Archiwum kategorii: Classic-Group

Classic-Group to firma stworzona przez ludzi z pasją do zabytkowej motoryzacji, powstała aby wspierać osoby o podobnych zamiłowaniach. Wielotnie posiadanie zabytkowych pojazdów i aktywna działalność w tej branży powoduje, że świetnie rozumiemy potrzeby posiadaczy klasyków i potrafimy je skutecznie zaspakajać. Pomagamy także osobom, które planują postawić pierwsze kroki w tym wspaniałym hobby.

BMW 319 Sport Cabriolet 1934 – 440000 PLN – Rybarzowice

Marka BMW już u swoich korzeni kierowała się ambicją tworzenia samochodów, które prócz charakterystycznego stylu i dobrej jakości wykonania, mogły zapewnić również przyjemne wrażenia z jazdy. U schyłku 1934 roku, bawarski producent zaprezentował model 319 wyposażony w zupełnie nowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 1,9 litra. Charakteryzował się płynną, miękką pracą dzięki dużemu skokowi cylindra oraz mocą 45 koni mechanicznych. Choć liczby nie wskazują na mocną jednostkę, w latach trzydziestych BMW 319 było bardzo szybkim samochodem. Swoje niezłe osiągi zawdzięczało również niewielkiej masie własnej. Przez dwa lata produkcji, fabryka w Eisenach stworzyła zaledwie 6646 egzemplarzy modelu 319 w czterech wersjach nadwozia, z czego ówcześnie najdroższa odmiana Sport Cabriolet stanowiła jej niewielki procent.
Czytaj dalej BMW 319 Sport Cabriolet 1934 – 440000 PLN – Rybarzowice

Hansa 1100 Cabriolet 1936 – 299000 PLN – Rybarzowice

Hansa była jedną z tych europejskich marek, która choć osiągnęła sukces sprzedażowy i wizerunkowy, została już niemal zupełnie zapomniana w upływie kolejnych dziesięcioleci. Założona z początkiem XX wieku, początkowo niezależna, później weszła w skład równie zapomnianego już koncernu Borgward, utworzonego na początku lat trzydziestych. W jego ramach, Hansa skupiła się na projektowaniu oraz produkcji pojazdów celujących w gusta rosnącej wówczas klasy średniej. Na rozpoczęcie lat trzydziestych, producent ruszył z nową ofertą modelową, prezentując typ 1100/1700, napędzany odpowiednio silnikami cztero- lub sześciocylindrowymi autorskiej konstrukcji. Modele te nie miały szokować designem, czy też niespotykanymi rozwiązaniami technicznymi. Ich rolą było ustabilizowanie pozycji marki oraz koncernu w świadomości odbiorców, poprzez oferowanie dobrze zbudowanych i zaprojektowanych samochodów rodzinnych. Z perspektywy historii można śmiało uznać, że modelom 1100/1700 w pełni udało się spełnić postawione im zadania. Ich popularność, zwłaszcza w Niemczech, spełniła ambicje producenta. Ich dalszą realizację oraz produkcję niestety przerwało rozpoczęcie II wojny światowej. Dziś niewiele egzemplarzy przetrwało w stanie, który można określić jako “sprawny”. Do oferty Classic-Group dołączył jeden z tych, którym się poszczęściło.
Czytaj dalej Hansa 1100 Cabriolet 1936 – 299000 PLN – Rybarzowice

Lancia Appia Vignale Cabriolet 1959 – 45000 PLN – Rybarzowice

Gama nadwozi oferowanych dla niewielkiej Lancii Appia była absolutnie niezwykła. Oprócz trzech coupe, w 1957 roku zaprezentowano stylowy kabriolet. Zaprojektowane przez Giovanniego Michelottiego nadwozie zbudowane zostało na bazie modelu Lusso przez Vignale. Wóz został oparty na platformie drugiej serii Appia i był początkowo oferowany jako dwumiejscowy, po czym został przekonfigurowany w zgrabne 2+2, takie jak prezentowane. W sumie zbudowano 1584 sztuki obu serii. Ten egzemplarz czeka na renowację, a ktokolwiek ją ukończy, z pewnością zostanie wynagrodzony znakomitymi warunkami jezdnymi tej konstrukcji. Appia była komfortowa i luksusowa, ale również niezwykle szybka w swojej klasie.
Czytaj dalej Lancia Appia Vignale Cabriolet 1959 – 45000 PLN – Rybarzowice

Austin-Healey 3000 Mark II Convertible 1962 – Rybarzowice

Austin-Healey 3000 to esencja brytyjskiego, sportowego auta. Otwarte nadwozie, tylny napęd, niska sylwetka z długą maską, a pod nią schowany potężny, 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik. Najbardziej pokochano je w Stanach Zjednoczonych, gdzie trafiało nawet 90% produkcji, i gdzie trafił również prezentowany egzemplarz. Model debiutował w 1959 roku, a dostępna od 1961 wersja Mark II zaoferowana została w trzech wariantach, jako dwuosobowy roadster, 2+2 z dachem hardtop oraz 2+2 Convertible, taki jak prezentowany przez Classic Group. To jedna z 6113 wyprodukowanych sztuk. Do Polski trafiła w 2010 i przeszła tu kompleksową, bezkompromisową renowację, dzięki czemu dziś prezentuje się olśniewająco.
Czytaj dalej Austin-Healey 3000 Mark II Convertible 1962 – Rybarzowice

Jaguar E-Type S1 FHC 2+2 1966 – Rybarzowice

Jaguar dokonał w latach 60. sztuki niespotykanej w motoryzacji. Zarówno wersja roadster (OTS) jak i coupé (FHC) zostały ikonami stylu nie tylko swojej dekady, ale ogólnie postrzeganej motoryzacji, inspirując nie tylko innych producentów samochodów, lecz również świat mody i popkultury. Rok 1966 przyniósł debiut wersji Coupé 2+2, czyli wersji o wydłużonym rozstawie osi, zdolnej do przewiezienia czwórki pasażerów. Stylowy, brytyjski Grand Tourer w swoim pierwotnym wcieleniu (S1) wytwarzane było przez okres zaledwie roku, by już w kolejnym (1967) otrzymać stylistyczne zmiany. Oferowany przez Classic Group egzemplarz pochodzi z 1966 roku i zachował wszystkie cenione przez kolekcjonerów atrybuty tzw. pierwszej serii.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S1 FHC 2+2 1966 – Rybarzowice

Dodge Viper GTS ACR 2002 – 339000 PLN – Rybarzowice

Dodge Viper jest samochodem jedynym w swoim rodzaju. Moc czerpana z potężnego silnika V10 o pojemności imponujących 8 l i możliwie niska masa. Kształty i brzmienie pozwoliły mu stać się legendą na miarę słynnych muscle cars z lat 60. Dla wszystkich niedowiarków szydzących z jego amerykańskiego pochodzenia najpierw w 1996 roku powstała wersja GTS, czyli coupe, a później jego ukierunkowana w stronę osiągów odmiana ACR, czyli “American Club Racer”. Zestaw ACR obejmuje 18-calowe koła BBS, amortyzatory Koni, specjalne sprężyny i filtr powietrza K&N. Moc została zwiększona do 466 KM. Na zewnątrz znajduje się tylko naklejka „ACR”, ale tu nikt nie miał już potrzeby, by cokolwiek więcej udowadniać. Ten egzemplarz ma tylko 21 tys. km przebiegu, a jego historia od początku związana jest z Polską, gdyż jest to egzemplarz – demo ówczesnego importera. Jeżeli pamiętacie sprzed ponad dwóch dekad taką żółtą żmiję ze zdjęć prasowych, możecie mieć pewność, że to jest ten sam egzemplarz i wciąż prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej Dodge Viper GTS ACR 2002 – 339000 PLN – Rybarzowice

Cadillac DTS 2008 – 48900 PLN – Rybarzowice

Cadillac DTS to następca legendarnego modelu DeVille. Produkowany od 2005 do 2011 roku był sztandarową limuzyną, największym samochodem osobowym produkowanym przez amerykańską markę. Mierzy 5,27 m długości, a jego silnik o pojemności 4,6 l ma układ widlasty ośmiu cylindrów, umieszczony jest poprzecznie i napędza przednie koła. Od strony technicznej model jest rozwinięciem VIII generacji Deville, zresztą sam skrót DTS oznacza nic innego, jak „DeVille Touring Sedan”. DTS to oczywiście wysoki komfort podróży i bogate wyposażenie. Jego rzadkość występowania w Europie wynika z faktu, że jako nowy nigdy nie był tu oferowany.
Czytaj dalej Cadillac DTS 2008 – 48900 PLN – Rybarzowice

Mercedes 500 SL R107 1982 – 62000 PLN – Rybarzowice

Od lat 50. XX wieku modele SL marki Mercedes-Benz reprezentowały połączenie innowacyjności, klasy i wysokich standardów. Nie brakowało im sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Znakomicie sprawdzały się w trasie, jak i na nadmorskim bulwarze. Trzecia generacja SL produkowana była przez 18 lat, a jego najbardziej poszukiwana i ceniona wersja to Mercedes 500 SL. W całej ofercie była ona najmocniejsza. Od 1980 roku do końca produkcji powstało 11812 sztuk. Ten to okaz przedliftowy, w ciekawej kolorystyce i w stanie kwalifikującym go do renowacji.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1982 – 62000 PLN – Rybarzowice

Jaguar E-Type V12 Roadster S3 1973 – 615000 PLN – Rybarzowice

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem, z fenomenalnie długą maską i kabiną przesuniętą maksymalnie do tyłu samochodu. W lata 70. wkroczył z nowym silnikiem V12, który podkreślił jego potęgę i pokazał, jak dobrze wypełnić wyjątkowo długą komorę silnika. Na wyposażeniu standardowym jest tu wspomaganie kierownicy i wzmocnione, wentylowane hamulce. Nowe samochody były łatwo rozpoznawalne po większej atrapie chłodnicy, poszerzonych nadkolach, szerszych oponach, większym wybrzuszeniu maski, zmienionych zderzakach, czterech końcówkach wydechu i nowym emblemacie z tyłu, który głosił, że jest to V12. We wnętrzu zastosowane zostały nowe, wygodniejsze fotele i mniejsza kierownica. Wspaniałe wrażenia za kierownicą są tu gwarantowane, szczególnie w wersji z odkrytym dachem. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany, dzięki czemu prezentuje się tak, jakby dopiero co opuścił bramy fabryki. Wyposażony jest w pożądaną skrzynię manualną i jest to jedna z 6119 wyprodukowanych sztuk z kierownicą po lewej stronie.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 Roadster S3 1973 – 615000 PLN – Rybarzowice

BMW 325i Cabriolet E30 1990 – 99000 PLN – Rybarzowice

BMW prezentując w 1982 roku generację E30 swojej serii “3”, być może nie oczekiwało tak gigantycznego sukcesu. Wszechstronność, mnogość wyboru jednostek silnikowych oraz wersji wyposażenia, połączona ze znakomicie zaprojektowanym i wykonanym układem jezdnym, sprawiła że BMW E30 odnalazło swoich miłośników pośród przedstawicieli wielu różnych grup społecznych, zarówno pośród zwykłych użytkowników dróg, jak i tych próbujących swoich sił w motorsporcie. BMW 325i Cabriolet E30 ma wszystko, by sprawiać przyjemność. Wyważone i eleganckie kształty, czteroosobowe, otwarte nadwozie, tylny napęd oraz wyśmienity, sześciocylindrowy silnik M20B25. Ma moc 170 KM, co w tak niewielkim nadwoziu jest absolutnie przekonujące. Ten egzemplarz to niezwykle rzadki przypadek, w którym auto oryginalnie pochodzące z rynku Stanów Zjednoczonych ma licznik wyskalowany w kilometrach. Jak to możliwe? Ano jest taki stan, który posługuje się układem miar SI, a nazywa się Hawaje.
Czytaj dalej BMW 325i Cabriolet E30 1990 – 99000 PLN – Rybarzowice