Mitsubishi

Mitsubishi Pajero 1989 – 80000 PLN – Poznań

Jeżeli pamiętasz rajd Dakar z czasów, kiedy nazywał się Paryż-Dakar, to była zupełnie inna impreza niż dziś. Bez rywalizacji wyniesionej na poziom techniczny niemal równy Formule F1. Ściganie, ale też walka z przeciwnościami natury, maszyn i własnymi ograniczeniami. Pajero triumfowało w Dakarze 12 razy, pierwsze zwycięstwo – rok 1985. Ten samochód wówczas jeszcze nie był odległy o seryjnej konstrukcji – różnił się mocniejszym silnikiem, zmodyfikowanym zawieszeniem i lekkimi panelami nadwozia, ale wciąż był z grubsza tym samym pojazdem opartym na ramie, jakie jeździły po normalnych drogach. I skoro w Dakarze Pajero dało radę takim potworom, jak Porsche 959 czy Audi Quattro, dużo to mówi o wytrzymałości tej konstrukcji. Bardzo szanujemy Pajero I (z lat 1982–1991), a gruntowanie odrestaurowany egzemplarz to coś absolutnie wyjątkowego i wartego uwagi.
Czytaj dalej Mitsubishi Pajero 1989 – 80000 PLN – Poznań

Mitsubishi Lancer 1980 – 82000 PLN – Opole

Mitsubishi Lancer drugie generacji debiutował podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1979 roku. Jego zgrabna karoseria to dzieło włoskiego stylisty, Aldo Sessano, pracującego wówczas dla Carrozzeria Fissore. Proste kształty i zderzaki z tworzywa kontynuowały styl niedawno wprowadzonych modeli Galant i Sapporo. Oferowane wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan, był ostatnie Lancerem z napędem na tylne koła. Europejscy nabywcy otrzymali modele 1200, 1400 i 1600, a także EX2000 Turbo. Ten prezentowany to zachowany w pięknym stanie Lancer 1400 GLX ze skrzynią automatyczną. To świetny przykład dobrze zaprojektowanego przedstawiciela epoki, w której motoryzacja japońska nadrabiała dystans do europejskich konkurentów.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer 1980 – 82000 PLN – Opole

Mitsubishi Lancer Evo 6 TME 2000 – SPRZEDANE

Mitsubishi Lancer Evo 6 TME (Tommi Makinen Edition) powstało, aby uczcić czwarte z rzędu rajdowe mistrzostwo świata Tommiego Makinena. To specjalna edycja Evo 6, slangowo określana jako Evo 6.5. Została zaprojektowana, aby możliwie przypominać rajdowy samochód grupy A, choć była to cywilna wersja przewidziana do użytku drogowego. Najbardziej widoczną zmianą był agresywny projekt przedniego zderzaka, pozwalająca zwiększyć siłę docisku i jednocześnie zwiększyć ilość powietrza, które mogło być zassane do silnika. Specjalnie dostrojone zostało zawieszenie, a tytanowa turbosprężarka otrzymała koło sprężarki o mniejszej średnicy, aby zapewnić lepszy moment obrotowy i lepszą rekcję na gaz w niskim i średnim zakresie obrotów.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evo 6 TME 2000 – SPRZEDANE

Mitsubishi Lancer Evo VIII 2004 – SPRZEDANE

Projektowany na trasy rajdowe, lecz wypuszczony na drogi. Odpowiednie sformułowanie regulaminu grupy A Rajdowych Mistrzostw Świata sprawiło, że w latach 90. i na początku nowego wieku każdy mógł kupić samochód, którego niemal bliźniacze wersje walczyły o najwyższe tytuły w rajdach. Co otrzymywał kierowca w przypadku Lancera Evo VIII? Dwulitrowe turbo z dużym potencjałem tuningu, 6-stopniową skrzynię manualną, napęd na cztery koła z aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym, amortyzatory Bilstein. Mitsubishi Lancer Evo VIII przez wielu uznawane jest za najlepsze w serii. Łączy w sobie czysty design i komfort nowej ery, ale nie ma jeszcze elementów wyposażenia, które można by uznać za zbędne. Ten egzemplarz wybitnie się wyróżnia swoim kolorem. Żółty doskonale pasuje do komiksowego wizerunku Evo i z pewnością jest tu dużym atutem.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evo VIII 2004 – SPRZEDANE

Mitsubishi Lancer Evo Wagon GT-A 2006 – SPRZEDANY

To pomysł tak szalony, że jego sprzedaż ograniczono wyłącznie do chłonnego unikalnych rzeczy rynku JDM. Lancer Evo kojarzony wyłącznie jako sedan z wielkim spojlerem, w swojej IX odsłonie doczekał się również wersji kombi, powstałej z wykorzystaniem dzikiej, 4-napędowej bazy z aktywnym centralnym dyferencjałem ACD. Ma analogiczne, przykuwające uwagę poszerzenia nadwozia, wloty powietrza w zderzaku i maskę z wlotami do intercoolera, dzięki któremu falujące, gorące powietrze będziemy mogli obserwować stojąc na każdych światłach. We wnętrzu fotele Recaro i kierownica Momo, umieszczona jak przystało na JDM oczywiście po prawej stronie. Jazda będzie tu o tyle łatwiejsza, że to wersja GT-A, czyli ze skrzynią automatyczną. Wyposażona w ten sam silnik, co Evo VII GT-A, nie ma układu zmiennych faz rozrządu, co poskutkowało nieco niższą mocą maksymalną i momentem obrotowym, ale pozwoliło uzyskać bardziej płynną charakterystykę jazdy. Na plus za to przysłużyło się wzmocnione w tylnej części nadwozie – wyższa masa poszła tu w parze z lepszym rozkładem mas, a w efekcie Mitsubishi Lancer Evo Wagon jest lepiej wyważone niż zwykły sedan! Jest też bardziej aerodynamiczne, co pozwala mu na uzyskanie większej prędkości na prostej. Tych samochodów zbudowano jedynie 2500 sztuk w wersji z manualną skrzynią i 2500 w wersji z automatem, co czyni z nich ciekawe kolekcjonersko okazy.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evo Wagon GT-A 2006 – SPRZEDANY