poznań

Mieć ciastko i zjeść ciastko. To trudna do połączenia sztuka, lecz w tym przypadku możliwa do realizacji. Wielu powie, że sama marka Mercedes to sztampa i pójście po najmniejszej linii oporu, i że przecież nie można mieć tego, co wszyscy kochają i zarazem czegoś oryginalnego i niespotykanego. A ten Baby Benz właśnie taki jest. Avantagrde Rosso, Avantgarde Verde, Avantgarde Azzurro. Były ich trzy rodzaje, każdy miał właściwy dla serii i unikalny kolor lakieru, a także wnętrze, które nie przypominało żadnego innego. Mercedes 190E Avantgarde Rosso W201 powstał w około 2300 sztukach. Największym jego smaczkiem jest kolorowa tapicerka, choć również kolor karoserii “569 Avantgarde Rot” jest niebanalny. To bardzo ciekawa propozycja i niepodważalny dowód na to, że do nabycia ciekawego samochodu z kolekcjonerskim potencjałem nie jest potrzebna walizka pieniędzy, nawet gdy mówimy o ładnie utrzymanym egzemplarzu, w pełni zgodnym ze specyfikacją fabryczną.
Czytaj dalej Mercedes 190E Avantgarde Rosso W201 1992 – 26000 PLN – Poznań

Mercedes 190E Primavera W201 1993 – 34000 PLN – Poznań

Primavera to po włosku “wiosna”. Ta wersja specjalna została wydana dla ożywienia sprzedaży na koniec produkcji modelu. Wyróżnia ją specjalny lakier 269 Tourmaline Green oraz wyjątkowa tapicerka w grochy, która pojawiła się jedynie tutaj oraz w wersji 190E Avantgarde Verde, wyprodukowanej w ilości około 750 sztuk. Mercedes 190E Primavera W201 wyróżnia się silnikiem – zamiast 2,5 D, jak w oryginalnym Verde, pod maską odnajdziemy tu benzyniaka. Powstało zaledwie 100 egzemplarzy, wyłącznie na szwajcarski rynek. Ładnie zachowany egzemplarz to dziś wyjątkowa rzadkość, pozwalająca wyróżnić się wśród wielu innych 190-tek. Legendarna trwałość mechaniczna, udana jednostka 2,3 l R4 i już nie tak kolekcjonersko niski przebieg 239 tysięcy kilometrów to połączenie, które zachęca, by używać go jak najczęściej, choć z drugiej strony – warto dbać, pielęgnować, garażować – by jak najdłużej zachować tak efektowny stan. Zarówno wnętrze, jak i oryginalna powłoka lakiernicza tego samochodu, wciąż prezentują się doskonale.
Czytaj dalej Mercedes 190E Primavera W201 1993 – 34000 PLN – Poznań

Mercedes SL 500 R230 2005 – 99000 PLN – Katowice

Ten Mercedes SL 500 R230 ma na sobie coś, czego nie miała standardowo nawet wersja SL 55 AMG. To elementy pakietu Performance, obejmujące zmodyfikowane ospojlerowanie, dokładnie takie, jakie miał na swoim SL 65 AMG Bernd Mayländer, czyli kierowca samochodu bezpieczeństwa podczas wyścigów Formuły 1. Silnik V8, sprężarka Rootsa, 500 KM i 700 Nm… no nie, tyle tu nie mamy, co wcale nie znaczy, że 306 koni mechanicznych nie pozwoli sprawnie przyspieszać. Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów pracuje błyskawicznie, zapewniając niezłe wrażenia z jazdy. Piękny jest stan tego egzemplarza. Przebieg jedynie 51000 km, fabryczna powłoka lakiernicza, świetnie zachowane wnętrze. Wygląda i według zapewnień sprzedającego jeździ wzorowo.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R230 2005 – 99000 PLN – Katowice

Mercedes 280S W116 1977 – 63000 PLN – Poznań

Jest dostojny, ponadczasowy, przykuwający uwagę chromem i rozleniwiający komfortem. Poziomymi światłami i karbowanymi lampami tylnymi S-klasa w latach 70-tych otworzyła nową erę w stylistyce Mercedesów. Następca typoszeregu W108/W109 to samochód, który wyróżniał się nie tylko sylwetką, ale i komfortem oraz nowoczesnymi rozwiązaniami z dziedziny bezpieczeństwa. Wyposażony w sześciocylindrowy rzędowy silnik Mercedes 280S W116 miał klasę, którą podziwiać można do dzisiaj. Ten egzemplarz dodatkowo ujmuje niebanalną kolorystyką. Od nowości miał jedynie dwóch właścicieli w Niemczech, którzy doskonale wiedzieli, jak zapewnić mu to, co najlepsze. Dzięki temu zachwyca do dziś.
Czytaj dalej Mercedes 280S W116 1977 – 63000 PLN – Poznań

Mercedes 300 SEL W126 1990 – 39000 PLN – Poznań

Sześciocylindrowy silnik nigdy nie oznaczał rezygnacji z luksusów. Mercedes 300 SEL W126 to wersja z przedłużonym o 14 centymetrów rozstawem osi, a ten egzemplarz wyposażony jest bogato. Na pokładzie znajdziemy między innymi automatyczną klimatyzację, elektryczne regulowane fotele, szyby i lusterka. Luksus, wygoda, najwyższej klasy wykonanie i piękna kolorystyka. Ten egzemplarz zestawiony jest o tyle ciekawie i nietypowo, że zamiast powszechnie spotykanego automatu odnajdziemy w nim ręczną, pięciostopniową skrzynię. U poprzedniego właściciela był jednym z trzech analogicznie skonfigurowanych egzemplarzy, które używał po prostu do jazdy na co dzień. Garaż dzielił z Pontonem, Pagodą i innymi pięknymi klasykami, będąc najnowszym autem w garażu. Można żyć bez współczesnej motoryzacji? Ależ oczywiście, w tym przypadku to około 10 litrów na każde 100 kilometrów, co wcale nie jest ekstrawagancją.
Czytaj dalej Mercedes 300 SEL W126 1990 – 39000 PLN – Poznań

Mercedes E 320 Sportline Coupe C124 1993 – 49000 PLN – Obrowiec

Mercedes E 320 Sportline C124 to eleganckie coupe, którym mimo upływu blisko trzech dekad wciąż świetnie się jeździ. Mocy mu nie brakuje, i choć “Sportline” może sugerować ukierunkowanie auta w stronę sportu, w tym samochodzie nie kłóci się to z wizerunkiem marki i modelu. Dzięki delikatnie obniżonemu i usztywnionemu zawieszeniu oraz mniejszej kierownicy prowadzi się nieco bardziej precyzyjnie, lecz auto pozostaje wygodne i komfortowe. To dobry wybór dla tych, którzy nie odnajdują się wśród wytworów nowoczesnej motoryzacji i dla których ponadczasowa, dwudrzwiowa sylwetka Mercedesa wciąż wygląda efektownie. Ten egzemplarz zdecydowanie może do siebie przekonać. Kultowy kolor “bornit”, bardzo niski przebieg, świetnie zachowane wnętrze i bogate wyposażenie. Wyśmienicie.
Czytaj dalej Mercedes E 320 Sportline Coupe C124 1993 – 49000 PLN – Obrowiec

Mercedes 300D Turbo W124 1992 – 15500 PLN – Gorzów Wielkopolski

Charakterystyczne wcięcia na przednim prawym błotniku to było coś. Zanim pojawiła się E klasa, był to znak, że pod maską drzemie tu turbodoładowany diesel. Mercedes 300D Turbo W124 to ten większy i mocniejszy, sześciocylindrowy, generował 147 koni mechanicznych, brzmiał świetnie i miał trwałość, której dzisiejsze samochody mogą pozazdrościć. Ten egzemplarz wciąż nie wygląda, jakby miał się wybierać już na emeryturę. Jest świeżo po remoncie tylnego zawieszenia i w kolorze morskich głębin (929U nautical blue metallic) prezentuje się pięknie. To przedstawiciel czasów, kiedy projektowano samochody tak, by mogły służyć jak najdłużej, a kiedy otoczono je właściwą troską, potrafiły jeździć po prostu bez końca.
Czytaj dalej Mercedes 300D Turbo W124 1992 – 15500 PLN – Gorzów Wielkopolski

Mercedes 280 SL W113 Pagoda 1968 – 419000 PLN – Jarocin

Fantastyczna lekkość linii narysowanej przez Paula_Bracq’a, niezwykła gładkość pracy sześciocylindrowego silnika, bajeczne zestawienie kolorystyczne. To brzmi jak przepis na klasyka marzeń i z pewnością może nim być! Mercedes 280 SL W113 to finalna, trzecia seria modelu Pagoda, obecna na rynku od 1967 do 1971 roku. W zestawieniu z dającą wiele frajdy z jazdy manualną skrzynią biegów spotykana była najczęściej w specyfikacji europejskiej, i z taką właśnie wersją mamy do czynienia w tym przypadku. Samochód od kompleksowej renowacji przeprowadzonej kilka lat temu przejechał do dziś jedynie 650 kilometrów. To wspaniały egzemplarz kolekcjonerski, gotowy do użytku lub dalszego pielęgnowania i nabierania wartości w garażu.
Czytaj dalej Mercedes 280 SL W113 Pagoda 1968 – 419000 PLN – Jarocin

Mercedes E55 AMG W211 2005 – 92000 PLN – Łódź

E55 AMG – to oznaczenie spotkać mogliśmy już w poprzedniej generacji W210, lecz W211 podarowało 5,5 litrowej V-ósemce coś więcej – kompressor. To zupełnie odmieniło zabawę. Zamiast 367 KM do dyspozycji tutaj jest już 476 KM, a do tego przepotężny moment obrotowy wynoszący 700 Nm w zakresie 2650–4500 obrotów na minutę. Efekt? Pierwsze 100 km/h osiągnąć w 4,7 sekundy, a 100 mi/h w ciągu ledwie 9,8 s (o ponad sekundę szybciej niż najgroźniejszy rywal, Audi RS6). To zdecydowanie “jedzie”, choć wtajemniczeni wiedzą, że wycisnąć z niego więcej mocy nie stanowi najmniejszego problemu. Tyle, że gdy widzimy przed sobą tak piękny egzemplarz, wyciskanie z niego ostatnich soków nie powinno nam przychodzić do głowy. Ten Mercedes E55 AMG W211 ma już 15 lat, lecz jedynie 61500 kilometrów przebiegu, a wygląda wręcz dziewiczo. Piękny egzemplarz super szybkiej limuzyny.
Czytaj dalej Mercedes E55 AMG W211 2005 – 92000 PLN – Łódź