Mitsubishi Lancer Evo 6 TME (Tommi Makinen Edition) powstało, aby uczcić czwarte z rzędu rajdowe mistrzostwo świata Tommiego Makinena. To specjalna edycja Evo 6, slangowo określana jako Evo 6.5. Została zaprojektowana, aby możliwie przypominać rajdowy samochód grupy A, choć była to cywilna wersja przewidziana do użytku drogowego. Najbardziej widoczną zmianą był agresywny projekt przedniego zderzaka, pozwalająca zwiększyć siłę docisku i jednocześnie zwiększyć ilość powietrza, które mogło być zassane do silnika. Specjalnie dostrojone zostało zawieszenie, a tytanowa turbosprężarka otrzymała koło sprężarki o mniejszej średnicy, aby zapewnić lepszy moment obrotowy i lepszą rekcję na gaz w niskim i średnim zakresie obrotów.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evo 6 TME 2000 – 300000 PLN – Raszyn
Mitsubishi
Mitsubishi Lancer 1980 – 82000 PLN – Opole
Mitsubishi Lancer drugie generacji debiutował podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1979 roku. Jego zgrabna karoseria to dzieło włoskiego stylisty, Aldo Sessano, pracującego wówczas dla Carrozzeria Fissore. Proste kształty i zderzaki z tworzywa kontynuowały styl niedawno wprowadzonych modeli Galant i Sapporo. Oferowane wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan, był ostatnie Lancerem z napędem na tylne koła. Europejscy nabywcy otrzymali modele 1200, 1400 i 1600, a także EX2000 Turbo. Ten prezentowany to zachowany w pięknym stanie Lancer 1400 GLX ze skrzynią automatyczną. To świetny przykład dobrze zaprojektowanego przedstawiciela epoki, w której motoryzacja japońska nadrabiała dystans do europejskich konkurentów.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer 1980 – 82000 PLN – Opole
Mitsubishi 3000GT VR4 1999 – 88000 PLN – Warszawa
Mitsubishi 3000GT VR4, w Japonii zwane jako GTO, to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych i jednocześnie imponujących samochodów sportowych całej dekady lat 90. Trzylitrowa jednostka z dwiema turbosprężarkami gotowa była wykrzesać 320 KM, ale w sposób zdecydowanie kulturalny i łatwy do okiełznania. O to, aby auto prezentowało się świetnie nie tylko na plakatach, ale i w normalnym użytku, dbał napęd na 4 koła i 4 koła skrętne. Mimo super sportowej sylwetki, niespodzianką mogą być 4 miejsca we wnętrzu, całkiem spory bagażnik i fakt, że auto doskonale może spisać się również w dalekiej trasie. Wszak „sport” ma wiele twarzy, a w tym wydaniu, bliżej mu nawet do kategorii „gran turismo”.
Czytaj dalej Mitsubishi 3000GT VR4 1999 – 88000 PLN – Warszawa
Mitsubishi Lancer Evo VIII 2004 – SPRZEDANE
Projektowany na trasy rajdowe, lecz wypuszczony na drogi. Odpowiednie sformułowanie regulaminu grupy A Rajdowych Mistrzostw Świata sprawiło, że w latach 90. i na początku nowego wieku każdy mógł kupić samochód, którego niemal bliźniacze wersje walczyły o najwyższe tytuły w rajdach. Co otrzymywał kierowca w przypadku Lancera Evo VIII? Dwulitrowe turbo z dużym potencjałem tuningu, 6-stopniową skrzynię manualną, napęd na cztery koła z aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym, amortyzatory Bilstein. Mitsubishi Lancer Evo VIII przez wielu uznawane jest za najlepsze w serii. Łączy w sobie czysty design i komfort nowej ery, ale nie ma jeszcze elementów wyposażenia, które można by uznać za zbędne. Ten egzemplarz wybitnie się wyróżnia swoim kolorem. Żółty doskonale pasuje do komiksowego wizerunku Evo i z pewnością jest tu dużym atutem.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evo VIII 2004 – SPRZEDANE
Mitsubishi Lancer Evolution V 1998 – SPRZEDANE
Mitsubishi Lancer Evolution V to kolejna odsłona kultowego japońskiego sedana, przygotowana na rok 1998, po zdobyciu tytułu Rajdowego Mistrza Świata przez Tommiego Mäkinena drugiego z rzędu tytułu Rajdowego Mistrza Świata. Wersja przygotowana na drogi niemal nie różniła się zewnętrznie od samochodu zdobywającego rajdowe tytuły. Nawet szerokość była identyczna, laicy nie rozróżnią. Główne innowacje Evo V pochodzą z mocno zmodernizowanego systemu zarządzania silnikiem, przeniesionego i ulepszonego intercoolera, nowej aerodynamiki, ulepszonych hamulców i oczywiście całkowicie przeprojektowanego układu zawieszenia, zaprojektowanego aby być możliwie wydajnym na trasach asfaltowych. Ten ostatni punkt jest oczywiście najbardziej zauważalną zmianą w Lancerze – rozstaw kół przednich i tylnych zwiększył się o prawie 4 cm, Ponieważ auto rajdowe w dalszym ciągu homologowane było w grupie A, konieczne było wyprodukowanie 2500 sztuk wersji drogowej. Producent nie miał z tym problemu – zebrano 7500 zamówień i tyle samochodów wyprodukowano, niestety wszystkie w wersjach z kierownicą po prawej stronie. Szczęśliwie, wiele osób postanowiło przenieść kierownicę na właściwą stronę, i taki właśnie samochód po przekładce, z dodatkowo wzmocnionym silnikiem i całą mechaniką oraz wizualnymi modyfikacjami upodobniającymi go do wersjie RS, oferuje salon Classic Cars Warsaw.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evolution V 1998 – SPRZEDANE
Mitsubishi Lancer Evo Wagon GT-A 2006 – SPRZEDANY
To pomysł tak szalony, że jego sprzedaż ograniczono wyłącznie do chłonnego unikalnych rzeczy rynku JDM. Lancer Evo kojarzony wyłącznie jako sedan z wielkim spojlerem, w swojej IX odsłonie doczekał się również wersji kombi, powstałej z wykorzystaniem dzikiej, 4-napędowej bazy z aktywnym centralnym dyferencjałem ACD. Ma analogiczne, przykuwające uwagę poszerzenia nadwozia, wloty powietrza w zderzaku i maskę z wlotami do intercoolera, dzięki któremu falujące, gorące powietrze będziemy mogli obserwować stojąc na każdych światłach. We wnętrzu fotele Recaro i kierownica Momo, umieszczona jak przystało na JDM oczywiście po prawej stronie. Jazda będzie tu o tyle łatwiejsza, że to wersja GT-A, czyli ze skrzynią automatyczną. Wyposażona w ten sam silnik, co Evo VII GT-A, nie ma układu zmiennych faz rozrządu, co poskutkowało nieco niższą mocą maksymalną i momentem obrotowym, ale pozwoliło uzyskać bardziej płynną charakterystykę jazdy. Na plus za to przysłużyło się wzmocnione w tylnej części nadwozie – wyższa masa poszła tu w parze z lepszym rozkładem mas, a w efekcie Mitsubishi Lancer Evo Wagon jest lepiej wyważone niż zwykły sedan! Jest też bardziej aerodynamiczne, co pozwala mu na uzyskanie większej prędkości na prostej. Tych samochodów zbudowano jedynie 2500 sztuk w wersji z manualną skrzynią i 2500 w wersji z automatem, co czyni z nich ciekawe kolekcjonersko okazy.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evo Wagon GT-A 2006 – SPRZEDANY