Polski Fiat 126p 1988 – SPRZEDANY

Klasyczny Polski Fiat 126p, skrupulatnie odbudowany, ubrany w doskonale dobrane dodatki, przykuwać uwagę może niemniej niż niemieckie, włoskie czy japońskie auta. Polska motoryzacja nigdy nie obfitowała w szeroki wybór dostępnych modeli, ale tu naprawdę nie ma się czego wstydzić. Właściciel tego „bąka” zjeździł nim pół Europy i z pewnością nie mógł narzekać na brak zainteresowania ani uznania. Wygląda świetnie, ale i jeździ zaskakująco dobrze, dzięki przemyślanej modyfikacji zawieszenia i hamulców. Fotele Inter Groclin to zawsze był poszukiwany dodatek, podobnie jak kierownica Monte Carlo, ale już zamontowanie elektrycznie składanego falt dachu niegdyś mogło pozostawać jedynie w sferze marzeń. To rzecz, której w naszym narodowym klasyku zawsze brakowało najbardziej, kiedy zestawimy go bezpośrednio z jego włoskim poprzednikiem, czyli Fiatem 500.

Polski Fiat 126p
Rocznik: 1988
Przebieg: 69963 km
Pojemność: 650 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 24 KM

Wyposażenie:
– felgi aluminiowe BWA SportStar,
– hamulce tarczowe przód,
– faltdach elektryczny.

Fiat 126p z 1988 roku, służył mi dzielnie przez wiele lat do wyjazdów na zloty. Zwiedził Polskę, Czechy, Słowację, Węgry. Zawsze na kołach i zawsze bezawaryjnie. Fiacik kompleksowo wyremontowany w 2018 r. Remont obejmował drobne prace blacharskie (wymiana pasa przedniego, progu lewego oraz końcówki prawego błotnika). Po pracach blacharskich został na nowo polakierowany w oryginalny kolor. Przy składaniu zamontowane zostały hamulce tarczowe z przodu, nowe cylinderki tylne, komplet łożysk kół oraz wszystkie zużyte elementy. Układ zawieszenia posiada 4 nowe sportowe amortyzatory (dorobione według własnego pomysłu), włoski resor z obróconym piórem, progresywne sprężyny tylne. Skrzynia biegów przeszła przegląd i serwis polegający na wymianie zużytych elementów, łożysk i uszczelnień.

Silnik to jeden z najciekawszych elementów, pochodzi z eksportowej wersji 126p tzw. Bambino, został złożony i zamontowany w 2021 r. (kwadratowa głowica, inne oblachowanie). Został rozebrany na części pierwsze, zamontowane zostały nowe tłoki i cylindry (oryginalne Fiat ze starych zapasów), nowy wał, nowe panewki, nowe korbowody, nowy rozrząd, komplet nowych uszczelek, oblachowanie zostało wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Wszystkie śrubki zostały ocynkowane, nowy wydech, gaźnik po regeneracji, nowe sprzęgło.

Maluszek posiada nowe opony (bez przebiegu) 145/50R13 Hankook na felgach BWA Sportstars (wypiaskowane i pomalowane proszkowo). Na wyposażeniu mamy również zamontowany faltdach elektryczny oraz nową instalację elektryczną. Nowe listwy, wloty oraz zderzaki. Pięknie zachowane wnętrze Inter Groclin z kierownicą skórzaną Monte Carlo. We wnętrzu znajdziemy również nowy obrotomierz Lumel, nowe radio i klasyczną znaną ze 126p półkę tylną z głośnikami JBL.

Maluszek po złożeniu wyruszył na zlot na Węgry (800 km w jedną stronę) w celu sprawdzenia. Dojechał i wrócił bez najmniejszego problemu. Samochód zawsze garażowany i używany okazjonalnie. Zarejestrowany na żółte tablice. Dla zdecydowanego kupca możliwość transportu pod dom na lawecie.