Były czasy, że mówiło się, że na polskich drogach więcej jest BMW oznaczony literą „M” niż fabryka wyprodukowała. Brało się to stąd, że młodociani kierowcy uwielbiali oznaczać logo „Motorsport” każdy, nawet najsłabszy bolid i podobne myśli mogą się nasunąć, gdy zobaczymy tylną klapę tego egzemplarza. Ale to nie to. Tu za tym stoi zdecydowanie ciekawsze historia. Okazuje się, że tak auto oznaczył niemiecki dealer, który stworzył specjalne emblematy, aby z dumą poinformować o mistrzowskim tytule w wyścigach motocyklowych swojego właściciela, Wilhelm Noll’a, w 1954 roku. Tak więc, nie ma obciachu, a z pewnością może być duma, również ze stanu tego BMW 316i E30, które prezentuje się tak, jakby niemal wyjechało z salonu.
BMW 316i E30
Rocznik: 1989
Przebieg: 61000 km
Pojemność: 1585 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 100 KM
Wyposażenie:
VIN: WBAAB11050AA16787
Kod lakieru: T4W 138 Zinnoberrot
– el. regulowane lusterko pasażera,
– radio Blaupunkt,
– alufelgi BBS 14″,
– gadżety z epoki: ręczna roleta i trzecie światło stopu,
– dodatkowy oryginalny komplet felg stalowych z oponami zimowymi i oryginalnymi kołpakami BMW.
Na sprzedaż piękne BMW 316i wyprodukowane w 1989 r. w czerwonym kolorze Zinnoberrot, w którym świetnie prezentuje każdy model tej marki z tamtej epoki.
Wersja europejska. Samochód całe życie spędził w Niemczech, w miejscowości Stadtallendorf koło Marburga. W 2021 roku został sprowadzony do Polski. Od tego czasu jest dumą kolekcji obecnego właściciela w Polsce.
Samochód posiada ciekawą historię – jego jedynym właścicielem było małżeństwo rocznik 36-38, które zakupiło go w salonie Autohaus Noll w miejscowości Kirchhain w lipcu 1989 roku. Salon został założony przez byłego niemieckiego motocyklistę, legendy side’carów, który właśnie w tej kategorii w 1955 roku zdobył tytuł Mistrza Świata, prowadząc motocykl marki BMW w kategorii 500 ccm. Stąd okolicznościowe adnotacje, którymi sygnował niniejszy salon, elementy samochodu oraz akcesoria – w przypadku tego egzemplarza są nimi znaczek na klapie „BMW Weltmeister Noll” i skórzane etui do kluczyków z podobnym wytłoczeniem.
Dzięki temu, że BMW nie było nadmiernie eksploatowane, posiada jedynie 61 000 kilometrów. Dodatkowo było garażowane, w związku z czym jest w idealnym wręcz stanie – tj. w doskonałej kondycji blacharskiej i lakierniczej, a wnętrze nie posiada praktycznie jakichkolwiek śladów zużycia. Dodając do tego takie smaczki, jak kompletny oryginalny zasobnik z narzędziami czy koło zapasowe z oponą z 89 roku i fabrycznym odważnikiem, obcowanie z tym samochodem dostarcza niezwykłych wrażeń.
BMW przeszło w Polsce pełen serwis mechaniczny:
– wymiana oleju i filtra (Motul 10W40),
– wymiana filtra paliwa i powietrza,
– wymiana płynu chłodzącego,
– wymiana płynu hamulcowego,
– wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody,
– wymiana sprzęgła,
– wymiana uszczelek kolektora ssącego,
– wymiana sondy lambda,
– wymiana świec zapłonowych,
– wymiana podpory układu wydechowego,
– wymiana cylinderków hamulcowych,
– wymiana odbojników przedniego zawieszenia,
– wymiana łączników przedniego stabilizatora,
– wymiana uszczelek dyferencjału,
– wypełnienie profili zamkniętych środkiem antykorozyjnym,
– zabezpieczenie antykorozyjne tylnych nadkoli.
W ASO BMW zakupione i zainstalowane zostały nowe elementy i akcesoria takie jak:
– antena,
– wygłuszenie maski,
– dywaniki.
Dodatkowo samochód przeszedł pełen detailing, a lakier został zabezpieczony woskiem.