W związku z wydaniem nowej wersji BMW M3 o pojemności 3,2 l, również Alpina zdecydowała się na wydanie nowej wersji swojego najmniejszego przeboju. Alpina B3 3.2 w kwietniu 1996 zastąpiła model B3 3.0. Jej silnik bazował na jednostce 2,8 l BMW, w której powiększono pojemność do 3,2 l, zastosowano lekkie tłoki Mahle, dopracowano komory spalania i zmodyfikowano układ wydechowy. Moc wzrosła ze 193 do 265 KM i mimo, że było to wciąż mniej niż w M3, samochód był niemal równie szybki. 5,9 s do setki i prędkość maksymalna powyżej 260 km/h robiły wówczas niemałe wrażenie. Wzmocniono również stabilizatory i hamulce, a wygląd zarówno karoserii, jak i wnętrza, nie pozostawiał złudzeń, że to dziecko kultowej marki z Buchloe. Alpina B3 3.2 Coupe E36 to jeden z zaledwie 80 wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca „najszybszym” czerwonym lakierem i manualną skrzynią biegów, nieczęsto spotykaną w autach importowanych z Japonii.
Alpina B3 3.2 E36
Rocznik: 1996
Przebieg: 193342 km
Pojemność: 3152 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 265 KM
Alpina B3 3.2, o której mowa w ogłoszeniu, została wyprodukowana ma rynek niemiecki w czerwcu 1996 roku.
Jest to numer 16 z 80 sztuk wszystkich Alpina B3 3,2l w nadwoziu Coupe i 3 sztuk w kolorze Bright Red 314.
Można to bardzo łatwo sprawdzić na oficjalnym archiwum Alpiny:
https://www.alpina-archive.com/?cat=21
Jej wyjątkowość podkreślają ortopedyczne fotele RECARO z elektryczną regulacją oraz manualna skrzynia biegów.
Alpinę zakupiliśmy osobiście w Japonii.
Jak przystało na pojazd z tej części świata – podwozie oraz nadwozie jest całkowicie wolne od rdzy.
Alpina utrzymana jest w oryginalnym stanie, z niewielkimi śladami użytkowania, pomimo 193 tysięcy kilometrów przebiegu wnętrze pojazdu ma jedynie niewielkie ślady użytkowania.
Fotele nie posiadają przetarć, materiał Alpiny nie jest w żaden sposób uszkodzony.
Spód auta, wnęki kół i komora silnika w stanie perfekcyjnym, zbliżonym do nowego samochodu.
Nadwozie nie przechodziło żadnych napraw blacharskich oraz ich nie wymaga, gdyż jest wolne od korozji.
Samochód jest w 100% bezwypadkowy, co też zaznaczamy na fakturze.
Powłoka lakiernicza jest również pięknie zachowana, posiada jedynie kilka drobnych śladów użytkowania.
Przebieg potwierdzony certyfikatem eksportowym oraz dokumentacją serwisową.