Mercedes 230 W123 1978 – SPRZEDANY

Pięknie zachowany 42-letni samochód z przebiegiem zaledwie około 136000 km z pewnością może robić wrażenie. Zwłaszcza, gdy jest to Mercedes 230 W123, czyli popularna „beczka”, tak zawsze przez wszystkich podziwiana i szanowana. Wysokim komfortem i niezwykłą wytrzymałością mechaniczną zapracowała sobie na świetną opinię, podtrzymywaną przez lata przez użytkowników. „230” bez litery E w oznaczeniu to wersja z czterocylindrowym silnikiem M115 zasilanym gaźnikiem Stromberga. Ten egzemplarz pochodzi z południa Francji i wiele lat przestał w garażu, co zaowocowało brakiem korozji oraz śladów długotrwałego operowania słońca. Wyróżnia się piękną konfiguracją kolorystyczną i doskonałym zachowaniem wszystkich detali. Wygląda tak, jak każdy klasyczny Mercedes wyglądać powinien.

Mercedes 230 W123
Rocznik: 1978
Przebieg: 136000 km
Pojemność: 2307 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 109 KM

Wyposażenie:
– radio
– centralny zamek
– podgrzewana szyba tylna
– wspomaganie kierownicy

Mercedes 230 W123 z 1978 roku.
Model z pierwszego wydania popularnych „beczek”z silnikiem benzynowym i manualna skrzynią biegów.Silnik o pojemności 2,3 litra wyposażony w gaźnik Stromberga generuje moc 109 koni.

Prezentowany egzemplarz pochodzi z południa Francji co oczywiście świadczy, że w 100% jest bez korozji. Karoseria jest w kolorze Astral Silver, a wnętrze w kolorze granatowym.
Kilka elementów karoserii zostało polakierowanych na nowo, zabieg był konieczny ponieważ fabryczny lakier poddał się gorącemu słońcu południa. Jednocześnie zapewniam, że auto jest 100% bezwypadkowe.

Niespotykanie niski przebieg ma wpływ na znakomity stan techniczny i wizualny „beczki”. Na udokumentowanie przebiegu mamy książkę serwisową prowadzoną do 2004 roku. Po tym czasie poprzedni właściciel nie był w stanie kierować pojazdami mechanicznymi, więc auto było garażowane.

Na przełomie 1999/2000 roku został wymieniony licznik prędkości przy przebiegu 100 tys. km (jest to oczywiście zaznaczone w książce serwisowej). Jak twierdzi poprzedni właściciel doszło do usterki, a na udokumentowanie w bagażniku jest uszkodzony element w oryginalnym opakowaniu. Aktualnie na liczniku jest 36 tys. km.

Wnętrze rewelacyjnie zachowane, mimo upływu wielu lat nie straciło pierwotnego koloru. Tapicerka foteli, paneli drzwiowych czy dywanów może zszokować fabrycznym stanem. Brak jakichkolwiek śladów zużycia. Elementy często ulegające zużyciu, jak kierownica czy dźwignia zmiany biegów, odpowiadają stanem niskiemu przebiegowi. Konsola bez pęknięć.

Silnik został poddany przeglądowi, zostały wymienione wszystkie płyny eksploatacyjne (olej, płyn chłodniczy, płyn wspomagania). Oczywiście wszystkie filtry są nowe, a cała komora silnikowa została poddana zabiegowi odświeżenia.

Układ hamulcowy przeglądnięty i z nowym płynem.
Zawieszenie posiada jeszcze oryginalne plomby lakiernicze mocowań.

Na obecną chwilę samochód jest zarejestrowany w Polsce na białe tablice, ale posiada też gotową opinie do ewentualnego przerejestrowania na pojazd zabytkowy. Dodatkowo otrzymał komplet nowych opon i kilka dodatków.